PlayStation Death Stranding

y062651_.png

بررسی بازی Death Stranding



Death Stranding یک بازی اکشن سوم شخص با تاکید بر ارتباطات ، توسط KOJIMA PRODUCTIONS توسعه داده شده و بصورت انحصاری توسط Sony Interactive Entertainment برای PS4 منتشر خواهد شد . این اولین بازی توسط Hideo Kojima می باشد که پس از انحلال Kojima Productions در سال 2015 به عنوان شرکت تابعه Konami و اصلاح آن به عنوان یک استودیوی مستقل در E3 2016 برای سونی اعلام شد .
هیدئو کوجیما اعلام کرد : DS از تعریف سنتی اکشن و نقش آفرینی که در بازیهای دیگر قابل مشاهده است پا را فراتر خواهد گذاشت ، " با Death Stranding می خواهم گام بعدی ، آینده بازی را طوری با گیم پلی و داستان سرایی شکل دهم که فراتر از فرمت های این ژانر است " ، این موضوع ثابت می کند Death Stranding قطعا عنوانی جاه طلبانه است و مانند هر چیزی که توسط کوجیما خلق شده ، قبلا انجام نشده است . همچنین در نمایشگاه TGS 2016 اعلام شد DS یک بازی جهان باز با عناصر آنلاین خواهد بود .

Kojima Productions در حال کار با Guerilla Games در زمینه توسعه Death Stranding است ، بازی از موتور بسیار قدرتمند DECIMA بهره میبرد ، همه چیزهایی که ما تاکنون در تریلر دیده ایم ، مستقیم بر روی PS4 PRO اجرا شده است .
f449175_.png
داستان بازی در آینده‌‌ای جریان دارد که اتفاقی هولناک کشور آمریکا را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده ، در بخشی از تریلر نقشه‌ای را می‌بینیم که ظاهراً آمریکا را پس از تجزیه نشان می‌دهد . در بالای نقشه نیز کلمه ی Bridges دیده می‌شود که احتمالاً به جایی اشاره داشته که سم برای آن کار می‌کند .
در اوایل تریلر می‌بینیم که رئیس جمهور آمریکا وضعیت سلامتی خوبی ندارد و روی تختی مخصوص بیماران در داخل اتاق دراز کشیده است. او از سم می‌خواهد که به آن‌ها برای بازسازی آمریکا کند . این اتفاق یا خاطره ای از گذشته بوده یا یکی از اولین اتفاقاتی خواهد بود که پس از شروع بازی شاهدش هستیم .
سم به طور حتم تنها آدم مهمیه که در کاخ سفید ، به او برای نجات بشر نیاز مبرم دارند ، در بخشی از تریلر می‌بینیم که یک پلاک را در دست گرفته و چندین سکانس جنگی عجیب و زیبا نیز وجود دارد . دیگر نکته مهم تریلر، اشاره به شهری با نام اج نات بود که احتمالاً یکی از مکان‌های بسیار مهم در آینده ی آخرالزمانی Death Stranding محسوب می‌شود .
یک گروه تروریستی با نام هومو دیمن وجود دارد ، که ظاهراً شخصیت‌های منفی که تاکنون با آن‌ها دیدار داشتیم ، از اعضای آن بوده‌اند ، دیگر دشمن سم در طول داستان ، هیولاهای نامرئی با نام بی تی ها هستند که اطلاعات چندانی از آن‌ها نداریم . تنها چیزی که می‌دانیم این است که باعث بارش باران مرگباری می شوند .
در تریلر سم با اتصال کودک به خود ، طی فرآیند ناخوشایندی ، بنظر میتواند با بعد دیگر اتصال پیدا کند .

m672811_.png
شخصی‌سازی بخشی مهم از گیم‌پلی Death Stranding خواهد بود ، مسیریابی در محیط‌ها بخش عمده‌ای از تجربه بازی را شامل می‌شود و بازیکن می‌تواند از آیتم‌های مختلفی مانند نردبان ، قلاب برای صخره نوردی و تبر یخ نوردی استفاده کند ، همچنین به نظر می‌رسد بازیکن در مسیریابی آزادی عمل داشته و می‌تواند برای عبور از موانع سر راه ، به دلخواه از گزینه‌های مختلف استفاده کند . برای مسیرهای طولانی ، میتوان از وسایل نقلیه برای طی کردن مسیرها استفاده نمود .
در تریلر سم از یک نوع موتور پیشرفته با نورهای درخشان آبی استفاده می کند ، وسایل نقلیه دیگری نیز در تریلر مشاهده شد ، سم احتمالاً می‌تواند از انواع وسیله‌ها برای تسریع در حرکت استفاده کند .

مبارزات بازی کمی دور از انتظار و مقداری عجیب بود ، بنظر بهترین گزینه بازیکن در هنگام مواجهه با نیروهای دشمن فرار کردن است و برای شرایط خاص نیز تعدادی مکانیزم مبارزه تن به تن در نظر گرفته شده است . همچنین در یکی از صحنه‌های مبارزه ، سم از یک کیف دستی به عنوان سلاح خود استفاده کرد . با توجه به این موضوع ، احتمالاً بازیکن می‌تواند با تعامل با محیط و استفاده از آیتم‌های مختلف برای صدمه زدن به دشمنان خود بهره ببرد .

لیست سلاح‌های بازیکن در بخشی از تریلر شامل اسلحه گرم می‌شد ، حتی برای مدت کوتاهی نیز شاهد تیراندازی بودیم . به نظر نمی‌رسد که درگیری‌های مسلحانه اهمیت بالایی در بازی داشته باشد و احتمالاً در برخی از مراحل بازیکن مجبور به استفاده از سلاح‌های گرم خواهد شد . اگر هم اجباری در کار نباشد ، استفاده از اسلحه احتمالاً برای موارد بسیار خاص در نظر گرفته شده است .

سیستم ردیابی که در تریلر شاهدش بودیم ، می‌تواند با ارسال نوعی موج سونار ، تصویری از آیتم‌ها و به طور کلی اشیا ارزشمند قرار گرفته در محیط اطراف را نشان دهد . دیگر ویژگی سیستم ردیابی ، نشان دادن ردپای یک نوع موجود شکارچی و نامرئی بود که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شد .

در بخش‌هایی از تریلر کوله پشتی سم صداهایی تولید می‌کرد ، ظاهراً این صداها برای یک نوع سیستم هشدار دهنده بود که لباس سم به آن‌ مجهز است .

سونی پس از انتشار تریلر تایید کرد این بازی دارای حالت آنلاین Travelers خواهد بود که به بازیکن اجازه می‌دهد تا مسیرهای طی شده ، تجهیزات و مناطق امن خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ، در بازی چیزی به نام «مرگ» وجود ندارد و پس از دست دادن جان خود تنها باید برای بازگشت از آن طرف (Other Side) تلاش کنید .

دستبندهای سم به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4

نسخه های مختلف بازی

تمامی آیتم‌های پیش خرید ، با پیشرفت‌های بازیکن در طول بازی در دسترس هستند .

g919890_.jpg


d073241_.jpg


w4981_.jpg




73hy_placeholder23.png

تریلر سوم :

wly3_main_04.png
تحلیل تریلر سوم :
اولین چیزی که ما در تریلر میبینم یک پوشش گیاهیست که به سرعت در حال رشد و مرگ است ! ، نورمن که ما آن را در بازی به نام سم میشناسیم مسیری که جهان طی کرده را توضیح میدهد ، انفجاری که زمان ، فضا و زندگی را به همان اندازه که ما از آن اطلاع داریم شرح میدهد ، تئوری بیگ بنگ ، ولی در کلماتش به یک انفجار دیگر ( انفجاری که آخرین ماست) ، که ماهیت نامشخصی دارد اشاره میکند . این انفجار منظور جنگ هسته ای نیست ، کلیت بازی شبیه به اثر نئون گونزیس می باشد ، دنیایی که در معرض نابسامانی و فاجعه زیست محیطی قرار گرفته است ، میتوان مثالی آورد ؛ جهان ساختگی Evangelion که خدایانی دارد با نهادهای عظیم ، که قادر به اشکال مختلف ویرانی مانند سلاح هسته ای هستند . این موجودات اغلب برای ترور و یا سایر بلایای طبیعی طراحی و تفسیر می شوند . اما اکنون ما از خودمان جلوتر هستیم !
سم و دو مرد بی نام در یک حادثه ، زخمی بیدار میشوند ، بر روی شلوار سم نامی به چشم میخورد که ممکن است مربوط به یک سازمان یا نقش او باشد ، یا یک حامی ، آن دو نفر به عنوان گروه خلبانی "CORPSE DISPOSAL TEAM 6" شناخته می شوند که ممکن است توضیح دهد آنها چه کارهایی را با جسدی که جمجمه زرد دارد انجام می دهند . ما از تریلر قبل متوجه شدیم مدس رهبری تیمی از جنگجویان جنگ جهانی دوم رو بر عهده دارد ، کسی یا چیزی که قادر به جان بخشیدن بدن بی جان آنها می باشد . ولی هدف آنها هنوز مشخص نیست .


زمانی که مرد تلاش میکند همکارش را از زیر ماشین بیرون بکشد ، آنچه که میتوانیم از گیم پلی انتظار داشته باشیم را مشاهده خواهیم کرد ؛ هشدار ربات در زمانی که خطر (موجودات نفتی ! ) نزدیک شماست ، چیزی که جالب است در این مورد ، این روبات نیس که متوجه موجودات می شود ، کودک آنها را شناسایی میکند ، زمانی که کودک را رها میکند ، روبات غیر فعال میشود ! و قدرتش را از دست میدهد ، دستبندها به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4 ، ماهیتی که تا الان شرح داده ام فقط قسمتی کوچک از یک راز بزرگتر است .


ایده ی موجودات نامریی بنظر ساده است ، در اینجا بجای بی حرکت ماندن ، خود را درگیر اتفاقات می کنند ، گودال نفت توسط یک شخصیت شناور کنترل می شود ، تلاش برای بدست آوردن شخصیت مجروح ، درحال حاضر ما میدانیم آنها می خواهند مردم زنده بمانند ، پس از مرگ ، شخصیت را رها می کنند .
در این مرحله تریلر شکل کلاسیک مرموز به خود میگیرد ،
حرکات دست و اشاره ای که آن شخص مرموز انجام میدهد با حرکات مدس در تریلر اول یکسان است ، لباس او بسیار شبیه به Chico در MGSV مییاشد . و بنظر می آید او نسخه ی پیشرفته تر روبات را در اختیار دارد .


زمانی که موجودات برای مقابله می آیند ، میبینیم که او نوزاد را به سم منتقل میکند ، و به او میفهماند قبل از تلاش برای کشتن خود ، آن را اجرا کند ! ، در مورد این صحنه یک چیز جلبه توجه میکند ، همه چیز جز سم در هوا شناور است ! . در اوج تریلر ، با موجودی عظیم مانند مارینت ، سم مواجه میشود ، که سیم یا طنابهایی از او آویزانه ، پس از انفجار بنظر می آید سم به سوی دیگری هدایت میشود ، اینجاست که ایده ی جنگ هسته ای ، با فاجعه ی از هم گسیخته شدن واقعیتهای ما شکل میگیرد ، و در بسیاری از داستانها محبوبیت دارد .

در زیر آب ما یک خالکوبی بر روی دست راست سم میبینیم که بنظر نماد شیطان است ، علامتی به صورت مختصر در قفسه سینه ظاهر و ناپدید می شود ، در اطراف او همه چیز تغییر میکند ، همه چیز آهسته شناور می شود ، موجودی غول پیکر نمایان ، و تمام ماهیها به سمت بالا می روند .
در داخل سم دوم ! ما تنها یک کودک میبینیم ، بخش C اول تیزر به این معنی است که آنچه در اینجا مشاهده می کنیم قبل از اینکه کودک در نهایت از او خارج شود اتفاق می افتد .
یکی از نظریه های محبوب ، نشان می دهد نوزادان کلون ، صاحبان آنها هستند ! که می توانند مکانیک مرگ و تولد را از کلون خود بازیابی کنند .


مدس در کنفرانس Tokyo Comic Con امسال با IGN ژاپن مصاحبه داشت و نشان داد که شخصیت ها "دوبعدی" همانند سایر بازی های کوجیما هستند.

مدس گفت: "شما باید این شخصیت ها را به شیوه های مختلف در طول بازی ببینید ، که ممکن است در برخورد با کلونی های جدید هر شخصیت ، در نسل ها و دوره های زمانی اشاره کند ! .

پس از دنباله زیر آب ، سم بر روی سطح بیدار میشود ، و سرانجام آن دسته از tardigrades ی که قبلا دیدیم را مشاهده خواهیم کرد ، این فقط یک رویا نیست .

و آن 5 شخصیت مرموز از جنگجویان اتمی ..

تحلیل و بررسی ویدئوی چهارم


زیرنویس فارسی تریلر ششم



zj0j_main_09.png



gjz4_main_07.png
 
آخرین ویرایش:

Kiami

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,855
به یک نفر پیر و پاتال که حال و حوصله بازی های Boring مثل RDR2 رو نداره احتیاج داریم یه 20 ساعتی بازی کنه و نظرش رو بگه ببینیم آخرش این گیم پلی بازی گیرا هست یا نه همون Boring ـییه که تو ویدئو های یوتوب میبینیم . آخه نظرات خیلی مختلفه یکی میگه تو ویدئو ها معلوم نمیشه و موقع بازی کردن میفهمید چقدر فان و خوبه یکی هم میگه نه به شدت تکراری و بی عمقه و همون چیزیه که تو تریلر ها هست و حوصله سربره و آدم انگیزه ایی برای بازی کردنش نداره .
من نزدیک ۷ ساعت بازی کردم تا الان ، اگه خیلی گیم‌پلی متنوع و هیجان انگیز برات مهمه ، قطعا این بازی اذیتت می کنه . به خصوص بعد چند ساعت که اون ذوق و شوق کولبری از بین می ره :D ولی خوب اگه با سیستم کارگردانی کوجیما حال می کنی داستان و جذابیت میان پرده ها در حدی هست که ارضات کنه . خود من کول بری می کنم به عشق داستان و کات سین فقط ! وگرنه مکانیزم گیم‌پلی با اینکه با کیفیت و روون هست کنترلش ولی هیچ چالش یا تنوع خاصی جلوی پات نمی ذاره و تکراری می شه بعد از یه مدت و واقعا حیف ! من مطمئنم همین داستان و lore بازی با چند تا ماموریت خفن و گیم‌پلی هیجان انگیز مخلوط می شد راحت نظر همرو جلب می کرد و جزو بهترین های این صنعت می شد . با این حال من به همه این پیشنهاد رو می دم به شما هم‌همینطور ! ip که کوجیما بسازه ارزش یک بار امتحان کردن رو داره . حتی اگه کلی مشکل ریز و درشت داشته باشه .
 

Amin 47

کاربر سایت
Jun 7, 2010
826
خوب اپیزود 5 هم تمام شد. بالاخره این همه بدبختی و خسته کننده بودن بازی payed off کرد و داستان خیلی باحالتر شد. گیمپلی هم بهتر شده چون zip-line و speed skeleton gold داده. ماشین بهتر هم داده. اسلحه ها و cut کردن BT ها هم خیلی کار رو راحت کرده. درکل بالاخره رسیدم جایی که انتظار داشتم..(بعد از کلی دهن صافی درکوهستان های برفی البته!!)
 

samijavid

کاربر سایت
May 15, 2010
4,200
نام
سامان
خوب اپیزود 5 هم تمام شد. بالاخره این همه بدبختی و خسته کننده بودن بازی payed off کرد و داستان خیلی باحالتر شد. گیمپلی هم بهتر شده چون zip-line و speed skeleton gold داده. ماشین بهتر هم داده. اسلحه ها و cut کردن BT ها هم خیلی کار رو راحت کرده. درکل بالاخره رسیدم جایی که انتظار داشتم..(بعد از کلی دهن صافی درکوهستان های برفی البته!!)
من تا آخر اپیزود ۲ رفتم اگه تونستی داستانو تا اینجا که رفتی تو اسپویل بذار :)
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,177
نام
ماکان
من ساعت 9 نشستم گفتم یه ماموریت فرعی برم تروفیش رو بگیرم و برم پی کارم، تا الان داشتم بازی میکردم:D یعنی واقعا وقتی ساعت رو نگاه کردم دیدم 10 دیقه به 1 ـه واقعا شکه شدم:D ولی خوب تا آخر چپتر 2 رفتمو رسیدم فصل 3.

این دلیوری کردن ماموریت ها به شدت حس خوبی داره. تو آخرین ماموریت فصل 2 که اتفاقا طولانی ترینشون هم هست، خیلی دهنم صاف شد تا رد بشم و همین اذیت ها باعث شد زمانی که به بالای تپه رسیدم و در حالی که پایگاه میومد تو گستره دید، اون موسیقی خفن هم پخش شد، عملا پشمام بریزه. این چیزای بازی خیلی خوب در امده. قشنگ از دلیور کردن بسته ها ارضا میشید.
 

mahabad

کاربر سایت
Dec 14, 2010
1,427
نام
رحمان
بعد ۵ دقیقه بازی گزاشتمش کنار
منی که کل بازیهای استادو رفتم (سری متال گیر)
متال ۱ رو ۷۱ بار تموم کردم و ...
اخه اینم بازیه ساخته؟یه چیزی ساخته که باید فقط تو منوی اصلیش موند نباید بازی رو ستارت کنی نمیتونیم بازی کنم بازی یه حس وحال تنهایی عجیبی به ادم میده بعد ۵ دقیقه یه سره کنسولو off کردم.کسایی که با سری بازی استاد اشنایی دارن امکان نداره از بازی خوششون نیاد .در مجموع به نظر بنده شاهکاره وسلام
 

Horror

Valar Morghulis
کاربر سایت
Mar 16, 2010
4,235
نام
Mohammad
بعد ۵ دقیقه بازی گزاشتمش کنار
منی که کل بازیهای استادو رفتم (سری متال گیر)
متال ۱ رو ۷۱ بار تموم کردم و ...
اخه اینم بازیه ساخته؟یه چیزی ساخته که باید فقط تو منوی اصلیش موند نباید بازی رو ستارت کنی نمیتونیم بازی کنم بازی یه حس وحال تنهایی عجیبی به ادم میده بعد ۵ دقیقه یه سره کنسولو off کردم.کسایی که با سری بازی استاد اشنایی دارن امکان نداره از بازی خوششون نیاد .در مجموع به نظر بنده شاهکاره وسلام

یجوری اولش نظر دادی فکر کردم ازش متنفر شدی بعد رفتم جلو تر دیدم از استاد بدتر تویی :D کلا منظورتو درک کردن سخته
ولی در کل دیدن داری وقتی به مقصد های خاص بازی برسی و تو لانگ شات هایی که تدارک دیدن بالای ارتفاع اون موزیک دیوانه کننده به گوشت بخوره

این اثر اگر بتونی باهاش کنار بیای تو دنیای خودش زندانیت میکنه قشنگ !
 

INCENT∇

کاربر سایت
Dec 12, 2013
333
نام
مهران
خودمونیم ولی من این موتور رو یجورایی درک نمیکنم !
نه خیلی کار آمد و مسیر مشخصی داره
نه اصلا گیم پلی خوبی براش طراحی شده
نه وقتی با BT ها رو به رو میشی میشه از دستشون در رفت
رسما نبود بهتر بود :D


سر حرف شما امروز با بی.تی ها و موتور کلنجار رفتم و چیزای جالبی دیدم، اگر مسیری که توش بی.تی ها پرسه می زنن مسیر هموار یا نیمه همواری باشه، شما می تونید با زدن L3 و Boost کردن موتور (و اگر سنگی تو مسیر هست با زدن ضربدر و پرش با موتور) از قلمرو بی.تی ها به سلامت و سرعت فرار عبور کنید و که اگر اینطور کنید آخرش هم اون رادار الکترونیکی با بی.تی ها بای بای میکنه:laughing: ولی خب تو مسیر سنگلاخی دیگه از این خبرا نیست، باید پیاده رفت. یه نکته دیگه اینکه حتی اگر تو مسیر داشتید با موتور می رفتید و یهو بی.تی ها از زیر زمین گرفتنتون، می تونید با زدن L3 و پرش از مخمصه فرار کنید.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------​

یه سری مطلب راجع به پیاده روی، ماموریت های فرعی و سیستم بازی هست که بنظرم بهتره بگم تا در حق بازی اجحاف نشه:

بدون اسپول بگم که پیچیدگی های سیستم بازی به کنار (لیست Tipها رو یک ساعت طول میکشه از اول تا آخر اسکرول کنید)، یه سری چیزها هم هست که باید خودتون تو سیستم بازی کشف کنید و بازی چیزی راجع بهشون نمیگه مثل همین قضییه موتور و بی.تی ها که گفتم، موردای جالب دیگم هست اما مطمئینا اگر خودتون کشف کنید لذتبخش تره و گفتنش اسپویلشون میکنه.

اینکه میگن بازی فقط راه رفتنه من قبول ندارم بخاطر همین پیچیدگی های ریز و درشت سیستم بازی، کسی که tip و manual بازی رو نخونه و خیلی ببخشید (بلانسبت جمع) مثل قاطر سرشو بیاندازه و بار بکشه خب معلومه که بعد حداکثر یک ساعت فرسوده می شه، دث استرندینگ یه بازی و سبک کاملا جدید هست و با اطلاعاتی که از بازی های قبلی کوجیما یا بازی های دیگه یاد گرفتیم نمی شه بازیش کرد و ازش لذت برد، باید وقت گذاشت و حوصله کرد و تمام manual بازی رو خوند و با سیستم جدید و پیچیده بازی آشنا شد و امتحان کرد و باهاش کلنجار رفت و چیزای جدید کشف کرد.

باورتون نمیشه من دیشب ساعت 11 تشنه نشستم پای بازی و هروقت مانستر نوشیدن سم رو می دیدم تشنه تر میشدم اما الان تازه ساعت 8 صبح از پای کنسول پاشدم و چای خوردم و تجربه بی نظیری بود که اگه بخوام تعریف کنم خودش یک سفرنامه و داستانی هست اونم بدون اینکه تو این مدت 9 ساعت کات سینی دیده باشم. تو این مدت برخوردهای زیادی با بی.تی و مول ها(همون باردزدهایی که تو تریلر دیدیم) داشتم و تا جایی که میشد از موتور استفاده میکردم، لذت بارهای سنگین رو با موتور بردن به کنار وقتی میدیدم دوستانم تو برخی نقاط بازی فکر موتور منو کردن و برام شارژر و پل ساختند خیلی لذت می بردم خصوصا مواقع خطرناکی که شارژ موتور کم بود یا ناچار بودم بسرعت از رود عمیقی عبور کنم و خصوصا یکی از مواقعی که خیلی لذت بردم موقع فرار از بی.تی ها به یه شارژی رسیدم که آهنگ Easy Way Out رو پخش می کرد که چون با این آهنگ نوستالژی زیادی هم دارم واقعا اون شرایط هیجانی که از بی.تی ها فرار می‌کردم، خیلی لذت بردم (طرف 2800 تا لایک گرفت سر همین کار قشنگش که یه نقطه استراتژیک شارژر ساخته بود بعلاوه کاستومایز آهنگ Easy Way Out). جدا از موش و گربه بازی و فرار، مواقع رویارویی و درگیری با مول ها هم خیلی جذاب بودند، هم برای کسی که استیلث دوس داره و و هم برای کسی که فایتینگ و اکشن دوست داره، سیستم ها و جزئیات لذت بخشی طراحی شده که توضیحاتش حجم این مطلب رو بیشتر میکنه و خارج از حوصله اس، فقط می خوام بگم که سیستم جدید هست و درکنار باربری، یکی از مواردی هست که بازی رو از حالت باربریِ صِرف خارج می کنه. نیمه های آخر بازی رو هم اختصاص دادم به کمک به سایر پلیرها و تو مسیر بازگشتم به سمت یه مقصدی مسیرهای جدید کشف کردم که خیلی امن تر یا کوتاه تر بودند و برای پلیرهای دیگه تو اون مسیرها تابلو، نردبان و طناب گذاشتم که همون مسیر امن تر یا کوتاه ترو رو طی کنن و یا برای پل های نیمه کاره که جاهای خوبی استارت زده شده بودند متریال بردم و تکمیل کردم یا یه سازه رو آپگرید کردم و آهنگ بهش اضافه کردم تا همه زیرش استراحت کنیم و از منظره و موسیقی بازی لذت ببریم و وقتی میدیدم که تو log ثبت میشد پلیرها از این تابلو و پل و... استفاده کردند خیلی لذت می بردم. نتیجه اینکه سیستم بازی خیلی پیچیده اس و اینطور نیست که تو مسیر فقط راه برید و حوصله اتون سر بره و خیلی کارهای ریز و درشتی هست که میشه هم تو مسیر باربری و هم جاهای دیگه بازی انجام داد که دلم میخواد برای اونایی که هنوز نرفتن تازه بمونه البته خودم اوایل اپیزود 3 هستم و طبق تریلرها می دونم که کلی امکانات جدید قراره جلوتر به گیم پلی بازی اضافه شه که احتمالا فقط بخشی از اون ها تو تریلرها بود و از خیلی هاشون خبر ندارم.

و باز اینم که میگن ماموریت فرعی نداره هم قبول ندارم، ماموریت های فرعی تحت عنوان Standard Order هستند، شاید یه عده اشتباها دنبال عبارت مثلا side quest بودند و پیدا نکردن، ماموریت های فرعی دو نوعند، یا از شخصی (که ممکنه NPC باشه یا یک پلیر حقیقی) سفارش میگیرید و میرید یک جای خاص و محموله هارو میگیرید و جای خاص دیگه پس میدید، نوع دیگه هم موقعی هست که شما تو گشت و گذار به یه سری محموله میرسید که هرکدوم رو باید جای مخصوصی تحویل بدید و اون جای مخصوص روی محموله ذکر شده(در این صورت صاحب محموله که ممکنه NPC یا پلیر حقیقی باشه شمارو لایک میکنه)، اما یه نکته ای که اینجا هست اینه که می تونید این محموله هارو به یه باربر دیگه واگذار کنید و لایک کمتری بگیرید (مثلا 20 تا لایک بگیرید) یا خودتون شخصا برسونید و لایک بیشتری بگیرید ( مثلا حدود 100 تا لایک)، یه سیستم کاملا جدیده. و هرچه شما ماموریت های فرعی بیشتری انجام بدید و بیشتر لایک بگیرید باندیج کایرل نت و توسعه اون base بخصوص بیشتر می شه و هرچه باندیج بیشتر شه کمک های بیشتری از پلیرها دریافت می کند و هرچه base توسعه یافته تر شه می تونید امکانات و سازه های بیشتری تو اون ناحیه تحت قلمر base بسازید (بازی کلی سازه داره برای انواع هدف ها و کمک به پورتر یا همون باربرها) و اینطوری هم کار خودتونو راحت کنید هم بقیه پلیرهارو و از اینکه از سازه شما استفاده کردن لذت ببرید. پس هم ماموریت فرعی وجود داره و هم انگیزه برای ماموریت فرعی.

در نهایت سبک بازی یعنی استرند یه سبک جدید و تازه هست و شاید زمان ببره تا یه عده خوب بفهمندش و باهاش ارتباط برقرار کنند و بنظرم نمرات ضد و نقیض هم بخاطر همین تازگی سبک هست و به قول کارگردان بازی، از این سبک باید چند عنوان دیگه ساخته شه تا جا بیافته.

Pioneering Death Stranding Needs Sequel to Establish Strand Genre, Says Kojima

و خیلی خوشحالم که خیلی ها تو این تاپیک بازی رو فهمیدن و دارند لذت می برند.
 
آخرین ویرایش:

Changed_Man 50

کاربر سایت
Jul 6, 2016
4,413
کسایی که بازی کردن
بنظرتون خود کوجیما یا کس دیگه میتونه تو عناوین بعدی با افزایش تنوع گیمپلی این ژانر رو جا بندازه و مخاطب کسب کنه یا اخرش همینه ؟
 

killzone1988

کاربر سایت
Feb 21, 2013
394
بعد از تقریبا 48 ساعت که از عرضه بازی میگذرد . تجربه ایی جدید و لذتبخش و پرتنش در حین انجام برخلاف خیلی دیگر از عناوین این نسل داشتم. تجربه ایی که شاید بخشی اش در rdr2-witcher3-bloodborne-MGSV در آنجا جای گذاشته ام . اما این بازی سراسر انقباض عضلانی برای گیمر و استرس را با رعایت کردن شاخصه های بقا با هدف جستجو و اکتشاف و واقع گرایی ممکن + مکانیزم های جدید+ رویکرد نوین به بازی کردن و milestone های یک اثر در تعامل با مخاطب رعایت کرده است. مسلما مخاطبانی که بیشتر جنبه های ران اند گان ویا هلو برو تو گلو در پلات داستانی باب میل اشون است با این بازی کنار نخواهند آمد و سعی در انکار اثر میکنند . اما برای من یک پنجره شاعرانه جدید در تجربه گیمینگ ام در طی همه عمر ام بود . از منظر فنی و گیم دیزاین با پدیده جدیدی روبرو هستیم . باید این نوع از سرگرمی و تعامل بیشتر الگو قرار بگیره یا حداقل از المنت هایش استفاده شود . اثر کاملا یونیک است و یان یونیک بودن یعنی با نگاه و استانداردهای موجود نمیشود به سراغش رفت. فلسفه سفریدن و تنهایی در سفر و تنازع بقا و چگونگی این بقا پرسشی ساده اما اساسی است . اینکه چگونه در دنیایی فراخ راهنمای فرد دیگری باشی با ابتدایی ترین علامت ها این تجربه ایی است که از روی نقد و یوتیوب قابل دیدن هست اما قابل احساس نیست .
 

killzone1988

کاربر سایت
Feb 21, 2013
394
پیشنهاد من اینه که حتما هنگام بازی کردن این بازی در مذیقه زمانی نباشیم
باید دل داد بکار
وادم بسپارد خودش رو به این دنیا
یعنی طراحی مسیر میکنی
ااما جلوتر که میری میبینی جای دیگری هستی.
در تنش زا بودن کلیه مکانیک ها و اتمسفر و فیچر های بازی بگم
که من بازی ندیدم که تا این مقدار
استرس بدهد و غوطه ور کند منو . شایددر برخی مخفی کاری ها که اونم کار خود کوجیما یا سم فیشر بوده لحظاتی تجربه کردیم
اما در این بازی ریل تایم باید مراقب تمام شاخصه های سوروایولیستی ات باشی
خطرات محیطی
وضعیت محموله ها
و محیط
نبرد زیبایی وجود دارد بین ما و طبیعت
نمیدونم بچه ها چقدر اهل هایکینگ یا کوهنوردی هستند
اما اگر تجربه داشته باشند
دقیقا من انگار داشتم از ایستگاه 1 توچال میرفتم به ایستگاه 5 توچال و بالاتر
بارها در کوهنوردی من یادمه در سرما گیر میکردیم بین چندین صخره
و تصمیمات حیاتی باید میگرفتیم . ای بازی المنت های بقا اش محشره
گیمپلی بازی بر جستجو +کشف+ خلاقیت طراحی مسیر+ نبرد با طبیعت بنا شده با چاشنی داینامیک دشمن های انسانی + فرا انسانی و سیستم آب و هوای بیرحم

کوجیما و تیم اش مثل همیشه فرای این روزهای همه ما فکر میکنند. و هضم این مقدار از level of detail در کنار منتها الیه بودن در شاخص های ویژوال + صدا+ موسیقی + کارگردانی . تجربه آرتیستیک میدهد که متوجه نمیشوی الان ساعت چنده و ناراحتم از ساعتی که بازی تمام بشود.

موضوع دیگر UI معرکه این بازی هست . هسته اصلی اش از فنتوم پین استاد اورده اینجا اما جهش یافته تر . میزان دسترسی و فیچر ها و ریزه کاری هایی که همه ما در فنتوم پین دیدیم اینجا با ریل تایم اینفوهایی ترکیب میشه که نقشه ها را نشان میدهد که من ندیدم . یک تکنولوژی هایی معرفی میکنه که به فکر حداقل صنعت گیم هنوز نرسیده

پیشنهاد من اینه درجه سختی اخری که هارد باشه برید بازیو و لایک کنید وسایل و ابزار بقیه را اما استفاده نکنید و وسایل خودتان رو هم جا بذارید برای دیگران
این باعث میشه گیم پلی خلاقانه و چالشی روی بیاورید و میرید دنبال سخت ترین مسیرها و شرایط
بنظرم در این بازی طبیعت بزرگترین چالشه روبرو هست
بر خلاف سوابق قبلی گیم ما
همانطور که با چندتا بازی شاهکار این نسل ساعتها زندگی کردم:
فنتوم پین
ویچر3
بلابورن
آنچارتد4/
رد دد2
اما دث استرندینگ ورای همه این تجربه های زیبا بود و سپاسگذارم از وجود امثال کوجیمایی که ریسک میکنند و مارو میبرن در منتهای الیه بالهای خیال و تجربه ارزشمند ارایه میدهند. وظیفه یک گیمر تجربه است و نه خاله زنک بازی . کما اینکه اگر کسی خودش رو مخاطب کوجیما میداند -باید بداند که کوجیما این ریسک رو کرد با شجاعت و زیبا - بر من مخاطب کوجیما هم واجب است حداقل ریسک کنم برای نزدیک شدن به ساخته او . سپس هرچه بادا باد . شاید سلیقه اش نبود اما ضرب المثل قدیمی است با مضمون اینکه بدون خیس شدن نمیشود شنا یاد گرفت یا چیز دیگر . الان حضور ذهن ندارم .
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر