David Cage: عرضه عناوین دنباله دار، ریشه خلاقیت را می خشکاند

Techman

کاربر سایت
Jan 12, 2010
448
1781.david_2D00_cage_2D00_hero.jpg

David Cage: عرضه عناوین دنباله دار، ریشه خلاقیت را می خشکاند

هرکس که امید به انتشار ادامه عنوان Heavy Rain دارد، بهتر است که زیاد امیدوار نباشد.
در مصاحبه ای که به تازگی صورت گرفته، مدیر عامل استودیوی Quantic Dream آقای David Cage در مورد اهمیت خلاقیت و نوآوری در مقابل عرضه دنباله های دائمی برای بازی ها به صحبت پرداخته است.

او می گوید:
" تعداد زیادی از مردم به دنبال عناوین مشابه اند و اگر شما چنین بازی هایی را منتشر کنید آنها نیز با خوشحالی آن را می خرند. با حضور چنین بازیکنانی، سر و کله سرمایه گذارانی پیدا می شود که هیچ علاقه ای به نوآوری و خلاقیت ندارند و آنها را تشویق می کنند که کریسمس هر سال یک بازی مشابه را بخرند. اگر شما یک فرد علاقه مند و خلاق باشید و باور داشته باشید به غیر از بازی های شوتر ،سبک های دیگری هم وجود دارند، آن وقت خواهید فهمید که عرضه این عناوین دنباله دار می تواند باعث نابودی خلاقیت و نوآوری گردد. "

Beyond: Two Souls هم به همین شکل خواهد بود، بنابر این نمی توان آن را یک دنباله معنوی از Heavy Rain دانست.

در Heavy Rain شما بایستی در کالبد کاراکتر های بازی قرار گرفته و زندگی می کردید و به طور مداوم با ملاقات های متفاوت و تصمیمات حیاتی روبرو می شدید، در حالی که Beyond: Two Souls بیشتر یک بازی معما محور نامتقارن است که در آن بایستی به کنترل Jodie که شخصیت فیزیکی داستان است بپردازید و در کنار آن با کاراکتر ماورا الطبیعه Idan در بازی پیش بروید.


منبع
 

M ξ λ δ ζ

کاربر سایت
Feb 11, 2011
6,215
نام
مهدی
آقایون فیلسوف ! :D کاملا مشخصه قصد و نظر کیج چه بازیهایی هست! همین نظرات شما نشون میده که کاملا درست میفرمایند مبنی براینکه گیمرها بدون فکر و اندیشه و انتقادی , بازیای مورد نظر رو که هرساله و با کمترین تغییرات عرضه میشن رو میخرن و به نوعی سازنده رو متقاعد به کم کاری میکنن !
 

VahiD_ST

کاربر سایت
Nov 10, 2009
8,048
نام
وحید
وحید همچین بی ربط هم نیستن

اکثر این بازی هایی که سالانه منتشر میشن با وجود کمترین تغییر بیشترین سود رو برای ناشر به همراه دارن. وقتی ناشر میاد میبینه میتونه با کمترین هزینه یه سود تضمین شده داشته باشه مطمئنا علاقه اش به سرمایه گذاری روی عنوان های خلاقانه و جدید که ریسک بالایی هم دارن کمتر میشه

البته با اون بخش آخر پستت موافقم و قبلا هم گفتم که همه دنباله ها اینطوری نیستن
مهمترین نمونه اش سری Call of Duty. اکتیویژن فقط چسبیده به این ip و ولش نمی کنه.
اما از اون طرف StarCraft 2، Half-Life 2، سری Total War و خیلی از بازیهای دیگه نمونه ی دیگه از دنباله های موفق هستن که حداقل یه مقدار هم نسبت به شماره های گذشتشون خلاقیت به خرج دادن.
 

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
13,017
نام
محمد امین
هزار مثال میشه زد که صحبت های این بابا رو رد میکنه..
همین Unchard مگه 3 شماره ازش نیومد..؟ تازه یک شماره هم برای ویتا اومد و همه طرفدار ها هم منتظر شماره 4 بازی هستن..
یا سری بازی MGS
یا سری بازی GOW
و...

مردم دوست دارن با یک شخصیت ارتباط برقرار کن و طی سالها اون رو حتی الگو خودشون قرار بدن ولی وقتی یک بازی میاد شخصیت های رو خلق میکنه که سرنوشت چندگانه ای دارن و در یک قسمت هم تموم میشه هیچ ارتباطی بین گیمر و بازی صورت نمیگیره و نمونش هم میشه اینکه مجبورند برن یک بازی دیگه با شخصیت های متفاوت بسازن چون بازی قبلیه از بیخ و بُن اشتباه بوده..
 

M ξ λ δ ζ

کاربر سایت
Feb 11, 2011
6,215
نام
مهدی
هزار مثال میشه زد که صحبت های این بابا رو رد میکنه..
همین Unchard مگه 3 شماره ازش نیومد..؟ تازه یک شماره هم برای ویتا اومد و همه طرفدار ها هم منتظر شماره 4 بازی هستن..
یا سری بازی MGS
یا سری بازی GOW
و...

مردم دوست دارن با یک شخصیت ارتباط برقرار کن و طی سالها اون رو حتی الگو خودشون قرار بدن ولی وقتی یک بازی میاد شخصیت های رو خلق میکنه که سرنوشت چندگانه ای دارن و در یک قسمت هم تموم میشه هیچ ارتباطی بین گیمر و بازی صورت نمیگیره و نمونش هم میشه اینکه مجبورند برن یک بازی دیگه با شخصیت های متفاوت بسازن چون بازی قبلیه از بیخ و بُن اشتباه بوده..

محمدامین از بد راهی وارد شدیا :D
بازیای انحصاری رو مثال زدی بچه ها رو متقاعد کنی ! :D
 

bluestar

کاربر سایت
Oct 7, 2005
1,024
محمدامین از بد راهی وارد شدیا :D
بازیای انحصاری رو مثال زدی بچه ها رو متقاعد کنی ! :D

دوست من بحث فایده نداره . چون کسی که میخواد خودش یه کوچه علی چب بزنه . استدلال براش فایده نداره .
کاملا مشخصه که منظور گوینده چی بوده از عناوین دنباله دار ( حالا یه عده هی بسطش میدن به چند عنوان خاص تا حرف این بابا رو زیر سوال ببرن)
 

samiradin

کاربر سایت
Jan 26, 2012
1,992
نام
sami

---------- نوشته در 02:07 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 02:04 PM ارسال شده بود ---------
فن بازی در نمیاره بنده خدا! (در مورد اینکه روی کنسول های دیگه بازیاش رو عرضه نمیکنه منظورمه! :d ) سر HR که سونی همه جوره حمایتش کرده! یحتمل این بازی هم چنین اتفاقی افتاده و باز هم سونی داره کمکش میکنه :d و بعید نیست به زودی QD به خانواده ی PS بپیونده >:d
کلا ایشون شرکت مستقلم داشته باشن بازم تمایل دارن به طرف سونی از حرف زدنش معلومه
 

HoR!ZoN

کاربر سایت
Feb 11, 2010
2,088
نام
Milad
نمیدونم چرا همیشه تو تاپیک هایی که در مورد دیوید کیج و بازی هاش هست، همیشه بحث و جدل های بی مورد اتفاق می افته و آخر سرم به دعوا کشیده میشه! :-s
 

master.mhn

کاربر سایت
Sep 15, 2009
2,775
فن بازی در نمیاره بنده خدا! (در مورد اینکه روی کنسول های دیگه بازیاش رو عرضه نمیکنه منظورمه! :d ) سر HR که سونی همه جوره حمایتش کرده! یحتمل این بازی هم چنین اتفاقی افتاده و باز هم سونی داره کمکش میکنه :d و بعید نیست به زودی QD به خانواده ی PS بپیونده >:d

اتفاقا تنها مشکل کیج همینه که فنه:dمثلا موقع معرفی پروجکت ناتال از نظراتش معلوم بود:dولی بازیساز بزرگیه>:d<
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,253
نام
امیر حسین
اتفاقا تنها مشکل کیج همینه که فنه
yahoo_4.gif
مثلا موقع معرفی پروجکت ناتال از نظراتش معلوم بود
yahoo_4.gif
ولی بازیساز بزرگیه
من جوابم در مورد اینکه دوستمون گفت فنه چون بازیش رو روی کنسول های دیگه نمیده،بود :d این انتشار بازیش ربطی به فن بازی نداره! سونی داره خرج های بازی رو تامین میکنه،بعد انتظار دارید بیاد مثلا برای PC و X360 هم بازی رو منتشر کنه سونی؟ :d
در مورد ناتال هم راست میگفت خو :-" چجوری تونست طرح اسکیت رو از پشت دست حدس بزنه؟ :-" :d

کلا ایشون شرکت مستقلم داشته باشن بازم تمایل دارن به طرف سونی از حرف زدنش معلومه
همون جواب 2-3 خط بالاتر :-" + دلیلی که برای فن بازی کیج توی پست قبلی گفتی،با این یکی زمین تا آسمون فرق میکنه :d
 

koorosh sh

کاربر سایت
Dec 10, 2008
7,968
دوست من بحث فایده نداره . چون کسی که میخواد خودش یه کوچه علی چب بزنه . استدلال براش فایده نداره .
کاملا مشخصه که منظور گوینده چی بوده از عناوین دنباله دار ( حالا یه عده هی بسطش میدن به چند عنوان خاص تا حرف این بابا رو زیر سوال ببرن)
خب نیما جان اگر حرفش صحیحه شما 3 عنوان نام ببر که شامل حرف ایشون بشه،
نه 2 عنوان،
تنها بازی که ممکنه تا حدودی بشه این حرفو در مقابلش زد cod هست !!!
اونم باز شماره به شماره یک سری نکات جدید داره مثل گجت های جدید، ماموریت های جدید، ایتم های جدید، لوکیشن های جدید و ....
اصلا هیچ رقمه حرف این بابارو نمیشه گنجوند توی هیچ بازی !
حالا شما میگی چند عنوان خاص
بذار چند عنوان غیر خاص هم واست نام ببرم
کرش، رچد اند کلنک، ، ان اف اس، دووم، فاینال فنتسی، سایلنت هیل، مورتال کامبت، کرایسیس، گیرز ....
یک در هزار ممکنه بازی های شماره دار به شدت داغون باشن، که عناوین درجه یکی هم نیستند که بخواد تاثیری توی خلاقیت بازی سازی داشته باشه، مثل پروتوتایپ !!
و البته بحث بازی هایی که محکوم به تکرار هستند هم جداست این وسط، مثل بازی های ورزشی و فایتینگ و ...
شایدم ما واقعا کوچه علی چپیم به قول شما، نمیدونم ! :d
 
آخرین ویرایش:

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,179
نام
ماکان
مثلا موقع معرفی پروجکت ناتال از نظراتش معلوم بود:d

اتفاقا ايشون در اين زمينه هرچي گفت درست بود.

يه زمان خصوصا فن ها مدعي بودن كه Natal قابليت تشخيص انگشن، چهره، حالت چهره و ... داره و تو تريلرهاي معرفيش چيزي نشون دادن كه الان عملا جكي بيش نيست!
 

amirsaman2

کاربر سایت
Feb 17, 2008
639
نام
سامان
با اینکه از بازیهاش زیاد خوشم نمیاد ولی خدائیش راس میگه
من تو دوران گیمریم همیشه از طرفدارای دو آتیشه بازیهای MGS و Resident evil بودم و تمامه نسخه هاشون رو بازی کردم
ولی گاهی اوقات پیش خودم میگم کاش این بازی ها در همون دوران تموم میشد و دیگه ادامه پیدا نمیکردند.
مشکل اینجاس که کارگردان های این قبیل بازیها ، بجای خلق IP های جدید (حداقل تو سبک بازیهای قدیمیشون ) فقط چسبیدن به همون بازیها
خیلی وقت پیش یادم میاد تو یه متن از شینجی میکامی خوندم که ایشون گفته بود: " ادامه ی بازیهای خوب باید دیر به دیر ساخته بشن . "
 

VahiD_ST

کاربر سایت
Nov 10, 2009
8,048
نام
وحید
هزار مثال میشه زد که صحبت های این بابا رو رد میکنه..
همین Unchard مگه 3 شماره ازش نیومد..؟ تازه یک شماره هم برای ویتا اومد و همه طرفدار ها هم منتظر شماره 4 بازی هستن..
یا سری بازی MGS
یا سری بازی GOW
و...

مردم دوست دارن با یک شخصیت ارتباط برقرار کن و طی سالها اون رو حتی الگو خودشون قرار بدن ولی وقتی یک بازی میاد شخصیت های رو خلق میکنه که سرنوشت چندگانه ای دارن و در یک قسمت هم تموم میشه هیچ ارتباطی بین گیمر و بازی صورت نمیگیره و نمونش هم میشه اینکه مجبورند برن یک بازی دیگه با شخصیت های متفاوت بسازن چون بازی قبلیه از بیخ و بُن اشتباه بوده..
نمونه اش خیلیها دوست داشتن فارنهایت 2 ساخته بشه ولی quantic Dream و کیج هیچ وقت به این خواسته طرفدارها توجه نکردن و واسه همین هم فارنهاینت خیلی زود از خاطره ها حذف شد.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر