Michael Pachter: بازی‌های کنسول PS4 بیش از حد واقعی و قادر به اجرای 240 فریم است.

Farh@d

کاربر سایت
Jun 5, 2007
8,944
نام
فرهاد
iv8qvr9sn9t35gt3dz6o.jpg

عکس بالا رسمی نیست و فقط یک Fan Made است
درود.


چندی پیش مجله معتبر Edge در طی خبری اذعان کرده بود که شرکت بزرگ سونی در 20 فوریه سال جاری کنسول نسل جدید خود یعنی PlayStation 4 (در حال حاظر با این نام شناخته می‌شود) را معرفی کند.

این کنسول که نسبت به دیگر رقیب خود یعنی 720 بیشتر در موردش خبر به بیرون درز کرده است، دارای شایعات بی‌شماریست که امروز نیز یکی از انان را از زبان تحلیگر معروف دنیای گیم یعنی

اقای Michael Pachter می‌شنویم. وی ادعا کرد سونی بی‌شک کنسول بعد خود در تاریخ مذکور (20 فوریه ) نمایش خواهد داد و در ادامه نیز سخنان جالبی را پیرامون PS4 بیان کرد.


اقای Pachter در مصاحبه ای که داشت اذعان کرد، "سونی در نسل بعد قادر خواهد بود شخصیت‌های بی‌شماری را بر روی صفحه نمایش بیاورد که ان‌ها بیش از حد واقعه‌ای خواهند بود".

وی در ادامه نیز در مورد فریم ریت بازی‌ها در کنسول PS4 اشاره کرد و افزود، "انتظار می‌رود این کنسول قادر باشد بازی‌های خود را با نرخ فریمی بالغ بر 240FPS بر ثانیه رندر نماید".


در حالی که بازی‌‌های امروزی (کنسول) بیشتر بر روی 30 فریم می‌باشند و کمتر بازی حتی 60 فریم است این نظریه Pachter مبنی بر این که PS4 قادر خواهد بود بازی‌ها را به صورت real-time با 240 فریم اجرا کند بسیار رویایی به نظر می‌رسد؛ هر چند از نظر فنی این امر امکان پذبر است ولی ایا کنسول نسل بعد نیاز به همچین فریمی دارد؟

بی‌شک باید تا امدن و معرفی رسمی PlayStation 4 صبر نمود.


examiner
 

abtinhitodie

کاربر سایت
Feb 11, 2011
923
به پیر به پیغمبر ۶۰ فریم نهایت درک انسان نیست، این از اون اشتباهاتی هست که بدجوری جا افتاده، کافیه یک تصویر ۶۰ رو کنار +۱۰۰ فریم بذارید به راحتی متوجه تفاوتشون میشید. ۶۰ فریم حدی هست که دیگه هیچ اختلالی رو تو تصویر حس نمی کنید نه اینکه بیش از اون رو مغز نکشه.
 

need to fight

کاربر سایت
Mar 2, 2009
2,059
به پیر به پیغمبر ۶۰ فریم نهایت درک انسان نیست، این از اون اشتباهاتی هست که بدجوری جا افتاده، کافیه یک تصویر ۶۰ رو کنار +۱۰۰ فریم بذارید به راحتی متوجه تفاوتشون میشید. ۶۰ فریم حدی هست که دیگه هیچ اختلالی رو تو تصویر حس نمی کنید نه اینکه بیش از اون رو مغز نکشه.

همین قسمت حرفت یعنی مغز انسان تشخیص نمیده دیگه.
 

Farh@d

کاربر سایت
Jun 5, 2007
8,944
نام
فرهاد
کلا حق با فریدن بود، نباید خبرهای این گونه افراد ترجمه بشه، اشتباه از من بود. بی زحمت تا دوستان از مغز انسان به بازگشایی اتم نرفتن تایپیک رو قفل کنید.
 

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
12,993
نام
محمد امین
بابا این عمو قدرت محاسباتی کنسول رو گفته کاری به درک چشم و مغز نداره.. مثلا اون PC فن های که 3 - 4 تومن سیستم جور میکن که فلان بازی رو روی 120 فریم اجرا کنن اونها هم مثل پچر فکر میکنن..!!
 

Eury

کاربر سایت
Jul 13, 2008
4,050
نام
Afshin
واقعا" اعتماد بنفس همتون :))
بالای 60 فرم تشخیص نمیده؟یه منبعی کوفتی چیزی بزارید برای حرفتون
http://downloads.bb*c.co.uk/rd/pubs/whp/whp-pdf-files/WHP169.pdf
طرف داره از 300 فرم بر ثانیه برای برنامه استفاده میکنه بعد اساتید و دکتران محترم اینجا میگن بالای 60 فرم قابل تشخیص نیست
این قضیه کلیه البته! اگه یک جا بشینی بگی کمرم درد میکنه همه شروع میکنن نسخه پیچیدن و طبابت
 

mec 126

کاربر سایت
Nov 27, 2010
131
نام
مجتبی
واقعا" اعتماد بنفس همتون :))
بالای 60 فرم تشخیص نمیده؟یه منبعی کوفتی چیزی بزارید برای حرفتون
http://downloads.bb*c.co.uk/rd/pubs/whp/whp-pdf-files/WHP169.pdf
طرف داره از 300 فرم بر ثانیه برای برنامه استفاده میکنه بعد اساتید و دکتران محترم اینجا میگن بالای 60 فرم قابل تشخیص نیست
این قضیه کلیه البته! اگه یک جا بشینی بگی کمرم درد میکنه همه شروع میکنن نسخه پیچیدن و طبابت

حد و مرز دقیقی مشخص نیست ولی نکته اینجاست که برای ما تفاوت بین 15 تا 30 فریم بیشتر از تفاوت 30 تا 45 و همینطور 30 تا 45 بیشتر از 45 تا 60 فریم در ثانیه هست...و همینطور هرچی بالاتر بریم این تفاوت کمرنگ تر میشه حالا کسی نگفت که دیگه بالای 60 فریم اصلا هیچ تفاوتی برای چشم نداره... به هر حال به جای فریم بیشتر اگه یه فکری به حال داستان و گیمپلی بازی کنند خیلی بهتره !!
 

mehdihoo

کاربر سایت
Jan 19, 2008
623
نام
مهدی
من منتقد یا طرفدار این آقا نیستم ولی از دوستانی که عجولانه خرده میگیرن متعجبم.
حداکثرِ FPS قابل درک برای انسان با تصوراتی که اکثر دوستان دارن متفاوته.

همونطور که رامینِ عزیز گفتن کمتر از 46 فریم بر ثانیه میتونه باعث آزار چشم بشه ، اما این دلیل عدم درکِ فریم های بالاتر نیست.
محتوائی که دارید مشاهده میکنید هم در درکِ چشم و مغز شما موثره ، اینطور میشه عنوان کرد که وقتی شما با این محتوا تعامل دارید (مشخصا بازی های ویدئویی) برداشتِ مغز از تصاویر دریافتی توسط چشم تغییر میکنه.

حتی فیلم های با محتوای مختلف (فیلم های اکشن ، صحنه های ورزشی سریع و هیجان انگیز و حتی فیلم های ترسناک) این برداشت مغزی رو تحت تاثیر قرار میدن.

اگر دوست داشته باشید و البته فرصت مناسب ، پیگیری این موضوع و مطالعه در مورد اون میتونه بهتون کمک کنه تا هم مطلب جدیدی یاد بگیرید و هم در کنارش تکنولوژی هائی که در همین راستا و مرتبط با بازی های ویدئویی هستن رو هم بهتر بشناسید.

مثلا : با کمی مطالعه میتونید به این نکته برسید که چرا باز یهائی با فریم پائین تر از افکتهای خاص مثل موشن بلور استفاده میکنن.
یا حتی اینکه چرا ترجیح داده میشه فریم به روی عددی ثابت قفل بشه بجای اینکه تو بعضی صحنه ها که سبک تر هستن اجازه افزایش داشته باشه.

در مجموع اظهار نظر عجولانه زیاد جالب نیست و این موضوع جای بحث خیلی بیشتری داره. :)
 
آخرین ویرایش:

Spider-Mαn

کاربر سایت
Sep 4, 2012
4,004
یک روز ببینمش یک چیزی می کنم تو حلقش با این حرف هاش:|
نسل بعد هم دیگه از اواسطش همه ی بازی ها به غیر از چند تا 30 فریم می شن برای این که گرافیک بازیشون بهتر بشه اصلا من موندم 240 فریم و این ها چیه
بازی ساز ها خودشون رو خسته نمی کنن می رن بازییشون رو روی 30 فریم قفل می کنن در عوض از قدرت بیشتر استفاده می کنن برای بازی هایی هم که سرعت بیشتری دارن یک چند تا حقه می ذارن روش چشم رو یک کاری می کنن سریع تر ببینش:d
 

r0ss0neri

کاربر سایت
Jun 2, 2009
2,301
نام
MaHDi
البته چیزی که الان دارن تلویزیون ها سمتش میرن ، رزولوشن 4K هست .
هرکدوم بتونن تو آینده روی این ویژگی مانور بدن ، برندن ، 3D تقریبا فراموش شده است .
فرم ریت هم بتونن روی 60 فیکس کنن عالیه .
 

!mohsen

کاربر سایت
Oct 20, 2011
559
الان شما فیلم ها رو با 24 فریم میبینید اذیت میشید که بعد مثلا 240 فریم خیلی حال بده!
یارو حالش خوش نیست تو همین نسل یارو تو تست با سیستم خیلی قوی فارکرای 3 رو روی آخرین تنظیمات نتونست 60 فریم اجرا کنه بعد میگه نسل بعد 240 فریم!
مشخصات :
core i5 2500k overclock to 4.2ghz
gtx 670
 
Last edited by a moderator:

Eury

کاربر سایت
Jul 13, 2008
4,050
نام
Afshin
.. به هر حال به جای فریم بیشتر اگه یه فکری به حال داستان و گیمپلی بازی کنند خیلی بهتره !!
توی عناصر بازی (گیم پلی,داستان,گرافیک,صداگذاری) فقط گرافیکش قابل دیدنه اگه سازنده ها روی گرافیک کار کنند بیشتر دیده میشه تا گیم پلی! هیچکس نمیاد بگه گیم پلی وی یو نسل بعدیه ولی همه در مورد گرافیک که جهش کرده کرایسیس فلان نسل با بقیه فاصله داره حرف میزنند:|
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر