PlayStation Death Stranding

y062651_.png

بررسی بازی Death Stranding



Death Stranding یک بازی اکشن سوم شخص با تاکید بر ارتباطات ، توسط KOJIMA PRODUCTIONS توسعه داده شده و بصورت انحصاری توسط Sony Interactive Entertainment برای PS4 منتشر خواهد شد . این اولین بازی توسط Hideo Kojima می باشد که پس از انحلال Kojima Productions در سال 2015 به عنوان شرکت تابعه Konami و اصلاح آن به عنوان یک استودیوی مستقل در E3 2016 برای سونی اعلام شد .
هیدئو کوجیما اعلام کرد : DS از تعریف سنتی اکشن و نقش آفرینی که در بازیهای دیگر قابل مشاهده است پا را فراتر خواهد گذاشت ، " با Death Stranding می خواهم گام بعدی ، آینده بازی را طوری با گیم پلی و داستان سرایی شکل دهم که فراتر از فرمت های این ژانر است " ، این موضوع ثابت می کند Death Stranding قطعا عنوانی جاه طلبانه است و مانند هر چیزی که توسط کوجیما خلق شده ، قبلا انجام نشده است . همچنین در نمایشگاه TGS 2016 اعلام شد DS یک بازی جهان باز با عناصر آنلاین خواهد بود .

Kojima Productions در حال کار با Guerilla Games در زمینه توسعه Death Stranding است ، بازی از موتور بسیار قدرتمند DECIMA بهره میبرد ، همه چیزهایی که ما تاکنون در تریلر دیده ایم ، مستقیم بر روی PS4 PRO اجرا شده است .
f449175_.png
داستان بازی در آینده‌‌ای جریان دارد که اتفاقی هولناک کشور آمریکا را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده ، در بخشی از تریلر نقشه‌ای را می‌بینیم که ظاهراً آمریکا را پس از تجزیه نشان می‌دهد . در بالای نقشه نیز کلمه ی Bridges دیده می‌شود که احتمالاً به جایی اشاره داشته که سم برای آن کار می‌کند .
در اوایل تریلر می‌بینیم که رئیس جمهور آمریکا وضعیت سلامتی خوبی ندارد و روی تختی مخصوص بیماران در داخل اتاق دراز کشیده است. او از سم می‌خواهد که به آن‌ها برای بازسازی آمریکا کند . این اتفاق یا خاطره ای از گذشته بوده یا یکی از اولین اتفاقاتی خواهد بود که پس از شروع بازی شاهدش هستیم .
سم به طور حتم تنها آدم مهمیه که در کاخ سفید ، به او برای نجات بشر نیاز مبرم دارند ، در بخشی از تریلر می‌بینیم که یک پلاک را در دست گرفته و چندین سکانس جنگی عجیب و زیبا نیز وجود دارد . دیگر نکته مهم تریلر، اشاره به شهری با نام اج نات بود که احتمالاً یکی از مکان‌های بسیار مهم در آینده ی آخرالزمانی Death Stranding محسوب می‌شود .
یک گروه تروریستی با نام هومو دیمن وجود دارد ، که ظاهراً شخصیت‌های منفی که تاکنون با آن‌ها دیدار داشتیم ، از اعضای آن بوده‌اند ، دیگر دشمن سم در طول داستان ، هیولاهای نامرئی با نام بی تی ها هستند که اطلاعات چندانی از آن‌ها نداریم . تنها چیزی که می‌دانیم این است که باعث بارش باران مرگباری می شوند .
در تریلر سم با اتصال کودک به خود ، طی فرآیند ناخوشایندی ، بنظر میتواند با بعد دیگر اتصال پیدا کند .

m672811_.png
شخصی‌سازی بخشی مهم از گیم‌پلی Death Stranding خواهد بود ، مسیریابی در محیط‌ها بخش عمده‌ای از تجربه بازی را شامل می‌شود و بازیکن می‌تواند از آیتم‌های مختلفی مانند نردبان ، قلاب برای صخره نوردی و تبر یخ نوردی استفاده کند ، همچنین به نظر می‌رسد بازیکن در مسیریابی آزادی عمل داشته و می‌تواند برای عبور از موانع سر راه ، به دلخواه از گزینه‌های مختلف استفاده کند . برای مسیرهای طولانی ، میتوان از وسایل نقلیه برای طی کردن مسیرها استفاده نمود .
در تریلر سم از یک نوع موتور پیشرفته با نورهای درخشان آبی استفاده می کند ، وسایل نقلیه دیگری نیز در تریلر مشاهده شد ، سم احتمالاً می‌تواند از انواع وسیله‌ها برای تسریع در حرکت استفاده کند .

مبارزات بازی کمی دور از انتظار و مقداری عجیب بود ، بنظر بهترین گزینه بازیکن در هنگام مواجهه با نیروهای دشمن فرار کردن است و برای شرایط خاص نیز تعدادی مکانیزم مبارزه تن به تن در نظر گرفته شده است . همچنین در یکی از صحنه‌های مبارزه ، سم از یک کیف دستی به عنوان سلاح خود استفاده کرد . با توجه به این موضوع ، احتمالاً بازیکن می‌تواند با تعامل با محیط و استفاده از آیتم‌های مختلف برای صدمه زدن به دشمنان خود بهره ببرد .

لیست سلاح‌های بازیکن در بخشی از تریلر شامل اسلحه گرم می‌شد ، حتی برای مدت کوتاهی نیز شاهد تیراندازی بودیم . به نظر نمی‌رسد که درگیری‌های مسلحانه اهمیت بالایی در بازی داشته باشد و احتمالاً در برخی از مراحل بازیکن مجبور به استفاده از سلاح‌های گرم خواهد شد . اگر هم اجباری در کار نباشد ، استفاده از اسلحه احتمالاً برای موارد بسیار خاص در نظر گرفته شده است .

سیستم ردیابی که در تریلر شاهدش بودیم ، می‌تواند با ارسال نوعی موج سونار ، تصویری از آیتم‌ها و به طور کلی اشیا ارزشمند قرار گرفته در محیط اطراف را نشان دهد . دیگر ویژگی سیستم ردیابی ، نشان دادن ردپای یک نوع موجود شکارچی و نامرئی بود که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شد .

در بخش‌هایی از تریلر کوله پشتی سم صداهایی تولید می‌کرد ، ظاهراً این صداها برای یک نوع سیستم هشدار دهنده بود که لباس سم به آن‌ مجهز است .

سونی پس از انتشار تریلر تایید کرد این بازی دارای حالت آنلاین Travelers خواهد بود که به بازیکن اجازه می‌دهد تا مسیرهای طی شده ، تجهیزات و مناطق امن خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ، در بازی چیزی به نام «مرگ» وجود ندارد و پس از دست دادن جان خود تنها باید برای بازگشت از آن طرف (Other Side) تلاش کنید .

دستبندهای سم به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4

نسخه های مختلف بازی

تمامی آیتم‌های پیش خرید ، با پیشرفت‌های بازیکن در طول بازی در دسترس هستند .

g919890_.jpg


d073241_.jpg


w4981_.jpg




73hy_placeholder23.png

تریلر سوم :

wly3_main_04.png
تحلیل تریلر سوم :
اولین چیزی که ما در تریلر میبینم یک پوشش گیاهیست که به سرعت در حال رشد و مرگ است ! ، نورمن که ما آن را در بازی به نام سم میشناسیم مسیری که جهان طی کرده را توضیح میدهد ، انفجاری که زمان ، فضا و زندگی را به همان اندازه که ما از آن اطلاع داریم شرح میدهد ، تئوری بیگ بنگ ، ولی در کلماتش به یک انفجار دیگر ( انفجاری که آخرین ماست) ، که ماهیت نامشخصی دارد اشاره میکند . این انفجار منظور جنگ هسته ای نیست ، کلیت بازی شبیه به اثر نئون گونزیس می باشد ، دنیایی که در معرض نابسامانی و فاجعه زیست محیطی قرار گرفته است ، میتوان مثالی آورد ؛ جهان ساختگی Evangelion که خدایانی دارد با نهادهای عظیم ، که قادر به اشکال مختلف ویرانی مانند سلاح هسته ای هستند . این موجودات اغلب برای ترور و یا سایر بلایای طبیعی طراحی و تفسیر می شوند . اما اکنون ما از خودمان جلوتر هستیم !
سم و دو مرد بی نام در یک حادثه ، زخمی بیدار میشوند ، بر روی شلوار سم نامی به چشم میخورد که ممکن است مربوط به یک سازمان یا نقش او باشد ، یا یک حامی ، آن دو نفر به عنوان گروه خلبانی "CORPSE DISPOSAL TEAM 6" شناخته می شوند که ممکن است توضیح دهد آنها چه کارهایی را با جسدی که جمجمه زرد دارد انجام می دهند . ما از تریلر قبل متوجه شدیم مدس رهبری تیمی از جنگجویان جنگ جهانی دوم رو بر عهده دارد ، کسی یا چیزی که قادر به جان بخشیدن بدن بی جان آنها می باشد . ولی هدف آنها هنوز مشخص نیست .


زمانی که مرد تلاش میکند همکارش را از زیر ماشین بیرون بکشد ، آنچه که میتوانیم از گیم پلی انتظار داشته باشیم را مشاهده خواهیم کرد ؛ هشدار ربات در زمانی که خطر (موجودات نفتی ! ) نزدیک شماست ، چیزی که جالب است در این مورد ، این روبات نیس که متوجه موجودات می شود ، کودک آنها را شناسایی میکند ، زمانی که کودک را رها میکند ، روبات غیر فعال میشود ! و قدرتش را از دست میدهد ، دستبندها به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4 ، ماهیتی که تا الان شرح داده ام فقط قسمتی کوچک از یک راز بزرگتر است .


ایده ی موجودات نامریی بنظر ساده است ، در اینجا بجای بی حرکت ماندن ، خود را درگیر اتفاقات می کنند ، گودال نفت توسط یک شخصیت شناور کنترل می شود ، تلاش برای بدست آوردن شخصیت مجروح ، درحال حاضر ما میدانیم آنها می خواهند مردم زنده بمانند ، پس از مرگ ، شخصیت را رها می کنند .
در این مرحله تریلر شکل کلاسیک مرموز به خود میگیرد ،
حرکات دست و اشاره ای که آن شخص مرموز انجام میدهد با حرکات مدس در تریلر اول یکسان است ، لباس او بسیار شبیه به Chico در MGSV مییاشد . و بنظر می آید او نسخه ی پیشرفته تر روبات را در اختیار دارد .


زمانی که موجودات برای مقابله می آیند ، میبینیم که او نوزاد را به سم منتقل میکند ، و به او میفهماند قبل از تلاش برای کشتن خود ، آن را اجرا کند ! ، در مورد این صحنه یک چیز جلبه توجه میکند ، همه چیز جز سم در هوا شناور است ! . در اوج تریلر ، با موجودی عظیم مانند مارینت ، سم مواجه میشود ، که سیم یا طنابهایی از او آویزانه ، پس از انفجار بنظر می آید سم به سوی دیگری هدایت میشود ، اینجاست که ایده ی جنگ هسته ای ، با فاجعه ی از هم گسیخته شدن واقعیتهای ما شکل میگیرد ، و در بسیاری از داستانها محبوبیت دارد .

در زیر آب ما یک خالکوبی بر روی دست راست سم میبینیم که بنظر نماد شیطان است ، علامتی به صورت مختصر در قفسه سینه ظاهر و ناپدید می شود ، در اطراف او همه چیز تغییر میکند ، همه چیز آهسته شناور می شود ، موجودی غول پیکر نمایان ، و تمام ماهیها به سمت بالا می روند .
در داخل سم دوم ! ما تنها یک کودک میبینیم ، بخش C اول تیزر به این معنی است که آنچه در اینجا مشاهده می کنیم قبل از اینکه کودک در نهایت از او خارج شود اتفاق می افتد .
یکی از نظریه های محبوب ، نشان می دهد نوزادان کلون ، صاحبان آنها هستند ! که می توانند مکانیک مرگ و تولد را از کلون خود بازیابی کنند .


مدس در کنفرانس Tokyo Comic Con امسال با IGN ژاپن مصاحبه داشت و نشان داد که شخصیت ها "دوبعدی" همانند سایر بازی های کوجیما هستند.

مدس گفت: "شما باید این شخصیت ها را به شیوه های مختلف در طول بازی ببینید ، که ممکن است در برخورد با کلونی های جدید هر شخصیت ، در نسل ها و دوره های زمانی اشاره کند ! .

پس از دنباله زیر آب ، سم بر روی سطح بیدار میشود ، و سرانجام آن دسته از tardigrades ی که قبلا دیدیم را مشاهده خواهیم کرد ، این فقط یک رویا نیست .

و آن 5 شخصیت مرموز از جنگجویان اتمی ..

تحلیل و بررسی ویدئوی چهارم


زیرنویس فارسی تریلر ششم



zj0j_main_09.png



gjz4_main_07.png
 
آخرین ویرایش:

guppy

کاربر سایت
May 30, 2015
2,149
نام
davood
بازی برای من خیلی جالب و سرگرم کننده است اما اینکه بنا به گفته کوجیما این بازی استاندارد بشه اصلا جالب نیست وقتی با بازی قبلیش مقایسه میکنم این یه پسرفت توی msvاز تمام لحظات بازی لذت بردم به خصوص با وجود ddامیدوارم بازی بعدی برگرده به سبک ms
 

flesh & blood

کاربر سایت
Sep 27, 2012
321
نام
amir
دیدم بعضیا اومدن نظرشونو گفتن و با داستان و اندینگ حال نکرده بودن
من اومدم بگم که کاملا برعکسه نظرم و بازی واقعا شاهکاریه واسه خودش
و آخر بازی واقعا احساسی بود ویکی از بهترین اندینگ ها بود به نظر من
بعد از گاداوار بهترین اندینگ این نسل بود برام
 
  • Like
Reactions: mgs4

mojahed25

کاربر سایت
Feb 28, 2014
716
من رسیدم به اپیزود 5 واقعا ای کاش یه مقدار از این گیم پلی رو میذاشتن تو تریلرهای قبل انتشار چون کلا نظر دوستانی که بخاطر شبیه ساز بودن پیاده روی گیم رو میکوبن رو عوض میکرد وجدانا هیچ گرافیکی تا امروز با این جزئیات ندیدم اگه دوستان از فضاهای گیم شات بگیرن متوجه میشن که کف پای سم تو بازی نستب به هر برجستگی یا فرورفتگی ازمچ کاملا فرم میگیره در صورتی که تو بازیهای دیگه تقریبا پا در این قسمت ثابت هستش ..
123151
راستی یه سورپرایز بخاطر استفاده از موتور دسیما برامون گذاشتن شاید دوستان دیده باشن ولی من داخل اسپویل میذارم اگه کسی دوست داشت متوجه بشه
تو یکی از مراکزی که باید به شبکه وصل بشن الوی کاراکتر هورایزون با همون لباس خودش برای سم دست تکون میده بصورت هولوگرام

IMG_9319.JPG
ولی وجدانا جیگرم در اومد از اپیزود یک تا سه اینقدر از این مرکز به اون مرکز رفتم و چرت و پرت جابجا کردم!!! نمیدونم چرا هیدوکوجیما همچین کاری کرده واقعا آیا نیاز بوده به این همه تایم پرداختن به این کار !! این باعث میشه خیلی از گیمرهایی که اکشن هم دوست دارن از بازی زده بشن...
 

vivanred

کاربر سایت
Oct 26, 2008
7,163
نام
Alireza
من رسیدم به اپیزود 5 واقعا ای کاش یه مقدار از این گیم پلی رو میذاشتن تو تریلرهای قبل انتشار چون کلا نظر دوستانی که بخاطر شبیه ساز بودن پیاده روی گیم رو میکوبن رو عوض میکرد وجدانا هیچ گرافیکی تا امروز با این جزئیات ندیدم اگه دوستان از فضاهای گیم شات بگیرن متوجه میشن که کف پای سم تو بازی نستب به هر برجستگی یا فرورفتگی ازمچ کاملا فرم میگیره در صورتی که تو بازیهای دیگه تقریبا پا در این قسمت ثابت هستش ..
View attachment 123151
راستی یه سورپرایز بخاطر استفاده از موتور دسیما برامون گذاشتن شاید دوستان دیده باشن ولی من داخل اسپویل میذارم اگه کسی دوست داشت متوجه بشه
تو یکی از مراکزی که باید به شبکه وصل بشن الوی کاراکتر هورایزون با همون لباس خودش برای سم دست تکون میده بصورت هولوگرام

View attachment 123151
ولی وجدانا جیگرم در اومد از اپیزود یک تا سه اینقدر از این مرکز به اون مرکز رفتم و چرت و پرت جابجا کردم!!! نمیدونم چرا هیدوکوجیما همچین کاری کرده واقعا آیا نیاز بوده به این همه تایم پرداختن به این کار !! این باعث میشه خیلی از گیمرهایی که اکشن هم دوست دارن از بازی زده بشن...
این عکس خودم نگرفتم اما به نظرت اولین بار که تو بازی این دیدم چه احساسی به نظرت داشتم . داشتم سکته میکردم گفتم WTF یعنی این دوتا بازی به هم ربط داده از دور دیدمش بعد دیدم نه هلوگرام من این زودتر از Alloy و ربات های کنار Hermen Hulst دیدم .

123153

HZD-Birmingham-PR_trans_NvBQzQNjv4BqqVzuuqpFlyLIwiB6NTmJwfSVWeZ_vEN7c6bHu2jJnT8.jpg
 

mojahed25

کاربر سایت
Feb 28, 2014
716
این عکس خودم نگرفتم اما به نظرت اولین بار که تو بازی این دیدم چه احساسی به نظرت داشتم . داشتم سکته میکردم گفتم WTF یعنی این دوتا بازی به هم ربط داده از دور دیدمش بعد دیدم نه هلوگرام من این زودتر از Alloy و ربات های کنار Hermen Hulst دیدم .

View attachment 123153

HZD-Birmingham-PR_trans_NvBQzQNjv4BqqVzuuqpFlyLIwiB6NTmJwfSVWeZ_vEN7c6bHu2jJnT8.jpg
یعنی کلا نباید بگی؟
 

mojahed25

کاربر سایت
Feb 28, 2014
716
من فکر میکنم تو بازیهایی که سیستم HDR رو پشتیبانی میکنن این بازی از این بابت خیلی بالاتره طوری که رنگها و نمای مه دور نما و اون بخاری که در زمان تایم فال از زمین بلند میشه در حالت HDR روشن و البته درجعه تنظیم لوکس کنتراست تو بخش تنظیمات خیلی زنده و متفاوت هست نستب به گیم فقط تو پرو .. من چند تا شات گرفتم ولی احتمالا بصورت 1080 سیو شده و وقتی این شاتها رو تو خود کنسول میبینم کیفیتش از گیم در زمان اجرا پایینتره!
الان نتم ضعیفه رسیدم شاتها رو ارسال میکنم ..
 

JohnnySilverhand

کاربر سایت
Jul 5, 2019
2,757
نام
ژوبین
این عکس خودم نگرفتم اما به نظرت اولین بار که تو بازی این دیدم چه احساسی به نظرت داشتم . داشتم سکته میکردم گفتم WTF یعنی این دوتا بازی به هم ربط داده از دور دیدمش بعد دیدم نه هلوگرام من این زودتر از Alloy و ربات های کنار Hermen Hulst دیدم .

View attachment 123153

HZD-Birmingham-PR_trans_NvBQzQNjv4BqqVzuuqpFlyLIwiB6NTmJwfSVWeZ_vEN7c6bHu2jJnT8.jpg
یعنی ممکنه این هلوگرام تو نسخه pc هم باشه؟:-?
 

vivanred

کاربر سایت
Oct 26, 2008
7,163
نام
Alireza
یعنی کلا نباید بگی؟
چی نباید بگم ؟ اگه منظورت گفتن اینکه چی هستش گفتم دیگه داخل اسپویلر گفتم شاید دوست داشته باشی چیز جدید خودت ببینی داخل اسپویلر عکس هم گزاشتم ازش که چی حتی میبینی جز اون چیزای که گفتی.

ربات های برج متحرک داخل HZD که محدوده ها رو روشن میکرد اینجا به صورت هلوگرام میبینی از دور به نظر خود اصلی اما نزدیک میشی میبینی هلوگرام .

یعنی ممکنه این هلوگرام تو نسخه pc هم باشه؟:-?

بله دقیقا در نسخه PC هم هستش با خیلی موارد دیگه که حتی شاید دوستان ندیده باشن .
 
آخرین ویرایش:

mojahed25

کاربر سایت
Feb 28, 2014
716
متن زیر اسپویل نداره

بازی رو تموم کردم، این نظر شخصی منه شاید خوشتون نیاد، مثل همه نظرهایی که در همه تاپیکها در مورد بازیها میدم، اینجا هم تبعیضی قائل نمی شم و میرم سراغ اصل مطلب، در مجموع بازی معمولی بود! جز باسهای اصلی که جذاب بودن، در طول بازی گیم پلی مدام خودشو تکرار می کنه، سعی شده با سلاحهای مختلف، آپگریدها و ترکیبش با اتصال بازیکنان از حالت یکنواختی و کندی دور بشه.. مجموعش اینطور بود که تمام بازی سعی کردم بیشتر بار بزنم! یا با یک اکشن ساده و ساختو ساز در طول بازی وقتمو یه جوری بگذرونم، همه ی اینکارها رو اتفاقا با علاقه انجام دادم تا به قسمتهای جالب داستانی برسم، پایان بازی شوکه شدم! آبکی ترین ایده از نظر من که این همه میان پرده براش کوجیما تدارک دیده بود، روی قاب تصویر می شینه.. اونجا بود که گفتم ساعتها وقتمو تلف کردم که چنین مزخرفی رو ببینم؟! بله داستان بازی کلیشه ای به پایان می رسه و کوجیما درون بازی هم بعد از 100ساعت منو سرکار گذاشت، نه اپنینگ خفنی داشت داشت، نه پایان عجیبی! کلا درام بود. با کارکترها ارتباط نگرفتم meh بودن، پلات هول داستانی بسیار ساده و کلیشه ای، گیم پلی مدام جابه جا شدن تکراری بین دونقطست، هر چند بارم که برید باز هم میتونید این روند یکنواختو بین نقطه A و B تکرار کنید، در مورد یک باس اصلی هم به همین شکله، محیط فقط تغییر می کنه! ، چالش ها هم بعد یک مدت کوتاه تکراری و عادی می شن، اینکه میگن یک بازی تجربه یونیک رو با خودش همراه داره، این تجربه در طول بازیه که خودشو نشون میده، ولی در این بازی هر چه جلوتر می رید پی می برید جز تکرار خودش، تجربه و اکتشاف شما رو عمیقتر نمیکنه که هیچ، بیشتر کسالت آور و دستوپاگیر میشه براتون، موسیقی های بازی فوق العاده ست، گرافیک هم دستپخت Guerrilla ست، لول دیزاین خوبی داره. توی TGA مشخصا بازی تحویل گرفته می شه، این نظر شخصی من در مورد بازی بعد از 100 ساعت بود.
پ ن: فراموش نکنید کسی داره این نظرو میده که عاشق بازیهای تعاملی از این حیثه، به بازی دیترویت به قول برخی شبیه ساز پیاده روی، نمره بالایی دادم.

امتیاز و نظر شخصی من با بررسی همه جوانب 5/10

اسکرین شاتهایی که از این انجین قدرتمند گرفتم 3840X2160 اسپویل شدید داستانی داره
من که الان اپیزود 5 هستم تقریبا همین نظر رو دارم یه مطلبی که شاید کمتر به اون توجه شده نقش تریلرهایی قبل از انتشار در انجام این بازی هستش مثلا یه باس فایت مسخره رو میبینی که نه سرش معلومه نه تهش!! ولی چون یاد تریلر طوفانی در این بخش میوفتی بهت یه مقدار حس میده ! یا جنگیدن تو محیط جنگ جهانی اول آدم رو یاد بازی بازگشت به قلعه ولفن اشتاین میندازه کلا تا آدم میاد بدش بیاد پیش خودش میگه نه نه میدونی این ساخته کیه؟؟!! برو جلو حتما یه چیزی توشه !!! به نوبه خودم بااینکه من شدیدا از سگ چرخ زدن تو فضاهای باز خیلی لذت میبرم ولی تو بخشهای اول این بازی تا اینجا خیلی اذیت شدم فقط گرافیک و موسیقی منو جذب میکرد ! اگه دوستان بازی اتنم و از شرکت بایوور یادشون باشه که چقدر کوبیده شد وجدانا اگه همون بازی رو هیدئو کوجیما ساخته بود و این بازی ای بود که شرکت بایوور بعد گند مس افکت آندرومدا زد آیا راجه به انتم چیز دیگه ای نمیگفتیم؟؟؟!!! یا راجه به این چه ها که نمیگفتیم بیایم با خودمون روراست باشیم چون هیچکس راحت تر از خود آدم نمیتونه خود آدمو گول بزنه در هر صورت من که هر روز از سر کار میام فعلا نشستم پاش !! تا ببینیم چی میشه
 
  • Like
Reactions: gintoki

mojahed25

کاربر سایت
Feb 28, 2014
716
چی نباید بگم ؟ اگه منظورت گفتن اینکه چی هستش گفتم دیگه داخل اسپویلر گفتم شاید دوست داشته باشی چیز جدید خودت ببینی داخل اسپویلر عکس هم گزاشتم ازش که چی حتی میبینی جز اون چیزای که گفتی.

ربات های برج متحرک داخل HZD که محدوده ها رو روشن میکرد اینجا به صورت هلوگرام میبینی از دور به نظر خود اصلی اما نزدیک میشی میبینی هلوگرام .



بله دقیقا در نسخه PC هم هستش با خیلی موارد دیگه که حتی شاید دوستان ندیده باشن .
متوجه شدم ولی فکر کردم شما میگین اصلا چیزی رو که نمیخوای دیگران بفهمند تو اسپویل هم نباید بذاری!
 

vivanred

کاربر سایت
Oct 26, 2008
7,163
نام
Alireza
متوجه شدم ولی فکر کردم شما میگین اصلا چیزی رو که نمیخوای دیگران بفهمند تو اسپویل هم نباید بذاری!

نه بابا فقط گفتم شاید خودت هم دوست داشته باشی برای اولین بار خودت ببینی تا اینکه بگه کسی برای همین داخل اسپول گزاشتم که برای خودت اسپویل نشه گفتم اگه دوست نداری بفهمی چی قراره ببینی نگاه نکن . :D
 
  • Like
Reactions: mojahed25

mojahed25

کاربر سایت
Feb 28, 2014
716
اون
بازی فقط مراحل اصلی رو رفتم ۱۹ ساعت شد. البته اگه نت وصل بود و آفلاین نبودم ۱۵ ساعت هم میشه رفت

چندتا نکته بازی کلا ۳ یا ۴ دفعه بار سنگین میده برلی حمل توی بقیه مراحل سبک هستین (مگه اینکه خودتون بار اضافه بردارید یا بین راه جمع کنید)

بازی از اپیزود ۴ به بعد خیلی سریع پیش میره و تمون میشه (در واقع طولانی ترین قسمت بازی اپیزود۳ هست که باید کل مپ رو طی کنید و اتصال ایجاد کنید)

اینم ۱۹ ساعت تایم
View attachment 123127

اینم تعداد مراحل هر اپیزود و نحوه تند شدن و جذاب شدن گیم توی نیمه دوم

اپیزود ۱ و ۲
۹ تحویل
۱ باس

اپیزود ۳
۱۲ تحویل

اپیزود ۴
باس

اپیزود ۵
۴ تحویل
۱ باس

اپیزود ۶
۶ تحویل

اپیزود ۷
باس

اپیزود ۸
۴ تحویل
۱ باس

اپیزود ۹
باس

اپیزود ۱۰
باس

اپیزود ۱۱
باس

اپیزود ۱۲
باس

اپیزود ۱۳
ساحل

اپیزود ۱۴
پایان بندی
اون اوردرها که بنام سم هست اصلیه یا اونهایی که زده استاندارد ؟
 

Boss

ناظم انجمن
Jul 7, 2006
3,646
واقعاً موتور دسیما فوق العاده است اما نه اینطوری که همه جا میان میگن گیم پلی که خوب نبود گرافیکم که موتور دسیما بود! به همین راحتی؟ یعنی کوجیما و تیمش هیچ نقشی تو طراحی و بوجود اومدن همچین گرافیک خیره کننده ای نقش نداشتن؟ (واقعا احساس میکنم بعضی ها که اینو میگن کوجیما و تیمشو پشمک حاج عبداله حساب میکنن!) موتور دسیمارو نصب کردن روی سیستمشون جاده و کوه و سبزه و درخت ساختن؟ لول، اوکی، خود گوریلا این حرفایی که اینجا میزنن رو از بقلش هم رد نشدن..، اینکه اینقدر اسم کوجیما براشوم قابل احترام بوده که انجینشون رو در اختیارشون گذاشتن و تیم فرستادن برای کمکشوم نشون میده چقدر به کارش و پیشینه اش اعتقاد دارن و احترام میزارن

یادتون نره خود کونامی با همکاری کوجیما موتور فاکسو ساختن که در زمان خودش به عنوان یه موتور جدید کارش خارق العاده بود و چه بسا اگه همکاری ادامه داشت بهترم میشد..

برای اینکه از قدم به قدم بازی لذت ببرید فقط باید عجول نباشید اگه دنبال گیم پلی های سریع هستید این بازی بدرتون نمیخوره، اما اگه دنبال یه بازی با فضا و ریتم آروم، مرموز و غمگین هستید حتما این بازی رو تجربه کنید

این بازی تحوله چون یه چرخه که خیلی از بازی هایی که شاخم محسوب میشنو دنبال نمیکنه، اینکه ریسک نکنی و همون روند ساختن گیم پلی رو ادامه بدی و فقط از لحاظ گرافیکی و گیم پلی بدون ریسک بهبودش بدی خیلی ساده تر و حاشیه امن زیادی داره. تحول در بازیسازی کاری که جرات انجامش یا اجازشو خیلی از کارگردان های که خیلی رو بورسن هم ندارن چون فروش بازی بخطر میافته یا متاشون کم میشه (!) بخاطر همینم این نوع ادامه دادن هیچ ریسکی نداره (در مقابل زیر رو کردن بازی در نسخه های بعد) پس تمام اقشار گیمرهارو راضی میکنه (هاردکور، کژوال و..) اگه به تمام نسخه هاشون نگاه کنید دقیقا یه مکانیزم و گیم پلی پایه ای رو توش میبینید (که همون در نسخه های بعدی پیشرفت میکنه) نه ریسکی که ممکن فروش بازی رو به خطر بندازه و ممکن یه سری از فنهاش ریزش کنن..

به نظرم ساخت همچین بازی برای کوجیما تیمش کاری نداره؛ یه بازی خطی با یه گیم ولی خفن که خوب بفروشه، ولی ریسک ساخت دث استرندینگ خیلی بالاتره و این ریسک به نظرم حتی اگه خوب از آب در نیومده باشه اونقدر برای من قابل احترام هست که بازی رو تجربه کنم و یه چیز جدیدی ببینم، نه اینکه مثل همیشه یه دشمنی هست و من باید با تفنگ و اسلحه های سرد متنوع برم سراغش و آخرشم همه چی به خوبی و خوشی تموم بشه..
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر