PlayStation God Of War

gqhw_rsa3_gow_topic.png




0y2l_gowbox.png



10 نکته در مورد گاد آو وار

ld16_gow4.png


74829

کریتوس ، کسی که به خاطر انتقام خون خانواده ی خود المپ را بر سر المپیون خراب کرد ، اینبار به سراغ اساطیر اسکاندیناوی رفته. اما نه به عنوان کریتوس خشمگین و جویای انتقام قبل، بلکه به عنوان مردی با تجربه که نگاهش به زندگی تغییر کرده. و پس از سال ها،دوباره فرصتی به دست آورده تا طعم پدر بودن(گرچه خونی بودن این رابطه مشخص نیست!) را بچشد، در مسیر تعلیم و آماده کردن این پسر برای نسلی جدید،باید سعی کند خوی خشن خود را مهار کند.
زندگی نامه ی کریتوس تا پایان GOW III

74830

Atreus پسر کریتوس است که زیر دست پدر خود، در حال آموزش و آماده شدن برای عصری جدید است. برعکس کریتوس که یک خارجی در اسکاندیناوی محسوب میشود،این پسر به خوبی با زبان شمالی ها آشناست.(گرچه Atreus نیز نامی یونانی است) همچنین او قابلیت استفاده از جادوی رعد و برق را نیز دارد.

9pjt_gow5.png

  • داستان بازی سال ها بعد از پایان GOW III ، در اساطیر اسکاندیناوی اتفاق می افتد، تیم سازنده به دقت تایم لاین دقیقی برای دنیای بازی ترسیم کرده اند و آگاهی دارند که چه اتفاقاتی در این دنیا می افتد و صرفا کریتوس را به محیط دیگری نبرده اند. گرچه شاید به تمام اتفاقات بین پایان GOW III و شروع این بازی اشاره نشود در بازی

  • بر خلاف نسخه های قبل،دوربین به صورت ثابت نیست و به پشت سر کریتوس انتقال داده شده،زاویه ی دوربین قفل نیست و امکان چرخاندن آن وجود دارد

  • در بازی،هیچ صحنه ای کات نخورده و انگار تمام بازی پشت سر هم فیلم برداری شده است

  • در بازی علاوه بر Leviathan Axe و سپر ، سلاح های دیگری هم حضور دارند، اما این دو ستاره های بازی خواهند بود

  • آترئوس جایگزین جادو در بازی شده ، او با تیرهای خود در مبارزات به کریتوس کمک میکند، به عنوان مثال میتواند دشمن ها را Stun کند

  • چینش دکمه ها تغییر کرده و L1 و L2 برای ضربات سبک و سنگین و مربع برای کنترل آترئوس به کار میرود

  • در مبارزات میشود از محیط کمک گرفت، به عنوان مثال با پرتاب تبر به سمت چراغ نفتی و انداختن آن به روی دشمن میتوان دشمن را به آتش کشید. یا میتوان با پرتاب تبر به طرف دشمن،او را به دیوار دوخت

  • هنگامی که تبر در دسترس نیست، میتوان با دست خالی و مشت به دشمن حمله کرد. همچنین میتوان تبر را بعدا به دست خود فراخواند

  • از سپر میتوان برای Parry کردن ضربات و همینطور در حملات استفاده کرد.

  • در بازی سیستم گرفتن XP و Level Up کردن هم کریتوس و هم آترئوس وجود دارد

  • امکان آپگرید Skillـها ، Armor و سلاح ها وجود دارد

  • سیستم Craft کردن در بازی وجود دارد و امکان ساخت Armorـهای مختلف چه برای کریتوس و چه آترئوس در بازی وجود دارد

  • Runeـهایی وجود دارد که با نصب آن ها بر روی تبر میتوان قدرت های آن را افزایش داد

  • بر خلاف شماره های گذشته، قابلیت پرش و همچنین شنا کردن در بازی وجود ندارد

  • امکان مرگ آترئوس در حین گیم پلی وجود ندارد

  • Cory Barlog (کارگردان بازی)خود خواستار ادامه ی بازی بوده،و برای ساخت ادامه ی سری ، باید ایده و کار متفاوتی را به سونی پیشنهاد میداده تا اجازه ی ساخت ادامه ی بازی را بگیرد. همچنین با رویه ای که برای بازی در پیش گرفته شده، او خواهان جذب مخاطب های بیشتر برای سری است تا این سری بتواند به سطح بازی هایی مانند Uncharted و یا Assassin's Creed در داشتن فن بیس بزرگ برسد.
27x5_stm.png
yye5_gow_coll.png

1y7r_gow2.png

kt42_image_god_of_war-32160-3634_0001_thumb.jpg
3sii_image_god_of_war-32160-3634_0002_thumb.jpg
wevp_image_god_of_war-32160-3634_0003_thumb.jpg


kf41_image_god_of_war-35800-3634_0001_thumb.jpg
8jfi_image_god_of_war-35800-3634_0002_thumb.jpg
1qds_image_god_of_war-35800-3634_0003_thumb.jpg


gcnh_image_god_of_war-35800-3634_0004_thumb.jpg
atte_image_god_of_war-35800-3634_0005_thumb.jpg
qwuv_image_god_of_war-35800-3634_0006_thumb.jpg


ujrw_image_god_of_war-35800-3634_0007_thumb.jpg
8ybc_image_god_of_war-35800-3634_0008_thumb.jpg
fity_image_god_of_war-35800-3634_0009_thumb.jpg

3bpq_gow3.png



5rzs_gow1.png




Prologue : A Saga Borne of Ash

A Saga Borne of Ash

Chapter One : A Riddle of Rune



Chapter Two : The Creatures Arise

Rise of The Draugr
A Fire Troll Approaches
Manifestation of The Revenant

Chapter Three : The Dead Stone Mason

The Dead Stone Mason
---

در پست دوم تاپیک، اطلاعاتی که در ارتباط با اساطیر نورث توسط دوستان نوشته شده،جمع آوری شده!

و همچنین احسان @Kaine و کیان @.: Darkness :. برای آماده کردن تصاویر
 
Last edited by a moderator:

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,029
نام
مازیار
من هنوز منطق دوربین روی شونه (یا پشت سر) رو نفهمیدم . آخه اینا با خودشون چی فکر کردن . مگه گیرز اف واره

تا بازی نیاد نمیشه گفت خوبه یا بده ... یه جورایی میخواستن سبک اکشن ، ادونچری که تو نسخه جدید شدیدا بازی به سمتش رفته رو به این شکل بیشتر بهش نزدیک بشن ! ضمن اینکه من دوربین اینطوری رو ترجیح میدم به دوربین فیکس شده سینمایی بازی های قبلی ! (نظر شخصی)
 
آخرین ویرایش:

La-Li-Lu-Le-Lo

کاربر سایت
Mar 9, 2012
925
نام
30avash
یه سریام هستن منتظرن یکی از فرهنگ کشورش یه چیز خوبی بگه با چماق بکوبن رو افکارش
دوران این روشن فکر بازیا تموم شده حاجی دی
اتفاقا اگر کسی از نژادش،شهرش یا کشورش به خوبی و برتری یاد کرد تنها کاری که ما باید انجام بدیم اینه که با چماق بکوبیم تو افکارش.حقیقت اینه که تعصب،به هر شکل و درجه ای،نتیجش چیزی جز عقب موندگی،درگیری و پس زدن هرگونه تفکری مغایر با تعصبات نیست.با یک تحقیق کوچیک متوجه می شید که خیلی از جنگ های طول تاریخ به ناسیونالیسم برمیگردن.
راستش بعضی از پستها رو که میخوندم شاخ در آوردم.درست نیست که اینجا بیایم چند هزار سال تاریخ بررسی کنیم،اما خیلی مختصر بگم که فلسفه،وجودش رو به یونان مدیونه.افلاطون و ارسطو فلسفه شرق و غرب رو شکل دادن.البته این که بقیه فلاسفه در حد پاورقی های این دوتان مسلما خیلی خیلی زیاده گوییه و فلسفه در حال حاضر مسیر بسیار متفاوتی رو از این دو شخص در پیش گرفته و این دو شخص شروع کننده فلسفه هم نبودند،ولی نمیشه منکر تاثیر این دو نفر و بقیه فلاسفه یونان شد.
فیثاغورس هم که میشناسید.این بشر ریاضیات و منطق رو به وجود اورد(درسته،بر اساس شواهد موجود هندسه یونان از مصر گرفته شده.)و مسیر تاریخ بشریت رو برای همیشه تغییر داد.اگر فیثاغورس تاثیرگذارترین فرد تاریخ نبوده باشه جزو سه نفر اول هست:D.
نجوم،سیاست،هنر،مساله اینه که با هر متر معیاری یونان باستان رو بسنجیم،یه پدیدس که هیچ کشوری(در اون بازه زمانی) توانایی مقایسه شدن باهاش رو نداره:D.
 

MrElectricWizard

The Hawk Is Howling
کاربر سایت
Nov 6, 2011
3,369
نام
Mehrdad
مشکل اینجاست که 90% تاریخ +1400 سال ما از دهن یونانی ها اومده بیرون ! هرودوت . حالا کاری به این نداریم که بعضی از نوشته های این دوست نویسندمون رو بچه 3 ساله هم میتونه زیر سوال ببره و نیاز به کارشناسی نداره !

در واقع . ما یک چیزی داریم به اسم "حقیقت" یک چیزی هم به اسم "واقعیت" که اصولا تو همچین بحث هایی این 2 تا به شدت متفاوت میشند..
"حقیقت" 100% مشخص نیست. حداقل مکتوب و رسمی. اما "واقعیت" اینه که ( 99% نوشته های باستانی ما از کتاب های فلسفی و تاریخی بگیر تا دست اورد های علمی توسط ملت غیور عرب نابود شده. و بزرگ ترین مرجع برای ریز مسائل در حال حاضر کتاب های تاریخی هرودوت محسوب میشه. که خب هرودوت یک یونانیه. هزاران سال قبل هم مثل الان نبود که نتونی هر چی می خوای بنویسی . مسلما این تاریخ به شدت تحریف شده. نمونه زیاده. یکی از معروف ترین هاش هم قضیه چند میلیون بر علیه 300 نفر ! )
حالا به این ها زمامداری کشور هایی مثل امریکا و انگلیس خصوصا امریکا در دوران جدید رو اضافه کنید. امریکا حدود +- 150 سال تاریخ در دوران ازادی داره. در واقع یک ملت بدون پیشینه محسوب میشه. خب رنگ چشماشون اغلب رنگیه. پوست و مو هاشونم روشن . طبیعتا خودش رو به یونان و روم میچسبونه تا بتونه این خلا رو پر کنه( از معماری ساختمون های دولتیشون تا مهندسی حکومت و دولت . بحث وایکینگ که نگید خواهشا این جماعت با اینکه خیلی بهشون علاقه دارم و سرزمین هاشونم امروزه به شدت با فرهنگ و درست زندگی میکنند اما تو بحث تاریخ و تمدن خیلی جایی ندارند که امریکا و جریان های مین استریم رسانه ای روش مانور بدند البته برای الگو برداری فیلم های اکشن اروت*یک خوب هستند :D )

خلاصه که. دوستان عزیز من . "واقعیت" اینه که یونان از ما جلو تر بوده همیشه . یعنی الان یک اتریشی بره کتابخونه و شروع به خوندن تاریخ کنه ایران را نزدیک به یونان هم پیدا نمیکنه(از نظر فرهنگ نه قدرت ) . چرا ؟ چون تحریف فرهنگ بسیار اسان تر از قدرت. چرا میگم از نظر قدرت نه؟ چون ابر و مه و خورشید و مستی اسکندر هم نتونستند خرابش کنند! تخت جمشید ها پا برجان. همیشه بودند .
اینجاست که تو تبلیغات غرب ما قوی بودیم همیشه اما بربر هم بودیم ! چون با توجه به شرایط این تنها راهیه که چهره ایران تخریب شه. مسلما هیچ انسانی نمیتونه زانو زدن والرین جلو شاپور کبیر و سوار بر اسب شدن شاه ایران در حالی که امپراطور روم خم شده و نقش پله رو برای شاه ایران ایفا میکنه نادیده بگیره ! چون نقش برجستست و کتاب نبوده. خوشبختانه دست اعراب چنگیز و باقی به این چیزا نرسیده !

خلاصه : در مورد واقعیت زیاد حرف زدیم . اما در مورد حقیقت . اکیدا پیشنهاد میکنم کتاب "سرزمین جاوید" نوشته گریشمن رو بخونید تا حدودی با حقیقت ایرانی های باستان اشنا بشید. با "ایران بان/بانو" از اولین شیر زن های دنیا اشنا بشیم با نبود تبیض جنسی در 7000/10000 سال پیش ایران و بیشمار دستاورد فرهنگی و علمی مون اشنا بشیم. که در نهایت وقتی یک هموطن با افتخار از تاریخمون میگه بهمون برنخوره!!!!

پ ن : شکی به بزرگی یونان نیست. شکی به عظمت تاثیری که یونان رو فلاسفه گذاشت نیست . اما . اینکه به "کسی که از تاریخ ایران دفاع میکنه بپرید" به نظر من این یعنی فاشیست بودن (اونم فاشیستی که از یک ملت بیگانه حمایت میکنه و خودی هارو مسخره!) یعنی گول خوردن . یعنی نداشتن عزت نفس ملی . که تقصیر هیچ کدوممون هم نیست. امریکا و غرب با توجه به نوع ارتباط پیچیدشون با ایران در 40 سال اخیر به بهترین شکل از موقعیت استفاده کردند و "واقعیتی" تحریف شده به دنیا نشون دادند. به نظر من. حداقل خودمون "حقیقت" را فراموش نکنیم. تو ذهن دل نوشته ها و کتاب هامون حفظ کنیم. زمین گرده. یهو دیدی 200 سال دیگه برگشتیم به شرایط 2500 سال پیش و قدرت به دستمون رسید. اون موقع هست که این حقیقت به کار میاد . یادمون نره. ما اگر اولین نبوده باشیم. جز اولین ایالات متحد دنیا بوده ایم که ازادی و حقوق بشر داشتیم. زمانی که ایالات متحد فعلی (امریکا) و نسلش وجود نداشت .
پ ن 2 : من از خدامه سیاره زیبامون نظامی همه محور داشت . که هیچ انسانی از این چند میلیارد نفر بیگانه نباشه. اما خب اینظوری نیست. بیگانه و خودی تو فرهنگ سیاره ما وجود داره. پس حالا که سیستم به این سمت میره. حداقل با مردم خودمون هم جهت باشیم.

موفق باشیم.
 
آخرین ویرایش:

Paradise Lost

کاربر سایت
Feb 4, 2016
2,939
نام
احمد
مشکل اینجاست که 90% تاریخ +1400 سال ما از دهن یونانی ها اومده بیرون ! هرودوت . حالا کاری به این نداریم که بعضی از نوشته های این دوست نویسندمون رو بچه 3 ساله هم میتونه زیر سوال ببره و نیاز به کارشناسی نداره !

در واقع . ما یک چیزی داریم به اسم "حقیقت" یک چیزی هم به اسم "واقعیت" که اصولا تو همچین بحث هایی این 2 تا به شدت متفاوت میشند..
"حقیقت" 100% مشخص نیست. حداقل مکتوب و رسمی. اما "واقعیت" اینه که ( 99% نوشته های باستانی ما از کتاب های فلسفی و تاریخی بگیر تا دست اورد های علمی توسط ملت غیور عرب نابود شده. و بزرگ ترین مرجع برای ریز مسائل در حال حاضر کتاب های تاریخی هرودوت محسوب میشه. که خب هرودوت یک یونانیه. هزاران سال قبل هم مثل الان نبود که نتونی هر چی می خوای بنویسی . مسلما این تاریخ به شدت تحریف شده. نمونه زیاده. یکی از معروف ترین هاش هم قضیه چند میلیون بر علیه 300 نفر ! )
حالا به این ها زمامداری کشور هایی مثل امریکا و انگلیس خصوصا امریکا در دوران جدید رو اضافه کنید. امریکا حدود +- 150 سال تاریخ در دوران ازادی داره. در واقع یک ملت بدون پیشینه محسوب میشه. خب رنگ چشماشون اغلب رنگیه. پوست و مو هاشونم روشن . طبیعتا خودش رو به یونان و روم میچسبونه تا بتونه این خلا رو پر کنه( از معماری ساختمون های دولتیشون تا مهندسی حکومت و دولت . بحث وایکینگ که نگید خواهشا این جماعت با اینکه خیلی بهشون علاقه دارم و سرزمین هاشونم امروزه به شدت با فرهنگ و درست زندگی میکنند اما تو بحث تاریخ و تمدن خیلی جایی ندارند که امریکا و جریان های مین استریم رسانه ای روش مانور بدند البته برای الگو برداری فیلم های اکشن اروت*یک خوب هستند :D )

خلاصه که. دوستان عزیز من . "واقعیت" اینه که یونان از ما جلو تر بوده همیشه . یعنی الان یک اتریشی بره کتابخونه و شروع به خوندن تاریخ کنه ایران را نزدیک به یونان هم پیدا نمیکنه(از نظر فرهنگ نه قدرت ) . چرا ؟ چون تحریف فرهنگ بسیار اسان تر از قدرت. چرا میگم از نظر قدرت نه؟ چون ابر و مه و خورشید و مستی اسکندر هم نتونستند خرابش کنند! تخت جمشید ها پا برجان. همیشه بودند .
اینجاست که تو تبلیغات غرب ما قوی بودیم همیشه اما بربر هم بودیم ! چون با توجه به شرایط این تنها راهیه که چهره ایران تخریب شه. مسلما هیچ انسانی نمیتونه زانو زدن والرین جلو شاپور کبیر و سوار بر اسب شدن شاه ایران در حالی که امپراطور روم خم شده و نقش پله رو برای شاه ایران ایفا میکنه نادیده بگیره ! چون نقش برجستست و کتاب نبوده. خوشبختانه دست اعراب و باقی به این چیزا نرسیده !

خلاصه : در مورد واقعیت زیاد حرف زدیم . اما در مورد حقیقت . اکیدا پیشنهاد میکنم کتاب "سرزمین جاوید" نوشته گریشمن رو بخونید تا حدودی با حقیقت ایرانی های باستان اشنا بشید. با "ایران بان/بانو" از اولین شیر زن های دنیا اشنا بشیم با نبود تبیض جنسی در 7000/10000 سال پیش ایران و بیشمار دستاورد فرهنگی و علمی مون اشنا بشیم. که در نهایت وقتی یک هموطن با افتخار از تاریخمون میگه بهمون برنخوره!!!!

پ ن : شکی به بزرگی یونان نیست. شکی به عظمت تاثیری که یونان رو فلاسفه گذاشت نیست . اما . اینکه به "کسی که از تاریخ ایران دفاع میکنه بپرید" به نظر من این یعنی فاشیست بودن (اونم فاشیستی که از یک ملت بیگانه حمایت میکنه و خودی هارو مسخره!) یعنی گول خوردن . یعنی نداشتن عزت نفس ملی . که تقصیر هیچ کدوممون هم نیست. امریکا و غرب با توجه به نوع ارتباط پیچیدشون با ایران در 40 سال اخیر به بهترین شکل از موقعیت استفاده کردند و "واقعیتی" تحریف شده به دنیا نشون دادند. به نظر من. حداقل خودمون "حقیقت" را فراموش نکنیم. تو ذهن دل نوشته ها و کتاب هامون حفظ کنیم. زمین گرده. یهو دیدی 200 سال دیگه برگشتیم به شرایط 2500 سال پیش و قدرت به دستمون رسید. اون موقع هست که این حقیقت به کار میاد . یادمون نره. ما اگر اولین نبوده باشیم. جز اولین ایالات متحد دنیا بوده ایم که ازادی و حقوق بشر داشتیم. زمانی که ایالات متحد فعلی (امریکا) و نسلش وجود نداشت .
پ ن 2 : من از خدامه سیاره زیبامون نظامی همه محور داشت . که هیچ انسانی از این چند میلیارد نفر بیگانه نباشه. اما خب اینظوری نیست. بیگانه و خودی تو فرهنگ سیاره ما وجود داره. پس حالا که سیستم به این سمت میره. حداقل با مردم خودمون هم جهت باشیم.

موفق باشیم.
درود بر شرفت، درود بر اون تخمی که ازش زاده شدی، یعنی واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم، بعضی ها میان میگن فاشیستی بعد اون ور یونان رو خدا میکنند، میگن هیج معماری قابل مقایسه با معماری یونان نیست بعد اهرم های مصر 2700 سال پیش از هنر یونان شکل گرفته |-: حتی توجه نمیکنن به پست های قبلی که بعضی از دوستان فرستادن فقط میان یک چیز های بی دلیلی میگن که قابل بحث نیست طرف فقط میگه ارسطو افلاطون و سقراط ، از اون ور 500 شخصیت دیگه قبل از اونا بودن که فلسفه اشون تاثیر گذار تر از اون ها نبوده کمتر نیست ، این حجم از ایران هراسی تو ایرانیان عجیبه به خدا، خداوکیلی همین کار ها رو میکنید یک فیلم های مثل 300 و الکساندر درست میکنند بعد هم میای جواب میدی میشی فاشیست |-:
 

La-Li-Lu-Le-Lo

کاربر سایت
Mar 9, 2012
925
نام
30avash
خلاصه : در مورد واقعیت زیاد حرف زدیم . اما در مورد حقیقت . اکیدا پیشنهاد میکنم کتاب "سرزمین جاوید" نوشته گریشمن رو بخونید تا حدودی با حقیقت ایرانی های باستان اشنا بشید. با "ایران بان/بانو" از اولین شیر زن های دنیا اشنا بشیم با نبود تبیض جنسی در 7000/10000 سال پیش ایران و بیشمار دستاورد فرهنگی و علمی مون اشنا بشیم. که در نهایت وقتی یک هموطن با افتخار از تاریخمون میگه بهمون برنخوره!!!!
بنده هم اکیدا پیشنهاد میکنم ترجمه های ذبیح الله منصوری رو ملاک قرار ندید.شما از اونور از هرودوت خرده میگیری(شکی نیست که اکثر گفته های هرودوت واقعیت ندارن.البته فکر نمیکنم تحریف شده باشن،خود هرودوت به همون صورت نوشتتشون.ناسیونالیسمه دیگه.)بعد ترجمه منصوری رو مثال میزنی:D؟کتاب های ایشون حالت رمان تاریخی دارن.

من از خدامه سیاره زیبامون نظامی همه محور داشت . که هیچ انسانی از این چند میلیارد نفر بیگانه نباشه. اما خب اینظوری نیست. بیگانه و خودی تو فرهنگ سیاره ما وجود داره. پس حالا که سیستم به این سمت میره. حداقل با مردم خودمون هم جهت باشیم.
خب دوست عزیز،شما که دقیقا داری به "برآورده نشدن" آرزوت کمک میکنی.چون در حال حاضر دنیا بده،پس ما هم بد باشیم؟اگر فکر میکنی که بیگانگی ملت ها بده،پس کاری کنیم که این بیگانگی از بین بره.(هرچند دنیا بالاخره به سمت نابودیش خواهد رفت،همونطور که آروم آروم الان داره میره.)

طرف فقط میگه ارسطو افلاطون و سقراط ، از اون ور 500 شخصیت دیگه قبل از اونا بودن که فلسفه اشون تاثیر گذار تر از اون ها نبوده کمتر نیست
اگه از این 500 تا یکی رو مثال بزنی،بنده ممنونت میشم.درخواستی که ازت دارم اینه که قبل از این که بیای اسم چندتا از فلاسفه چینی رو نام ببری،یه تحقیقی بکنی که این بندگان خدا چی گفتن.یونانی ها چطور.
 

Paradise Lost

کاربر سایت
Feb 4, 2016
2,939
نام
احمد
شما بگو ارسطو چی گفته؟ دیگه بیشتر از اینه معلم بزرگترین جنایت گر بشر و خون خوار ترین مرد روی زمین اسکندر بوده؟ فقط در مورد فلاسفه شرق ارشادتون میدم به نیچه-هگل-ویل دورنات ....و...ببینید در مورد زرتشت، بودا-و غیره چی گفتند، اگر بیشتر راهنمایی داشتی کتاب اوستا رو بخون تا بیشتر در مورد فلسفه زندگانی مردمانت بدونی، راضی نشدی کتاب جمهوری افلاطون رو بخون و همین طور عقل در تاریخ هگل تا در مورد فلسفه ایرنی ها بیشتر بدونی. بله واقعا افلاطون فیلسوف بزرگی هست، و واقعا هم بعضی از حرفاش تا دنیا دنیا هست همون است و قاطع است، ولی ایا دلیل بر این هست بیشتر مناطق کره زمین بدون فلسفه در خور توجه بودن و فقط یونان است که پیشتاز بشر است؟
 

La-Li-Lu-Le-Lo

کاربر سایت
Mar 9, 2012
925
نام
30avash
والا من قصد ندارم اینجا بحث فلسفی بکنم.ولی خب وظیفم میدونم که جواب بدم.اگر هم علاقه به ادامه دارید،تو "خارج از تاپیک" در خدمتم.
این که شما میگید اسکندر،خونخوارترین مرد روی زمین بوده و ارسطو رو که معلم این فرد بوده توی ذهنتون تقبیح کردید،فقط به خاطر پیش فرض های غلطیه که توی ذهنتون شکل گرفته و اجازه نمیده حتی دنبال چیزایی که خود ارسطو گفته برید.
ارسطو اولین فیلسوفی بوده که تفکراتش رو کامل به قلم اورده،پس برعکس فلاسفه قبل از اون،صحبت کردن دربارش به شدت راحتتره.(به گفته خود ارسطو،اسکندر یک شاگرد بی انگیزه بوده و اغلب توی کلاس هاش حاضر نمیشده.حتی اون رو "جوانکی که از فلسفه چیزی سر در نمی آره" خطاب میکنه. در این مورد بیشتر از این صحبت نمیکنم،چون عبثه واقعا.)
اکثر فلاسفه مسیحیت و اسلام،فلسفشون رو از ارسطو گرفتن.برهان ایشون برای اثبات خدا هم همچنان از طرف خدا باورها استفاده میشه.مطالعات و تحقیقات خیلی زیادی توی زمینه های مختلف علوم داشته که تقریبا همشون غلط از آب در اومدن،ولی مهم اینه که در واقع کشفیات ایشون بود که زمینه ساز پیشرفت علوم شد.این هم که بیایم بگیم با همینا کلیسا چهارصد سال تو سر و کله مردم زد،خیلی غلطه.چون امکان داره کشفیات ما غلط از آب دربیاد و بعدا کسی ازشون سواستفاده کنه دست به سیاه و سفید نزنیم؟
افلاطون اولین اتوپیای تاریخ (همین جمهوری که گفتی) رو بیان کرد.افلاطون بود دیالکتیک رو از سقراط قرض گرفت و نه تنها با مکتوب کردنش به شکل داستان هایی مثل ضیافت اونو حفظ کرد،بلکه به چیزی تبدیلش کرد که خود سقراط هم نمیتونست تصور کنه.افلاطون بود نظریه مُثُل رو مطرح کرد.

والا من نه دوست یونانم،نه با غیر یونانی دشمن:D.با توجه به چیزایی که در اختیارمه،منطقی ترین استنباط همینه.تاثیر یونان انکار نشدنیه.و من نیومدم اینجا که این رو اثبات کنم.تنها حرفم به دوستان اینه که تعصب،کاملا پوچه.پیش فرض هاتون رو کنار بذارید.
 

MrElectricWizard

The Hawk Is Howling
کاربر سایت
Nov 6, 2011
3,369
نام
Mehrdad
بنده هم اکیدا پیشنهاد میکنم ترجمه های ذبیح الله منصوری رو ملاک قرار ندید.شما از اونور از هرودوت خرده میگیری(شکی نیست که اکثر گفته های هرودوت واقعیت ندارن.البته فکر نمیکنم تحریف شده باشن،خود هرودوت به همون صورت نوشتتشون.ناسیونالیسمه دیگه.)بعد ترجمه منصوری رو مثال میزنی:D؟کتاب های ایشون حالت رمان تاریخی دارن.
حرفتون رو قبول دارم :D اما خب ما داشتیم در مورد قسمتی از تاریخ ایران حرف میزدیم که به غیر از هرودوت و چند تن دیگر منبع درستی برای رسیدن به فرهنگ و حتی شهرت کشورمون نداریم . اشاره کردم حقیقت 100% مشخص نیست. ببینید مثلا الان اگه میخوایم با فرهنگ هخامنشیان به صورت غنی اشنا شیم جز یک سری کتاب محدود که اکثرا تو قرن گذشته و حتی جدید نوشته شدن چه منبعی داریم؟ می تونی مثال بزنی؟ :D هست و اما همشون بر اساس تحقیق ها و کتیبه ها و نوشته های به جا مونده بوده . خب این رمان های تاریخی هم تا حد زیادی از همین تحقیقات سرچشمه گرفته شدند. البته "سرزمین جاوید" خیلی گسترده تر از یک رمان صرف . بسیاری از صفحات منبع مسئله مطرح شده هم وجود داره. داستان هم نمیشه گفت . در واقع مجموعه ای از چندین داستان به نسبت کوتاه که بر اساس شواهد و تحقیقات در مورد حکومت و زندگی در دوران 10000 ساله ایران نوشته شده. از سیلک کاشان شروع میکنه و به دوران جدید نزدیک میشه. نویسنده هاشم اونورین دیگه فاشیست نیستن :D

بحث رمان باشه حرف شما مثلا در مورد "ده مرد رشید" شاهکار شاپور ارین نژاد صدق میکنه که کاملا رمانه. یک داستان پر شور حماسی که از تالش گیلان شروع میشه و به کودکی اسکندر میرسه. با اینکه رمانه . و مشخصه که داستانه نه مستند . اما میتونه تا حدود زیادی به شناخت ما از ایران قدیم خصوصا هخامنشیان کمک کنه. اکثر این اثار در زمانی نوشته یا ترجمه شدن که مثل الان سانسور های داخلی رو تاریخ باستان وجود نداشت. بر اساس کاوش های باستانی و ترجمه اون ها شکل گرفتند. نمیشه زیر سوال بردش . مشکل اینه که ما کتاب هیچ حتی یک فیلم خفن یک سریال خفن یک بازی خفن یک کمیک بوک خفن از این دوران ها از هیچ کدومشون نداریم. به دلایلی که میدونید. وگرنه اگر شرایط اون طوری بود (:D) همین گاد اف وارمون به جای اسکاندیناوی شاید میومد ایران :D
و میرسیم به اول این پست! وقتی کتاب های قدیمی و اثار خودمون نابود شده. چرا فقط به نوشته های یک یونانی استناد کنیم؟ چرا با خوندن این کتاب ها به یک دید واقعی و ایرانی از کل قضیه نرسیم؟

خلاصه که حرف شما هم کاملا درست به نظرم. این ها مستند نیستند. اما بحث اصلی که من تو پستم کردم . فقط این بود که ایران رو کوچک نپنداریم. و وقتی به صورت واقعی شواهد اون دوران کم شدند خیلی دور از ذهن نیست که ایران نگیم برتر در حد یونان دستاورد فرهنگی داشته باشه.

خب دوست عزیز،شما که دقیقا داری به "برآورده نشدن" آرزوت کمک میکنی.چون در حال حاضر دنیا بده،پس ما هم بد باشیم؟اگر فکر میکنی که بیگانگی ملت ها بده،پس کاری کنیم که این بیگانگی از بین بره.(هرچند دنیا بالاخره به سمت نابودیش خواهد رفت،همونطور که آروم آروم الان داره میره.)

نه :D کجای پست من یونان رو کوچیک کرد؟ کجای پست من روم امریکا یا جاهای دیگه رو کوچیک کرد ؟ اتفاقا. همین امریکا که هممون قبول داریم از ایده پردازی فیلسوفان یونان در ساختار کشور و مردمش خیلی استفاده میکنه داره "بیگانه سازی انجام میده " . مشخصه دیگه؟ اثار مدیا هاشون رو در نظر بگیر. ما بربر نیستیم؟ روس قوی بدون فکر نیست؟ البته من مشکلی با این قضایا ندارم. همین که درصد زیادی از مدیا های مورد علاقم حول این چیز ها میگرده :D بحث اصلی ما این بود که اقا اگه اونارو خوب میدونید خودتون رو هم خوب بدونید و سعی کنیم بهتر بشناسیم. ساده تر از این نمیتونم بگم :D

و البته امیدوارم واقعا همینطور که اشاره کردید دنیا به سوی یک محور شدن بره . این بحث هم به نظرم ادامه ندیم یا بریم پروفایل . زیادی اف میشه :D
 
آخرین ویرایش:

raiden1

کاربر سایت
Nov 2, 2012
257
والا من قصد ندارم اینجا بحث فلسفی بکنم.ولی خب وظیفم میدونم که جواب بدم.اگر هم علاقه به ادامه دارید،تو "خارج از تاپیک" در خدمتم.
این که شما میگید اسکندر،خونخوارترین مرد روی زمین بوده و ارسطو رو که معلم این فرد بوده توی ذهنتون تقبیح کردید،فقط به خاطر پیش فرض های غلطیه که توی ذهنتون شکل گرفته و اجازه نمیده حتی دنبال چیزایی که خود ارسطو گفته برید.
ارسطو اولین فیلسوفی بوده که تفکراتش رو کامل به قلم اورده،پس برعکس فلاسفه قبل از اون،صحبت کردن دربارش به شدت راحتتره.(به گفته خود ارسطو،اسکندر یک شاگرد بی انگیزه بوده و اغلب توی کلاس هاش حاضر نمیشده.حتی اون رو "جوانکی که از فلسفه چیزی سر در نمی آره" خطاب میکنه. در این مورد بیشتر از این صحبت نمیکنم،چون عبثه واقعا.)
اکثر فلاسفه مسیحیت و اسلام،فلسفشون رو از ارسطو گرفتن.برهان ایشون برای اثبات خدا هم همچنان از طرف خدا باورها استفاده میشه.مطالعات و تحقیقات خیلی زیادی توی زمینه های مختلف علوم داشته که تقریبا همشون غلط از آب در اومدن،ولی مهم اینه که در واقع کشفیات ایشون بود که زمینه ساز پیشرفت علوم شد.این هم که بیایم بگیم با همینا کلیسا چهارصد سال تو سر و کله مردم زد،خیلی غلطه.چون امکان داره کشفیات ما غلط از آب دربیاد و بعدا کسی ازشون سواستفاده کنه دست به سیاه و سفید نزنیم؟
افلاطون اولین اتوپیای تاریخ (همین جمهوری که گفتی) رو بیان کرد.افلاطون بود دیالکتیک رو از سقراط قرض گرفت و نه تنها با مکتوب کردنش به شکل داستان هایی مثل ضیافت اونو حفظ کرد،بلکه به چیزی تبدیلش کرد که خود سقراط هم نمیتونست تصور کنه.افلاطون بود نظریه مُثُل رو مطرح کرد.

والا من نه دوست یونانم،نه با غیر یونانی دشمن:D.با توجه به چیزایی که در اختیارمه،منطقی ترین استنباط همینه.تاثیر یونان انکار نشدنیه.و من نیومدم اینجا که این رو اثبات کنم.تنها حرفم به دوستان اینه که تعصب،کاملا پوچه.پیش فرض هاتون رو کنار بذارید.
دوست عزیز چند سوال بپرسم ?
این کلمه اولین ادم و فیلسوفی که میگید رو به چه استنادی میگید? علاقه خودتون و نوشته هایی که خوندید یا فیلم هایی که دیدید? اگر اینطوره مطمعن باشید برای رد حرف های شما کتاب زیاد هست.
از کتابخونه تخت جمشید اسکندر چیزی باقی گذاشت که بتونید قضاوتی بشه که دانشمندی در حد افلاطون یا سقراط بوده یانه?
تعصب پوچ نیست . برا بحث کردن و دلیل و سند اوردن یا زیر سوال بردن حرف زیاد هست . همونطور که میشه برا ماهیتش دلیل اورد. شما به چی علاقه بیشتر پیدا کردید? افلاطون و اسکندر?!!!!!!
 

La-Li-Lu-Le-Lo

کاربر سایت
Mar 9, 2012
925
نام
30avash
دوست عزیز چند سوال بپرسم ?
این کلمه اولین ادم و فیلسوفی که میگید رو به چه استنادی میگید? علاقه خودتون و نوشته هایی که خوندید یا فیلم هایی که دیدید? اگر اینطوره مطمعن باشید برای رد حرف های شما کتاب زیاد هست.
از کتابخونه تخت جمشید اسکندر چیزی باقی گذاشت که بتونید قضاوتی بشه که دانشمندی در حد افلاطون یا سقراط بوده یانه?
تعصب پوچ نیست . برا بحث کردن و دلیل و سند اوردن یا زیر سوال بردن حرف زیاد هست . همونطور که میشه برا ماهیتش دلیل اورد. شما به چی علاقه بیشتر پیدا کردید? افلاطون و اسکندر?!!!!!!
آخرین پستم در در این رابطه تو این تاپیکه.
توی تمام این چند صفحه سوختن تخت جمشید رو بهانه نبود مکتوبات علمی و فلسفی می دونید.بس کنید خواهشاً.پس با سوختن تخت جمشید هر چی داشتیم از بین رفت؟همین آتن به دست ایران سوزونده نشد؟توی جنگهای داخلی پلوپونزی چندتا از شهرهای یونانی از بین رفتن؟در حمله اسکندر به یونان چطور؟یکجوری رفتار میکنید که انگار ایران تنها کشوری بوده که در معرض تهاجمات خارجی و درگیری های داخلی بوده!خنده دار صحبت نکنید."به تخت جمشید حمله شد،و ما نه تنها تمام علما،فلاسفه و دانشمند هامون رو از دست دادیم،بلکه بعد از اون هم چیز خاصی برای ارائه نداشتیم."این گزاره رو با خودتون چندبار بررسی کنید.
 
  • Like
Reactions: SPILL and armintn

raiden1

کاربر سایت
Nov 2, 2012
257
آخرین پستم در در این رابطه تو این تاپیکه.
توی تمام این چند صفحه سوختن تخت جمشید رو بهانه نبود مکتوبات علمی و فلسفی می دونید.بس کنید خواهشاً.پس با سوختن تخت جمشید هر چی داشتیم از بین رفت؟همین آتن به دست ایران سوزونده نشد؟توی جنگهای داخلی پلوپونزی چندتا از شهرهای یونانی از بین رفتن؟در حمله اسکندر به یونان چطور؟یکجوری رفتار میکنید که انگار ایران تنها کشوری بوده که در معرض تهاجمات خارجی و درگیری های داخلی بوده!خنده دار صحبت نکنید."به تخت جمشید حمله شد،و ما نه تنها تمام علما،فلاسفه و دانشمند هامون رو از دست دادیم،بلکه بعد از اون هم چیز خاصی برای ارائه نداشتیم."این گزاره رو با خودتون چندبار بررسی کنید.
اتن به دست خشایار مورد حمله قرار گرفت . اتن سوزونده شد . و به دست خود ایرانی ها بازسازی شد. این یک تفاوت تمدن ما و تمدن اسکندر هست. سوزونده شد کتابخونه ها . از بین رفت بله و تحریف شد. دویست سال هر کدوم از پادشاه های هخامنشی روزنامه خودشون رو مکتوب مینوشتن . ازش هیچی باقی نیست بله . اینا خنده دار نیست . خزانه تخت جمشید بار شترها و اسب ها شد و کلا جایی دفن شد که هنوز مشخص نیست کجا دفن شده .اسکندر کبیر نبود خیانت شد در جنگ اخر به سپاه ایران .اما جور دیگه نوشته شد توسط خودشون . بعد از هخامنشی ها خیلی افراد برجسته تر از افلاطون هم داشتیم. و داریم. تفاوت بزرگ دیدن افلاطون به چشم شما و ندیدن افراد برجسته تاریخی کشورما اینه که افلاطون بزرگ نمایی شده روشخصیتش مانور شده .
اسطوره شده به هزار زور .
کسی تعصب بی جا گمون نکنم داشته باشه چون همونطور که یک دوره خوب داشتیم تو دوره ای بی کفایتی مثل دوره قاجار رو کسی رد نمیکنه . و بد رو میگن بد هست .
کشور های دیگه هم دوره های تاریخی خودشون رو دارن . برای اونا هم جاهایی شاید تحریف شده .بحث روی دوره ای که شما میگید اونطور هم نیست که میگید . نظرتون محترم. هر کس نظر و عقیده اش جای خودش محترمه .
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر