PlayStation Death Stranding

y062651_.png

بررسی بازی Death Stranding



Death Stranding یک بازی اکشن سوم شخص با تاکید بر ارتباطات ، توسط KOJIMA PRODUCTIONS توسعه داده شده و بصورت انحصاری توسط Sony Interactive Entertainment برای PS4 منتشر خواهد شد . این اولین بازی توسط Hideo Kojima می باشد که پس از انحلال Kojima Productions در سال 2015 به عنوان شرکت تابعه Konami و اصلاح آن به عنوان یک استودیوی مستقل در E3 2016 برای سونی اعلام شد .
هیدئو کوجیما اعلام کرد : DS از تعریف سنتی اکشن و نقش آفرینی که در بازیهای دیگر قابل مشاهده است پا را فراتر خواهد گذاشت ، " با Death Stranding می خواهم گام بعدی ، آینده بازی را طوری با گیم پلی و داستان سرایی شکل دهم که فراتر از فرمت های این ژانر است " ، این موضوع ثابت می کند Death Stranding قطعا عنوانی جاه طلبانه است و مانند هر چیزی که توسط کوجیما خلق شده ، قبلا انجام نشده است . همچنین در نمایشگاه TGS 2016 اعلام شد DS یک بازی جهان باز با عناصر آنلاین خواهد بود .

Kojima Productions در حال کار با Guerilla Games در زمینه توسعه Death Stranding است ، بازی از موتور بسیار قدرتمند DECIMA بهره میبرد ، همه چیزهایی که ما تاکنون در تریلر دیده ایم ، مستقیم بر روی PS4 PRO اجرا شده است .
f449175_.png
داستان بازی در آینده‌‌ای جریان دارد که اتفاقی هولناک کشور آمریکا را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده ، در بخشی از تریلر نقشه‌ای را می‌بینیم که ظاهراً آمریکا را پس از تجزیه نشان می‌دهد . در بالای نقشه نیز کلمه ی Bridges دیده می‌شود که احتمالاً به جایی اشاره داشته که سم برای آن کار می‌کند .
در اوایل تریلر می‌بینیم که رئیس جمهور آمریکا وضعیت سلامتی خوبی ندارد و روی تختی مخصوص بیماران در داخل اتاق دراز کشیده است. او از سم می‌خواهد که به آن‌ها برای بازسازی آمریکا کند . این اتفاق یا خاطره ای از گذشته بوده یا یکی از اولین اتفاقاتی خواهد بود که پس از شروع بازی شاهدش هستیم .
سم به طور حتم تنها آدم مهمیه که در کاخ سفید ، به او برای نجات بشر نیاز مبرم دارند ، در بخشی از تریلر می‌بینیم که یک پلاک را در دست گرفته و چندین سکانس جنگی عجیب و زیبا نیز وجود دارد . دیگر نکته مهم تریلر، اشاره به شهری با نام اج نات بود که احتمالاً یکی از مکان‌های بسیار مهم در آینده ی آخرالزمانی Death Stranding محسوب می‌شود .
یک گروه تروریستی با نام هومو دیمن وجود دارد ، که ظاهراً شخصیت‌های منفی که تاکنون با آن‌ها دیدار داشتیم ، از اعضای آن بوده‌اند ، دیگر دشمن سم در طول داستان ، هیولاهای نامرئی با نام بی تی ها هستند که اطلاعات چندانی از آن‌ها نداریم . تنها چیزی که می‌دانیم این است که باعث بارش باران مرگباری می شوند .
در تریلر سم با اتصال کودک به خود ، طی فرآیند ناخوشایندی ، بنظر میتواند با بعد دیگر اتصال پیدا کند .

m672811_.png
شخصی‌سازی بخشی مهم از گیم‌پلی Death Stranding خواهد بود ، مسیریابی در محیط‌ها بخش عمده‌ای از تجربه بازی را شامل می‌شود و بازیکن می‌تواند از آیتم‌های مختلفی مانند نردبان ، قلاب برای صخره نوردی و تبر یخ نوردی استفاده کند ، همچنین به نظر می‌رسد بازیکن در مسیریابی آزادی عمل داشته و می‌تواند برای عبور از موانع سر راه ، به دلخواه از گزینه‌های مختلف استفاده کند . برای مسیرهای طولانی ، میتوان از وسایل نقلیه برای طی کردن مسیرها استفاده نمود .
در تریلر سم از یک نوع موتور پیشرفته با نورهای درخشان آبی استفاده می کند ، وسایل نقلیه دیگری نیز در تریلر مشاهده شد ، سم احتمالاً می‌تواند از انواع وسیله‌ها برای تسریع در حرکت استفاده کند .

مبارزات بازی کمی دور از انتظار و مقداری عجیب بود ، بنظر بهترین گزینه بازیکن در هنگام مواجهه با نیروهای دشمن فرار کردن است و برای شرایط خاص نیز تعدادی مکانیزم مبارزه تن به تن در نظر گرفته شده است . همچنین در یکی از صحنه‌های مبارزه ، سم از یک کیف دستی به عنوان سلاح خود استفاده کرد . با توجه به این موضوع ، احتمالاً بازیکن می‌تواند با تعامل با محیط و استفاده از آیتم‌های مختلف برای صدمه زدن به دشمنان خود بهره ببرد .

لیست سلاح‌های بازیکن در بخشی از تریلر شامل اسلحه گرم می‌شد ، حتی برای مدت کوتاهی نیز شاهد تیراندازی بودیم . به نظر نمی‌رسد که درگیری‌های مسلحانه اهمیت بالایی در بازی داشته باشد و احتمالاً در برخی از مراحل بازیکن مجبور به استفاده از سلاح‌های گرم خواهد شد . اگر هم اجباری در کار نباشد ، استفاده از اسلحه احتمالاً برای موارد بسیار خاص در نظر گرفته شده است .

سیستم ردیابی که در تریلر شاهدش بودیم ، می‌تواند با ارسال نوعی موج سونار ، تصویری از آیتم‌ها و به طور کلی اشیا ارزشمند قرار گرفته در محیط اطراف را نشان دهد . دیگر ویژگی سیستم ردیابی ، نشان دادن ردپای یک نوع موجود شکارچی و نامرئی بود که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شد .

در بخش‌هایی از تریلر کوله پشتی سم صداهایی تولید می‌کرد ، ظاهراً این صداها برای یک نوع سیستم هشدار دهنده بود که لباس سم به آن‌ مجهز است .

سونی پس از انتشار تریلر تایید کرد این بازی دارای حالت آنلاین Travelers خواهد بود که به بازیکن اجازه می‌دهد تا مسیرهای طی شده ، تجهیزات و مناطق امن خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ، در بازی چیزی به نام «مرگ» وجود ندارد و پس از دست دادن جان خود تنها باید برای بازگشت از آن طرف (Other Side) تلاش کنید .

دستبندهای سم به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4

نسخه های مختلف بازی

تمامی آیتم‌های پیش خرید ، با پیشرفت‌های بازیکن در طول بازی در دسترس هستند .

g919890_.jpg


d073241_.jpg


w4981_.jpg




73hy_placeholder23.png

تریلر سوم :

wly3_main_04.png
تحلیل تریلر سوم :
اولین چیزی که ما در تریلر میبینم یک پوشش گیاهیست که به سرعت در حال رشد و مرگ است ! ، نورمن که ما آن را در بازی به نام سم میشناسیم مسیری که جهان طی کرده را توضیح میدهد ، انفجاری که زمان ، فضا و زندگی را به همان اندازه که ما از آن اطلاع داریم شرح میدهد ، تئوری بیگ بنگ ، ولی در کلماتش به یک انفجار دیگر ( انفجاری که آخرین ماست) ، که ماهیت نامشخصی دارد اشاره میکند . این انفجار منظور جنگ هسته ای نیست ، کلیت بازی شبیه به اثر نئون گونزیس می باشد ، دنیایی که در معرض نابسامانی و فاجعه زیست محیطی قرار گرفته است ، میتوان مثالی آورد ؛ جهان ساختگی Evangelion که خدایانی دارد با نهادهای عظیم ، که قادر به اشکال مختلف ویرانی مانند سلاح هسته ای هستند . این موجودات اغلب برای ترور و یا سایر بلایای طبیعی طراحی و تفسیر می شوند . اما اکنون ما از خودمان جلوتر هستیم !
سم و دو مرد بی نام در یک حادثه ، زخمی بیدار میشوند ، بر روی شلوار سم نامی به چشم میخورد که ممکن است مربوط به یک سازمان یا نقش او باشد ، یا یک حامی ، آن دو نفر به عنوان گروه خلبانی "CORPSE DISPOSAL TEAM 6" شناخته می شوند که ممکن است توضیح دهد آنها چه کارهایی را با جسدی که جمجمه زرد دارد انجام می دهند . ما از تریلر قبل متوجه شدیم مدس رهبری تیمی از جنگجویان جنگ جهانی دوم رو بر عهده دارد ، کسی یا چیزی که قادر به جان بخشیدن بدن بی جان آنها می باشد . ولی هدف آنها هنوز مشخص نیست .


زمانی که مرد تلاش میکند همکارش را از زیر ماشین بیرون بکشد ، آنچه که میتوانیم از گیم پلی انتظار داشته باشیم را مشاهده خواهیم کرد ؛ هشدار ربات در زمانی که خطر (موجودات نفتی ! ) نزدیک شماست ، چیزی که جالب است در این مورد ، این روبات نیس که متوجه موجودات می شود ، کودک آنها را شناسایی میکند ، زمانی که کودک را رها میکند ، روبات غیر فعال میشود ! و قدرتش را از دست میدهد ، دستبندها به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4 ، ماهیتی که تا الان شرح داده ام فقط قسمتی کوچک از یک راز بزرگتر است .


ایده ی موجودات نامریی بنظر ساده است ، در اینجا بجای بی حرکت ماندن ، خود را درگیر اتفاقات می کنند ، گودال نفت توسط یک شخصیت شناور کنترل می شود ، تلاش برای بدست آوردن شخصیت مجروح ، درحال حاضر ما میدانیم آنها می خواهند مردم زنده بمانند ، پس از مرگ ، شخصیت را رها می کنند .
در این مرحله تریلر شکل کلاسیک مرموز به خود میگیرد ،
حرکات دست و اشاره ای که آن شخص مرموز انجام میدهد با حرکات مدس در تریلر اول یکسان است ، لباس او بسیار شبیه به Chico در MGSV مییاشد . و بنظر می آید او نسخه ی پیشرفته تر روبات را در اختیار دارد .


زمانی که موجودات برای مقابله می آیند ، میبینیم که او نوزاد را به سم منتقل میکند ، و به او میفهماند قبل از تلاش برای کشتن خود ، آن را اجرا کند ! ، در مورد این صحنه یک چیز جلبه توجه میکند ، همه چیز جز سم در هوا شناور است ! . در اوج تریلر ، با موجودی عظیم مانند مارینت ، سم مواجه میشود ، که سیم یا طنابهایی از او آویزانه ، پس از انفجار بنظر می آید سم به سوی دیگری هدایت میشود ، اینجاست که ایده ی جنگ هسته ای ، با فاجعه ی از هم گسیخته شدن واقعیتهای ما شکل میگیرد ، و در بسیاری از داستانها محبوبیت دارد .

در زیر آب ما یک خالکوبی بر روی دست راست سم میبینیم که بنظر نماد شیطان است ، علامتی به صورت مختصر در قفسه سینه ظاهر و ناپدید می شود ، در اطراف او همه چیز تغییر میکند ، همه چیز آهسته شناور می شود ، موجودی غول پیکر نمایان ، و تمام ماهیها به سمت بالا می روند .
در داخل سم دوم ! ما تنها یک کودک میبینیم ، بخش C اول تیزر به این معنی است که آنچه در اینجا مشاهده می کنیم قبل از اینکه کودک در نهایت از او خارج شود اتفاق می افتد .
یکی از نظریه های محبوب ، نشان می دهد نوزادان کلون ، صاحبان آنها هستند ! که می توانند مکانیک مرگ و تولد را از کلون خود بازیابی کنند .


مدس در کنفرانس Tokyo Comic Con امسال با IGN ژاپن مصاحبه داشت و نشان داد که شخصیت ها "دوبعدی" همانند سایر بازی های کوجیما هستند.

مدس گفت: "شما باید این شخصیت ها را به شیوه های مختلف در طول بازی ببینید ، که ممکن است در برخورد با کلونی های جدید هر شخصیت ، در نسل ها و دوره های زمانی اشاره کند ! .

پس از دنباله زیر آب ، سم بر روی سطح بیدار میشود ، و سرانجام آن دسته از tardigrades ی که قبلا دیدیم را مشاهده خواهیم کرد ، این فقط یک رویا نیست .

و آن 5 شخصیت مرموز از جنگجویان اتمی ..

تحلیل و بررسی ویدئوی چهارم


زیرنویس فارسی تریلر ششم



zj0j_main_09.png



gjz4_main_07.png
 
آخرین ویرایش:

JohnnySilverhand

کاربر سایت
Jul 5, 2019
2,757
نام
ژوبین
دوستانی که میخوان از گیم پلی عکس ببینن تو استوری گذاشتم تا فردا هست برید ببینید .
اسپویل خاصی نداره.

ولی فردا از باس ها میزارم نبینید . خودمم کاش نمیدیدم :D
فقط با گوشی نتونستم عکس تو تگ بزارم استوری کردم.
آقا عالی بود فقط افراد بی ایمان نوشتم ببینن :D
Akiba
FUTURE
هنوزم دیر نشده ها! :D

آقا به بی ایمانان پیشنهاد میشه این عکس ها عالی بود یعنی تک تک چیزایی که تو کات سین ها دیدیم قابل تجربس پرام ریخت تنوع محیطش عالیه
 
  • Like
Reactions: mostafaamiri

JohnnySilverhand

کاربر سایت
Jul 5, 2019
2,757
نام
ژوبین
این فن آرت ها عالین ببینیم واسه خودمون فردا چه میکنه اگه توجهی نکنن سرشون رو میبرم >:)

View attachment 120253
View attachment 120254
View attachment 120255

Random: Death Stranding Fan Art Is Getting Seriously Impressive
خب واسه فن آرت خودم مشکلاتی پیش آمده و گنده تر از اون چیزی شد انتظار داشتم این یعنی کیفیت بیشتر و فردا نهایت سیعم واسه اینه که هرجور شده برسونمش :D
 

Holy Diver

کاربر سایت
Jun 2, 2010
1,705
نام
عرفان
آقا عالی بود فقط افراد بی ایمان نوشتم ببینن :D
Akiba
FUTURE
هنوزم دیر نشده ها! :D

آقا به بی ایمانان پیشنهاد میشه این عکس ها عالی بود یعنی تک تک چیزایی که تو کات سین ها دیدیم قابل تجربس پرام ریخت تنوع محیطش عالیه
الان همین کامنت بهانه میکنن میان سه صفحه ترول میکنن بعد میگن شما به ما گیر دادی ما کاری نداشتیم به تاپیک:D خوب عزیز من نزن اینا رو سه صفحه سر این موضوع بحث بود خوشش نمیاد طرف دیگه ولش کن
 

stanley

کاربر سایت
Nov 24, 2013
3,617
نمیدونم هنوز این بحث برچسب انحصاری روی باکس ارت ادامه داره یا همه به یه توافق رسیدین ولی اینکه این عکس از صفحه خود کوجیماست و میبینید که باکس بازی هیچ برچسبی مبنی بر انحصاری بودن بازی نداره

A047195B-3CD8-46D4-8B8A-4A66729DB879.jpeg
 
  • Like
Reactions: jetalpha

.Amirone

ソニー株式会社
کاربر سایت
Oct 1, 2009
7,532
نمیدونم هنوز این بحث برچسب انحصاری روی باکس ارت ادامه داره یا همه به یه توافق رسیدین ولی اینکه این عکس از صفحه خود کوجیماست و میبینید که باکس بازی هیچ برچسبی مبنی بر انحصاری بودن بازی نداره

View attachment 120419
اوکی

Sent from my SM-N960F using Tapatalk
:))
w543301_.gif
 
آخرین ویرایش:

The End Of Ps

کاربر سایت
Apr 5, 2012
3,732
نام
علی
نمیدونم هنوز این بحث برچسب انحصاری روی باکس ارت ادامه داره یا همه به یه توافق رسیدین ولی اینکه این عکس از صفحه خود کوجیماست و میبینید که باکس بازی هیچ برچسبی مبنی بر انحصاری بودن بازی نداره

View attachment 120419
ریجن های ژاپن هیچوقت برچسب نداره عزیزم :D

detroitbecomehuman.jpg


عجیبه از یه طرف میگید آشغاله و کولبری از یه طرف دغدغه تون اینه که برا PC هم بیاد ، به هر حال من تضمین میدم به شما ایکس بوکس فنا چیزی نمیرسه :D
 

stanley

کاربر سایت
Nov 24, 2013
3,617
ریجن های ژاپن هیچوقت برچسب نداره عزیزم :D

detroitbecomehuman.jpg


عجیبه از یه طرف میگید آشغاله و کولبری از یه طرف دغدغه تون اینه که برا PC هم بیاد ، به هر حال من تضمین میدم به شما ایکس بوکس فنا چیزی نمیرسه :D
چرا شما توهم ترول شدن دارید!؟ :D بهرحال کامنتم جنبه ی ترول نداشت و صرفا خبری بود. خودمم برای موضوع انحصاری بودن بازی و این برچسبه که هی یبار میبینیم هست یبار نیست یکم کنجکاوم :D. منِ ایکس بوکس فن هم یه ps4 دارم و از قضا این ایکس بوکس فن طرفدار بازیه :D
 
  • Like
Reactions: Arsalan_xe

Un_Tlou

کاربر سایت
Jul 27, 2019
1,285
Death Stranding صد در صد رو PC عرضه میشه مثل روز روشنه
متاسفانه سیاست های سونی هم داره نا امید کننده میشه و کاملا شک دارم PS5 بخرم یا نه
 

dark spartan

کاربر سایت
Feb 11, 2017
678
Death Stranding صد در صد رو PC عرضه میشه مثل روز روشنه
متاسفانه سیاست های سونی هم داره نا امید کننده میشه و کاملا شک دارم PS5 بخرم یا نه
بشه نشه مهم نیست در هر صورت انحصاری سونی باقی خواهد ماند و فقط نوع انحصاری بودنش فرق خواهد کرد.بشه مثل تمامی بازیهای انحصاری پلتفرم ایکس باکس میشه انحصاری کنسولی که اونم نوعی انحصاری هست نشه هم میشه انحصاری کامل مثل انحصاریهای استدیوهای فرست پرتی سونی
 

JohnnySilverhand

کاربر سایت
Jul 5, 2019
2,757
نام
ژوبین
Death Stranding صد در صد رو PC عرضه میشه مثل روز روشنه
متاسفانه سیاست های سونی هم داره نا امید کننده میشه و کاملا شک دارم PS5 بخرم یا نه
فکر کردی شاون لیدن براچی رفت؟ واسه اینکه برا pc برنامه داشت و باهاش مخالفت شد اگرهم نه بالاخره بخشی از برنامه هاش بود و با رفتنش خاک شد:-"
چرا شما توهم ترول شدن دارید!؟ :D بهرحال کامنتم جنبه ی ترول نداشت و صرفا خبری بود. خودمم برای موضوع انحصاری بودن بازی و این برچسبه که هی یبار میبینیم هست یبار نیست یکم کنجکاوم :D. منِ ایکس بوکس فن هم یه ps4 دارم و از قضا این ایکس بوکس فن طرفدار بازیه :D
میخوای بدون ترول توضیح بدم؟:D ببین عزیز این برچسب نداشتن به دوتا نتیجه میرسه یا هزینه بازی زیاد بوده یا کوجیما از وقتی که بهش گفتن نسخه pc هنئز درکاره یا نه خواسته ملت رو اذیت کنه یه زمانی سونی سر mgs4 بهش پول داد و بازی هنوز انحصاری و اگه یادتم باشه ملت رو سر نسخه 360 گیر آورده بود:-"
 
  • Like
Reactions: stanley

Robin Hood

کاربر سایت
Feb 14, 2008
3,218
نام
امید
این جوی که الان برای DS هست یکم منو یاد Heavy Rain میندازه. البته دوران قبل عرضه بازی که دوستان خیلی قدیمی یادشون هست اون موقع هم از این دعواها داشتیم و واقعا فارغ از فن بازی کنسولی (که اصلا ایده ای ندارید اون موقع چقدر شدیدتر بود) حتی فن های سونی هم با بازی مشکل داشتن. اکثرا هم میگفتن یعنی چی که تو بازی پاشی ریشت رو بزنی بری بیرون و آب بخوری و ... و هیچ اکشنی نباشه. یعنی با اینکه خوب اولین بازی این مدلی دیود کیج بزرگ نبود، اما چون پروداکشن و مارکتینگش عظیم تر بود یجورایی حکم مبدا رو پیدا کرد و خیلی ها باهاش ارتباط برقرار نمیکردن.

Heavy Rain منتشر شد. نمراتش هم متناقض بود. هم نمره کامل گرفت و هم نمره کم. هم یه سری ها عاشقش شدن و هم یه سری ها متنفر. اما کم کم راه خودش رو باز کردن و تا حدودی هم تونست جریان ساز بشه. فروش خوبی هم کرد. امیدوارم DS هم همین مسیر رو بره. اول از همه امیدوارم واقعا همونطور که کوجیما میگه بازی نوآورانه ای باشه. یعنی من تو این نمایش ها تا الان هیچ چیز عجیب و بدیعی ندیدم و همه چیز تو بازی های دیگه هم بوده، اما خوب نمیتونم بپذیرم کوجیما با این سابقه و این دانش از من کمتر اطلاعات داشته باشه و خودش ندونه این چیزا تکرارین!! پس بنا رو شخصا بر این گذاشتم که تو تجربه میشه به این چیز جدید پی برد و تجربش کرد و امیدوارم حتی اگه در لحظه اول همه نتونستن بپذیرنش آروم آروم راهش رو باز کنه و با یه بعد جدیدی از بازی ها آشنا بشیم. دنیای گیم برای من واقعا داره تکراری میشه و یه سری بازی خاص رو فاکتور بگیریم باقی چیز جدیدی ارایه نمیدن. همش تکرار مکرراته و این پروداکشنه که فقط بهتر میشه. همین.
علاوه بر نظر های ضد و نقیض قبل از انتشار HR بعد از عرضش هم یه عده هنوز سر حرفشون در مورد سبک نداشتن!! بازی دیوید کیج اصرار داشتن قضیه تا جایی پیش رفت که شاهد مقاله نوشتن یکی از بچه ها با تیتر "چرا Heavy Rain بازی نبود" یا یه همچین چیزی بودیم! :D
سبکی که کیج خلق کرده بود در بازی قبلش روی پلتفرم ps2 به اسم فارنهایت همون cinematic interactive drama action adventure بود که با HR دوباره ارائه میداد.
به زبان ساده میشد به اکشن ماجراجویی درام (تعاملی) توصیفش کرد که از گیم های Adventure سنتی مشتق شده بود و یه مقدار چاشنی اکشن به شکل جزئی داشت. از دید من یک ادونچر خوش ساخت با داستان و شخصیت پردازی مهیج و جذاب بود اینکه چطور بعضی از گیمرا در مقابل یه کار جدید مقاومت میکردن و توقع یه ویدئو گیم با سبک و سیاق جنریک دیگه ای که هزاران بار توسط دولوپر های مختلف خلق شده بود رو داشتن مشکل تفکر و دید محدودی بود که تحمل هیچ انعطاف پذیری رو نداشت.
متاسفانه هنوزم افرادی هستن که با خلق سبک و سیاق جدید مشکل دارن و نمیتونن بپذیرن!

Death stranding مشخصه که مخفی کاری نیست همینطور شوتر سوم شخص محض هم نمیتونه باشه. سبکی که کوجیما در این بازی خلق کرده بنا به صحبت های خودش در توییتر actiongame/strand game یا social strand system هست. با توجه به نمایش هایی که تا الان داشته تا حدودی میدونیم که قراره چه چیزی رو داخل بازی ببینیم هر چند که هنوزم مقداری گنگ هست برامون چون تلفیق المان هایی که بکار گرفته شده و محتوایی که قراره بازی در اختیارمون بزاره رو تا الان در کنار هم تجربه نکردیم.

ماکان خودت میدونی بیشتر بحث های شکل گرفته هم در همین رابطست که به تشبیه های ترول گونه کوله بری هم رسیده! حدس میزنم و امیدوارم تاریخ دوباره خودشو تکرار کنه و اثر کارگردان نابغه ای مثل کوجیما با استقبال روبرو بشه هم از لحاظ فروش و هم نظرات منتقدها تا بقیه دولوپر ها هم جرات خلق سبک و ip جدید رو به خودشون بدن. فراموش نکنیم نقش سونی هم با گذاشتن بودجه مناسب و بها دادن به ایده سازنده های بزرگ بسیار پر رنگ هست شاید اگر ناشر و حمایت کننده ای مثل سونی نبود کیج و کوجیما هم با یک بازی early access سر از استیم و کیک استارتر درمیاوردن و موفقیتشون تضمین شده نبود.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر