Iwata: اعتقادم به ظرفیت های کامپیوتر ها من را به عرصه بازیسازی هدایت کرد

Augustus

Caesar
کاربر سایت
Sep 22, 2009
2,224
نام
Мojtaba
08152126931731782086.jpg

در خلال نمایشگاه GameCenter CX در ژاپن آقای Satoru Iwata ریاست شرکت نینتندو در جواب سوالی، علت ورودش به عرصه بازیسازی را اعتقادش به ظرفیت های موجود بر روی کامپیوتر ها عنوان کرده است. وی در این مورد گفته است: "من اعتقاد داشتم که کامپیوتر ها دنیا را متحول می کنند، علاقه اول من هم کامپیوتر بود." او در ادامه می گوید: "در ابتدا خبری از کامپیوتر های شخصی نبود، پس اولین سیستم کامپیوتری که من تهیه کردم یک ماشین حساب با قابلیت برنامه نویسی بود. آن ماشین حساب فقط قادر به نشان دادن اعداد بود، با این حال من توانستم یک بازی بر روی همین ماشین حساب بسازم و با دوستانم به انجام آن بپردازم." اولین مکان کاری Satoru Iwata یک شرکت کوچک کامپیوتری به نام HAL Laboratory با 5 عضو بود، او تلاش بسیاری برای پیوستن به شرکت نینتندو انجام داد. در آن زمان شرکت نینتندو قصد داشت تا با کمک کنسول های NES و Famicom وارد بازار کنسول های خانگی شود.
آقای Satoru Iwata درباره آن بازه زمانی می گوید: "من به شرکت گفتم که قادر به انجام برنامه نویسی بر روی Famicom هستم، و در خواست دادم تا به من اجازه دهند این برنامه نویسی را انجام دهم." آقای Iwata در سال 2002 سمت مدیریت شرکت نینتندو را بر عهده گرفت در ضمن وی اولین نفر در سمت ریاست بود که خارج از گروه موسسان شرکت به این عنوان نایل شده بود.
منبع
 

mr-game&watch

کاربر سایت
Apr 26, 2012
1,395
ايواتا واقعاً مرد بزرگي هست. اگر سخنرانيش توي E3 2001 رو گوش كنيند مي بينيد كاملاً وضعيت فعلي صنعت گيم رو پيش بيني كرده.
 
آخرین ویرایش:

8030

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,445
نام
mohammad
من همیشه گفتم این علاقه افراده که باعث پیشرفتشون میشه .

این ادم موفق حساب کنید فقط از روی علاقه روی ماشین حساب برنامه مینوشته.چه چیزی عامل این کار میشه که ادم این وقتو صرف کنه؟

الان شما وضعیت مملکت خودمون رو از لحاظ دانشگاهی و سطح علم ببینید

طرف عشق سخت افزار و الکترونیکه داره مهندسی مکانیک میخونه. اون یکی عشق طراحیه خودرو هست میره مهندسی برق میگی چرا اومدی این رشته یا میگه وضع کار تو رشته مورد علاقم خرابه یا میگه بخاطر کنکور مسخره ایران که فقط بر حسب رتبه تو یه رشته ایی حول میخوری اخرشم بخاطر هیچ علاقه ایی دنبال تحقیق نرفتی اخرش چهار تا ریاضی درس تخصصی مسخره رو پاس میکنی که اصلا بدرد کار یاد گرفتن نمیخوره.

اخر عاقبت این طور کشوری با این نظام مسخره اموزشی و بازار کارش معلومه به جایی میرسه که کاغذ روزنامه نمیتونه بسازه.
یکی هم میشه ژاپن که صنعت دوم جهان هست.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر