طرفداران ژانر JRPG

ce7en44

کاربر سایت
Mar 4, 2009
8,351
نام
مسلم
دست خودم نيست. حاضرم بيخيال بازي بشم و تهشو از يوتيوب ببينم اما چيت استفاده نكنم. نميدونم چرا... ولي اصلا نميتونم چيت بزنم.
آخه ٩ خيلي گرافيكش پايينه و كارتونيه...البته من مشكل زمان دارم.. شنبه تا چهار شنبه از ٦ صبح ميرم بيرون و سركار و ٩ شب ميام خونه. دوس دارم اين زمان كني كه دارم رو بزارم براي بهترين بازي ها...
اگر اين لعنتي اينقدر اذيت نميكرد ومثل آدم ميمرد!!! شايد ix رو هم ميرفتم اگر به نظر شما ارزشش رو داشت.
ولي به جاي ultimecia خودم مردم !!!
شخصاً اگه میدونستم اینقدر سر این بازی گرفتار میشی همون اول کاری بهت پیشنهاد میکردم حسابی گرایند کنی و تمام باس های فرعی رو بکشی و سلاح های اولتیمیت رو بگیری. وضعیت تو مثل قضیه من و Xenosaga میمونه، گرایند نکردم و دشمن ها رو جاخالی دادم، سیو بازی هم مشکل داشت و مجبور شدم فقط از سیو امولاتور استفاده کنم، الان رسیدم به یه باس دهن سرویس کنی به اسم Tiamat که با یه سری شرایط خاص باید بکشمش و از شانس منم هم چینش ترن های مبارزه همش برعلیه من شده و هیچ جوره نمیتونم بکشم و سیو از قبل باس هم ندارم. بدبختی حتی چیت هم نداره:)) خلاصه اینکه بی خیالش، برو سراغ یه بازی دیگه:D
گرافیک کارتونی بعد چند ساعت برات عادی میشه، ولی سیستم مبارزه و داستانش ارزش دارن.

اون که آره ولی تجربه ناقصی گیرت میاد به هر حال. شخصا هم به این فن ترنسلیتای آماتور اعتماد نمیکنم، تو مانگا ها که تقریبا همشون به شدت افتضاحن.

عجب، خب اینطوری که اگر سینگل هیرویین باشه و خوشت نیاد که کلشو باس بندازی دور. :D

با وویس و لحن حرف زدن شاید بتونی از یه بازی اکشن لذت ببری ولی وی عن به هیچ وجه.
نه هر قسمت یه ذائقه دیگه ایو به تعالی میرسونه. :D




:D
من هی میگم این بازیا به دردت نمیخوره گوش نمیدی :D دوستان هم چیزای هاردکور زیادی پیشنهاد میدن، منم باشم ول میکنم خب. :D از خر شیطان بیا پایین و برسریا یا والک*ریا کرونیکلز 4 بزن. :D
پ.ن: بازی محبوب من Trails in The Sky هم میتونی بزنی که فکر کنم از اف اف ساده تره، درجه سختی و اتو سیوم داره خدا رو شکر. فقط حواست باشه پچ وویس کرکترا رو که بچه ها از نسخه ویتا استخراج کردنو هم بریزی تا داستان رو فول وویس تجربه کنی.
خب دیگه وقتی ناشر رسمی ترجمه نکنه آدم مجبور میشه به فن ترنسلت متوسل بشه مثل والکریا 3:-"
هیچی دیگه باید بسوزم و بسوزم و بسوزم:D البته من قبلاً هیرویین ها رو چک میکنم:>

متوجه تفاوتشون نشدم.
اوهو، کنجکاو شدم:D

-------------------------------------
همون والکریا هم A گرفتن توی همه ماموریت ها کار راحتی نیست:D
جانم؟ پچ وویس برای trails in the sky؟ پس چرا زودتر نگفتی؟:D
 

ce7en44

کاربر سایت
Mar 4, 2009
8,351
نام
مسلم
زدمش آقا... بالاخره زدمش!!!!!x_xx_x
فكر كنم همين جمله شما باعث شد دوباره شانسمو امتحان كنم!!! همين كه گفتين تا اين جا اومدي عقب نكش...
اون موقع كه نوشتم واقعا قيدشو زدم و رفتم يه بازي ديگه نصب كردم و چند ساعتي بازي كردم.. اما گفتم بزار آخر شبي يكي دو بار ديگه برم ببينم چي ميشه !!!! خيلي حس خوبيه... سخت ترين باس حدود ٢٥ سال بازي كردنم رو شكست دادم امشب.. براي من از تمام باس هاي demon souls, blood borne و dark souls ها سخت تر بود اين لعنتي!!!!
حالا بعدش برم تو كار x يا ix رو هم برم؟!!!
آقا تبریک فراوان، شیرینی ما هم فراموش نشه:D
 

Fallen God

کاربر سایت
Jun 1, 2011
128
نام
Soshy
شخصاً اگه میدونستم اینقدر سر این بازی گرفتار میشی همون اول کاری بهت پیشنهاد میکردم حسابی گرایند کنی و تمام باس های فرعی رو بکشی و سلاح های اولتیمیت رو بگیری. وضعیت تو مثل قضیه من و Xenosaga میمونه، گرایند نکردم و دشمن ها رو جاخالی دادم، سیو بازی هم مشکل داشت و مجبور شدم فقط از سیو امولاتور استفاده کنم، الان رسیدم به یه باس دهن سرویس کنی به اسم Tiamat که با یه سری شرایط خاص باید بکشمش و از شانس منم هم چینش ترن های مبارزه همش برعلیه من شده و هیچ جوره نمیتونم بکشم و سیو از قبل باس هم ندارم. بدبختی حتی چیت هم نداره:)) خلاصه اینکه بی خیالش، برو سراغ یه بازی دیگه:D
گرافیک کارتونی بعد چند ساعت برات عادی میشه، ولی سیستم مبارزه و داستانش ارزش دارن.


خب دیگه وقتی ناشر رسمی ترجمه نکنه آدم مجبور میشه به فن ترنسلت متوسل بشه مثل والکریا 3:-"
هیچی دیگه باید بسوزم و بسوزم و بسوزم:D البته من قبلاً هیرویین ها رو چک میکنم:>

متوجه تفاوتشون نشدم.
اوهو، کنجکاو شدم:D

-------------------------------------
همون والکریا هم A گرفتن توی همه ماموریت ها کار راحتی نیست:D
جانم؟ پچ وویس برای trails in the sky؟ پس چرا زودتر نگفتی؟:D
گرایند میخوای درگون کوئست، اشکتو در میاره لامصب. :D

ناشر که هیچ وقت نمیکنه بابا این اروگه سازا بدبخت تر از این حرفان. :D والکπریا 3 مگه فن ترنسلیت داشت؟ چه قدر عقبم من:D
بارها شده عکسا رو میبینم از یکیشون خوشم میاد دانلود میکنم بعد تهش بست گرلم یکی دیگه میشه :D گریسایا نو کاجیتسو دقیقا اینطوری شدم.

منظور در کانتکست بود، حالا مهم نیست ولش کن. :D
ولی اگر از رومنسای تراژدیک (ناکیگه) خوشت میاد کارای key رو یه چک بکن، جدیدا این سامر پاکتش عجیب ترکونده تو ژاپن، خودم هنوز فرصت نکردم برم ولی شک ندارم که ترجمشم دیر یا زود به طور لایسنس وار میاد بیرون. :D تا اون موقع اثار قبلیشون مثل ری رایت رو یه نگاه بنداز.
__________________________________
باور کن یه عده هم هستن که بازیو میرن تا فقط کات سین بعد آنلاک شه. :D
نمیدونم حقیقتش یکی از دوستان رفته بود گفت پچشم هست من از این خط یکم دورم. :D

پ.ن: خب دوست جان :D گویا بحث از اون چیزی که فکر میکردم بیشتر طول کشید و منم بیش از این توانایی کار با آن اسکرین کیبورد ویندوز رو ندارم اگر با آدما قهر نیستی دستتِ بده دستم ببرمت تل گِرام :D
Kanade@
 

ce7en44

کاربر سایت
Mar 4, 2009
8,351
نام
مسلم
گرایند میخوای درگون کوئست، اشکتو در میاره لامصب. :D

ناشر که هیچ وقت نمیکنه بابا این اروگه سازا بدبخت تر از این حرفان. :D والکπریا 3 مگه فن ترنسلیت داشت؟ چه قدر عقبم من:D
بارها شده عکسا رو میبینم از یکیشون خوشم میاد دانلود میکنم بعد تهش بست گرلم یکی دیگه میشه :D گریسایا نو کاجیتسو دقیقا اینطوری شدم.

منظور در کانتکست بود، حالا مهم نیست ولش کن. :D
ولی اگر از رومنسای تراژدیک (ناکیگه) خوشت میاد کارای key رو یه چک بکن، جدیدا این سامر پاکتش عجیب ترکونده تو ژاپن، خودم هنوز فرصت نکردم برم ولی شک ندارم که ترجمشم دیر یا زود به طور لایسنس وار میاد بیرون. :D تا اون موقع اثار قبلیشون مثل ری رایت رو یه نگاه بنداز.
__________________________________
باور کن یه عده هم هستن که بازیو میرن تا فقط کات سین بعد آنلاک شه. :D
نمیدونم حقیقتش یکی از دوستان رفته بود گفت پچشم هست من از این خط یکم دورم. :D

پ.ن: خب دوست جان :D گویا بحث از اون چیزی که فکر میکردم بیشتر طول کشید و منم بیش از این توانایی کار با آن اسکرین کیبورد ویندوز رو ندارم اگر با آدما قهر نیستی دستتِ بده دستم ببرمت تل گِرام :D
Kanade@
بله تجربه شماره 11 رو داشتم:D

آره شماره 3 داشت ولی یه چند تا اشتباه کوچولو داشتن که مهم نبود بازم دستشون درد نکنه. ماموریت فرعی شخصیت ها هم ترجمه نشده بودن.
نه بست گرل من همیشه یه سری خصوصیات داره که توی ظاهرش هم نمایانه. گریسایا رو من انیمه اش رو دیدم، متاسفانه از قبل از دیدن هیچکدوم از باب میلم نبود بعدش هم همینطور.

آهان، اون که بله. برای همینم هست که میگم حتماً باید تکست انگلیسی باشه.
احساس میکنم کم کم از vn های جنایی معمایی داری هلم میدی سمت رومنس :D ممنون ولی فعلاً تا اینا رو تموم کنم (kara no shoujo و G-senjou no Maou , Raging Loop) خودش کلیا وقت میبره. بعدش هم میخوام Code Vein رو بازی کنم چون چند ساله منتظرش بودم و هر روز هم روی دسکتاپ آیکونش رو میبینم. Halo Reach و AI هم توی نوبت هستن ولی فعلاً تا آپدیت درست و حسابی براشون نیاد عجله ای نیست. میمونه ادامه Xenosaga و SMT IV و FF tactics و Crisis Core (بار سوم) و Trails ها و... پس هر چیز جدیدی بخوام به این لیست اضافه کنم فقط باعث عقب افتادن بقیه میشه:D
==============================
میدونم ولی بعضی ها مثل من چند بار ریست میکنن تا امتیاز کامل بگیرن:D
یه نگاهی کردم انگاری خیلی دردسر داره، باید اسکریپ دانلود کنی و Voice ها رو از روی ویتا برداری و ویژوال استودیو باز کنی و کلون بگیری و ... :D به جای این کارها قشنگ یه بازی پچ شده میدادن بیرون:D

اگه خسته شدی ادامه رو میذاریم برای بعد:D متاسفانه تلگرام با سلام و صلوات وصل میشه ولی این آی دی منه @ce7en44 پیام بده در اسرع وقت جواب میدم:D
 

dizzy

کاربر سایت
Dec 24, 2017
607
زدمش آقا... بالاخره زدمش!!!!!x_xx_x
فكر كنم همين جمله شما باعث شد دوباره شانسمو امتحان كنم!!! همين كه گفتين تا اين جا اومدي عقب نكش...
اون موقع كه نوشتم واقعا قيدشو زدم و رفتم يه بازي ديگه نصب كردم و چند ساعتي بازي كردم.. اما گفتم بزار آخر شبي يكي دو بار ديگه برم ببينم چي ميشه !!!! خيلي حس خوبيه... سخت ترين باس حدود ٢٥ سال بازي كردنم رو شكست دادم امشب.. براي من از تمام باس هاي demon souls, blood borne و dark souls ها سخت تر بود اين لعنتي!!!!
حالا بعدش برم تو كار x يا ix رو هم برم؟!!!
خیلی خوشحالم که شکستش دادی . تلاشت نتیجه داد آفرین
به نظرم ix هم بازی کن طراحی کارکترهاش هاش گول زنندست وگرنه داستانش به سمت و سوهای جدی و بعضا تاریکی میره . فکر کنم ماد 4k هم داره اگر گرافیکش اذیت میکنه . کلا اگر بخوام فاینال را به سه تا دوره تقسیم کنم اینطوری میشه :

1- بازی های بین شماره 1 تا 6
2- بین نسخه 7 تا 9
3- 10 به این طرف
هر دوره گیم پلی ها تغییر نسبتا اساسی میکنن ( البته فاینال تو هر نسخه فرق داره ولی بازی های هر دوره به هم نزدیک ترن ) چون الان 8 را بازی کردی به نظرم 9 هم بازی کن چون از 10 به این طرف بازی ها متفاوت تر میشه
 

mostafaamiri

کاربر سایت
Feb 3, 2012
793
نام
مصطفی
خیلی خوشحالم که شکستش دادی . تلاشت نتیجه داد آفرین
به نظرم ix هم بازی کن طراحی کارکترهاش هاش گول زنندست وگرنه داستانش به سمت و سوهای جدی و بعضا تاریکی میره . فکر کنم ماد 4k هم داره اگر گرافیکش اذیت میکنه . کلا اگر بخوام فاینال را به سه تا دوره تقسیم کنم اینطوری میشه :

1- بازی های بین شماره 1 تا 6
2- بین نسخه 7 تا 9
3- 10 به این طرف
هر دوره گیم پلی ها تغییر نسبتا اساسی میکنن ( البته فاینال تو هر نسخه فرق داره ولی بازی های هر دوره به هم نزدیک ترن ) چون الان 8 را بازی کردی به نظرم 9 هم بازی کن چون از 10 به این طرف بازی ها متفاوت تر میشه
ممنون از توضيحاتت :x
باشه الان ميرم ٩ رو بگيرم ببينم چجورياست
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,371
نام
سید محمد حسین
این گیم اواردز امسال "یک" معرفی خیلی خوب واسه ما داشت همین بود

124793

بازی با این که سومین نسخه سری ـه Bravely Default II اسم شه که دلیلش اینه که وقایع و دنیای داستان خارج از 2 نسخه قبله
که یعنی مایی که بازی نکردیم دو نسخه قبلی رو، راحت می تونیم راحت تر بپریم رو واگن
 

END_BOY

Tonight Is The Night
کاربر سایت
Sep 17, 2006
2,134
نام
یاسر
این گیم اواردز امسال "یک" معرفی خیلی خوب واسه ما داشت همین بود

View attachment 124793

بازی با این که سومین نسخه سری ـه Bravely Default II اسم شه که دلیلش اینه که وقایع و دنیای داستان خارج از 2 نسخه قبله
که یعنی مایی که بازی نکردیم دو نسخه قبلی رو، راحت می تونیم راحت تر بپریم رو واگن

برای این لحظه شماری میکنم سوپر فوق العاده س :D فکر نکنم تو این شماره کسی بتونه برام جای انیس و بگیره :x
لعن و نفرین بر من که سویچم و همون ماه اول فروختم =(( البته دوستم داره ازش میگیرم بازی میکنم :D
 

dizzy

کاربر سایت
Dec 24, 2017
607
دیروز دهمین سالگرد عرضه ی یکی از محبوب ترین و خاص ترین عنوان بین فاینال ها برای من و همچنین یکی از پرفروش ترین های این فرنچایز و در عین حال تقریبا بحث برانگیز ترین عنوان سری که فن ها را به دو دسته موافق و مخالف تقسیم کرد ، بود . من فاینال را ازشماره 10 روی ps2 شروع کردم و این عنوان دومین تجربم از فاینال بود.هیچ وقت روزی که اولین تریلر بازی را دیدم و سال بعدش روزی که لحظه شماری میکردم تا بازی به دستم برسه را یادم نمیره . روی xbox چهارتا dvd بود که اون زمان خیلی محسوب میشد . با وجود مشکلاتی که داشت توانستم ارتباط عمیقی باهاش برقرار کنم که تجربه ای برام به ارمغان آورد که هرگز فراموش نمیکنم . به طرفدارانش مخصوصا Oakenshield ( البته xiii-2 را بیشتر دوست داره:D ) هم تبریک میگم <:-P<:-P<:-P<:-P
513.gif 133-1335657_final-fantasy-xiii-logo-hd-png-download.png
 

Attachments

  • EL6rF9CUYAAIYhK.jpg
    EL6rF9CUYAAIYhK.jpg
    241.6 KB · مشاهده: 6
  • EMCRdzIXsAE5SHB.png
    EMCRdzIXsAE5SHB.png
    1.4 MB · مشاهده: 5

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
میخواستم در مورد First Impression ام از زنوبلید 2 بنویسم
ولی یهو یه چیز باحال تر دیدم :D


View attachment 125415

تو first impression از مزه سوسک هم بنویسی ارزشش بیشتر از هایپ برا این مسخره هاست راحت باش و اونارو بنویس

واقعا خیلی رو دارن که اسم دانگان رو میارن بعد اون گندی که زدن. جدی الان چرا یکی باید برا اسم دانگان هایپ بشه؟
 
  • Like
Reactions: AMIN-1399F

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,371
نام
سید محمد حسین
تو first impression از مزه سوسک هم بنویسی ارزشش بیشتر از هایپ برا این مسخره هاست راحت باش و اونارو بنویس

واقعا خیلی رو دارن که اسم دانگان رو میارن بعد اون گندی که زدن. جدی الان چرا یکی باید برا اسم دانگان هایپ بشه؟

نمیدونم، بذار ببینیم چیکار میخوان کنن
یا شیردوشی میشه یا "کلا" به فنا میره دیگه، دیگه گمون نکنم چیز بهتری بشه که...بازم من هایپم در هر صورت چون کلا دانگان اکشن ادونچر از فانتزی های منه
چون به نظرم با V3 سری اون جوری "کلا" به فنا نرفت :D خیلیا خود بازی و پیامشو دوست داشتن

بگذریم... خوب شد گفتی، بریم سراغ زنوبلید 2 :D
125424

من میگم First Impression ولی الان 17 ساعته دارم بازی رو انجام میدم و هنوز چپتر سوم لعنتی اش تموم نشده و هنوزم واسم تتوریال میاره... ظاهرا تمومی نداره بازی

اول این که عجب فانتزی گولاخی داره بازی، بیشترین چیزی که در مورد بازی عاشقشم همین ستینگ و محیط پردازیشه
مثل دو تا زنوبلید قبلی، بازی روایت یه دنیای فانتزیه که همه آدماش رو ابرا زندگی خودشون رو می گذرونن... زیر ابرها = مرگ و میشه رو ابرها هم شنا کرد :D
تنها خشکی های قابل سکونت، تایتان هایی اند که رو این ابرها شناور اند... که خلاصه مپ های بازی رو ارگانیسم های هیولا مانندی سوار اند که هی باید نیگاه کنی دور و برت رو تا بفهمی رو کمر تایتانی یا شونه هاش یا ...

من این قصه رو تایتان سوار بودن نقشه رو زیاد شنیده بودم در مورد زنوبلید... ولی جدا شنیدن کی بود مانند دیدن:-B
فضای هنری ای که بازی داره و جوری که بکگراند بازی با ذهنت بازی می کنه وحشتناک خوبه... تو چپتر 3، شما کلا تو شکم یه تایتانید به اسم Uralya... یه چیز عجیبی ـه این بخش... پوست این تایتانه چون فقط پشمه، نوز ازش به صورت خیلی تار عبور می کنه که یه سری نورپردازی ها و پالت رنگی هایی داره که من همش تو کف اش بودم فقط بعد به بالا که نگاه می کردی یه سری پترن های عجیب غریب رو سقّ این موجود بود... @-)
بعیده دیگه اوپن ورلد این جوری ببینم دوباره... مگه خود مونولیث دست به کار شه

حیف سخت افزار سوییچ، نینتندو بره سراغ نسل بعد تا این لعنتی ها حقه های بعدیشون رو سوار کنن خدایی

125426
کثافتا بازی رو تو بخش هنری نه نامزد 2017 کردن (که به پنجره زمانیش نرسید) نه 2018
و این حماقت رو سر موسیقی هم کردن که به اونش هم میرسیم


گرافیک و آرت استایل بازی جدا خوبن... پرفکت و تمیز اینا نیستن (حتی با استاندارد سوییچ) ولی خیلی خوبن... بیشترش هم همون ویژگی های هنری و آرت استایل تمیز بازی برمیگرده

قضایای وحشتناک بودن بازی تو حالت دستی کاملا صحیح اند... گرافیک بازی قشنگ تیکه تیکه میشه تو حالت دستی... نمیتونم بگم Unplayable ـه چون 8 ساعت از این 17 ساعت First Impression مو من تو حالت دستی رفتم :D حال بازی کاملا به رو داک بازی کردنه و دستی بازی کردنش جدا برای همون پیشروی بازی وقتی دستت به تلویزیون بند نیست میخوره... جدا امیدوارم این مشکلات تو ریمیک زنوبلید یک نباشه چون ظاهرا از یه انجین استفاده می کنن

یه نکته دیگه که برای لذت بردن از بازی به شدت پیشنهاد میشه: صدای ژاپنی... من فایر امبلم رو با همون صدای انگلیسی رفتم چون لعنتی ها خیلی خوب لوکالیز کرده بودن بازی رو :x و حتی خیلی از صداها تو ورژن انگلیسی خیلی به کاراکترا بیشتر می چسبیدن تا نسخه ژاپنی... احساسات خیلی خوب منتقل می شد و ترجمه جوک ها و تیکه ها و .... هم اکثرا خوب بودن و ترجمه ها هم خیلی روون و خوب بود

این جا همه برعکسه و به نظرم همش تقصیر کارگردان دوبلاژ و مدیر تیم لوکالیزه است که به نظرم آدم خیلی بیشعوری باید باشه
  • 60 درصد اسم کاراکترها تغییر کرده که شامل عملا همه بلید ها میشه (تا این جای بازی فقط دوروماک ـه لای بلید ها که اسم اش بین نسخه ژاپنی و انگلیسی یکیه)
  • ترجمه داغون و نابود کردن یه سری جوک ها... تو ایونت های میدانی بازی که اختیارین خیلی راحت میشه این رو متوجه شد
  • بد ادا کردن خیلی از دیالوگ ها و Deliver کردن حس های پشت شون
  • لهجه بریتیش همه شخصیت ها :| (میدونم همه خیلی تعریف می کنن از لوکالیزیشن و لهجه بریتیش شخصیت های زنوبلید 1، ولی خب به اون شخصیت ها جدا میخورد اون لهجه، به این پسره با موهای شاخ شاخی و دختره که موهاش سرخ آتشین ـه دو تاشون اندازه یه مشت در بسته، چشم دارن همچین لهجه ای نمیخوره خدایی)
و من حرص میخورم چون صداهایی که انتخاب کردن جدا صداهای خوبین (برخلاف Zelda:BotW که اونم فهمیدم چقدر دوبله ژاپنیش واسه همون دو صفحه دیالوگ چقدر بهتره) ولی این قدر اشتباه شده سر این پروسه لوکالیزیشن که فرق بین صداهای ژاپنی و انگلیسی قشنگ مثل فرق دو تا بازی مختلفه
تنها چیزی که با انتخاب صدای ژاپنی از دست می دید، دیالوگ های بین مبارزت و درون گیم پلی ـه که ترجمه نشدن... و خب اصن مهم هم نیستن... یکم به دیکشنری شفاهی Weeb بودنتون رجوع کنید میتونید معنی هاشون رو متوجه شید... مخصوصا این که خیلی هاشون قشنگ Context دارن و موقع از مهمون خونه بیرون اومدن مسلما بلیدت داره بهت صبح بخیر میگه، نه چیز عجیب دیگه ای :D

125428
Nia به شدت شخصیت باحالیه... تو دوبله انگلیسی و ژاپنی کلا دو تا شخصیت متفاوت بودن ولی من دوتاشون رو دوست داشتم
بهترین واکنش ها رو به کل اتفاقات نشون میده


موسیقی بازی تا این جا واقعا گادلایک ـه... تم های محیط اوپن ورلد بازی زیادن و همشون فوق العاده ولی قشنگ Main Theme اش یه چیزیه که دو سه دیقه ای بهش گوش میدم تو منوی اصلی بعد میرم تو بازی... آهنگ های بازی تو گیم پلی، بین آروم و ریلکس بودن و اکشن بودن هی تغییر می کنن بسته به این که راه میری یا مبارزه می کنی... ولی اگه بخواد وسط کات سین ها، اشکت رو در بیاره... قشنگ میتونه :D


ولی عوضش Sound Design بازی خیلی تو در و دیواره و این نه ربطی به سوییچ داره و نه به مشکلات تکنیکی، اینا دارن رو کنسولی بازی رو میسازن که Zelda:BotW داره روش اجرا میشه، بازی ای که راحت بهترین Sound Design این نسل رو داره...قطع شدن صداها بین کات سین و کمبود صداهای محیطی و ناهماهنگی و بد بودن Lip Sync اومدن صدای موسیقی روی صدای شخصیت ها و دیالوگ ها تو کات سین ها و... رو مخه جدا و این به نظرم بزرگترین مشکل بازیه (اگه نخوایم سر کیفیت بد نسخه دستی بازی صحبت کنیم)

در مورد گیم پلی و داستان زیاد نظر نمیدم
فقط مبارزات بازی از "من دقیقا باید چه غلطی کنم، هیچ کاری واسه انجام دادن نیست" تو 17 ساعتی که بازی کردن "من باید چه غلطی کنم با این همه گزینه ای که پیش رومه" تبدیل شد.... توضیح سیستم مبارزه بازی خیلی سخته
کوئست ها و کیفیت اوپن ورلد بازی و داستانش هم به شدت توضیح میخوان و من تازه اولشم و بعیده همه چیز رو در موردشون بدونم... میگم، هنوز داره بهم تتوریال میده بازی :| ولی در کل نظرم مثبته بهشون... به بازی وقت بدید بهتون خیلی خوب میفهمونه نقاط قوت اش کجاست، و این که المان های RPG بازی هم به نظرم خوبن و میشه رول پلی زد جدا... قبل زنوبلید، من داشتم ویچر 3 می زدم و جدا اعصابم سر این قضیه خورد بود چون ویچر 3 هر چقدر شاهکار بود یذره هم حس RPG بودن نداشت، و با چیزهایی که اول بازی از زنوبلید 2 دیدم، حدس زدم رویه اینم همین طور باشه، ولی جلوتر قشنگ می فهمونه که این که کی تو Party ات باشه، چقدر قوی باشه، چه بلیدها و چه Role هایی داشته باشن و... کاملا تو نحوه مبارزاتت تاثیر گذارن

در کل فعلا تا مدت ها معتاد زنوبلید ام... :D
بازی رو هم قرض گرفتم خیلی وقته و تازه شروعش کردم... امیدوارم صاحابش نیاد دنبالم :D
 
آخرین ویرایش:

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,371
نام
سید محمد حسین
هِه... این جا هنوز پست نخورده از اون موقع تا حالا؟
دمن!! :D
بگذریم
وقت نقد و نظر نهایی رو بازی ایه که کل این ماه من و امتحاناتمو منهدم کرد

126866

بعد چیزی تقریبا حدود 75 ساعت دست و پا شکوندن تو Alrest، به هلاکت رسوندن هیولاها و درایورهای بسیار و غارت Core Crystal های مردم و شکوندن هزاران صندوقچه و کشف راز الیزیوم، زنوبلید کرانیکلز 2 به اتمام رسید... و واو... عجب سفری بود#:-S

زنوبلید 2، تجربه اول من تو کل فرنچایز سه تیکه Xono ـه که خود تتسویا تاکاهاشی میگه هیچ ربطی به هم ندارن این بازی ها و دنیاها به هم که خودش جای بحث داره، من بازی نکرده حس می کنم یه چیزی هست این وسط :D
حالا به عنوان اولین تجربه، زوبلید 2 ادعاشه که یه JRPG ـه. که آقا یعنی باید یه چندتا تیک بخوره تا من قبولش کنم

  • داستان خفن
  • شخصیت های دوست داشتنی
  • سیستم رول پلی و شخصی سازی درست درمون
  • سیستم مبارزه باحال و استراتژیک
  • تناسب بین روند گیم پلی و داستان
من نمیدونم چرا این تتسویا تاکاهاشی این قدر غریبه:D، ولی این یارو رسما نابغه است! خیلی خوب سبکی که توش کار می کنه رو میشناسه... منتها نمیشه گفت همه تیک ها رو راحت میزنه زنوبلید 2

داستان اساسا چیز خفنیه... تنها نکته منفی اش اینه که خیلی تو فاز Friendship و ایناست و خب... در حقیقت واقعا یه کار شونن ـه زنوبلید 2 (خود تاکاهاشی هم اینو گفته، با ادعاشون جور در میاد) با این وجود کل پیش زمینه ها و وقایع و Lore کلفتی که داره خیلی بیشتر از یه کار شونن جنریک تحویل مخاطبش میده. ظاهرا چیزی که تاکاهاشی قبل عرضه بازی گفته، وعده یه عنوان Lighthearted تو سری زنوبلید بوده... اینو کسی گفته که طرح داستانیش برای FFVII به خاطر خشونت و تاریکی زیادش از طرف Square رد شد :D پس جدی نگیرید این حرفشو... کلی مرگ و میر و بک استوری های فاکدآپ داره داستان و قشنگ کافیه به یه چیزی دل ببندید تا اشک تون رو دربیاره ازش :((
پایان بازی هم به نظرم قشنگ یکی از بهترین و احساسی ترین پایان هاییه که می شد داشت... رو بلندترین نوت تموم می کنه بازی رو، پرونده همه چی رو سریع می بنده و مابقی سوالات مربوط به Lore تاریخ 500 ساله تورنا است رو منتقل می کنه به DLC اش که اصن اون یه بحث دیگس

126865

شخصیت ها، آمم... طراحی ها یخورده رو مخه جدا... میدونم کلی به جنریک شونن پروتاگونیست بودن رکس گیر میدن ولی خب حقیقته... رکس دقیقا نمونه بارز "جوون خام در سفر رشد ـه" و خیلی از پلیرها حال و حوصله این شر و ورها رو ندارن. میترا و پایرا، قشنگ یه حالت دو شخصیتی خیلی پرداخت شده دارن ولی طراحی هاشون..اِی باعث میشن بیشتر برن ذره بین Waifu Wars ها تا چیز دیگه... عوضش Zeke و Nia و؟ محشر! دیزاین؟ محشر! مخصوصا Nia و چیزی که نمیخوام اسپویل کنم و من کلا عاشقشم:x شخصیت های فرعی مثل Vandahm و Fan Lan Nohre و... هم نقش داستانی، شخصیت پردازی و دیزاین خیلی به جایی داشتند

شخصیت های منفی هم در همین راستا پیش میرن، Malos و Jin از معرفی تا انتهاشون عالی اند. ولی در کل برخلاف کارهایی مثل FF7 یا FE:3H(اخیرا) هیچ شخصیتی برام از اون حد "عالی" نرفت بالاتر که تو ذهنم بسوزه ثبت شه... Nia خیلی نزدیک بود
با این حال همین که اکثرا عالی اند برام بس بودند... JRPG با شخصیت های مقوایی زدم اون قدر که ارزش این موهبت زنوبلید 2 رو خوب بدونم

126868
نه معلومه عکس برا من نیست... من اصن این زبون رو بلد نیستم و نه من اصن توان و همت پر کردن درخت مهارت یه بلید Legendary رو ندارم...بیچاره کامپلیشنیست های بازی

بخش شخصی سازی و رول پلی بازی و اون چیزی که باعث میشه یه RPG بشه RPG تو زنوبلید 2 رو دوش موجوداتیه به اسم بلید (یا وایفو/هازبندو پارادایس... The Real Elysium) اینا یه سری موجودات افسانه ای اند که میشه از یه سری کریستال احضارشون کرد (با احتمال مرگ تو پروسه البته :D) که بعدش بهتون کلی قدرت دفاعی و تهاجمی و عنصری و... میدن
شما می تونید سه تا بلید به صورت همزمان برای هر شخصیت ببندید که این بلید ها: رول کاراکتر، عنصر تهاجمی، هنرهای مبارزه، جایگاهش تو کومبوها، یه بخش مهمی از Stat هاش، نوع اسلحه و نحوه دسترسی به یه سری موانع محیطی رو تو بازی واسه شخصیت تعیین می کنن
عملا به غیر از Gear هایی که میتونی برای کاراکتر ببندی همه رول پلی بازی رو دوش بلید هاست، و الحق که تو این زمینه محشره این سیستم. بلیدها خودشون قابلیت شخصی سازی دارند که بازی کلی انعطاف پذیرتر می کنه بازی رو. گشتن و انجام دادن ماموریت ها باعث میشه دستتون به بلیدهای خاص بیشتری برسه که هر کدوم دیزاین محشر و شخصیت خودشون رو دارن و همه بلید های Rare حتی ماموریت فرعی خودشون هم دارند که تموم کردنشون دوباره قویترشون می کنه... هر کدوم درخت مهارت خاص خودشون رو دارند و...
سیستمیه که شدیدا عمق داره و تا انتهای کار باهاش حال می کنید و درگیرشید و اجازه کلی استراتژی چیدن برای رودررویی با موانع مختلف رو میده. بازی حتی این قدر دستتون رو وا میذاره که شخصیت کنترل کننده هر کدوم از 5 تا یار تو پارتی باشن که با این که باید چیز نورمی تو بازی های JRPG باشه به نظرم، خیلی کم دیدم تا این حد رعایت بشه

ولی چیزی که تیک نمی گیره مبارزات بازی اند
مبارزات بازی یه حالت نیمه ریل تایم/نوبتی داره که یعنی آقا شما دکمه حمله ندارید، خود شخصیت میزنه واستون حمله می کنه، کاری که شما باید کنید اینه که از قابلیت هایی که قبل مبارزه به واسطه چینش بلیدهای خودتون و یارهاتون تعیین کردید، طی مبارزه به واسطه Blade Art ها Special ها به کومبوهای مطلوب برسید و اگه کومبوهای عناصری رو به هم وصل کنید میتونید تو Chain Attack هایی که به واسطه Party Gauge(نوار همکاری اعضای پارتی) به دست میارید بیشتر به دشمن ضربه بزنید.
سیستم مبارزه بازی مسئله عمق نداره... خیلی هم عمیقه اتفاقا! تعداد کومبو ها، نحوه چینش و زمان بندی شون میتونه خیلی تغییر ایجاد کنه تو کامبت... ولی بدبختی این جاست از لحاظ استراتژی، خود مبارزه محدود به همون تایم بندی کومبوهاست فقط. این باعث میشه تنها راه حل برای مبارزه فقط شیوه تهاجمی باشه، چون شما اکثرا حرکتی برای دفع حرکات دشمن ندارید! نه که هیچ چاره ای نداشته باشید... چرا دارید ولی به واسطه شخصیت سازی هایی که رو بلیدهاتون انجام دادید، اگه مثلا یه slot بلید تون رو با یه چمیدونم هسته مخافظت در برابر قفل شدن ببندید خب دیگه تو خود مبارزه از هر 4 تا اتک قفل کننده دشمن، سه تاش تاثیر نمی کنن رو شما و بلید تون
ولی تو خود مبارزه دستتون بسته است! تنها حرکتی که میتونید بزنید تا روند مبارزه برگرده، زدن کومبوهاست! همین!
برای همین مبارزات بازی قشنگ تا چپتر 7 بازی که کامل همه چی دستتون میاد که اصن چه به چیه، خیلی خوبه... به محض این که فهمیدید چی به چیه و کل سیستم فایت بازی دستتون میاد می بینید کلا هر چقدر که استراتژی میتونید قبل فایت بچینید، تو خود مبارزه فقط یه استراتژی دارید و این خسته کننده می کنه مبارزات سه چپتر آخر رو و فقط میخواید در رید

126867

و در نهایت تناسب روند پیش روی داستان و گیم پلی
یا آقا بهتر بگم، چقدر بازی مجبورت می کنه واسه پیش روی تو داستان، خارج از روندش فارم کنی و خیلی راه حل ارائه میده یا نه اصلا؟
خدا رو شکر زنوبلید 2 تو این زمینه خیلی خوبه به غیر از یه مورد که میگم
بازی از چپتر 3 به بعد بهت Merc Mission ها رو میده که میتونی بلیدها رو بفرستی آف اسکرین برات ماموریت انجام بدن و پول و Exp برات جور کنن... میزانش زیاد نیست ولی این که آف اسکرین ـه در نهایت باعث میشه تو دراز مدت خیلی میزان زیادی شه و البته بعضی جاها (مثل ماموریت فرعی آزامی) خیلی خوب این Merc Mission ها با ساختار خود گیم پلی گره می خورن
به غیر از اون برخلاف ویچر3، کشتن دشمن های قوی Xp خوبی میده خداییش و فارم کردن از اون طریق ممکنه
ماموریت های فرعی هم دو دسته اند... Blade Quest ها و چندی از ماموریت های فرعی که محشرن
مابقی 60 درصد ماموریت های فرعی که رسما فارم کردن از در و دیوار و حرف زدن با بقیه است و شدیدا رو مخه فقط ولی خب نمیشه ایراد گرفت... همه بازی های RPG این مشکل رو دارن، نمیشه صد تا ماموریت فرعی تماما خاص طراحی کرد با بودجه محدود واسه یه بازی RPG این شکلی
برای اکثر این موارد البته نیاز به بلید دارید... اونم تعداد زیاد و تو تنوع بالا! برای این کار باید یه سری آیتم Core Crystal پیدا کنید و هی ازشون سامن کنید تا یه بلید خوب گیرتون بیاد... بله احسنت، دقیقا سیستم گاچا داره سامن کردن بلید ها :D (منهای مایکروترنزکشن!! باور کنید یه ناشر غیر از نینتندو و سونی بود، تا پهنا تو این سیستم مایکروترنزکشن فرو می کرد این قدر خریدخور اش خوبه :D) و این یعنی کلی وقت هدر کردن پای Core Crystal هایی که هیچ کدوم ازشون چیز درست درمون بیرون نمیاد... البته من شانسم خوب بود تا آخر بازی با حساب کردن بلید هایی که از کوئست ها گرفتن نزدیک یه 17، 18 تا بلید خارج از بلیدهای داستانی کش رفتم از بازی :D

در کل این که اگه شانس تون واسه بلید گیر آوردن خوب باشه، فارم کردن و EXP جمع کردن تو بازی همزمان و خارج از روند داستانی بازی اون قدره چیز سختی نیست

درنهایت اگه بحث سنجش بازی در چهارچوب یه کار JRPG باشه، من راضیم از زنوبلید 2
مخصوصا همین اخیرا که ویچر 3 رو تموم کردم و با این که بازی خیلی محشری بود در کمال تضاد، RPG فاجعه ای بود

ولی اگه از بحث فنی بخوایم دور بمونیم این بازی دو تا برگ برنده وحشتناک گنده داره که تو قلب من همیشه نگه میدارتش
1.موسیقی گادلایک اش
2.محیط پردازی فراگادلایک اش

موسیقی بازی رو قبلا تو تاپیک اش گفتم... تف تو ذات جف کیلی که تو 2018 بهش نه تنها جایزه بهترین موسیقی رو نداد بلکه حتی نامزدش هم نکرد
واسه من بعد Nier:Automata و Undertale بهترین OST نسله(هم رده با پرسونا 5 و Zelda:BotW) و هیچی نصیبش نشد از این لحاظ
یعنی چه اکشن باشه، چه محیط معنوی Indol، چه محیط صنعتی Mor Ardain یا باتلاق Uraya یا صحنه های احساسی... هیچ جا... هیچ جا موسیقی لعنتی بازی کم نمیاره. واقعا عمرتون به فنا که OST این بازی رو نشنیدید (و همچنین Nier:Automata و Undertale اگه بخوام کلام ام رو کامل کنم)

و البته محیط پردازی فراگادلایک که در موردش صحبت کردم پست قبل و تا آخر بازی هم همین روند رو ادامه داد لعنتی... جدا از شوک داستانی بعضی از اماکن کلا دیزاین هاشون خیلی فانتزی قوی ای داشت. نمیدونم چی بگم در موردشون، بعد خب موسیقی دهن سرویس بازی هم کمک نمی کنه و هی بیشتر میمونی تو کف :D

1578902865011.png

وقتی آخر بازی بالاخره برای یک بار و اولین و آخرین بار لوگوی Monolith Soft اومد رو صحنه، قشنگ این جوری بود که "لعنتی... حال کردی... ما بودیم اینو ساختیم! خوب یادت بمونه B-)" و در همون نقطه من به هیولاهای مونولیث سافت ایمان آوردم.^:)^

تنها چیزی که میتونم بگم اینه که باید منتظر ریمیک XC1 موند که ظاهرا داستان اون تاریک تر و خفن تره و یه سری مکانیک های گیم پلی خاص خودشو داره
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر