PlayStation Death Stranding

y062651_.png

بررسی بازی Death Stranding



Death Stranding یک بازی اکشن سوم شخص با تاکید بر ارتباطات ، توسط KOJIMA PRODUCTIONS توسعه داده شده و بصورت انحصاری توسط Sony Interactive Entertainment برای PS4 منتشر خواهد شد . این اولین بازی توسط Hideo Kojima می باشد که پس از انحلال Kojima Productions در سال 2015 به عنوان شرکت تابعه Konami و اصلاح آن به عنوان یک استودیوی مستقل در E3 2016 برای سونی اعلام شد .
هیدئو کوجیما اعلام کرد : DS از تعریف سنتی اکشن و نقش آفرینی که در بازیهای دیگر قابل مشاهده است پا را فراتر خواهد گذاشت ، " با Death Stranding می خواهم گام بعدی ، آینده بازی را طوری با گیم پلی و داستان سرایی شکل دهم که فراتر از فرمت های این ژانر است " ، این موضوع ثابت می کند Death Stranding قطعا عنوانی جاه طلبانه است و مانند هر چیزی که توسط کوجیما خلق شده ، قبلا انجام نشده است . همچنین در نمایشگاه TGS 2016 اعلام شد DS یک بازی جهان باز با عناصر آنلاین خواهد بود .

Kojima Productions در حال کار با Guerilla Games در زمینه توسعه Death Stranding است ، بازی از موتور بسیار قدرتمند DECIMA بهره میبرد ، همه چیزهایی که ما تاکنون در تریلر دیده ایم ، مستقیم بر روی PS4 PRO اجرا شده است .
f449175_.png
داستان بازی در آینده‌‌ای جریان دارد که اتفاقی هولناک کشور آمریکا را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده ، در بخشی از تریلر نقشه‌ای را می‌بینیم که ظاهراً آمریکا را پس از تجزیه نشان می‌دهد . در بالای نقشه نیز کلمه ی Bridges دیده می‌شود که احتمالاً به جایی اشاره داشته که سم برای آن کار می‌کند .
در اوایل تریلر می‌بینیم که رئیس جمهور آمریکا وضعیت سلامتی خوبی ندارد و روی تختی مخصوص بیماران در داخل اتاق دراز کشیده است. او از سم می‌خواهد که به آن‌ها برای بازسازی آمریکا کند . این اتفاق یا خاطره ای از گذشته بوده یا یکی از اولین اتفاقاتی خواهد بود که پس از شروع بازی شاهدش هستیم .
سم به طور حتم تنها آدم مهمیه که در کاخ سفید ، به او برای نجات بشر نیاز مبرم دارند ، در بخشی از تریلر می‌بینیم که یک پلاک را در دست گرفته و چندین سکانس جنگی عجیب و زیبا نیز وجود دارد . دیگر نکته مهم تریلر، اشاره به شهری با نام اج نات بود که احتمالاً یکی از مکان‌های بسیار مهم در آینده ی آخرالزمانی Death Stranding محسوب می‌شود .
یک گروه تروریستی با نام هومو دیمن وجود دارد ، که ظاهراً شخصیت‌های منفی که تاکنون با آن‌ها دیدار داشتیم ، از اعضای آن بوده‌اند ، دیگر دشمن سم در طول داستان ، هیولاهای نامرئی با نام بی تی ها هستند که اطلاعات چندانی از آن‌ها نداریم . تنها چیزی که می‌دانیم این است که باعث بارش باران مرگباری می شوند .
در تریلر سم با اتصال کودک به خود ، طی فرآیند ناخوشایندی ، بنظر میتواند با بعد دیگر اتصال پیدا کند .

m672811_.png
شخصی‌سازی بخشی مهم از گیم‌پلی Death Stranding خواهد بود ، مسیریابی در محیط‌ها بخش عمده‌ای از تجربه بازی را شامل می‌شود و بازیکن می‌تواند از آیتم‌های مختلفی مانند نردبان ، قلاب برای صخره نوردی و تبر یخ نوردی استفاده کند ، همچنین به نظر می‌رسد بازیکن در مسیریابی آزادی عمل داشته و می‌تواند برای عبور از موانع سر راه ، به دلخواه از گزینه‌های مختلف استفاده کند . برای مسیرهای طولانی ، میتوان از وسایل نقلیه برای طی کردن مسیرها استفاده نمود .
در تریلر سم از یک نوع موتور پیشرفته با نورهای درخشان آبی استفاده می کند ، وسایل نقلیه دیگری نیز در تریلر مشاهده شد ، سم احتمالاً می‌تواند از انواع وسیله‌ها برای تسریع در حرکت استفاده کند .

مبارزات بازی کمی دور از انتظار و مقداری عجیب بود ، بنظر بهترین گزینه بازیکن در هنگام مواجهه با نیروهای دشمن فرار کردن است و برای شرایط خاص نیز تعدادی مکانیزم مبارزه تن به تن در نظر گرفته شده است . همچنین در یکی از صحنه‌های مبارزه ، سم از یک کیف دستی به عنوان سلاح خود استفاده کرد . با توجه به این موضوع ، احتمالاً بازیکن می‌تواند با تعامل با محیط و استفاده از آیتم‌های مختلف برای صدمه زدن به دشمنان خود بهره ببرد .

لیست سلاح‌های بازیکن در بخشی از تریلر شامل اسلحه گرم می‌شد ، حتی برای مدت کوتاهی نیز شاهد تیراندازی بودیم . به نظر نمی‌رسد که درگیری‌های مسلحانه اهمیت بالایی در بازی داشته باشد و احتمالاً در برخی از مراحل بازیکن مجبور به استفاده از سلاح‌های گرم خواهد شد . اگر هم اجباری در کار نباشد ، استفاده از اسلحه احتمالاً برای موارد بسیار خاص در نظر گرفته شده است .

سیستم ردیابی که در تریلر شاهدش بودیم ، می‌تواند با ارسال نوعی موج سونار ، تصویری از آیتم‌ها و به طور کلی اشیا ارزشمند قرار گرفته در محیط اطراف را نشان دهد . دیگر ویژگی سیستم ردیابی ، نشان دادن ردپای یک نوع موجود شکارچی و نامرئی بود که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شد .

در بخش‌هایی از تریلر کوله پشتی سم صداهایی تولید می‌کرد ، ظاهراً این صداها برای یک نوع سیستم هشدار دهنده بود که لباس سم به آن‌ مجهز است .

سونی پس از انتشار تریلر تایید کرد این بازی دارای حالت آنلاین Travelers خواهد بود که به بازیکن اجازه می‌دهد تا مسیرهای طی شده ، تجهیزات و مناطق امن خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ، در بازی چیزی به نام «مرگ» وجود ندارد و پس از دست دادن جان خود تنها باید برای بازگشت از آن طرف (Other Side) تلاش کنید .

دستبندهای سم به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4

نسخه های مختلف بازی

تمامی آیتم‌های پیش خرید ، با پیشرفت‌های بازیکن در طول بازی در دسترس هستند .

g919890_.jpg


d073241_.jpg


w4981_.jpg




73hy_placeholder23.png

تریلر سوم :

wly3_main_04.png
تحلیل تریلر سوم :
اولین چیزی که ما در تریلر میبینم یک پوشش گیاهیست که به سرعت در حال رشد و مرگ است ! ، نورمن که ما آن را در بازی به نام سم میشناسیم مسیری که جهان طی کرده را توضیح میدهد ، انفجاری که زمان ، فضا و زندگی را به همان اندازه که ما از آن اطلاع داریم شرح میدهد ، تئوری بیگ بنگ ، ولی در کلماتش به یک انفجار دیگر ( انفجاری که آخرین ماست) ، که ماهیت نامشخصی دارد اشاره میکند . این انفجار منظور جنگ هسته ای نیست ، کلیت بازی شبیه به اثر نئون گونزیس می باشد ، دنیایی که در معرض نابسامانی و فاجعه زیست محیطی قرار گرفته است ، میتوان مثالی آورد ؛ جهان ساختگی Evangelion که خدایانی دارد با نهادهای عظیم ، که قادر به اشکال مختلف ویرانی مانند سلاح هسته ای هستند . این موجودات اغلب برای ترور و یا سایر بلایای طبیعی طراحی و تفسیر می شوند . اما اکنون ما از خودمان جلوتر هستیم !
سم و دو مرد بی نام در یک حادثه ، زخمی بیدار میشوند ، بر روی شلوار سم نامی به چشم میخورد که ممکن است مربوط به یک سازمان یا نقش او باشد ، یا یک حامی ، آن دو نفر به عنوان گروه خلبانی "CORPSE DISPOSAL TEAM 6" شناخته می شوند که ممکن است توضیح دهد آنها چه کارهایی را با جسدی که جمجمه زرد دارد انجام می دهند . ما از تریلر قبل متوجه شدیم مدس رهبری تیمی از جنگجویان جنگ جهانی دوم رو بر عهده دارد ، کسی یا چیزی که قادر به جان بخشیدن بدن بی جان آنها می باشد . ولی هدف آنها هنوز مشخص نیست .


زمانی که مرد تلاش میکند همکارش را از زیر ماشین بیرون بکشد ، آنچه که میتوانیم از گیم پلی انتظار داشته باشیم را مشاهده خواهیم کرد ؛ هشدار ربات در زمانی که خطر (موجودات نفتی ! ) نزدیک شماست ، چیزی که جالب است در این مورد ، این روبات نیس که متوجه موجودات می شود ، کودک آنها را شناسایی میکند ، زمانی که کودک را رها میکند ، روبات غیر فعال میشود ! و قدرتش را از دست میدهد ، دستبندها به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4 ، ماهیتی که تا الان شرح داده ام فقط قسمتی کوچک از یک راز بزرگتر است .


ایده ی موجودات نامریی بنظر ساده است ، در اینجا بجای بی حرکت ماندن ، خود را درگیر اتفاقات می کنند ، گودال نفت توسط یک شخصیت شناور کنترل می شود ، تلاش برای بدست آوردن شخصیت مجروح ، درحال حاضر ما میدانیم آنها می خواهند مردم زنده بمانند ، پس از مرگ ، شخصیت را رها می کنند .
در این مرحله تریلر شکل کلاسیک مرموز به خود میگیرد ،
حرکات دست و اشاره ای که آن شخص مرموز انجام میدهد با حرکات مدس در تریلر اول یکسان است ، لباس او بسیار شبیه به Chico در MGSV مییاشد . و بنظر می آید او نسخه ی پیشرفته تر روبات را در اختیار دارد .


زمانی که موجودات برای مقابله می آیند ، میبینیم که او نوزاد را به سم منتقل میکند ، و به او میفهماند قبل از تلاش برای کشتن خود ، آن را اجرا کند ! ، در مورد این صحنه یک چیز جلبه توجه میکند ، همه چیز جز سم در هوا شناور است ! . در اوج تریلر ، با موجودی عظیم مانند مارینت ، سم مواجه میشود ، که سیم یا طنابهایی از او آویزانه ، پس از انفجار بنظر می آید سم به سوی دیگری هدایت میشود ، اینجاست که ایده ی جنگ هسته ای ، با فاجعه ی از هم گسیخته شدن واقعیتهای ما شکل میگیرد ، و در بسیاری از داستانها محبوبیت دارد .

در زیر آب ما یک خالکوبی بر روی دست راست سم میبینیم که بنظر نماد شیطان است ، علامتی به صورت مختصر در قفسه سینه ظاهر و ناپدید می شود ، در اطراف او همه چیز تغییر میکند ، همه چیز آهسته شناور می شود ، موجودی غول پیکر نمایان ، و تمام ماهیها به سمت بالا می روند .
در داخل سم دوم ! ما تنها یک کودک میبینیم ، بخش C اول تیزر به این معنی است که آنچه در اینجا مشاهده می کنیم قبل از اینکه کودک در نهایت از او خارج شود اتفاق می افتد .
یکی از نظریه های محبوب ، نشان می دهد نوزادان کلون ، صاحبان آنها هستند ! که می توانند مکانیک مرگ و تولد را از کلون خود بازیابی کنند .


مدس در کنفرانس Tokyo Comic Con امسال با IGN ژاپن مصاحبه داشت و نشان داد که شخصیت ها "دوبعدی" همانند سایر بازی های کوجیما هستند.

مدس گفت: "شما باید این شخصیت ها را به شیوه های مختلف در طول بازی ببینید ، که ممکن است در برخورد با کلونی های جدید هر شخصیت ، در نسل ها و دوره های زمانی اشاره کند ! .

پس از دنباله زیر آب ، سم بر روی سطح بیدار میشود ، و سرانجام آن دسته از tardigrades ی که قبلا دیدیم را مشاهده خواهیم کرد ، این فقط یک رویا نیست .

و آن 5 شخصیت مرموز از جنگجویان اتمی ..

تحلیل و بررسی ویدئوی چهارم


زیرنویس فارسی تریلر ششم



zj0j_main_09.png



gjz4_main_07.png
 
آخرین ویرایش:

ahmad137456

کاربر سایت
Jul 26, 2019
72
اینچا که ترول نکردم دیگه:D سوال پرسیدم و از نگرانیم در مورد بازی گفتم:D


من به اور ریت بودن کوجیما هم واقفم! وقتی MGS V با اون وضعش اون نمرات رو گرفته، اینم بعید نیست با این وضعش چنین نمراتی بگیره! :D
ولی بحث رو عوض نکن! به منی که حالیم نیست، اونی رو که به وضوح دیدی توضیح بده! وگرنه کور نیستیم و تریلر رو خودمونم دیدیم، توضیحش بده تو که میدونی!


چی کار؟ :D بابا داریم بحث میکنیم در مورد بازی:D
ولی خدایی این بازی ازش GOTY و متا +90 و بهترین بازی نسل حس میکنید؟ یعنی واقعا از نمایش ها تا الان چنین حسی بهتون میده؟ :D یا صرفا از رو اسم کوجیما میگید اینو؟
حالا من به طور کلی با خود بازی شاید اونقدر مشکل نداشته باشم(دارما ولی نه اونقدر:-") مشکل اساسیم با این وضعیت مزخرفیه که دارن بازی رو نشون میدن یا تبلیغ میکنند!
شکر خدا چند روز بیشتر تا TGS نمونده، ما که حالیمونم نیست بالاخره به وضوح میبینیم چیه بازی! اونی که فهمیده که زورش میاد به ما توضیح بده! :D
عزیز زورم نمیاد شما هم دست از سر اون کلمه وضوح بردار:D
شما هم زیادی از من انتظار داری من فقط گفتم این حرف شما در مورد مقایسه بازی با متال 5 اشتباه هست و برداشت خودم رو از بازی و مخصوصا تریلر هاش دارم ( سفر به زمان های مختلف که فقط میتونه در حد یک ایده باشه و ممکنه بازی اصلی چیز دیگه باشه)
شرط رو هم که شروع نشده باختی :D:|
ببخشید ببخشید ببخشید وضع متال گیر 5 چشه؟ میتونی دقیقا با رسم الخط و شکل توضیح بدی؟
اول واقعا جدی نمیگرفتمد ولی الان این حرفو زدی منو به شک فرو بردی! :|
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,175
نام
ماکان
ولی خدایی این بازی ازش GOTY و متا +90 و بهترین بازی نسل حس میکنید؟

بر مبنی چیزی که تو گیمزکام دیدم، کلا باید بگم DS بازی به شدت خاص و متفاوتیه. شاید یه سری ها بهش 5 6 بدن، یه سری ها هم 10. همش بسته به این هست که از بازی چه انتظاری داری. اگه کسی دنبال تجربه ای شبیه UC باشه، یعنی اکشن ادونچر داستان محور با دوز بالای اکشن و ... قطعا DS براش ناامید کنندس چون اساسا قرار نیست همچین چیزی باشه. ولی اگه دنبال یه تجربه متفاوت باشید DS خود جنسه. یه چیزی که تا الان نظیرش رو تو هیچ بازی دیگه ای ندیدید. در نتیجه فکر میکنم یه سری ها قشنگ میخوره تو ذوقشون و نمره پایین میدن و یه سری هم عجیب حال میکنن. اما باز با توجه به کارکتر کوجیما، اعتمادی که به نبوغ بازیسازیش دارم و همینطور کیفیت خود بازی و نوآوریش، شخصا روی موفقیتش شرط میبندم و به نظرم خاص ترین بازی ساله و میتونه نظر خیلی ها رو جلب کنه. هم نمرات خوبی میگیره و هم تو آوارد سیزن حسابی تحویلش میگیرن. بگذریم که رقیب خاصی هم نداره. بازی های شاخص امسال برای من KHIII و AStral Chain بودن که تحویل گرفته نمیشن.
 

ahmad137456

کاربر سایت
Jul 26, 2019
72
بر مبنی چیزی که تو گیمزکام دیدم، کلا باید بگم DS بازی به شدت خاص و متفاوتیه. شاید یه سری ها بهش 5 6 بدن، یه سری ها هم 10. همش بسته به این هست که از بازی چه انتظاری داری. اگه کسی دنبال تجربه ای شبیه UC باشه، یعنی اکشن ادونچر داستان محور با دوز بالای اکشن و ... قطعا DS براش ناامید کنندس چون اساسا قرار نیست همچین چیزی باشه. ولی اگه دنبال یه تجربه متفاوت باشید DS خود جنسه. یه چیزی که تا الان نظیرش رو تو هیچ بازی دیگه ای ندیدید. در نتیجه فکر میکنم یه سری ها قشنگ میخوره تو ذوقشون و نمره پایین میدن و یه سری هم عجیب حال میکنن. اما باز با توجه به کارکتر کوجیما، اعتمادی که به نبوغ بازیسازیش دارم و همینطور کیفیت خود بازی و نوآوریش، شخصا روی موفقیتش شرط میبندم و به نظرم خاص ترین بازی ساله و میتونه نظر خیلی ها رو جلب کنه. هم نمرات خوبی میگیره و هم تو آوارد سیزن حسابی تحویلش میگیرن. بگذریم که رقیب خاصی هم نداره. بازی های شاخص امسال برای من KHIII و AStral Chain بودن که تحویل گرفته نمیشن.
اکیبا این دوست عزیز همون حرف های من رو زده به وضوح توضیح داده لطفا دیگه کلمه به وضوح رو بکار نبر منم اشتباه کردم :cool2:
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,248
نام
امیر حسین
عزیز زورم نمیاد شما هم دست از سر اون کلمه وضوح بردار:D
شما هم زیادی از من انتظار داری من فقط گفتم این حرف شما در مورد مقایسه بازی با متال 5 اشتباه هست و برداشت خودم رو از بازی و مخصوصا تریلر هاش دارم ( سفر به زمان های مختلف که فقط میتونه در حد یک ایده باشه و ممکنه بازی اصلی چیز دیگه باشه)
شرط رو هم که شروع نشده باختی :D:|
ببخشید ببخشید ببخشید وضع متال گیر 5 چشه؟ میتونی دقیقا با رسم الخط و شکل توضیح بدی؟
اول واقعا جدی نمیگرفتمد ولی الان این حرفو زدی منو به شک فرو بردی! :|
برنمیدارم، چون ساده لوحانه به قضیه نگاه کردم و یکی که ساده لوحانه نگاه نکرده به وضوح یه چیزی رو داره میبینه! اما بهش میگم بگو چی دیدی، نمیگه:D

من با کسی شرط میبندم که قبولش داشته باشم:D و اونم نه چنین شرطی:D

هیچی! MGS V گل و بلبل!
نیمه دوم فوق العاده ، روایت داستان تو نوار عالی، یه عالمه لودینگ(هلی کوپتر:| ) ، دو ساعت از محل فرود تا ماموریت برو، Outpostهایی که خالی کردی رو تو سفر بعدی دوباره برگرد و خالی کن یا دور بزن ، و باز روایت داستان قر قاطی کاتسین ها جوری که باعث باگ داستانی میشدن(مثلا ممکن بود یکی اون بخش تو بارون با کوایت توی بارون رو زودتر ببینه، و تو سفر بعدیش برسه به شکنجه کوایت و ونوم اسنیک لال یه جا ایستاده انگار این وسط هیچ حسی نیست و ...) ، داستان نصفه و یک سال ملت منتظر برای اومدن چپتر سوم، اون پایان مزخرف و نابود کردن کاراکتر خفن سری، باس ها(ها؟) خفن:| اون بنده خدا Skull Face هم چقدر ملت براش هایپ بودن و چقدر نقش خفنی داشت تو بازی:| ... و هزار مورد دیگه!

آره دستت تو مخفی کاری حسابی باز بود و عالی بود، سیستم آپگرید خفن بود، AI عالی بود، ولی یه عالمه موردم داشت بازی!
به هر حال MGS V اون چیزی نبود که خیلی ها انتظار داشتن... OW شدن بازی اونقدر که ضرر زد به بازی به سود بازی نبود!
OWش هم که یه مپ خالی ساخته بودن که هیچی توش نبود...فقط هم کوجیما تونسته به اون درجه لز عرفان برسه که یه مپ بدتر از اون طراحی کنه ( DS ... البته با توجه به چیزی که دیدیم)
بهترین و ماندگارترین مراحل MGS V هم مراحلی بودن که خطی بودن:-"

Nope... ماکان یک کلمه در مورد سوالی که من ازت پرسیدم جواب نداده، بحث اینه که هیچکی جواب این سوال رو نمیدونه هنوز!
مگر اینکه یکی مثل ماکان بدونه ولی تا الان چیزی نگفته به ما:D

بر مبنی چیزی که تو گیمزکام دیدم، کلا باید بگم DS بازی به شدت خاص و متفاوتیه. شاید یه سری ها بهش 5 6 بدن، یه سری ها هم 10. همش بسته به این هست که از بازی چه انتظاری داری. اگه کسی دنبال تجربه ای شبیه UC باشه، یعنی اکشن ادونچر داستان محور با دوز بالای اکشن و ... قطعا DS براش ناامید کنندس چون اساسا قرار نیست همچین چیزی باشه. ولی اگه دنبال یه تجربه متفاوت باشید DS خود جنسه. یه چیزی که تا الان نظیرش رو تو هیچ بازی دیگه ای ندیدید. در نتیجه فکر میکنم یه سری ها قشنگ میخوره تو ذوقشون و نمره پایین میدن و یه سری هم عجیب حال میکنن. اما باز با توجه به کارکتر کوجیما، اعتمادی که به نبوغ بازیسازیش دارم و همینطور کیفیت خود بازی و نوآوریش، شخصا روی موفقیتش شرط میبندم و به نظرم خاص ترین بازی ساله و میتونه نظر خیلی ها رو جلب کنه. هم نمرات خوبی میگیره و هم تو آوارد سیزن حسابی تحویلش میگیرن. بگذریم که رقیب خاصی هم نداره. بازی های شاخص امسال برای من KHIII و AStral Chain بودن که تحویل گرفته نمیشن.
نمیدونم به سما از ما بهترون ها چی نشون دادن...ولی ما که... مضحکه کرده ملت رو کوجیما:|
 

master_hate

کاربر سایت
Sep 22, 2015
232
نام
مصطفی
برنمیدارم، چون ساده لوحانه به قضیه نگاه کردم و یکی که ساده لوحانه نگاه نکرده به وضوح یه چیزی رو داره میبینه! اما بهش میگم بگو چی دیدی، نمیگه:D

من با کسی شرط میبندم که قبولش داشته باشم:D و اونم نه چنین شرطی:D

هیچی! MGS V گل و بلبل!
نیمه دوم فوق العاده ، روایت داستان تو نوار عالی، یه عالمه لودینگ(هلی کوپتر:| ) ، دو ساعت از محل فرود تا ماموریت برو، Outpostهایی که خالی کردی رو تو سفر بعدی دوباره برگرد و خالی کن یا دور بزن ، و باز روایت داستان قر قاطی کاتسین ها جوری که باعث باگ داستانی میشدن(مثلا ممکن بود یکی اون بخش تو بارون با کوایت توی بارون رو زودتر ببینه، و تو سفر بعدیش برسه به شکنجه کوایت و ونوم اسنیک لال یه جا ایستاده انگار این وسط هیچ حسی نیست و ...) ، داستان نصفه و یک سال ملت منتظر برای اومدن چپتر سوم، اون پایان مزخرف و نابود کردن کاراکتر خفن سری، باس ها(ها؟) خفن:| اون بنده خدا Skull Face هم چقدر ملت براش هایپ بودن و چقدر نقش خفنی داشت تو بازی:| ... و هزار مورد دیگه!

آره دستت تو مخفی کاری حسابی باز بود و عالی بود، سیستم آپگرید خفن بود، AI عالی بود، ولی یه عالمه موردم داشت بازی!
به هر حال MGS V اون چیزی نبود که خیلی ها انتظار داشتن... OW شدن بازی اونقدر که ضرر زد به بازی به سود بازی نبود!
OWش هم که یه مپ خالی ساخته بودن که هیچی توش نبود...فقط هم کوجیما تونسته به اون درجه لز عرفان برسه که یه مپ بدتر از اون طراحی کنه ( DS ... البته با توجه به چیزی که دیدیم)
بهترین و ماندگارترین مراحل MGS V هم مراحلی بودن که خطی بودن:-"

Nope... ماکان یک کلمه در مورد سوالی که من ازت پرسیدم جواب نداده، بحث اینه که هیچکی جواب این سوال رو نمیدونه هنوز!
مگر اینکه یکی مثل ماکان بدونه ولی تا الان چیزی نگفته به ما:D


نمیدونم به سما از ما بهترون ها چی نشون دادن...ولی ما که... مضحکه کرده ملت رو کوجیما:|
شاید خیلیا با نظرم مخالف باشن ولی من با روایت با نوار ها خیلی حال کردم. برای من همیشه تو mgs ها یه انتقاد وجود داشت و اونم وجود codec های بیشمار و گاها useless که فقط این وسط جریان بازی رو به وقفه مینداخت و در کل باهاش حال نمیکردم ولی کوجیما سر v قسمت های مهم داستانی و پلات های مهم داستان رو به صورت کات سین های خلاصه و بعضا به real time codec در طول مراحل میاورد و اینطوری هر که اطلاعات بیشتر و با جزییات بیشتری نسبت به اتفاقات و شخصیت ها ... میخواست بدونه بعد اتمام مرحله میرفت اون نوار ها رو گوش میکرد که حکم همون codec های قدیم رو برای من داشتن و اینکه صداگذاری و ambient sound های این نوار ها خارق العاده طراحی شده بودن که به ساخت اتمسفر و فضای موضوعی اون نوار مشخص تو ذهن بازی باز کمک میکردن.
در مورد چپتر 2 بازی هیچ وقت برای پیشروی بهت دوباره بازی کردن مراحل قدیمیو تحمیل نمیکنه و اصن میتونی اونارو بازی نکنی و همچنان تا اخر چپتر 2 بری.
و اینکه شاید پایان بازی متال گر گونه و حماسی نبود ولی به نظر من منطقی تموم شد و من باهاش مشکلی نذاشتم و ندارم.
و اینکه خیلیا میگن محیط بازی خالیه خب عزیز los santos نیست که کلی آدم و shop و ماشین و خلافکار و ادم علاف داشته باشه بخش افغانستان و افریقا که تو بازی بودن هر دو در زمان خودشون منطقه ی جنگی بودن پس نمیشه انتظار بیشتری از این داشت .
در مورد اسکال فیس هم ملت انتظار یه ویلن قلچماق و کم عقل مثه ولگین رو ازش داشتن که باید سه بار بکشیس تا رسما بمیره ولی اسکال فیس هیچ وقت قرار نبوده یه باس فایت باشه ولی در عوض میشه بهش لقب خطرناک ترین تهدید جهان حتی تا تایم لاین mgs 4 دونست چون patriot ها شاید evil بودن و میخواستن با کنترل اقتصاد جنگ و سانسور و کنترل اطلاعات بر مردم سلطه داشته باشن ولی قصد اسکال فیس انتقام از بشریت و به ویژه انگلیسی زبان ها بود و اگه ونوم جلوش رو نمیگرفت اصن mgs 2 و mgs 1 و mgs 4 وجود نداشتن .
به هیچ وجه فن بازی در نمیارم و اینکه به خیلی ها حق میدم که عصبانی باشن در مورد پلات کلی بازی و بعضی تصمیمات کوجیما ولی خودم به شخصه نکات منفی که خیلی ها گفتن برام نکات مثب بوده .
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,175
نام
ماکان
نمیدونم به سما از ما بهترون ها چی نشون دادن...ولی ما که... مضحکه کرده ملت رو کوجیما

مضحکه نکرده، به ما هم چیز خیلی بیشتری نشون نداده، DS همینه! مشکل شما اینه که فکر میکنید بازی یه اکشنی تو مایه های UC یا MGS ـه مثلا ولی کوجیما داره جیش کردن و بچه داری نشون میده پس سرکارید و مضحکه شدید! ولی اینطور نیست، بازی همینه. هسته اصلی بازی گشت و گذار تو محیطه، و این وسط گاهی باید از موانع پلتفرمر عبور کرد (که نمایش داده شده) گاهی باید مبارزه کرد و حتی مخفی کار کرد (که اونم نمایش داده شده)، گاهی بازی اکشن محض میشه (که باز اون رو هم بخشیش رو دیدیم) و گاهی هم باس فایت های عجیب که سال قبل یه چیزی هم از اون نشون دادن. یعنی اتفاقا بازی هرچیزی که داره رو تا حد کوتاهی نشون داده!

من فکر میکنم مشکل شما اینه که تو ذهنتون از DS یه بازی دیگه ای ساختید که DS واقعی اون نیست. و چون هر تریلر جدید هم اونی که میخواید رو نشون نمیده هی میخوره تو ذوقتون! ولی اگه به DS به عنوان یه بازی متفاوت و خاص نگاه کنید که سعی داره نوآوری های خودش رو داشته باشه و اساسا یه چیز متفاوت باشه بخش عمده مشکلات حل بشه.

به نظر من DS از نظر داستان و شخصیت پردازی که پشم ریزونه و کامل همه مخاطبینش رو ارضا میکنه، یعنی یه بازی که تا مدت ها بعد ملت بشینن در موردش صحبت کنن و روی جزییات دقیق بشن و چونه بزنن، در مورد گرافیک و موسیقی هم واقعا بحثی روش نیست، میمونه اصلی ترین مساله، یعنی گیم پلی که باید دید کوجیما چقدر تونسته نوآوری که ازش حرف میزنه رو در بیاره که باز به نظر من نباید به این آدم شک کرد. همسن من تجربه بازی سازی داره و واقعا کارش رو بلده. میدونه داره چیکار میکنه. یادمه یکی که الان دقیق یادم نیست دقیقا کی بود (:D) قبلا که رفته بود استدیو و بازی رو از نزدیک دیده بود میگفت ایده هایی که کوجیما ازشون حرف میزد خیلی بدیع و خفن بودن و نظیرش رو تا الان تو هیچ گیمی ندیده بودم، منتها برام سوال بود که چطور میخواد این ها رو بچسبونه به هم و در ترکیب با هم چی میشن؟ این همون مساله ای هست که منم میگم، اینکه ترکیب همه این هایی که میبینم با هم چی میشه و فکر میکنم به کوجیما اعتماد کنیم ضرر نداشته باشه.
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,030
نام
مازیار
مضحکه نکرده، به ما هم چیز خیلی بیشتری نشون نداده، DS همینه! مشکل شما اینه که فکر میکنید بازی یه اکشنی تو مایه های UC یا MGS ـه مثلا ولی کوجیما داره جیش کردن و بچه داری نشون میده پس سرکارید و مضحکه شدید! ولی اینطور نیست، بازی همینه. هسته اصلی بازی گشت و گذار تو محیطه، و این وسط گاهی باید از موانع پلتفرمر عبور کرد (که نمایش داده شده) گاهی باید مبارزه کرد و حتی مخفی کار کرد (که اونم نمایش داده شده)، گاهی بازی اکشن محض میشه (که باز اون رو هم بخشیش رو دیدیم) و گاهی هم باس فایت های عجیب که سال قبل یه چیزی هم از اون نشون دادن. یعنی اتفاقا بازی هرچیزی که داره رو تا حد کوتاهی نشون داده!

من فکر میکنم مشکل شما اینه که تو ذهنتون از DS یه بازی دیگه ای ساختید که DS واقعی اون نیست. و چون هر تریلر جدید هم اونی که میخواید رو نشون نمیده هی میخوره تو ذوقتون! ولی اگه به DS به عنوان یه بازی متفاوت و خاص نگاه کنید که سعی داره نوآوری های خودش رو داشته باشه و اساسا یه چیز متفاوت باشه بخش عمده مشکلات حل بشه.

به نظر من DS از نظر داستان و شخصیت پردازی که پشم ریزونه و کامل همه مخاطبینش رو ارضا میکنه، یعنی یه بازی که تا مدت ها بعد ملت بشینن در موردش صحبت کنن و روی جزییات دقیق بشن و چونه بزنن، در مورد گرافیک و موسیقی هم واقعا بحثی روش نیست، میمونه اصلی ترین مساله، یعنی گیم پلی که باید دید کوجیما چقدر تونسته نوآوری که ازش حرف میزنه رو در بیاره که باز به نظر من نباید به این آدم شک کرد. همسن من تجربه بازی سازی داره و واقعا کارش رو بلده. میدونه داره چیکار میکنه. یادمه یکی که الان دقیق یادم نیست دقیقا کی بود (:D) قبلا که رفته بود استدیو و بازی رو از نزدیک دیده بود میگفت ایده هایی که کوجیما ازشون حرف میزد خیلی بدیع و خفن بودن و نظیرش رو تا الان تو هیچ گیمی ندیده بودم، منتها برام سوال بود که چطور میخواد این ها رو بچسبونه به هم و در ترکیب با هم چی میشن؟ این همون مساله ای هست که منم میگم، اینکه ترکیب همه این هایی که میبینم با هم چی میشه و فکر میکنم به کوجیما اعتماد کنیم ضرر نداشته باشه.
نه دقیقا اتفاقا خوب فهمیدیم چیه که بهش امید نداریم ، و میگیم این سیستمی که کوجیما پیاده کرده صرفا فقط برای گروه خاصی جذابیت داشته باشه !

دقیقا غول دیدیم، باس دیدیم ، اون کات سین سینماتیک دلهره آور خیلی خفن رو دیدیم ! اون اشباح رو دیدیم ، تیر اندازیم جسته گریخته دیدیم !

چیزی رو که ندیدیم و سوال اصلی هم هست اینه که چطور تمام اینها قراره کنار هم قرار بگیرن ! اون وقته که با عقل جور در نمیاد!

چطور قراره تو یه پیاده روی طولانی ، دچار خمیازه و چرت ناغافل نشیم، تا یک دفعه سر از یه درگیری از جنگ جهانی اول در بیاریم !!

یا با چی مثلا قراره با تروی بیکر و اون شیرش بجنگیم ؟؟ با ادرار یا نردبان؟؟:razz:

چطور قراره اینها به هم بچسبند و تعادل ایجاد کنن!
 

Ludens

Fallen Angel of the Night
Loyal Member
Dec 7, 2015
5,382
نمایش بازی تو TGS چه روزیه؟
به شکل عجیبی هنوز مشخص نیست! کمتر از یه هفته تا شروع TGS مونده، باید همین روزا اعلام بشه.

ادیت: اعلام شد :D
Wsrw2uh.png
 
آخرین ویرایش:

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,158
نام
∂αнмα
به شکل عجیبی هنوز مشخص نیست! کمتر از یه هفته تا شروع TGS مونده، باید همین روزا اعلام بشه.

ادیت: اعلام شد :D
View attachment 115581

screenshot-twitter.com-2019.09.06-15_08_28.png

روز۱۲سپتامبر یک نمایش ۵۰ دقیقه‌ای از بازی را ترتیب خواهم داد( مثل یک فیلم طولانی خواهد بود و آیا باعث ناموفق بودنش می‌شود؟) در ۱۴ سپتامبر نمایش ۳۰ دقیقه‌ای از گیم‌پلی بازی را خواهیم داشت. روز بعد، جلسه‌ی ویژه با دوبلورها
 
آخرین ویرایش:

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
16,995
نام
آریا
بر مبنی چیزی که تو گیمزکام دیدم، کلا باید بگم DS بازی به شدت خاص و متفاوتیه. شاید یه سری ها بهش 5 6 بدن، یه سری ها هم 10. همش بسته به این هست که از بازی چه انتظاری داری. اگه کسی دنبال تجربه ای شبیه UC باشه، یعنی اکشن ادونچر داستان محور با دوز بالای اکشن و ... قطعا DS براش ناامید کنندس چون اساسا قرار نیست همچین چیزی باشه. ولی اگه دنبال یه تجربه متفاوت باشید DS خود جنسه. یه چیزی که تا الان نظیرش رو تو هیچ بازی دیگه ای ندیدید. در نتیجه فکر میکنم یه سری ها قشنگ میخوره تو ذوقشون و نمره پایین میدن و یه سری هم عجیب حال میکنن. اما باز با توجه به کارکتر کوجیما، اعتمادی که به نبوغ بازیسازیش دارم و همینطور کیفیت خود بازی و نوآوریش، شخصا روی موفقیتش شرط میبندم و به نظرم خاص ترین بازی ساله و میتونه نظر خیلی ها رو جلب کنه. هم نمرات خوبی میگیره و هم تو آوارد سیزن حسابی تحویلش میگیرن. بگذریم که رقیب خاصی هم نداره. بازی های شاخص امسال برای من KHIII و AStral Chain بودن که تحویل گرفته نمیشن.
منم دیروز همین رو بهش گفتم، ولی بچه‌م به این حرفا گوش نمی‌کنه! :D
کلاً بعید میدونم میانگین امتیازهای بازی در حد MGSهای کوجیما بشه و احتمالاً امتیازهای عجیب غریب کم نداشته باشن که مثلاً 4 میدن و میگن «خب چیکار کنیم حالا؟ مسخره‌ی کوجیما هستیم؟» ولی از اون طرف خیلی‌ها هم ازش لذت می‌برن و براشون تبدیل میشه به یه تجربه‌ی جالب و متفاوت. البته هنوز برای دادن نظر نهایی زوده و شاید یه چیزی باشه که همه حال کنن یا از اون طرف انقدر مشکلات داشته باشه که همه بزنن تو سر بازی، ولی حدس منم اینه که هم امتیاز خفن میگیره و هم داغون و کلاً یه چیز سلیقه‌ای از آب درمیاد که کلی بحث و جنجال راه میندازه! :D
البته من دیگه به اندازه‌ی تو هم فکر نمی‌کنم در این حد بدون اکشن و اینا باشه، ولی خب مشخصه که تأکیدش روی اکشن در حد بقیه بازی‌های این مدلی نیست. خود کوجیما هم از اون طرف مرض داره و حال میکنه مسخره‌بازی دربیاره و تا وقتی بازی نیاد نمی‌فهمیم چی به چیه. مثلاً توی نمایش TGS، یهو میره سراغ بخش آشپزی و صحنه‌ای رو نشون میده که طرف داره تخم مرغ می‌شکونه و نیمرو می‌پزه تا یه جنجال جدید راه بیفته و ملت بگن شبیه‌سازی آشپزی نمی‌خوایم! :D
کلاً امیدوارم هر کاری میکنه، از نظر داستانی یه چیزی در حد MGS باشه و البته خز بازی‌های اون رو هم نداشته باشه (مثل اون شخصیت اکیبا توی MGS4 :|). یه جوری هم داستان رو جلو ببره که بعدش نخواد همه‌چیز رو با دو تا توجیه مثل نانوماشین جمع و جور کنه. کاتسین طولانی هم داشته باشه، چه بهتر! برعکس اکثر مردم که دیگه توی این دوره زمونه با کاتسین‌های طولانی حال نمی‌کنن، من اگه این کاتسین‌ها خوش‌ساخت باشن (مثل کارهای کوجیما) خیلی هم لذت می‌برم و دسته رو می‌ذارم کنار و می‌خوابم روی تخت و مثل یه فیلم سینمایی حالش رو می‌برم! (الآن بچه‌ها غیرتی میشن و میگن پس صنعت بازی چی میشه و تو برو فیلمت رو ببین! :D)
 

Ludens

Fallen Angel of the Night
Loyal Member
Dec 7, 2015
5,382
View attachment 115583

روز۱۲سپتامبر یک نمایش ۵۰ دقیقه‌ای از بازی را ترتیب خواهم داد( مثل یک فیلم طولانی خواهد بود و آیا باعث ناموفق بودنش می‌شود؟) در ۱۴ سپتامبر نمایش ۳۰ دقیقه‌ای از گیم‌پلی بازی را خواهیم داشت. روز بعد، جلسه‌ی ویژه با دوبلورها

یک نمایش ۵۰ دقیقه‌ای از بازی
 
  • Smile
Reactions: IMANOKA

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
یا ابالفضل... 50 دقیقه استریم گیم پلی :D...
و بعدش یه 30 دقیقه ای...
اگه نمایش گیم پلی بازی 80 دقیقه است خود بازی چند ساعت طول می کشه :))
 

SPILL

کاربر سایت
May 20, 2013
2,239
نام
HESAM
دقیقا دیگه این نمایش 80 دقیقه ای از گیم پلی طوری هست که دیگه کسی نمیتونه مثل من بگه من چیزی از بازی نفهمیدم .
کاملا نشون میده با چی طرفیم . چه مقداره اکشن داره چه مقدار پیاده روی و ...
 
  • Like
Reactions: voldmort and vaan 2

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر