Multi Platform Nier Automata

https___www.g4less.com_images_product_10420_11.jpg
-اسم بازی فعلا "NieR New Project" هست. اطلاعات جدید در پاییز امسال.
-کارگردان بازی، Yoko Taro، انحصاری بودن رو تایید کرد. وقتی ازش در مورد عرضه بازی روی باقی پلتفرم ها سوال شد، Taro گفت: "لطفا منتظر عرضه بازی روی PS4 باشید".
-Yosuke Saito، تهیه کننده بازی، گفته که وقتی سراغ پلاتینیوم رفتن میدونستن که به خارط مهارت پلاتینیوم تیمشون دیگه کامل شده.
-آهنگساز اصلی سری، Keiichi Okabe تو این پروژه هست.
-Akihiko Yoshida، طراح بازی هایی مثل FF12 و Bravely Default هم در تیم سازنده حضور داره..-به جز دختری که تو تریلر دیدیم، دو شخصیت قابل بازی دیگه هم تو بازی حضور دارن (یه پسر بچه که تو تریلر بود جزو این شخصیت هاست).
-اگه شماره قبلی رو بازی نکردید فهمیدن داستان براتون دشوار نخواهد بود. بازی قرار یه دنیای جدید رو خلق کنه. دنیای بازی به شماره قبل یه ربط هایی داره، اما شخصیت های قابل بازی همه جدید هستن.
-بنابر گفته های Yosuke Saito، هدف تیم خلق یک بازی Action RPG/JRPG با کیفیت هست.
-بازی هنوز هم مثل شماره قبلی نقش آفرینیه، اما با سیستم مبارزات پلاتینیوم! البته SE از پلاتینیوم درخوست کرده که سیستم مبارزات رو [نسبت به بازی های قبلیش] یکم ساده تر طراحی کنه ( نظر شخصی مترجم: هنوز پلاتینیومی هستم مبارزات! اما چون بازی قرار نیست روی اکشن تمرکز کامل داشته باشه، باید ساده تر باشه.)
-بازی مثل شماره قبل چندین پایان مختلف داره. تو شماره قبل یکی از پایان ها باعث می شد سیو هاتون پاک بشن! تو این شماره خبری از این ویژگی نیست، چون سازنده ها میخوان چیزهایی جدیدی رو امتحان کنن.
-البته به گفته Taro، بازی هنوز توی مراحل اول ساخت هست. شاید بعدا تصمیم گرفتن که سیو هاتون رو پاک کنن

Best E3 EVEeeeeeer
اسکوئر انیکس داره به روزهای اوجش بر میگرده هر چی طرفدارا میخوان رو داره میسازه . مرسیییییییی.
 
Last edited by a moderator:

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,643
نام
سهيل
کلا این بازی بدون تموم کردن همه داستانهاش و دیدن همه اندینگهای اصلیش یجورایی بی معنیه. سرنوشت هر کرکتر به یه موضوع اشاره میکنه و تمام این موضوعات در اندینگ نهایی بازی معنی پیدا میکنن

بله اکثرا اینو بهم گفتن و خودمم دوست دارم ادامه بدم ولی یکی دوتا مشکل هست که اون حس ادامه قضیه را ازم گرفته.

اولیش مشکلات تکنیکی بازیه. انواع اقسام لگ و افت فریم و غیره داره بازی که بعضی قسمتها واقعا به شدت رو مخ میره. نمیدونم چطور منتقدا از این همه مشکلات تکنیکی چشم پوشی کردن.

دومین مشکل سیستم مبارزات بازیه. بازی انبوه دشمنا را توی هر قسمت به سمت کاراکتر روانه میکنه و تاکید به جاخالی دادن در مبارزات هست (مثل Bayonetta). منتهی اینجا یک نکته ای که وجود داره اینه که این انبوه دشمنا که سرازیز میشن سمت کاراکتر فرصت استفاده از این سیستم به صورت مناسب را ازت میگیرن. به خصوص که یک ضربه هم کافیه تا اون زنجیره ضربات قطع شه و همین باعث شده که سیستم مبارزات اصلا شناور نباشه و 99 درصد مواقع صرفا باتن مشینگ باشه. تا میخای یک زنجیری از ضربات را ایجاد کنی یک دشمن از کنار پیدا میشه که یک اتک بزنه و همه چیز خراب شه.

همین مشکل دوم از یک طرف باعث میشه که به صورت ناخواسته گیمر مجبور به استفاده مکرر و بیش از Ranged Attack بشه که در واقع برخلاف بیونتا و DMC عملا بازی سبک مبارزه را بهت دیکته میکنه. حالا این مشکل زمانی حاد تر میشه که بازی به صورت خیلی دلبخواه هرجا که دوست داره زاویه دوربین را عوض میکنه و انواع و اقسام زوایا بیخود از دوربین را باز به گیمر تحمیل میکنه.

سومین نکته بد در مورد مبارزات 9s هست. 9s اکثریت طول بازی کنارمونه و چون لباس و طراحیش دقیقا مثل 2b هستش و همنطور که اشاره کردم انبوه دشمنا به سمتمون سرازیر میشه و از قضا دوربین هم جایگیری جالبی نداره 80 درصد مواقع اصلا آدم متوجه نیست که کاراکتری که داره کنترل میکنه کجای صحنه قرار داره اصلا.

اینا یک سری از عواملی بودن که باعث شدن اونجوری که باید از بازی لذت نبرم.(البته بازم مواردی هست منتی حس نوشتن نیست دیگه).
 

Sepi_60

کاربر سایت
Nov 25, 2009
2,206
بله اکثرا اینو بهم گفتن و خودمم دوست دارم ادامه بدم ولی یکی دوتا مشکل هست که اون حس ادامه قضیه را ازم گرفته.

اولیش مشکلات تکنیکی بازیه. انواع اقسام لگ و افت فریم و غیره داره بازی که بعضی قسمتها واقعا به شدت رو مخ میره. نمیدونم چطور منتقدا از این همه مشکلات تکنیکی چشم پوشی کردن.

دومین مشکل سیستم مبارزات بازیه. بازی انبوه دشمنا را توی هر قسمت به سمت کاراکتر روانه میکنه و تاکید به جاخالی دادن در مبارزات هست (مثل Bayonetta). منتهی اینجا یک نکته ای که وجود داره اینه که این انبوه دشمنا که سرازیز میشن سمت کاراکتر فرصت استفاده از این سیستم به صورت مناسب را ازت میگیرن. به خصوص که یک ضربه هم کافیه تا اون زنجیره ضربات قطع شه و همین باعث شده که سیستم مبارزات اصلا شناور نباشه و 99 درصد مواقع صرفا باتن مشینگ باشه. تا میخای یک زنجیری از ضربات را ایجاد کنی یک دشمن از کنار پیدا میشه که یک اتک بزنه و همه چیز خراب شه.

همین مشکل دوم از یک طرف باعث میشه که به صورت ناخواسته گیمر مجبور به استفاده مکرر و بیش از Ranged Attack بشه که در واقع برخلاف بیونتا و DMC عملا بازی سبک مبارزه را بهت دیکته میکنه. حالا این مشکل زمانی حاد تر میشه که بازی به صورت خیلی دلبخواه هرجا که دوست داره زاویه دوربین را عوض میکنه و انواع و اقسام زوایا بیخود از دوربین را باز به گیمر تحمیل میکنه.

سومین نکته بد در مورد مبارزات 9s هست. 9s اکثریت طول بازی کنارمونه و چون لباس و طراحیش دقیقا مثل 2b هستش و همنطور که اشاره کردم انبوه دشمنا به سمتمون سرازیر میشه و از قضا دوربین هم جایگیری جالبی نداره 80 درصد مواقع اصلا آدم متوجه نیست که کاراکتری که داره کنترل میکنه کجای صحنه قرار داره اصلا.

اینا یک سری از عواملی بودن که باعث شدن اونجوری که باید از بازی لذت نبرم.(البته بازم مواردی هست منتی حس نوشتن نیست دیگه).
گیم پلی این بازی بخصوص سیستم مبارزاتش بیشتر جنبه تزیینی داره تا کاربردی. و خب به هیچ وجه در حد و اندازه های بایونتا و DMC نیستش و بیشتر همون باتن مشینگه. یه سری نکات جالب داره ولی کلا اونقدر عمق نداره که بخواد با بزرگان این سبک مقایسه بشه. حالا این تازه خوبه اگه Nier 1 رو بازی میکردید چی میگفتید:D راستی اینم بگم یه سری از حوادث پایانی بازی اشاره مستقیم به پایان بازی قبلی داره. اگه بازیش نکردید حتما برید تو یوتوب ببینید داستانش رو یا اگه حال دارید خودتون بازیش کنید.
 
  • Like
Reactions: Soheil

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,029
نام
مازیار
من فعلا یکدور رفتم . نمیدونم چندساعت شده ولی در حد هایپی که پیرامونش بود برام نبوده.

به خصوص سیستم مبارزات که به شدت قروقاطیه و اصلا در حد بازیهایی مثل DMC و به خصوص Bayonetta نیست. به لحاظ داستانی هم Wow نبود برام. حالا نمیدونم دورهای بعدی چی میشه ولی فعلا دیگه حسش نیست

گیم پلی ۹sبه شدت مضخرف تر و کم تنوع تر از 2bه ! تنها نکته مثبتش این بود که فهمیدم که l2-r2 های دسته یه حساسیت ویژه ای دارن! این همه به امید a2 صبر کردم منتظر یه ابر کارکتر بودم ! گیم پلیش که تقریبا هیچ فرقی با 2b نداشت ، شخصیت پردازیش هم اسفناک بود! نکته بدترش اینه اکثر زمان آخر داستان به 9s اختصاص داره تا 2b ! به نظر تمام چیزای خوب بازی تو 2b خلاصه میشه !

تکرار مکررات قسمت های اون فضا پیما هم که شدیدا رو اعصاب بود ، خصوصا اگه مثل من روی هارد یا بالاتر می‌رفتی!



کلا این بازی بدون تموم کردن همه داستانهاش و دیدن همه اندینگهای اصلیش یجورایی بی معنیه. سرنوشت هر کرکتر به یه موضوع اشاره میکنه و تمام این موضوعات در اندینگ نهایی بازی معنی پیدا میکنن

والا اندینگ آخرش هیچ چیزی به بازی اضافه نمیکنه!
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,403
نام
محمد
به نظر من سیستم مبارزات بازی یکی از بهترین و کامل ترین سیستم ها بین تمام ARPG های این صنعت هست :D بازی گیم پلی گسترده ای داره و از مبارزات مستقیم گرفته تا هک کردن (بخش عمده ای از گیم پلی 9S) و Shoot em up و غیره رو شامل میشه، برای همین بخوایم با یه HnS خالص مقایسه کنیم که خب مقایسه جالبی نمیشه. خلاصه منظورم این هست با توجه به سبکی که بازی داره، سیستم مبارزاتش یکی از کم نقص ترین بخش هاش هست و یکی از اصلی ترین دلایلی هست که باعث شده این عنوان به یکی از بهترین های این نسل تبدیل بشه :D
 

Sepi_60

کاربر سایت
Nov 25, 2009
2,206
گیم پلی ۹sبه شدت مضخرف تر و کم تنوع تر از 2bه ! تنها نکته مثبتش این بود که فهمیدم که l2-r2 های دسته یه حساسیت ویژه ای دارن! این همه به امید a2 صبر کردم منتظر یه ابر کارکتر بودم ! گیم پلیش که تقریبا هیچ فرقی با 2b نداشت ، شخصیت پردازیش هم اسفناک بود! نکته بدترش اینه اکثر زمان آخر داستان به 9s اختصاص داره تا 2b ! به نظر تمام چیزای خوب بازی تو 2b خلاصه میشه !

تکرار مکررات قسمت های اون فضا پیما هم که شدیدا رو اعصاب بود ، خصوصا اگه مثل من روی هارد یا بالاتر می‌رفتی!





والا اندینگ آخرش هیچ چیزی به بازی اضافه نمیکنه!
خب با این پستتون من فکر میکنم شما زیاد متوجه داستان نشدید:D چون داستان چند لایه تر از این حرفاست در واقع. اشاراتی که به فلاسفه مختلف میکنه و نقدهایی که بهشون وارد میکنه و جوابی که در انتها برای "انسانیت" میده .... مقادیری دقت بیشتر لازمه برای فهم کامل داستان بازی.
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,029
نام
مازیار
خب با این پستتون من فکر میکنم شما زیاد متوجه داستان نشدید:D چون داستان چند لایه تر از این حرفاست در واقع. اشاراتی که به فلاسفه مختلف میکنه و نقدهایی که بهشون وارد میکنه و جوابی که در انتها برای "انسانیت" میده .... مقادیری دقت بیشتر لازمه برای فهم کامل داستان بازی.
دقیقا داستان توپ چهل تیکه ای که چسبوندنش بهم ، و اصلا خبری از make sense نیست!

حالا دقیقا متوجه چی باید میشدم که اندینگ آخرش همشون رو با معنی میکرد؟
 

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,643
نام
سهيل
به نظر من سیستم مبارزات بازی یکی از بهترین و کامل ترین سیستم ها بین تمام ARPG های این صنعت هست :D بازی گیم پلی گسترده ای داره و از مبارزات مستقیم گرفته تا هک کردن (بخش عمده ای از گیم پلی 9S) و Shoot em up و غیره رو شامل میشه، برای همین بخوایم با یه HnS خالص مقایسه کنیم که خب مقایسه جالبی نمیشه. خلاصه منظورم این هست با توجه به سبکی که بازی داره، سیستم مبارزاتش یکی از کم نقص ترین بخش هاش هست و یکی از اصلی ترین دلایلی هست که باعث شده این عنوان به یکی از بهترین های این نسل تبدیل بشه :D

اتفاقا اکثریت المان هایی که به یک HnS اضافه شده تا این بازی را تشکیل بده یا ناقص هستند، یا درست اجرا نشدن.

سیستم مبارزات بازی همونطور که گفتم به شدت دارای مشکلات مختلف هست و همین باعث میشه که فرسنگ ها از کلمه بی نقص فاصله داشته باشه. توی دسته APRG این نسل بازی هایی مثل Horizon داشتیم که پیش اون اگه به سیستم مبارزات Nier بگی بی نقص جدا ظلم در حق هورایزنه.
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,403
نام
محمد
اتفاقا اکثریت المان هایی که به یک HnS اضافه شده تا این بازی را تشکیل بده یا ناقص هستند، یا درست اجرا نشدن.

سیستم مبارزات بازی همونطور که گفتم به شدت دارای مشکلات مختلف هست و همین باعث میشه که فرسنگ ها از کلمه بی نقص فاصله داشته باشه. توی دسته APRG این نسل بازی هایی مثل Horizon داشتیم که پیش اون اگه به سیستم مبارزات Nier بگی بی نقص جدا ظلم در حق هورایزنه.
چیزی که من تجربه کردم به مراتب جذاب تر و بهتر از Horizon واسم بود، با در نظر گرفتن این نکته که Horizon خودش سیستم مبارزات خیلی خوب و جذابی داشت. اینقدر مبارزات Nier عالی بود که من که حوصله ام نمیشه یه بازی رو بیشتر از یک بار برم، هر 5-4 دوری که برای فهمیدن کل داستان لازم بود رو رفتم، بعدش هم باز به خاطر مبارزاتش تا یه مدت هنوز بازی رو انجام میدادم! :D
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,029
نام
مازیار
خب این دو روزم نشستم بازی رو پلات کردم ! سیوامم پاک کرد بازی!

الان که یه کم دیدم باز تره ! میتونم بگم اگه به دور از هایپ بازی و همین جملات یکی از بهترین بازی های نسل میرفتم سمت بازی ، آنقدر نکات منفی بازی نمیومد جلوی چشمام تا نکات خیلی مثبت بازی رو اون طور که باید نبینم ! بازی خوبی بود ! همین که ۹۰ ساعت سرگرمم کرد یعنی این کشش رو داشته !

یه جورایی حس میکنم بازی تو همه زمینه ها ناقصه ! تلاش می‌کنه ولی نمیتونه اون چیزی که باید رو ارائه بده !

و در مورد خود بازی هم اگه کارکتر ۹s و طراحی محیط در حد ps2 با تکسچر و بافت بهتر نبودن ، نتیجه نهایی به مراتب بهتر از این میشد!

2a عقیم موند بنده خدا !به نظرم به جای وارد کردن 9s تو دور اخر و نوبت 2a و نتیجش اون اندینگ بی معنی که باعث ایجاد پلت هول شد ! تمرکزشون رو میزاشت روی پرداخت بیشتر 2a خیلی جالب تر میشد! کسی که این همه تو شهر خرابه زندگی کرده نمیدونه ربات های متفاوتی با ربات های مهاجم وجود دارن و کسی که این همه از رباط ها متنفره بعد یه چاق سلامتی با پاسکال دختر خاله بشه!

همچنان 2b خورشید درخشان این بازیه که به واسطه وجود اونه که همه جذب بازی میشن! این کارکتر کم حرف نمونه بارز کم گوی و گزیده گوی بود!

طراحی شخصیت اکیهیکو (عشق خودم) که جای هیچ بحثی نمیزاره ! فکر کن همچین جواهری سال ها تو اسکوار فقط چند تا کار بی اهمیت دادن دستش! بعد میگم تو اسکوار باند و باند بازی هست میگن نه!

موسیقی هم فوق العاده بود ، هر چند بالانس خوبی نداشت ، مثلا موسیقی توی جنگل به حدی گوش خراش و شخمی بود که من صدای تلویزیون رو قطع میکردم تا از جنگل خارج شم!

یه چیز دیگه هم خیلی برام مهم بود البته درک میکنم شرایط رو که اینها دستشون باز نبود و بودجه و اعتبار کمی داشتن ! ترجیح میدادم بعضی چیزا به جای تکست فایل ! مثل خاطرات خیلی خفن پائولا و دوولا! و اوارگیشون تا خاطرات a2 با گروه مرسناری! به صورت یه دمو نمایش میدادن ! ایمپکت خیلی بهتر و قویتری داشت ، صد در صد گیمر رو هم بیشتر تحت تأثیر قرار میداد! امیدوارم اگه نسخه دیگه ای میخوان بسازن در نظر بگیرند ، از اونجایی که بازی هم دیگه گمنام و کم فروش نیست!
 
  • Like
Reactions: milad.sha

milad.sha

کاربر سایت
Nov 4, 2018
269
خب این دو روزم نشستم بازی رو پلات کردم ! سیوامم پاک کرد بازی!

الان که یه کم دیدم باز تره ! میتونم بگم اگه به دور از هایپ بازی و همین جملات یکی از بهترین بازی های نسل میرفتم سمت بازی ، آنقدر نکات منفی بازی نمیومد جلوی چشمام تا نکات خیلی مثبت بازی رو اون طور که باید نبینم ! بازی خوبی بود ! همین که ۹۰ ساعت سرگرمم کرد یعنی این کشش رو داشته !

یه جورایی حس میکنم بازی تو همه زمینه ها ناقصه ! تلاش می‌کنه ولی نمیتونه اون چیزی که باید رو ارائه بده !

و در مورد خود بازی هم اگه کارکتر ۹s و طراحی محیط در حد ps2 با تکسچر و بافت بهتر نبودن ، نتیجه نهایی به مراتب بهتر از این میشد!

2a عقیم موند بنده خدا !به نظرم به جای وارد کردن 9s تو دور اخر و نوبت 2a و نتیجش اون اندینگ بی معنی که باعث ایجاد پلت هول شد ! تمرکزشون رو میزاشت روی پرداخت بیشتر 2a خیلی جالب تر میشد! کسی که این همه تو شهر خرابه زندگی کرده نمیدونه ربات های متفاوتی با ربات های مهاجم وجود دارن و کسی که این همه از رباط ها متنفره بعد یه چاق سلامتی با پاسکال دختر خاله بشه!

همچنان 2b خورشید درخشان این بازیه که به واسطه وجود اونه که همه جذب بازی میشن! این کارکتر کم حرف نمونه بارز کم گوی و گزیده گوی بود!

طراحی شخصیت اکیهیکو (عشق خودم) که جای هیچ بحثی نمیزاره ! فکر کن همچین جواهری سال ها تو اسکوار فقط چند تا کار بی اهمیت دادن دستش! بعد میگم تو اسکوار باند و باند بازی هست میگن نه!

موسیقی هم فوق العاده بود ، هر چند بالانس خوبی نداشت ، مثلا موسیقی توی جنگل به حدی گوش خراش و شخمی بود که من صدای تلویزیون رو قطع میکردم تا از جنگل خارج شم!

یه چیز دیگه هم خیلی برام مهم بود البته درک میکنم شرایط رو که اینها دستشون باز نبود و بودجه و اعتبار کمی داشتن ! ترجیح میدادم بعضی چیزا به جای تکست فایل ! مثل خاطرات خیلی خفن پائولا و دوولا! و اوارگیشون تا خاطرات a2 با گروه مرسناری! به صورت یه دمو نمایش میدادن ! ایمپکت خیلی بهتر و قویتری داشت ، صد در صد گیمر رو هم بیشتر تحت تأثیر قرار میداد! امیدوارم اگه نسخه دیگه ای میخوان بسازن در نظر بگیرند ، از اونجایی که بازی هم دیگه گمنام و کم فروش نیست!
الان با 9s شروع کردم ولی واسه هر ست سلاح یک دونه میشه حمل کرد و با مثلث میشه هک کرد دشمنا ، میشه کاری کرد مثل 2b واسه هر ست دوتا حمل کرد ؟؟؟؟؟
 
  • Like
Reactions: naruto u

TeTration

TeT
کاربر سایت
Jan 17, 2013
3,636
نام
Moein
بازی رو تا باس فایت اول بازی بردم بعدی مردم از اول اومد بازی! :| سیو نداره این بازی؟
prologue اول بازی رو باید رد کنین بعدش قابلیت سیو فعال میشه، بعده همون باس. میتونین بذارین روی ایزی بعد که باس رو زدین دوباره تغییر بدید درجه سختی رو
 
  • Like
Reactions: Abyss Watchers

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر