PlayStation Death Stranding

y062651_.png

بررسی بازی Death Stranding



Death Stranding یک بازی اکشن سوم شخص با تاکید بر ارتباطات ، توسط KOJIMA PRODUCTIONS توسعه داده شده و بصورت انحصاری توسط Sony Interactive Entertainment برای PS4 منتشر خواهد شد . این اولین بازی توسط Hideo Kojima می باشد که پس از انحلال Kojima Productions در سال 2015 به عنوان شرکت تابعه Konami و اصلاح آن به عنوان یک استودیوی مستقل در E3 2016 برای سونی اعلام شد .
هیدئو کوجیما اعلام کرد : DS از تعریف سنتی اکشن و نقش آفرینی که در بازیهای دیگر قابل مشاهده است پا را فراتر خواهد گذاشت ، " با Death Stranding می خواهم گام بعدی ، آینده بازی را طوری با گیم پلی و داستان سرایی شکل دهم که فراتر از فرمت های این ژانر است " ، این موضوع ثابت می کند Death Stranding قطعا عنوانی جاه طلبانه است و مانند هر چیزی که توسط کوجیما خلق شده ، قبلا انجام نشده است . همچنین در نمایشگاه TGS 2016 اعلام شد DS یک بازی جهان باز با عناصر آنلاین خواهد بود .

Kojima Productions در حال کار با Guerilla Games در زمینه توسعه Death Stranding است ، بازی از موتور بسیار قدرتمند DECIMA بهره میبرد ، همه چیزهایی که ما تاکنون در تریلر دیده ایم ، مستقیم بر روی PS4 PRO اجرا شده است .
f449175_.png
داستان بازی در آینده‌‌ای جریان دارد که اتفاقی هولناک کشور آمریکا را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده ، در بخشی از تریلر نقشه‌ای را می‌بینیم که ظاهراً آمریکا را پس از تجزیه نشان می‌دهد . در بالای نقشه نیز کلمه ی Bridges دیده می‌شود که احتمالاً به جایی اشاره داشته که سم برای آن کار می‌کند .
در اوایل تریلر می‌بینیم که رئیس جمهور آمریکا وضعیت سلامتی خوبی ندارد و روی تختی مخصوص بیماران در داخل اتاق دراز کشیده است. او از سم می‌خواهد که به آن‌ها برای بازسازی آمریکا کند . این اتفاق یا خاطره ای از گذشته بوده یا یکی از اولین اتفاقاتی خواهد بود که پس از شروع بازی شاهدش هستیم .
سم به طور حتم تنها آدم مهمیه که در کاخ سفید ، به او برای نجات بشر نیاز مبرم دارند ، در بخشی از تریلر می‌بینیم که یک پلاک را در دست گرفته و چندین سکانس جنگی عجیب و زیبا نیز وجود دارد . دیگر نکته مهم تریلر، اشاره به شهری با نام اج نات بود که احتمالاً یکی از مکان‌های بسیار مهم در آینده ی آخرالزمانی Death Stranding محسوب می‌شود .
یک گروه تروریستی با نام هومو دیمن وجود دارد ، که ظاهراً شخصیت‌های منفی که تاکنون با آن‌ها دیدار داشتیم ، از اعضای آن بوده‌اند ، دیگر دشمن سم در طول داستان ، هیولاهای نامرئی با نام بی تی ها هستند که اطلاعات چندانی از آن‌ها نداریم . تنها چیزی که می‌دانیم این است که باعث بارش باران مرگباری می شوند .
در تریلر سم با اتصال کودک به خود ، طی فرآیند ناخوشایندی ، بنظر میتواند با بعد دیگر اتصال پیدا کند .

m672811_.png
شخصی‌سازی بخشی مهم از گیم‌پلی Death Stranding خواهد بود ، مسیریابی در محیط‌ها بخش عمده‌ای از تجربه بازی را شامل می‌شود و بازیکن می‌تواند از آیتم‌های مختلفی مانند نردبان ، قلاب برای صخره نوردی و تبر یخ نوردی استفاده کند ، همچنین به نظر می‌رسد بازیکن در مسیریابی آزادی عمل داشته و می‌تواند برای عبور از موانع سر راه ، به دلخواه از گزینه‌های مختلف استفاده کند . برای مسیرهای طولانی ، میتوان از وسایل نقلیه برای طی کردن مسیرها استفاده نمود .
در تریلر سم از یک نوع موتور پیشرفته با نورهای درخشان آبی استفاده می کند ، وسایل نقلیه دیگری نیز در تریلر مشاهده شد ، سم احتمالاً می‌تواند از انواع وسیله‌ها برای تسریع در حرکت استفاده کند .

مبارزات بازی کمی دور از انتظار و مقداری عجیب بود ، بنظر بهترین گزینه بازیکن در هنگام مواجهه با نیروهای دشمن فرار کردن است و برای شرایط خاص نیز تعدادی مکانیزم مبارزه تن به تن در نظر گرفته شده است . همچنین در یکی از صحنه‌های مبارزه ، سم از یک کیف دستی به عنوان سلاح خود استفاده کرد . با توجه به این موضوع ، احتمالاً بازیکن می‌تواند با تعامل با محیط و استفاده از آیتم‌های مختلف برای صدمه زدن به دشمنان خود بهره ببرد .

لیست سلاح‌های بازیکن در بخشی از تریلر شامل اسلحه گرم می‌شد ، حتی برای مدت کوتاهی نیز شاهد تیراندازی بودیم . به نظر نمی‌رسد که درگیری‌های مسلحانه اهمیت بالایی در بازی داشته باشد و احتمالاً در برخی از مراحل بازیکن مجبور به استفاده از سلاح‌های گرم خواهد شد . اگر هم اجباری در کار نباشد ، استفاده از اسلحه احتمالاً برای موارد بسیار خاص در نظر گرفته شده است .

سیستم ردیابی که در تریلر شاهدش بودیم ، می‌تواند با ارسال نوعی موج سونار ، تصویری از آیتم‌ها و به طور کلی اشیا ارزشمند قرار گرفته در محیط اطراف را نشان دهد . دیگر ویژگی سیستم ردیابی ، نشان دادن ردپای یک نوع موجود شکارچی و نامرئی بود که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شد .

در بخش‌هایی از تریلر کوله پشتی سم صداهایی تولید می‌کرد ، ظاهراً این صداها برای یک نوع سیستم هشدار دهنده بود که لباس سم به آن‌ مجهز است .

سونی پس از انتشار تریلر تایید کرد این بازی دارای حالت آنلاین Travelers خواهد بود که به بازیکن اجازه می‌دهد تا مسیرهای طی شده ، تجهیزات و مناطق امن خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ، در بازی چیزی به نام «مرگ» وجود ندارد و پس از دست دادن جان خود تنها باید برای بازگشت از آن طرف (Other Side) تلاش کنید .

دستبندهای سم به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4

نسخه های مختلف بازی

تمامی آیتم‌های پیش خرید ، با پیشرفت‌های بازیکن در طول بازی در دسترس هستند .

g919890_.jpg


d073241_.jpg


w4981_.jpg




73hy_placeholder23.png

تریلر سوم :

wly3_main_04.png
تحلیل تریلر سوم :
اولین چیزی که ما در تریلر میبینم یک پوشش گیاهیست که به سرعت در حال رشد و مرگ است ! ، نورمن که ما آن را در بازی به نام سم میشناسیم مسیری که جهان طی کرده را توضیح میدهد ، انفجاری که زمان ، فضا و زندگی را به همان اندازه که ما از آن اطلاع داریم شرح میدهد ، تئوری بیگ بنگ ، ولی در کلماتش به یک انفجار دیگر ( انفجاری که آخرین ماست) ، که ماهیت نامشخصی دارد اشاره میکند . این انفجار منظور جنگ هسته ای نیست ، کلیت بازی شبیه به اثر نئون گونزیس می باشد ، دنیایی که در معرض نابسامانی و فاجعه زیست محیطی قرار گرفته است ، میتوان مثالی آورد ؛ جهان ساختگی Evangelion که خدایانی دارد با نهادهای عظیم ، که قادر به اشکال مختلف ویرانی مانند سلاح هسته ای هستند . این موجودات اغلب برای ترور و یا سایر بلایای طبیعی طراحی و تفسیر می شوند . اما اکنون ما از خودمان جلوتر هستیم !
سم و دو مرد بی نام در یک حادثه ، زخمی بیدار میشوند ، بر روی شلوار سم نامی به چشم میخورد که ممکن است مربوط به یک سازمان یا نقش او باشد ، یا یک حامی ، آن دو نفر به عنوان گروه خلبانی "CORPSE DISPOSAL TEAM 6" شناخته می شوند که ممکن است توضیح دهد آنها چه کارهایی را با جسدی که جمجمه زرد دارد انجام می دهند . ما از تریلر قبل متوجه شدیم مدس رهبری تیمی از جنگجویان جنگ جهانی دوم رو بر عهده دارد ، کسی یا چیزی که قادر به جان بخشیدن بدن بی جان آنها می باشد . ولی هدف آنها هنوز مشخص نیست .


زمانی که مرد تلاش میکند همکارش را از زیر ماشین بیرون بکشد ، آنچه که میتوانیم از گیم پلی انتظار داشته باشیم را مشاهده خواهیم کرد ؛ هشدار ربات در زمانی که خطر (موجودات نفتی ! ) نزدیک شماست ، چیزی که جالب است در این مورد ، این روبات نیس که متوجه موجودات می شود ، کودک آنها را شناسایی میکند ، زمانی که کودک را رها میکند ، روبات غیر فعال میشود ! و قدرتش را از دست میدهد ، دستبندها به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4 ، ماهیتی که تا الان شرح داده ام فقط قسمتی کوچک از یک راز بزرگتر است .


ایده ی موجودات نامریی بنظر ساده است ، در اینجا بجای بی حرکت ماندن ، خود را درگیر اتفاقات می کنند ، گودال نفت توسط یک شخصیت شناور کنترل می شود ، تلاش برای بدست آوردن شخصیت مجروح ، درحال حاضر ما میدانیم آنها می خواهند مردم زنده بمانند ، پس از مرگ ، شخصیت را رها می کنند .
در این مرحله تریلر شکل کلاسیک مرموز به خود میگیرد ،
حرکات دست و اشاره ای که آن شخص مرموز انجام میدهد با حرکات مدس در تریلر اول یکسان است ، لباس او بسیار شبیه به Chico در MGSV مییاشد . و بنظر می آید او نسخه ی پیشرفته تر روبات را در اختیار دارد .


زمانی که موجودات برای مقابله می آیند ، میبینیم که او نوزاد را به سم منتقل میکند ، و به او میفهماند قبل از تلاش برای کشتن خود ، آن را اجرا کند ! ، در مورد این صحنه یک چیز جلبه توجه میکند ، همه چیز جز سم در هوا شناور است ! . در اوج تریلر ، با موجودی عظیم مانند مارینت ، سم مواجه میشود ، که سیم یا طنابهایی از او آویزانه ، پس از انفجار بنظر می آید سم به سوی دیگری هدایت میشود ، اینجاست که ایده ی جنگ هسته ای ، با فاجعه ی از هم گسیخته شدن واقعیتهای ما شکل میگیرد ، و در بسیاری از داستانها محبوبیت دارد .

در زیر آب ما یک خالکوبی بر روی دست راست سم میبینیم که بنظر نماد شیطان است ، علامتی به صورت مختصر در قفسه سینه ظاهر و ناپدید می شود ، در اطراف او همه چیز تغییر میکند ، همه چیز آهسته شناور می شود ، موجودی غول پیکر نمایان ، و تمام ماهیها به سمت بالا می روند .
در داخل سم دوم ! ما تنها یک کودک میبینیم ، بخش C اول تیزر به این معنی است که آنچه در اینجا مشاهده می کنیم قبل از اینکه کودک در نهایت از او خارج شود اتفاق می افتد .
یکی از نظریه های محبوب ، نشان می دهد نوزادان کلون ، صاحبان آنها هستند ! که می توانند مکانیک مرگ و تولد را از کلون خود بازیابی کنند .


مدس در کنفرانس Tokyo Comic Con امسال با IGN ژاپن مصاحبه داشت و نشان داد که شخصیت ها "دوبعدی" همانند سایر بازی های کوجیما هستند.

مدس گفت: "شما باید این شخصیت ها را به شیوه های مختلف در طول بازی ببینید ، که ممکن است در برخورد با کلونی های جدید هر شخصیت ، در نسل ها و دوره های زمانی اشاره کند ! .

پس از دنباله زیر آب ، سم بر روی سطح بیدار میشود ، و سرانجام آن دسته از tardigrades ی که قبلا دیدیم را مشاهده خواهیم کرد ، این فقط یک رویا نیست .

و آن 5 شخصیت مرموز از جنگجویان اتمی ..

تحلیل و بررسی ویدئوی چهارم


زیرنویس فارسی تریلر ششم



zj0j_main_09.png



gjz4_main_07.png
 
آخرین ویرایش:

voldmort

AʙʏsSw̶ᴀʟᴋεЯ
کاربر فعال
May 28, 2015
10,014
نام
ali
بیخیال بابا :D دور هم نشستیم داریم حال میکنیم دیگه ، لذت بحث کردن به همین جبهه مخالفش هست :D همه باهم همصدا بشن که پاشین جمع کنیم بره پی کارش :Dپست نزارم چیه ، اتفاقا شما بیشتر پست بزار من تو تاپیک نمرات و جایزه و ... ، شما و برخی دوستان رو کار دارم :D
درسته که بحث کردن خوبه ولی نه به هر قیمتی
اینکه هر کس که از راه میرسه بهت بی ادبی کنه و یا با الفبای ناپسندی جبهه مخالفو بکوبه جالب نیست
اگر شخصی از فلان قسمت به هر دلیلی ایراد گرفت جای اینکه اونو نفهم و نادان بخونن و یا به جملات مختلف متلک و لیچار بارش کنن بیان خلافش رو توضیح بدن
مارو که هیتر سونی کردن!
 

BARDI YA

Herrscher of Flamescion
Gold User
Jul 23, 2011
3,822
نام
بردیا دلوشی
من نمیدونم چرا هنووووزم احساس میکنم کوجیما-سان داره کاری رو که سر MGS2 رو ملت زد رو اینجا با دوز بالا اجرا میکنه... :D

پ.ن: ممکنه صرفا دارم خودمو گول میزنم ولی احساس تبلیغات ِ MGS2 داره بهم منتقل میشه سر این بازی.
پ.ن2: به هرحال بازی برای من راضی کننده هست.
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,151
نام
ماکان
من نمیدونم چرا هنووووزم احساس میکنم کوجیما-سان داره کاری رو که سر MGS2 رو ملت زد رو اینجا با دوز بالا اجرا میکنه... :D

پ.ن: ممکنه صرفا دارم خودمو گول میزنم ولی احساس تبلیغات ِ MGS2 داره بهم منتقل میشه سر این بازی.
پ.ن2: به هرحال بازی برای من راضی کننده هست.

در اینکه کوجیما کلا مرض داره و خوشش میاد ملت رو اذیت کنه و از این کار هم به نفع تبلیغ بازیش سود میبره که اصلا شکی نیست، اما بارها و بارها اعلام کرده که DS همینه و درباری یه سفر تنهایی تو یه دنیای خالی هست که به گیمرها قراره حس تنهایی رو القا کنه. یعنی این بخش تغییر ناپذیر بازیه و اصلا و ابدا تو بازی تبدیل به یه چیز دیگه نمیشه.

اما در مورد داستان و محیط ها و اینکه بازی از نظر داستانی درباری چیه شک نکنید که هنوز هیچی رو ندیدیم:D هیچی!:D
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
در اینکه کوجیما کلا مرض داره و خوشش میاد ملت رو اذیت کنه و از این کار هم به نفع تبلیغ بازیش سود میبره که اصلا شکی نیست، اما بارها و بارها اعلام کرده که DS همینه و درباری یه سفر تنهایی تو یه دنیای خالی هست که به گیمرها قراره حس تنهایی رو القا کنه. یعنی این بخش تغییر ناپذیر بازیه و اصلا و ابدا تو بازی تبدیل به یه چیز دیگه نمیشه.

اما در مورد داستان و محیط ها و اینکه بازی از نظر داستانی درباری چیه شک نکنید که هنوز هیچی رو ندیدیم:D هیچی!:D
البته ایشون ید طولایی در خالی بندی هم داره. از تاسیس استودیوی خیالی تا تایید بازی خیالی. پنهان کردن شخصیت بازی وقص علی هذا
اینه که احتمال همه چی هست
 
  • Like
Reactions: Cloud Strife

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,151
نام
ماکان
البته ایشون ید طولایی در خالی بندی هم داره. از تاسیس استودیوی خیالی تا تایید بازی خیالی. پنهان کردن شخصیت بازی وقص علی هذا
اینه که احتمال همه چی هست

همش قبول. ولی همه این چیزها اصولا در حیطه داستان سرایی بوده و شامورتی گری. وگرنه اینجوری نیست که بازی امد یهو ببینیم گیم پلیش یه چیز تو مایه های UC ـه مثلا و داشته ترول میکرده! من از نظر گیم پلی منظورمه. بیس گیم پلی همینه قطعا. وگرنه که از نظر داستان، شخصیت پردازی، لوکیشن و حتی سورپرایزهای گیم پلی (مثل اون قسمت جنگ جهانی) مطمعن هستم که نمایش ها طوری بودن که هیچی لو نره. من فکر میکنم به کوجیما بود همین تریلرهای TGS رو هم نشون نمیدادن و این رو تحت تاثیر فشار طرفدارها درست کردن یکم از گنگی در بیاد. حساب کن انقدری کوجیما رو مجبور کردن که قبل نمایش خودش گفت حدالمقدور نبینیدش:D بزارید همه چیز تو خود بازی اتفاق بیفته.

من منظورم اینه. وگرنه که خود بازی، یعنی محیط ها و داستان و ... قطعا هنوز مخفین و چیزی نمیدونیم ازشون.
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,229
نام
امیر حسین
دقیقا مثل GoW که اتفاقا یکی از هیترهای جدی DS از اون هم بدش میومد و تو تاپیک خیلی هیت میورزید و بعد که شد 95 یعو شد فن بازی:D
صبر...صبر...صبر...! :D
اینو یحتمل با من بودی، چون از مخالف هایی که میبینم،کسی مثل من فن GOW نبوده!
چند مورد رو بگم، اول اینکه من متای GOW رو بعد از تموم کردن بازی و بحث کردن هام با بقیه ی بچه ها تازه دیدم! :D تقریبا اینترنت بایکوت بود، و بازی سنتر هم یا حتی نیومدم یا آواتار و امضاها خاموش بودن و فقط تاپیک انیمه میرفتم، این از این:D

دوم اینکه دقیقا میرسیم به همون حرفی که میگی اینجور نیستید! من فقط چون کوری بالا سر بازی بود نمیگفتم OK همه چی تمومه و ...! اگر اینجوره که چون کوری خوب بوده،کلیف بی خوب بوده و ... بازی های بعدشون هم باید خوب میبودن، نباید این بلا سرشون میومد!

انتقاداتی هم که از بازی داشتم، بر اساس نمایش ها بودن همچنان! :D
یکیش قضیه ی دوربین بود که پشت سر رو نشون نمیداد، بعد از اینکه بازی اومد دیدیم نقش Mimir چی هست، قبلش به نظر میرسید "کله ی یک نفر و ماموریت فرعی" باشه!

دومیش Lore بازی بود، هیچکدوم بازی های سری حتی GOW II با حضور کوری، این مورد رو پا رو فراتر از یونان نزاشتن! انگار غیر از یونان هیچ جایی وجود نداشته! شما که قبول نداشتید و کریتوس رو الکی هرجا میبردن میگفتید به به، ولی خود کوری این مورد رو قبول داشت و Lore دنیای GOW رو گسترده تر کرد و قوانینی براش توضیح داد و ...

سومیش نبود دکمه پرش بود، که تاثیرش هم کمتر شدن دشمنای هوایی شد، و هم محیط های مبارزه ای که حواست به شرایط محیطی باشه،معدود دشمن های پرنده هم یه جورایی نخودی بودن:D

مورد بعدی هم GOW=فلان چیز بود، که همه اونایی که ما رو هیتر خطاب میکردن، توی *اون لحظه* به خصوص بهش پی بردن که بله! :D

قضیه ی ماموریت فرعی ها و ... هم بود، که اونم اون موقع مثل TLOU تشبیه میکردن بازی رو که یک بازی خطی حالا با کمی پیچ و خمه! نه یک کار با طراحی مترویدوانیا :D

---
اینکه نسبت به بازی مورد علاقه ت،نسبت به کارگردانی که دوست داری بازیش رو تجربه کنی و ... انتقاد کنی، نگران باشی و ... اسمش هیتری نیست! از علاقه ی زیاد به اون چیز میاد، چون میخوای همیشه بهت بهترین حس رو بده! همون حسی که باعث شده علاقه مند بشی به اون چیز! :D
آخرشم دیدیم که حرفام بی راه نبود بر اساس نمایش ها:p چندتاش رو کوری بیشتر از اونایی که به من انگ هیتری میزدن قبول داشته و در راستای کار پرفکت تر تحویل دادن استفاده کرده:D


---
حالا باز بگید هیتر بود، نمره ها رو دید رنگ عوض کرد:)) اگر اینه که ما بدترش رو یکی قبل و بعد از نمرات GeoW5 داریم:-" تازه بازی تجربه کرده بود و این بود! از رو نمایش ها نمیگفت:D (آره، منم بلدم مثل خودت رو هوا و اینجوری تیکه بندازم:D )

اگر میخواستم آفتاب پرست باشم، الان میومدم از AC Origins و اون بازی اودیسه شون هم دفاع میکردم، به هر حال هم خوب فروختن و هم بعد از سال ها که هرکی رد میشد یه لگدی میزد به سری، الان دیگه لگد نمیزدن، منم باید خوشحال میبودم و به به و چه چه میکردم فقط:D
یا وقتی عاشق MGS4م و فقط به خاطر MGS V بالاخره رفتم MGS3 و PW رو بازی کردم و GZ رو خریدم، قاعدتا و با منطق تو باید الان بیام از MGS V هم تعریف کنم! تازه MGS V که بسی هایپ بودم قبل از اومدنش! :D
 

stanley

کاربر سایت
Nov 24, 2013
3,613
جدیدا کوجیما مصاحبه ای داشته که خلاصه اش اینه
- لایک های توی بازی اعتبار ویژه ای برای کاربر نداره
- نشانه هایی که کم لایک بگیرن ممکنه حذف بشن
- دکمه دیسلایک نداریم تو بازی
کلا لایک تو بازی بیشتر به معنای اتحاد میتونه باشه، نشانه ای از دادن انرژی مثبت به دیگر پلیرها اینکه توی اون دنیای تنها با بدترین سناریویی که ممکنه اتفاق بیفته این موضوع میتونه انگیزه و انرژی مثبت به ادامه راه برای پلیرها باشه
- سیستم اجتماعی یا سوشیال سیستم مثل نامه عمل میکنن
به این صورت که مثلا قبلا یکی که تو جنگ بوده یه نامه مینویسه برای همسرش و اون نامه ها بعد چند ماه به دست همسرش میرسه و این گذشت زمان باعث میشه همسره درباره ی شوهرش فکر کنه که حالا اون در چه حاله ایا مرده ایا زنده است یا موقعی که این نامه رو مینوشته در چه حالی بوده ولی سیستم کامیونیکیشن حالا اینجوری نیست ما خیلی مستقیم باهم در ارتباطیم و اجازه فکر کردن از ما گرفته شده ولی توی این بازی مثل نامه اگر نشانه ای از پلیری پیدا کردید شما درمورد اون فکر میکنید و اینچیزیه که دوست داره اتفاق بیفته.
- تو بازی هرجا که بخوای میتونی بری ، در این باره توضیح داده که قبلا توی بازی های جهان باز برای این مورد محدودیت هایی وجود داشت مثلا سازنده ها برای اینکه بخوان فضاشونو محدود کنن از دره های عمیق استفاده میکردن و پلیر ها نمیتونستن بیش از اونها عبور کنن ولی توی این بازی میتونید هرجا که خواستید برید، شاید ممکنه کسی این موضوع رو الان درک نکنه ولی وقتی وارد بازی شدید و دسته دست گرفتید و وارد دنیای اون شدید بسیار براتون سرگرم کننده خواهد بود. چیزی که من از تستر ها و بروبچ توسعه دهنده متوجه شدم اینه که اونها در شروع تجربه بازی انچنان نتونستن این موضوع رو بفهمن ولی موقعی که واقعا شروع کردن به گشتو گذار تو محیط متوجه شدن "پیاده روی" توی اون فضا چقدر میتونه فان و لذت بخش باشه. البته ممکنه خیلی ها بگن پس این که یه بازی کوله بریه! بعد کوجیما ادامه میده مثل همون موقعی که ژانر stealth رو من معرفی کردم وقتی که ١٠٠ نفر بازی کنن و هر ١٠٠ نفر بگن بازی فانه پس یعنی به این معنیه که این ژانر یا این بازی خلق شده و وجود داره! DS یه ژانر جدیده و خیلی ها الان نمیتونن بازی رو درک کنن و نیازمند سپری شدن زمانه تا ارزیابی واقعی صورت بگیره !
- از استاد پرسیدن از چه بخشی از بازی بیشتر خوشت اومده و دوست داری درموردش حرف بزنی ، میگه بازی کردن ds احساس تنهایی بهت دست میده ولی از اونجایی که بصورت غیرمستقیم با پلیرهای دیگه در ارتباط هستی ناگهان متوجه میشید که تنها شما نیستید که این احساس رو دارید. البته شما نمیتونید چهره های پلیرها رو ببینید ولی همینکه اثار و نشانه هاشون رو تو بازی میبینید میتونید حضور اونها رو احساس کنید.
- در اخر کوجیما میگه موزیسین ها ، کارگردان ها و خالقان اثر بیشتر با ایده ی من همذات پنداری میکنن و راحتر میفهمنش تا جامعه ی گیمرها:D
کلا مصاحبه اش رو کامل بخونید نکات خوبی از باری گفته و شفاف سازی کرده
Hideo Kojima Answers Our Questions About Death Stranding
 
آخرین ویرایش:

JohnnySilverhand

کاربر سایت
Jul 5, 2019
2,757
نام
ژوبین
کوجیما گفته با ۸۰ نفر بازیو ساختم . Wtf
خیلیم کم نیست ولی برا همچین بازیی با این تبلیغات! خیلی کمه فکر میکردم دسته کم 150 تا باشن! پس یکی از دلایلی که بازی ساختش این همه طول کشید این بود :-"
 

JohnnySilverhand

کاربر سایت
Jul 5, 2019
2,757
نام
ژوبین
برای یه AAA که انحصاری سونی هم هست خیلی کم
۸۰ نفر آخه
البته فک‌کنم خودش همه‌کارارو میکنه
و اینکه با پول این همه خالیوودی میتونست یه ۳۰۰ نفری رو استخدام کنه
کل بودجه رفت واسه بازیگرا دیگه جای استخدام نبود=))
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر