بحث و تبادل نظر در مورد سری Metal Gear Solid

Holy Diver

کاربر سایت
Jun 2, 2010
1,705
نام
عرفان
خوب شد mgs های قبلیو وسط کشیدی یه نکته یادم اومد به این رفیقمون ج ندادم گفت mgs4 دو مرحله اولش اینطوری بود. به هیچ وجه، یکیش که conflict zone بود اون یکیم تو مایه های mgs3 حساب شده بود
تگ کردن که گفتی مسئله ای نداره اره میشه تگ کرد مساله دیده شدنه به علت باز بودن محیط + این که گیم پلی درجه سختی نداره و اینطوری یه الارم بخوره بیخیال نمیشن اسمش چلنج نیست عزیز من.
بحث آلرت شد وقتی آلرت زده میشه اون سیگاره که عملا فقط تو مرحله اول میشد استفاده کرد الان 12 تا مرحله رفتم، آلرت زده شه فاتحه دیگه مثل mgs های قبل تمومی نداره عملا پیشرویت پشم میشه.
من نمیدونم کجای گیم پلی این شاهکار و پویا هست با این تفاسیر
آیتم برای دیسترکت کردن خب چی دقیقا یه خشاب میشه پرت کرو و وقتی ده تا سرباز تو فاصله کم گارد میدن چیو دسترکت کنی. آخرش دیده میشی احتمال زیاد.
این مشکل سختیش اگه درجه سختی میشد تعیین کرد و manual سیو داشت شاید قابل تحمل میشد ولی اونموقع هم میرسیدیم به پای بحث فرجه ندادن گیم پلیش که نمود بارزش تو همون قضیه آلارمهاست. یعنی حتی بخوای دیده شی و یلخی هم بری جلو جوریه نمیشه، چون کل base به صورت نامحدود وارد آلرت شدن.
خوب الان انتظار داری نبیننت؟ :D دید انمی ها یه بازه خاص داره مثل همه ی mgs های قبلی. الارم هم انتظار نداری که با سیگار بتونی سریع ردش کنی؟:D 12 میشن رفتی از 47 تا بعد نسخه کل گیم پلی میخوای بپیچی اینجوری کار نمیکنه. لابد اون همه منتقد هم هندونه لای بغل کوجیما گذشتن؟:D
 
  • Like
Reactions: Ali.jangi

Cait Sith

Dauntless Feline Hero
کاربر سایت
Jan 21, 2009
2,870
من الان یکم به شک افتادم رفتم واکترو این مرحله رو تو یوتوب دیدم... طرف محکوم بود به دیده شدن چون همه رو که نمیتونست از سر راه برداره اونهمه سرباز تو محیط باز و آخر بعد اینکه دیده شد و هلیکوپتر هم نتونست دم در بیس فرود بیاد رفت دور تر و تازه با واکر درگیر شد با تیربار هلیکوپتر به جونش افتاد
البته از همون اولش که شروع شدیدا مخفی کاری ای داشت! باید حدس میزدم ادامه ش چی می تونه باشه...
یه سوال این گجت ها که می گید دقیقا چیه چهار تا چیز باشه بشه باهاش مخفی کاری پیش رفت مثلا؟ البته غیر از سلاحهای بیهوش کننده اونا رو میدونم.
من هنوز تو شوک این اصطلاح شاهکار لول دیزاینم... مرحله قبل همین یه کاروان شوروی رو باید تو تایم چند دقیقه میترکوندی بعدش تازه میتونستی اضافه کاری یه مشت هلیکوپتر هم بترکونی. خود اینکه اینا رو C4 بذاری منفجر شن و آلارم نزنن معضلی بود (شاید مسخره به نظر بیاد ولی انفجار اتفاق می افتاد به صورت رندم ممکن بود آلارم بزنن با اینکه هیچ کسم تو جاده نبود) حالا مرحله چند تا ابجکت دیگه هم داشت چند تا بلوپرینت و زندانیم از هفت خوان رستم بگذری آزاد کنی!
 

Ali.jangi

کاربر سایت
Apr 12, 2021
1,560
شما مشکلت اینه فکر کنم اونطور که من پستات رو اینجا خوندم متال گیر رو از آخر به اول بازی کردی. ببین متال گیر از اول یه بازی جهان باز نبوده و اصلا جهان باز شدن این سبک مساوی با نابودیش بوده. چرا؟ چون گیم پلی مخفی کاری تاکتیکال و داستان محور هست. نتیجه جهان باز شدنش میشه همین V بدون حساب کتاب باید جلو بری ممکنه تلفنچی ارتش سرخ یهو داره برای خودش یورتمه میره تو مپ شما رو ببینه. هیچ جای مخفی شدن حسابی ای تو محیط باز نیست که در عین حال تو جریان بازی هم بمونی (سرویس بهداشتی یا سطل آشغال تو جریان بازی نیستی) برخلاف شماره های قبلی که تو فضای بسته خوراک مخفی کاری بود یعنی پشت یه کارتنی کانتینری گوشه دیواری جایی مخفی میشدی کارتو میکردی و درعین حال چون بازی شدیدا کم بهت فرجه میده گند میخوره تو گیم پلی مخفی کاری. همین مرحله که گفتم کلی سرباز جلوی جایی که امریک هست هستن یکی رو بزنی اون یکی می بینه یا مشکوک میشه چون فضای بازه!!! دقیقا چی بسازی تنها گره گشای این گیم پلی مزخرف اسنایپر بیهوش کننده هست که اونم پدر آدم درمیاد تا بسازه. اصلا تو بیس ها و روستاها میری عین مور و ملخ سرباز ریخته فرق نداره ناک اوت کنی یا با تفنگ بیهوش کننده بزنی اول و آخر ردتو میزنن چون محیط بازه و نبود سیو هم بدتر روانیت میکنه. میشه جلو رفت ولی با کلی اتلاف وقت و اعصاب خردی و این وسط هیچ کات سین و داستانی نیست حتی گیم پلی مرتبط با داستان کمه مثلا مراحلی به سبک پیس واکر (لعنته الله علیه) هست بیخود باید بری تانک و... بترکونی. متال گیر هر قدم میرفتی کات سین و داستان بود!
الان درک میکنم چرا ملت انقدر علیه Death Stranding گارد گرفته بودن. این بازی واقعا فاجعه هست. به زور که هر بازی رو نمیشه جهان باز کرد!!! حتی بیای سیستم سیوم خودکار کنی این چه حماقت محضی بود آخه کرده قدم به قدم بازی مخفی کاری مهمه اصلا به چه حقی ورداشته باید میشد مثل شماره های قبل هر وقت با کدک حرف میزنی بازی هر جایی هستی سیو بشه!!!
جلو رفتنش که اعصابت خرد نشه فقط یا با همون کلاه که بهت میخندن میشه یا اسنایپر بیهوش کننده یا لباس که اصلا نبیننت
غیر اون باید همه رو باید بری تو بیس و جایی که هستن رصد کنی با دوربین و آخرم احتمالا ده بار خفت شی بس که سربازا تو هم چپیدن و محیط بازه. همون بهتر با کونامی قطع رابطه کرد این سری خراب تر نشد تیشه زده به ریشه بازی خودش.
نه اتفاقا من فن قدیمیه سریم :D, ببین با خیلی از حرفات موافقم, اما نه درباره گیم پلی
بنظرم منم اوپن ورلد MGS5 خیلی بی مصرفه و اگه خطیم بود با مراحل باز تفاوت خاصی ایجاد نمیکرد چرا که تنها فایده Free Roamش جمع کردن پول, حیوان و ریسورس هست, بدون ذره ای نشانه از زندگی, که البته فلسفه پشت طراحیش همینه, بجای یک دنیای زیبا و زنده, یه محیط جلوت میزاره که با مکانیک های گیم پلی ور بری, منم دوست داشتم که تو بازی روستا با کلی NPC, و یا حتی Warzoneهایی مثل MGS4 ببینم, اما بازی براساس چیز دیگه ای طراحی شده

البته این در نظر بگیرید که کوجیما نمیتونست با 200+ نفر کارمند بیاد و مثل اکستار بازی اوپن ورلد بسازه, چون واقعا نمیشه, پدرشون در میاد دست کم باید 1000 نفر باشن, اما بنظرم OW بودن بازی هیچ دلیلی نداره, البته اگه کونامی میزاشت ساختش کامل بشه شاید یه فایده ای داشت, چون چیزایی مثل هلیکوپتر و متور از بازی کات شد
حالا خدا بداند که چقدر از مراحل دانگرید شدن :-"

در مورد گیم پلی
والا چاره کار عناوین قبلی سری هم بیهوش کردن و یا رد شدن بود, اینجا تنها فرقش اینه که هم ابزار بیشتری داری و هم میتونی همه رو بکشی بری
لول دیزاین در مقایسه با عناوین قبلی خوب نیست, اما واقعا بد هم نیست, بنظرم جای کافی برای قایم شدن توش وجود داره, کلی سوراخ و صخره و حتی سطل آشغال سلاح که میتونید حواس گاردها رو باهاش پرت کنید, تازه با دوربین, DD یا کوایت میتونید جای گاردها رو معلوم کنی :D
در کل برو جلوتر و بازی بهتر میشه, تازه مطمئن باش تجربه دوباره مراحل تجربه ای متفاوت بهت ارائه میده

نبود کات سین برای اکثر مراحل هم واقعا اذیت میکنه, از بین 50 مرحله بازی کلا 12 یا 16 تاش کات سین دارن و بنظرم بیاد موندنی ترین لحظات بازی همینان, کمبود کات سین و سبک روایت بازی تقصیر کساییه که به کات سیر های MGS4 اعتراض کردن

در کل MGS5 یک بازی ناقص هست, چیزایی مثل انیمیشن شخصیت ها دانگرید شده و کلی کانتنت از بازی کات کردن, اگه کامل میشد الان وضعیت جور دیگه ای بود
DS کلا داستانش چیز دیگه ای هست, این بازی آرت خالصه و طبیعیه که خیلیا خوششون نیومده باشه, کوجیما از این به بعد فقط بازی هایی میسازه که ایده های جدیدی داشته باشن, ولی MGS5 فدای ناقص بودنش شد :-".
 

GGK

کاربر سایت
Sep 21, 2020
467
نام
وحید
شما مشکلت اینه فکر کنم اونطور که من پستات رو اینجا خوندم متال گیر رو از آخر به اول بازی کردی. ببین متال گیر از اول یه بازی جهان باز نبوده و اصلا جهان باز شدن این سبک مساوی با نابودیش بوده. چرا؟ چون گیم پلی مخفی کاری تاکتیکال و داستان محور هست. نتیجه جهان باز شدنش میشه همین V بدون حساب کتاب باید جلو بری ممکنه تلفنچی ارتش سرخ یهو داره برای خودش یورتمه میره تو مپ شما رو ببینه. هیچ جای مخفی شدن حسابی ای تو محیط باز نیست که در عین حال تو جریان بازی هم بمونی (سرویس بهداشتی یا سطل آشغال تو جریان بازی نیستی) برخلاف شماره های قبلی که تو فضای بسته خوراک مخفی کاری بود یعنی پشت یه کارتنی کانتینری گوشه دیواری جایی مخفی میشدی کارتو میکردی و درعین حال چون بازی شدیدا کم بهت فرجه میده گند میخوره تو گیم پلی مخفی کاری. همین مرحله که گفتم کلی سرباز جلوی جایی که امریک هست هستن یکی رو بزنی اون یکی می بینه یا مشکوک میشه چون فضای بازه!!! دقیقا چی بسازی تنها گره گشای این گیم پلی مزخرف اسنایپر بیهوش کننده هست که اونم پدر آدم درمیاد تا بسازه. اصلا تو بیس ها و روستاها میری عین مور و ملخ سرباز ریخته فرق نداره ناک اوت کنی یا با تفنگ بیهوش کننده بزنی اول و آخر ردتو میزنن چون محیط بازه و نبود سیو هم بدتر روانیت میکنه. میشه جلو رفت ولی با کلی اتلاف وقت و اعصاب خردی و این وسط هیچ کات سین و داستانی نیست حتی گیم پلی مرتبط با داستان کمه مثلا مراحلی به سبک پیس واکر (لعنته الله علیه) هست بیخود باید بری تانک و... بترکونی. متال گیر هر قدم میرفتی کات سین و داستان بود!
الان درک میکنم چرا ملت انقدر علیه Death Stranding گارد گرفته بودن. این بازی واقعا فاجعه هست. به زور که هر بازی رو نمیشه جهان باز کرد!!! حتی بیای سیستم سیوم خودکار کنی این چه حماقت محضی بود آخه کرده قدم به قدم بازی مخفی کاری مهمه اصلا به چه حقی ورداشته باید میشد مثل شماره های قبل هر وقت با کدک حرف میزنی بازی هر جایی هستی سیو بشه!!!
جلو رفتنش که اعصابت خرد نشه فقط یا با همون کلاه که بهت میخندن میشه یا اسنایپر بیهوش کننده یا لباس که اصلا نبیننت
غیر اون باید همه رو باید بری تو بیس و جایی که هستن رصد کنی با دوربین و آخرم احتمالا ده بار خفت شی بس که سربازا تو هم چپیدن و محیط بازه. همون بهتر با کونامی قطع رابطه کرد این سری خراب تر نشد تیشه زده به ریشه بازی خودش.
کوجیما بنظرم از متال گیر ۳ به بعد تموم شد کلا ۴ که کلا فیلم سینمایی بود ۵ و دث استرندینگ هم کلا هیچی
 

GGK

کاربر سایت
Sep 21, 2020
467
نام
وحید
آدم یه چیزایی میخونه اینجا در مورد mgs V که پشماش میریزه. جل الخالق :| V با اختلاف بهترین لول دیزاین و گیم پلی سری رو داره. اصلا قابل مقایسه نیست با بقیه
لول دیزاینش تو در و دیواره چی میگی گیم پلی اش هم فرقی با شماره های قبلی نداره خیلی
 

Dr. Ariamax

کاربر سایت
Feb 1, 2012
2,451
نام
آریا
آقایون فانتوم پین انصافا اورریتده دیگه چرا دفاع میکنید ازش :D یعنی از فانتوم پین بیشتر از 3 و 2 لذت بردید؟ کامعاااان :D اون smooth بودن گیمپلی توی نسخه 2 و 3 کجا و این نسخه کجا :D
 

Ali.jangi

کاربر سایت
Apr 12, 2021
1,560
آقایون فانتوم پین انصافا اورریتده دیگه چرا دفاع میکنید ازش :D یعنی از فانتوم پین بیشتر از 3 و 2 لذت بردید؟ کامعاااان :D اون smooth بودن گیمپلی توی نسخه 2 و 3 کجا و این نسخه کجا :D
آقا خداییش کجای گیم پلی 2 و 3 Smooth بود؟ :D
الان بازیشون کنید میفهمید که چه کلانکی هست, آخر نفهمیدم که تو 2 چجوری سربازا رو میشد چوک کرد :D
گیم پلی فنتوم پین از نظر کنترل فوق العادست, بنظرم تنها مشکلش انیمیشن, فیزیک , فیلتر و اتمسفره, هرکی GZ رو اول بازی کرده باشه میفهمه که قشنگ دانگریدش کردن, پس تنکس کونامی :D.
 

Dr. Ariamax

کاربر سایت
Feb 1, 2012
2,451
نام
آریا
آقا خداییش کجای گیم پلی 2 و 3 Smooth بود؟ :D
الان بازیشون کنید میفهمید که چه کلانکی هست, آخر نفهمیدم که تو 2 چجوری سربازا رو میشد چوک کرد :D
گیم پلی فنتوم پین از نظر کنترل فوق العادست, بنظرم تنها مشکلش انیمیشن, فیزیک , فیلتر و اتمسفره, هرکی GZ رو اول بازی کرده باشه میفهمه که قشنگ دانگریدش کردن, پس تنکس کونامی :D.
چوک چیه بابا دایره دایره دایره طرف با کله میاد زمین :D
 
  • Like
Reactions: Cait Sith

Gotham Knight

کاربر سایت
Nov 28, 2012
1,082
بنظرم تنها نسخه ای که گیم پلیش مشکلی نداشت MGS 1 بود که حتی هنوز هم فوق العاده است... با وجود این که تعداد زیادی سلاح داره ولی بازم گیمر رو مجبور به مخفی کاری میکنه و انصافا سخت هم هست
نسخه های بعدی مشکل زیادی تو گیم پلی داشتن بنظرم یا حداقل سیستم شوتینگشون خیلی داغون بود. از همه بدتر MGS4 که معلوم نبود بازیش اکشنه یا مخفی کاری و خیلی از اسلحه ها و ایتم ها بیخودی بود و لودینگ ها و کات سین های زیاد نمیزاشت بازی گیم پلی یک دستی داشته باشه

تو متال گیر PW بنظرم مشکلات گیم پلی تا حد زیادی بهتر شد و کاملا راضی بودم اما در مورد MGS V انصافا تنها چیزی که نمیشه بهش ایرادی گرفت گیم پلیش بود
سیستم شوتینگ V که فوق العاده است و از اون بهتر هیچ چیزی تو این بازی بیخودی نیست و گیمر مجبوره از بیشتر اسلحه ها و ایتم ها استفاده کنه
و همینطور بی هوش کردن سرباز ها، ارتقا مادربیس و اسلحه ها واقعا لذت بخشه که نیاز به گشتن محیط و پیدا کردن منابع مختلف داره و اپن وورلد بودن بازی هم برای همین لازمه. پیشرفتتون تو بازی کاملا تاثیر داره و میتونه بازی رو خیلی راحتر کنه
شخصا MGS V رو از نظر گیم پلی بهترین بازی مخفی کاری بین تمام بازی ها میدونم.
 

Cait Sith

Dauntless Feline Hero
کاربر سایت
Jan 21, 2009
2,870
شخصا MGS V رو از نظر گیم پلی بهترین بازی مخفی کاری بین تمام بازی ها میدونم.
اونوقت چه مخفی کاری ای هست که تو یه مرحله باید کلی آدم بکشی؟ :D (این متاسفانه برام اسپویل شده البته دیگه میرم یوتیوب میبینم مهم نیست)
4 کجا ایراد داشت. اصل MGS همین شماره چهار بود فوق العاده بود داستان و دیالوگ هاش. سه بار تمومش کردم. اکت خاطره انگیز شادو موزس و اون مرحله اروپای شرقی با اون جوش فراموش نشدنیه. برخلاف دنیای سوررئال مسخره MGS V که تو دشت قندهار یه توله سگ هاسکی میپره روت و خرس های بومی افغانستان رو نجات میدی!
pw هم زباله بود یعنی من پرتابل اپس رو بهش ترجیح میدم!!! این خرابکاری تمام از pw شروع شد هی ماموریت های مزخرف که تانک بترکون! مخفی کاری از دید شما اینه؟
یا همین لول دیزاین شاهکار MGS V رسما رفتم ده تا واکترو از چند تا مرحله خاص تو همین دوازده مرحله که رفتم دیدم هیچ کدوم نمیتونستن مخفی کاری محض جلو برن. شورشو بخدا دراورده. حالا اینجا یکی از دوستان پیدا شده بود میگفت اینطور جاها رو با ناک اوت کردن دو نفر رد کرده نمیدونم چطور بوده. شاید لباس Stealth گری فاکس داشته با اون رد کرده
 
  • Like
Reactions: Aperture

Resident__Evil

کاربر سایت
Sep 19, 2021
13
اونوقت چه مخفی کاری ای هست که تو یه مرحله باید کلی آدم بکشی؟ :D (این متاسفانه برام اسپویل شده البته دیگه میرم یوتیوب میبینم مهم نیست)
یا همین لول دیزاین شاهکار MGS V رسما رفتم ده تا واکترو از چند تا مرحله خاص تو همین دوازده مرحله که رفتم دیدم هیچ کدوم نمیتونستن مخفی کاری محض جلو برن. شورشو بخدا دراورده. حالا اینجا یکی از دوستان پیدا شده بود میگفت اینطور جاها رو با ناک اوت کردن دو نفر رد کرده نمیدونم چطور بوده. شاید لباس Stealth گری فاکس داشته با اون رد کرده
از موارد مورد نیاز برای گرفتن رتبه S و 100% کردن MGS V اینه که مراحل رو بدون کشتن و دیده شدن توسط دشمنان تموم کنید + از لباس نامرئی کننده (Stealth) هم نباید استفاده کنید.
 
  • Like
Reactions: Dante _Sparda

Holy Diver

کاربر سایت
Jun 2, 2010
1,705
نام
عرفان
Gamingbolt یه سری ویدیوی review داره میذاره راجع به اینکه اگر MGS ها تازه منتشر شده بودن چه امتیازی میگرفتن. دیدنش به کسایی که میخوان بدونن چی باعث محبوبیت این بازی ها هست به شدت پیشنهاد میکنم. فعلا قسمت های مربوط به MGS1-2-3 اومده:





 
آخرین ویرایش:

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,087
نام
مــاکــان
سلام
دوستان بازی ایندی با‌ حال و هوای متال چیزی میشناسید. مثلا مثل متال ۱ یا ۲.
ممنون

UnMetal​



===============
این بازی خود MGS هست + موقعیت های فان و کمدی.

اما اگه منظورت از حال و هوا ، زبان کلی سری، داستان عمیق و نحوه روایت هست، من هیچ جای دیگه همچین چیزی ندیدم.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر