PlayStation Death Stranding

y062651_.png

بررسی بازی Death Stranding



Death Stranding یک بازی اکشن سوم شخص با تاکید بر ارتباطات ، توسط KOJIMA PRODUCTIONS توسعه داده شده و بصورت انحصاری توسط Sony Interactive Entertainment برای PS4 منتشر خواهد شد . این اولین بازی توسط Hideo Kojima می باشد که پس از انحلال Kojima Productions در سال 2015 به عنوان شرکت تابعه Konami و اصلاح آن به عنوان یک استودیوی مستقل در E3 2016 برای سونی اعلام شد .
هیدئو کوجیما اعلام کرد : DS از تعریف سنتی اکشن و نقش آفرینی که در بازیهای دیگر قابل مشاهده است پا را فراتر خواهد گذاشت ، " با Death Stranding می خواهم گام بعدی ، آینده بازی را طوری با گیم پلی و داستان سرایی شکل دهم که فراتر از فرمت های این ژانر است " ، این موضوع ثابت می کند Death Stranding قطعا عنوانی جاه طلبانه است و مانند هر چیزی که توسط کوجیما خلق شده ، قبلا انجام نشده است . همچنین در نمایشگاه TGS 2016 اعلام شد DS یک بازی جهان باز با عناصر آنلاین خواهد بود .

Kojima Productions در حال کار با Guerilla Games در زمینه توسعه Death Stranding است ، بازی از موتور بسیار قدرتمند DECIMA بهره میبرد ، همه چیزهایی که ما تاکنون در تریلر دیده ایم ، مستقیم بر روی PS4 PRO اجرا شده است .
f449175_.png
داستان بازی در آینده‌‌ای جریان دارد که اتفاقی هولناک کشور آمریکا را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده ، در بخشی از تریلر نقشه‌ای را می‌بینیم که ظاهراً آمریکا را پس از تجزیه نشان می‌دهد . در بالای نقشه نیز کلمه ی Bridges دیده می‌شود که احتمالاً به جایی اشاره داشته که سم برای آن کار می‌کند .
در اوایل تریلر می‌بینیم که رئیس جمهور آمریکا وضعیت سلامتی خوبی ندارد و روی تختی مخصوص بیماران در داخل اتاق دراز کشیده است. او از سم می‌خواهد که به آن‌ها برای بازسازی آمریکا کند . این اتفاق یا خاطره ای از گذشته بوده یا یکی از اولین اتفاقاتی خواهد بود که پس از شروع بازی شاهدش هستیم .
سم به طور حتم تنها آدم مهمیه که در کاخ سفید ، به او برای نجات بشر نیاز مبرم دارند ، در بخشی از تریلر می‌بینیم که یک پلاک را در دست گرفته و چندین سکانس جنگی عجیب و زیبا نیز وجود دارد . دیگر نکته مهم تریلر، اشاره به شهری با نام اج نات بود که احتمالاً یکی از مکان‌های بسیار مهم در آینده ی آخرالزمانی Death Stranding محسوب می‌شود .
یک گروه تروریستی با نام هومو دیمن وجود دارد ، که ظاهراً شخصیت‌های منفی که تاکنون با آن‌ها دیدار داشتیم ، از اعضای آن بوده‌اند ، دیگر دشمن سم در طول داستان ، هیولاهای نامرئی با نام بی تی ها هستند که اطلاعات چندانی از آن‌ها نداریم . تنها چیزی که می‌دانیم این است که باعث بارش باران مرگباری می شوند .
در تریلر سم با اتصال کودک به خود ، طی فرآیند ناخوشایندی ، بنظر میتواند با بعد دیگر اتصال پیدا کند .

m672811_.png
شخصی‌سازی بخشی مهم از گیم‌پلی Death Stranding خواهد بود ، مسیریابی در محیط‌ها بخش عمده‌ای از تجربه بازی را شامل می‌شود و بازیکن می‌تواند از آیتم‌های مختلفی مانند نردبان ، قلاب برای صخره نوردی و تبر یخ نوردی استفاده کند ، همچنین به نظر می‌رسد بازیکن در مسیریابی آزادی عمل داشته و می‌تواند برای عبور از موانع سر راه ، به دلخواه از گزینه‌های مختلف استفاده کند . برای مسیرهای طولانی ، میتوان از وسایل نقلیه برای طی کردن مسیرها استفاده نمود .
در تریلر سم از یک نوع موتور پیشرفته با نورهای درخشان آبی استفاده می کند ، وسایل نقلیه دیگری نیز در تریلر مشاهده شد ، سم احتمالاً می‌تواند از انواع وسیله‌ها برای تسریع در حرکت استفاده کند .

مبارزات بازی کمی دور از انتظار و مقداری عجیب بود ، بنظر بهترین گزینه بازیکن در هنگام مواجهه با نیروهای دشمن فرار کردن است و برای شرایط خاص نیز تعدادی مکانیزم مبارزه تن به تن در نظر گرفته شده است . همچنین در یکی از صحنه‌های مبارزه ، سم از یک کیف دستی به عنوان سلاح خود استفاده کرد . با توجه به این موضوع ، احتمالاً بازیکن می‌تواند با تعامل با محیط و استفاده از آیتم‌های مختلف برای صدمه زدن به دشمنان خود بهره ببرد .

لیست سلاح‌های بازیکن در بخشی از تریلر شامل اسلحه گرم می‌شد ، حتی برای مدت کوتاهی نیز شاهد تیراندازی بودیم . به نظر نمی‌رسد که درگیری‌های مسلحانه اهمیت بالایی در بازی داشته باشد و احتمالاً در برخی از مراحل بازیکن مجبور به استفاده از سلاح‌های گرم خواهد شد . اگر هم اجباری در کار نباشد ، استفاده از اسلحه احتمالاً برای موارد بسیار خاص در نظر گرفته شده است .

سیستم ردیابی که در تریلر شاهدش بودیم ، می‌تواند با ارسال نوعی موج سونار ، تصویری از آیتم‌ها و به طور کلی اشیا ارزشمند قرار گرفته در محیط اطراف را نشان دهد . دیگر ویژگی سیستم ردیابی ، نشان دادن ردپای یک نوع موجود شکارچی و نامرئی بود که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شد .

در بخش‌هایی از تریلر کوله پشتی سم صداهایی تولید می‌کرد ، ظاهراً این صداها برای یک نوع سیستم هشدار دهنده بود که لباس سم به آن‌ مجهز است .

سونی پس از انتشار تریلر تایید کرد این بازی دارای حالت آنلاین Travelers خواهد بود که به بازیکن اجازه می‌دهد تا مسیرهای طی شده ، تجهیزات و مناطق امن خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ، در بازی چیزی به نام «مرگ» وجود ندارد و پس از دست دادن جان خود تنها باید برای بازگشت از آن طرف (Other Side) تلاش کنید .

دستبندهای سم به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4

نسخه های مختلف بازی

تمامی آیتم‌های پیش خرید ، با پیشرفت‌های بازیکن در طول بازی در دسترس هستند .

g919890_.jpg


d073241_.jpg


w4981_.jpg




73hy_placeholder23.png

تریلر سوم :

wly3_main_04.png
تحلیل تریلر سوم :
اولین چیزی که ما در تریلر میبینم یک پوشش گیاهیست که به سرعت در حال رشد و مرگ است ! ، نورمن که ما آن را در بازی به نام سم میشناسیم مسیری که جهان طی کرده را توضیح میدهد ، انفجاری که زمان ، فضا و زندگی را به همان اندازه که ما از آن اطلاع داریم شرح میدهد ، تئوری بیگ بنگ ، ولی در کلماتش به یک انفجار دیگر ( انفجاری که آخرین ماست) ، که ماهیت نامشخصی دارد اشاره میکند . این انفجار منظور جنگ هسته ای نیست ، کلیت بازی شبیه به اثر نئون گونزیس می باشد ، دنیایی که در معرض نابسامانی و فاجعه زیست محیطی قرار گرفته است ، میتوان مثالی آورد ؛ جهان ساختگی Evangelion که خدایانی دارد با نهادهای عظیم ، که قادر به اشکال مختلف ویرانی مانند سلاح هسته ای هستند . این موجودات اغلب برای ترور و یا سایر بلایای طبیعی طراحی و تفسیر می شوند . اما اکنون ما از خودمان جلوتر هستیم !
سم و دو مرد بی نام در یک حادثه ، زخمی بیدار میشوند ، بر روی شلوار سم نامی به چشم میخورد که ممکن است مربوط به یک سازمان یا نقش او باشد ، یا یک حامی ، آن دو نفر به عنوان گروه خلبانی "CORPSE DISPOSAL TEAM 6" شناخته می شوند که ممکن است توضیح دهد آنها چه کارهایی را با جسدی که جمجمه زرد دارد انجام می دهند . ما از تریلر قبل متوجه شدیم مدس رهبری تیمی از جنگجویان جنگ جهانی دوم رو بر عهده دارد ، کسی یا چیزی که قادر به جان بخشیدن بدن بی جان آنها می باشد . ولی هدف آنها هنوز مشخص نیست .


زمانی که مرد تلاش میکند همکارش را از زیر ماشین بیرون بکشد ، آنچه که میتوانیم از گیم پلی انتظار داشته باشیم را مشاهده خواهیم کرد ؛ هشدار ربات در زمانی که خطر (موجودات نفتی ! ) نزدیک شماست ، چیزی که جالب است در این مورد ، این روبات نیس که متوجه موجودات می شود ، کودک آنها را شناسایی میکند ، زمانی که کودک را رها میکند ، روبات غیر فعال میشود ! و قدرتش را از دست میدهد ، دستبندها به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4 ، ماهیتی که تا الان شرح داده ام فقط قسمتی کوچک از یک راز بزرگتر است .


ایده ی موجودات نامریی بنظر ساده است ، در اینجا بجای بی حرکت ماندن ، خود را درگیر اتفاقات می کنند ، گودال نفت توسط یک شخصیت شناور کنترل می شود ، تلاش برای بدست آوردن شخصیت مجروح ، درحال حاضر ما میدانیم آنها می خواهند مردم زنده بمانند ، پس از مرگ ، شخصیت را رها می کنند .
در این مرحله تریلر شکل کلاسیک مرموز به خود میگیرد ،
حرکات دست و اشاره ای که آن شخص مرموز انجام میدهد با حرکات مدس در تریلر اول یکسان است ، لباس او بسیار شبیه به Chico در MGSV مییاشد . و بنظر می آید او نسخه ی پیشرفته تر روبات را در اختیار دارد .


زمانی که موجودات برای مقابله می آیند ، میبینیم که او نوزاد را به سم منتقل میکند ، و به او میفهماند قبل از تلاش برای کشتن خود ، آن را اجرا کند ! ، در مورد این صحنه یک چیز جلبه توجه میکند ، همه چیز جز سم در هوا شناور است ! . در اوج تریلر ، با موجودی عظیم مانند مارینت ، سم مواجه میشود ، که سیم یا طنابهایی از او آویزانه ، پس از انفجار بنظر می آید سم به سوی دیگری هدایت میشود ، اینجاست که ایده ی جنگ هسته ای ، با فاجعه ی از هم گسیخته شدن واقعیتهای ما شکل میگیرد ، و در بسیاری از داستانها محبوبیت دارد .

در زیر آب ما یک خالکوبی بر روی دست راست سم میبینیم که بنظر نماد شیطان است ، علامتی به صورت مختصر در قفسه سینه ظاهر و ناپدید می شود ، در اطراف او همه چیز تغییر میکند ، همه چیز آهسته شناور می شود ، موجودی غول پیکر نمایان ، و تمام ماهیها به سمت بالا می روند .
در داخل سم دوم ! ما تنها یک کودک میبینیم ، بخش C اول تیزر به این معنی است که آنچه در اینجا مشاهده می کنیم قبل از اینکه کودک در نهایت از او خارج شود اتفاق می افتد .
یکی از نظریه های محبوب ، نشان می دهد نوزادان کلون ، صاحبان آنها هستند ! که می توانند مکانیک مرگ و تولد را از کلون خود بازیابی کنند .


مدس در کنفرانس Tokyo Comic Con امسال با IGN ژاپن مصاحبه داشت و نشان داد که شخصیت ها "دوبعدی" همانند سایر بازی های کوجیما هستند.

مدس گفت: "شما باید این شخصیت ها را به شیوه های مختلف در طول بازی ببینید ، که ممکن است در برخورد با کلونی های جدید هر شخصیت ، در نسل ها و دوره های زمانی اشاره کند ! .

پس از دنباله زیر آب ، سم بر روی سطح بیدار میشود ، و سرانجام آن دسته از tardigrades ی که قبلا دیدیم را مشاهده خواهیم کرد ، این فقط یک رویا نیست .

و آن 5 شخصیت مرموز از جنگجویان اتمی ..

تحلیل و بررسی ویدئوی چهارم


زیرنویس فارسی تریلر ششم



zj0j_main_09.png



gjz4_main_07.png
 
آخرین ویرایش:

Outer Heaven

کاربر سایت
Apr 21, 2011
4,317
کوجیما گفته با ۸۰ نفر بازیو ساختم . Wtf
خبر چند سال پیش بیشتر از 300 نفر بود

Mads Mikkelsen recently said at the first official Saudi Arabian ComicCon that Kojima Productions had over 300 people working on Death Stranding development. While we don’t know if it’s true, it would appear that either all of, or a huge portion of, the studio is working on developing the studio’s first game.

مصاحبه جدیدش گفته 80 نفر؟:-?
 

JohnnySilverhand

کاربر سایت
Jul 5, 2019
2,757
نام
ژوبین
یه چیزی برام عجیبه کوجیما همه کار کرد این همه بازیگر هالیوودی آورد.رو سینمایی بودن بازی تاکید کرد.ولی دیگه با Harry Gregson-Williams از خفن ترین آهنگ سازای هالیوود در کنار هانز زیمر همکاری نکرد حتی سر mgs5! الان داشتم به یکی از تم هاش گوش میدادم و رسما فوق العادس........
 

Ni-oH

کاربر سایت
Dec 11, 2017
354
واقعا کوجیما با ۸۰ نفر تونسته همچین بازی بسازه ؟ الان به طور کلی ، برای شرکت های بزرگ ، ساخت ادامه فرانچایزهاشون ، با انجین آماده ، بصورت مفید ۳ سال زمان میطلبه . حالا این عدد متغییر هست گاه ۲ سال و گاه ۴ سال طول میکشه ، اونم با نفرات چند برابری نسبت به این ۸۰ نفر .
اگه کوجیما بتونی عملکرد موفقی از نظر جذب مخاطب و منتقد داشته باشه ، عملکردش عالی بوده . البته کوجیما در عوض در بخش بازیگرای بازی هزینه زیادی کرده ولی به عقده من ، تعداد کارمند تخصصی بیشتر تاثیر به مراتب بیشتری در کیفیت بازی داره تا انتخاب بیشتر بازیگر برای یک گیم .

تا جایی که اطلاعات من یاری میکنه ، کوجیما اوایل سال ۲۰۱۶ شروع به ساخت بازی میکنه ، یعنی اینکه ایده های اولیه بازی رو پیاده میکنه ، مثل حالت کلی داستان و گیم پلی و کادرهای تیمش و بازیگرها و همینجوری بدون انجین ادامه میده و حتی تو E3 نمایش بدون انجین بود ، تا اینکه تو مراسم TGA 2016 اون تریلر دوم بازی رو موتور Decima اجرا شد که احتمالا مدتی قبلتر از اون زمان به Decima دسترسی پیدا کردند . که از اون موقع تا نوامبر ۲۰۱۹ زمان ساخت بازی با Decima هستش که میشه گفت زمان کار بر روی موتور کمی بیشتر از ۳ سال هست و بطور کلی طول ساخت بازی حدود ۴ سال هست که یک زمان بسیار عالی هست .

اینهمه سال وقت رو برای ساخت بازی صرف کردند هرچند با ۸۰ نفر و کوجیما توی این مدت به خوبی پشتیبانی شده و کاملا ساخته اش با حمایت کامل و ایده خودش بوده ، و به نظرم همین کافی هست تا به بازی و آینده اش اعتبار زیادی ببخشیم و امیدوار باشیم .
البته کوجیما تاکید کرده که سبک بازی کاملا جدید هست و مخاطبین بازی باید با بازی کردن و ارتباط برقرار کردن باهاش ، بتونن درک بکنند ، کما اینکه تمامی سبکهای جدید یک زمانی همین شرایط رو داشتند .

یک سوال . میشه با قطعیت گفت ، خالق سبک Stealth کوجیما هستش ؟؟ قطعا اینکه Stealth الان به این جایگاه رسیده و انقدر پیشرفت کرده رو مدیون کوجیما هست ، اما این سوال تاریخی هست که آیا قبل از کوجیما بازی بوده با این سبک و سیاق Stealth ، ساخته شده باشه ؟
 

Holy Diver

کاربر سایت
Jun 2, 2010
1,705
نام
عرفان
یک سوال . میشه با قطعیت گفت ، خالق سبک Stealth کوجیما هستش ؟؟ قطعا اینکه Stealth الان به این جایگاه رسیده و انقدر پیشرفت کرده رو مدیون کوجیما هست ، اما این سوال تاریخی هست که آیا قبل از کوجیما بازی بوده با این سبک و سیاق Stealth ، ساخته شده باشه ؟
کوجیما سبک مخفی کاری رو با metal gear msx جا انداخت یا به اصطلاح mainstream کرد والا بازی های قدیمی تر بودن که المنت های مخفی کاری داشتن
 
آخرین ویرایش:

JohnnySilverhand

کاربر سایت
Jul 5, 2019
2,757
نام
ژوبین
کوجیما سبک مخفی کاری رو با metal gear msx جا انداخت یا به اصطلاح mainstream کرد والا بازی های قدیمی تر بودن که المنت های مخفی کاری داشتن
نمیدونم همه این میدونن یا نه ولی همین سبک خیلی اتفاقی و به لطف همون msx و یجورایی کونامی ساخت کوجیما! اون زمان کوجیما مجبور بود فقط واسه msx بازی بسازه و از طرفی بازی اولشم به اسم lost warld که هیچوقت ازش حرف نزد کنسل شد و یجورایی ناامید بود که همه بازی خودشون ساختن و لی خودش هیچی از طرفی بخاطر توانایی کمش تو برنامه نویسی کونامی مجبورش کرد که یه چیز اکشن بسازه (تا جایی که فهمیدم) و همینجا بود که قضیه جالب شد وقتی از بقیه پرسید که یه شخصیت تو بازی msx چندتا گلوله میتونه شلیک کنه گفتن در ثانیه 3 تا و خب این یه ضعف بود و همین ضعف باعث شد که با ایده از رو the great escape این سبک خلق کنه!.....
جالبه این صحنه تریلر 8دقیقه ای tgs هم صدا و حرکات تصویر اشاره ای به mg های msx بوده

Capture.PNG
 

Holy Diver

کاربر سایت
Jun 2, 2010
1,705
نام
عرفان
تریلر ۵۰ دقیقه ای با زیر نویس انگلیسی رو دیدم چند تا نکته که به نظرم جالب اومد این بود که یک مرکز ثقل و دکمه L و R نقش خیلی زیادی تو گیم پلی داره.
یعنی شما پیوسته باید حواستون به بالانس نگه داشتن سم باشه با L و R و این خیلی بستگی به مرکز ثقل سم داره مثل اگه مرکز ثقلش به سمت چپ سم باشه از دکمه R باید بیشتر استفاده کنی. به گفته خود کوجیما بازیی وجود نداره که کرکتر اصلی زمین بخوره و وقتی این المنت دستتون بیاد بسیار لذت بخش میشه.

نکته جالب دوم آیتم هایی هست که میتونید به عنوان محموله جمع کنید مثل هارمونیکا. به گفته کوجیما این آیتم ها خیلی زیاد هستند و یه جورایی حالت collectible دارن. یعنی مثلا شما میتونید آیتم هایی که برای موزیسینی که تو بازی معرفی شد ببرید و مثلا ساز های مختلف بدست بیارید. که جزو ماموریت های اصلی نیست.

نکته بعدی این که گفت هیچ باس فایتی تو این تریلر نبود و اون موجود در واقع باس نبود حالت مینی باس بود که اتفاقا آسون ترین مینی باس بازی هست و هر منطقه مختلف که بمیری مینی باس خودش رو داره.

آخر تریلر کوجیما گفت DS بازیی هست که هر کی play style خودش رو میتونه داشته باشه. مثلا یکی ترجیح میده محموله جمع کنه، یکی دوست داره بسازه یکی هم حوصله ساختن نداره و از ساخت و ساز دیگران استفاده میکنه. یکی هم دوست داره فقط خط داستانی رو بره و برای هیچ کدوم از این سبک ها اجباری نیست.
 

sabco

کاربر فعال
Sep 16, 2009
1,595
منم دو تا نمایش TGS رو با این زیر نویس انگلیسی که IGN داده دیدم.
قبل از هر چیز بگم اینکه نمایش بازی خسته کنند به نظر می رسه کاملا طبیعی هست چون در حال توضیح دادن قسمت های مختلف هست نمایش به صورت خیلی آروم و با مکث های طولانی صورت می گیره. همچنین اینکه بخش زیادی از نمایش تو منوها هست. مثلا تو بازی های RPG هم معمولا وقت زیادی رو تو منو ها هستیم، اما خب هیچ سازنده ای نمیاد تو نمایش هاش این قسمت ها رو کامل نشون بده، چون قسمتهایی هستن که برای نمایش دادن کاملا خسته کننده است. حالا اینکه تو خود بازی هم این حس خسته کنندگی بهمون دست بده یا نه به نظرم تا بازی منتشر نشه و خودمون تجربش نکنیم مشخص نمیشه حالا هر چقدر میخوان باز هم تریلر بدن بیرون.

مهمترین چیزی که بعد از این نمایش ها به ذهنم رسید اینه که با این سیستم social stranding وضعیت بازی بعد از چند ماه از انتشار بازی به چه شکلی میشه. مثلا اینطور که کوجیما توضیح میداد وقتی تعداد زیادی بازیکن از یه مسیر ثابت (مسیری که قبلا یه بازیکن دیگه رفته) حرکت کنن و لایک هاش زیاد شه اون مسیر کم کم هموار میشه و حتی میشه اتوبان تو بازی ساخت که با کامیون حمل و نقل انجام بدید. خب بعد از چند ماه از عرضه بازی به حدی بازی کن ها تاثیر گذاشتن رو بازی که به نظرم بازی خیلی ساده میشه. یا ممکنه اینقدر آیتم ها و موارد باقی مونده از بازیکن های دیگه تو محیط زیاد بشه که اون حس تنهایی رو کاملا نابود کنه و حتی زیبایی محیط رو هم خراب کنه. در کل هنوز این سیستم social stranding تمام جوانبش و نحوه کارکردش برام روشن نشد.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر