DEATHLOOP | PC

capsule_616x353.jpg
چرا بازی تاپیک PC نداره؟:D
--------------------------------------------
سازنده: Arkane
ناشر: Bethesda
تاریخ عرضه: 23 شهریور 1400
پلتفرم(ها): PC, PS5
--------------------------------------------​
Deathloop یک FPS نسل بعدی توصیف شده، در جزیره‌ای به نام بلک ریف، جایی که 2 قاتل حرفه‌ای که رقیب هم میباشند در لوپ زمانی گیر افتاده‌اند. تنها شانس کلت، شخصیت اصلی بازی برای شکستن لوپ زمانی و فرار، کشتن 8 هدف میباشد قبل از اینکه روز به پایان برسد. شما در هر لوپ چیزهای جدید یاد میگیرید که میتوانید از آن برای لوپ بعدی استفاده کنید. هر لوپ رازهای خود را برای کشف کردن دارد.
عکسها
-----------
ss_0f52ec120227b3810ff8566c30a70b04513c44a1.1920x1080.jpg ss_4e90b2abfceca33f96fce415580aab5eb96e47fd.1920x1080.jpg ss_7dcb3b38463527e9b4ff79e08bb90506bef48668.1920x1080.jpg ss_238c2fc57b844026d216cb446ddad62a7f041551.1920x1080.jpg ss_400dcbac5adb1973496cab8539cbfcff5e57c262.1920x1080.jpg ss_3701b17b1907b1db4c7cd226875e5be7425b4187.1920x1080.jpg ss_b1e15dc9d723ced88108654ceefb0fbb6a684081.1920x1080.jpg ss_b870f4114030f0b9c64154ca20cf4eecbf5d54fa.1920x1080.jpg ss_dfa0f824063ae4d2b89aaf893070238f51c2a10d.1920x1080.jpg ss_fdabbcbfcd0684a8c27d7d34a489d309cb739fe4.1920x1080.jpg ss_fe103526b4a8ea25533de7ab9597892786222f98.1920x1080.jpg
سیستم مورد نیاز
--------------

REQ.png
 

Vesemir

A WITCHER ON THE PATH
کاربر سایت
May 29, 2014
951
نام
کیوان
بازی واقعا هوش مصنوعیش فاجعس. من یه 4 ساعتی بازی کردم و از بازی خیلی هم خوشم اومده، ولی این هوش مصنوعیش واقعا مسخرس. این ور من دارم تیر اندازی میکنم، نارنجک پرت میکنم و صدای رگبار تیربار و مسلسل، 20 متر اونور نگهبانهای اونور حیاط دارن واسه خودشون تو محیط میچرخن یعنی من بدون تکون خوردن از محل درگیری میتونم قشنگ ببینمشون ولی هیییچ واکنشی اونا ندارن:)) دیزاین و ایده بازی عالیه و تا اینجا هم نمره خوبی به بازی میدم، اما یادم نمیاد همچین هوش مصنوعی جایی دیده باشم.
 

buggetz

کاربر سایت
May 25, 2021
368
کلا انتظارتون از گرافیک فنی بصری و هوش مصنوعی ش بیارید پایین وعلا میخوره تو ذوق تون . شاید با آپدیت بعد ها حل و فصل بشه

آدم میاد تو تاپیک PC فک میکنه متای بازی 70 ـی چیزیه اصلا انگار نه انگار 88 شده

بازی شاید در پلتفرم پی سی دچار اشکال باشه ولی در حد 10/10 نیست
 

RoCoCo

کاربر سایت
Apr 23, 2008
3,856
نام
Nimo
بازیهای آرکین شاهکار لول دیزاین و گیمپلی هستن و این بازی هم دقیقا از همین قاعده پیروی میکنه شما برید به مولتی پلیرهای مدرنتون برسید بازیهای قرون وسطایی آرکین رو بزارید واسه ما:D
بازی مشکل پرفورمنس داره که آپدیت میدن حلش میکنن این حرفهای شاخدار چیه میزنید بازی گرافیکش پایینه قرون وسطاییه و آشغاله این حرفا:D
آدم میاد تو تاپیک PC فک میکنه متای بازی 70 ـی چیزیه اصلا انگار نه انگار 88 شده:D
البته همیشه شما آدمای مدرن درست میگید ما قرون وسطاییا چی حالیمونه که بخوایم اظهار نظر کنیم:D
بی ادب به مکتب بول شت اور چگونه توهین کردی ؟ :D
 

miladdej

کاربر سایت
Aug 27, 2013
548
جوری که یوتیوب دیدم گویا Shadow Quality ـش خیلی سنگین میکنه بازیو، طرف با rx580 همه چیز High و شدو Low حدود 70-80 فریم تو مپ اول میگرفت همون شدو رو میکرد High تا 35-45 فریم اینا میریخت.
FSR ـو تست نکردی؟
حالا که گفتی گزینه های مختلف سایه ها رو تست کردم، و توی تجربه ی من تا high تغییرات فریم مینیموم بود، و Very high و ultra بود که خیلی تاثیر گذاشت. من احتمالا سایه رو همون روی مدیوم یا high میگذارم تا به قولی نه سیخ بسوزه نه کباب:D
FSR همون داینامیک رزولوشن هست که گفتم فعالش کردم:D یعنی اصلا وقتی گزینه ی FSR خاموش باشه گزینه های داینامیک رزولوشن هم خاموش هست. با این حال فقط گزینه ی quality (و یه بار هم خاموش) رو قبلا تست کرده بودم و اومدم گزینه های دیگه رو هم تست کردم. جهت این که جفتمون on the same page باشیم تنظیمات و توضیحاتش به این شکل هست:
20210915134543_1.jpg
کل تست هام برای گزینه های مختلف FSR رو توی این مکان که تا الان سنگین ترین مکان بازی بوده انجام دادم و نتایج به این شکله:
این با FSR کلا خاموش(۴۶ فریم):
20210915135451_1.jpg
این با FSR روشن ولی روی گزینه ی Quality هست که طبق توضیح، به بازی اجازه میده رزولوشن رو تا ۸۵٪ کاهش بده تا به فریم مورد نظر-که من ۶۰ فریم گذاشتم- برسه. توی چشم من افت رزولوشن تقریبا مشخص نیست و کیفیت تصویر تغییری نکرده ولی فریم افزایش پیدا کرده(۵۰ فریم):
20210915140137_1.jpg
این با FSR روشن ولی روی گزینه ی balanced هست که طبق توضیح، به بازی اجازه میده رزولوشن رو تا 75٪ کاهش بده تا به فریم مورد نظر-که من ۶۰ فریم گذاشتم- برسه. الان افت رزولوشن مقداری مشخصه(۵۳ فریم):
20210915140236_1.jpg
این هم با FSR روشن ولی روی گزینه ی performance هست که طبق توضیح، به بازی اجازه میده رزولوشن رو تا 50٪ کاهش بده تا به فریم مورد نظر-که من ۶۰ فریم گذاشتم- برسه. الان به نظر من دیگه رزولوشن نابود شده و تصویر کاملا مات هست، ولی خوب طبیعیه که بیشترین فریم رو هم داره میده(۵۶ فریم):
20210915140055_1.jpg
به نظر من FSR روی Quality قابل قبول هست:-??
 
آخرین ویرایش:

Gen. Martinez

کاربر سایت
Nov 27, 2013
354
نام
تورین سپر بلوط
یه دلیلی که من بازی رو دیگه سر لانچ بازی نمیکنم همینه
میزارم خوب آپدیت و دی ال سی بدن بعد با قیمت کمتر و کیفیت بهتر تجربش میکنم
این روزا ۷۰ درصد بازیا سر لانچ مشکل دارن
البته اگر بازی رو آرژانتین روز اول میگرفتی 999 پزو بود الان 2999
یعنی روز اول پری اردر میکردی انگار با 75% درصد تخفیف بازی رو خریده بودی:D
 

siavashgg

کاربر سایت
Dec 20, 2009
189
نام
سهراب
بازی به خاطر قفل دنوو پر از استاتر و افت فریم و ایناست! از قرار معلوم حتی اگه کارت گرافیک ۳۰۸۰ هم داشته باشید، وضع همینه!
لعنت خدا به تو دنوو! عجب گیری کردیم از دست این قفل مزخرف! ناشرا خودشون می‌بینن که این قفل به پرفورمنس بازی صدمه میزنه ولی اصلا براشون مهم نیست! (البته اوضاع خیلی مشکوکه! به نظرم شاید برای اینکه مردم و به بازی تو ps5 دعوت کنن و بگن که ps5 از pc بهتره، اومدن از قصد زدن نسخه pc رو خراب کردن که یه مدت بعد هم الکی بگن باگ بود)
البته به نظرم همش تقصیر مایکروسافته! اگه این بازی انحصاری ps5 نبود، نمیزاشت که رو نسخه‌ی pc دنوو بزارن! علاوه بر این بازی روی گیم پس هم منتشر می‌شد!
مثلا خیر سرش مالک استودیو آرکین هست بعد بازی جدیدشون انحصاری ps5!
مایکروسافت باید قراردادی که پلی استیشن برای انحصاری کرده این بازی با آرکین بسته بود را لغو می‌کرد و پولشون رو پس می‌داد!
الان اگه پلی استیشن بود صد سال سیاه نمی‌زاشت بازی یکی از استودیو‌هاش، رو ایکس باکس انحصاری بشه! بعد اینم مایکروسافته اصلا انگار نه انگار!
 

Isildur

Rise and Shine Mr. Freeman
کاربر سایت
Dec 10, 2006
8,668
نام
امیرحسین
گیم پلی و لول دیزاین بازی مثل همه ی آثار arkane محشره، من با 1080 مشکلی هم با فریم گیری نداشتم اما بازی بعد از چند دقیقه مدام کرش می کنه، همه ی overlay ها رو هم بستم، با پچ امروز هم تست کردم اما فایده ای نداشت، فعلا ریفاند می کنم.
 

I AM XBOX

کاربر سایت
Sep 3, 2006
1,063
نام
نیما
خوب من بازیو تموم کردم برای من بهترین گیم آرکین بود و گوتی امسال تا اینجا
جدای از گیم پلی خفنی که داره داستان بازی قشنگ میکشه میبره آدمو
دیدم خیلیا از آسون بودن بازی گفتن منم قبول دارم یکم آسونه ولی اگه سخت تر میبود میمردیم باید میرفتیم کلا از اول لوپ پاره میشدیم :D بعد هر دستم یه از خدا بیخبری invade میکرد سر شرفش میجنگید (چقدم ترای هارد بودن ملت:D)
مهم ترین نکته هم اینکه تو تنظیمات texure رو بیارید پایین استاتر به شدت کم میشه:)
 

8030v2

کاربر سایت
Oct 23, 2019
321
چه خبر آخه؟

vram.png
 
  • Haha
Reactions: kamyy

miladdej

کاربر سایت
Aug 27, 2013
548
خوب بازی رو بعد از ۲۱ ساعت تموم کردم، و راستش رو بگم نمیدونم دقیق در موردش چه فکری کنم:-? Deathloop از طرفی برای من فان ترین بازی آرکین هست و نتونستم تا وقتی که تموم بشه از فکرش بیام بیرون و مدام اشتیاق داشتم بازی رو ادامه بدم، و از طرف دیگه هم به نظر من ضعیف ترین و کم عمق ترین بازی آرکین از نظر طراحی یه بازی immersive sim هست. به این معنی نیست که بازی خودش به تنهایی عمق نداره و بازی ضعیفیه، ولی در مقایسه با Prey و Dishonored 2+Death of the outsider و حتی Dishonored 1 این کمبود مشخصه. از یه طرف آرکین یه پروژه ی پر ریسک رو به عمل آورده و یه بازی کامل و با شروع و پایان مشخص رو تحویل داده که توی دنیای کم ریسک AAA الان، خیلی قابل احترامه، ولی از طرفی هم توی بعضی از قسمت های مهم به نسبت بهترین ساخته های آرکین عقب گرد داشته.

بازی هایی که بهشون اشاره کردم جزء بهترین بازی ها از نظر آزادی عمل دادن به پلیر، لول دیزاین و world building هستن، ولی مثلا در مقایسه، ساختار Deathloop خطیه. بعد از یه قسمت آموزشی طولانی، بازی بالاخره بهت میگه آموزشی تموم شد و دیگه Handholding هم نداریم، برو سرنخ ها رو دنبال کن تا راهی برای کشتن چند تا visionary همزمان پیدا کنی. مشکل اینجاست که handholding تموم نشده و بازی تمام سرنخ هایی که پیدا می کنی(که این هم شامل دنبال کردن objective marker تا محل مورد نظر و بعد نگاه کردن به اطراف میشه) رو کامل تفسیر می کنه و کنار هم میچینه و وقتی اینقدر سرنخ داری تا راه حل رو بتونی به دست بیاری هم میاد راه حل رو صاف و راست بهت میگه و حتی با کات سین های هنریش(که از طراحی هنریشون واقعیتش خیلی خوشم میاد) هم میکنه توی چشمت که مبادا نگرفته باشی. هیچ معمایی توی مسیر داستان اصلی نیست که لازم باشه خودت حل کنی و این مثل بچه رفتار کردن بازی با پلیر برای من خیلی روی اعصاب بود. و بزرگترین کمبودی که بازی توی دیزاین کلی اش داره اینه که فقط یک راه برای کشتن این ۸ عدد visionary توی یه loop وجود داره و همون طور که گفتم، وقتی تمام سرنخ ها رو دنبال کردی هم کل روند فرآیندی که باید طی کنی رو هم با جزئیات بهت میگه. فکر می کنم هم من و هم اکثرمون مخصوصا به دلیل سابقه ی آرکین توی آزادی عمل دادن به پلیر انتظار داشتیم مثلا بشه از فلان روش، نفر A و B رو همزمان کشت، یا از فلان روش A و C، یا از این یکی روش B و D و E رو همزمان کشت و یا حتی از اون یکی روش فوق سخت هر هشت نفر رو همزمان کشت، ولی اصلا چنین چیزی نیست و فقط یک مسیر مشخص براش وجود داره. حدس می زنم تیم سازنده هم اول کار همین قصد رو داشتن ولی بعدا scale پروژه به دلیل کمبود زمان یا ناتوانی کوچیک شده، ولی به هر صورت این مورد برای من ناامید کننده هست. این مورد یه مشکل دیگه هم ایجاد کرده، قابلیت تکرار بازی نابود شده. چه لذتی توی تکرار کردن روند حل معمایی که فقط یک راه حل داره و راه حلش رو پلیری که یک بار بازی کرده میدونه ولی باید به colt توی روند بازی بفهمونه هست؟ لذت تکرار Prey و Dishonored ها رفتن از راه های متفاوت و تصمیمات متفاوت گرفتن هست ولی اینجا توی طول بازی نه تصمیم گیری وجود داره نه رفتن از راه متفاوتی:|

در مورد لول دیزاین هم که همیشه از آرکین انتظار زیادی میره، به نظر من مرحله ی مغز ذوب کنی مثل clockwork mansion یا عمارت آرامیس از Dihonored 2 که بین دو دنیای قدیم و جدید جا به جا میشی یا مرحله ی بانک از Dishonored Doto یا گلخانه ی Prey نداریم و اگر مراحلش رو از نظر لول دیزاین با مقیاس آرکین بسنجیم معمولی و حتی کوچیک حساب میشن و از نظر ظاهری هم بسنجیم تنوع آنچنانی هم ندارن. کلی مرحله توی مخفی گاه های زیرزمینی خسته کننده داریم، چند عدد هم مراحل شهری که مشابه محیط شهری Dishonored ها با ارتفاع کمتر هستن و کلی مناطق کنار ساحل. شاید به یادموندنی ترین مکان بازی مقر Frank باشه که حسابی رنگارنگه و class pass ای که برای ورود عادی بهش نیاز هست یه مقدار نحوه ی بازی کردن رو عوض می کنه، ولی همین مکان هم وقتی بهش فکر می کنم آنچنان ساخته ی خارق العاده ای نیست و به شخصه انتظار بیشتری از آرکین داشتم.

از نظر گیم پلی بازی پر از محدودیت های عجیبه، مثلا یکی از محدودیت هایی که بازی اعمال می کنه استفاده از فقط دو عدد از قدرت هاست، که به نظر من حرکت خیلی اشتباهی بوده و دست پلیر رو می بنده، و از اونجا که shift به شدت کاربردیه همیشه یکی از اسلات ها رو هم پر کرده و یعنی فقط یه اسلات دیگه مونده تا از قدرت دیگه ای استفاده بشه. این که چند عدد از قابلیت ها رو پشت سر هم کمبو کنی یکی از باحال ترین قسمت های Dishonored هاست. این هم در نظر بگیرم که تقریبا تمام قابلیت ها از Dishonored به اینجا کپی پیست شدن و قابلیت جدید سورپرایز کننده ای هم وجود نداره. یا این که فقط چهار عدد perk میتونی روی کاراکتر اعمال کنی هم خیلی کم هست و یه کاری کرده که به سختی حس می کنی کاراکتر قوی تری شدی، درحالی که به نظر من دلیل خاصی برای محدودیت استفاده از دو قدرت و کم بودن تعداد perk ها به غیر از بالانس کردن بخش مولتی پلیر نیست، که جالبه هر چی از تجربیات ملت هم در مورد بخش PvP میخونم از غیربالانس بودنش و one shot شدن از ناکجاآباد می نالن، پس اگر دلیل قرار دادن این محدودیت ها واقعا بالانس کردن بوده در نهایت ناموفق هستن:-??

حس طنز خوبی توی دیالوگ ها در جریانه و تمام صداپیشگی ها فوق العاده انجام شدن، که مدال بهترینش هم میرسه به صداپیشه ی colt که عالیه و امیدوارم تو بازی های بیشتری صداش رو بشنویم:-bdهمه ی کاراکتر ها شخصیت های جالب و مختلفی دارن به غیر از julianna که تا آخر بازی one note تشریف دارن و خیلی چیزی به اسم شخصیت پردازی براش وجود نداره و دیالوگ هاش به مسخره کردن colt ختم میشه و به نظر من پتانسیل بیشتری به نسبت فقط یه کاراکتر trash talker داشت. تمام Visionary ها به عنوان روانی های عوضی و نوچه هاشون eternalist ها به عنوان روانی های احمق نوشته شدن و خبری از مردد بودن پلیر توی کشتنشون و فکر کردن به این که آیا حقشون مردن هست و کلا چیزی به اسم خاکستری بودن کاراکتر ها وجود نداره که البته لزوما نکته ی منفی نیست چون توی concept کلی بازی، پلیر نباید توی کشتن این ۸ تا visionary و درنتیجه شکوندن loop شکی داشته باشه. در کل به نظر من داستان سرایی و دیالوگ ها و شخصیت پردازی یکی از نقاط قوت بازی هست به استثنای شخصیت جولیانا و پایان های بازی که زیاد راضی کننده نیستن. مثلا یه نمونه از writing هوشمندانه ی بازی که توی همین چند تا خط میشه از نوشته هاش و حتی از یوزر نیم اش فهمید کاراکتر چه شخصیتی داره و داره به چه اتفاقی توی بازی اشاره می کنه و در عین حال خنده دار هم هست:))
99.jpg

خوب پس چرا به نظر من بازی این قدر فانه؟ برای من نحوه ی بازی کردن بازی های آرکین همیشه مخفی کاری بوده، و عادت کردن به این که هر ۳۰ ثانیه یک بار F5 زده بشه تا به محض این که جایی خراب کاری بشه دکمه ی F9 آماده و آخرین سیو لود بشه. از طرفی با این که همیشه دوست داشتم از قابلیت های غیر مخفی کاری(که همیشه خفن ترین ها هم هستن!) استفاده کنم سیستم chaos و ذهنیت این که با مخفی کاری نکردن و کشتن، پایان بد بازی رو میبینم همیشه توی فکرم هست و مانعم میشه. حالا با تغییراتی مثل نبود سیستم Chaos، نبود سیو کردن که مانع از save scumming میشه و فان بودن شوتینگ، نحوه ی بازی کردن متحول شده. چند ساعت اول محض عادت، همیشه با مخفی کاری مرحله رو شروع می کنی و آروم آروم و با پیش بینی چند قدم جلوتر حرکت می کنی، ولی در صورتی که جایی خراب کاری بشه، این بار باید مسئولیتش رو بپذیری و جمعش کنی، که معنیش improvise کردن و استفاده از اسلحه های پر سر و صداست:Gunner: بعد از مدتی بازی کردن هم متوجه میشی که اکثر مواقع دلیلی برای مخفی کاری نیست و با شوتینگ هم لذت بیشتری خواهی برد و هم سریعتر مرحله رو به جلو میبری و هم این که چون هیچ پنالتی ای مثل chaos وجود نداره، عملا مخفی کاری وقت تلف کردن حساب میشه، حتی با وجود اسلحه های مخفی کاریِ overpowered مثل SMG ای که بعد از مدتی پیدا می کنی و هم اسنایپریه واسه خودش هم مسلسل و هم بی صداست، که پلیر رو از یواش رفتن به پشت دشمن ها و یکی یکی شکوندن گردنشون بی نیاز می کنه. از طرفی هم بازی بی نهایت ساده هست و colt غیر از این که بیش از ۱۰ نفر همزمان بریزن روی سرش خود به خود کاراکتر قدرتمندیه، علاوه بر این توی هر مرحله(اونم نه هر لوپ) دو جون اضافی داره و حتی اگر توی یه مرحله هم از دستشون بده با کشتن جولیانا میتونه جون هاش رو دوباره برگردونه که به نظرم بازی بیش از حد در این مورد بخشنده هست، بنابراین به نظرم نیاز به وجود درجه ی سختی احساس میشه. در کل همه ی این موارد باعث شده بازی رو با شوتینگ و اکشن بیشتری پیش ببری و خوب.... شوتینگ بدون وجود هیچ عواقبی فانه:D

چه قدر مدل آیتم های خوراکی توی بازی با کیفیته:-"
1.jpg 2.jpg 3.jpg 4.jpg 5.jpg
یه مورد دیگه هم این که دنیای بازی پر از دستگاه های arcade هست که اسم بازیهاشون هم به بازی های Bethesda اشاره دارن. از Doom و Wolfenstein و Dishonored و Skyrim گرفته تا Arx Fatalis!
20210916193353_1.jpg 20210916193424_1.jpg 20210916193458_1.jpg 20210916193501_1.jpg 20210917181540_1.jpg 20210917181600_1.jpg 20210918181200_1.jpg

چه خبر آخه؟

vram.png
واقعا منطقی نیست ولی حدس می زنم عددی که بازی توی تنظیمات نشون میده رو اینجا نوشتن که تقریبا همیشه به اشتباه میگه تمام Vram در حال استفاده هست. قبلا Digital foundry هم بهش اشاره کرده بود.
 

Annunaki ™

کاربر سایت
Jan 14, 2014
3,165
نام
رضا.آ
خوب بازی رو بعد از ۲۱ ساعت تموم کردم، و راستش رو بگم نمیدونم دقیق در موردش چه فکری کنم:-? Deathloop از طرفی برای من فان ترین بازی آرکین هست و نتونستم تا وقتی که تموم بشه از فکرش بیام بیرون و مدام اشتیاق داشتم بازی رو ادامه بدم، و از طرف دیگه هم به نظر من ضعیف ترین و کم عمق ترین بازی آرکین از نظر طراحی یه بازی immersive sim هست. به این معنی نیست که بازی خودش به تنهایی عمق نداره و بازی ضعیفیه، ولی در مقایسه با Prey و Dishonored 2+Death of the outsider و حتی Dishonored 1 این کمبود مشخصه. از یه طرف آرکین یه پروژه ی پر ریسک رو به عمل آورده و یه بازی کامل و با شروع و پایان مشخص رو تحویل داده که توی دنیای کم ریسک AAA الان، خیلی قابل احترامه، ولی از طرفی هم توی بعضی از قسمت های مهم به نسبت بهترین ساخته های آرکین عقب گرد داشته.

بازی هایی که بهشون اشاره کردم جزء بهترین بازی ها از نظر آزادی عمل دادن به پلیر، لول دیزاین و world building هستن، ولی مثلا در مقایسه، ساختار Deathloop خطیه. بعد از یه قسمت آموزشی طولانی، بازی بالاخره بهت میگه آموزشی تموم شد و دیگه Handholding هم نداریم، برو سرنخ ها رو دنبال کن تا راهی برای کشتن چند تا visionary همزمان پیدا کنی. مشکل اینجاست که handholding تموم نشده و بازی تمام سرنخ هایی که پیدا می کنی(که این هم شامل دنبال کردن objective marker تا محل مورد نظر و بعد نگاه کردن به اطراف میشه) رو کامل تفسیر می کنه و کنار هم میچینه و وقتی اینقدر سرنخ داری تا راه حل رو بتونی به دست بیاری هم میاد راه حل رو صاف و راست بهت میگه و حتی با کات سین های هنریش(که از طراحی هنریشون واقعیتش خیلی خوشم میاد) هم میکنه توی چشمت که مبادا نگرفته باشی. هیچ معمایی توی مسیر داستان اصلی نیست که لازم باشه خودت حل کنی و این مثل بچه رفتار کردن بازی با پلیر برای من خیلی روی اعصاب بود. و بزرگترین کمبودی که بازی توی دیزاین کلی اش داره اینه که فقط یک راه برای کشتن این ۸ عدد visionary توی یه loop وجود داره و همون طور که گفتم، وقتی تمام سرنخ ها رو دنبال کردی هم کل روند فرآیندی که باید طی کنی رو هم با جزئیات بهت میگه. فکر می کنم هم من و هم اکثرمون مخصوصا به دلیل سابقه ی آرکین توی آزادی عمل دادن به پلیر انتظار داشتیم مثلا بشه از فلان روش، نفر A و B رو همزمان کشت، یا از فلان روش A و C، یا از این یکی روش B و D و E رو همزمان کشت و یا حتی از اون یکی روش فوق سخت هر هشت نفر رو همزمان کشت، ولی اصلا چنین چیزی نیست و فقط یک مسیر مشخص براش وجود داره. حدس می زنم تیم سازنده هم اول کار همین قصد رو داشتن ولی بعدا scale پروژه به دلیل کمبود زمان یا ناتوانی کوچیک شده، ولی به هر صورت این مورد برای من ناامید کننده هست. این مورد یه مشکل دیگه هم ایجاد کرده، قابلیت تکرار بازی نابود شده. چه لذتی توی تکرار کردن روند حل معمایی که فقط یک راه حل داره و راه حلش رو پلیری که یک بار بازی کرده میدونه ولی باید به colt توی روند بازی بفهمونه هست؟ لذت تکرار Prey و Dishonored ها رفتن از راه های متفاوت و تصمیمات متفاوت گرفتن هست ولی اینجا توی طول بازی نه تصمیم گیری وجود داره نه رفتن از راه متفاوتی:|

در مورد لول دیزاین هم که همیشه از آرکین انتظار زیادی میره، به نظر من مرحله ی مغز ذوب کنی مثل clockwork mansion یا عمارت آرامیس از Dihonored 2 که بین دو دنیای قدیم و جدید جا به جا میشی یا مرحله ی بانک از Dishonored Doto یا گلخانه ی Prey نداریم و اگر مراحلش رو از نظر لول دیزاین با مقیاس آرکین بسنجیم معمولی و حتی کوچیک حساب میشن و از نظر ظاهری هم بسنجیم تنوع آنچنانی هم ندارن. کلی مرحله توی مخفی گاه های زیرزمینی خسته کننده داریم، چند عدد هم مراحل شهری که مشابه محیط شهری Dishonored ها با ارتفاع کمتر هستن و کلی مناطق کنار ساحل. شاید به یادموندنی ترین مکان بازی مقر Frank باشه که حسابی رنگارنگه و class pass ای که برای ورود عادی بهش نیاز هست یه مقدار نحوه ی بازی کردن رو عوض می کنه، ولی همین مکان هم وقتی بهش فکر می کنم آنچنان ساخته ی خارق العاده ای نیست و به شخصه انتظار بیشتری از آرکین داشتم.

از نظر گیم پلی بازی پر از محدودیت های عجیبه، مثلا یکی از محدودیت هایی که بازی اعمال می کنه استفاده از فقط دو عدد از قدرت هاست، که به نظر من حرکت خیلی اشتباهی بوده و دست پلیر رو می بنده، و از اونجا که shift به شدت کاربردیه همیشه یکی از اسلات ها رو هم پر کرده و یعنی فقط یه اسلات دیگه مونده تا از قدرت دیگه ای استفاده بشه. این که چند عدد از قابلیت ها رو پشت سر هم کمبو کنی یکی از باحال ترین قسمت های Dishonored هاست. این هم در نظر بگیرم که تقریبا تمام قابلیت ها از Dishonored به اینجا کپی پیست شدن و قابلیت جدید سورپرایز کننده ای هم وجود نداره. یا این که فقط چهار عدد perk میتونی روی کاراکتر اعمال کنی هم خیلی کم هست و یه کاری کرده که به سختی حس می کنی کاراکتر قوی تری شدی، درحالی که به نظر من دلیل خاصی برای محدودیت استفاده از دو قدرت و کم بودن تعداد perk ها به غیر از بالانس کردن بخش مولتی پلیر نیست، که جالبه هر چی از تجربیات ملت هم در مورد بخش PvP میخونم از غیربالانس بودنش و one shot شدن از ناکجاآباد می نالن، پس اگر دلیل قرار دادن این محدودیت ها واقعا بالانس کردن بوده در نهایت ناموفق هستن:-??

حس طنز خوبی توی دیالوگ ها در جریانه و تمام صداپیشگی ها فوق العاده انجام شدن، که مدال بهترینش هم میرسه به صداپیشه ی colt که عالیه و امیدوارم تو بازی های بیشتری صداش رو بشنویم:-bdهمه ی کاراکتر ها شخصیت های جالب و مختلفی دارن به غیر از julianna که تا آخر بازی one note تشریف دارن و خیلی چیزی به اسم شخصیت پردازی براش وجود نداره و دیالوگ هاش به مسخره کردن colt ختم میشه و به نظر من پتانسیل بیشتری به نسبت فقط یه کاراکتر trash talker داشت. تمام Visionary ها به عنوان روانی های عوضی و نوچه هاشون eternalist ها به عنوان روانی های احمق نوشته شدن و خبری از مردد بودن پلیر توی کشتنشون و فکر کردن به این که آیا حقشون مردن هست و کلا چیزی به اسم خاکستری بودن کاراکتر ها وجود نداره که البته لزوما نکته ی منفی نیست چون توی concept کلی بازی، پلیر نباید توی کشتن این ۸ تا visionary و درنتیجه شکوندن loop شکی داشته باشه. در کل به نظر من داستان سرایی و دیالوگ ها و شخصیت پردازی یکی از نقاط قوت بازی هست به استثنای شخصیت جولیانا و پایان های بازی که زیاد راضی کننده نیستن. مثلا یه نمونه از writing هوشمندانه ی بازی که توی همین چند تا خط میشه از نوشته هاش و حتی از یوزر نیم اش فهمید کاراکتر چه شخصیتی داره و داره به چه اتفاقی توی بازی اشاره می کنه و در عین حال خنده دار هم هست:))
View attachment 225417

خوب پس چرا به نظر من بازی این قدر فانه؟ برای من نحوه ی بازی کردن بازی های آرکین همیشه مخفی کاری بوده، و عادت کردن به این که هر ۳۰ ثانیه یک بار F5 زده بشه تا به محض این که جایی خراب کاری بشه دکمه ی F9 آماده و آخرین سیو لود بشه. از طرفی با این که همیشه دوست داشتم از قابلیت های غیر مخفی کاری(که همیشه خفن ترین ها هم هستن!) استفاده کنم سیستم chaos و ذهنیت این که با مخفی کاری نکردن و کشتن، پایان بد بازی رو میبینم همیشه توی فکرم هست و مانعم میشه. حالا با تغییراتی مثل نبود سیستم Chaos، نبود سیو کردن که مانع از save scumming میشه و فان بودن شوتینگ، نحوه ی بازی کردن متحول شده. چند ساعت اول محض عادت، همیشه با مخفی کاری مرحله رو شروع می کنی و آروم آروم و با پیش بینی چند قدم جلوتر حرکت می کنی، ولی در صورتی که جایی خراب کاری بشه، این بار باید مسئولیتش رو بپذیری و جمعش کنی، که معنیش improvise کردن و استفاده از اسلحه های پر سر و صداست:Gunner: بعد از مدتی بازی کردن هم متوجه میشی که اکثر مواقع دلیلی برای مخفی کاری نیست و با شوتینگ هم لذت بیشتری خواهی برد و هم سریعتر مرحله رو به جلو میبری و هم این که چون هیچ پنالتی ای مثل chaos وجود نداره، عملا مخفی کاری وقت تلف کردن حساب میشه، حتی با وجود اسلحه های مخفی کاریِ overpowered مثل SMG ای که بعد از مدتی پیدا می کنی و هم اسنایپریه واسه خودش هم مسلسل و هم بی صداست، که پلیر رو از یواش رفتن به پشت دشمن ها و یکی یکی شکوندن گردنشون بی نیاز می کنه. از طرفی هم بازی بی نهایت ساده هست و colt غیر از این که بیش از ۱۰ نفر همزمان بریزن روی سرش خود به خود کاراکتر قدرتمندیه، علاوه بر این توی هر مرحله(اونم نه هر لوپ) دو جون اضافی داره و حتی اگر توی یه مرحله هم از دستشون بده با کشتن جولیانا میتونه جون هاش رو دوباره برگردونه که به نظرم بازی بیش از حد در این مورد بخشنده هست، بنابراین به نظرم نیاز به وجود درجه ی سختی احساس میشه. در کل همه ی این موارد باعث شده بازی رو با شوتینگ و اکشن بیشتری پیش ببری و خوب.... شوتینگ بدون وجود هیچ عواقبی فانه:D

چه قدر مدل آیتم های خوراکی توی بازی با کیفیته:-"
View attachment 225405View attachment 225406View attachment 225407View attachment 225408View attachment 225409
یه مورد دیگه هم این که دنیای بازی پر از دستگاه های arcade هست که اسم بازیهاشون هم به بازی های Bethesda اشاره دارن. از Doom و Wolfenstein و Dishonored و Skyrim گرفته تا Arx Fatalis!
View attachment 225410View attachment 225411View attachment 225412View attachment 225413View attachment 225414View attachment 225415View attachment 225416


واقعا منطقی نیست ولی حدس می زنم عددی که بازی توی تنظیمات نشون میده رو اینجا نوشتن که تقریبا همیشه به اشتباه میگه تمام Vram در حال استفاده هست. قبلا Digital foundry هم بهش اشاره کرده بود.
هرکی با من موافقِ که بازیهای این کمپانی با رنگ بندی غالب ( قهوه ای مشکی بنفش بادمجونی ) با تم سل شیدی همراه با فیزیک چوب خشک :Dو کرکترهای عصا قورت داده نی قلیونی شبیه میِت :D جزو مرخرف ترین تولیدات صنعت گیمِ و حالش بهم میخوره لایک کنید همو پیدا کنیم ! :)) :D:)) :Gunner: :Gunner: :Gunner:
 

I AM XBOX

کاربر سایت
Sep 3, 2006
1,063
نام
نیما
هرکی با من موافقِ که بازیهای این کمپانی با رنگ بندی غالب ( قهوه ای مشکی بنفش بادمجونی ) با تم سل شیدی همراه با فیزیک چوب خشک :Dو کرکترهای عصا قورت داده نی قلیونی شبیه میِت :D جزو مرخرف ترین تولیدات صنعت گیمِ و حالش بهم میخوره لایک کنید همو پیدا کنیم ! :)) :D:)) :Gunner: :Gunner: :Gunner:
Unpopular Opinion Center | [قوانین پست اول مطالعه شود]
:D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر