PlayStation Death Stranding

y062651_.png

بررسی بازی Death Stranding



Death Stranding یک بازی اکشن سوم شخص با تاکید بر ارتباطات ، توسط KOJIMA PRODUCTIONS توسعه داده شده و بصورت انحصاری توسط Sony Interactive Entertainment برای PS4 منتشر خواهد شد . این اولین بازی توسط Hideo Kojima می باشد که پس از انحلال Kojima Productions در سال 2015 به عنوان شرکت تابعه Konami و اصلاح آن به عنوان یک استودیوی مستقل در E3 2016 برای سونی اعلام شد .
هیدئو کوجیما اعلام کرد : DS از تعریف سنتی اکشن و نقش آفرینی که در بازیهای دیگر قابل مشاهده است پا را فراتر خواهد گذاشت ، " با Death Stranding می خواهم گام بعدی ، آینده بازی را طوری با گیم پلی و داستان سرایی شکل دهم که فراتر از فرمت های این ژانر است " ، این موضوع ثابت می کند Death Stranding قطعا عنوانی جاه طلبانه است و مانند هر چیزی که توسط کوجیما خلق شده ، قبلا انجام نشده است . همچنین در نمایشگاه TGS 2016 اعلام شد DS یک بازی جهان باز با عناصر آنلاین خواهد بود .

Kojima Productions در حال کار با Guerilla Games در زمینه توسعه Death Stranding است ، بازی از موتور بسیار قدرتمند DECIMA بهره میبرد ، همه چیزهایی که ما تاکنون در تریلر دیده ایم ، مستقیم بر روی PS4 PRO اجرا شده است .
f449175_.png
داستان بازی در آینده‌‌ای جریان دارد که اتفاقی هولناک کشور آمریکا را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده ، در بخشی از تریلر نقشه‌ای را می‌بینیم که ظاهراً آمریکا را پس از تجزیه نشان می‌دهد . در بالای نقشه نیز کلمه ی Bridges دیده می‌شود که احتمالاً به جایی اشاره داشته که سم برای آن کار می‌کند .
در اوایل تریلر می‌بینیم که رئیس جمهور آمریکا وضعیت سلامتی خوبی ندارد و روی تختی مخصوص بیماران در داخل اتاق دراز کشیده است. او از سم می‌خواهد که به آن‌ها برای بازسازی آمریکا کند . این اتفاق یا خاطره ای از گذشته بوده یا یکی از اولین اتفاقاتی خواهد بود که پس از شروع بازی شاهدش هستیم .
سم به طور حتم تنها آدم مهمیه که در کاخ سفید ، به او برای نجات بشر نیاز مبرم دارند ، در بخشی از تریلر می‌بینیم که یک پلاک را در دست گرفته و چندین سکانس جنگی عجیب و زیبا نیز وجود دارد . دیگر نکته مهم تریلر، اشاره به شهری با نام اج نات بود که احتمالاً یکی از مکان‌های بسیار مهم در آینده ی آخرالزمانی Death Stranding محسوب می‌شود .
یک گروه تروریستی با نام هومو دیمن وجود دارد ، که ظاهراً شخصیت‌های منفی که تاکنون با آن‌ها دیدار داشتیم ، از اعضای آن بوده‌اند ، دیگر دشمن سم در طول داستان ، هیولاهای نامرئی با نام بی تی ها هستند که اطلاعات چندانی از آن‌ها نداریم . تنها چیزی که می‌دانیم این است که باعث بارش باران مرگباری می شوند .
در تریلر سم با اتصال کودک به خود ، طی فرآیند ناخوشایندی ، بنظر میتواند با بعد دیگر اتصال پیدا کند .

m672811_.png
شخصی‌سازی بخشی مهم از گیم‌پلی Death Stranding خواهد بود ، مسیریابی در محیط‌ها بخش عمده‌ای از تجربه بازی را شامل می‌شود و بازیکن می‌تواند از آیتم‌های مختلفی مانند نردبان ، قلاب برای صخره نوردی و تبر یخ نوردی استفاده کند ، همچنین به نظر می‌رسد بازیکن در مسیریابی آزادی عمل داشته و می‌تواند برای عبور از موانع سر راه ، به دلخواه از گزینه‌های مختلف استفاده کند . برای مسیرهای طولانی ، میتوان از وسایل نقلیه برای طی کردن مسیرها استفاده نمود .
در تریلر سم از یک نوع موتور پیشرفته با نورهای درخشان آبی استفاده می کند ، وسایل نقلیه دیگری نیز در تریلر مشاهده شد ، سم احتمالاً می‌تواند از انواع وسیله‌ها برای تسریع در حرکت استفاده کند .

مبارزات بازی کمی دور از انتظار و مقداری عجیب بود ، بنظر بهترین گزینه بازیکن در هنگام مواجهه با نیروهای دشمن فرار کردن است و برای شرایط خاص نیز تعدادی مکانیزم مبارزه تن به تن در نظر گرفته شده است . همچنین در یکی از صحنه‌های مبارزه ، سم از یک کیف دستی به عنوان سلاح خود استفاده کرد . با توجه به این موضوع ، احتمالاً بازیکن می‌تواند با تعامل با محیط و استفاده از آیتم‌های مختلف برای صدمه زدن به دشمنان خود بهره ببرد .

لیست سلاح‌های بازیکن در بخشی از تریلر شامل اسلحه گرم می‌شد ، حتی برای مدت کوتاهی نیز شاهد تیراندازی بودیم . به نظر نمی‌رسد که درگیری‌های مسلحانه اهمیت بالایی در بازی داشته باشد و احتمالاً در برخی از مراحل بازیکن مجبور به استفاده از سلاح‌های گرم خواهد شد . اگر هم اجباری در کار نباشد ، استفاده از اسلحه احتمالاً برای موارد بسیار خاص در نظر گرفته شده است .

سیستم ردیابی که در تریلر شاهدش بودیم ، می‌تواند با ارسال نوعی موج سونار ، تصویری از آیتم‌ها و به طور کلی اشیا ارزشمند قرار گرفته در محیط اطراف را نشان دهد . دیگر ویژگی سیستم ردیابی ، نشان دادن ردپای یک نوع موجود شکارچی و نامرئی بود که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شد .

در بخش‌هایی از تریلر کوله پشتی سم صداهایی تولید می‌کرد ، ظاهراً این صداها برای یک نوع سیستم هشدار دهنده بود که لباس سم به آن‌ مجهز است .

سونی پس از انتشار تریلر تایید کرد این بازی دارای حالت آنلاین Travelers خواهد بود که به بازیکن اجازه می‌دهد تا مسیرهای طی شده ، تجهیزات و مناطق امن خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ، در بازی چیزی به نام «مرگ» وجود ندارد و پس از دست دادن جان خود تنها باید برای بازگشت از آن طرف (Other Side) تلاش کنید .

دستبندهای سم به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4

نسخه های مختلف بازی

تمامی آیتم‌های پیش خرید ، با پیشرفت‌های بازیکن در طول بازی در دسترس هستند .

g919890_.jpg


d073241_.jpg


w4981_.jpg




73hy_placeholder23.png

تریلر سوم :

wly3_main_04.png
تحلیل تریلر سوم :
اولین چیزی که ما در تریلر میبینم یک پوشش گیاهیست که به سرعت در حال رشد و مرگ است ! ، نورمن که ما آن را در بازی به نام سم میشناسیم مسیری که جهان طی کرده را توضیح میدهد ، انفجاری که زمان ، فضا و زندگی را به همان اندازه که ما از آن اطلاع داریم شرح میدهد ، تئوری بیگ بنگ ، ولی در کلماتش به یک انفجار دیگر ( انفجاری که آخرین ماست) ، که ماهیت نامشخصی دارد اشاره میکند . این انفجار منظور جنگ هسته ای نیست ، کلیت بازی شبیه به اثر نئون گونزیس می باشد ، دنیایی که در معرض نابسامانی و فاجعه زیست محیطی قرار گرفته است ، میتوان مثالی آورد ؛ جهان ساختگی Evangelion که خدایانی دارد با نهادهای عظیم ، که قادر به اشکال مختلف ویرانی مانند سلاح هسته ای هستند . این موجودات اغلب برای ترور و یا سایر بلایای طبیعی طراحی و تفسیر می شوند . اما اکنون ما از خودمان جلوتر هستیم !
سم و دو مرد بی نام در یک حادثه ، زخمی بیدار میشوند ، بر روی شلوار سم نامی به چشم میخورد که ممکن است مربوط به یک سازمان یا نقش او باشد ، یا یک حامی ، آن دو نفر به عنوان گروه خلبانی "CORPSE DISPOSAL TEAM 6" شناخته می شوند که ممکن است توضیح دهد آنها چه کارهایی را با جسدی که جمجمه زرد دارد انجام می دهند . ما از تریلر قبل متوجه شدیم مدس رهبری تیمی از جنگجویان جنگ جهانی دوم رو بر عهده دارد ، کسی یا چیزی که قادر به جان بخشیدن بدن بی جان آنها می باشد . ولی هدف آنها هنوز مشخص نیست .


زمانی که مرد تلاش میکند همکارش را از زیر ماشین بیرون بکشد ، آنچه که میتوانیم از گیم پلی انتظار داشته باشیم را مشاهده خواهیم کرد ؛ هشدار ربات در زمانی که خطر (موجودات نفتی ! ) نزدیک شماست ، چیزی که جالب است در این مورد ، این روبات نیس که متوجه موجودات می شود ، کودک آنها را شناسایی میکند ، زمانی که کودک را رها میکند ، روبات غیر فعال میشود ! و قدرتش را از دست میدهد ، دستبندها به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4 ، ماهیتی که تا الان شرح داده ام فقط قسمتی کوچک از یک راز بزرگتر است .


ایده ی موجودات نامریی بنظر ساده است ، در اینجا بجای بی حرکت ماندن ، خود را درگیر اتفاقات می کنند ، گودال نفت توسط یک شخصیت شناور کنترل می شود ، تلاش برای بدست آوردن شخصیت مجروح ، درحال حاضر ما میدانیم آنها می خواهند مردم زنده بمانند ، پس از مرگ ، شخصیت را رها می کنند .
در این مرحله تریلر شکل کلاسیک مرموز به خود میگیرد ،
حرکات دست و اشاره ای که آن شخص مرموز انجام میدهد با حرکات مدس در تریلر اول یکسان است ، لباس او بسیار شبیه به Chico در MGSV مییاشد . و بنظر می آید او نسخه ی پیشرفته تر روبات را در اختیار دارد .


زمانی که موجودات برای مقابله می آیند ، میبینیم که او نوزاد را به سم منتقل میکند ، و به او میفهماند قبل از تلاش برای کشتن خود ، آن را اجرا کند ! ، در مورد این صحنه یک چیز جلبه توجه میکند ، همه چیز جز سم در هوا شناور است ! . در اوج تریلر ، با موجودی عظیم مانند مارینت ، سم مواجه میشود ، که سیم یا طنابهایی از او آویزانه ، پس از انفجار بنظر می آید سم به سوی دیگری هدایت میشود ، اینجاست که ایده ی جنگ هسته ای ، با فاجعه ی از هم گسیخته شدن واقعیتهای ما شکل میگیرد ، و در بسیاری از داستانها محبوبیت دارد .

در زیر آب ما یک خالکوبی بر روی دست راست سم میبینیم که بنظر نماد شیطان است ، علامتی به صورت مختصر در قفسه سینه ظاهر و ناپدید می شود ، در اطراف او همه چیز تغییر میکند ، همه چیز آهسته شناور می شود ، موجودی غول پیکر نمایان ، و تمام ماهیها به سمت بالا می روند .
در داخل سم دوم ! ما تنها یک کودک میبینیم ، بخش C اول تیزر به این معنی است که آنچه در اینجا مشاهده می کنیم قبل از اینکه کودک در نهایت از او خارج شود اتفاق می افتد .
یکی از نظریه های محبوب ، نشان می دهد نوزادان کلون ، صاحبان آنها هستند ! که می توانند مکانیک مرگ و تولد را از کلون خود بازیابی کنند .


مدس در کنفرانس Tokyo Comic Con امسال با IGN ژاپن مصاحبه داشت و نشان داد که شخصیت ها "دوبعدی" همانند سایر بازی های کوجیما هستند.

مدس گفت: "شما باید این شخصیت ها را به شیوه های مختلف در طول بازی ببینید ، که ممکن است در برخورد با کلونی های جدید هر شخصیت ، در نسل ها و دوره های زمانی اشاره کند ! .

پس از دنباله زیر آب ، سم بر روی سطح بیدار میشود ، و سرانجام آن دسته از tardigrades ی که قبلا دیدیم را مشاهده خواهیم کرد ، این فقط یک رویا نیست .

و آن 5 شخصیت مرموز از جنگجویان اتمی ..

تحلیل و بررسی ویدئوی چهارم


زیرنویس فارسی تریلر ششم



zj0j_main_09.png



gjz4_main_07.png
 
آخرین ویرایش:

boss-abbas

کاربر سایت
Mar 16, 2012
137
نام
عباس
دوستان یه سوال
Standard Order ها تمومی ندارند؟؟
چون من عادت دارم اول ماموریت های فرعی رو برم بعد اصلی! هرچقدر که این فرعی هارو میری باز جدیدش اضافه میشن و اکثرا تکراری!!
تمومی دارن یا نه؟؟
اصن ارزش داره انجامشون بدی یا نه؟؟ چون دیگه الان به یه سطحی رسیدم که در حد ۱۵-۲۰ تا ماموریت فرعی انجام میدم به زور یه لول میده بهم!
 

Lions Gate

プレイステーション
کاربر سایت
Feb 17, 2008
3,251
دوستان یه سوال
Standard Order ها تمومی ندارند؟؟
چون من عادت دارم اول ماموریت های فرعی رو برم بعد اصلی! هرچقدر که این فرعی هارو میری باز جدیدش اضافه میشن و اکثرا تکراری!!
تمومی دارن یا نه؟؟
اصن ارزش داره انجامشون بدی یا نه؟؟ چون دیگه الان به یه سطحی رسیدم که در حد ۱۵-۲۰ تا ماموریت فرعی انجام میدم به زور یه لول میده بهم!
تمام Orderها به جز اونایی که داستانی هستن دوباره بعد یه مدتی بر میگردن. اگر هر Order رو کنسل کنی بعد 12 ساعت دوباره برمیگرده
 
  • Like
Reactions: boss-abbas

saeedx

کاربر سایت
Dec 29, 2007
205
نام
سعید
بیش از 192 ساعت گیم پلی !
پیمودن حدود 1107 کیلومتر مسیر بصورت سواره و پیاده !
انجام 513 ماموریت جانبی و 63 ماموریت اصلی !
به مقصد رساندن 3660 محموله با وزنی بیش از 51000 کیلوگرم !
----------------

و بعد از انجام این بازی بود که دریافتم علاقه من در زندگی به شغل شریف " کولبری" بوده و خودم خبر نداشتم ! .....
 
آخرین ویرایش:

saeed_sg

کاربر فعال
Jun 7, 2010
1,113
نام
محمدسـعید
خوب ... بحمداله من هم بالاخره بازی رو بعد از حدود دو ماه از شروع بازی ، به اتمام رساندم ...
و اینهم یه اسکرین شات از کارنامه اعمال من در پایان بازی :
منم حسودیم شد. :)) میخوام بذارم :
 

Holy Diver

کاربر سایت
Jun 2, 2010
1,705
نام
عرفان
دوستان یه سوال دارم که تو بازی ایتمها و سلاح ها رو چجوری لولشون رو بالاتر ببرم؟
ممنون میشم راهنمایی کنید
هر کدوم از استیشن ها یه سری مأموریت اصلی و فرعی دارن که با انجام دادنشون لول(ستاره) اون استیشن بالاتر میره که در نتیجه آیتم های خاصی بهت میدن یا لول بالاتر سلاح ها رو آنلاک میکنن. فقط حواست باشه ایمیل ها رو چک کنی چون اگه چک نکنی بعضی مواقع لول یه استیشن خاص بالاتر نمیره.
 
  • Like
Reactions: Ludens

RaminZero21

کاربر سایت
Jan 29, 2014
726
نام
Ramin
سلام دو سه روز بود داشتم نظرات رو میخوندم تقریبا سی چهل صفحه آخر رو خوندم خیلی نظرات متفاوت بود و واقعیتش در ارتباط با خرید بازی نتونست بهم کمکی کنه ولی از اونجایی که از بازی های کوجیما تجربه ای نداشتم در نهایت با تاخیر زیاد دیروز بازی رو خریدم ، ولی خب خوندن نظرات دوستان این خوبی رو داشت که اکثرا توصیه کردن باید بازی رو با حوصله بازی کرد و تصمیم دارم همین کار رو انجام بدم البته من کلا بیشتر بازی هارو با حوصله انجام میدم ولی خب در رابطه با این بازی فکر میکنم حتی بیشتر هم نیاز هست حتی اگه چند هفته هم زمان ببره مشکلی ندارم ، خلاصه این که راجع به خاص بودن بازی های کوجیما خیلی شنیدم برم ببینم این کوجیما دقیقا کیه ?
 

RaminZero21

کاربر سایت
Jan 29, 2014
726
نام
Ramin
سلام تو episode 3 مسیر خیلی ناهمواره ، یه سوال برای درست کردن جاده کلا دست خودمونه از چه مسیری جاده بزنیم یا بازی تایین میکنه ؟
 

Ali.jangi

کاربر سایت
Apr 12, 2021
1,563
DS.png

سازنده: Kojima Productions
ناشر: Sony Interactive entertainment
پلتفرم: PS5 , PC
تاریخ عرضه: 24 سپتامیر, 2021
نسخه جدیدی از عنوان Death Stranding برای کنسول Playstation 5 و PC معرفی شد.

کارگردانی شده توسط سازنده بزرگ صنعت گیم هیدئو کوجیما, این نسخه جدید به روایت سفر پر فراز و نشیب Sam Porter Bridges برای پیوند زدن مردم آمریکا به یکدیگر و متوقف کردن واقعه ای به نام دث استرندین میپردازد, با این تفاوت که حال میتوانید بهتر از همیشه به تجربه این عنوان خاص برروی پلی استیشن 5 به همراه قابلیت های جدید برپدازید.

این قابلیت های جدید شامل موارد زیر خواهد شد:

DSS.png
1. رزولوشن 4k به همرا 60 فریم.

2. استفاده مکانیک های گیم پلی از کنترلر Dualsense.

2.JPG

3. ماموریت های جدید و اکشن, که داستان تازه ای را از سفر سم به Facilityهای مرموزی روایت میکند.

3.JPG

4. DLCهای عناوین Half Life و Cyberpunk 2077

4.jpg 5.jpg

5. melee combat بهتر به همراه دست کش های آپگرید شده که به سم تواناییه وارد کردن ضرباتی قوی تر و بالا رفتن سریع تر از نرده بان ها را می دهد.

6.JPG

6. مبارزه با دشمنان انسان با اضافه شدن تورت های مجهز به ماشین گان چالش برانگیز تر شده, این تورت ها میتواند توسط پلیر نیز بکار گرفته شود.

7.JPG

7. قابلیت Nightmare Battles که به شما تواناییه مبارزه با تمامیه باس فایت ها و ثبت امتیازات جدید را میدهد.

8.JPG

8. دو آیتم جدید با نام های Mazer Gun اسلحه ای برقی که برای مبارزه با دشمنان انسان و از کار انداختن ماشین ها استفاده شده و Support Sleleton نوع جدیدی از اگزو اسکلت ها که شارژی بوده و به شما سرعت و قدرت زیادی میدهد.

9.JPG 10.JPG

علاوه بر دو آیتم جدید, ابزار جدیدی برای راحت ساختن باربری ها اضافه شده است:

9. Cargo Catapult, منجنیقی که به بار بازیکن را به مکان های دورتر پرت میکند, البته اگر در کمانی مناسب فرود آید.

11.JPG

10. Jump Ramp, پلی کوچک که پلیر میتواند با وسایل نقیله همچون موتور از روی آن پریده و سرعت گیرد.

12.JPG

11. Cairo Bridge, پلی مجازی که به پلیر اجازه رد شدن از موانع مختلف را میدهد, این پب د صورت بارش باران یا برف نابود میشود.

13.JPG

12. Buddy Bot, روباتی با دوپا با قابلیت حمل کردن بار پلیر است, و اگر دوست داشته باید میتوانید خودتان سوار او شده و از نمایش بازی لذت ببرید, البته به یاد داشته باشید که او در مقابل BTها قدرتی ندارد.

14.JPG

13. قابلیت های شخصی سازی جدید, نه تنها تواناییه عوض کردن رنگ وسایل و لباس سم را داده, بلکه اجازه وصل کردن ابزاری را به کوله سم داده که حمل وسایل را بالانس تر کرده و به او تواناییه پریدن از کوه های بلند با استفاده از جاذبه پایین را میدهد.

15.JPG 16.JPG 17.JPG 18.JPG

14. Firing Range برای امتحان کردن اسلحه و رقابت با پلیرهای دیگر در رنک.

19.JPG

15. ماشینی جدید با نام Roadster و پیست های مسابقه اتوموبیل رانی, برای تست کردن ماشین ها و رقابت با پلیرهای دیگر.

20.JPG

Trailers.png


دارندگان بازی میتوانند به قیمت 10$ یا 5 پوند به نسخه دایرکتورز دسترسی یابند.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر