آخیش .... بالاخره تموم شد . تموم که نشد دموش تموم شد ، هنوز جرات نکردم برم سراغ کارهای 3 بعدی در XNA ولی دیگه فکر می کنم جای پیشرفت در کارهای دو بعدی نباشه و چیز جدیدی یاد نگیرم.
در هر صورت این بازی را دارم برای مسابقه DBP آماده می کنم و تا زمان مسابقه روش کار می کنم ، خدا پدر و مادر میکروسافت را بیامرزه که این مسابقه را گذاشت و این Membership های Terial را به شرکت کننده ها داد تا بتونند تست های لازم را روی X360 انجام بدند ، من هم از فرصت استفاده کردم و با کمک یکی از دوستان که X360 داشت تستهای اولیه را انجام دادم اما خب باید خودم X360 داشته باشم تا دستم بیشتر باز باشه و نسخه X360 بازی را هم آماده کنم ( برای مسابقه DBP حتما باید نسخه X360 بازی ارائه بشه)
شخصیت بازی یه کرم به نسبت بزرگ و کنجکاوه که در راه تکامل خودش و تبدیل شدن به یک پروانه با مشکلات زیادی رو به رو میشه بازی بیشتر حالت طنز داره و شخصیت بازی یک قهرمان نیست . شما از اینکه کرمتون داره له میشه هم لذت خواهید برد !
اسم اون کرم بازی لولو هست و اسم اون پرنده های داخل بازی هم جوجو هست تا به نوعی قافیه هم باهم داشته باشند !.
از اونجایی که می خواستم این بازی را در فروم های خارجی هم بزارم و داخل مسابقه DBP هم شرکت کنم و اونا روی رعایت کپی رایت خیلی تاکید دارند فعلا این دمو فقط یک موسیقی داره که اون هم کار خودمونه وگرنه تصمیم داشتم فعلا از موسیقی های روی نت استفاده کنم .
برای اینکه بدن کرم طبیعی جلوه کنه نیاز داشتم که فیزیک Soft Body را در بازی داشته باشم که از Library یه مربوط به فیزیک Soft Body که سورس باز هم بود استفاده کردم و تونستم طوری تغییرات لازم را بدم تا فیزیک مناسب بازی را ایجاد کنم ،
دو تا مبحث در ساخت این بازی برام جالب تر از بقیه بود ، یکی فیزیکش بود که وقت زیادی روش گذاشتم و مشکلات فراوونی هم داشتم که با کمک نویسنده همون کتابخونه حل شدند و یکی دیگه اون PostProcessing ی بود که میومد و دور اشیائ فیزیکی یه خط سیاه می کشید تا از ساده بودن گرافیکی کمی درشون بیاره، این قسمت وقت زیادی نگرفت اما خیلی برام جالب بود نحوه کارش هم به این شکل بود که 3 تا پیکسل را در نظر می گرفت اگه رنگ پیکسل اول با رنگ پیکسل سوم فرقی داشت پیکسل دوم را سیاه می کرد و به این شکل همیشه دور کرم و بقیه اشیاء فیزیکی یه خط سیاه دیده میشه ، البته لایه ی این PostProcessing طوری تنظیم شده که آبجکتهای گرافیکی مثل گلها و درخت ها این PostProcessing روشون اجرا نشه چون اونها همه پیکسلهاشون رنگ متفاوتی داشتند.
خب انگار زیاد دارم حرف می زنم این چندتا اسکرین شات هم از بازی بزارم :
http://ir2.ir/XNA/KooChooLooPlanet/SS1.jpg
http://ir2.ir/XNA/KooChooLooPlanet/SS2.jpg
http://ir2.ir/XNA/KooChooLooPlanet/SS3.jpg
و این هم لینک دمو : http://ir2.ir/XNA/KooChooLooPlanet/KooChooLooPlanetDemo.zip
متاسفانه حجم دمو شده 11 مگ !! در صورتی بدون موزیک چیزی حدود 2 مگ بود .
نسخه بدون موسیقی با حجم حدود 2 مگ :
http://ir2.ir/XNA/KooChooLooPlanet/KooChooLooPlanetNoMusicDemo.zip
فعلا ....
در هر صورت این بازی را دارم برای مسابقه DBP آماده می کنم و تا زمان مسابقه روش کار می کنم ، خدا پدر و مادر میکروسافت را بیامرزه که این مسابقه را گذاشت و این Membership های Terial را به شرکت کننده ها داد تا بتونند تست های لازم را روی X360 انجام بدند ، من هم از فرصت استفاده کردم و با کمک یکی از دوستان که X360 داشت تستهای اولیه را انجام دادم اما خب باید خودم X360 داشته باشم تا دستم بیشتر باز باشه و نسخه X360 بازی را هم آماده کنم ( برای مسابقه DBP حتما باید نسخه X360 بازی ارائه بشه)
شخصیت بازی یه کرم به نسبت بزرگ و کنجکاوه که در راه تکامل خودش و تبدیل شدن به یک پروانه با مشکلات زیادی رو به رو میشه بازی بیشتر حالت طنز داره و شخصیت بازی یک قهرمان نیست . شما از اینکه کرمتون داره له میشه هم لذت خواهید برد !
اسم اون کرم بازی لولو هست و اسم اون پرنده های داخل بازی هم جوجو هست تا به نوعی قافیه هم باهم داشته باشند !.
از اونجایی که می خواستم این بازی را در فروم های خارجی هم بزارم و داخل مسابقه DBP هم شرکت کنم و اونا روی رعایت کپی رایت خیلی تاکید دارند فعلا این دمو فقط یک موسیقی داره که اون هم کار خودمونه وگرنه تصمیم داشتم فعلا از موسیقی های روی نت استفاده کنم .
برای اینکه بدن کرم طبیعی جلوه کنه نیاز داشتم که فیزیک Soft Body را در بازی داشته باشم که از Library یه مربوط به فیزیک Soft Body که سورس باز هم بود استفاده کردم و تونستم طوری تغییرات لازم را بدم تا فیزیک مناسب بازی را ایجاد کنم ،
دو تا مبحث در ساخت این بازی برام جالب تر از بقیه بود ، یکی فیزیکش بود که وقت زیادی روش گذاشتم و مشکلات فراوونی هم داشتم که با کمک نویسنده همون کتابخونه حل شدند و یکی دیگه اون PostProcessing ی بود که میومد و دور اشیائ فیزیکی یه خط سیاه می کشید تا از ساده بودن گرافیکی کمی درشون بیاره، این قسمت وقت زیادی نگرفت اما خیلی برام جالب بود نحوه کارش هم به این شکل بود که 3 تا پیکسل را در نظر می گرفت اگه رنگ پیکسل اول با رنگ پیکسل سوم فرقی داشت پیکسل دوم را سیاه می کرد و به این شکل همیشه دور کرم و بقیه اشیاء فیزیکی یه خط سیاه دیده میشه ، البته لایه ی این PostProcessing طوری تنظیم شده که آبجکتهای گرافیکی مثل گلها و درخت ها این PostProcessing روشون اجرا نشه چون اونها همه پیکسلهاشون رنگ متفاوتی داشتند.
خب انگار زیاد دارم حرف می زنم این چندتا اسکرین شات هم از بازی بزارم :
http://ir2.ir/XNA/KooChooLooPlanet/SS1.jpg
http://ir2.ir/XNA/KooChooLooPlanet/SS2.jpg
http://ir2.ir/XNA/KooChooLooPlanet/SS3.jpg
و این هم لینک دمو : http://ir2.ir/XNA/KooChooLooPlanet/KooChooLooPlanetDemo.zip
متاسفانه حجم دمو شده 11 مگ !! در صورتی بدون موزیک چیزی حدود 2 مگ بود .
نسخه بدون موسیقی با حجم حدود 2 مگ :
http://ir2.ir/XNA/KooChooLooPlanet/KooChooLooPlanetNoMusicDemo.zip
فعلا ....