Perfect Dark

mobin.hb96

کاربر سایت
Feb 12, 2019
1,977
نام
مبین
اسم "سرویس محور" میاد یه سری تن و بدنشون میلرزه.
یا با MMO یا بازی های آنلاین محور اشتباه میگیرن.

کلا به نظرم دید منفی رو کنار بزارید چون اولا مفهوم سرویس محور چیز بدی نیست، دوما صنعت گیم به این سمت داره میره و ربطی به این ناشر و اون ناشر و این پلتفرم و اون پلتفرم نداره.

اینم اگه شایعات درست باشه احتمالا یه چیزی مثل هیتمن ۱ میشه که بازی فوق العاده ای هم بود اتفاقا‌.
 
آخرین ویرایش:

{mobile-GAMER-117}

کاربر سایت
Jul 16, 2020
1,863
نام
علیرضا
کلا به نظرم دید منفی رو کنار بزارید چون اولا مفهوم سرویس محور چیز بدی نیست، دوما صنعت گیم به این سمت داره میره و ربطی به این ناشر و اون ناشر و این پلتفرم و اون پلتفرم نداره.
دلیلش این که خیلی گیم ها سرویس محور لانچ ضعیف داشتن

وگررنه همشون اینطوری نیستن مثلا بنظرم فورتزا میشه سرویس محور حساب کرد یه بازی که عرضه میشه بعدا ازش پشتیبانی میشه و با carpack ها و اکسپنشن ها هم محتوا پس از عرضه میاد تا کاربر رو نگه داره خب الان کیفیت فورتزا کمه؟
 

mobin.hb96

کاربر سایت
Feb 12, 2019
1,977
نام
مبین
نکته بعد،
زاویه دید مثل ستینگ یا ... جزو اولین نکات بازیه که در موردش تصمیم میگیرن. جزو موارد ابتدایی و بنیادی بازیه.
اگه از زاویه دید یه بازی خوشت نمیاد نباید اصلا سمتش بری. انتقاد به زاویه دوربین برا هر بازی ای و در هر شرایطی باطله کلا. انگار بری بگی فلان بازی چرا ستینگ فانتزی داره باید سای فای باشه!
بگذریم که پرفکت دارک کلا فرنچایز شوتر اول شخصه. حالا چرا یه عده این انتظار عجیب رو برا خودشون بوجود آوردن که ریبوتش باید سوم شخص شه؟ نمیدونم واقعا.
 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,021
امار تعداد بازی های که بعد از PD معرفی شدن و قبل از اون عرضه شدن داره سر به فلک میزنه و هنوز ما یه شات از PD ندیدیم. وضعیت وخیم بنظرم میرسه.
 

[K1LL3R]

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
16,384
نام
∂αнмα

KING.RG

کاربر سایت
Jun 12, 2021
311
Insiders describe ‘fast and furious’ exits from Xbox’s Perfect Dark studio | VGC

خوب اینم از این من همون چند صفحه قبل گفتم یـ جار کار میلنگه و اصلا نرمال نیست ولی خوب یـ سری دوستان دائم دوست داشتن این قضیه رو توجیه کنن :) خلاصه معلوم نیست اینا دارن چیکار میکنن !!!
همون حکایت "2 پادشاه در یک اقلیم نگنجد" هست ولی خب اینجا ما چندین پادشاه داشتیم در واقع :D که تو این خبر هم گفته شده تو مبحث creative بچه های اونجا دوست داشتن خودمختار باشن:D
در واقع ما هم خیلی خوش خیال بودیم که فکر میکردیم به راحتی و استخدام 4 تا نیروی کاردرست میشه به راحتی تو 4 سال بازی درجه یک ساخت و منتشر کرد:D
ساخت یه "تیم" واقعا سخت و زمان بر هست و کلا هم ساخت استودیو جدید مخصوصا که اینا خوردن به کرونا به شدت سخت شد براشون برای استخدام نیرو با توجه به لوکیشن استودیو (LA) و ساخت تیم به کندی پیش رفت براشون و احتمالا بعد از اضافه شدن استودیو Crystal Dynamics اوورلپ اتفاق افتاده برای بعضی از پوزیشن ها و جالبه که از همون موقع شدت گرفته ترک کردن بیشتر اعضای استودیو. شاید هم برنامه اشون از اول همین بوده (Plan B مثلا) که یه تیمی تشکیل بدن روی کانسپت و ایده های بازی کار کنن (پیش تولید) و در ادامه اگه نتونستن استودیوشون رو گسترش بدن برونسپاری کنن.

ساختن استودیوی AAA برای تولید بازیای باکیفیت بشدت نیازمند زمان هست برای پیدا کردن نیروهایی که با تیم مچ باشن و هم‌مسیر باشن و مهمتر از همه ایجاد فرهنگ توی استودیو مهمترین موضوع برای موفقیت یک استودیو هست و عاملی که مایکروسافت متوجه اش شد و بجای تاسیس استودیو تصمیم به خرید استودیو گرفتن و بعد از خرید بتسدا هم گفتن که نمیشه شب خوابید صبح پاشد استودیو تاسیس کرد:D

میخوام بگم این اتفاقات واقعا چیز عجیبی نیست و کاملا قابل پیشبینی، فقط نکته منفی اینه که برای بازی باید بیشتر صبر کنیم و نکته مثبت اینکه مایکروسافت هم بنظر صبوری کرده و بهشون زمان داده و ازشون انتظار یه بازی همه چی تموم داره (طبق گزارش)
ولی خب بهتر بود وقتی شرایط به این شکل هست بازی رو زود معرفی نکنن که خب مایکروسافت اون سال بابت فشاری که روش بود بابت کمبود انحصاری اون سال فرت و فرت هرچی بازی داشتن معرفی کردن:D
 
آخرین ویرایش:

pvt.miller

کاربر سایت
May 13, 2013
656
Insiders describe ‘fast and furious’ exits from Xbox’s Perfect Dark studio | VGC

خوب اینم از این من همون چند صفحه قبل گفتم یـ جار کار میلنگه و اصلا نرمال نیست ولی خوب یـ سری دوستان دائم دوست داشتن این قضیه رو توجیه کنن :) خلاصه معلوم نیست اینا دارن چیکار میکنن !!!
یه سری از دوستان خود مایکروسافت بیاد اعلام کنه مدیریت فلان استدیو افتضاح هست باز قبول نمیکنن.
این استدیو خوب استعداد جمع کرده بود یه جا، حالا سر مدیریت عالی فکر کنم تا گیم عرضه بشه هیچ کدومشون نمونده باشن، واقعا حیفه.
 

omid0

کاربر سایت
Jun 14, 2020
1,090
"All former employees VGC spoke to said they were surprised at how lenient Microsoft had been over the lack of progress"
یکی از رفقا می‌گفت آزادی عمل بیش از حد باعث میشه کلا بازیی نبینیم و مثل ولو بشه احتمالا اینم یکی از عواملش بوده هر چند امیدوارم رویه شون عوض نشه بازی که بیرون نیاد بهتر از بازی بد و تیم به فنا رفته است
 

KING.RG

کاربر سایت
Jun 12, 2021
311
"All former employees VGC spoke to said they were surprised at how lenient Microsoft had been over the lack of progress"
یکی از رفقا می‌گفت آزادی عمل بیش از حد باعث میشه کلا بازیی نبینیم و مثل ولو بشه احتمالا اینم یکی از عواملش بوده هر چند امیدوارم رویه شون عوض نشه بازی که بیرون نیاد بهتر از بازی بد و تیم به فنا رفته است
البته اعضایی که جدا شدن بیشتر مشکلشون شیوه آزادی عمل Creative استودیو بوده که دوس داشتن توی تصمیمات Creative استودیو سهیم باشن ولی خب شیوه Creative Control استودیو Top-down بوده یعنی تصمیمات رو بالارده های استودیو میگرفتن که خب با توجه به تعداد بالای استخدامی های طراحای سطح بالایی که داشتن این مشکل دور از انتظار نبود واقعا :D
این به این معنیه که درون استودیو هم آزادی عمل بیش از حد نبوده و هرکی هرجور دوست داشت تصمیم بگیره که باعث شده یسری با این شیوه به مشکل بخورن و در نهایت جدا شدن.
 

omid0

کاربر سایت
Jun 14, 2020
1,090
البته اعضایی که جدا شدن بیشتر مشکلشون شیوه آزادی عمل Creative استودیو بوده که دوس داشتن توی تصمیمات Creative استودیو سهیم باشن ولی خب شیوه Creative Control استودیو Top-down بوده یعنی تصمیمات رو بالارده های استودیو میگرفتن که خب با توجه به تعداد بالای استخدامی های طراحای سطح بالایی که داشتن این مشکل دور از انتظار نبود واقعا :D
این به این معنیه که درون استودیو هم آزادی عمل بیش از حد نبوده و هرکی هرجور دوست داشت تصمیم بگیره که باعث شده یسری با این شیوه به مشکل بخورن و در نهایت جدا شدن.
درسته
دو نوع آزادی مطرح هست یکی آزادی عمل ناشر به استدیو یکی آزادی عمل استدیو به بازی ساز که این جا مایکروسافت می اومده می دیده کار جلو نرفته کاری باهاشون نداشته ولی توی خود استدیو همین که شما گفتی بوده
 

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
9,765
نام
محمد حسین
البته اعضایی که جدا شدن بیشتر مشکلشون شیوه آزادی عمل Creative استودیو بوده که دوس داشتن توی تصمیمات Creative استودیو سهیم باشن ولی خب شیوه Creative Control استودیو Top-down بوده یعنی تصمیمات رو بالارده های استودیو میگرفتن که خب با توجه به تعداد بالای استخدامی های طراحای سطح بالایی که داشتن این مشکل دور از انتظار نبود واقعا :D
این به این معنیه که درون استودیو هم آزادی عمل بیش از حد نبوده و هرکی هرجور دوست داشت تصمیم بگیره که باعث شده یسری با این شیوه به مشکل بخورن و در نهایت جدا شدن.
دقیقا تمام این حرفها عجیب غریبه.
The Initiative Xbox Exclusive Game in Playable State
مورای تو سپتامبر 2020 میگه بازی، قابل بازی شده. تو فوریه 2021 جدا میشه.

2022-03-15_19-44-30.jpg

پس چیزی ساخته شده باب میلشون که قابل بازی هم شده و تو توییتر هم اشاره کرده که چند ماهی از بار قبل ، بازی کرده دخترش میگذره و میگه خیلی بهتر شده.
پس اولا این کند بودن دروغه ثانیا چیزی که میخواستن رو داشتن میساختن ولی وسطش یه چیزی شده و احتمالا مدیریت رضایت نداشتن و افرادی که با تغییرات کنار نیومدن رفتن و بعد برداشتن کریستال رو آوردن.
اینکه اون خوب بوده یا اینی که داره الان ساخته یشه رو احتمالا نمیفهمیم ولی اینکه روند کند بوده رو فکر نمیکنم راست باشه
_______________
perfect dark رتبه بندی m داره، به این دختر نمیخوره تو این سن باشه.
احتمالا تم بازی رو سبک کردن که اگه این باشه، شاید کار بدی نباشه
 
آخرین ویرایش:

[K1LL3R]

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
16,384
نام
∂αнмα
ساختن استودیوی AAA برای تولید بازیای باکیفیت بشدت نیازمند زمان هست برای پیدا کردن نیروهایی که با تیم مچ باشن و هم‌مسیر باشن و مهمتر از همه ایجاد فرهنگ توی استودیو مهمترین موضوع برای موفقیت یک استودیو هست و عاملی که مایکروسافت متوجه اش شد و بجای تاسیس استودیو تصمیم به خرید استودیو گرفتن و بعد از خرید بتسدا هم گفتن که نمیشه شب خوابید صبح پاشد استودیو تاسیس کرد:D
اینی که اینا هنوز بعد 4-5 سال نتونستن یـ استدیو دور هم جمع کنن فقط و فقط نشون میده که وضعشون از نظر مدیریت به شدت خرابه من هیچ جور دیگه ای نمیتونم برداشت کنم . الان من پایین لینک یـ رشته توئیت از shinobi602 میزارم ببینید چند تا استدیو AAA تو این چند وقته شکل گرفته مهم هاش رو قشنگ لیست کرده :


خیلی از همین استدیو ها تو شرایط کرونا شکل گرفتن نه دو سه سال قبلش ! خیلیاشون الان تیمشون رو کامل بستن فول پروداکشن دارن رو بازیشون کار میکنن !! پس قطعا یـ جای کار میلنگه !!

از همون اول پیگیر این استدیو بودم همون اوایل گفتم چرا اینقدر تو گرفتن عضو کندن یـ سری دوستان گفتن دارن بالا دستیا رو میگیرین و بعدش شروع میکنن Fullspeed افزایش نیرو چند سال بعدش گفتم چرا با گذشت این همه سال رفتن رهسپاری کردن باز گفته شد این همون سبکی ـه که اینا میخوان باهاش بازی بسازن و این حرفا الان که معلوم شده نصف همون اندک اعضا از استدیو بیرون رفتن بازم یـ سری دوستان میخوان شرایط رو جوری جلوه بدن انگار اتفاق مهمی نیوفتاده !! پرژه ریبوت شده یا هرچیزی مدیریت نتونسته تیم رو درست منیج کنه زدن ز کل بیخیال بازی شدن رفتن بعد 4 سال دست به دامن یـ استدیو خارجی شدن !! الانم اومدن گفتن به این تیم فعلی اعتماد کامل دارن و این حرفا که هیچ اعتباری بهش نیست و باید دید در آینده چی میشه . سر Halo دقیقا همین خبر ها اومد تهش میلیمتری رد کردن میتونست تبدیل به یـ فاجعه بشه که دقیقه نود Joseph Staten به دادشون رسید . بعید بدونم دیگه اینجا خبری از امثال Joseph Staten ها باشه !!
 
آخرین ویرایش:

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
17,637
اینی که اینا هنوز بعد 4-5 سال نتونستن یـ استدیو دور هم جمع کنن فقط و فقط نشون میده که وضعشون از نظر مدیریت به شدت خرابه من هیچ جور دیگه ای نمیتونم برداشت کنم . الان من پایین لینک یـ رشته توئیت از shinobi602 میزارم ببینید چند تا استدیو AAA تو این چند وقته شکل گرفته مهم هاش رو قشنگ لیست کرده :


خیلی از همین استدیو ها تو شرایط کرونا شکل گرفتن نه دو سه سال قبلش ! خیلیاشون الان تیمشون رو کامل بستن فول پروداکشن دارن رو بازیشون کار میکنن !! پس قطعا یـ جای کار میلنگه !!

از همون اول پیگیر این استدیو بودم همون اوایل گفتم چرا اینقدر تو گرفتن عضو کندن یـ سری دوستان گفتن دارن بالا دستیا رو میگیرین و بعدش شروع میکنن Fullspeed افزایش نیرو چند سال بعدش گفتم چرا با گذشت این همه سال رفتن رهسپاری کردن باز گفته شد این همون سبکی ـه که اینا میخوان باهاش بازی بسازن و این حرفا الان که معلوم شده نصف همون اندک اعضا از استدیو بیرون رفتن بازم یـ سری دوستان میخوان شرایط رو جوری جلوه بدن انگار اتفاق مهمی نیوفتاده !! پرژه ریبوت شده یا هرچیزی مدیریت نتونسته تیم رو درست منیج کنه زدن ز کل بیخیال بازی شدن رفتن بعد 4 سال دست به دامن یـ استدیو خارجی شدن !! الانم اومدن گفتن به این تیم فعلی اعتماد کامل دارن و این حرفا که هیچ اعتباری بهش نیست و باید دید در آینده چی میشه . سر Halo دقیقا همین خبر ها اومد تهش میلیمتری رد کردن میتونست تبدیل به یـ فاجعه بشه که دقیقه نود Joseph Staten به دادشون رسید . بعید بدونم دیگه اینجا خبری از امثال Joseph Staten ها باشه !!
کدوم یکی از اینایی که شینوبی لیست کرده بوده بازیشون اومده یا فوتیجی نشون دادن؟:D اینا هم که همشون فعلا در سکوت خبری اند.

فکر نکنم خیلی اهمیت داشته باشه که‌تعداد اعضای اینیشیتیو چند نفره یا مدل کاریشون چجوریه، مهم نتیجه نهاییه. بنابراین تا زمانی که چیزی از پرفکت دارک ندیدیم و مهمتر اینکه بازی منتشر نشده، این حرف ها میشه زود قضاوت کردن. اتفاقا مثال خوبی زدی، نمونش هیلو اینفینیت.

خوشبختانه رویه جدید مايکروسافت اینه که هر چقدر زمان لازمه به استودیوها بدن برای ساخت بازیها، چیزی که تو همین مقاله هم بهش اشاره شده.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر