PC Half-Life Alyx

Gamer XYZ

کاربر سایت
Mar 26, 2020
68
اخه هیچ وقت ذکر نشده کمباین ها سفر تو زمان کردند ولی gman از قدیم تیوریش بوده

اون تکنولوژي هم که تو اپرچر دنبالشن و قراره سرش تو ادامه داستان جنگ بشه مرتبط با این موضوعه
کمباین ها تکنولوژی تلپورتشون هم خیلی ضعیفه و با gman قابل مقایسه نیست این موضوع

gman دیالوگش تو نسخه یک قبل اتفاقات این بود که اماده unforeseen consequences باشید یعنی از اینده خبر داشته

ولی این که هدف gman تو بازی چیه و واسه کی کار می کنه چرا کار می کنه و اینا واسه هیچ کس مشخص نیست و هر نسخه گنگ تر می شه وهمین جذابش کرده

از طرفی طرف کمبایناست چون باعث ورودشون میشه و با این که می تونه تو زمان سفر کنه و جلو ورودشون رو بگیره نمی کنه این کارو

ولی از طرفی با کمک گوردون جلو نقشه هاشون رو میگیره
مشکل منم همینه. الان با پایان نسخه Alyx جی من عملا به قدرت مطلقه خداگونه ارتقاء پیدا کرد که هیچی جلودارش نیست. قضیه از بالانس خارج شده! و دیگه تعلیقی توش نمی بینم. کل لشکر کمباین الان خودشون بازیچه ای بیش نیستند. و بنظر من این خوب نیست.

بعد از پایان نسخه infinite که داستان بایوشاک رو برام نابود کرد فکر کنم باید حالا هاف لایف رو هم به لیست اضافه کنم! :D
 
  • Smile
Reactions: kamyy

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,742
نام
مراد حلیمی
اون سفر یه هفته ای کاملا تصادفی بود (قاطی کردن دستگاه تله پورت :D) و خود دکتر هم نفهمید علتش چیه. و دیگه تموم شد رفت.
اولا چه فرقی می کنه؟ جایجایی در زمان جایجایی در زمانه چه اتفاقی چه عمدی(یعنی این موفله اتفاق افتاده و شدنی بوده تو بازی)
دوما کلا انتقال در زمان جزو تیوریهای خود فریمن بوده که دوستمون اشاره کرد
سوما
مگه خود همین G-man نبود اخر شماره 1 حدود 20 سال با حفظ وضعیت جسمی و سنی گوردون فریمن اونو 20 ساله دیگه احضار کرد(ابتدای شماره2)؟؟؟چطور ممکنه این کار
مگه همون G-man نبود که باعث شناسایی و ورود کمباین ها به زمین و همنیوطور نابوی بلک مسا شد؟
مگه همین G-man وسطای اپیزود 2 نگفت به الکس که به بابات گفتم "منتظر عواقب غیر منتظره باش"؟(یعنی از همون اواسط اپیزود 2 مشخص بود این تغییرات رخ خواهدداد تو داستان بازی؟؟

کلا بازی هاف لایف پر از جایجایی های عجیب و غریب چه تو بعد زمان چه مکان هست و این اولین بار نیست....
قدرت G-man هم بنظرم تازه خیلی کمتر شده عملا خدای بازی فعلا خود G-man هست

.
 

unloved

کاربر سایت
Sep 10, 2009
638
نام
Hamid Anahid
انقدری که منتظر ماد کامل VR-Less این بازیم منتظر هیچ بازی نیستم تا آخرین روز گیمریم ( به استثنا HL3) . خواهشا اگر ماد در شانی تست کرد کسی از دوستان و تا پایان کاملا قابل بازی بود همینجا زحمت اطلاع رسانیشو بکشه. :-bd
البته میدونم که تجربه VR مسلما چیز دیگریست .
به هر حال ما فن های HL یادمه HL2 رو هم یه نسخه ناقصی که اولین بار لیک شد و یه سری از آبجکت ها و کولیژن ها هنوز داخل بازی گنجونده نشده بود رو هم روی سرمون میذاشتیم تا نسخه کاملش بیاد . کلا سختی کشیدن جزوی از طرفداری از این آیپی هست و خواهد بود .
برام جالبه سال 2020 شده فن های انحصاری های کنسولها سرو کله هم میزنن برای اینکه فیزیک ( تازه اونم نود درصد اسکریپت شده ) کدوم انحصاریشون بیشتره در حالی که هیچ کدوم به گرد پای HL2 سال 2004 هم نمیرسن هنوز تو فیزیک و پازل های فیزیکی . چی فکر میکردیم چی شد ؟!
 
آخرین ویرایش:

Gamer XYZ

کاربر سایت
Mar 26, 2020
68
اولا چه فرقی می کنه؟ جایجایی در زمان جایجایی در زمانه چه اتفاقی چه عمدی(یعنی این موفله اتفاق افتاده و شدنی بوده تو بازی)
دوما کلا انتقال در زمان جزو تیوریهای خود فریمن بوده که دوستمون اشاره کرد
سوما
مگه خود همین G-man نبود اخر شماره 1 حدود 20 سال با حفظ وضعیت جسمی و سنی گوردون فریمن اونو 20 ساله دیگه احضار کرد(ابتدای شماره2)؟؟؟چطور ممکنه این کار
مگه همون G-man نبود که باعث شناسایی و ورود کمباین ها به زمین و همنیوطور نابوی بلک مسا شد؟
مگه همین G-man وسطای اپیزود 2 نگفت به الکس که به بابات گفتم "منتظر عواقب غیر منتظره باش"؟(یعنی از همون اواسط اپیزود 2 مشخص بود این تغییرات رخ خواهدداد تو داستان بازی؟؟

کلا بازی هاف لایف پر از جایجایی های عجیب و غریب چه تو بعد زمان چه مکان هست و این اولین بار نیست....
قدرت G-man هم بنظرم تازه خیلی کمتر شده عملا خدای بازی فعلا خود G-man هست

.
اون یه هفته با سفر به گذشته خیلی خیلی فرق میکنه! تو فیزیک هم میگن اگه شما با سرعت نزدیک به سرعت نور حرکت کنید زمان براتون به نسبت بقیه که سرعت کمتری دارن سریع تر میگذره) و اینطوری شد که بنظر رسید در زمان سفر کردن ولی واقعا این اتفاق نیافتاد!!

در مورد بحث اون بیست سال بین HL1 و HL2 اصلا نیازی به تایم تراول نیست، اینطوری میشه توجیه کرد که گوردون فریمن به یه خواب فیزیولوژیک (hibernate) برده شده بود تا کمتر پیر بشه. (نه اینکه اصلا پیر نشه)

در کل من به ولو از لحاظ بُعد ساینس خیلی ایمان داشتم. استودیویی که داستان رو خیلی منطقی و حساب شده جلو میبرد و گاف علمی هم اصلا تو کارش نبود! نه اینکه بیاد به همین راحتی ایده ای به این پیچیدگی و پرُتناقض رو تو بازیش پیاده کنه! حداقل اگرم قرار بود سفر در زمان اتفاق بیافته باید خیلی کار پرهزینه و سختی میشد!

در کل داستان هاف لایف هم همیشه حالت dark خودشو داشته ولی این شماره یهو به فیلم هندی تبدیل شد!:-j:D من نمیتونم اینو بپذیرم.:D

بدون بالانس قدرت توی یونیورس بازی، برای من یکی هیجان و تعلیق از بین میره. حالا شما دیگه خودتون دانید.:D
 
آخرین ویرایش:
  • Like
  • Smile
Reactions: uriel and kamyy

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,742
نام
مراد حلیمی
اون یه هفته با سفر به گذشته خیلی خیلی فرق میکنه! تو فیزیک هم میگن اگه شما با سرعت نزدیک به سرعت نور حرکت کنید زمان براتون به نسبت بقیه که سرعت کمتری دارن سریع تر میگذره) و اینطوری شد که بنظر رسید در زمان سفر کردن ولی واقعا این اتفاق نیافتاد!!

در مورد بحث اون بیست سال بین HL1 و HL2 اصلا نیازی به تایم تراول نیست، اینطوری میشه توجیه کرد که گوردون فریمن به یه خواب فیزیولوژیک (hibernate) برده شده بود تا کمتر پیر بشه. (نه اینکه اصلا پیر نشه)

در کل من به ولو از لحاظ بُعد ساینس خیلی ایمان داشتم. استودیویی که داستان رو خیلی منطقی و حساب شده جلو میبرد و گاف علمی هم اصلا تو کارش نبود! نه اینکه بیاد به همین راحتی ایده ای به این پیچیدگی و پرُتناقض رو تو بازیش پیاده کنه! حداقل اگرم قرار بود سفر در زمان اتفاق بیافته باید خیلی کار پرهزینه و سختی میشد!

در کل داستان هاف لایف هم همیشه حالت dark خودشو داشته ولی این شماره یهو به فیلم هندی تبدیل شد!:-j:D من نمیتونم اینو بپذیرم.:D

بدون بالانس قدرت توی یونیورس بازی، برای من یکی هیجان و تعلیق از بین میره. حالا شما دیگه خودتون دانید.:D
چی بگم حالا شما حال نکردی مختاری

ولی تغییر آینده توسط G-man همونقدر بدون بالانس بوده که توقف زمان و متعاقبا انفجار تو پایان هاف لایف ۲ یا خواب فیزیولوژیک در پایان هاف لایف ۱ یا پشت سر هم تلپورت شدن از این سیاره به اون سیاره و ..... هیچکدوم نسبت به علم الان جور درنمیاد و در قرن های اینده هم ۹۹ درصدشون تقریبا همینطور تخیلی باقی خواهند موند

حالا این سفر ذر زمان برای شما حساستر بوده سلیقس وگرنه همه این موارد بشدت تخیلی هستن

.
 

m.a.t

کاربر سایت
Dec 31, 2005
3,092
نام
محمد علی
آقای (؟) Mr_Goldberg توی فروم cs.rin.ru یه ایمولاتور برای API مورد استفاده در بازی‌های روی SteamVR داده که می‌تونید باهاش بازی‌ها رو با کی‌برد بازی کنید و علی القاعده Alyx‌رو هم میشه رفت.
ولی مشکل Keyboard mapping داره. عملکردهای VR رو روی کی‌برد آورده که این طوریه:
Code:
Buttons HMD
NumPad 2 & 8 - turn up and down.
NumPad 4 & 6 - turn left and right.
NumPad 1 & 3 - rotation of the head left and right.
NumPad 9 - resetting of turns and rotation. Up & Down - move forward and back.
Left & Right - move left and right.
PageUp & PageDown - move up and down.
End - reset position.

Controller buttons 1
W, A, S, D - move left, right, forward and back.
Q, E - move up and down.
R - reset the move.
Z, X, C, V, 1 - сontroller buttons.
T, G, F, H - rotation of both controllers.
B - reset the rotation of both controllers.

Controller buttons 2
I, K, J, L - move left, right, forward and back.
U, O - move up and down.
P - reset the move.
N, M, <, >, 4 - сontroller buttons.
اگر به کی‌برد روبروتون (یا نزدیک‌ترین کی‌برد در دسترس) نگاه کنید، مشخصه که با این وضعیت به حداقل ۳ دست برای انجام بازی نیازه.
 

milad.ps4

کاربر سایت
Aug 5, 2014
3,639
نام
milad
من میخواستم این سری رو از اول شروع کنم لطفا به ترتیب انتشار بگین
و اینکه نسخه 1 مادی چیزی داره حداقل گرافیکش مثل 2باشه
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,158
نام
∂αнмα
ممنون
Black Mesa رو سیستمم نمیکشه همون نسخه 1 رو بازی می کنم تا موقع بستن سیستم جدید
دیگه نسخه فرعی نداره ؟
Black Mesa به نسبت گرافیکی که میده سنگینه ولی تنظیماتش رو ببری پایین خیلی راحت مثل نسخه دوم فریم میده
نسخه دیگه ای نداره هرچی ک هست ماد و فن مید ـه
 
  • Like
Reactions: kamyy and milad.ps4

Gamer XYZ

کاربر سایت
Mar 26, 2020
68
همین که یکی مثل این بابا خوشش اومده یبار دیگه به من اثبات کرد که ولو کارشو خوب انجام نداده.

الان اگه برید فروم های خارجی چک کنید یه سری از فن ها از استفاده حربه ی RETroactive CONtinuity یا همون retcon تو بازی Alyx بمعنی دستکاری عمدی اتفاقات گذشته شاکی هستن. این تکنیک مبتذل رو بیشتر توی کمیک بوک های تینیجر-پسند بکار میبرن. نه توی یه بازی که داستان عمیقش شهره عام و خاص بود.

کاش Marc Laidlaw استودیو رو ترک نکرده بود!
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,742
نام
مراد حلیمی
همین که یکی مثل این بابا خوشش اومده یبار دیگه به من اثبات کرد که ولو کارشو خوب انجام نداده.

الان اگه برید فروم های خارجی چک کنید یه سری از فن ها از استفاده حربه ی RETroactive CONtinuity یا همون retcon تو بازی Alyx بمعنی دستکاری عمدی اتفاقات گذشته شاکی هستن. این تکنیک مبتذل رو بیشتر توی کمیک بوک های تینیجر-پسند بکار میبرن. نه توی یه بازی که داستان عمیقش شهره عام و خاص بود.

کاش Marc Laidlaw استودیو رو ترک نکرده بود!
Marc درسته نویسنده نبوده ولی مشاور تیم نویسنده بوده
تو پرتال هم مشاور تیم نویسندگی بود

Original Half-Life writer Marc Laidlaw was heavily consulted on Half-Life: Alyx. According to Valve, though Laidlaw parted ways with the company years ago, he still happily and heavily consulted on the story of Half-Life: Alyx.

.
 

ramin_m125

کاربر سایت
Dec 27, 2015
261
خب تموم شد
یکی از بهترین بازی های VR بود که بازی کرده بودم.
کلا سری هاف لایف هر قسمتش یه تحولی ایجاد کرده و این بازی هم برای پیشرفت VR خیلی خوب بود.
منتظر نسخه 3 میمونیم، اگه بسازن البته
 
  • Like
Reactions: kamyy and saphire

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر