Frostbite عامل کاهش هزینه ها در نسل بعد برای EA

Augustus

Caesar
کاربر سایت
Sep 22, 2009
2,224
نام
Мojtaba
10119921672892139088.png

آقای Blake Jorgensen مدیر امور مالی شرکت EA اعلام کرده است که نسل آینده هزینه ها مقرون به صرفه تر خواهد بود و بخشی از آن به خاطر موتور اخصاصی شرکت یعنی Frostbite است. در جریان کنفرانس goldman sachs که پیرامون اینترنت و تکنولوژی برگزار شده بود، آقای Jorgensen عنوان کرده است که EA به منظور ورود گروهی متشکل 10 تا 15 عنوان برای نسل جدید، برنامه هایی دارد و از طرفی قصد دارند تا هزینه های مربوط به تحقیق تا توسعه و ساخت بازی ها را تا زیر مبلغ 100 میلیون دلار نگه دارند. این رویه بر خلاف نسل کنسول های حال حاظر بود که شرکت EA عناوین بسیاری در اختیار داشت. آقای Blake Jorgensen در این مورد می گوید: "گذار از یک نسل به نسل دیگر به دلایلی دارای دست انداز های بسیاری است، یکی از این دلایل بخاطر این است که شرکت ها عناوین بسیاری را دارا می باشند." وی در ادامه می گوید: "ما در گذار از نسل قبل عناوین بسیاری را داشتیمف هر چقدر عناوین بیشتری داشته باشیم، هزینه های بیشتری هم برای گذار از یک نسل به نسل بعد نیاز است. اکنون ما تمرکزمان را بر روی این مورد قرار داده ایم." آقای Blake Jorgensen در مورد برنامه این شرکت برای گذر به نسل بعد می گوید: "هم اکنون گروهی اصلی متشکل از 10 تا 15 عنوان را برای گذار از این مقطع در اختیار داریم و در حال مدیریت بر روی هزینه های آن هستیم. هدف ما این است تا هزینه های مربوط به جستجو و توسعه و ساخت بازی ها تا زیر 100 میلیون دلار نگه داریم." آقای Jorgensen می گوید هزینه های مربوط به بخش های تحقیق و توسعه بازی ها در میان سال ها 2013 تا 2015 را در بر می گیرد و در این زمان هم پذیرای هزینه های ناشی از کنسول های نسل بعد خواهیم بود. به عقیده او تفاوت هزینه های مربوط به نسل حاظر و نسل بعد به مانند چند سال اخیر وضعیت دراماتیکی نخواهد داشت، از طرفی به خاطر موتور انحصاری Frostbite هزینه ها کاهش پیدا می کند و این بر خلاف نسل فعلی بود که مشکلات بسیاری در سر راه بود.
Blake Jorgensen در این مورد می گوید: "ما همیشه عنوان بتلفیلد را جلوتر از مشخصات فنی آن زمان عرضه می کنیم به خاطر این که این عنوان را برای PC طرح ریزی کرده ایم. پس حرکت از نسل سوم به نسل چهارم برای ما هزینه ها را افزایش نمی دهد و از آن جا که عناوین خود را بر روی Frostbite می سازیم و چون این موتور اختصاصی است، وقتی کارتان با یک عنوان تمام شد می توانید عناوین متعددی را تا زمانی که از این موتور بهره می برند، ساخت." وی در ادامه می گوید: "این روند در طول سال قبل انجام شد و با نگاه به بعضی از این عناوین می بینیم که عناوین محصول نهایی تماشای از کار درآمده است."
از طرف دیگر شرکت Activision انتظار دارد در نسل بعد هزینه ها افزایش بیابد. در طی جلسه هفته گذشته سهامداران، مدیر عامل این شرکت آقای Bobby Kotick عنوان کرده بود که تکنولوژی جدید همواره موجب افزایش هزینه ها می شود و گذر به نسل بعدی کنسول ها هم از این مورد مستثنی نیست.
انتظار می رود که سونی در هفته اینده در نیویورک کنسول جدید PlayStation معرفی کند و از طرف دیگر شرکت مایکروسافت نیز احتمال دارد کنسول Xbox خود را در مراسم E3 امسال معرفی کند.
منبع
 

K3l!0$

کاربر سایت
Sep 11, 2012
628
نام
کیانوش
خوب معلومه برای شرکتی که همه ی عنوان هاش رو آورده روی موتور خونگیش هزینه ها پایین تر میان و برای شرکتی که هنوز یه موتور نصف نیمه نداشته باشه نصل آینده به طور فزاینده ای هزینه ها بالاتر میره.
EA با تمام حماقتش یه کار درست انجام داد و با تمام بازخورد های منفی اولیه ی موتور FB2 از اون حمایت کرد و الآن داره نتیجه اش رو هم میبینه و از اون طرف Acti اونقدر حواسش به فروش CoD های بود که یادش نبود موتور بازی یه fork از id Tech 3 بوده و برای نسل بعد یا باید نسخه ی جدید id Tech رو بخرن یا موتور بسازن (که الآن برای ساخت موتور بسیار دیر شده! البته فقط امیدوارم نسل آینده از id Tech 3 پشتیبانی نکنه وگرنه هی اکتیویژن میگه ما این موتور رو آپدیت کردیم و در CoD: Modern Warfare 13 سایه زنی ها کاملا Dynamic هستن و از همه مهم تر بازی روی 120 فریم انجام میشه!:d)
ولی اگه EA هم همه ی بازی ساز هاش رو مجبور به استفاده از FB نکنه خیلی بهتره میشه. مثلا اگه میزاشت NFS: The Run به جای استفاده از FB میومد از موتور خونگی کرایتریون (Chameleon Engine) استفاده میکرد خیلی بهتر بود. در کل کار EA بسیار قابل تقدیره که روی یه موتور قوی سرمایه گذاری کرده ولی دیگه نباید با مجبور کردن سازنده ها (اونم توی هر سبک!) کارش رو خز کنه:d
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر