DEATHLOOP | PC

capsule_616x353.jpg
چرا بازی تاپیک PC نداره؟:D
--------------------------------------------
سازنده: Arkane
ناشر: Bethesda
تاریخ عرضه: 23 شهریور 1400
پلتفرم(ها): PC, PS5
--------------------------------------------​
Deathloop یک FPS نسل بعدی توصیف شده، در جزیره‌ای به نام بلک ریف، جایی که 2 قاتل حرفه‌ای که رقیب هم میباشند در لوپ زمانی گیر افتاده‌اند. تنها شانس کلت، شخصیت اصلی بازی برای شکستن لوپ زمانی و فرار، کشتن 8 هدف میباشد قبل از اینکه روز به پایان برسد. شما در هر لوپ چیزهای جدید یاد میگیرید که میتوانید از آن برای لوپ بعدی استفاده کنید. هر لوپ رازهای خود را برای کشف کردن دارد.
عکسها
-----------
ss_0f52ec120227b3810ff8566c30a70b04513c44a1.1920x1080.jpg ss_4e90b2abfceca33f96fce415580aab5eb96e47fd.1920x1080.jpg ss_7dcb3b38463527e9b4ff79e08bb90506bef48668.1920x1080.jpg ss_238c2fc57b844026d216cb446ddad62a7f041551.1920x1080.jpg ss_400dcbac5adb1973496cab8539cbfcff5e57c262.1920x1080.jpg ss_3701b17b1907b1db4c7cd226875e5be7425b4187.1920x1080.jpg ss_b1e15dc9d723ced88108654ceefb0fbb6a684081.1920x1080.jpg ss_b870f4114030f0b9c64154ca20cf4eecbf5d54fa.1920x1080.jpg ss_dfa0f824063ae4d2b89aaf893070238f51c2a10d.1920x1080.jpg ss_fdabbcbfcd0684a8c27d7d34a489d309cb739fe4.1920x1080.jpg ss_fe103526b4a8ea25533de7ab9597892786222f98.1920x1080.jpg
سیستم مورد نیاز
--------------

REQ.png
 

MadysoNx

کاربر سایت
Feb 14, 2019
636
نام
نیما
در مورد موتور ها فقط بهینگی مهم نیست این که کار با موتور راحت باشه و تیم توانایی پیشبرد پروژه رو باهاش داشته و نیاز دائمی به مهندسین اون موتور نداشته باشه هم مهمه اگرنه بی دلیل نیست همه میرن سمت UE و اکثر موتور های دیگه از نظر تجاری ناموفق بودن نمونش 2 تا انجین دیگه که کار باهاشون غیرقابل انجام هست یکیش cry-engine بود که فکر میکردن چه بازی ها که باهاش که ساخته نمیشه یکی دیگه هم frostbite که خود این موتور کابوس هر تیم بازی سازی هست اما فقط استودیو های سازنده موتور میتونن ازش خروجی بگیرن و id tech هم خارج از این ماجرا نیست.
آقا اصلا تا وقتی UE هست چرا انجین دیگه
باشد که همه به سمت UE رستگار شوند :D هرچند همونم نمیتونن بهینه کنن خیلیا
 

MadysoNx

کاربر سایت
Feb 14, 2019
636
نام
نیما
نمیدونم چرا بازی با نقداش فرق داره :D
کاری ندارم ولی خیلیا تو خود کامیونیتی استیم نوشته بودن بخاطر دایورسیتی (پروتاگونیست های زن و مرد سیاه پوست) انقدر اومدن بازیو کشیدن بالا وگرنه از لحاظ فنی و گیم پلی تو دیواره :)):))
فک کنم نسل جدید نتفلیکس رو توی صنعت بازی قراره ببینیم :D
یکی نوشته بود شخصیت اصلی سفید پوست بود ign به همین بازی با این گیم پلی 7 میداد:))
 

RoCoCo

کاربر سایت
Apr 23, 2008
3,823
نام
Nimo
کاری ندارم ولی خیلیا تو خود کامیونیتی استیم نوشته بودن بخاطر دایورسیتی (پروتاگونیست های زن و مرد سیاه پوست) انقدر اومدن بازیو کشیدن بالا وگرنه از لحاظ فنی و گیم پلی تو دیواره :)):))
فک کنم نسل جدید نتفلیکس رو توی صنعت بازی قراره ببینیم :D
یکی نوشته بود شخصیت اصلی سفید پوست بود ign به همین بازی با این گیم پلی 7 میداد:))
بازی 3 تا مشکل اصلی داره یکیش Ai صد سال پیش هست در این حد که اصلا به صدای انفجار دشمنا هیچ ری اکشنی ندارن بعدی انیمیشن ها انگاری مال همون dishonored 2 هستن واقعا انیمیش ها ضعیف هستن و تکسچر ها هم به شدت سطحی و هیچ گونه جزییاتی ندارن.بازی به صورت کلی بازی خوبی هست اما برای مثال تو همون نقد ign قشنگ مشکلات بازی رو انگار نمیخواسته که ببینه چندتا نکته دیگه هم هست مثلا دود شدن جنازه ها که بخش مخفی کاری بازی رو تهاجمی میکنه و یا این که تو نسخه ps5 سیستم ایم اسیست بازی کل گان گیم بازی رو لطمه زده که تو نسخه pc بهتره در مورد بهینه بودن هم که همه چیز معلومه ولی از اونور تو نسخه ps5 هم بازی به دلیل نا معلومی بلوری هست که تو نقد هایی که 10 دادن به صورت عجیبی به اینا اشاره نشده یعنی شما میتونستی 10 بدی و این مشکلات رو هم بیان کنی چیزهایی که واقعا معلوم هستن اما کلا اسکیپ شدن از روش
 

Annunaki ™

کاربر سایت
Jan 14, 2014
3,107
نام
رضا.آ
نمیدونم چرا کسی از id tech 7 استفاده نمی کنه جز خود id با ماشین گیمز ، موتور به این بهینگی مشکلش چی هست که استفاده نمی کنن؟

بازی گرافیکش داغونه. من احساس میکنم Dishonored و Prey گرافیکشون بهتر بود.:|


بازیهایی با اون اتمسفر و نوع خاص گرافیک و رنگ بندی رو اساسا نمیتونم تحمل کنم !
انگار برای قرون وسطی ساخته شده و ی عده پلیر خاص !

متاسفانه این بازی هم از این نظر برای من تو همون کتگوری قرار گرفت :|

Frostbite چه بدی داشت !
بتلفیلد 1 رو ببین چه شاهکاریه !
 
  • Like
Reactions: kamyy

miladdej

کاربر سایت
Aug 27, 2013
543
خوب من امروز خیلی سرم شلوغ بود و با این که بازی رو پریلود کرده بودم و صبح آنلاک شده بود شب بالاخره تونستم حدود دو ساعت بازی کنم. توی این مدت نظرات ملت رو میخوندم و به شدت نگرانم کرده بود. چند تا از مواردی که متوجه شدم این بود که بازی با VRR و Gsync و Freesync مشکل داره و باید از Vsync استفاده بشه، و فریم هم ترجیحا روی یک کسری از رفرش ریت مانیتور قفل بشه(که البته چیز جدیدی نیست). از طرفی هم خیلی ها اعلام می کردن که بازی با هر نوع Overlay مخصوصا ریواتیونر مشکل داشته و باعث کرش می شده، البته چند نفر هم میگفتن که با ورژن های جدید مشکل وجود داره نه با ورژن های قدیمی تر. سنگین بودن بازی هم که تقریبا همه در موردش صحبت می کردن و مخصوصا این که اول بازی کنار ساحل بازی سبک هست و وقتی به مپ های اوپن تر وارد بشی فریم افت شدیدی می کنه. و بزرگترین مشکلی که قبل از این که خودم بازی رو تست کنم شنیدم این بود که کنترل دوربین با موس لگ داره در حالی که با کنترلر روونه و این کلیپ هم یکی درست کرده بود که منظورش رو نشون بده:

جالب اینجاست که چند نفر دیگه هم اومدن گفتن روی نسخه ی PS5 همین تجربه رو ولی نه با حرکت دادن دوربین، بلکه با حرکت دادن کاراکتر دارن و حس روون بودن براشون نداشته:-?

خلاصه این که تمام این مشکلات وقتی بازی رو اولین بار اجرا کردم توی ذهنم بود و حسابی نگران و آماده ی ریفاند بودم، ولی الان بعد از دو ساعت بازی، واقعیتش خیلی از پورت ناراضی نیستم:-??برای شروع من تمام overlay ها رو روشن گذاشتم، یعنی Steam overlay, Rivatuner، Nvidia ansel، Xbox Gamebar همه روشن بودن و حتی ازشون هم توی این دو ساعت استفاده کردم، ولی مشکلی نداشتم و کرش یا مشکل دیگه ای مشاهده نشد. در مورد پرفورمنس، چون ۱۰۶۰ من جزء سیستم مینیموم پیشنهادی هست، شروع کار همه ی تنظیمات گرافیکی رو روی Low گذاشتم، با ریواتیونر فریم رو روی ۶۰ قفل کردم و dynamic Resolution هم روشن کردم(Digital foundry هم چند بار گفت حتما ازش استفاده کنید)، Vram usage رو هم ایگنور کنید که مثل این که چرت و پرت هست-برای من روی low با تکسچرهای درب و داغونش تمام ۶ گیگ Vram ام پر زده بود:))-:
2021-09-14-22-56-22.jpg
و نتیجه این بود که مپ اول اکثرا ۶۰ فریم رو میگرفتم و بعضی جاها فریم تا 55 میومد پایین(همه ی عکس ها از مپ اول هست):
20210914190256_1.jpg 20210914190426_1.jpg 20210914191004_1.jpg 20210914191510_1.jpg 20210914191622_1.jpg 20210914191810_1.jpg
از اونجایی که فریم دهی خوب بود و از نظر گرافیکی هم کیفیت تکسچر ها توی low خیلی پایین بود کل تنظیمات رو روی medium و تکسچر رو روی گزینه ی بالاتر از low که high هست گذاشتم، و مپ اول باز هم اکثرا ۶۰ فریم با کاهش فریم تا ۵۰ فریم داشتم، و بازی هم از نظر گرافیکی خیلی بهتر شده بود.
تا این که به مپ دوم که خیلی باز تر هست رسیدم و حرف ملت رو تایید می کنم، مپ اول آموزشی سبک هست و مپ دوم به بعد نشون دهنده ی پرفورمنس واقعی توی این بازی هست که نشون میده بازی نسبتا سنگینه. ولی در کل میتونم بگم deathloop از نظر فریم دهی فقط یک مقدار سنگین تر از مپ دوم Dishonored 2 هست! وقتی اولین بار وارد karnaca میشی و بازی یه مپ بزرگ و باز میذاره جلوت، اونجا هم به یه سمت مپ که نگاه می کردی افت فریم و سنگینی رو کاملا حس می کردی و به یه قسمت دیگه اش که نگاه می کردی خیلی سبک تر بود و یهو اختلاف ۲۰-۳۰ فریم بین این دو قسمت بود، توی Deathloop هم همینه و اینجاست که میفهمی دلیل قرار دادن ۱۰۶۰ به عنوان مینیموم ۳۰ فریم چی هست، چون با نگاه کردن به قسمت های سنگین مپ فریم تا ۳۵ هم تونست پایین بیاد(همه ی عکس ها همین مپ دوم هست، تفاوت واضحه):
20210914194717_1.jpg 20210914194759_1.jpg 20210914194843_1.jpg 20210914195129_1.jpg 20210914195148_1.jpg 20210914195231_1.jpg 20210914195306_1.jpg 20210914200508_1.jpg
البته این نتایج روی تنظیمات مدیوم بود و بنابراین اون سیستم مینیموم رو میشه یه مقدار اغراق شده در نظر گرفت. در ضمن در طول مدت عبور کردن از این مپ و مپ بعدی که هر دو باز هستن استاتری نداشتم که مورد تعجب ولی خوشحالی بود:D
و در مورد اون کلیپ روون نبودن موس توی تغییر دوربین، به عنوان کسی که در موردش شنیده و دیده بودم و در نتیجه میدونستم دنبال چی باید بگردم، خیلی به سختی حسش می کردم و طبق تجربه ی من چیز خاصی نیست.

در مورد خود بازی هم، توی این دو ساعت بازی از نظر mystery خیلی قوی بوده و دیالوگ هایی که بین colt و جولیانا رد و بدل می شده خیلی جذاب و well written بودن، ولی مپ ها به نظر من خیلی نه از نظر طراحی مرحله نه ظاهری خارق العاده نبودن و با Dishonored 2 هم که مقایسه می کنم حس می کنم اون بازی تعامل با محیط بالاتر و حتی پیچیدگی مراحل بیشتری هم داره. حالا باز هم صبر می کنیم و خواهیم دید ولی تا الان به نظر من یه بازی ۱۰/۱۰ واقعا نبوده.
در کل همون طور که اول گفتم به شخصه خیلی از پورت ناراضی نیستم، با این که از این همه نظرات منفی کاربرا مشخصه که مشکل هم کم نداره و چند عدد پچ احتمالا در راهه، ولی مشکل اصلی پورت واقعا فریم دهی و بهینه نبودنش نیست، بلکه استاتر ها و کرش کردن با overlay ها و کار نکردن درست Gsync و Freesync و روون نبودن بازیه. فکر ریفاند هم از ذهنم بیرون کردم چون هم این که بازی به اندازه ی کافی لذت بخش و درگیر کننده هست و مهم تر این که بازی رو قبل از این که آخرین بار توی آرژانتین گرون بشه خریدم:D

در ضمن، خود UE4 هم با این که موتور خیلی خوبیه، ولی کاملا گل و بلبل هم نیست و مشکلاتی داره. بازی های مخصوصا جهان بازی بوده که با همون UE4 هم افتضاح فریم میدادن و استاتر داشتن، مثلا تجربه ی من با maneater همین بوده:-"
2021-09-14-18-38-32.jpg
 
آخرین ویرایش:

majidred2011

< RED PHANTOM >
کاربر سایت
Jul 16, 2011
9,970
نام
Majid
خوب من امروز خیلی سرم شلوغ بود و با این که بازی رو پریلود کرده بودم و صبح آنلاک شده بود شب بالاخره تونستم حدود دو ساعت بازی کنم. توی این مدت نظرات ملت رو میخوندم و به شدت نگرانم کرده بود. چند تا از مواردی که متوجه شدم این بود که بازی با VRR و Gsync و Freesync مشکل داره و باید از Vsync استفاده بشه، و فریم هم ترجیحا روی یک کسری از رفرش ریت مانیتور قفل بشه(که البته چیز جدیدی نیست). از طرفی هم خیلی ها اعلام می کردن که بازی با هر نوع Overlay مخصوصا ریواتیونر مشکل داشته و باعث کرش می شده، البته چند نفر هم میگفتن که با ورژن های جدید مشکل وجود داره نه با ورژن های قدیمی تر. سنگین بودن بازی هم که تقریبا همه در موردش صحبت می کردن و مخصوصا این که اول بازی کنار ساحل بازی سبک هست و وقتی به مپ های اوپن تر وارد بشی فریم افت شدیدی می کنه. و بزرگترین مشکلی که قبل از این که خودم بازی رو تست کنم شنیدم این بود که کنترل دوربین با موس لگ داره در حالی که با کنترلر روونه و این کلیپ هم یکی درست کرده بود که منظورش رو نشون بده:

جالب اینجاست که چند نفر دیگه هم اومدن گفتن روی نسخه ی PS5 همین تجربه رو ولی نه با حرکت دادن دوربین، بلکه با حرکت دادن کاراکتر دارن و حس روون بودن براشون نداشته:-?

خلاصه این که تمام این مشکلات وقتی بازی رو اولین بار اجرا کردم توی ذهنم بود و حسابی نگران و آماده ی ریفاند بودم، ولی الان بعد از دو ساعت بازی، واقعیتش خیلی از پورت ناراضی نیستم:-??برای شروع من تمام overlay ها رو روشن گذاشتم، یعنی Steam overlay, Rivatuner، Nvidia ansel، Xbox Gamebar همه روشن بودن و حتی ازشون هم توی این دو ساعت استفاده کردم، ولی مشکلی نداشتم و کرش یا مشکل دیگه ای مشاهده نشد. در مورد پرفورمنس، چون ۱۰۶۰ من جزء سیستم مینیموم پیشنهادی هست، شروع کار همه ی تنظیمات گرافیکی رو روی Low گذاشتم، با ریواتیونر فریم رو روی ۶۰ قفل کردم و dynamic Resolution هم روشن کردم(Digital foundry هم چند بار گفت حتما ازش استفاده کنید)، Vram usage رو هم ایگنور کنید که مثل این که چرت و پرت هست-برای من روی low با تکسچرهای درب و داغونش تمام ۶ گیگ Vram ام پر زده بود:))-:
View attachment 224817
و نتیجه این بود که مپ اول اکثرا ۶۰ فریم رو میگرفتم و بعضی جاها فریم تا 55 میومد پایین(همه ی عکس ها از مپ اول هست):
View attachment 224799View attachment 224800View attachment 224801View attachment 224802View attachment 224803View attachment 224804
از اونجایی که فریم دهی خوب بود و از نظر گرافیکی هم کیفیت تکسچر ها توی low خیلی پایین بود کل تنظیمات رو روی medium و تکسچر رو روی گزینه ی بالاتر از low که high هست گذاشتم، و مپ اول باز هم اکثرا ۶۰ فریم با کاهش فریم تا ۵۰ فریم داشتم، و بازی هم از نظر گرافیکی خیلی بهتر شده بود.
تا این که به مپ دوم که خیلی باز تر هست رسیدم و حرف ملت رو تایید می کنم، مپ اول آموزشی سبک هست و مپ دوم به بعد نشون دهنده ی پرفورمنس واقعی توی این بازی هست که نشون میده بازی نسبتا سنگینه. ولی در کل میتونم بگم deathloop از نظر فریم دهی فقط یک مقدار سنگین تر از مپ دوم Dishonored 2 هست! وقتی اولین بار وارد karnaca میشی و بازی یه مپ بزرگ و باز میذاره جلوت، اونجا هم به یه سمت مپ که نگاه می کردی افت فریم و سنگینی رو کاملا حس می کردی و به یه قسمت دیگه اش که نگاه می کردی خیلی سبک تر بود و یهو اختلاف ۲۰-۳۰ فریم بین این دو قسمت بود، توی Deathloop هم همینه و اینجاست که میفهمی دلیل قرار دادن ۱۰۶۰ به عنوان مینیموم ۳۰ فریم چی هست، چون با نگاه کردن به قسمت های سنگین مپ فریم تا ۳۵ هم تونست پایین بیاد(همه ی عکس ها همین مپ دوم هست، تفاوت واضحه):
View attachment 224805View attachment 224806View attachment 224807View attachment 224808View attachment 224809View attachment 224810View attachment 224811View attachment 224812
البته این نتایج روی تنظیمات مدیوم بود و بنابراین اون سیستم مینیموم رو میشه یه مقدار اغراق شده در نظر گرفت. در ضمن در طول مدت عبور کردن از این مپ و مپ بعدی که هر دو باز هستن استاتری نداشتم که مورد تعجب ولی خوشحالی بود:D
و در مورد اون کلیپ روون نبودن موس توی تغییر دوربین، به عنوان کسی که در موردش شنیده و دیده بودم و در نتیجه میدونستم دنبال چی باید بگردم، خیلی به سختی حسش می کردم و طبق تجربه ی من چیز خاصی نیست.

در مورد خود بازی هم، توی این دو ساعت بازی از نظر mystery خیلی قوی بوده و دیالوگ هایی که بین colt و جولیانا رد و بدل می شده خیلی جذاب و well written بودن، ولی مپ ها به نظر من خیلی نه از نظر طراحی مرحله نه ظاهری خارق العاده نبودن و با Dishonored 2 هم که مقایسه می کنم حس می کنم اون بازی تعامل با محیط بالاتر و حتی پیچیدگی مراحل بیشتری هم داره. حالا باز هم صبر می کنیم و خواهیم دید ولی تا الان به نظر من یه بازی ۱۰/۱۰ واقعا نبوده.
در کل همون طور که اول گفتم به شخصه خیلی از پورت ناراضی نیستم، با این که از این همه نظرات منفی کاربرا مشخصه که مشکل هم کم نداره و چند عدد پچ احتمالا در راهه، ولی مشکل اصلی پورت واقعا فریم دهی و بهینه نبودنش نیست، بلکه استاتر ها و کرش کردن با overlay ها و کار نکردن درست Gsync و Freesync و روون نبودن بازیه. فکر ریفاند هم از ذهنم بیرون کردم چون هم این که بازی به اندازه ی کافی لذت بخش و درگیر کننده هست و مهم تر این که بازی رو قبل از این که آخرین بار توی آرژانتین گرون بشه خریدم:D

در ضمن، خود UE4 هم با این که موتور خیلی خوبیه، ولی کاملا گل و بلبل هم نیست و مشکلاتی داره. بازی های مخصوصا جهان بازی بوده که با همون UE4 هم افتضاح فریم میدادن و استاتر داشتن، مثلا تجربه ی من با maneater همین بوده:-"
View attachment 224794
جوری که یوتیوب دیدم گویا Shadow Quality ـش خیلی سنگین میکنه بازیو، طرف با rx580 همه چیز High و شدو Low حدود 70-80 فریم تو مپ اول میگرفت همون شدو رو میکرد High تا 35-45 فریم اینا میریخت.
FSR ـو تست نکردی؟
 

kamyy

کاربر سایت
Mar 20, 2013
3,671
نام
بنیامین
بازیهایی با اون اتمسفر و نوع خاص گرافیک و رنگ بندی رو اساسا نمیتونم تحمل کنم !
انگار برای قرون وسطی ساخته شده و ی عده پلیر خاص !

متاسفانه این بازی هم از این نظر برای من تو همون کتگوری قرار گرفت :|

Frostbite چه بدی داشت !
بتلفیلد 1 رو ببین چه شاهکاریه !
کلا بازی های آرکین یک جوری هستند و همه پسند نیست . یک نوع خاص گرافیک و رنگ بندی .
 

Gen. Martinez

کاربر سایت
Nov 27, 2013
338
نام
تورین سپر بلوط
بازیهای آرکین شاهکار لول دیزاین و گیمپلی هستن و این بازی هم دقیقا از همین قاعده پیروی میکنه شما برید به مولتی پلیرهای مدرنتون برسید بازیهای قرون وسطایی آرکین رو بزارید واسه ما:D
بازی مشکل پرفورمنس داره که آپدیت میدن حلش میکنن این حرفهای شاخدار چیه میزنید بازی گرافیکش پایینه قرون وسطاییه و آشغاله این حرفا:D
آدم میاد تو تاپیک PC فک میکنه متای بازی 70 ـی چیزیه اصلا انگار نه انگار 88 شده:D
البته همیشه شما آدمای مدرن درست میگید ما قرون وسطاییا چی حالیمونه که بخوایم اظهار نظر کنیم:D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر