Forbes: برترین برندهای سال 2013

Terova

کاربر سایت
Dec 1, 2007
12,263
نام
محمد امین
کمپانی های بزرگ دنیا همیشه در تلاش هستن که درآمد و سود خود را بالا ببرن و خود را در بین رقیبان و دیگر شرکتها مطرح کنن هر کدام از این شرکتها یک نام یا یک برند دارند که به نوعی اصلی ترین مشخصه آنها در دنیا تجارت محسوب می شود و کاربران ان شرکت را با این نام می شناسند و به این نام اطمینان کرده و محصولات خود را خریداری می کنن
از این رو با پیشرفت در کیفیت و فروش هر شرکت این نام اعتبار بیشتری پیدا میکنند و اعتماد عمومی و ارزش آن بیشتر می شود در همین راستا مجله معتبر Forbes هر سال با بررسی کمپانی های مطرح دنیا و با توجه به پیشرفت و افول آنها بر روی برند این کمپانی ها ارزش گذاری میکند و رتبه انها را در جدولی منتشر میکند

حالا این مجله در سال 2013 جدید ترین لیست خود را منتشر کرده و ما شاهد رشد قابل توجه کمپانی های دنیایی تکنولوژی هستیم که روز به روز در حال رخنه کردن در دنیایی ما هستن
در این لیست شرکت اپل با رشدی 20 درصد ارزش حدود 104 میلیارد دلار برای برند آن در نظر گرفته شده و در رده اول قرار دارد این شرکت در آمدی معادل 156 میلیارد دلار دارد
جایگاه دوم لیست به کمپانی ماکروسافت اختصاص دارد که با رشدی 4 درصدی 56 میلیارد دلار ارزش برند آن است در آمد این شرکت 77 میلیارد دلار در سال است
رتبه سوم لیست به کمپانی سازنده نوشابه یعنی کوکاکولا اختصاص دارد که سالها رتبه یک را در اختیار داشت ولی امروز ها شرکتهای دنیایی تکنولوژی کم کم جای اون را گرفته اند این شرکت ارزشی معاد 54 میلیارد دلار دارد.
رتبه چهارم اذعان یکی از غولهای خاموش دنیایی تکنولوژی هست که به نوعی زیر ساخت این دنیا را در اختیار دارد در آمد این شرکت 104 میلیارد دلار است.
رتبه پنجم را گوگل تصاحب کرده که طی این سالها رشدی دیوانه کننده را دنبال کرده و با 26 درصد رشد ارزش خود را به 47 میلیارد دلار رسانده است.
رتبه های ششم و هفتم به مکدونالد و جنرال الکتریک اختصاص پیداه کرده و رتبه های هشتم و نهم نیز اینتل و سامسونگ اشغال کرده اند سامسونگ با رشُد خیره کننده 53 درصد و درآمد 183 میلیارد دلار آینده بسیار روشنی را پیش رو دارد و انتظار میرود طی سالهای آیند رقیبی سر سخت برای اپل و ماکروسافت بشود

در این بین شرکتهایی با رشد منفی مواجه شدن و حال و روز خوبی را ندارند و روز به روز برند آنها درصد اعتماد خود را از دست میدهد که میتوان به HP با کاهش 16 درصدی در جایگاه 31 اشاره کرد یا نینتیدو با کاهش 39 درصدی که به رتبه 63 رسیده همچنین نوکیا با وجود در آمد 38 میلیارد دلار دچار کاهش ارزش برند تا 55 درصد شده که بعد از خریده شدن توسط ماکروسافت یک امر بدیهی بود و به نظر میرسد تا چند سال آینده ماکرو دیگر از برند نوکیا استفاده نکند.
در این بین سونی هم اصلا روزگار خوبی ندارد و با کاهش 20 درصدی برند خود تنها ارزش 6.6 میلیارد دلار دارد در حالی که طی سال حدود 4 میلیارد دلار خرج تبلیغات انجام داده است و رتبه 80 را به خود اختصاص داده

در ادامه لیست کامل را می تونید در لینک زیر مشاهد نمائید.

The World's Most Valuable Brands List - Forbes

13759628234220589132.jpg
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر