PlayStation Death Stranding

y062651_.png

بررسی بازی Death Stranding



Death Stranding یک بازی اکشن سوم شخص با تاکید بر ارتباطات ، توسط KOJIMA PRODUCTIONS توسعه داده شده و بصورت انحصاری توسط Sony Interactive Entertainment برای PS4 منتشر خواهد شد . این اولین بازی توسط Hideo Kojima می باشد که پس از انحلال Kojima Productions در سال 2015 به عنوان شرکت تابعه Konami و اصلاح آن به عنوان یک استودیوی مستقل در E3 2016 برای سونی اعلام شد .
هیدئو کوجیما اعلام کرد : DS از تعریف سنتی اکشن و نقش آفرینی که در بازیهای دیگر قابل مشاهده است پا را فراتر خواهد گذاشت ، " با Death Stranding می خواهم گام بعدی ، آینده بازی را طوری با گیم پلی و داستان سرایی شکل دهم که فراتر از فرمت های این ژانر است " ، این موضوع ثابت می کند Death Stranding قطعا عنوانی جاه طلبانه است و مانند هر چیزی که توسط کوجیما خلق شده ، قبلا انجام نشده است . همچنین در نمایشگاه TGS 2016 اعلام شد DS یک بازی جهان باز با عناصر آنلاین خواهد بود .

Kojima Productions در حال کار با Guerilla Games در زمینه توسعه Death Stranding است ، بازی از موتور بسیار قدرتمند DECIMA بهره میبرد ، همه چیزهایی که ما تاکنون در تریلر دیده ایم ، مستقیم بر روی PS4 PRO اجرا شده است .
f449175_.png
داستان بازی در آینده‌‌ای جریان دارد که اتفاقی هولناک کشور آمریکا را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده ، در بخشی از تریلر نقشه‌ای را می‌بینیم که ظاهراً آمریکا را پس از تجزیه نشان می‌دهد . در بالای نقشه نیز کلمه ی Bridges دیده می‌شود که احتمالاً به جایی اشاره داشته که سم برای آن کار می‌کند .
در اوایل تریلر می‌بینیم که رئیس جمهور آمریکا وضعیت سلامتی خوبی ندارد و روی تختی مخصوص بیماران در داخل اتاق دراز کشیده است. او از سم می‌خواهد که به آن‌ها برای بازسازی آمریکا کند . این اتفاق یا خاطره ای از گذشته بوده یا یکی از اولین اتفاقاتی خواهد بود که پس از شروع بازی شاهدش هستیم .
سم به طور حتم تنها آدم مهمیه که در کاخ سفید ، به او برای نجات بشر نیاز مبرم دارند ، در بخشی از تریلر می‌بینیم که یک پلاک را در دست گرفته و چندین سکانس جنگی عجیب و زیبا نیز وجود دارد . دیگر نکته مهم تریلر، اشاره به شهری با نام اج نات بود که احتمالاً یکی از مکان‌های بسیار مهم در آینده ی آخرالزمانی Death Stranding محسوب می‌شود .
یک گروه تروریستی با نام هومو دیمن وجود دارد ، که ظاهراً شخصیت‌های منفی که تاکنون با آن‌ها دیدار داشتیم ، از اعضای آن بوده‌اند ، دیگر دشمن سم در طول داستان ، هیولاهای نامرئی با نام بی تی ها هستند که اطلاعات چندانی از آن‌ها نداریم . تنها چیزی که می‌دانیم این است که باعث بارش باران مرگباری می شوند .
در تریلر سم با اتصال کودک به خود ، طی فرآیند ناخوشایندی ، بنظر میتواند با بعد دیگر اتصال پیدا کند .

m672811_.png
شخصی‌سازی بخشی مهم از گیم‌پلی Death Stranding خواهد بود ، مسیریابی در محیط‌ها بخش عمده‌ای از تجربه بازی را شامل می‌شود و بازیکن می‌تواند از آیتم‌های مختلفی مانند نردبان ، قلاب برای صخره نوردی و تبر یخ نوردی استفاده کند ، همچنین به نظر می‌رسد بازیکن در مسیریابی آزادی عمل داشته و می‌تواند برای عبور از موانع سر راه ، به دلخواه از گزینه‌های مختلف استفاده کند . برای مسیرهای طولانی ، میتوان از وسایل نقلیه برای طی کردن مسیرها استفاده نمود .
در تریلر سم از یک نوع موتور پیشرفته با نورهای درخشان آبی استفاده می کند ، وسایل نقلیه دیگری نیز در تریلر مشاهده شد ، سم احتمالاً می‌تواند از انواع وسیله‌ها برای تسریع در حرکت استفاده کند .

مبارزات بازی کمی دور از انتظار و مقداری عجیب بود ، بنظر بهترین گزینه بازیکن در هنگام مواجهه با نیروهای دشمن فرار کردن است و برای شرایط خاص نیز تعدادی مکانیزم مبارزه تن به تن در نظر گرفته شده است . همچنین در یکی از صحنه‌های مبارزه ، سم از یک کیف دستی به عنوان سلاح خود استفاده کرد . با توجه به این موضوع ، احتمالاً بازیکن می‌تواند با تعامل با محیط و استفاده از آیتم‌های مختلف برای صدمه زدن به دشمنان خود بهره ببرد .

لیست سلاح‌های بازیکن در بخشی از تریلر شامل اسلحه گرم می‌شد ، حتی برای مدت کوتاهی نیز شاهد تیراندازی بودیم . به نظر نمی‌رسد که درگیری‌های مسلحانه اهمیت بالایی در بازی داشته باشد و احتمالاً در برخی از مراحل بازیکن مجبور به استفاده از سلاح‌های گرم خواهد شد . اگر هم اجباری در کار نباشد ، استفاده از اسلحه احتمالاً برای موارد بسیار خاص در نظر گرفته شده است .

سیستم ردیابی که در تریلر شاهدش بودیم ، می‌تواند با ارسال نوعی موج سونار ، تصویری از آیتم‌ها و به طور کلی اشیا ارزشمند قرار گرفته در محیط اطراف را نشان دهد . دیگر ویژگی سیستم ردیابی ، نشان دادن ردپای یک نوع موجود شکارچی و نامرئی بود که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شد .

در بخش‌هایی از تریلر کوله پشتی سم صداهایی تولید می‌کرد ، ظاهراً این صداها برای یک نوع سیستم هشدار دهنده بود که لباس سم به آن‌ مجهز است .

سونی پس از انتشار تریلر تایید کرد این بازی دارای حالت آنلاین Travelers خواهد بود که به بازیکن اجازه می‌دهد تا مسیرهای طی شده ، تجهیزات و مناطق امن خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ، در بازی چیزی به نام «مرگ» وجود ندارد و پس از دست دادن جان خود تنها باید برای بازگشت از آن طرف (Other Side) تلاش کنید .

دستبندهای سم به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4

نسخه های مختلف بازی

تمامی آیتم‌های پیش خرید ، با پیشرفت‌های بازیکن در طول بازی در دسترس هستند .

g919890_.jpg


d073241_.jpg


w4981_.jpg




73hy_placeholder23.png

تریلر سوم :

wly3_main_04.png
تحلیل تریلر سوم :
اولین چیزی که ما در تریلر میبینم یک پوشش گیاهیست که به سرعت در حال رشد و مرگ است ! ، نورمن که ما آن را در بازی به نام سم میشناسیم مسیری که جهان طی کرده را توضیح میدهد ، انفجاری که زمان ، فضا و زندگی را به همان اندازه که ما از آن اطلاع داریم شرح میدهد ، تئوری بیگ بنگ ، ولی در کلماتش به یک انفجار دیگر ( انفجاری که آخرین ماست) ، که ماهیت نامشخصی دارد اشاره میکند . این انفجار منظور جنگ هسته ای نیست ، کلیت بازی شبیه به اثر نئون گونزیس می باشد ، دنیایی که در معرض نابسامانی و فاجعه زیست محیطی قرار گرفته است ، میتوان مثالی آورد ؛ جهان ساختگی Evangelion که خدایانی دارد با نهادهای عظیم ، که قادر به اشکال مختلف ویرانی مانند سلاح هسته ای هستند . این موجودات اغلب برای ترور و یا سایر بلایای طبیعی طراحی و تفسیر می شوند . اما اکنون ما از خودمان جلوتر هستیم !
سم و دو مرد بی نام در یک حادثه ، زخمی بیدار میشوند ، بر روی شلوار سم نامی به چشم میخورد که ممکن است مربوط به یک سازمان یا نقش او باشد ، یا یک حامی ، آن دو نفر به عنوان گروه خلبانی "CORPSE DISPOSAL TEAM 6" شناخته می شوند که ممکن است توضیح دهد آنها چه کارهایی را با جسدی که جمجمه زرد دارد انجام می دهند . ما از تریلر قبل متوجه شدیم مدس رهبری تیمی از جنگجویان جنگ جهانی دوم رو بر عهده دارد ، کسی یا چیزی که قادر به جان بخشیدن بدن بی جان آنها می باشد . ولی هدف آنها هنوز مشخص نیست .


زمانی که مرد تلاش میکند همکارش را از زیر ماشین بیرون بکشد ، آنچه که میتوانیم از گیم پلی انتظار داشته باشیم را مشاهده خواهیم کرد ؛ هشدار ربات در زمانی که خطر (موجودات نفتی ! ) نزدیک شماست ، چیزی که جالب است در این مورد ، این روبات نیس که متوجه موجودات می شود ، کودک آنها را شناسایی میکند ، زمانی که کودک را رها میکند ، روبات غیر فعال میشود ! و قدرتش را از دست میدهد ، دستبندها به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4 ، ماهیتی که تا الان شرح داده ام فقط قسمتی کوچک از یک راز بزرگتر است .


ایده ی موجودات نامریی بنظر ساده است ، در اینجا بجای بی حرکت ماندن ، خود را درگیر اتفاقات می کنند ، گودال نفت توسط یک شخصیت شناور کنترل می شود ، تلاش برای بدست آوردن شخصیت مجروح ، درحال حاضر ما میدانیم آنها می خواهند مردم زنده بمانند ، پس از مرگ ، شخصیت را رها می کنند .
در این مرحله تریلر شکل کلاسیک مرموز به خود میگیرد ،
حرکات دست و اشاره ای که آن شخص مرموز انجام میدهد با حرکات مدس در تریلر اول یکسان است ، لباس او بسیار شبیه به Chico در MGSV مییاشد . و بنظر می آید او نسخه ی پیشرفته تر روبات را در اختیار دارد .


زمانی که موجودات برای مقابله می آیند ، میبینیم که او نوزاد را به سم منتقل میکند ، و به او میفهماند قبل از تلاش برای کشتن خود ، آن را اجرا کند ! ، در مورد این صحنه یک چیز جلبه توجه میکند ، همه چیز جز سم در هوا شناور است ! . در اوج تریلر ، با موجودی عظیم مانند مارینت ، سم مواجه میشود ، که سیم یا طنابهایی از او آویزانه ، پس از انفجار بنظر می آید سم به سوی دیگری هدایت میشود ، اینجاست که ایده ی جنگ هسته ای ، با فاجعه ی از هم گسیخته شدن واقعیتهای ما شکل میگیرد ، و در بسیاری از داستانها محبوبیت دارد .

در زیر آب ما یک خالکوبی بر روی دست راست سم میبینیم که بنظر نماد شیطان است ، علامتی به صورت مختصر در قفسه سینه ظاهر و ناپدید می شود ، در اطراف او همه چیز تغییر میکند ، همه چیز آهسته شناور می شود ، موجودی غول پیکر نمایان ، و تمام ماهیها به سمت بالا می روند .
در داخل سم دوم ! ما تنها یک کودک میبینیم ، بخش C اول تیزر به این معنی است که آنچه در اینجا مشاهده می کنیم قبل از اینکه کودک در نهایت از او خارج شود اتفاق می افتد .
یکی از نظریه های محبوب ، نشان می دهد نوزادان کلون ، صاحبان آنها هستند ! که می توانند مکانیک مرگ و تولد را از کلون خود بازیابی کنند .


مدس در کنفرانس Tokyo Comic Con امسال با IGN ژاپن مصاحبه داشت و نشان داد که شخصیت ها "دوبعدی" همانند سایر بازی های کوجیما هستند.

مدس گفت: "شما باید این شخصیت ها را به شیوه های مختلف در طول بازی ببینید ، که ممکن است در برخورد با کلونی های جدید هر شخصیت ، در نسل ها و دوره های زمانی اشاره کند ! .

پس از دنباله زیر آب ، سم بر روی سطح بیدار میشود ، و سرانجام آن دسته از tardigrades ی که قبلا دیدیم را مشاهده خواهیم کرد ، این فقط یک رویا نیست .

و آن 5 شخصیت مرموز از جنگجویان اتمی ..

تحلیل و بررسی ویدئوی چهارم


زیرنویس فارسی تریلر ششم



zj0j_main_09.png



gjz4_main_07.png
 
آخرین ویرایش:

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
16,959
نام
آریا
خب من فعلاً چند ساعتی بازی کردم و به شدت از چیزی که فکر می‌کردم اعتیادآورتر هست! :D از قبل هم احتمال می‌دادم خیلی باهاش حال کنم، ولی فکر نمی‌کردم پروسه‌ی زیبای حمالی و باربری در این حد جذاب باشه دیگه!
برخلاف بعضی صحبت‌ها که در مورد بازی میشه، واقعاً در اون حد ساده و پیش پا افتاده نیست گیم‌پلیش و اتفاقاً مکانیزم‌هایی داره که از خیلی بازی‌های دیگه با گیم‌پلی‌های استاندارد سخت‌تره و آدم باید حواسش بیشتر جمع باشه تا خیلی از بازی‌های معروف و با کیفیتی که گیم‌پلی‌هاشون مثل همدیگه هست. حالا اینکه یه عده از این مدل گیم‌پلی خوششون نمیاد بحث دیگه‌ای هست و سلیقه‌ها متفاوته، ولی اینکه بگیم فقط یه پیاده‌روی و باربری خشک و خالی هست، به شدت اشتباهه! همون باری که حمل می‌کنیم، خودش کلی قضایا داره و باید نحوه‌ی چینش و وزن و تعادل رو در نظر بگیریم و هر لحظه حواسمون باشه که کج و کوله نشه و زمین نخوره و فاسد(!) نشه. بعد وسط راه می‌رسیم به BTها و تازه اونجا باید در کنار نگهداری از بارهای نازنین، به این بروبچ عصبانی هم توجه کنیم و از یه طرف محیط رو اسکن کنیم که بهشون نزدیک نشیم و از اون طرف آروم و خمیده(!) راه بریم و نفسمون رو هم نگاه داریم و بعد یه دفعه می‌رسیم به یه رودخونه‌ی عمیق و در حالی که دیگه توانی برامون باقی نمونده و محیط هم زیر سلطه‌ی دوستان سیاه‌رنگمون هست، جریان شدید آب بهمون برخورد می‌کنه و کل زحماتی که کشیدیم می‌افته توی جوب و در حالی که داریم توی سرمون می‌زنیم، باید با بدبختی دنبال بارها بدوئیم تا حداقل یه چیزی رو نجات بدیم! :D بعد هم تازه نوبت نوزاد دلبند می‌رسه که توی این گشت و گذار دچار ترس و شوک شده و با گریه و زاری میگه داداش بیا آرومم کن! آرومش می‌کنی و یه کم جلوتر میری و دیگه خود طرف نای راه رفتن نداره و در مرز شهادت هست و باید یه ذره استراحت کنی تا جون بگیره و... حالا مکانیزم‌های دیگه مثل ساخت و ساز و استفاده از نردبون و چنگک و چیزهایی که هنوز بهشون نرسیدم به کنار.
همچین چیزی برای خیلی‌ها اعصاب‌خوردکنه و الآن که بازی می‌کنم، خیلی هم تعجب نمی‌کنم که یه عده بهش امتیاز کم دادن. ولی از اون طرف دقیقاً همین چیزها برای خیلی‌های دیگه هم به شدت جذاب و اعتیادآوره و باز تعجب نمی‌کنم از بعضی امتیازهای بالای بازی. نتیجه هم میشه میانگین ۸۲، در حالی که بیشتر از ۵۰تا امتیاز عالی و ۹ به بالا داره. من یه نگاه کوچیکی به بقیه بازی‌های اون محدوده کردم. نه فقط ۸۲، که تا ۸۳ و ۸۴ هم رفتم و چیز خاصی پیدا نکردم که همچین وضعیتی داشته باشه و انقدر نمره‌ی عالی. نمیگم اصلاً نیست، ولی من پیدا نکردم و کلاً Death Stranding از نظر مدل میانگینی که گرفته، یکی از عجیب‌ترین بازی‌های این سال‌ها محسوب میشه! :D البته از قبل هم می‌شد همچین چیزی رو حدس زد و سلیقه‌ای بودن بازی به شدت مشخص بود و نتیجه این میشه که EGM به بازی ۱۰ میده و GameSpot هم ۹ و از اون طرف Giant Bomb هم ۴!‌
 

guppy

کاربر سایت
May 30, 2015
2,149
نام
davood
کلا تو بازی باید با صبر جلو برین مثلا اول بازی وقتی بار بردارین مدام باید l2r2بزنین تا نیفته اما تو مراحل بخش 3 یه پای مکانیکی داره که راحت میشید همین بازی خیلی جذاب
 

.Amirone

ソニー株式会社
کاربر سایت
Oct 1, 2009
7,481
خب من فعلاً چند ساعتی بازی کردم و به شدت از چیزی که فکر می‌کردم اعتیادآورتر هست! :D از قبل هم احتمال می‌دادم خیلی باهاش حال کنم، ولی فکر نمی‌کردم پروسه‌ی زیبای حمالی و باربری در این حد جذاب باشه دیگه!
برخلاف بعضی صحبت‌ها که در مورد بازی میشه، واقعاً در اون حد ساده و پیش پا افتاده نیست گیم‌پلیش و اتفاقاً مکانیزم‌هایی داره که از خیلی بازی‌های دیگه با گیم‌پلی‌های استاندارد سخت‌تره و آدم باید حواسش بیشتر جمع باشه تا خیلی از بازی‌های معروف و با کیفیتی که گیم‌پلی‌هاشون مثل همدیگه هست. حالا اینکه یه عده از این مدل گیم‌پلی خوششون نمیاد بحث دیگه‌ای هست و سلیقه‌ها متفاوته، ولی اینکه بگیم فقط یه پیاده‌روی و باربری خشک و خالی هست، به شدت اشتباهه! همون باری که حمل می‌کنیم، خودش کلی قضایا داره و باید نحوه‌ی چینش و وزن و تعادل رو در نظر بگیریم و هر لحظه حواسمون باشه که کج و کوله نشه و زمین نخوره و فاسد(!) نشه. بعد وسط راه می‌رسیم به BTها و تازه اونجا باید در کنار نگهداری از بارهای نازنین، به این بروبچ عصبانی هم توجه کنیم و از یه طرف محیط رو اسکن کنیم که بهشون نزدیک نشیم و از اون طرف آروم و خمیده(!) راه بریم و نفسمون رو هم نگاه داریم و بعد یه دفعه می‌رسیم به یه رودخونه‌ی عمیق و در حالی که دیگه توانی برامون باقی نمونده و محیط هم زیر سلطه‌ی دوستان سیاه‌رنگمون هست، جریان شدید آب بهمون برخورد می‌کنه و کل زحماتی که کشیدیم می‌افته توی جوب و در حالی که داریم توی سرمون می‌زنیم، باید با بدبختی دنبال بارها بدوئیم تا حداقل یه چیزی رو نجات بدیم! :D بعد هم تازه نوبت نوزاد دلبند می‌رسه که توی این گشت و گذار دچار ترس و شوک شده و با گریه و زاری میگه داداش بیا آرومم کن! آرومش می‌کنی و یه کم جلوتر میری و دیگه خود طرف نای راه رفتن نداره و در مرز شهادت هست و باید یه ذره استراحت کنی تا جون بگیره و... حالا مکانیزم‌های دیگه مثل ساخت و ساز و استفاده از نردبون و چنگک و چیزهایی که هنوز بهشون نرسیدم به کنار.
همچین چیزی برای خیلی‌ها اعصاب‌خوردکنه و الآن که بازی می‌کنم، خیلی هم تعجب نمی‌کنم که یه عده بهش امتیاز کم دادن. ولی از اون طرف دقیقاً همین چیزها برای خیلی‌های دیگه هم به شدت جذاب و اعتیادآوره و باز تعجب نمی‌کنم از بعضی امتیازهای بالای بازی. نتیجه هم میشه میانگین ۸۲، در حالی که بیشتر از ۵۰تا امتیاز عالی و ۹ به بالا داره. من یه نگاه کوچیکی به بقیه بازی‌های اون محدوده کردم. نه فقط ۸۲، که تا ۸۳ و ۸۴ هم رفتم و چیز خاصی پیدا نکردم که همچین وضعیتی داشته باشه و انقدر نمره‌ی عالی. نمیگم اصلاً نیست، ولی من پیدا نکردم و کلاً Death Stranding از نظر مدل میانگینی که گرفته، یکی از عجیب‌ترین بازی‌های این سال‌ها محسوب میشه! :D البته از قبل هم می‌شد همچین چیزی رو حدس زد و سلیقه‌ای بودن بازی به شدت مشخص بود و نتیجه این میشه که EGM به بازی ۱۰ میده و GameSpot هم ۹ و از اون طرف Giant Bomb هم ۴!‌
ایشا.. تا پایان بازی برات به همین شکل جذاب باشه، به همین موضوعات بعد از چند ساعت انجام گیم پلی اشاره کردم، ولی نظرم بعد از اتمام بازی تغییر کرد، دلیلش صرفا به یکی دو عامل بر نمی گشت، تعامل با محیط مشکل من نبود، از هدفی که بازی میخواد به مخاطب برسونه که در همون هم البته شکست خورد (برای من) فعلا صحبت نمی کنم، گیم پلی منظورمه، بازی در نمای کلی خیلی خوش رنگو لعاب دیده میشه و این همه اون چیزیه که تا پایان قراره همراهیت کنه، این مکانیزمها روی تجربه 60 تا 175 ساعتی بازیکنان چون روی ماموریتهایی با تکرار بسیار بالا تمرکز داره خواه ناخواه تاثیر منفی میزاره، درک این مطلب برای من سخت نیست که ساخته کوجیما روی سختی و مشقتهای مردی تمرکز داره که به عنوان منجی ملت داره نقش آفرینی می کنه، اتفاقا تریلرهای بازی همین حس قوی رو انتقال میده، کلیت بازی اوکیه ولی وقتی به اواسط بازی میرسی و به پشت سرت نگاه می کنی یا کمی فکر می کنی، میبینی برای وقت زیادی که گذاشتی خالی از اجزاییه که تجربه ی شما رو در این مدت زمان بهبود بده و مدام گیم پلی در حال تکرار خودشه، این تکرار باعث شد وقتی به باسهای جذاب بازی می رسم احساس خستگی و مخصوصا بی حوصلگی! نزاره اون لذتی که باید از قسمت اکشن بازی ببرم بهم انتقال پیدا کنه، این ایده برای بازی AAAی که اتفاقا OW هم هست بر خلاف مقیاس نقشه بازی جزییاتش به بازیهای کوچک شبیهه، در این مسیرهای طولانی BT و مول ها قرار گرفتن که پس از مدت کوتاهی از ذهنت خارج می شن و صرفا به رسوندن محموله های بی پایان فکر می کنی، وقتی به کلیت ماجرا بعد از اتمام بازی فکر میکنی میبینی نیاز به این همه زور زدن نبود تا با کلیشه کردن تحویل محموله بخواد خودشو به این شکل متفاوت نشون بده، میتونست با کم کردن ساعتهای گیم پلی و حتی خطی شدنش، سندباکس``(حالت آنلاین هم میتونست در همین بخش، چینش سینگل و مولتی رو قوی به نمایش بزاره) به تجربه عمیقتر در طولانی مدت و تمرکز بیشتر به عناصر هیجان انگیز گیم پلی مثل تریلرهای اولیه که ماشین چپ شده بودو سم توی برزخ BTها گیر افتاده بود منجر بشه، اشارات من به داستان سرراست که تبدیل شده به OW و روایت های کلیشه ای هم بر می گرده، خودتون میدونید عاشق بازیهای تعاملیم و بیشترین ساعت گیم پلی بازیهام هر سال به این بازیها اختصاص پیدا می کنه، گفته های من برای این نیست که بخوام تجربه کسی رو زیر سوال ببرم، از عناصری نام می برم که به داستان،گیم پلی و نحوه ی روایتش کمک می کنه تا بازیکن تجربه بهتر و کاملتری داشته باشه.
 
آخرین ویرایش:

mikael1026

کاربر سایت
May 24, 2014
528
دوستانی که بازی را تمام کردند کل گیم پلی اکشن بازی چندساعته؟میخام ببینم بعد از این همه پیاده روی وکولبری میشه یه مقدار هم از اکشن بازی لذت برد؟
 
  • Like
Reactions: koroshkhan

Michael Sykes

کاربر سایت
Mar 2, 2009
628
نام
صالح
دوستانی که بازی را تمام کردند کل گیم پلی اکشن بازی چندساعته؟میخام ببینم بعد از این همه پیاده روی وکولبری میشه یه مقدار هم از اکشن بازی لذت برد؟
به هیچ عنوان با طرز فکر یه بازی اکشن نرو سمت بازی که ناامید میشی
بیشتر بازی داستان محور و خلاق طوره و گاهی اوقات به شدت کسل کننده به همراه شک های داستانی که کشش زیادی داره
 

Cait Sith

Dauntless Feline Hero
کاربر سایت
Jan 21, 2009
2,870
دوستان ویبره دسته رو خاموش کنم بهتر نیست؟
تا دو سال پیش رو کنسول قبلیم و بعدش رو سوییچ همیشه ویبره رو خاموش میذاشتم
ولی سر این که دوباره ps4 خریدم خاموش نکردم تو اون موتورسواری اولش خوب بود
به نظرم شارژ دسته رو زود خالی میکنه حالا از لحاظ خراب کردن دسته نمیدونم.
نظر شماها چیه؟ خاموش میذارید یا روشن؟
بعد لاگین کردن تو بخش آنلاین بازی همین که تو psn لاگین باشیم تو بازی هم آنلاینیم دیگه؟ من الان اون مرحله سوزوندن جسد رئیس‌جمهور رو رفتم و تو مسیر هم نردبون و طناب زیاد بود.
 

Ludens

Fallen Angel of the Night
Loyal Member
Dec 7, 2015
5,382
این سکانس تریلر تاریخ عرضه تو بازی حذف شده بود؟ من هرچی فکر میکنم یادم نمیاد داستان اشک خونی Amelie چی بود، اصن اشاره ای شد بهش؟
Amelie.jpg
 

JohnnySilverhand

کاربر سایت
Jul 5, 2019
2,757
نام
ژوبین
این سکانس تریلر تاریخ عرضه تو بازی حذف شده بود؟ من هرچی فکر میکنم یادم نمیاد داستان اشک خونی Amelie چی بود، اصن اشاره ای شد بهش؟
View attachment 123625
اگه بازی رو تموم کردید باز کنید
اگه تو ساحل به املی شلیک کنید این اتفاق می افته
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Ludens

i am dead

کاربر سایت
Feb 11, 2011
602
نام
سینا
این سکانس تریلر تاریخ عرضه تو بازی حذف شده بود؟ من هرچی فکر میکنم یادم نمیاد داستان اشک خونی Amelie چی بود، اصن اشاره ای شد بهش؟
View attachment 123625
اخر بازی ایمیلی ازت میخواد که بهش شلیک کنی تا جلوی EE گرفته بشه اگه بهش شلیک کنی این صحنه رو میبینی که در واقع پایان بد بازی هستش

میخواستم نظرم رو درباره بازی بگم اما چنان نا امید کرد که اصلا حسش نیست حالا کمی جلوتر میگم اما خیلی پوچ بود بازی
 
  • Like
Reactions: Ludens

mohsenjyubi201

کاربر سایت
Jun 17, 2011
553
بازی رو تموم کردم. بازی از لحاظ شخصیت پردازی باسفایتا و بخشی از داستان و چندین مورد دیگه واقعا تو دیواره. گیمپلی اوکیه و لذت بخش بود برام.

بخش مدز یا همون کلیف واقعا نا امید کننده ترین بخش بود. سه دفعه میبینیمش و همش کپی پیست هم بودن حتی دیالوگا نهایت یه جمله اضافه تر میگفت فقط لوکیشن فرق میکرد... تو ویتنام اخرش به سم میگه " بهم گفتن اسمت سم هستش" خب تو که میدونی بهت گفتن سم هستش و احتمالا 100 در 100 میدونی سم کی هستش واسه چی بهش تیر میزنی؟؟؟ اون سکانس بجای اینکه احساسی باشه من خندم گرفته بود.

باس فایتا که اصن هیچ چالشی ندارن و اتفاقا پتانسیل بالایی هم داشتن که متاسفانه اینطور نبود.

برای کسایی که ما براشون بار میبرم بعضیاشون ایمیل به سم میفرستن و از تغییرات و تصمیماتی که گرفتن میگن ولی در عمل فقط در حد چند خط تکست (نمونش جدا شدن اون دوتا مرغ عشق) الان اینجور مورد تو بازی های ساده rpg در عمل میبینم و اتفاق میوفته.

بازی از نظر من نیمه کارس و زود اومده.

خود کوجیما میدونه چی تحویل داده که باعث شده به حرف بیاد و بگه واسه ds بعدی کاملا میکوبه از نو میسازه.

در کل بخوام نمره بهش بدم 7.5
 

mojahed25

کاربر سایت
Feb 28, 2014
716
خب من فعلاً چند ساعتی بازی کردم و به شدت از چیزی که فکر می‌کردم اعتیادآورتر هست! :D از قبل هم احتمال می‌دادم خیلی باهاش حال کنم، ولی فکر نمی‌کردم پروسه‌ی زیبای حمالی و باربری در این حد جذاب باشه دیگه!
برخلاف بعضی صحبت‌ها که در مورد بازی میشه، واقعاً در اون حد ساده و پیش پا افتاده نیست گیم‌پلیش و اتفاقاً مکانیزم‌هایی داره که از خیلی بازی‌های دیگه با گیم‌پلی‌های استاندارد سخت‌تره و آدم باید حواسش بیشتر جمع باشه تا خیلی از بازی‌های معروف و با کیفیتی که گیم‌پلی‌هاشون مثل همدیگه هست. حالا اینکه یه عده از این مدل گیم‌پلی خوششون نمیاد بحث دیگه‌ای هست و سلیقه‌ها متفاوته، ولی اینکه بگیم فقط یه پیاده‌روی و باربری خشک و خالی هست، به شدت اشتباهه! همون باری که حمل می‌کنیم، خودش کلی قضایا داره و باید نحوه‌ی چینش و وزن و تعادل رو در نظر بگیریم و هر لحظه حواسمون باشه که کج و کوله نشه و زمین نخوره و فاسد(!) نشه. بعد وسط راه می‌رسیم به BTها و تازه اونجا باید در کنار نگهداری از بارهای نازنین، به این بروبچ عصبانی هم توجه کنیم و از یه طرف محیط رو اسکن کنیم که بهشون نزدیک نشیم و از اون طرف آروم و خمیده(!) راه بریم و نفسمون رو هم نگاه داریم و بعد یه دفعه می‌رسیم به یه رودخونه‌ی عمیق و در حالی که دیگه توانی برامون باقی نمونده و محیط هم زیر سلطه‌ی دوستان سیاه‌رنگمون هست، جریان شدید آب بهمون برخورد می‌کنه و کل زحماتی که کشیدیم می‌افته توی جوب و در حالی که داریم توی سرمون می‌زنیم، باید با بدبختی دنبال بارها بدوئیم تا حداقل یه چیزی رو نجات بدیم! :D بعد هم تازه نوبت نوزاد دلبند می‌رسه که توی این گشت و گذار دچار ترس و شوک شده و با گریه و زاری میگه داداش بیا آرومم کن! آرومش می‌کنی و یه کم جلوتر میری و دیگه خود طرف نای راه رفتن نداره و در مرز شهادت هست و باید یه ذره استراحت کنی تا جون بگیره و... حالا مکانیزم‌های دیگه مثل ساخت و ساز و استفاده از نردبون و چنگک و چیزهایی که هنوز بهشون نرسیدم به کنار.
همچین چیزی برای خیلی‌ها اعصاب‌خوردکنه و الآن که بازی می‌کنم، خیلی هم تعجب نمی‌کنم که یه عده بهش امتیاز کم دادن. ولی از اون طرف دقیقاً همین چیزها برای خیلی‌های دیگه هم به شدت جذاب و اعتیادآوره و باز تعجب نمی‌کنم از بعضی امتیازهای بالای بازی. نتیجه هم میشه میانگین ۸۲، در حالی که بیشتر از ۵۰تا امتیاز عالی و ۹ به بالا داره. من یه نگاه کوچیکی به بقیه بازی‌های اون محدوده کردم. نه فقط ۸۲، که تا ۸۳ و ۸۴ هم رفتم و چیز خاصی پیدا نکردم که همچین وضعیتی داشته باشه و انقدر نمره‌ی عالی. نمیگم اصلاً نیست، ولی من پیدا نکردم و کلاً Death Stranding از نظر مدل میانگینی که گرفته، یکی از عجیب‌ترین بازی‌های این سال‌ها محسوب میشه! :D البته از قبل هم می‌شد همچین چیزی رو حدس زد و سلیقه‌ای بودن بازی به شدت مشخص بود و نتیجه این میشه که EGM به بازی ۱۰ میده و GameSpot هم ۹ و از اون طرف Giant Bomb هم ۴!‌
دقیقا این چیزا که گفتی تو همون چند ساعت اول لذت بخشه!! بعد ده پانزده ساعت شدید خسته ات میکنه اگه پستهای من رو دیده باشین من قبل تجربه بازی مخالف بودم بعد که گرفتم دقیقا همین نظرات شما رو گفتم ولی بعدش هرچی فکر کردم متوجه نشدم چرا سازنده اینقدر رو این قضیه باربری تاکید داره !!؟؟؟ میدونم که وصل کردن و مشارکت و این حرفهاست ولی یه جورایی راههای بهتری هم هست مثلا بازی مترو اکسدوس با اینکه ساخت یه شرکت کوچیکه (4A games) ولی تنوع تو محیطها و گیم پلی و فضاهاش طوریه که من به نوبه خودم دوست نداشتم تموم بشه ولی این بازی روهمش منتظرم تموم بشه بدمش بره!!!!
مطلب دوم که برام خیلی عجیبه قضیه ایه که دوستان اینجا و اونجا میگن ! یعنی "سلیقه ای" اصلا نمیفهمم مثلا یه ماشین یا خوبه یا بد از دیدگاه راننده های حرفه ای و کمپانیهای مطرح خودرو سازی ..اگه یه ماشین گند بیاد تو بازار همه هم ردش کنند و ایرادهاشو بگن ، بعد یه عده خوششون بیاد !آیا میشه گفت خرید این ماشین صلیقه ایه؟؟؟ نمیدونم منظورمو رسوندم یا خیر در هر صورت این چند اپیزود آخر رو برم بعد نظر کلی خودم رو در جایگاه یک عضو کوچیک انجمن همینجا میگم ....سپاس
 

mojahed25

کاربر سایت
Feb 28, 2014
716
این بازی (ازدیدگاه من) مثل مهمونی شامیه که همه دارن از غذا تعریف میکنن ولی تو هرکاری میکنی میبینی غذا بینمک و بوی جوراب ! میده ولی بخاطر اینکه انگشت نما نشی یا احتمالا برای اومدن هزینه کردی مجبودی آبروداری بکنی و لبخند بزنی:|:-?
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر