PlayStation Death Stranding

y062651_.png

بررسی بازی Death Stranding



Death Stranding یک بازی اکشن سوم شخص با تاکید بر ارتباطات ، توسط KOJIMA PRODUCTIONS توسعه داده شده و بصورت انحصاری توسط Sony Interactive Entertainment برای PS4 منتشر خواهد شد . این اولین بازی توسط Hideo Kojima می باشد که پس از انحلال Kojima Productions در سال 2015 به عنوان شرکت تابعه Konami و اصلاح آن به عنوان یک استودیوی مستقل در E3 2016 برای سونی اعلام شد .
هیدئو کوجیما اعلام کرد : DS از تعریف سنتی اکشن و نقش آفرینی که در بازیهای دیگر قابل مشاهده است پا را فراتر خواهد گذاشت ، " با Death Stranding می خواهم گام بعدی ، آینده بازی را طوری با گیم پلی و داستان سرایی شکل دهم که فراتر از فرمت های این ژانر است " ، این موضوع ثابت می کند Death Stranding قطعا عنوانی جاه طلبانه است و مانند هر چیزی که توسط کوجیما خلق شده ، قبلا انجام نشده است . همچنین در نمایشگاه TGS 2016 اعلام شد DS یک بازی جهان باز با عناصر آنلاین خواهد بود .

Kojima Productions در حال کار با Guerilla Games در زمینه توسعه Death Stranding است ، بازی از موتور بسیار قدرتمند DECIMA بهره میبرد ، همه چیزهایی که ما تاکنون در تریلر دیده ایم ، مستقیم بر روی PS4 PRO اجرا شده است .
f449175_.png
داستان بازی در آینده‌‌ای جریان دارد که اتفاقی هولناک کشور آمریکا را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده ، در بخشی از تریلر نقشه‌ای را می‌بینیم که ظاهراً آمریکا را پس از تجزیه نشان می‌دهد . در بالای نقشه نیز کلمه ی Bridges دیده می‌شود که احتمالاً به جایی اشاره داشته که سم برای آن کار می‌کند .
در اوایل تریلر می‌بینیم که رئیس جمهور آمریکا وضعیت سلامتی خوبی ندارد و روی تختی مخصوص بیماران در داخل اتاق دراز کشیده است. او از سم می‌خواهد که به آن‌ها برای بازسازی آمریکا کند . این اتفاق یا خاطره ای از گذشته بوده یا یکی از اولین اتفاقاتی خواهد بود که پس از شروع بازی شاهدش هستیم .
سم به طور حتم تنها آدم مهمیه که در کاخ سفید ، به او برای نجات بشر نیاز مبرم دارند ، در بخشی از تریلر می‌بینیم که یک پلاک را در دست گرفته و چندین سکانس جنگی عجیب و زیبا نیز وجود دارد . دیگر نکته مهم تریلر، اشاره به شهری با نام اج نات بود که احتمالاً یکی از مکان‌های بسیار مهم در آینده ی آخرالزمانی Death Stranding محسوب می‌شود .
یک گروه تروریستی با نام هومو دیمن وجود دارد ، که ظاهراً شخصیت‌های منفی که تاکنون با آن‌ها دیدار داشتیم ، از اعضای آن بوده‌اند ، دیگر دشمن سم در طول داستان ، هیولاهای نامرئی با نام بی تی ها هستند که اطلاعات چندانی از آن‌ها نداریم . تنها چیزی که می‌دانیم این است که باعث بارش باران مرگباری می شوند .
در تریلر سم با اتصال کودک به خود ، طی فرآیند ناخوشایندی ، بنظر میتواند با بعد دیگر اتصال پیدا کند .

m672811_.png
شخصی‌سازی بخشی مهم از گیم‌پلی Death Stranding خواهد بود ، مسیریابی در محیط‌ها بخش عمده‌ای از تجربه بازی را شامل می‌شود و بازیکن می‌تواند از آیتم‌های مختلفی مانند نردبان ، قلاب برای صخره نوردی و تبر یخ نوردی استفاده کند ، همچنین به نظر می‌رسد بازیکن در مسیریابی آزادی عمل داشته و می‌تواند برای عبور از موانع سر راه ، به دلخواه از گزینه‌های مختلف استفاده کند . برای مسیرهای طولانی ، میتوان از وسایل نقلیه برای طی کردن مسیرها استفاده نمود .
در تریلر سم از یک نوع موتور پیشرفته با نورهای درخشان آبی استفاده می کند ، وسایل نقلیه دیگری نیز در تریلر مشاهده شد ، سم احتمالاً می‌تواند از انواع وسیله‌ها برای تسریع در حرکت استفاده کند .

مبارزات بازی کمی دور از انتظار و مقداری عجیب بود ، بنظر بهترین گزینه بازیکن در هنگام مواجهه با نیروهای دشمن فرار کردن است و برای شرایط خاص نیز تعدادی مکانیزم مبارزه تن به تن در نظر گرفته شده است . همچنین در یکی از صحنه‌های مبارزه ، سم از یک کیف دستی به عنوان سلاح خود استفاده کرد . با توجه به این موضوع ، احتمالاً بازیکن می‌تواند با تعامل با محیط و استفاده از آیتم‌های مختلف برای صدمه زدن به دشمنان خود بهره ببرد .

لیست سلاح‌های بازیکن در بخشی از تریلر شامل اسلحه گرم می‌شد ، حتی برای مدت کوتاهی نیز شاهد تیراندازی بودیم . به نظر نمی‌رسد که درگیری‌های مسلحانه اهمیت بالایی در بازی داشته باشد و احتمالاً در برخی از مراحل بازیکن مجبور به استفاده از سلاح‌های گرم خواهد شد . اگر هم اجباری در کار نباشد ، استفاده از اسلحه احتمالاً برای موارد بسیار خاص در نظر گرفته شده است .

سیستم ردیابی که در تریلر شاهدش بودیم ، می‌تواند با ارسال نوعی موج سونار ، تصویری از آیتم‌ها و به طور کلی اشیا ارزشمند قرار گرفته در محیط اطراف را نشان دهد . دیگر ویژگی سیستم ردیابی ، نشان دادن ردپای یک نوع موجود شکارچی و نامرئی بود که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شد .

در بخش‌هایی از تریلر کوله پشتی سم صداهایی تولید می‌کرد ، ظاهراً این صداها برای یک نوع سیستم هشدار دهنده بود که لباس سم به آن‌ مجهز است .

سونی پس از انتشار تریلر تایید کرد این بازی دارای حالت آنلاین Travelers خواهد بود که به بازیکن اجازه می‌دهد تا مسیرهای طی شده ، تجهیزات و مناطق امن خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ، در بازی چیزی به نام «مرگ» وجود ندارد و پس از دست دادن جان خود تنها باید برای بازگشت از آن طرف (Other Side) تلاش کنید .

دستبندهای سم به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4

نسخه های مختلف بازی

تمامی آیتم‌های پیش خرید ، با پیشرفت‌های بازیکن در طول بازی در دسترس هستند .

g919890_.jpg


d073241_.jpg


w4981_.jpg




73hy_placeholder23.png

تریلر سوم :

wly3_main_04.png
تحلیل تریلر سوم :
اولین چیزی که ما در تریلر میبینم یک پوشش گیاهیست که به سرعت در حال رشد و مرگ است ! ، نورمن که ما آن را در بازی به نام سم میشناسیم مسیری که جهان طی کرده را توضیح میدهد ، انفجاری که زمان ، فضا و زندگی را به همان اندازه که ما از آن اطلاع داریم شرح میدهد ، تئوری بیگ بنگ ، ولی در کلماتش به یک انفجار دیگر ( انفجاری که آخرین ماست) ، که ماهیت نامشخصی دارد اشاره میکند . این انفجار منظور جنگ هسته ای نیست ، کلیت بازی شبیه به اثر نئون گونزیس می باشد ، دنیایی که در معرض نابسامانی و فاجعه زیست محیطی قرار گرفته است ، میتوان مثالی آورد ؛ جهان ساختگی Evangelion که خدایانی دارد با نهادهای عظیم ، که قادر به اشکال مختلف ویرانی مانند سلاح هسته ای هستند . این موجودات اغلب برای ترور و یا سایر بلایای طبیعی طراحی و تفسیر می شوند . اما اکنون ما از خودمان جلوتر هستیم !
سم و دو مرد بی نام در یک حادثه ، زخمی بیدار میشوند ، بر روی شلوار سم نامی به چشم میخورد که ممکن است مربوط به یک سازمان یا نقش او باشد ، یا یک حامی ، آن دو نفر به عنوان گروه خلبانی "CORPSE DISPOSAL TEAM 6" شناخته می شوند که ممکن است توضیح دهد آنها چه کارهایی را با جسدی که جمجمه زرد دارد انجام می دهند . ما از تریلر قبل متوجه شدیم مدس رهبری تیمی از جنگجویان جنگ جهانی دوم رو بر عهده دارد ، کسی یا چیزی که قادر به جان بخشیدن بدن بی جان آنها می باشد . ولی هدف آنها هنوز مشخص نیست .


زمانی که مرد تلاش میکند همکارش را از زیر ماشین بیرون بکشد ، آنچه که میتوانیم از گیم پلی انتظار داشته باشیم را مشاهده خواهیم کرد ؛ هشدار ربات در زمانی که خطر (موجودات نفتی ! ) نزدیک شماست ، چیزی که جالب است در این مورد ، این روبات نیس که متوجه موجودات می شود ، کودک آنها را شناسایی میکند ، زمانی که کودک را رها میکند ، روبات غیر فعال میشود ! و قدرتش را از دست میدهد ، دستبندها به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4 ، ماهیتی که تا الان شرح داده ام فقط قسمتی کوچک از یک راز بزرگتر است .


ایده ی موجودات نامریی بنظر ساده است ، در اینجا بجای بی حرکت ماندن ، خود را درگیر اتفاقات می کنند ، گودال نفت توسط یک شخصیت شناور کنترل می شود ، تلاش برای بدست آوردن شخصیت مجروح ، درحال حاضر ما میدانیم آنها می خواهند مردم زنده بمانند ، پس از مرگ ، شخصیت را رها می کنند .
در این مرحله تریلر شکل کلاسیک مرموز به خود میگیرد ،
حرکات دست و اشاره ای که آن شخص مرموز انجام میدهد با حرکات مدس در تریلر اول یکسان است ، لباس او بسیار شبیه به Chico در MGSV مییاشد . و بنظر می آید او نسخه ی پیشرفته تر روبات را در اختیار دارد .


زمانی که موجودات برای مقابله می آیند ، میبینیم که او نوزاد را به سم منتقل میکند ، و به او میفهماند قبل از تلاش برای کشتن خود ، آن را اجرا کند ! ، در مورد این صحنه یک چیز جلبه توجه میکند ، همه چیز جز سم در هوا شناور است ! . در اوج تریلر ، با موجودی عظیم مانند مارینت ، سم مواجه میشود ، که سیم یا طنابهایی از او آویزانه ، پس از انفجار بنظر می آید سم به سوی دیگری هدایت میشود ، اینجاست که ایده ی جنگ هسته ای ، با فاجعه ی از هم گسیخته شدن واقعیتهای ما شکل میگیرد ، و در بسیاری از داستانها محبوبیت دارد .

در زیر آب ما یک خالکوبی بر روی دست راست سم میبینیم که بنظر نماد شیطان است ، علامتی به صورت مختصر در قفسه سینه ظاهر و ناپدید می شود ، در اطراف او همه چیز تغییر میکند ، همه چیز آهسته شناور می شود ، موجودی غول پیکر نمایان ، و تمام ماهیها به سمت بالا می روند .
در داخل سم دوم ! ما تنها یک کودک میبینیم ، بخش C اول تیزر به این معنی است که آنچه در اینجا مشاهده می کنیم قبل از اینکه کودک در نهایت از او خارج شود اتفاق می افتد .
یکی از نظریه های محبوب ، نشان می دهد نوزادان کلون ، صاحبان آنها هستند ! که می توانند مکانیک مرگ و تولد را از کلون خود بازیابی کنند .


مدس در کنفرانس Tokyo Comic Con امسال با IGN ژاپن مصاحبه داشت و نشان داد که شخصیت ها "دوبعدی" همانند سایر بازی های کوجیما هستند.

مدس گفت: "شما باید این شخصیت ها را به شیوه های مختلف در طول بازی ببینید ، که ممکن است در برخورد با کلونی های جدید هر شخصیت ، در نسل ها و دوره های زمانی اشاره کند ! .

پس از دنباله زیر آب ، سم بر روی سطح بیدار میشود ، و سرانجام آن دسته از tardigrades ی که قبلا دیدیم را مشاهده خواهیم کرد ، این فقط یک رویا نیست .

و آن 5 شخصیت مرموز از جنگجویان اتمی ..

تحلیل و بررسی ویدئوی چهارم


زیرنویس فارسی تریلر ششم



zj0j_main_09.png



gjz4_main_07.png
 
آخرین ویرایش:

ps34

کاربر سایت
Aug 20, 2011
4,295
نام
مهدی
قبل از ریلیز بازی خیلی ها گفتن حتی اگر بازی از لحاظ سبک جدیدش موفق باشه بعیده بخواد از لحاظ تجاری موفقیت چشم گیری بدست بیاره به خاطر گیم پلیش.اما با وجود عدم اراءه آمار فروش انگاری از لحاظ تجاری هم موفقیت خوبی داشته چون Death stranding هم توی تخفیفات جمعه ی استور سونی که بازی های جایزه گرفته رو تخفیف زد قرار نداد و هم رتبه ی 7 توی چارت پرفروش ترین های گزارش آمار گروه NPD رو داره:
  • Call of Duty: Modern Warfare 2019
  • Star Wars Jedi: Fallen Order^
  • Pokémon Sword*
  • Pokémon Sword and Pokemon Shield Double Pack*
  • Pokémon Shield*
  • Madden NFL 20
  • Death Stranding
  • NBA 2K20
  • Need for Speed: Heat
  • Luigi’s Mansion 3*
  • FIFA 20
 

killzone1988

کاربر سایت
Feb 21, 2013
394
اتفاقا من مخالف کات سین نیستم مثلا تو بازی هوی رین یا بازی the order واقعا کات سینها خیلی مفید و بجا بود احتمالا کات سینی که بیشتر دیالوگ داره برای دوستانی که توجه نمیکنن که چه مکالماتی رد و بدل میشه شاید خسته کننده باشه ولی وجدانا یه کات سین 2 ساعته که بخواد تو این زمان 90 درصد سوالهایی که درطول گیم داشتیم رو جواب بده اونم فقط با دیالوگ یه کم غیر معقوله این که میگین سازنده نزد جامعه گیمرها محترمه دقیقا شاید نصف کسانی که گیم رو تموم کردن به همین خاطر بوده و الا همون یه ساعت اول دیسک رو از کنسول خارج میکردن..هیچ گیمی رو من یاد ندارم که دوستانی که خوششون اومده بخوان اینقدر مخالف ها رو به قولی راهنمایی کنن که به اصطلاح اشتباه میکنن!! همین یه دلیل ساده هست که مسئله ای این وسط جور نیست و ایرادی وجود داره و الا اصلا نیازی به این کار نبود! مثل خیلی از گیمهای دیگه خیلیها دوستش دارن خیلی ها هم خیر ولی دیگه اینقدر جدل دیده نمیشه تو دنیای بازی.....
'' احتمالا کات سینی که بیشتر دیالوگ داره برای دوستانی که توجه نمیکنن که چه مکالماتی رد و بدل میشه شاید خسته کننده باشه '':)):)):)):))
 
  • Like
Reactions: mojahed25

shayan7

کاربر سایت
Aug 14, 2010
1,021
امید جان بنظرت برای منی که فن شدید داستان سرایی MGS هستم ولی بشدت از MGSV ناامید شدم، داستان DS میتونه منو راضی کنه؟
شک نکن داداش! اگر شما که فن MGS بودی ازش نا امید شدی بیا من خودم پول بازیتو میدم :D
 

mojahed25

کاربر سایت
Feb 28, 2014
716
شک نکن داداش! اگر شما که فن MGS بودی ازش نا امید شدی بیا من خودم پول بازیتو میدم :D
من با متالگیر زندگی کردم بخصوص متال 4 ولی تو فانتومپین سرخورده شدم ولیش کردم با هزار امید رفتم سراغ دث ولی کلا داغون شدم و نا امید در هرصورت امیدوارم بگیرین و خوشتون بیاد ولی داستان خودم رو گفتم چون تا قبل دث مثل هم هستیم
 

shayan7

کاربر سایت
Aug 14, 2010
1,021
من با متالگیر زندگی کردم بخصوص متال 4 ولی تو فانتومپین سرخورده شدم ولیش کردم با هزار امید رفتم سراغ دث ولی کلا داغون شدم و نا امید در هرصورت امیدوارم بگیرین و خوشتون بیاد ولی داستان خودم رو گفتم چون تا قبل دث مثل هم هستیم
آره اکثر فن های MGS سر V نا امید شدن. DS رو تا آخر رفتین؟ انصافاً داستانش سیر صعودی داشت در طول بازی ولی خب نظرات متفاوت دیگه :D
 
  • Like
Reactions: mojahed25

Boss

ناظم انجمن
Jul 7, 2006
3,646
من بعد از ۴۰،۵۰ ساعت تازه رفتم اپیزود چهارم و... الله اکبر! :D داستان داره کم‌کم به جاهای جالبی می‌رسه و اوضاع خیلی عجیب شده!
کل بخش‌های بازی یه طرف و این جاده‌سازی یه طرف. حدیث داریم که لذت معنوی‌ای که انسان از جاده‌سازی توی Death Stranding می‌بره رو از کمک یه یتیم نمی‌بره (حالا یکی جدی میگیره و بهش برمی‌خوره، نیازی نیست که بگم شوخیه! :D).
وقتی این ساخت و سازها رو انجام میدی و هم کار خودت رو راحت می‌کنی و هم بقیه صفا می‌کنن، واقعاً حس محشری داره! تا الآن حدود ۴۰۰ هزارتا لایک گرفتم و ببینیم تا کجا می‌رسه! کلاً این حالت آنلاین بازی فوق‌العادست و حداقل من که مشابهش رو ندیدم (شاید چون بازی‌های آنلاین زیادی رو تجربه نکردم. اون سری Soulsborne هم خیلی فرق داره با این). به اشتراک گذاری دنیای بازی بین بازیکن‌های مختلف خیلی خوب از آب در اومده و بارها پیش اومده از آیتم‌ها و سازه‌هاشون کمک گرفتم. مثلاً چند تُن آهن و چیزهای دیگه توی کامیون ریخته بودم و داشتم می‌رفتم برای جاده‌سازی و وسط راه انقدر بارون اومد که کامیون پوسید! :| از اون طرف هم شارژش در مرز تموم شدن بود و کلاً اوضاع خیلی خراب شده بود، ولی یه دفعه در دوردست یه شارژر دیدم که یه مؤمنی ساخته بود و رفتم کلی صلوات براش فرستادم در قالب لایک. :D بعد هم از دل بارون زدم بیرون و وسط خرابه‌ها یه کامیون سالم پیدا کردم که یه بنده خدایی به هر دلیلی ولش کرده بود و بارها رو تخلیه کردم توی جدیده و با انرژی رفتیم سراغ ادامه‌ی کار. همچین لحظاتی واقعاً موندگار هستن و از اون چیزهایی هستن که اگه آدم اهل این سبک باشه، فراموش نمی‌کنه و تا مدت‌ها توی ذهنش می‌مونه. ولی از اون طرف اگه کسی حال نکنه هم دو بار که به این شرایط برخورد کنه، دیسک رو درمیاره و میندازه توی سطل آشغال و بعد یادش می‌افته که قیمتش زیاده و درمیاره تمیز میکنه و میذاره برای فروش! :D
راستی یه چیز لذت‌بخش دیگه توی بازی هم استفاده از Bola Gun هست. توی ویدیوهاش یه حالت شل و ولی داشت، ولی وسط خود بازی خیلی بهم حال میده و می‌زنم به دل دشمن و بندگان خدا در حالی که از در و دیوار می‌ریزن که بار و بندیل ما رو بدزدن، یکی یکی به فنا میرن و اون لحظه‌ای که طناب دورشون پیچیده میشه و یه ثانیه صحنه آهسته میشه، بدجوری عالیه! :D

دقیقا حست رو نسبت به اون صحنه آهسته درک میکنم، من عاشق اون لقد بعدشم که کامل بیهوش میکنه مول هارو :D

اصلا من وقتی زیاد بیرونم وقتی برمیگردم سیف هوس یا بریج همه وسایل حتی کفشامو recycle میکنم، میرم میخابم بعدش دستشویی و حموم، چک کردن بی بی، خوردن دوتا مانستر، یه موزیک، چک کردن ایمیل و.. بعدش میرم لوازم مورد نظر رو ترو تمیز و جدید سفارش میدم، و خیلی پاکیزه میرم سراغ مول ها :D خیلی وسواسی عمل میکنم و این بهم حال میده، جدیدا یه مریضی پیدا کردم به جمع کردن تمام لوازم و متاهای مول ها، باید تا آخرین دونه اشو جمع کنم ببرم واسه خودم :D

در مورد زدن R1 و اسکن شدن نقشه هم نمیدونم چطوری بگم ولی یه قسمتی ازم رو به ارگاسم میرسونه اینکار! :D

در مورد لایکم که خیلی لایک گرفتی، من فک کنم سرجمع پلیرها و npc ها رو جمع ببندم نزدیک ۲۰۰ هزارتاس با ارفاق البته الان تازه دارم ساخت و ساز میکنم بیشتر..، فقط نمیدونم چرا نقشه اول نمیشه جاده ساخت..
 
آخرین ویرایش:

armintn

کاربر سایت
Jan 11, 2012
1,614
نام
Armin
انصافا اندینگ بازی جزو بهترینای کوجیماست به نظرم ، یعنی از کارگردانی گرفته تا بازی بازیگرا ، همگی توی لول فوق العاده ای بودن ، یه لحظه هم داشت که به شخصه مو به تنم سیخ کرد و بی اختیار بلند شدمو به افتخار عالیجناب کوجیما دست زدم . اندینگش کاملا برام حس و حال اندینگ MGS3 رو تداعی کرد .

Sent from my SM-T715 using Tapatalk
 

Holy Diver

کاربر سایت
Jun 2, 2010
1,705
نام
عرفان
ممنون از توضیحات شما این که این گیم خیلی سنگین و پیچیده کار شده و موارد خیلی زیادی در اون وجود داره شکی نیست یا مثلا منوهایی که در مورد پیشرفت بازیکن و وزن محموله و موارد دیگه که داخل منو ها گنجونده شده ساده نیست و طراحی و پیاده کردن اون نیاز به انرژی و نفر و زمان داره ولی با اینکه گیمر تمام اینها رو میبینه و درک میکنه که زمان زیاد بعلاوه درک مطلب بالایی در گیم پیاده شده ولی در مجموع ( البته نه همه) نمیتونه اون لذتی رو که مثلا از یه گیم ساده تر میبره رو تو این بازی لمس کنه اگه در کنار تمام این موارد یک مقدار به تنوع فضاها دشمنان (البته بغبر از زمانی که شما بلعیده میشین توسط بی تی ها) و تنوع گیم پلی هم پرداخته میشد احتمالا خیل زیادی از دوستان که گیم رو رد کردن هم به جمع دوستداران میپیوستن..مثل این میمونه که مهم ترین بخش یه غذا که طعم هست رو فراموش کنید و کلی به دیزاین و نحوه سرو کردن بها بدین مطمعنا مهمانها به شما احسنت میگن ولی از خوردن اون غذا لذت نخواهند برد
مسئله ما از اول سر استاندارد های گیم پلی بود، کارگردان ریسک کرده و کاملا از بازار هدف خودش مطلع بوده و هیچ تلاشی برای همه پسند بودن بازی نکرده و این اتقاق بسیار نادری تو این صنعت. همین الان شما به 10 نفر از اطرافیانتون ادیسه فضایی رو نشون بدی 8 نفرشون منزجر میشن زمان عرضه فیلم هم همین بود این معیار خوبی برای برچسب خوب یا بد زدن نیست.
باز هم تو مثالی که زدید بنا رو بر این گذاشتید که کسی از طعم غذا لذت نمیبره و این همون حرف اولتون که هزار بار هم با مثال های مختلف توضیح بدید چیزی از اشتباه بودنش کم نمیکنه.
 

mojahed25

کاربر سایت
Feb 28, 2014
716
مسئله ما از اول سر استاندارد های گیم پلی بود، کارگردان ریسک کرده و کاملا از بازار هدف خودش مطلع بوده و هیچ تلاشی برای همه پسند بودن بازی نکرده و این اتقاق بسیار نادری تو این صنعت. همین الان شما به 10 نفر از اطرافیانتون ادیسه فضایی رو نشون بدی 8 نفرشون منزجر میشن زمان عرضه فیلم هم همین بود این معیار خوبی برای برچسب خوب یا بد زدن نیست.
باز هم تو مثالی که زدید بنا رو بر این گذاشتید که کسی از طعم غذا لذت نمیبره و این همون حرف اولتون که هزار بار هم با مثال های مختلف توضیح بدید چیزی از اشتباه بودنش کم نمیکنه.
در این مطلب شما یه پارادوکس! وجود داره اینکه من میخوام تو بازار اینترتیمنت گیم مطرح باشم و در آخر هزینه هامو در بیارم یا پاسخگوی سرمایه گذارها باشم و از طرفی اصلا برام مهم نیست که همه خوششون بیاد !!! و البته در این راه تلاشی هم نمیکنم !!! میدونین جور در نمیاد با هم مسئله اودیسه فضایی ( که اتفاقا جز فیوریتهای من هست و نسخه کاملش رو حدود 3 ساعت رو با کیفیت فور ک دارم) مربوط به فیلم گیشه ای و فیلم مفهومی هست و مخاطب خاص خودش رو داره ولی اینکه من یه چیزی بسازم در نهایت برای موفقیت و فروش و از طرفی بگم "هیچ تلاشی نمیکنم کسی خوشش بیاد" یه چیز دیگه هست که البته من فکر میکنم نظر خود کوجیما به این شکل نبوده...مگه زمانی که تمام سرمایه گذاری رو خودش انجام بده و فقط برای عشقش چیزی بسازه که فکر نکنم تو این دنیای بیزینس و رقابت این روزها جایی داشته باشه
بازم صحبت شما رو با همون به قول شما مثال هزارباره میزنم عین این میمونه من یه غذا بپزم و از اونور هیچ تلاشی نکنم کسی خوشش بیاد یا بگه به به چه طعمی بعد بگم این یه اتفاق نادره!!!!
 

Batsy

“Tots Units Fem Força” «Més que un club»
کاربر سایت
Apr 29, 2008
3,278
در این مطلب شما یه پارادوکس! وجود داره اینکه من میخوام تو بازار اینترتیمنت گیم مطرح باشم و در آخر هزینه هامو در بیارم یا پاسخگوی سرمایه گذارها باشم و از طرفی اصلا برام مهم نیست که همه خوششون بیاد !!! و البته در این راه تلاشی هم نمیکنم !!! میدونین جور در نمیاد با هم مسئله اودیسه فضایی ( که اتفاقا جز فیوریتهای من هست و نسخه کاملش رو حدود 3 ساعت رو با کیفیت فور ک دارم) مربوط به فیلم گیشه ای و فیلم مفهومی هست و مخاطب خاص خودش رو داره ولی اینکه من یه چیزی بسازم در نهایت برای موفقیت و فروش و از طرفی بگم "هیچ تلاشی نمیکنم کسی خوشش بیاد" یه چیز دیگه هست که البته من فکر میکنم نظر خود کوجیما به این شکل نبوده...مگه زمانی که تمام سرمایه گذاری رو خودش انجام بده و فقط برای عشقش چیزی بسازه که فکر نکنم تو این دنیای بیزینس و رقابت این روزها جایی داشته باشه
بازم صحبت شما رو با همون به قول شما مثال هزارباره میزنم عین این میمونه من یه غذا بپزم و از اونور هیچ تلاشی نکنم کسی خوشش بیاد یا بگه به به چه طعمی بعد بگم این یه اتفاق نادره!!!!

باز هم من از این حرف شما برداشتم اینه که شما این غذا رو ب قصد این میپزی ک ادم بخوره حالا شاید یسری از غذای شما خوششون بیاد یسری هم بدشون بیاد،کلا بنظر من همه چیز ب سلیقه ربط داره و نمیشه
ب کل گفت ک این بازی بد هستش.
 

mojahed25

کاربر سایت
Feb 28, 2014
716
باز هم من از این حرف شما برداشتم اینه که شما این غذا رو ب قصد این میپزی ک ادم بخوره حالا شاید یسری از غذای شما خوششون بیاد یسری هم بدشون بیاد،کلا بنظر من همه چیز ب سلیقه ربط داره و نمیشه
ب کل گفت ک این بازی بد هستش.
دقیقا ولی یه قرمه سبزی:D خوب رو همه میگن خوبه ولی یه سری هم ( مثل من) اصلا قرمه سبزی دوست ندارن!!مسئله مهم تر هیچ آشپزی به نیت اینکه براش مهم نباشه کسی از غذاش لذت ببره !! نمیاد کلی وقت بذاره مسئله اصلی این حرفه "هیچ تلاشی نکرده که همه خوششون بیاد!!"
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
16,991
نام
آریا
دقیقا حست رو نسبت به اون صحنه آهسته درک میکنم، من عاشق اون لقد بعدشم که کامل بیهوش میکنه مول هارو :D

اصلا من وقتی زیاد بیرونم وقتی برمیگردم سیف هوس یا بریج همه وسایل حتی کفشامو recycle میکنم، میرم میخابم بعدش دستشویی و حموم، چک کردن بی بی، خوردن دوتا مانستر، یه موزیک، چک کردن ایمیل و.. بعدش میرم لوازم مورد نظر رو ترو تمیز و جدید سفارش میدم، و خیلی پاکیزه میرم سراغ مول ها :D خیلی وسواسی عمل میکنم و این بهم حال میده، جدیدا یه مریضی پیدا کردم به جمع کردن تمام لوازم و متاهای مول ها، باید تا آخرین دونه اشو جمع کنم ببرم واسه خودم :D

در مورد زدن R1 و اسکن شدن نقشه هم نمیدونم چطوری بگم ولی یه قسمتی ازم رو به ارگاسم میرسونه اینکار! :D

در مورد لایکم که خیلی لایک گرفتی، من فک کنم سرجمع پلیرها و npc ها رو جمع ببندم نزدیک ۲۰۰ هزارتاس با ارفاق البته الان تازه دارم ساخت و ساز میکنم بیشتر..، فقط نمیدونم چرا نقشه اول نمیشه جاده ساخت..
اون بخش بیهوش کردنشون عالیه! یه حالت تحقیرآمیزی هم داره و آدم دلش برای بندگان خدا می‌سوزه! :D
باید این روشی که گفتی رو امتحان کنم. :D من معمولاً می‌ذارم همه‌چیز تا ته بپوسه و خراب بشه و بعد بازیافت می‌کنم و میرم سراغ چیزهای جدید. ولی چون این جور وسایل کوچیک قیمت زیادی ندارن، شاید بد نباشه یه جا همه رو منهدم کنم و هر دور جدید بگیرم.
آره اون نقشه‌ی اول در مقابل دومی افتضاحه! هم امکان ساخت و سازش خیلی کمتره، هم حالت سخت‌تری داره و بعضی بخش‌هاش پر از BT هست و جون آدم به لبش می‌رسه. :| یعنی من الآن بعد از کلی آپگرید و گرفتن وسایل جدید، هنوز یه سری از بخش‌های نقشه‌ی اول برام شبیه کابوس هستن! انگار کوجیما خواسته همون اول کاری مخاطب حساب کار دستش بیاد و بعد با نقشه‌ی دوم یه کم آرامش پیدا می‌کنیم.
 
  • Like
Reactions: Boss

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر