PlayStation Death Stranding

y062651_.png

بررسی بازی Death Stranding



Death Stranding یک بازی اکشن سوم شخص با تاکید بر ارتباطات ، توسط KOJIMA PRODUCTIONS توسعه داده شده و بصورت انحصاری توسط Sony Interactive Entertainment برای PS4 منتشر خواهد شد . این اولین بازی توسط Hideo Kojima می باشد که پس از انحلال Kojima Productions در سال 2015 به عنوان شرکت تابعه Konami و اصلاح آن به عنوان یک استودیوی مستقل در E3 2016 برای سونی اعلام شد .
هیدئو کوجیما اعلام کرد : DS از تعریف سنتی اکشن و نقش آفرینی که در بازیهای دیگر قابل مشاهده است پا را فراتر خواهد گذاشت ، " با Death Stranding می خواهم گام بعدی ، آینده بازی را طوری با گیم پلی و داستان سرایی شکل دهم که فراتر از فرمت های این ژانر است " ، این موضوع ثابت می کند Death Stranding قطعا عنوانی جاه طلبانه است و مانند هر چیزی که توسط کوجیما خلق شده ، قبلا انجام نشده است . همچنین در نمایشگاه TGS 2016 اعلام شد DS یک بازی جهان باز با عناصر آنلاین خواهد بود .

Kojima Productions در حال کار با Guerilla Games در زمینه توسعه Death Stranding است ، بازی از موتور بسیار قدرتمند DECIMA بهره میبرد ، همه چیزهایی که ما تاکنون در تریلر دیده ایم ، مستقیم بر روی PS4 PRO اجرا شده است .
f449175_.png
داستان بازی در آینده‌‌ای جریان دارد که اتفاقی هولناک کشور آمریکا را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده ، در بخشی از تریلر نقشه‌ای را می‌بینیم که ظاهراً آمریکا را پس از تجزیه نشان می‌دهد . در بالای نقشه نیز کلمه ی Bridges دیده می‌شود که احتمالاً به جایی اشاره داشته که سم برای آن کار می‌کند .
در اوایل تریلر می‌بینیم که رئیس جمهور آمریکا وضعیت سلامتی خوبی ندارد و روی تختی مخصوص بیماران در داخل اتاق دراز کشیده است. او از سم می‌خواهد که به آن‌ها برای بازسازی آمریکا کند . این اتفاق یا خاطره ای از گذشته بوده یا یکی از اولین اتفاقاتی خواهد بود که پس از شروع بازی شاهدش هستیم .
سم به طور حتم تنها آدم مهمیه که در کاخ سفید ، به او برای نجات بشر نیاز مبرم دارند ، در بخشی از تریلر می‌بینیم که یک پلاک را در دست گرفته و چندین سکانس جنگی عجیب و زیبا نیز وجود دارد . دیگر نکته مهم تریلر، اشاره به شهری با نام اج نات بود که احتمالاً یکی از مکان‌های بسیار مهم در آینده ی آخرالزمانی Death Stranding محسوب می‌شود .
یک گروه تروریستی با نام هومو دیمن وجود دارد ، که ظاهراً شخصیت‌های منفی که تاکنون با آن‌ها دیدار داشتیم ، از اعضای آن بوده‌اند ، دیگر دشمن سم در طول داستان ، هیولاهای نامرئی با نام بی تی ها هستند که اطلاعات چندانی از آن‌ها نداریم . تنها چیزی که می‌دانیم این است که باعث بارش باران مرگباری می شوند .
در تریلر سم با اتصال کودک به خود ، طی فرآیند ناخوشایندی ، بنظر میتواند با بعد دیگر اتصال پیدا کند .

m672811_.png
شخصی‌سازی بخشی مهم از گیم‌پلی Death Stranding خواهد بود ، مسیریابی در محیط‌ها بخش عمده‌ای از تجربه بازی را شامل می‌شود و بازیکن می‌تواند از آیتم‌های مختلفی مانند نردبان ، قلاب برای صخره نوردی و تبر یخ نوردی استفاده کند ، همچنین به نظر می‌رسد بازیکن در مسیریابی آزادی عمل داشته و می‌تواند برای عبور از موانع سر راه ، به دلخواه از گزینه‌های مختلف استفاده کند . برای مسیرهای طولانی ، میتوان از وسایل نقلیه برای طی کردن مسیرها استفاده نمود .
در تریلر سم از یک نوع موتور پیشرفته با نورهای درخشان آبی استفاده می کند ، وسایل نقلیه دیگری نیز در تریلر مشاهده شد ، سم احتمالاً می‌تواند از انواع وسیله‌ها برای تسریع در حرکت استفاده کند .

مبارزات بازی کمی دور از انتظار و مقداری عجیب بود ، بنظر بهترین گزینه بازیکن در هنگام مواجهه با نیروهای دشمن فرار کردن است و برای شرایط خاص نیز تعدادی مکانیزم مبارزه تن به تن در نظر گرفته شده است . همچنین در یکی از صحنه‌های مبارزه ، سم از یک کیف دستی به عنوان سلاح خود استفاده کرد . با توجه به این موضوع ، احتمالاً بازیکن می‌تواند با تعامل با محیط و استفاده از آیتم‌های مختلف برای صدمه زدن به دشمنان خود بهره ببرد .

لیست سلاح‌های بازیکن در بخشی از تریلر شامل اسلحه گرم می‌شد ، حتی برای مدت کوتاهی نیز شاهد تیراندازی بودیم . به نظر نمی‌رسد که درگیری‌های مسلحانه اهمیت بالایی در بازی داشته باشد و احتمالاً در برخی از مراحل بازیکن مجبور به استفاده از سلاح‌های گرم خواهد شد . اگر هم اجباری در کار نباشد ، استفاده از اسلحه احتمالاً برای موارد بسیار خاص در نظر گرفته شده است .

سیستم ردیابی که در تریلر شاهدش بودیم ، می‌تواند با ارسال نوعی موج سونار ، تصویری از آیتم‌ها و به طور کلی اشیا ارزشمند قرار گرفته در محیط اطراف را نشان دهد . دیگر ویژگی سیستم ردیابی ، نشان دادن ردپای یک نوع موجود شکارچی و نامرئی بود که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شد .

در بخش‌هایی از تریلر کوله پشتی سم صداهایی تولید می‌کرد ، ظاهراً این صداها برای یک نوع سیستم هشدار دهنده بود که لباس سم به آن‌ مجهز است .

سونی پس از انتشار تریلر تایید کرد این بازی دارای حالت آنلاین Travelers خواهد بود که به بازیکن اجازه می‌دهد تا مسیرهای طی شده ، تجهیزات و مناطق امن خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ، در بازی چیزی به نام «مرگ» وجود ندارد و پس از دست دادن جان خود تنها باید برای بازگشت از آن طرف (Other Side) تلاش کنید .

دستبندهای سم به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4

نسخه های مختلف بازی

تمامی آیتم‌های پیش خرید ، با پیشرفت‌های بازیکن در طول بازی در دسترس هستند .

g919890_.jpg


d073241_.jpg


w4981_.jpg




73hy_placeholder23.png

تریلر سوم :

wly3_main_04.png
تحلیل تریلر سوم :
اولین چیزی که ما در تریلر میبینم یک پوشش گیاهیست که به سرعت در حال رشد و مرگ است ! ، نورمن که ما آن را در بازی به نام سم میشناسیم مسیری که جهان طی کرده را توضیح میدهد ، انفجاری که زمان ، فضا و زندگی را به همان اندازه که ما از آن اطلاع داریم شرح میدهد ، تئوری بیگ بنگ ، ولی در کلماتش به یک انفجار دیگر ( انفجاری که آخرین ماست) ، که ماهیت نامشخصی دارد اشاره میکند . این انفجار منظور جنگ هسته ای نیست ، کلیت بازی شبیه به اثر نئون گونزیس می باشد ، دنیایی که در معرض نابسامانی و فاجعه زیست محیطی قرار گرفته است ، میتوان مثالی آورد ؛ جهان ساختگی Evangelion که خدایانی دارد با نهادهای عظیم ، که قادر به اشکال مختلف ویرانی مانند سلاح هسته ای هستند . این موجودات اغلب برای ترور و یا سایر بلایای طبیعی طراحی و تفسیر می شوند . اما اکنون ما از خودمان جلوتر هستیم !
سم و دو مرد بی نام در یک حادثه ، زخمی بیدار میشوند ، بر روی شلوار سم نامی به چشم میخورد که ممکن است مربوط به یک سازمان یا نقش او باشد ، یا یک حامی ، آن دو نفر به عنوان گروه خلبانی "CORPSE DISPOSAL TEAM 6" شناخته می شوند که ممکن است توضیح دهد آنها چه کارهایی را با جسدی که جمجمه زرد دارد انجام می دهند . ما از تریلر قبل متوجه شدیم مدس رهبری تیمی از جنگجویان جنگ جهانی دوم رو بر عهده دارد ، کسی یا چیزی که قادر به جان بخشیدن بدن بی جان آنها می باشد . ولی هدف آنها هنوز مشخص نیست .


زمانی که مرد تلاش میکند همکارش را از زیر ماشین بیرون بکشد ، آنچه که میتوانیم از گیم پلی انتظار داشته باشیم را مشاهده خواهیم کرد ؛ هشدار ربات در زمانی که خطر (موجودات نفتی ! ) نزدیک شماست ، چیزی که جالب است در این مورد ، این روبات نیس که متوجه موجودات می شود ، کودک آنها را شناسایی میکند ، زمانی که کودک را رها میکند ، روبات غیر فعال میشود ! و قدرتش را از دست میدهد ، دستبندها به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4 ، ماهیتی که تا الان شرح داده ام فقط قسمتی کوچک از یک راز بزرگتر است .


ایده ی موجودات نامریی بنظر ساده است ، در اینجا بجای بی حرکت ماندن ، خود را درگیر اتفاقات می کنند ، گودال نفت توسط یک شخصیت شناور کنترل می شود ، تلاش برای بدست آوردن شخصیت مجروح ، درحال حاضر ما میدانیم آنها می خواهند مردم زنده بمانند ، پس از مرگ ، شخصیت را رها می کنند .
در این مرحله تریلر شکل کلاسیک مرموز به خود میگیرد ،
حرکات دست و اشاره ای که آن شخص مرموز انجام میدهد با حرکات مدس در تریلر اول یکسان است ، لباس او بسیار شبیه به Chico در MGSV مییاشد . و بنظر می آید او نسخه ی پیشرفته تر روبات را در اختیار دارد .


زمانی که موجودات برای مقابله می آیند ، میبینیم که او نوزاد را به سم منتقل میکند ، و به او میفهماند قبل از تلاش برای کشتن خود ، آن را اجرا کند ! ، در مورد این صحنه یک چیز جلبه توجه میکند ، همه چیز جز سم در هوا شناور است ! . در اوج تریلر ، با موجودی عظیم مانند مارینت ، سم مواجه میشود ، که سیم یا طنابهایی از او آویزانه ، پس از انفجار بنظر می آید سم به سوی دیگری هدایت میشود ، اینجاست که ایده ی جنگ هسته ای ، با فاجعه ی از هم گسیخته شدن واقعیتهای ما شکل میگیرد ، و در بسیاری از داستانها محبوبیت دارد .

در زیر آب ما یک خالکوبی بر روی دست راست سم میبینیم که بنظر نماد شیطان است ، علامتی به صورت مختصر در قفسه سینه ظاهر و ناپدید می شود ، در اطراف او همه چیز تغییر میکند ، همه چیز آهسته شناور می شود ، موجودی غول پیکر نمایان ، و تمام ماهیها به سمت بالا می روند .
در داخل سم دوم ! ما تنها یک کودک میبینیم ، بخش C اول تیزر به این معنی است که آنچه در اینجا مشاهده می کنیم قبل از اینکه کودک در نهایت از او خارج شود اتفاق می افتد .
یکی از نظریه های محبوب ، نشان می دهد نوزادان کلون ، صاحبان آنها هستند ! که می توانند مکانیک مرگ و تولد را از کلون خود بازیابی کنند .


مدس در کنفرانس Tokyo Comic Con امسال با IGN ژاپن مصاحبه داشت و نشان داد که شخصیت ها "دوبعدی" همانند سایر بازی های کوجیما هستند.

مدس گفت: "شما باید این شخصیت ها را به شیوه های مختلف در طول بازی ببینید ، که ممکن است در برخورد با کلونی های جدید هر شخصیت ، در نسل ها و دوره های زمانی اشاره کند ! .

پس از دنباله زیر آب ، سم بر روی سطح بیدار میشود ، و سرانجام آن دسته از tardigrades ی که قبلا دیدیم را مشاهده خواهیم کرد ، این فقط یک رویا نیست .

و آن 5 شخصیت مرموز از جنگجویان اتمی ..

تحلیل و بررسی ویدئوی چهارم


زیرنویس فارسی تریلر ششم



zj0j_main_09.png



gjz4_main_07.png
 
آخرین ویرایش:

Coma BlacK

Dead Memories
کاربر سایت
Jan 28, 2013
1,290
نام
مصطفی اعتمادی
دلیلش اینه که یه سریا مارو با هیترهای سونی یکی کردن!
فکر کردن اینکه میگیم ناراضی ایم و نقدش میکنیم از رو خوشحالیه!
کاملا بلعکسه
در صورتی که شاید از همونایی که فن بوی بازی در میارن بیشتر ناراحتیم
توقعات و تصوراتمون تو این چندسالی که وحشتناک هایپش بودیم خیلی از چیزی که این ۳ روز دیدیم دوره
بازی بویی از عنصر دلهره و وحشت و ترس (باتوجه به اون ۳ تریلر معروف اول) حداقل تا اینجای کار نبرده در عوض بیش از اونچه فکر میکردیم رئالی تر شده
و خیلی مسائل دیگه که قبل تر بچه ها مطرح کردن
ولی چون تاپیک ارث پدرانشون هست ماها نباید نقد کنیم و توی تاپیکی که از روز اول اخبارش رو خودمون قرار میدادیم حضور داشته باشیم!
دوست عزیز اصلا اینجوری که میگی نیست.... بیشتر ما گفتیم پافشاری نکنید تا نظر کسی رو عوض کنید... وقتی رسما اعلام میشه که در هر شرایطی با بازی حال میکنه
بنظرم اون نمایش‌هایی که اوایل از بازی دیدیم و انتظاراتی که شما از این بازی داری ، تو بخش داستانی و ماموریت‌های اصلی برآورده خواهد شد
 

dark spartan

کاربر سایت
Feb 11, 2017
676
ولی اگه ترکوند اگه مارو بکوبونین واقعا حرکت فولی زدین چون ما براساس این نمایشها نظر دادیم نه چیزه دیگه

شماها دیگه آخرشین.وقتی تو پست گیرز یکی میاد از روی ویدئو ها بازی رو قضاوت میکنه میگین هیچکس از روی ویدئو بازی رو قضاوت نمیکنه و ترولش میکنید ولی وقتی خودتون بازی رو از روی تریلر قضاوت میکنید و پرونده بازی رو می بندین میگین اگه ترکوند نباید به ما ایراد بگیرید ما نمیدونستیم بازی چطوریه و از روی تریلر قضاوت کردیم:D:D
 

amir code

کاربر سایت
Mar 18, 2008
1,344
نام
amir hosein
برعکس یادمه در کنار داستان... گیم‌پلی بازی و اون لباس طوفانی‌ای که با محیط استتار میشد خیلی تو بحثا بولد بود و ازش صحبت میشد... حالا کاری با گذشته ندارم
شاید قسمتی از صحبت شما بجا باشه... ولی قبل از انتشار بازی بنده نظرمو اعلام کردم شما هم همینطور... بحثی نداریم... بازی که منتشر شد همه چی مشخص میشه
شما هم همینطور موفق باشید!
راجعبه بولد شدن اون لباس و گیمپلی همین بس که بازی کلا 5 ساعت بیشتر گیمپلی نداشت
بچه ها اونموقع اصلا نگران گیمپلی بازی نبودن چون هسته گیمپلی رو میدونستن و قبلا تو نسخه های قبلی تجربه کرده بودن
ولی این بازی زمین تا آسمون با قضیه mgs فرق داره
چون ما قبلا هیچ ذهنیتی نسبت به گیمپلی بازی نداشتیم دوستداشتیم یه گیمپلی عالی ببینیم
اگه این نمایشها مثلا برای mgs 6 بود قابل قبول بود چون همه نسبت به گیمپلی mgs همونطور که گفتم ذهنیت کامل دارن
بحرحال امیدوارم بازی بیاد و بترکونه و همگی لذت ببریم
 

Coma BlacK

Dead Memories
کاربر سایت
Jan 28, 2013
1,290
نام
مصطفی اعتمادی
مشکل دقیقا همین جاست
قبل از تجربه death stranding یا حتی انتشار بازی به مکانیزم های بازی ایراد می گیرن از کجا میدونی مکانیک اضافه و ناکارآمد داره ؟
اگه SOTC سال 2005 منتشر نمی شد همین نسخه 2018 بود قطعا قبل از انتشار تمام این انتقاد ها مطرح می شد چرا محیط بازی خالی ؟مگه میشه یه بازی با فقط 16 تا دشمن ؟ تنوع سلاح کجاست ؟و....
منظورم از مقایسه این دو تا المان های به نظر نمیاد جذاب باشن مثل ساعتها وقت گذاشتن و طی کردن مسیر های طولانی برای رسیدن و پیدا کردن نقطه ضعف Colossus تو SOTC اما وقتی خودت بازی تجربه میکنی همین کار به ظاهر خسته کننده به قدری جذاب و شگفت انگیز بعد از پایان بازی ارزو می کنی ای کاش تعداد Colossus ها بیشتر بود
به نظر کوجیما این حس جادوی به وجود اورده قدم زدن در محیط به قول دوستان کولبری بسیار جذاب خواهد بود
هر چند که بازی بسیار فراتر از این حرف هاست
دقیقا... این موضوعی بود که منم بهش اشاره کردم...بزارین بازی بیاد تا بفهمیم چرا باید این تجهیزات رو حمل کرد و داستان پشتش چیه....

از اونجاییکه شادو بهترین بازیه زندگیمه... و تا الان چیزی در حد اون برام نیومده... هرجا اسمشو بشنوم باید نظرمو بگم:D
حرفتو قبول دارم در نگاه اول هرکسی بازی SOTC همون اوایل هم که میدید میگفت این چه بازیه خسته کننده‌ایه... با یک اسب تو یک محیط خیلی بزرگ بری تا به غول برسی... خب چرا مثل بازیهای دیگه قبل از رسیدن به باس بازی هزار تا دشمن نباید بکشی... یا فقط یک شمشیر! و هزار تا ایراد دیگه... ولی وقتی پای بازی میشینی...
داستان بازی رو میفهمی که چرا این محیط انقدر بزرگ اما خلوت و آرومه... دلیل داره چون یک خدا اینجا طلسم شده و سرزمینه اون خداست... منطقه ممنوعست و زمان توش متوقفه...
چرا فقط یک شمشیر ؟ چون این شمشیر شما رو به کلوسوس ها میرسونه ... چرا فقط 16 تا کلوسوس چون جدا از طراحیه خاص و هنریشون... هر کلوسوس تیکه ای از روح دورمین خدای بازیه...وووو انقدر دوس داری تو بازی موفقیت کسب کنی تا مونو دختر روی سنگ بیدار بشه... یا خدای بازی که باهاش معامله میکنی رو ببینیو.... و هزارتا چیز دیگه

انقدر بازی شما رو درگیر میکنه که به کشتن چارتا دشمن پوچ اهمیت نمیدی.... شرایط برای DS هم به همین شکل خواهد شد... انقدر بازی شما رو درگیر میکنه که 4 تا باگ و اکشن معمولی بازی دیگه به چشم نمیاد.... به همین خاطرم گفتم که تو بازیهای کوجیما دنبال گرافیک و اکشن پر زرقو برق نیستم

البته من DS رو با SOTC مقایسه نمیکنم ولی احساس میکنم همین اتفاق برای DS هم میفته... و با اینکه DS در نگاه اول شاید برای ی عده خسته کننده باشه... ولی عواملی در بازی وجود خواهد داشت که انقدر درگیرکنندست که اصلا مسائل دیگه به چشم نمیاد

البته این موضوع رو هم یادمون نره... با اینکه در شاهکار بودن شادو هیچ شکی نیست اما کسانی که بازی رو تجربه کردن به دو دسته تقسیم میشن : یا خیلی حال کردن.... یا دو تا تیر به اولین کلوسوس زدن و بعد نیم ساعت رفتن سراغ ی بازیه دیگه.... این اتفاق برای DS هم خواهد افتاد
 

amir code

کاربر سایت
Mar 18, 2008
1,344
نام
amir hosein
شماها دیگه آخرشین.وقتی تو پست گیرز یکی میاد از روی ویدئو ها بازی رو قضاوت میکنه میگین هیچکس از روی ویدئو بازی رو قضاوت نمیکنه و ترولش میکنید ولی وقتی خودتون بازی رو از روی تریلر قضاوت میکنید و پرونده بازی رو می بندین میگین اگه ترکوند نباید به ما ایراد بگیرید ما نمیدونستیم بازی چطوریه و از روی تریلر قضاوت کردیم:D:D
داداش ترکیبیه بدی زدی
هربازی قبلش یسری اطلاعات و تریلر میده
یه تریلر از میشن هم میده تا ما بفهمیم بازی چطوریه
اگه با منطق شما بریم جلو نباید سر هر بازی نظر بدیم
اینکه شما یه بازیه کامل رو تو یوتوب ببینی و نظر کامل بدی اون بی انصافیه
ولی اینکه یه تریلر 80 دقیقه ای ببینی و گیمپلی هم نبینی و دوستان بیان بگن این گیمپلی منو راضی کرد آدم یطوریش میشه
چیزی که ما دیدیم گیمپلی نبود
میشه نقد کرد
اینجوریکه شما دارین میگین کلا فیدبک رو دارید میبرید زیر سوال
کلا یچیزی عجیبی گفتی....یوتوب کامل بازی گرز با تریلر 80 دقیقه ای ds که قرار بود با مکانیزمهای بازی و میشنهای آشنا بشیم....نمیدونم ربطش چیه
قضاوت راجعبه گرز از طریق یوتوب میشه خودزنی ولی برای ds میشه فیدبک....تفاوتشو فهمیدی عزیز
 

Coma BlacK

Dead Memories
کاربر سایت
Jan 28, 2013
1,290
نام
مصطفی اعتمادی
راجعبه بولد شدن اون لباس و گیمپلی همین بس که بازی کلا 5 ساعت بیشتر گیمپلی نداشت
بچه ها اونموقع اصلا نگران گیمپلی بازی نبودن چون هسته گیمپلی رو میدونستن و قبلا تو نسخه های قبلی تجربه کرده بودن
ولی این بازی زمین تا آسمون با قضیه mgs فرق داره
چون ما قبلا هیچ ذهنیتی نسبت به گیمپلی بازی نداشتیم دوستداشتیم یه گیمپلی عالی ببینیم
اگه این نمایشها مثلا برای mgs 6 بود قابل قبول بود چون همه نسبت به گیمپلی mgs همونطور که گفتم ذهنیت کامل دارن
بحرحال امیدوارم بازی بیاد و بترکونه و همگی لذت ببریم
برای ما که اینجوری نبوده! نمیدونم شما به چه سبکی در بازی پیشروی داشتی.. اما اصلا این داستان موضوع مورد بحث نیست و ادامه‌ش صلاح نیست
بحرحال امیدوارم بازی بیاد و بترکونه و همگی لذت ببریم
منم همینو میخام... والبته مطمعنم
 

Holy Diver

کاربر سایت
Jun 2, 2010
1,705
نام
عرفان
چرا سیستم گیم پلی بازی امکان شکستش پایین؟

مهم ترین عامل گیم پلی mgsv که باعث این همه 10 براش ردیف کنن چی بود؟ گیم پلی پاداش دهنده. مثالی که گیم اسپات براش زد این بود که همه چیز حتی زمان تو بازی روی گیم پلی تأثیر داره یعنی مثلا شما تو بازیی مثل final fantasy شما میتونی پشت سر هم دکمه اکشن بزنی و هیچ اتفاقی تو گیم پلی نمیفته.
اما حتی تیر زدن هوایی تو این بازی تأثیر رو تو گیم پلی میذاره به این صورت که تیر اسلحه بیهوشی کم میشه و این باعث میشه mother base برای ساختن تیر این سلاح که از یه نوع گیاه خاص تو بازی تولید میشه اقدام کنه و این وقت میگیره و تأثیر گذاره. یعنی حتی هیچ کاری نکردن و یه جا واستادن باز تو پیشبرد گیم پلی تأثیر گذار چون همزمان آپگرید آیتم ها داره پیش میره و همزمان پولت داره کم یا زیاد میشه با توجه به عملکرد MB به علاوه زمان تو گیم پلی تأثیر مستقیم داره و میتونه شیفت سرباز ها رو عوض کنه.
این برقراری بالانس و تأثیر عنصر های مختلف روی هم تو هیچ بازی دیگه ای دیده نمیشه و کار بسیار مشکلی هست.
مزیت مهمی که داره این که کوچکترین عملی که انجام میدی پاداش و مجازات خودش رو داره و احساس نمیکنی وقتت داری تلف میکنی احساسی که من موقع بازی کردن اکثر بازی های RPG و OW دارم.

توی DS با توجه به چیزایی که دیدم فکر میکنم این عنصر مخصوصا خیلی کامل تر شده و به بلوغ خودش رسیده. فکر کنید همزمان که شما در تقلا برای پیدا کردن راه و surviving هستی تو پس زمینه داره اتفاقات زیادی میفته! برای مثال استامینا و باطری داری تموم میشه، وسائلی که تو راه ول کردی یا ساخت و ساز هایی که کردی دارن توسط گیمر های دیگه لایک میگیره( که معلوم لایک حالت currency داره تو بازی) و همزمان آیتم ها دارن آپگرید میشن. به علاوه این که مدام عناصری مثل یادگیری موسیقی، بیشتر شدن تحمل وزن و رابطه با BB داره دولوپ میشه و حتی به گفته کوجیما بعضی از این عناصر توی دنیا بعد از مرگ بازی هم تأثیر دارن، حتی شا..یدن و حموم کردن که اینجا داره مسخره میشه داره تأثیر میذاره چون از fluidشون داره بمب های مختلف تولید میشه! اگر با دید سطحی نگاه نکنیم عملا کار بیهوده و زمان پرت تو بازی وجود نداره.
یعنی میخوام بگم چجوری روتون میشه از نقاط قوت بازی ایراد بگیرید؟! :D

من خیالم از گیم پلی کاملا تختِ تختِ و فکر میکنم کاملا نظر منتقد های درست و حسابی رو به خودش جلب میکنه.
 
آخرین ویرایش:

soorena

کاربر سایت
Nov 9, 2009
2,678
نام
علی
من با mgsv که خیلی از دوستان میگن خسته کننده و تکراری بود خیلی حال کردم و ساعتها سرگرمم کرد و داستان و شخصیت هاش رو هم خیلی دوس داشتم
من نمیگم DS خوبه یا بده
ممکنه بازی عرضه بشه و متای 99 هم بگیره
ولی انصافا چجوری از روی این دوتا نمایش گیم پلی به این نتیجه رسیدین بازی میترکونه؟ اگه میشه دلایل خودتون را با رسم شکل توضیح بدین :D
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,403
نام
محمد
چرا سیستم گیم پلی بازی امکان شکستش پایین؟

مهم ترین عامل گیم پلی mgsv که باعث این همه 10 براش ردیف کنن چی بود؟ گیم پلی پاداش دهنده. مثالی که گیم اسپات براش زد این بود که همه چیز حتی زمان تو بازی روی گیم پلی تأثیر داره یعنی مثلا شما تو بازیی مثل final fantasy شما میتونی پشت سر هم دکمه اکشن بزنی و هیچ اتفاقی تو گیم پلی نمیفته.
اما حتی تیر زدن هوایی تو این بازی تأثیر رو تو گیم پلی میذاره به این صورت که تیر اسلحه بیهوشی کم میشه و این باعث میشه mother base برای ساختن تیر این سلاح که از یه نوع گیاه خاص تو بازی تولید میشه اقدام کنه و این وقت میگیره و تأثیر گذاره. یعنی حتی هیچ کاری نکردن و یه جا واستادن باز تو پیشبرد گیم پلی تأثیر گذار چون همزمان آپگرید آیتم ها داره پیش میره و همزمان پولت داره کم یا زیاد میشه با توجه به عملکرد MB به علاوه زمان تو گیم پلی تأثیر مستقیم داره و میتونه شیفت سرباز ها رو عوض کنه.
این برقراری بالانس و تأثیر عنصر های مختلف روی هم تو هیچ بازی دیگه ای دیده نمیشه و کار بسیار مشکلی هست.
مزیت مهمی که داره این که کوچکترین عملی که انجام میدی پاداش و مجازات خودش رو داره و احساس نمیکنی وقتت داری تلف میکنی احساسی که من موقع بازی کردن اکثر بازی های RPG و OW دارم.

توی DS با توجه به چیزایی که دیدم فکر میکنم این عنصر مخصوصا خیلی کامل تر شده و به بلوغ خودش رسیده. فکر کنید همزمان که شما در تقلا برای پیدا کردن راه و surviving هستی تو پس زمینه داره اتفاقات زیادی میفته! برای مثال استامینا و باطری داری تموم میشه، وسائلی که تو راه ول کردی یا ساخت و ساز هایی که کردی دارن توسط گیمر های دیگه لایک میگیره( که معلوم لایک حالت currency داره تو بازی) و همزمان آیتم ها دارن آپگرید میشن. به علاوه این که مدام عناصری مثل یادگیری موسیقی، بیشتر شدن تحمل وزن و رابطه با BB داره دولوپ میشه و حتی به گفته کوجیما بعضی از این عناصر توی دنیا بعد از مرگ بازی هم تأثیر دارن، حتی شا..یدن و حموم کردن که اینجا داره مسخره میشه داره تأثیر میذاره چون از fluidشون داره بمب های مختلف تولید میشه! اگر با دید سطحی نگاه نکنیم عملا کار بیهوده و زمان پرت تو بازی وجود نداره.
یعنی میخوام بگم چجوری روتون میشه از نقاط قوت بازی ایراد بگیرید؟! :D

من خیالم از گیم پلی کاملا تختِ تختِ و فکر میکنم کاملا نظر منتقد های درست و حسابی رو به خودش جلب میکنه.
دلیل اصلی خفن بودن گیم پلی MGS V، آزادی عمل فوق العاده بازی بود. یعنی اینکه شما به روش های مختلفی میتونستی بازی رو پیش ببری و تقریبا تمام این روش ها لذت بخش بود و برای همه این روش ها، امکانات کافی در نظر گرفته شده بود. شما میتونستی یک ساعت بیس دشمن رو رصد کنی و بعدش تصمیم بگیری که چطور مخفیانه و بدون هیچ شلیکی بری جلو، میتونستی هر کی رو دیدی بیهوش کنی و زیاد برای رصد محیط وقت تلف نکنی، میتونستی اکشن بری جلو اونم با انواع و اقسام سلاح، میتونستی تو مادربیس یه اسنایپر خفن ردیف کنی و هدف اصلی رو همون اول بازی بکشی بره پی کارش :D وقتی هم میگم هر روشی یعنی اینکه تو اون روش بازی تو سطح خیلی خوبی بود، وقتی مخفی کاری میری اینقدر امکانات برای مخفی کاری در نظر گرفته شده که کمتر بازی مخفی کاری در این سطح می تونی پیدا کنی. البته بسته به اینکه چطور میخواستی بازی کنی ممکن بود مجبور بشی وقت بیشتری صرف کنی، حالا یا برای چیدن استراتژی مخفی کاری، یا اینکه چرخیدن تو محیط برای پیدا کردن آیتم های خاص برای ساخت یک وسیله خاص. حالا این رو در نظر بگیر که این کلیت گیم پلی بود، جزییات وحشتناک زیاد بودن و اون چیزی که شما مثال زدی یکی از همین جزییات هست. این هسته اصلی گیم پلی MGS V رو من توی DS نمی بینم چون هدف دو تا بازی متفاوت هست.
 

stanley

کاربر سایت
Nov 24, 2013
3,613
من دوباره با دیدن این تریلر جدیده از بازی خوشم اومد :D با این مسخره بازی هایی که تو بازی گنجوندن خیلی خندیدم و بیشتر از اینکه احساس کنم کوجیما سرکارم گذاشته بعنوان قسمتی از بازی باهاش حال کردم. بنظرم تمام میکانیزم های بازی مثل ور رفتن با سم و مسخره بازی هاش و دیزاین اتاق بجای اینکه بیهوده باشه تو راستای شخصیت پردازی سم موثره مخصوصا وقتی که میفهمیم ما و سم قراره تنها راه طولانی ای رو سپری کنیم. فقط اینکه زیادی دارن روی بازی مانور داده میشه! این بولد شدن بیش از حد و القابی که داره به بازی داده میشه شاید بضرر بازی تموم شه. درکل از میکانیزم های ساده ی گیم پلی بازی خوشم اومد، از فضای بازی خوشم اومد ، از مسخره بازی های بازی هم خوشم اومد :D
 

master_hate

کاربر سایت
Sep 22, 2015
232
نام
مصطفی
من خودم به شخصه با این ایده حموم کردنو ادرار و نازکردن بچه و غیره ... خیلی حال کردم. به نظرم این یک قدم رو به جلو تو سبک بازی های RPG (گر چه هی خود کوجیما میخواد بگه سبک جدید و فلان ولی هسته اصلی بازی RPG میزنه به نظرم ) هست.
برای سال ها بازیا یا برای ساده تر کردن و جلو گیری از پیچیدگی بیش از حد کار هایی مثه خوردن و آشامیدن و دستشویی و حموم و خواب رو تو بازیای OW role playing قرار نمیدادن و این به نظر من یه ضعف بود. گرچه پیاده سازیشون هم بسیار مشکله و شاید واسه همین خیلی از سازنده ها سراغ این المان ها نمیرن ولی این حرکت کوجیما به نظر من یه ریسک و هم یه انقلاب تو سبک خودشه و به شدت ازش حمایت میکنم.
و مطمعنم خیلی ها که دارن الان ترول میکنن موقع بازی کردن پشت دسته خیلی هم باهاش حال میکنن.

پ.ن: به نظرم این بازی بیشتر از mgs v بین فن های کوجیما اختلاف میندازه مثه mgs v که خیلی ها آشغال دونستنش و خیلی ها مثه من بازی محبوبشون تو سری بوده.
 
  • Like
Reactions: INCENT∇

Holy Diver

کاربر سایت
Jun 2, 2010
1,705
نام
عرفان
دلیل اصلی خفن بودن گیم پلی MGS V، آزادی عمل فوق العاده بازی بود. یعنی اینکه شما به روش های مختلفی میتونستی بازی رو پیش ببری و تقریبا تمام این روش ها لذت بخش بود و برای همه این روش ها، امکانات کافی در نظر گرفته شده بود. شما میتونستی یک ساعت بیس دشمن رو رصد کنی و بعدش تصمیم بگیری که چطور مخفیانه و بدون هیچ شلیکی بری جلو، میتونستی هر کی رو دیدی بیهوش کنی و زیاد برای رصد محیط وقت تلف نکنی، میتونستی اکشن بری جلو اونم با انواع و اقسام سلاح، میتونستی تو مادربیس یه اسنایپر خفن ردیف کنی و هدف اصلی رو همون اول بازی بکشی بره پی کارش :D وقتی هم میگم هر روشی یعنی اینکه تو اون روش بازی تو سطح خیلی خوبی بود، وقتی مخفی کاری میری اینقدر امکانات برای مخفی کاری در نظر گرفته شده که کمتر بازی مخفی کاری در این سطح می تونی پیدا کنی. البته بسته به اینکه چطور میخواستی بازی کنی ممکن بود مجبور بشی وقت بیشتری صرف کنی، حالا یا برای چیدن استراتژی مخفی کاری، یا اینکه چرخیدن تو محیط برای پیدا کردن آیتم های خاص برای ساخت یک وسیله خاص. حالا این رو در نظر بگیر که این کلیت گیم پلی بود، جزییات وحشتناک زیاد بودن و اون چیزی که شما مثال زدی یکی از همین جزییات هست. این هسته اصلی گیم پلی MGS V رو من توی DS نمی بینم چون هدف دو تا بازی متفاوت هست.
ببین کلا mgsv رو می‌شد به دو بخش اکشن مخفی کاری و بخش RPG تقسیم کرد این مسئله ای که گفتی مربوط به بخش اکشن سوم شخص بود که البته کوجیما برای این بخش تو DS هم آزادی عمل زیادی در نظر گرفته؛ مثلا برای رسیدن به هدف چند راه داری: از راه رودخونه و صخره هست بری، از جایی که ارتفاع چالش اصلی بری، از جایی که دزد ها هستن بری یا مثلا از جایی که هیچ کدوم از این ها نیستن ولی راه طولانی تر بری یا... حالا با توجه به اینا باید equipment های متفاوت تو مسیر برداری و بتونی استامینا و باطری و مقدار خون و... رو با توجه به مسیر کنترل کنی. یعنی اون آزادی عمل وجود داره هنوز ولی کاملا متفاوت از mgsv

نظر من این که چیزی که مثال زدم جزئیات نیست اتفاقا کلیت و مهم ترین بخش RPG هست که تو mgsv باعث می‌شد گیمر بعد از ۶۰ ساعت بازی خسته نشه و بازی حالت پویا پیدا کنه که تو DS این عنصر به بلوغ خودش رسیده
 
  • Like
Reactions: Ludens

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,342
والا ما جزئیاتی ندیدیم
حداقل تو نمایشها که اینطور بود
جزئیات رو فقط کوجیما میدونه و اون طراح آرتبوکش
راجعبه بازی shadow صحبت شد
اونموقع (البته اگه بازی کرده باشی) یه انقلابی بود برای خودش
واقعا کسی خسته میشد ازین که میخواد یه غول جدید ببینه؟
هرچقدر راه طولانیتر میشد عطش ما هم همینطور
الان سال 2019 هستیم بازیهای اوپن ورلدی مثل ویچر 3 rd2 و......اومده
با وجود جزئیاتی که داشتن شما به این بازی میگی جزئیات؟
اصلا یکی از بحث ها سره اینه که محیط چرا انقدر خالیه....
شما همچین میگی جزئیات بازی کوجیما بالاس که انگار بقیه استودیو ها و کارگردانها بازیهاشونو تو محیط 3d max ساختن
بجای این آمار رو ارقام از نقشه برو گیمپلی بازیو و محیط بازیو ببین بعد بیا در مورد جزئیات محیطی صحبت میکنیم
شرمنده که مزاحم بحثهای پرمفهوم و ترول هاتون هستم ولی ign یه مقاله ای کار کرده در مورد جزئیات و مکانیسمهای بازی که حدود 60 تاست.اگه وقت کردین بخونینش!!!خودم وقت نکردم ترجمه شون کنم ولی یک از کاربران بخشی از اون رو انجام داده اگه کسی دوست داره بخونه.
مکانیزم های گیم پلی بازی :
۱. بازیکن باید در بازی باید مواردی مثل خون سم ، وزن ، وضعیت BB ، نوار استامینا ، ظرفیت ریه های سم ، ظرفیت باتری ، سرعت راه رفتن ، مقاومت در برابر افتادن و چند مورد دیگر رو مدیریت کنه. ( همه اینا روی تجربه بازی تاثیر گذار هستن )


۲. نقشه بازی توپوگرافیکال هست و ارتفاع زمین ها ، کوه ها و عمق رودخانه ها رو نشون میده.


۳. آیتم های بازی که سم قبل از سفر باید با خودش ببره توسط پرینتر سه بعدی ساخته میشن و بازی سیستم Crafting داره.


۴. محموله ای که سم در این ماموریت با خودش به بندر نات سیتی برد اسپرم انسان ( برای ایجاد تنوع ژنتیکی برای مردمی که در اون شهر زندگی میکردن ) ، دارو و سلاح ضد BT بود.


۵. در هر منطقه ی خاصی که گیر BT ها بیفتین باید با یه باس منحصر به فرد مبارزه کنین و در صورتی به زندگی واقعی برمیگردین که شکستش بدین. ( اگه بمیرین هم انفجاری به وجود میاد که اون منطقه رو نابود میکنه و مسیر شما صعب العبور میشه ). این باسی هم که در تریلر نشون دادن آسونترین باس بازی و بر روی درجه سختی آسون بوده.


۶. وقتی سم بخواد از ارتفاع بالا بره یا از جاهای سخت برای عبور رد بشه باید با دکمه های خاصی تعادل و بالانسش رو حفظ کنین.


۷. برای رسیدن به محل ماموریت راه های متفاوتی هست و هرکدام از راه ها ویژگی های متفاوتی دارن. مثلا ممکنه یکی از مسیرها راه عبور سخت تری داشته باشه و بر اساس هر مسیری که میرین باید از قبل تجهیزات لازم برای اون مسیر رو آماده کنین و خیلی مهمن.


۸. وزن محموله رو میشه در اطراف سم تنظیم کرد تا تعادل برقرار بشه. هرچقدر وزن بیشتر باشه حرکت کردن سم سخت تر.


۹. قبل از بیرون رفتن از پایگاه میشه مارکر گذاشت تا از مسیر دلخواه به هدف رسید.


۱۰. آیتم های پوشیدنی فقط برای شخصی سازی نیستن و روی گیم پلی تاثیر مستقیم میذارن. مثلا کلاهی که سم میذاره هم ازش دربرابر اشعه های مضر حفاظت میکنه و هم مصرف استامینا رو کاهش میده.


۱۱. میشه با اسکنری که سم داره محیط رو بررسی کرد و ویژگی هر قسمت رو دید. مثلا در صحنه که سم به رودخونه میره قسمت های زرد و قرمز عمق آب رو نشون میدن‌.


۱۲. موقعی که سم وارد قسمت قرمز میشه و میفته با جریان رودخونه کشیده میشه‌. ( بعضیا میگن چرا اونقد عجیب شنا میکرد؟ خب اینم دلیل داره و به این علته که وزن باری که پشت سم بود خیلی زیاد بود و بهش فشار وارد میکنه که نتونه به دوجهت بچرخه برای همین در اون لحظه تمام تلاششو میکنه تا از سرعت کشیده شدن توسط جریان رودخونه خودشو نجات بده ) این باعث میشه استامینای شما کم بشه و بعضی از محموله ها هم صدمه ببینن.


۱۳. نوار استامینا در بازی خیلی مهمه و باید حسابی حواستون بهش باشه وگرنه در بازی دچار مشکل میشین‌‌. با کارهایی مثل تنظیم تعادل محموله ها ، نشستن و استراحت کردن ، نفس تازه گرفتن ، نوشیدن نوشیدنی انرژی زا ، ماساژ دادن شانه ها و…


۱۴. طنابها و نردبانها تقریبا همه جا قابل استفاده هستن. ولی باید دقت بشه که سنگینن و میتونن کار شما رو سخت کنن. پس انتخاب با بازیکنه که تصمیم بگیره بعد از استفاده از طناب یا نردبان دوباره با خودش حملشون کنه یا نه.


۱۵. نردبان یه تحمل وزن مشخصی داره و اگه زیاد سنگین باشین ممکنه بیوفتین یا بشکنه.


۱۶. باید به محدوده تحت پوشش نت کایرال توجه بشه چون در منطقه هایی که هنوز تحت پوشش نیستن نمیتونین از پرینتر استفاده کنین و آیتم بسازین.


۱۷. افتادن محموله ها بهشون آسیب وارد میکنه و باید با اسپری مخصوصی که همراه سمه تعمیرشون کرد.


۱۸. بازیکن میتونه رد بقیه بازیکن ها رو به صورت آنلاین ببینه. حالا این میتونه از ردپای بقیه گرفته باشه تا وسیله ی مفیدی که برای شما رها کرده باشن تا استفاده کنین ( مثل موتوری که در تریلر بود یا پناهگاهی که موزیک پخش میکرد و بازیکن رو از بارون تایم فال حفاظت میکرد ) و بازیکن ها میتونن برای همدیگه علائم ارتباطی بذارن و درباره هر مسیر بهتون اطلاعات بدن. مثلا وجود چشمه آب گرم یا مسیری که با موتور قابل طی کردن نیست ، خطر ریزش سنگ از کوه ، عمق آب و کلی مورد دیگه.


۱۹. کفش های سم در طی پیاده روی آسیب میبینن و بر نوار استامینا تاثیر میذارن پس بهتره چند جفت کفش همراه داشته باشین تا هرجا نیاز بود عوض بشه.


۲۰. سم میتونه یادبگیره ساز هارمونیکا بنوازه که باعث خوشحال شدن BB میشه و لایکی که بهتون میده بیشتر میشه.


۲۱. خوشحالی BB هم مثل نوار استامینا و مدیریت محموله اهمیت زیادی داره.


۲۲. شما میتونین محموله بقیه بازیکنایی که طی مسیر رها شدن رو بردارین و با خودتون ببرین.


۲۳. پست لاکر هایی در بازی هستن که بازیکن ها میتونن در اون آیتم قرار بدن و بقیه استفاده کنن. مثلا سم از یکی از این لاکرها یک hoverboard و power skeleton بر میداره. هاوربرد این امکان رو میده که محموله ها رو با خودش به دنبال شما بیاره و دیگه لازم نیست نگران وزن محموله بشین. و اسکلت قدرتی هم سرعت راه رفتن شما رو زیاد میکنه ( ولی محدودیت داره و باتریش تموم میشه ) و در تریلر هم دیدیم که سم چطور قابلیت پرش های بلندی با این اسکلت بدست آورده بود و یا سرعت دویدنش به اندازه ای رسید که بتونه پا به پای ماشین دشمن بدوئه و اون رو تصرف کنه.


۲۴. پل فلزی که روی رودخانه ساخته شده بود هم به صورت آنلاین توسط بازیکنان دیگه ساخته شده بود که به تجربه بقیه در بازی کمک کنه. ( و میشه به هرکدام از این سازه ها یا علائم هشدار like داد )


۲۵. سنسور سم میتونه محیطو اسکن کنه و همه آیتم ها و دشمنا رو براش علامت گذاری کنه.


۲۶. با رشته طنابی که سم داره میتونه دشمنان رو stealth kill کنه‌.


۲۷. میشه پست باکس های دشمن رو هک کرد و به امکاناتش و آیتم هاشون دسترسی پیدا کرد.


۲۸. بولا گان یکی از اسلحه های سم هست که میتونه دور دشمن پیچیده بشه و بدین ترتیب اونها رو بکشه.


۲۹. سم میتونه محموله خودشو برای دفاع به سمت دشمن پرتاب کنه.


۳۰. یک سری charge point ها در بازی هستن که اگه شارژ پاور اسکلت یا موتور سیکلت تموم شد ازش استفاده بشه و شارژ بشن.


۳۱. آب و هوا میتونه روی تجهیزات سم تاثیر بذاره. ( مخصوصا باران تایم فال که سرعت گذر زمان رو بالا میبره )


۳۲. نارنجک های هماتیک سم از خون خودش ساخته شدن که ضد BT ها عمل میکنه و بهشون دمج میده. اگه نارنجکتون تموم شده باشه میتونین با کم کردن نوار خون سم چندتا بسازین.
نارنجک های ex سم هم توسط مایعات بدنش ساخته میشن که هنگام حمام کردن جمع آوری میشن.


۳۳. بقیه بازیکنان میتونن به شما در مبارزه با باس ها کمک کنن. نه به صورت مستقیم بلکه با انداختن آیتم هایی برای استفاده علیه باس.


۳۴. در چشمه های آبگرم میشه حمام کرد تا نوار استامینا پر بشه و بدن سم تمیز.


۳۵. موسیقی های موردعلاقه کوجیما هنگام رسیدن به شهرهای بزرگ و مهم پخش میشن.


۳۶. خوابیدن در بازی باعث میشه موارد حیاتی مثل HP ، استامینا ، خوشحالی bb و کیسه های خون پر بشن.


۳۷. آیتم هایی که از خودتون جا میذارین مثل نردبان یا طناب میتونن توسط بازیکن های دیگه استفاده بشن. ( بخش آنلاین به این صورته که بازیکن ها به صورت غیرمستقیم و بدون دیدن همدیگه با اینجور موارد به‌ هم کمک میکنن )


۳۸. هر پایگاهی که افرادش رو قانع کنین که به شبکه اینترنت کایرال وصل بشن باعث میشه اون منطقه در مپ قابل دیدن و اسکن بشه و علاوه بر این بهتون آیتم های مختلفی هم میدن. ( در تریلر هم یکی از همین افراد به سم ساز هارمونیکا رو داد )

تو مقاله متنی اش این جزئیات رو به صورت پراکنده توضیح داده ولی توی بررسی ویدئویی اش اون حدود 60 تا جزئیات رو دقیق تر بررسی کرده
لینک بررسی ویدئویی:
Death Stranding: 59 Gameplay Details We Learned From TGS 2019
لینک مقاله ی متنی:
Death Stranding: Everything We Learned About Gameplay in the Latest Stream - TGS 2019 - IGN
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

یه کاربر باحال تو زومجی بخش های از تریلر ترجمه کرده
در شروع ویدیو صدای die hard man رو میشنویم که میگه: میکا آساما اولین نفری که سفر خودشو از شرق به غرب برای اتصال شهرهای امریکا شروع میکنه، اما به دلیل نبود زیرساختها تلاشش بی ثمر میمونه، کاری که الان میتونیم انجام بدیم، فقط یه سری تماس های صوتی محدود است. ماموریت تو اتصال کیوپاد (گردنبند سم) به گره ها و فعالسازی کایرال یا (کایرال ها) است. گذشته ی ما به هم مربوط است. دیتاهای پراکنده به هم وصل میشوند. در نتیجه 4.6 میلیارد سال تمدن و دانش بشری احیا میشود. کایرال ها مانند پرینتر سه بعدی عمل میکنن و DNA , زژنها وهرچیزی که فکرش را بکنین تولید میکنن، فقط برای بسیاری از موارد به ارتباطات نیاز است. بعد صدای سم میشنویم که درباره خاطراتش و زمان تحویل محموله صحبت هایی میکنه که متوجه نمیشم، این خلاصه دو دقیقه ونیم اول بود
از این به بعد هرچیزی که داخل پرانتزاست حرفهای تکمیلی من یا شخصیتای توی بازیه و هرچیزی نیست حرفای کوجیما (خوب میرسیم به اصل ماجرا جایی که کوجیما حرفاشو اینجوری شروع میکنه؛)
به دلیل اینکه تحویل کوئست در اینجا قرار داره میرم به سمتش و ماموریتمو میگیرم( 2:30 رو نگاه کنین کاملا متوجه میشین) که اسمش هست پایگاه کمپانی دای هارد (دای هارد ظاهر میشه و میگه: ماما برای تکمیل دستگاه با من تماس گرفت، برای اینکه بتونی این بارو حمل کنی، باید فلان کارو بکنی، این محموله شامل دارو و اسپرم انسان است، که تنوع ژنتیکی را به ویژه برای افراد سالمند تامین میکند. اگر در بین راه مردی طی فرایندی که تجربش میکنی (قابا توضیح نیست وباید خودت تجربش کنی) به نزدیکترین کایرال متصل میشی و (یه سری حرف زد که متوجه نشدم)) کوجیما: خوب من در اینجا کوئست و میگیرم، اسم کوئست هست [از مرکز شهر به بندر]، روی نقشه جای سه تا باریو که باید بردارید و میبینید، (دختره به شوخی میگه این که راهی نیست و کوجیما در جواب: بله مسافتی نیست.) خوب من اینجا دو تا کفش مخصوص (توی ادامه توضیح میده که ویژگی کفشا چیه واگه بفهمین شاخ در میارین) و یه نردبان و با پرینتر درست میکنم، خوب اینم از اسپرم، تخم و پلاستیک های محافظشون که در تصویر میبینین. خیلی خوبه (یا لازمه) که این چهارتا چیز همیشه همراهمون باشه: لیپا اسپری، بسته خون (بلاد پک)، (احتمالا ایتمای جونی هستن)، طناب کوهنوردی و چکمه شماره 69.8 (اسمشه). این تعداد نارنجک مخصوص دمو است و در بازی اصلی به علت بالانس بازی این مقدارو ندارین، به هر حال میتونید اونو روی لباس یا توی کوله پشتی بذارید، مثلا اینجا یه جای خالی هست و من نارنجک و اونجا قرار میدم، خب وزنمون پر شد
(بعد راجب قرار دادن نردبان روی کوله پشتی یا توی اون صحبت میکنه که توی هر حالت جای خاص خودشو میگیره، بعد درباره دایره زرد رنگ زیر پای سم صحبت میکنه که میگه وضعیت تعادل سم مرکز ثقلش را نشون میده) [دختره میگه ایا دوتا چکمه اوردی؟ که کوجیما سوالشو با سوال جواب میده و نمیفهمم چی میگه و ادامه میده اون چیزی که توی کیف سامسونترو با دست چپ یا راست میتونید حمل کنید میگه توش چیه ولی من متوجه نمیشم]
این حرفای کوجیما تا دقیقه 5 بود
وجیما: خب میخوام درباره حفظ تعادل یه نکته ای بگم هنگام بلند شدن از زمین و راه رفتن در جاهای سخت با دکمه های L و R میتونید تعادل سم را حفظ کنید. (دختره باشنیدن این جمله کلی ذوق میکنه، همونطور که صداش و میشنوین) خوب از زیر زمین مرکز توزیع (پایگاه) بالا میریم شما میتونید مکانیزیمی که وضیح دادمو در بالا رفتن از سربالایی ببینید، (حفظ تعادل با L و R) خب مرکز توزیع و ترک میکنیم (دختره وقتی وسعت محیطو میبینه باز ذوق میکنه، تا پایان ترجمه علت همه تعجبای این خانمو با این علامت! میگم مثل سری متال گیر ! کلا توی فرهنگ ژاپنیاست که زیاد تعجب میکنن.) ،کوجیما ادامه میده همونطور که میبینین نوار تعادل بسیار لغزنده است، با فشار دکمه سلکت قطب نما و نقشه نمایان میشود، و میتونید راهایی که به مقصد میرسید و ببینید !مثلا میتونید از راه A برید که با دره احاطه شده و باید تجهیزات راهپیمایی مناسب همراهتون باشه و یا از راه B برین که دشمنای زیادی داره و تجهیزاتتون باید مناسب جنگیدن باشه و یا میتونین کل راه و از اینجا دور بزنین که خوب مسیرتون خیلی دور میشه و در مدیریت انرزیتون دچار مشکل میشین! حفظ تعادلتون (یا انرژیتون) به میزان وزنی که حمل میکنین و سرعت حرکتتون بستگی داره. (میرسیم به توضیح اصلی تربن مکانیزم بازی ارتباط با دیگران در خواندن از اینجا به بعد دقت کنین ) [کوجیما جلوتر در هنگام مبارزه با اون هیولا جمله ای برای توضیح این قابلیت میگه ک میخوام همینجا بگم: شما تنها میجنگین اما تنها نیستین این لپ کلام و مهمترین حرف کوجیما درباره نحوه ارتباط بادیگرانه
(بر میگردیم به ادامه داستان)
با زدن دکمه ارتباط سم شروع به کمک خواستن میکنه
( تنها جایی که سم انگلیسی حرف میزنه ومیگه: over here. any body hear me ) و شما در این لحظه است که به سرور متصل شده و آیتم ها و راهنمایی هایی مثل ردپا با توجه به لول کاراکترتان برایتان در نقشه نمایان میشود. و در عین حال سنسور bb همه چیز هایی که بر شما اثر گذار است را از طریق طیف رنگی نمایان میکند. مثلا اینجا برای جلوگیری از اثرات مضر تابش من کلاه کپ میپوشم، لازم نیست عینک آفتابی بزنم همون کلاه کفایت میکنه، ولی چون فشنه من این کار را میکنم!! راه میرم و پزشو به همه میدم. {صدای خنده}
خب اینجا لزجی و پر خزه است باید حواسمونو جمع کنیم که چمدونامون خیس نشه. خب روی سطح آب حاشور های زرد و قرمز میبینین که میزان عمق آب و نشون میده، باید حواستون باشه که از گوشه ها حرکت کنین bb از خزه ها و لجن خوشش نمیاد و باید مواظبش باشین. خوب من اینجا از عمد میخوام وارد ناحیه پر عمق (قرمز) بشم، تا ببینیم چی میشه اگر روحیه لطیفی داری نگاه نکن! خوب 6 تا از بچه ها رو از دست دادیم، ( منظور اون تخمک و اسپرم هایی که اول بازی توی اینونتوریش گذاشتعه بود) خب مثل اینکه BB خوشش نیومد و قرمز شده، غصه نخور bb اونارو بر میگردونم. خب برای اینکه bb کوچولو رو آروم کنیم اول باید خودمون آروم شیم
کی میخواد برنج کوچولو رو ببینه؟ ! (اصطلاح ژاپنی) مقداری نوشیدنی انرژیزا میخورم برای ریکاوری. و مقداری موسیقی گوش کنین تا استرستون کم شه (یه سری حرف درباره موسیقی و نحوه برقراری ارتباط از طریق موسیقی میزنه که دقیقا متوجه نمیشم ایناحرفای کوجیما تا دقیقه 10 بود. امیدوارم راضی باشین)
خب این خطی که اینجا میبینید (شبیه رنگین کمون روی زمین) حاصل همون ارتباطیه که با سرور برقرار کردم و یه جور راهنما برای اتصال شرق به غربه (همون هدف کوئست که فکر کنم باید چند نفری این ارتباطو برقرار کنین)
خب یکی از راهها برای ارتباط اینه که یه راهی برای پایین اومدن از اینجا پیدا کنم که هم خودم برم پایین ، هم بقیه، (بله درست حدس زدین ایتم هایی که در محیط رها میکنید برای بقیه قابل دیدن و استفادست)
من اینو خراب نمیکنم چون میتونه یه راه برگشت به خونه باش، این خط قرمز ابی که میبینین منطقه ارتباطیه که قبلا وجود داشته، همینطور که میبینین از ابی به سمت بالا ارتباط وجود داره و از قرمز به اینطرف ازتباط قطع شده یعنی انتن ضعیف شده و نکته ای که وجود داره شما نمیتونین در از خط قرمز به بعد از پرینترتون استفاده کنین. برای گذشتن از رودخونه در این موقع از سال میتونم از نردبان استفاده کنم ولی فصلهایی وجود داره که آب بالا میاد و دیگه نردبان کاربردی نداره !!(برگام!! اینجا به دختره حق میدم تعجب کنه) هنگام رد شدن از نردبان اگر وزن شما بیشتر از 65kg باشد امکان سقوط شما دو برابر میشه، و اگر این اتفاق بیفته چمدوناتون خراب میشه و هر چیزی که تا الان جمع کردین به فنا میره. (از اینجابه بعد حرفاش واضح نیست ولی به طور کلی درباره صداهای عحیب و غریب محیط صحبت میکنه که میتونی با لبلست جذبشون کنی و بعد کارای خاصی باهاش بکنی. تا لینکه به اون هلوگرام تو ترمینال میرسه)

هلوگرام میگه (چه کسی (مرد یا زن) ارتباط برقرار میکند؟، من 222 هستم به من ملحق شو (یا منو متصل کن)) کوجیما: با گذاشتن کیوپاد (گردنبند) در محفظه اطلاعات شما اپدیت میشه و تغیراتی که در محیط ایجاد کردین روی سرور آپلود میشه و برای بقیه قابل مشاهده و استفادست.خوب طبق نقشه من اینجا بودم و این ارتباط هارو ایجاد کردم ولی از اونجایی که حافظه 222 کاملتره نیازی به قبلیا ندارم! خب بریم با 222 مکالمه کنیم ببینیم دیگه چب گیرمون میاد(دختره میگه من اینو میشناسم شبیه معلم دبیرستانمه) هلوگرام: [من توانایی های زیادی دارم منو با خودت ببر (منظور جسمش نیست اطلاعات زنتیکیشه) مثلا میتونم ماهیگیری کنم (شاید بازی ماهیگیری داره و با داشتن 222 اسکیل ماهیگیریتون بالا میره، شایدم یه شوخی باشه دقیقا نمیدونم) میتونی از صورتم استفاده کنی که این باعث تغییر رنگ پوستت میشه (داره به face off تیکه میندازه) اصلا بیخیال یه راه بهتریم هست میتونی از اثر انگشتم که توی اون محفظه است استفاده کنی!] کوجیما: خوب اینجا حق انتخاب دارین که اونو به عنوان همراه انتخاب کنی یا نکنی، خب اون مهارت فیشینگ داره و میتونه یه حور تاخییر توی یه چیزی بندازه (دقیقا نمیدونم چی) اما من فکر نمیکنم یه نیمه هارمرنیک!(شاید یه نژاد توی بازی باشه) انتخاب خوبی باشه. ولی ساز دهنی خوبی داره

خب این نردبانی که اینجا میبینین فردی به نام جان ساخته همراه یه نوت که نوشته من رویاهای بزرگی دارم من مطمئنم گه چیز خوبی از من دریافت میکنین، اوه و اینم رد پاهاشه، بریم ببینیم چی گیرمون میاد.(دختره درباره جان یه سوال میکنه و کوجیما میگه) من نمیتونم اونو ببینم ولی ردپاهش و اثری که در محیط گذاشته را میتونم حس کنم! همچنین میتونید از کفش هااستفاده کنین و اونارو به اشتراک بذارین،
این فراتر از auto save در بازی ها حتی از نوع ابریه اونه (کلود سیو) (در ادامه حرفایی در باره کفش میزنه که چه نقشی در save کردن بازی داره و اگر گمش کنین چی میشه یا اگر در محیط رهاش کنین بقیه میتونن ازش لستفاده کنن ولی محدودیت های لولی وجود داره، مثلا یه فردی با لول 1 نمیتونه از کفش های فردی با لول 9 استفاده کنه!!!) خب حالا وقتشه که از سازدهنی که از آقا معلم گرفتیم استفاده کنیم!! (منظورش با دخترست) این یه جور مدیتیشن برای bb حساب میشه (اینجا دختره و کوجیما یهه سری لالایی ژاپنی برای bb میخونن بعد کوجیما درباره انواع کمپ زدن توضیحات مختصر میده و میگه کلا سه مدل استراحت داریم، اولی مثل همینی که الان میبینید میتونید هرجایی بشینید و تا حدی ریکاوری بشین، دومین حالت (که در دامه میبینین) جاهایی مثل بن فایرای دلرک سوازه که امکانات بیشتری برای ریکاوری در اختیارتئن میذاره و سومی هم در پایگاه ها میتونید به حمام ببرید و کلا همه آسیباتون و خوب کنین)
خب اینجا میخوام یه چندتا قابلیتو نشونتون بدم، خب بذارین این چمدونارو خالی کنم، حالا میربم روی این چرخ و این سرپاینی رو به این صورت اسکیتی میریم تا در مصرف انرژی صرفه جویی کنیم، (دختره میپرسه: وسایلتو اونجا جا گذاشتی! غیب نمیشه؟ کوجیما: نکتش همینجاست!) و ادامه میده: خب خفا درچمن! (قایم میشیم تو چمنا) همونطور که میدونی من بخشی از وسایلمو جا گذاشتم، اما هنوز از اونایی که رو لباسمه میتونم استفاده کنم، خب این کفشایی که من پوشیدم سرو صدای زیادی داره (زیاد برای مخفی کاری خوب نیست) وباید خیلی خیلی آروم راه برم تا متوجه حضورم نشن، [در لحظه کشتن دشمن درباره لوت کردنش و نحوه کشتنش با استرند حرف میزنه ( اینکه به آسونی زدن فقط یه دکمه انجام نمیشه و باید با آنالوگا یه کارایی بکنی مثل cqc تو متالگیر)] خب میرسیم به باکسهایی که قفلهای مختلفی روشون هست اما من برای این نمایش اونا رو هک کردم، بازش کنیم و چیزای به درد بخور ازش برداریم: خب این یه اسکلت خارجیه که به سرعتتون کمک میکنه، خب اسلحه را عوض میکنیم که اسمش هست آشوب قدرت (امیدوارم اسم نهاییش این نباشه
خب من اینو قبلا توی چمدونم میذاشتن ولی الان رو لباسم قرار میدم چون میخوام ازش استفاده کنم، (فکر کنم درباره اگزو سوییت حرف میزنه) و میتونه سرعتتون و به 155 کیلو متر برسونه! (نمیدونم چرا دختره تعجب کرد، وقتی این حرف و شنید یا وفتی دشمنای بازی را دید) (بعد راجب مکانیزم اسلحه توضیح میده که این اسلحه هر موجود زنده ای که سر راهش باشه رو بی حس میکنه) البته اینجا نمیشه درگیر شد و باید پا به فرار گذاشت. (دوپا داری دوپای دیگه ام قرض کن و فرار کن، که واقعا با این اگزو سوییتا این اتفاق افتاد!) میتونید چمدوناتونو به عنوان اسلحه تو صورت دشمنا پرت کنید ولی باید در نظر داشته باشین که امکان داره وسیله هاتون خراب شه، پس بهتره با چمدونای دشمنا این کار را بکنید. (یه حرفایی درباره سوار ماشین شدن و مکانیکای اون میزنه که متوجه نشدم) خوب اینجا یه دره بزگ و من میتونم با اگزو سوییتم ردش کنم و از شر دشمنای لعنتی خلاص شم!
خوب اینم حرفای استاد تا دقیقه 26
یه نکته جالب درباره اسلحه که گلوله های آبی پرت میکرد میخوام بهتون بگم. کوجیما حس شخصی که مورد اصابت این گلوله ها قرار میگیره را اینطور توصیف میکنه: وقتی شخصی با این گلوله ها برخورد میکنه، احساس کرختی میکنه و میره تو یه جور خلسه، کوجیما این حسو با خوردن یه جور خوراکی ژاپنی مقایسه میکنه
(به اسم tirimochi mitoki که البته اسم اصلیش kirimochi mitoki) حالا دقیقا نمیدونم،خواسته بگه حس خوبیه (مثل خوردن یه میتوکی خوشمزه!) یا حس بدیه (مثل خوردن یه میتوکی بدمزه!)
بعد از دیگه 26 دیگه حال نداشته ترجمه کنه :))

تریلر دوم کوجیما: خوب میخوام رلجب ویژگیهای استراحت نوع سوم و تفاوتش با دو تای دیگه صحبت کنم، این دستگاهی که اینجا میبینید، فشار خونتون و علائم حیاتی شما رو تنظیم میکنه وخونتون تصویه میکنه، (شبیه به حجامت خودمونه) و خون های آلودتونو، به یه دستگاه تصفیه میفرسته که بعدا برای ساخت چیزهای مختلف به کارتون میاد، (مثل مهمات بیولوژیکی).
خب سم از خواب بیدار میشود. (هنگام بلند شدن سم میبینید که سم دستبندشو از تخت باز میکنه ودوباره روی مچش میبنده، فکر میکنم که ای ن دستبند شبیه یه سرم عمل میکنه و در طول خواب سم خون او را به دستگاه تصفیه میرسونه) ( صدای هوش مصنوعی اتاق و میشنویم که بهش صبح به خیر میگه)، کوجیما:خب سم پورتر بریجز با بازیه نورمن ریذاس، که پلیر هر اسمی که میخواد روش میتونه بذاره، این دمو نیست، بخشی از گیمپلی بازیه که میتونیذ سم و تکون بدین، این جای که توش هستیم اسمش، بخش محصولات (تجهیزات) سم است. که با پیشرفت و سلیقه هر بازیکن در ارتباط است. (متفاوت است). اینجا سم شبیه ترکیبی از نورمن کوچولو و مامان گال گام (کارتونی ژاپنی) شده!! [خنده دختره] خب اینحا بعد از اینکه از خواب بلند شد میتونید یکم باهاش بازی کنید تا سر حال بیاد. سم حتی بهحر کات دوربین هم واکنش نشون میده! همونطور که میبینید اینجا ازمون میخواد که ببریمش حموم، به صورت کاملا مودبانه (به اکت سم توجه کنید) جاهای زیادی مثل اینجا وجود داره که سم دیوار چهارم و میشکونه!!! (دختره با شنیدن این جمله تعجب میکنه و فریاد میکشه!!!) کوجیما: وقتی روی صورتش زوم میکنید، واکنش نشئن میده و مثل بازیگرا ازتون میخواد برید عقب، اگر به اینکار اسرار بورزم اعصابش بهم میریزه و با حرکاتش، میگه، گیر کی افتادیم!!!

این حرکتی که ازش دیدین یه عمل کاملا تصادفی بود (از پیش رندر شده نیست)، ما هزارتا نوع از این موشن کپچر ها ظبط کردیم که با توجه به موقعیت عمل میکنه، (دختزه با شنیدن این جمله ! میکنه و وقتی فیگور گرفتن سم را میبینه، میگه این ادا اصولی که سم درمیاره الان تو شبکه های اجتماعی ژاپن جلو وبکما ترنده!!)
[منطورش دخترای تینیجرن که جلوی وب کما س.ک.س چت میکنن] کوجیما در جواب دختره میگه : بله مثل اینکه مد روزه (دقت کنید که به جای کلمه ترند از مد روز استفاده میکنه تا خودشو بزنه به کوچه علی چپ تا بگه من این چیزایی که تو میگیو نگاه نمیکنم!!، ولی در ادامه این حرفشو نقض میکنه و میگه البته نورمن خیلی ناز شده!)، کوجیما: بگذریم حالا به عنوان مثال رو پاهاش زوم میکنیم ببینیم چه اتفاقی میفته، به نظر میرسه ریتم خوبی داره!!! (منظورش ریتمیه که سم با پاهاش گرفته). حالا بیاید لای پاش زوم کنیم (کوجیما تا کامنت منو حذف نکنه ول کن نیست!!!)، اوه خجالت کشید! بیاید این کارو با بزرگنمایی بیشتر تکرار کنیم. (دختره شاکی میشه و میگه راجب این کارا قبلا با من هماهنگ نکرده بودی! حیا کن!:lol: (لین و در نظر بگیرین که دختره با کوجیما 30 سال اختلاف سنی داره!) کوجیما: حیا! لمنه؟ کجاشو دیدی من به این راحتیا وا نمیدم! :lol::lol::lol:(و دوباره اون کا رو میکنه و سم هم یه سری اکت انجام میده که کوجیما در توضیحش میگه این دفعه علاوه بر درخواست حموممیگه یه دخترم به من بدین!) {صدای خنده} کوجیما: از اونجایی که من تنم خیلی میخاره و فحش خورم مخصوصا تو tgs خیلی ملسه ( tgs های قبلی منظورشه) دوباره تکرارش میکنم،:lol:=)) خوب این دیگه تهش بود گندشو در اوردیم (عصبانی شدن سم و مشت زدنش به دوربین منظورشه!)
کوجییما با لحنی طنز میگه خوب اینم یکی از هزاان موشن کپچری بود که با آقای ریداس ظبط کردیم، اون کارشو خوب بلده! [فریاد دختر از تعجب]! کوجییما: با انالوگها میشه دست سم را به حالت اشاره در اتاق حرکت داد، سپس بازدن کلید اکشن، اونو به سمت هرجایی برد، مثلا میفرستیمش به سمت روشویی، همونطور که میبینید این یه روشوره و سنسورهای حرکتی زیادی اینجا فعاله، (یه چی شبیه هوی رین) مثلا با ضربه زدن روی انالوگ (R3 یا L3) میتونید شیر اب و باز کنید. کوجیما باخنده: نمیتونم واسه دیدن چهره خوشگلش صبر کنم، اخه خودم ساختمش! (حرف مترجم: غرورت تو حلقم!) کوجیما: خب حالا یکم شکلک جلو اینه! (دختره به سم میگه عجب جیگری!) کوجیما: با زدن کلید شاتر میتونی این جیگرو برای همیشه ثبت کنی! (شیطون تو تیکه انداختن خیلی فرض و استاده) [ در ادامه کوجیما با فردی که داره بازی میکنه وارد مکالمه میشه که دقیا متوجه نمیشم (یه سری حرفایی که بین خودشون طی کردن، شخص سوم با شماره هایی که کوجما بهش میگه انجام میده و اینکار تا زمانی که سم دوباره از سمت آینه به تخت برمیگرده ادامه میدن)

کوجیما: همونطوری که میدونید، این مکان برای شفا و ریکاوری بازیکن ساخته شده. (دختره: من میخوام دوش گرفتن سم و هرچه زودتر ببینم)
کوجیما در جوابش: خانم باحیا! برات چشمک زد، مثل اینکه باهات موافقه! (منظورش چشمک زدن سم تو دوربین بود!:lol: [دهنتو سرویس کوجیما از سنت خجالت بکش!]) (بعد کوجیما در باره حموم توضیحاتی میده، مثلا میشه توش موسیقی گوش کرد، یا وفتی با اب داغ حموم میکنی بخاراتش از نشون داده شدن بدن سم جلو گیری میکنه، وسایتای درجه بندی گیم نباید نگران این مورد باشن![اینجا لحنش جدیه و اگر دقت کنین دختره هم مسخره بازی در نمیاره!] و در اخر به توری [شخصی که گیمپد دستشه] میگه بربم حموم و یه نگاه بندازیم.)

من فکر میکردم این یکی راحتتر باشه نگو گول زمان کمشو خوردم!
فکر کنم تا فردا ظهر طول بکشه، خواهش میکنم صبوری به خرج بدین و همراهم باشین نمیدونین ترجمه تریلر چقدر کار زمان بریه مخصوصا وقتی آماتور باشی پس، با امتیاز دادن بهم انرژی بدین شاید فکر کنید این چه جور آدمیه که هی گدایی لایک میکنه! ولی نمیددونین وقتی من لایکهای بالا رو میبینم چقدرانگیزه میگیرم که تا ته کار ادامه بدم. بابت غلطای املایی هم معذرت میخوام، چون واقعا وقت ویرایش ندارم، به بزرگی خودتون ببخشین!

----------------------------------------------------------------------------

آیا به استاد ایمان نمی آورید :lol: =))
 

amir code

کاربر سایت
Mar 18, 2008
1,344
نام
amir hosein
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

یه کاربر باحال تو زومجی بخش های از تریلر ترجمه کرده
در شروع ویدیو صدای die hard man رو میشنویم که میگه: میکا آساما اولین نفری که سفر خودشو از شرق به غرب برای اتصال شهرهای امریکا شروع میکنه، اما به دلیل نبود زیرساختها تلاشش بی ثمر میمونه، کاری که الان میتونیم انجام بدیم، فقط یه سری تماس های صوتی محدود است. ماموریت تو اتصال کیوپاد (گردنبند سم) به گره ها و فعالسازی کایرال یا (کایرال ها) است. گذشته ی ما به هم مربوط است. دیتاهای پراکنده به هم وصل میشوند. در نتیجه 4.6 میلیارد سال تمدن و دانش بشری احیا میشود. کایرال ها مانند پرینتر سه بعدی عمل میکنن و DNA , زژنها وهرچیزی که فکرش را بکنین تولید میکنن، فقط برای بسیاری از موارد به ارتباطات نیاز است. بعد صدای سم میشنویم که درباره خاطراتش و زمان تحویل محموله صحبت هایی میکنه که متوجه نمیشم، این خلاصه دو دقیقه ونیم اول بود
از این به بعد هرچیزی که داخل پرانتزاست حرفهای تکمیلی من یا شخصیتای توی بازیه و هرچیزی نیست حرفای کوجیما (خوب میرسیم به اصل ماجرا جایی که کوجیما حرفاشو اینجوری شروع میکنه؛)
به دلیل اینکه تحویل کوئست در اینجا قرار داره میرم به سمتش و ماموریتمو میگیرم( 2:30 رو نگاه کنین کاملا متوجه میشین) که اسمش هست پایگاه کمپانی دای هارد (دای هارد ظاهر میشه و میگه: ماما برای تکمیل دستگاه با من تماس گرفت، برای اینکه بتونی این بارو حمل کنی، باید فلان کارو بکنی، این محموله شامل دارو و اسپرم انسان است، که تنوع ژنتیکی را به ویژه برای افراد سالمند تامین میکند. اگر در بین راه مردی طی فرایندی که تجربش میکنی (قابا توضیح نیست وباید خودت تجربش کنی) به نزدیکترین کایرال متصل میشی و (یه سری حرف زد که متوجه نشدم)) کوجیما: خوب من در اینجا کوئست و میگیرم، اسم کوئست هست [از مرکز شهر به بندر]، روی نقشه جای سه تا باریو که باید بردارید و میبینید، (دختره به شوخی میگه این که راهی نیست و کوجیما در جواب: بله مسافتی نیست.) خوب من اینجا دو تا کفش مخصوص (توی ادامه توضیح میده که ویژگی کفشا چیه واگه بفهمین شاخ در میارین) و یه نردبان و با پرینتر درست میکنم، خوب اینم از اسپرم، تخم و پلاستیک های محافظشون که در تصویر میبینین. خیلی خوبه (یا لازمه) که این چهارتا چیز همیشه همراهمون باشه: لیپا اسپری، بسته خون (بلاد پک)، (احتمالا ایتمای جونی هستن)، طناب کوهنوردی و چکمه شماره 69.8 (اسمشه). این تعداد نارنجک مخصوص دمو است و در بازی اصلی به علت بالانس بازی این مقدارو ندارین، به هر حال میتونید اونو روی لباس یا توی کوله پشتی بذارید، مثلا اینجا یه جای خالی هست و من نارنجک و اونجا قرار میدم، خب وزنمون پر شد
(بعد راجب قرار دادن نردبان روی کوله پشتی یا توی اون صحبت میکنه که توی هر حالت جای خاص خودشو میگیره، بعد درباره دایره زرد رنگ زیر پای سم صحبت میکنه که میگه وضعیت تعادل سم مرکز ثقلش را نشون میده) [دختره میگه ایا دوتا چکمه اوردی؟ که کوجیما سوالشو با سوال جواب میده و نمیفهمم چی میگه و ادامه میده اون چیزی که توی کیف سامسونترو با دست چپ یا راست میتونید حمل کنید میگه توش چیه ولی من متوجه نمیشم]
این حرفای کوجیما تا دقیقه 5 بود
وجیما: خب میخوام درباره حفظ تعادل یه نکته ای بگم هنگام بلند شدن از زمین و راه رفتن در جاهای سخت با دکمه های L و R میتونید تعادل سم را حفظ کنید. (دختره باشنیدن این جمله کلی ذوق میکنه، همونطور که صداش و میشنوین) خوب از زیر زمین مرکز توزیع (پایگاه) بالا میریم شما میتونید مکانیزیمی که وضیح دادمو در بالا رفتن از سربالایی ببینید، (حفظ تعادل با L و R) خب مرکز توزیع و ترک میکنیم (دختره وقتی وسعت محیطو میبینه باز ذوق میکنه، تا پایان ترجمه علت همه تعجبای این خانمو با این علامت! میگم مثل سری متال گیر ! کلا توی فرهنگ ژاپنیاست که زیاد تعجب میکنن.) ،کوجیما ادامه میده همونطور که میبینین نوار تعادل بسیار لغزنده است، با فشار دکمه سلکت قطب نما و نقشه نمایان میشود، و میتونید راهایی که به مقصد میرسید و ببینید !مثلا میتونید از راه A برید که با دره احاطه شده و باید تجهیزات راهپیمایی مناسب همراهتون باشه و یا از راه B برین که دشمنای زیادی داره و تجهیزاتتون باید مناسب جنگیدن باشه و یا میتونین کل راه و از اینجا دور بزنین که خوب مسیرتون خیلی دور میشه و در مدیریت انرزیتون دچار مشکل میشین! حفظ تعادلتون (یا انرژیتون) به میزان وزنی که حمل میکنین و سرعت حرکتتون بستگی داره. (میرسیم به توضیح اصلی تربن مکانیزم بازی ارتباط با دیگران در خواندن از اینجا به بعد دقت کنین ) [کوجیما جلوتر در هنگام مبارزه با اون هیولا جمله ای برای توضیح این قابلیت میگه ک میخوام همینجا بگم: شما تنها میجنگین اما تنها نیستین این لپ کلام و مهمترین حرف کوجیما درباره نحوه ارتباط بادیگرانه
(بر میگردیم به ادامه داستان)
با زدن دکمه ارتباط سم شروع به کمک خواستن میکنه
( تنها جایی که سم انگلیسی حرف میزنه ومیگه: over here. any body hear me ) و شما در این لحظه است که به سرور متصل شده و آیتم ها و راهنمایی هایی مثل ردپا با توجه به لول کاراکترتان برایتان در نقشه نمایان میشود. و در عین حال سنسور bb همه چیز هایی که بر شما اثر گذار است را از طریق طیف رنگی نمایان میکند. مثلا اینجا برای جلوگیری از اثرات مضر تابش من کلاه کپ میپوشم، لازم نیست عینک آفتابی بزنم همون کلاه کفایت میکنه، ولی چون فشنه من این کار را میکنم!! راه میرم و پزشو به همه میدم. {صدای خنده}
خب اینجا لزجی و پر خزه است باید حواسمونو جمع کنیم که چمدونامون خیس نشه. خب روی سطح آب حاشور های زرد و قرمز میبینین که میزان عمق آب و نشون میده، باید حواستون باشه که از گوشه ها حرکت کنین bb از خزه ها و لجن خوشش نمیاد و باید مواظبش باشین. خوب من اینجا از عمد میخوام وارد ناحیه پر عمق (قرمز) بشم، تا ببینیم چی میشه اگر روحیه لطیفی داری نگاه نکن! خوب 6 تا از بچه ها رو از دست دادیم، ( منظور اون تخمک و اسپرم هایی که اول بازی توی اینونتوریش گذاشتعه بود) خب مثل اینکه BB خوشش نیومد و قرمز شده، غصه نخور bb اونارو بر میگردونم. خب برای اینکه bb کوچولو رو آروم کنیم اول باید خودمون آروم شیم
کی میخواد برنج کوچولو رو ببینه؟ ! (اصطلاح ژاپنی) مقداری نوشیدنی انرژیزا میخورم برای ریکاوری. و مقداری موسیقی گوش کنین تا استرستون کم شه (یه سری حرف درباره موسیقی و نحوه برقراری ارتباط از طریق موسیقی میزنه که دقیقا متوجه نمیشم ایناحرفای کوجیما تا دقیقه 10 بود. امیدوارم راضی باشین)
خب این خطی که اینجا میبینید (شبیه رنگین کمون روی زمین) حاصل همون ارتباطیه که با سرور برقرار کردم و یه جور راهنما برای اتصال شرق به غربه (همون هدف کوئست که فکر کنم باید چند نفری این ارتباطو برقرار کنین)
خب یکی از راهها برای ارتباط اینه که یه راهی برای پایین اومدن از اینجا پیدا کنم که هم خودم برم پایین ، هم بقیه، (بله درست حدس زدین ایتم هایی که در محیط رها میکنید برای بقیه قابل دیدن و استفادست)
من اینو خراب نمیکنم چون میتونه یه راه برگشت به خونه باش، این خط قرمز ابی که میبینین منطقه ارتباطیه که قبلا وجود داشته، همینطور که میبینین از ابی به سمت بالا ارتباط وجود داره و از قرمز به اینطرف ازتباط قطع شده یعنی انتن ضعیف شده و نکته ای که وجود داره شما نمیتونین در از خط قرمز به بعد از پرینترتون استفاده کنین. برای گذشتن از رودخونه در این موقع از سال میتونم از نردبان استفاده کنم ولی فصلهایی وجود داره که آب بالا میاد و دیگه نردبان کاربردی نداره !!(برگام!! اینجا به دختره حق میدم تعجب کنه) هنگام رد شدن از نردبان اگر وزن شما بیشتر از 65kg باشد امکان سقوط شما دو برابر میشه، و اگر این اتفاق بیفته چمدوناتون خراب میشه و هر چیزی که تا الان جمع کردین به فنا میره. (از اینجابه بعد حرفاش واضح نیست ولی به طور کلی درباره صداهای عحیب و غریب محیط صحبت میکنه که میتونی با لبلست جذبشون کنی و بعد کارای خاصی باهاش بکنی. تا لینکه به اون هلوگرام تو ترمینال میرسه)

هلوگرام میگه (چه کسی (مرد یا زن) ارتباط برقرار میکند؟، من 222 هستم به من ملحق شو (یا منو متصل کن)) کوجیما: با گذاشتن کیوپاد (گردنبند) در محفظه اطلاعات شما اپدیت میشه و تغیراتی که در محیط ایجاد کردین روی سرور آپلود میشه و برای بقیه قابل مشاهده و استفادست.خوب طبق نقشه من اینجا بودم و این ارتباط هارو ایجاد کردم ولی از اونجایی که حافظه 222 کاملتره نیازی به قبلیا ندارم! خب بریم با 222 مکالمه کنیم ببینیم دیگه چب گیرمون میاد(دختره میگه من اینو میشناسم شبیه معلم دبیرستانمه) هلوگرام: [من توانایی های زیادی دارم منو با خودت ببر (منظور جسمش نیست اطلاعات زنتیکیشه) مثلا میتونم ماهیگیری کنم (شاید بازی ماهیگیری داره و با داشتن 222 اسکیل ماهیگیریتون بالا میره، شایدم یه شوخی باشه دقیقا نمیدونم) میتونی از صورتم استفاده کنی که این باعث تغییر رنگ پوستت میشه (داره به face off تیکه میندازه) اصلا بیخیال یه راه بهتریم هست میتونی از اثر انگشتم که توی اون محفظه است استفاده کنی!] کوجیما: خوب اینجا حق انتخاب دارین که اونو به عنوان همراه انتخاب کنی یا نکنی، خب اون مهارت فیشینگ داره و میتونه یه حور تاخییر توی یه چیزی بندازه (دقیقا نمیدونم چی) اما من فکر نمیکنم یه نیمه هارمرنیک!(شاید یه نژاد توی بازی باشه) انتخاب خوبی باشه. ولی ساز دهنی خوبی داره

خب این نردبانی که اینجا میبینین فردی به نام جان ساخته همراه یه نوت که نوشته من رویاهای بزرگی دارم من مطمئنم گه چیز خوبی از من دریافت میکنین، اوه و اینم رد پاهاشه، بریم ببینیم چی گیرمون میاد.(دختره درباره جان یه سوال میکنه و کوجیما میگه) من نمیتونم اونو ببینم ولی ردپاهش و اثری که در محیط گذاشته را میتونم حس کنم! همچنین میتونید از کفش هااستفاده کنین و اونارو به اشتراک بذارین،
این فراتر از auto save در بازی ها حتی از نوع ابریه اونه (کلود سیو) (در ادامه حرفایی در باره کفش میزنه که چه نقشی در save کردن بازی داره و اگر گمش کنین چی میشه یا اگر در محیط رهاش کنین بقیه میتونن ازش لستفاده کنن ولی محدودیت های لولی وجود داره، مثلا یه فردی با لول 1 نمیتونه از کفش های فردی با لول 9 استفاده کنه!!!) خب حالا وقتشه که از سازدهنی که از آقا معلم گرفتیم استفاده کنیم!! (منظورش با دخترست) این یه جور مدیتیشن برای bb حساب میشه (اینجا دختره و کوجیما یهه سری لالایی ژاپنی برای bb میخونن بعد کوجیما درباره انواع کمپ زدن توضیحات مختصر میده و میگه کلا سه مدل استراحت داریم، اولی مثل همینی که الان میبینید میتونید هرجایی بشینید و تا حدی ریکاوری بشین، دومین حالت (که در دامه میبینین) جاهایی مثل بن فایرای دلرک سوازه که امکانات بیشتری برای ریکاوری در اختیارتئن میذاره و سومی هم در پایگاه ها میتونید به حمام ببرید و کلا همه آسیباتون و خوب کنین)
خب اینجا میخوام یه چندتا قابلیتو نشونتون بدم، خب بذارین این چمدونارو خالی کنم، حالا میربم روی این چرخ و این سرپاینی رو به این صورت اسکیتی میریم تا در مصرف انرژی صرفه جویی کنیم، (دختره میپرسه: وسایلتو اونجا جا گذاشتی! غیب نمیشه؟ کوجیما: نکتش همینجاست!) و ادامه میده: خب خفا درچمن! (قایم میشیم تو چمنا) همونطور که میدونی من بخشی از وسایلمو جا گذاشتم، اما هنوز از اونایی که رو لباسمه میتونم استفاده کنم، خب این کفشایی که من پوشیدم سرو صدای زیادی داره (زیاد برای مخفی کاری خوب نیست) وباید خیلی خیلی آروم راه برم تا متوجه حضورم نشن، [در لحظه کشتن دشمن درباره لوت کردنش و نحوه کشتنش با استرند حرف میزنه ( اینکه به آسونی زدن فقط یه دکمه انجام نمیشه و باید با آنالوگا یه کارایی بکنی مثل cqc تو متالگیر)] خب میرسیم به باکسهایی که قفلهای مختلفی روشون هست اما من برای این نمایش اونا رو هک کردم، بازش کنیم و چیزای به درد بخور ازش برداریم: خب این یه اسکلت خارجیه که به سرعتتون کمک میکنه، خب اسلحه را عوض میکنیم که اسمش هست آشوب قدرت (امیدوارم اسم نهاییش این نباشه
خب من اینو قبلا توی چمدونم میذاشتن ولی الان رو لباسم قرار میدم چون میخوام ازش استفاده کنم، (فکر کنم درباره اگزو سوییت حرف میزنه) و میتونه سرعتتون و به 155 کیلو متر برسونه! (نمیدونم چرا دختره تعجب کرد، وقتی این حرف و شنید یا وفتی دشمنای بازی را دید) (بعد راجب مکانیزم اسلحه توضیح میده که این اسلحه هر موجود زنده ای که سر راهش باشه رو بی حس میکنه) البته اینجا نمیشه درگیر شد و باید پا به فرار گذاشت. (دوپا داری دوپای دیگه ام قرض کن و فرار کن، که واقعا با این اگزو سوییتا این اتفاق افتاد!) میتونید چمدوناتونو به عنوان اسلحه تو صورت دشمنا پرت کنید ولی باید در نظر داشته باشین که امکان داره وسیله هاتون خراب شه، پس بهتره با چمدونای دشمنا این کار را بکنید. (یه حرفایی درباره سوار ماشین شدن و مکانیکای اون میزنه که متوجه نشدم) خوب اینجا یه دره بزگ و من میتونم با اگزو سوییتم ردش کنم و از شر دشمنای لعنتی خلاص شم!
خوب اینم حرفای استاد تا دقیقه 26
یه نکته جالب درباره اسلحه که گلوله های آبی پرت میکرد میخوام بهتون بگم. کوجیما حس شخصی که مورد اصابت این گلوله ها قرار میگیره را اینطور توصیف میکنه: وقتی شخصی با این گلوله ها برخورد میکنه، احساس کرختی میکنه و میره تو یه جور خلسه، کوجیما این حسو با خوردن یه جور خوراکی ژاپنی مقایسه میکنه
(به اسم tirimochi mitoki که البته اسم اصلیش kirimochi mitoki) حالا دقیقا نمیدونم،خواسته بگه حس خوبیه (مثل خوردن یه میتوکی خوشمزه!) یا حس بدیه (مثل خوردن یه میتوکی بدمزه!)
بعد از دیگه 26 دیگه حال نداشته ترجمه کنه :))

تریلر دوم کوجیما: خوب میخوام رلجب ویژگیهای استراحت نوع سوم و تفاوتش با دو تای دیگه صحبت کنم، این دستگاهی که اینجا میبینید، فشار خونتون و علائم حیاتی شما رو تنظیم میکنه وخونتون تصویه میکنه، (شبیه به حجامت خودمونه) و خون های آلودتونو، به یه دستگاه تصفیه میفرسته که بعدا برای ساخت چیزهای مختلف به کارتون میاد، (مثل مهمات بیولوژیکی).
خب سم از خواب بیدار میشود. (هنگام بلند شدن سم میبینید که سم دستبندشو از تخت باز میکنه ودوباره روی مچش میبنده، فکر میکنم که ای ن دستبند شبیه یه سرم عمل میکنه و در طول خواب سم خون او را به دستگاه تصفیه میرسونه) ( صدای هوش مصنوعی اتاق و میشنویم که بهش صبح به خیر میگه)، کوجیما:خب سم پورتر بریجز با بازیه نورمن ریذاس، که پلیر هر اسمی که میخواد روش میتونه بذاره، این دمو نیست، بخشی از گیمپلی بازیه که میتونیذ سم و تکون بدین، این جای که توش هستیم اسمش، بخش محصولات (تجهیزات) سم است. که با پیشرفت و سلیقه هر بازیکن در ارتباط است. (متفاوت است). اینجا سم شبیه ترکیبی از نورمن کوچولو و مامان گال گام (کارتونی ژاپنی) شده!! [خنده دختره] خب اینحا بعد از اینکه از خواب بلند شد میتونید یکم باهاش بازی کنید تا سر حال بیاد. سم حتی بهحر کات دوربین هم واکنش نشون میده! همونطور که میبینید اینجا ازمون میخواد که ببریمش حموم، به صورت کاملا مودبانه (به اکت سم توجه کنید) جاهای زیادی مثل اینجا وجود داره که سم دیوار چهارم و میشکونه!!! (دختره با شنیدن این جمله تعجب میکنه و فریاد میکشه!!!) کوجیما: وقتی روی صورتش زوم میکنید، واکنش نشئن میده و مثل بازیگرا ازتون میخواد برید عقب، اگر به اینکار اسرار بورزم اعصابش بهم میریزه و با حرکاتش، میگه، گیر کی افتادیم!!!

این حرکتی که ازش دیدین یه عمل کاملا تصادفی بود (از پیش رندر شده نیست)، ما هزارتا نوع از این موشن کپچر ها ظبط کردیم که با توجه به موقعیت عمل میکنه، (دختزه با شنیدن این جمله ! میکنه و وقتی فیگور گرفتن سم را میبینه، میگه این ادا اصولی که سم درمیاره الان تو شبکه های اجتماعی ژاپن جلو وبکما ترنده!!)
[منطورش دخترای تینیجرن که جلوی وب کما س.ک.س چت میکنن] کوجیما در جواب دختره میگه : بله مثل اینکه مد روزه (دقت کنید که به جای کلمه ترند از مد روز استفاده میکنه تا خودشو بزنه به کوچه علی چپ تا بگه من این چیزایی که تو میگیو نگاه نمیکنم!!، ولی در ادامه این حرفشو نقض میکنه و میگه البته نورمن خیلی ناز شده!)، کوجیما: بگذریم حالا به عنوان مثال رو پاهاش زوم میکنیم ببینیم چه اتفاقی میفته، به نظر میرسه ریتم خوبی داره!!! (منظورش ریتمیه که سم با پاهاش گرفته). حالا بیاید لای پاش زوم کنیم (کوجیما تا کامنت منو حذف نکنه ول کن نیست!!!)، اوه خجالت کشید! بیاید این کارو با بزرگنمایی بیشتر تکرار کنیم. (دختره شاکی میشه و میگه راجب این کارا قبلا با من هماهنگ نکرده بودی! حیا کن!:lol: (لین و در نظر بگیرین که دختره با کوجیما 30 سال اختلاف سنی داره!) کوجیما: حیا! لمنه؟ کجاشو دیدی من به این راحتیا وا نمیدم! :lol::lol::lol:(و دوباره اون کا رو میکنه و سم هم یه سری اکت انجام میده که کوجیما در توضیحش میگه این دفعه علاوه بر درخواست حموممیگه یه دخترم به من بدین!) {صدای خنده} کوجیما: از اونجایی که من تنم خیلی میخاره و فحش خورم مخصوصا تو tgs خیلی ملسه ( tgs های قبلی منظورشه) دوباره تکرارش میکنم،:lol:=)) خوب این دیگه تهش بود گندشو در اوردیم (عصبانی شدن سم و مشت زدنش به دوربین منظورشه!)
کوجییما با لحنی طنز میگه خوب اینم یکی از هزاان موشن کپچری بود که با آقای ریداس ظبط کردیم، اون کارشو خوب بلده! [فریاد دختر از تعجب]! کوجییما: با انالوگها میشه دست سم را به حالت اشاره در اتاق حرکت داد، سپس بازدن کلید اکشن، اونو به سمت هرجایی برد، مثلا میفرستیمش به سمت روشویی، همونطور که میبینید این یه روشوره و سنسورهای حرکتی زیادی اینجا فعاله، (یه چی شبیه هوی رین) مثلا با ضربه زدن روی انالوگ (R3 یا L3) میتونید شیر اب و باز کنید. کوجیما باخنده: نمیتونم واسه دیدن چهره خوشگلش صبر کنم، اخه خودم ساختمش! (حرف مترجم: غرورت تو حلقم!) کوجیما: خب حالا یکم شکلک جلو اینه! (دختره به سم میگه عجب جیگری!) کوجیما: با زدن کلید شاتر میتونی این جیگرو برای همیشه ثبت کنی! (شیطون تو تیکه انداختن خیلی فرض و استاده) [ در ادامه کوجیما با فردی که داره بازی میکنه وارد مکالمه میشه که دقیا متوجه نمیشم (یه سری حرفایی که بین خودشون طی کردن، شخص سوم با شماره هایی که کوجما بهش میگه انجام میده و اینکار تا زمانی که سم دوباره از سمت آینه به تخت برمیگرده ادامه میدن)

کوجیما: همونطوری که میدونید، این مکان برای شفا و ریکاوری بازیکن ساخته شده. (دختره: من میخوام دوش گرفتن سم و هرچه زودتر ببینم)
کوجیما در جوابش: خانم باحیا! برات چشمک زد، مثل اینکه باهات موافقه! (منظورش چشمک زدن سم تو دوربین بود!:lol: [دهنتو سرویس کوجیما از سنت خجالت بکش!]) (بعد کوجیما در باره حموم توضیحاتی میده، مثلا میشه توش موسیقی گوش کرد، یا وفتی با اب داغ حموم میکنی بخاراتش از نشون داده شدن بدن سم جلو گیری میکنه، وسایتای درجه بندی گیم نباید نگران این مورد باشن![اینجا لحنش جدیه و اگر دقت کنین دختره هم مسخره بازی در نمیاره!] و در اخر به توری [شخصی که گیمپد دستشه] میگه بربم حموم و یه نگاه بندازیم.)

من فکر میکردم این یکی راحتتر باشه نگو گول زمان کمشو خوردم!
فکر کنم تا فردا ظهر طول بکشه، خواهش میکنم صبوری به خرج بدین و همراهم باشین نمیدونین ترجمه تریلر چقدر کار زمان بریه مخصوصا وقتی آماتور باشی پس، با امتیاز دادن بهم انرژی بدین شاید فکر کنید این چه جور آدمیه که هی گدایی لایک میکنه! ولی نمیددونین وقتی من لایکهای بالا رو میبینم چقدرانگیزه میگیرم که تا ته کار ادامه بدم. بابت غلطای املایی هم معذرت میخوام، چون واقعا وقت ویرایش ندارم، به بزرگی خودتون ببخشین!

----------------------------------------------------------------------------

آیا به استاد ایمان نمی آورید :lol:=))
منکه ایمان آووردم
بچه ها ما خیلی اشتباه کردیم
کوروش جان تو کجا بودی
ما تو جهل بودیمو تو نگران
عجب
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر