Child of Eden
Ubisoft
Q1 | 2011
Kinect | Move
اما در میان هیاهوی E3 امسال عنوانی در کنفرانس یوبی سافت به خوبی درخشید و نشان داد می توان ایده های جدیدی را با وسیله ای مثل Kinect به اجرا در آورد.Child of Eden , شوتر On Rail ـیی است که با ترکیب کردن دنیای موجودات نورانی زیر دریا و موسیقی الکترونیک قصد دارد تجربه ی جدیدی را برای گیمر ها به ارمغان بیاورد.در E3 نسخه ی مخصوص Kinect این بازی به نمایش در آمد که نشان می داد هدف گیمر در این بازی باز کردن راه خود از میان اجرام نورانی و رسیده به انتهای مراحل است.شاید در ابتدا مکانیزم گیم پلی بازی که توسط بازی ساز خلاق Tetsuya Mizuguchi طراحی شده است گیج کننده به نظر بیاید اما با کمی دقت می توان متوجه شباهت های فرزند بهشت (!) با شوتر هایی مثل Rez و عنوان پازل پر طرفدار Lumines شد.سازنده ی بازی نیز در مصاحبه های خود منکر الهام گرفتن از بازی Rez نشده است اما اعتقاد دارد Child of Eden نکته هایی دارد که آن را از Rez متمایز می نماید.
بازی به صورت 60 فریم بر ثانیه اجرا می شود و با توجه به رنگارنگ بودن گرافیک بازی شاهد صحنه های خیره کننده ای در آن هستیم.دوربین بازی به صورت اول شخص است و تنها نشانه ای بر روی صفحه وجود دارد که می توان با استفاده از Kinect و تکان دادن دست ها در جهت های مختلف آن را جا به جا کرد.
در حالی که اجرام نورانی در صفحه حرکت می کنند , درست مانند بازی محبوب Lumines در پس زمینه موزیک ویدئو های مختلفی پخش می شود که یکی از چالش های گیم پلی بازی محسوب می شوند زیرا باعث بر هم زدن تمرکز شده و کار را سخت می کنند.
علاوه بر قابلیت هماهنگی بازی با Kinect می توان آن را با استفاده از کنترلر های معمولی و استاندارد نیز تجربه کرد که به گفته ی سازنده ی بازی در این حالت نیز می توان از آن لذت برد.کنترل بازی با کینکت نیز بسیار نرم و روان به نظر می رسید و شاهد لگ یا مشکل دیگری در حین نمایش زنده ی بازی نبودیم.
شاید توضیح دادن مکانیزم گیم پلی Child of Eden برای کسانی که پیش از این Rez و یا Lumines را بازی نکرده اند مشکل باشد اما مطمعنا با دیدن تریلر ها با گیم پلی جالب این بازی آشنا خواهید شد : (بر روی لینک ها کلیک کنید)
نمایش بازی در کنفرانس Ubisoft در E3
مصاحبه با سازنده ی این اثر
تریلر رسمی در E3 2010
مصاحبه با سازنده ی این اثر
تریلر رسمی در E3 2010
طبق گفته ی یوبی سافت بازی در 3 ماهه ی نخست سال 2011 عرضه می شود.همچنین سایت IGN این بازی را به عنوان بهترین بازی بر مبنای موشن کنترلر ها در E3 2010 انتخاب کرده است که با وجود عنوان بزرگ و پر هزینه می تواند نشان دهنده ی ویژگی های جالب این بازی باشد.