PlayStation Death Stranding

y062651_.png

بررسی بازی Death Stranding



Death Stranding یک بازی اکشن سوم شخص با تاکید بر ارتباطات ، توسط KOJIMA PRODUCTIONS توسعه داده شده و بصورت انحصاری توسط Sony Interactive Entertainment برای PS4 منتشر خواهد شد . این اولین بازی توسط Hideo Kojima می باشد که پس از انحلال Kojima Productions در سال 2015 به عنوان شرکت تابعه Konami و اصلاح آن به عنوان یک استودیوی مستقل در E3 2016 برای سونی اعلام شد .
هیدئو کوجیما اعلام کرد : DS از تعریف سنتی اکشن و نقش آفرینی که در بازیهای دیگر قابل مشاهده است پا را فراتر خواهد گذاشت ، " با Death Stranding می خواهم گام بعدی ، آینده بازی را طوری با گیم پلی و داستان سرایی شکل دهم که فراتر از فرمت های این ژانر است " ، این موضوع ثابت می کند Death Stranding قطعا عنوانی جاه طلبانه است و مانند هر چیزی که توسط کوجیما خلق شده ، قبلا انجام نشده است . همچنین در نمایشگاه TGS 2016 اعلام شد DS یک بازی جهان باز با عناصر آنلاین خواهد بود .

Kojima Productions در حال کار با Guerilla Games در زمینه توسعه Death Stranding است ، بازی از موتور بسیار قدرتمند DECIMA بهره میبرد ، همه چیزهایی که ما تاکنون در تریلر دیده ایم ، مستقیم بر روی PS4 PRO اجرا شده است .
f449175_.png
داستان بازی در آینده‌‌ای جریان دارد که اتفاقی هولناک کشور آمریکا را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده ، در بخشی از تریلر نقشه‌ای را می‌بینیم که ظاهراً آمریکا را پس از تجزیه نشان می‌دهد . در بالای نقشه نیز کلمه ی Bridges دیده می‌شود که احتمالاً به جایی اشاره داشته که سم برای آن کار می‌کند .
در اوایل تریلر می‌بینیم که رئیس جمهور آمریکا وضعیت سلامتی خوبی ندارد و روی تختی مخصوص بیماران در داخل اتاق دراز کشیده است. او از سم می‌خواهد که به آن‌ها برای بازسازی آمریکا کند . این اتفاق یا خاطره ای از گذشته بوده یا یکی از اولین اتفاقاتی خواهد بود که پس از شروع بازی شاهدش هستیم .
سم به طور حتم تنها آدم مهمیه که در کاخ سفید ، به او برای نجات بشر نیاز مبرم دارند ، در بخشی از تریلر می‌بینیم که یک پلاک را در دست گرفته و چندین سکانس جنگی عجیب و زیبا نیز وجود دارد . دیگر نکته مهم تریلر، اشاره به شهری با نام اج نات بود که احتمالاً یکی از مکان‌های بسیار مهم در آینده ی آخرالزمانی Death Stranding محسوب می‌شود .
یک گروه تروریستی با نام هومو دیمن وجود دارد ، که ظاهراً شخصیت‌های منفی که تاکنون با آن‌ها دیدار داشتیم ، از اعضای آن بوده‌اند ، دیگر دشمن سم در طول داستان ، هیولاهای نامرئی با نام بی تی ها هستند که اطلاعات چندانی از آن‌ها نداریم . تنها چیزی که می‌دانیم این است که باعث بارش باران مرگباری می شوند .
در تریلر سم با اتصال کودک به خود ، طی فرآیند ناخوشایندی ، بنظر میتواند با بعد دیگر اتصال پیدا کند .

m672811_.png
شخصی‌سازی بخشی مهم از گیم‌پلی Death Stranding خواهد بود ، مسیریابی در محیط‌ها بخش عمده‌ای از تجربه بازی را شامل می‌شود و بازیکن می‌تواند از آیتم‌های مختلفی مانند نردبان ، قلاب برای صخره نوردی و تبر یخ نوردی استفاده کند ، همچنین به نظر می‌رسد بازیکن در مسیریابی آزادی عمل داشته و می‌تواند برای عبور از موانع سر راه ، به دلخواه از گزینه‌های مختلف استفاده کند . برای مسیرهای طولانی ، میتوان از وسایل نقلیه برای طی کردن مسیرها استفاده نمود .
در تریلر سم از یک نوع موتور پیشرفته با نورهای درخشان آبی استفاده می کند ، وسایل نقلیه دیگری نیز در تریلر مشاهده شد ، سم احتمالاً می‌تواند از انواع وسیله‌ها برای تسریع در حرکت استفاده کند .

مبارزات بازی کمی دور از انتظار و مقداری عجیب بود ، بنظر بهترین گزینه بازیکن در هنگام مواجهه با نیروهای دشمن فرار کردن است و برای شرایط خاص نیز تعدادی مکانیزم مبارزه تن به تن در نظر گرفته شده است . همچنین در یکی از صحنه‌های مبارزه ، سم از یک کیف دستی به عنوان سلاح خود استفاده کرد . با توجه به این موضوع ، احتمالاً بازیکن می‌تواند با تعامل با محیط و استفاده از آیتم‌های مختلف برای صدمه زدن به دشمنان خود بهره ببرد .

لیست سلاح‌های بازیکن در بخشی از تریلر شامل اسلحه گرم می‌شد ، حتی برای مدت کوتاهی نیز شاهد تیراندازی بودیم . به نظر نمی‌رسد که درگیری‌های مسلحانه اهمیت بالایی در بازی داشته باشد و احتمالاً در برخی از مراحل بازیکن مجبور به استفاده از سلاح‌های گرم خواهد شد . اگر هم اجباری در کار نباشد ، استفاده از اسلحه احتمالاً برای موارد بسیار خاص در نظر گرفته شده است .

سیستم ردیابی که در تریلر شاهدش بودیم ، می‌تواند با ارسال نوعی موج سونار ، تصویری از آیتم‌ها و به طور کلی اشیا ارزشمند قرار گرفته در محیط اطراف را نشان دهد . دیگر ویژگی سیستم ردیابی ، نشان دادن ردپای یک نوع موجود شکارچی و نامرئی بود که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شد .

در بخش‌هایی از تریلر کوله پشتی سم صداهایی تولید می‌کرد ، ظاهراً این صداها برای یک نوع سیستم هشدار دهنده بود که لباس سم به آن‌ مجهز است .

سونی پس از انتشار تریلر تایید کرد این بازی دارای حالت آنلاین Travelers خواهد بود که به بازیکن اجازه می‌دهد تا مسیرهای طی شده ، تجهیزات و مناطق امن خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ، در بازی چیزی به نام «مرگ» وجود ندارد و پس از دست دادن جان خود تنها باید برای بازگشت از آن طرف (Other Side) تلاش کنید .

دستبندهای سم به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4

نسخه های مختلف بازی

تمامی آیتم‌های پیش خرید ، با پیشرفت‌های بازیکن در طول بازی در دسترس هستند .

g919890_.jpg


d073241_.jpg


w4981_.jpg




73hy_placeholder23.png

تریلر سوم :

wly3_main_04.png
تحلیل تریلر سوم :
اولین چیزی که ما در تریلر میبینم یک پوشش گیاهیست که به سرعت در حال رشد و مرگ است ! ، نورمن که ما آن را در بازی به نام سم میشناسیم مسیری که جهان طی کرده را توضیح میدهد ، انفجاری که زمان ، فضا و زندگی را به همان اندازه که ما از آن اطلاع داریم شرح میدهد ، تئوری بیگ بنگ ، ولی در کلماتش به یک انفجار دیگر ( انفجاری که آخرین ماست) ، که ماهیت نامشخصی دارد اشاره میکند . این انفجار منظور جنگ هسته ای نیست ، کلیت بازی شبیه به اثر نئون گونزیس می باشد ، دنیایی که در معرض نابسامانی و فاجعه زیست محیطی قرار گرفته است ، میتوان مثالی آورد ؛ جهان ساختگی Evangelion که خدایانی دارد با نهادهای عظیم ، که قادر به اشکال مختلف ویرانی مانند سلاح هسته ای هستند . این موجودات اغلب برای ترور و یا سایر بلایای طبیعی طراحی و تفسیر می شوند . اما اکنون ما از خودمان جلوتر هستیم !
سم و دو مرد بی نام در یک حادثه ، زخمی بیدار میشوند ، بر روی شلوار سم نامی به چشم میخورد که ممکن است مربوط به یک سازمان یا نقش او باشد ، یا یک حامی ، آن دو نفر به عنوان گروه خلبانی "CORPSE DISPOSAL TEAM 6" شناخته می شوند که ممکن است توضیح دهد آنها چه کارهایی را با جسدی که جمجمه زرد دارد انجام می دهند . ما از تریلر قبل متوجه شدیم مدس رهبری تیمی از جنگجویان جنگ جهانی دوم رو بر عهده دارد ، کسی یا چیزی که قادر به جان بخشیدن بدن بی جان آنها می باشد . ولی هدف آنها هنوز مشخص نیست .


زمانی که مرد تلاش میکند همکارش را از زیر ماشین بیرون بکشد ، آنچه که میتوانیم از گیم پلی انتظار داشته باشیم را مشاهده خواهیم کرد ؛ هشدار ربات در زمانی که خطر (موجودات نفتی ! ) نزدیک شماست ، چیزی که جالب است در این مورد ، این روبات نیس که متوجه موجودات می شود ، کودک آنها را شناسایی میکند ، زمانی که کودک را رها میکند ، روبات غیر فعال میشود ! و قدرتش را از دست میدهد ، دستبندها به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4 ، ماهیتی که تا الان شرح داده ام فقط قسمتی کوچک از یک راز بزرگتر است .


ایده ی موجودات نامریی بنظر ساده است ، در اینجا بجای بی حرکت ماندن ، خود را درگیر اتفاقات می کنند ، گودال نفت توسط یک شخصیت شناور کنترل می شود ، تلاش برای بدست آوردن شخصیت مجروح ، درحال حاضر ما میدانیم آنها می خواهند مردم زنده بمانند ، پس از مرگ ، شخصیت را رها می کنند .
در این مرحله تریلر شکل کلاسیک مرموز به خود میگیرد ،
حرکات دست و اشاره ای که آن شخص مرموز انجام میدهد با حرکات مدس در تریلر اول یکسان است ، لباس او بسیار شبیه به Chico در MGSV مییاشد . و بنظر می آید او نسخه ی پیشرفته تر روبات را در اختیار دارد .


زمانی که موجودات برای مقابله می آیند ، میبینیم که او نوزاد را به سم منتقل میکند ، و به او میفهماند قبل از تلاش برای کشتن خود ، آن را اجرا کند ! ، در مورد این صحنه یک چیز جلبه توجه میکند ، همه چیز جز سم در هوا شناور است ! . در اوج تریلر ، با موجودی عظیم مانند مارینت ، سم مواجه میشود ، که سیم یا طنابهایی از او آویزانه ، پس از انفجار بنظر می آید سم به سوی دیگری هدایت میشود ، اینجاست که ایده ی جنگ هسته ای ، با فاجعه ی از هم گسیخته شدن واقعیتهای ما شکل میگیرد ، و در بسیاری از داستانها محبوبیت دارد .

در زیر آب ما یک خالکوبی بر روی دست راست سم میبینیم که بنظر نماد شیطان است ، علامتی به صورت مختصر در قفسه سینه ظاهر و ناپدید می شود ، در اطراف او همه چیز تغییر میکند ، همه چیز آهسته شناور می شود ، موجودی غول پیکر نمایان ، و تمام ماهیها به سمت بالا می روند .
در داخل سم دوم ! ما تنها یک کودک میبینیم ، بخش C اول تیزر به این معنی است که آنچه در اینجا مشاهده می کنیم قبل از اینکه کودک در نهایت از او خارج شود اتفاق می افتد .
یکی از نظریه های محبوب ، نشان می دهد نوزادان کلون ، صاحبان آنها هستند ! که می توانند مکانیک مرگ و تولد را از کلون خود بازیابی کنند .


مدس در کنفرانس Tokyo Comic Con امسال با IGN ژاپن مصاحبه داشت و نشان داد که شخصیت ها "دوبعدی" همانند سایر بازی های کوجیما هستند.

مدس گفت: "شما باید این شخصیت ها را به شیوه های مختلف در طول بازی ببینید ، که ممکن است در برخورد با کلونی های جدید هر شخصیت ، در نسل ها و دوره های زمانی اشاره کند ! .

پس از دنباله زیر آب ، سم بر روی سطح بیدار میشود ، و سرانجام آن دسته از tardigrades ی که قبلا دیدیم را مشاهده خواهیم کرد ، این فقط یک رویا نیست .

و آن 5 شخصیت مرموز از جنگجویان اتمی ..

تحلیل و بررسی ویدئوی چهارم


زیرنویس فارسی تریلر ششم



zj0j_main_09.png



gjz4_main_07.png
 
آخرین ویرایش:

PERSIANGAMER_313

کاربر سایت
Nov 1, 2019
77
دوستان یه سوال راجه به داستان ابتدای بازی داشتم از دوستانی که متوجه شدن میخوام کمک کنن میذارم تو اسپویلر
موقعی که سم میره مورفینها رو‌میرسونه به رئیس جمهور میفهمیم که سم پسر رئیس جمهوره بعد قبلا فهمیدیم سم فوبیای لمس شدن داره ،، سوال اینه که چرا مادرش توسط لوله ها به مواد نفتی متصل بود ؟!؟ دوم چرا میخوان جنازه توسط سم به مکان کوره سوزوندن جنازه بره !؟! جای دست مادر روی دست سم چه اثری گذاشته بود که ددمن بهش اشاره کرد !؟!
این صحنه افتادن ریس جمهور رو بعدن توضیح میده بازی اونم تصویری که راحت درکش کنی . ولی اینکه چرا سم باید ببره جنازرو توضیحشو میده .
چون سم نوعی نیرو داره که بهش میگن دووم و از اینکه بی بی با تنها دوومی که مچ شده سم بوده . الان سم هم میتونه با کمک بی بی مکان بی تی هارو تشخیص بده و هم با نیروی دووم بودنش میتونه اگه گیر افتاد دوباره برگرده و زنده بشه (اول بازی اونی که بی بی دستش بود بعد گیر افتادن خودشو سعی میکنه بکشه چون اونا دووم نبودن و قابلیت برگشت نداشتن) اون زن اول بازی توی غار هم دیدی دستکشش رو دراورد به سم گفت به جز صورتم بقیه بدنم پیر شده بر اثر بارون تایم فال خوب اینم جلوتر توضیح میده که چرا فقط صورتش سالم مونده و قضیه چی بوده
 

Pedirahimzadeh

کاربر سایت
Jun 24, 2015
392
نام
پدرام
دوستان یه سوال راجه به داستان ابتدای بازی داشتم از دوستانی که متوجه شدن میخوام کمک کنن میذارم تو اسپویلر
موقعی که سم میره مورفینها رو‌میرسونه به رئیس جمهور میفهمیم که سم پسر رئیس جمهوره بعد قبلا فهمیدیم سم فوبیای لمس شدن داره ،، سوال اینه که چرا مادرش توسط لوله ها به مواد نفتی متصل بود ؟!؟ دوم چرا میخوان جنازه توسط سم به مکان کوره سوزوندن جنازه بره !؟! جای دست مادر روی دست سم چه اثری گذاشته بود که ددمن بهش اشاره کرد !؟!
مجاهد عزیز خوشحالم که این تجربه ارزشمند رو داری تجربه میکنی و گویا با باطن اصلی این بازی هم آشنا شدی که جای خرسندی داره :)
حتما که پرسیدن سئوال لازمِ . اما حتما بهت پیشنهاد میدم نزار (مثال) منی که جلوتر از شما تو روند داستانی ام حقایق بازی رو برات بازگو کنم . بازی بابت تک تک سئوالات توی ذهنمون تا جایی که من در جریانم جوابمون رو میده .
حتما و حتما سعی کن ایمیل هارو بخونی . حتی چند سطر اولشون رو . خیلی مسائل جالب و عجیبی رو بیان میکنن . از اولین سئوالات کاربرا که BT چیه و Strand یعنی چی! تا هزاران نقطه مبهمی که برات بازی شکل میده و به بهترین نحو جوابشون رو میده .
اما بابت سئوالات تا جائی که میدوننم
کمی تا حدی جلوتر نزدیک به ... بازی :D متوجه میشی که اون مایع نفتی چیه و چرا اونجا اون اتفاق افتاد .
اما چرا جنازه توسط سم به اون گورستان میره : خود بازی تو اون لحظه به شما میگه که وجود جنازه شخص مرده در طول زمان باعث بوجود اومدن خلا و پدید اومدن BT ها میشه .اصطلاحا بازی به این اتفاق میگه Voidout . و این اتفاق دقیقا باعث همون گودال و انفجاری میشه که اول بازی میبینی . DeadMan از شما میخواد که جنازه رو بالای کوه , در منطقه ی دور از شهر ببری که خطری برای ساکنین اون مقر نداشته باشه . تقریبا هیچ فردی در اون نزدیکی ها وجود نداره برای بردن جنازه به اون مکان و همین الانش هم دیر شده ( DeadMan این رو میگه ) اگر دقت کنی وقتی جنازه سوخته میشه ابرهای سیاه و TimeFall شکل میگیره . دقیقا همونجایی که اولین استفاده از Odradek یا اون دست مکانیکال رو یاد میگیری... . راجب به اثر دست مادر هم که Die-hardman بهش اشاره میکنه : بحثی پیش میاد که اینا میگن خوشحالیم که این قرار داد ( کمک به املی) رو قبول کردی . سم میگه نه اینطور نیست . که دایهاردمن میگه اون اثر سیاه روی دستت نشون از امضای قرارداده! انگار مادرش از عمد دست و اون دستبند سلامت سم رو لمس کرد تا امضایی رو بابت این نجات بگیره . هرچند کمی جلوتر سم تکرار میکنه که به چه دلیل به این درخواست تن میده تا شروع وقایع بازی رو ببینیم :-bd
راجب به اینکه خیلی دوست داری توی محیط ها بگردی و مسائل رو کشف کنی هم بازی کاملا بهت توضیح میده . بعضی از بسته ها پیش نیاز و پس نیاز دارن . پیش نیاز مثل برخورد نکردن با اجسام سخت یا آب , یا پیش نیاز رسوندن در یک بازه زمانی ...
پس نیاز هم مثل فلان بسته در فلان جاست . توسط فلان ابزار بهش اول دسترسی پیدا کن بعد به محل پایانی تحویل بده . یا مثلا فلان بسته رو Mule ها در اختیار دارن . از اونها پسش بگیر و ....
من بهت پیشنهاد میکنم اگر در اوایل روند داستانی و بازی هستی این لذت بردن بسته هارو از خودت نگیر . اما غرقشون هم نشو! مژده بهت بدم که بازی بعد از اتمام کامل بخش داستانی هم ادامه داره و میتونی به اولین مراحل بازی برگردی...
یک مکانیزم خیلی جذابی برای پیشرفت بازی کن ساخته شده که همین رو ازت میخواد . گاهی زمان بزاری برای مراحل اصلی . گاهی زمان بزاری برای مراحل فرعی و حتی گاهی برای نیازهای پلیر های دیگه!
مثلا شما اگر فقط بشینی و مراحل اصلی بازی رو بری و مقر های بازی رو ارتقا ندی ( اون بخش ستاره های هر مقر ) علاوه بر اون جایزه های ارزشمندی که از دست میدی! امکانِ گسترش شبکه کایرال رو هم نداری! اون بخش آنتن دهی رو بالای مپ ببین . یک حجم مشخصی داره که بعضی جاها خیلی نیازت میشه! اگر مراحل فرعی رو نری قطعا به مشکل میخوری ... اگر هم فقط مراحل فرعی رو بری تجربه و زیبایی محیط خفن تر و ابزار بهتر رو از خودت میگیری \m/
همین جا بود که کوجیما تو مصاحبه هاش گفته بود هر شخصی که وارد دنیای بازی میشه . کاملا مسیر خاص و ذهنیت خاص خودش رو داره . بازی شمارو مجبور به انجام دادن مسیری خاص نمیکنه :-bd
 
آخرین ویرایش:

mojahed25

کاربر سایت
Feb 28, 2014
716
مجاهد عزیز خوشحالم که این تجربه ارزشمند رو داری تجربه میکنی و گویا با باطن اصلی این بازی هم آشنا شدی که جای خرسندی داره :)
حتما که پرسیدن سئوال لازمِ . اما حتما بهت پیشنهاد میدم نزار (مثال) منی که جلوتر از شما تو روند داستانی ام حقایق بازی رو برات بازگو کنم . بازی بابت تک تک سئوالات توی ذهنمون تا جایی که من در جریانم جوابمون رو میده .
حتما و حتما سعی کن ایمیل هارو بخونی . حتی چند سطر اولشون رو . خیلی مسائل جالب و عجیبی رو بیان میکنن . از اولین سئوالات کاربرا که BT چیه و Strand یعنی چی! تا هزاران نقطه مبهمی که برات بازی شکل میده و به بهترین نحو جوابشون رو میده .
اما بابت سئوالات تا جائی که میدوننم
کمی تا حدی جلوتر نزدیک به ... بازی :D متوجه میشی که اون مایع نفتی چیه و چرا اونجا اون اتفاق افتاد .
اما چرا جنازه توسط سم به اون گورستان میره : خود بازی تو اون لحظه به شما میگه که وجود جنازه شخص مرده در طول زمان باعث بوجود اومدن خلا و پدید اومدن BT ها میشه .اصطلاحا بازی به این اتفاق میگه Voidout . و این اتفاق دقیقا باعث همون گودال و انفجاری میشه که اول بازی میبینی . DeadMan از شما میخواد که جنازه رو بالای کوه , در منطقه ی دور از شهر ببری که خطری برای ساکنین اون مقر نداشته باشه . تقریبا هیچ فردی در اون نزدیکی ها وجود نداره برای بردن جنازه به اون مکان و همین الانش هم دیر شده ( DeadMan این رو میگه ) اگر دقت کنی وقتی جنازه سوخته میشه ابرهای سیاه و TimeFall شکل میگیره . دقیقا همونجایی که اولین استفاده از Odradek یا اون دست مکانیکال رو یاد میگیری... . راجب به اثر دست مادر هم که Die-hardman بهش اشاره میکنه : بحثی پیش میاد که اینا میگن خوشحالیم که این قرار داد ( کمک به املی) رو قبول کردی . سم میگه نه اینطور نیست . که دایهاردمن میگه اون اثر سیاه روی دستت نشون از امضای قرارداده! انگار مادرش از عمد دست و اون دستبند سلامت سم رو لمس کرد تا امضایی رو بابت این نجات بگیره . هرچند کمی جلوتر سم تکرار میکنه که به چه دلیل به این درخواست تن میده تا شروع وقایع بازی رو ببینیم :-bd
راجب به اینکه خیلی دوست داری توی محیط ها بگردی و مسائل رو کشف کنی هم بازی کاملا بهت توضیح میده . بعضی از بسته ها پیش نیاز و پس نیاز دارن . پیش نیاز مثل برخورد نکردن با اجسام سخت یا آب , یا پیش نیاز رسوندن در یک بازه زمانی ...
پس نیاز هم مثل فلان بسته در فلان جاست . توسط فلان ابزار بهش اول دسترسی پیدا کن بعد به محل پایانی تحویل بده . یا مثلا فلان بسته رو Mule ها در اختیار دارن . از اونها پسش بگیر و ....
من بهت پیشنهاد میکنم اگر در اوایل روند داستانی و بازی هستی این لذت بردن بسته هارو از خودت نگیر . اما غرقشون هم نشو! مژده بهت بدم که بازی بعد از اتمام کامل بخش داستانی هم ادامه داره و میتونی به اولین مراحل بازی برگردی...
یک مکانیزم خیلی جذابی برای پیشرفت بازی کن ساخته شده که همین رو ازت میخواد . گاهی زمان بزاری برای مراحل اصلی . گاهی زمان بزاری برای مراحل فرعی و حتی گاهی برای نیازهای پلیر های دیگه!
مثلا شما اگر فقط بشینی و مراحل اصلی بازی رو بری و مقر های بازی رو ارتقا ندی ( اون بخش ستاره های هر مقر ) علاوه بر اون جایزه های ارزشمندی که از دست میدی! امکانِ گسترش شبکه کایرال رو هم نداری! اون بخش آنتن دهی رو بالای مپ ببین . یک حجم مشخصی داره که بعضی جاها خیلی نیازت میشه! اگر مراحل فرعی رو نری قطعا به مشکل میخوری ... اگر هم فقط مراحل فرعی رو بری تجربه و زیبایی محیط خفن تر و ابزار بهتر رو از خودت میگیری \m/
همین جا بود که کوجیما تو مصاحبه هاش گفته بود هر شخصی که وارد دنیای بازی میشه . کاملا مسیر خاص و ذهنیت خاص خودش رو داره . بازی شمارو مجبور به انجام دادن مسیری خاص نمیکنه :-bd
واقعا سپاسگذارم دوست عزیز از قبول زحمت ،،
 

Siavash_MH

FCB
کاربر سایت
Apr 10, 2011
3,651
من تا اپیزود ۲ بازی کردم بازی حس و حال عجیبی داره اتمسفر و جو‌‌‌ قوی داره شروع بازی خیلی خفناک بود این حالت کوهنوردی هم جالبه یکم داره یکنواخت میشه ولی زوده واسه نظر دادن گرافیک‌ بازی خیلی خوبه صداگذاریم‌ با هدست واقعا محشره مخصوصا صدای باد و بارون بینظیره این حالتی که بقیه پلیرا نردبون و طناب گذاشتن ایده جالبیه داستان اصلی خیلی ساده و قشنگه ولی فقط یکم دیالوگا‌ داره تکراری میشه تا اینجا بازیه متفاوتیه شبا خسته از سرکار‌ میای آرامش خاصی داره بازی حالتو خوب میکنه ولی تو بخش گیم‌پلی هنوز‌ جای کار داره
 

ARTHUR WESKER

“We can’t change what’s done, we can only move on.
کاربر فعال
Jan 25, 2018
6,600
نام
Albiceleste
نمیدونم ولی مشخص هست دارین به سختی از بازی لذت میبرین!با توجه به چیزهایی که میگین و چیزهایی که دیدم اصلا نباید سمت بازی برم!هر چقدر نگاه میکنم نکته خاصی نداره بازیش!

داستانش هم کپی هست
 

shayan7

کاربر سایت
Aug 14, 2010
1,020
بازی به شدت اعتیاد آوره جوری که به طرز عجیبی اصلاً متوجه گذر زمان نمیشی و باید با اکراه PS4 خاموش کنی :D من اپیزود 3 ام و تا اینجا یک دقیقه هم احساس حوصله سر رفتن نکردم! قابلیت های زیاد تو بازی هست و دائماً هم بهشون اضافه میشه
 

hercule-poirot

RPG Guru
کاربر فعال
Aug 1, 2007
1,203
کاملا می‌ تونم درک کنم بازی واس یکی خسته کننده باشه، ولی من به شدت دارم لذت می برم. Gameplay loop بازی در عین حالی که سادس به شدت rewarding e. همین که بازی رو لود می کنی اینکه می‌ بینی خیلیا از چیزایی که ساختی استفاده کردن خیلی حس خوبی داره. لایکی که می گیری حس جالبی داره. تو خود بازی هم راه به راه مکانیزم های جدید و وسایل تازه قابل استفاده می شه که می تونه approach رو نسبت به شرایط مدام تغییر بده.
داستان جالبه ولی نحوه روایت رو دوست ندارم. نحوه روایت از شیوه in medias res استفاده کرده و ما رو رو وسط همه اتفاقات رها کرده. این نحوه داستان گویی یه مقدار واس این بازی که یک alternate reality با کلی اتفاقات عجیب، خیلی مبهم شده. به شخصه ترجیح می دادم به حالت کلاسیک قضایا توضیح داده بشه و پیش بره. این همه کات سین واس خیلی چیزا باید متن ها رو خوند. و همین مان های توضیحی تکه تکه و بعد از کلی تایم بازی unlock می شن. به نظر من بزرگترین مشکل این بازی همینه.
 
  • Like
Reactions: AchyTunic

PERSIANGAMER_313

کاربر سایت
Nov 1, 2019
77
نمیدونم ولی مشخص هست دارین به سختی از بازی لذت میبرین!با توجه به چیزهایی که میگین و چیزهایی که دیدم اصلا نباید سمت بازی برم!هر چقدر نگاه میکنم نکته خاصی نداره بازیش!

داستانش هم کپی هست
به سختی هم دارن گوتیش میکنن :Dهمه بازیا دست به دست هم دادن دث گوتی شه

شانس آورد دث امسال جز سکیرو که گوتی بگیر نیست و رزیدنت که بازسازی حساب میشه حریف سختی وجود نداره:D

اکثر بازیا بین همون زیر ۹۰ هستن خوب کورسوی امیدی هم بعد متا استاروارز به وجود اومد برا دث:D

گوتی با متا پایین کم نداشتم
گاد از رد پایین تر بود
اورواچ از آنچارتد
ووو
 

shayan7

کاربر سایت
Aug 14, 2010
1,020
کاملا می‌ تونم درک کنم بازی واس یکی خسته کننده باشه، ولی من به شدت دارم لذت می برم. Gameplay loop بازی در عین حالی که سادس به شدت rewarding e. همین که بازی رو لود می کنی اینکه می‌ بینی خیلیا از چیزایی که ساختی استفاده کردن خیلی حس خوبی داره. لایکی که می گیری حس جالبی داره. تو خود بازی هم راه به راه مکانیزم های جدید و وسایل تازه قابل استفاده می شه که می تونه approach رو نسبت به شرایط مدام تغییر بده.
داستان جالبه ولی نحوه روایت رو دوست ندارم. نحوه روایت از شیوه in medias res استفاده کرده و ما رو رو وسط همه اتفاقات رها کرده. این نحوه داستان گویی یه مقدار واس این بازی که یک alternate reality با کلی اتفاقات عجیب، خیلی مبهم شده. به شخصه ترجیح می دادم به حالت کلاسیک قضایا توضیح داده بشه و پیش بره. این همه کات سین واس خیلی چیزا باید متن ها رو خوند. و همین مان های توضیحی تکه تکه و بعد از کلی تایم بازی unlock می شن. به نظر من بزرگترین مشکل این بازی همینه.
دقیقاً بازی یه حالت Social Network ام هست! مثلاً اوایل که اینستا اومده بود یه پست میذاشتی چندتا لایک می خورد ذوق می کردی اینم مثل همونه :D بعضاً شده مواقعی که من یه راهی رو به سختی رد کردم چون Equipment نداشتم، وقتی رسیدم یه ایستگاه تجهیزات اضافی برداشتم برگشتم اونجا یه پلی نردبونی چیزی گذاشتم که ملت به سختی من دچار نشن :D

درباره داستان هم من شخصاً اینجور روایت بیشتر می پسندم ولی خب آره تعداد ابهامات بالاست
 

Sepi_60

کاربر سایت
Nov 25, 2009
2,205
نمیدونم ولی مشخص هست دارین به سختی از بازی لذت میبرین!با توجه به چیزهایی که میگین و چیزهایی که دیدم اصلا نباید سمت بازی برم!هر چقدر نگاه میکنم نکته خاصی نداره بازیش!

داستانش هم کپی هست
یه چیز میگم کاملا جدی:D آخرین بازیی که دیگه احساس کردم به سختی دارم ازش لذت میبرم ایول ویتین بود که از یه جا به بعد بیخیالش شدم:D داستانش و بخصوص تویستش هم شدیدا تکراری بود برام:D
دنیای عجیبیه مگه نه:D
 

B_O_X_E_R

کاربر سایت
Feb 16, 2016
601
نام
آرین کمال
در روز عرضه بازی رو ۲ ساعت پلی دادم حال نکردم ردش کردم فروختم. با کارهای استاد اعضم hideo kojima ازgear metal های اول بگیر تا این حال نکردم کلا بگم
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر