فهرست مطالب:
- مقاله Castlevania چیست؟
- Characterology (شخصیتشناسی):
- Timeline
- Storyline:
- Castlevania Series:
- Castlevania: Lament of Innocence
- Castlevania Legends
- Castlevania III: Dracula's Curse
- Castlevania: Curse of Darkness
- Castlevania: The Adventure
- Castlevania II: Belmont's Revenge
- Castlevania
- Castlevania II: Simon's Quest
- Castlevania: Harmony of Dissonance
- Castlevania: Rondo of Blood
- Castlevania: Symphony of the Night
- Castlevania: Order of Ecclesia
- Castlevania: Circle of the Moon
- Castlevania: Legacy of Darkness
- Castlevania 64
- Castlevania: Bloodlines
- Castlevania: Portrait of Ruin
- Castlevania: Aria of Sorrow
- Castlevania: Dawn of Sorrow
حماسه جاودان
???? | 2036 مسئولیتی خطیر | 2035 ماجرای جانشینان و سرنوشت | 1944 گناهان پدر |
مقدمه:
به مدت بیش از بیست سال است که این حماسه فراموشنشدنی با پرده برداشتن از افسانه Count Dracula، خاندان Belmont و روایت سرنوشت مقدر شده این خاندان در رویارویی با نیروهای تاریکی، توانسته قلب افراد زیادی از سراسر دنیا را به تسخیر خود درآورد. من هم تصمیم گرفتم تا به عنوان نوعی ادای احترام به Castlevania تا جایی که در توانم هست، مطالب و مقالاتی جهت آشنایی بیشتر طرفداران فرنچایز با شخصیتها، داستانپردازی، افراد تاثیرگذار در سری و ... نوشته یا از مقالات و مطالب موجود، ترجمه کنم. امیدوارم که نهایت لذت رو از این مطالب برده و در صورت مشاهده هر گونه ایراد و نقصی در مقاله هم خوشحال میشم اطلاع بدید. اول کار با مقاله «Castlevania چیست» شروع میکنم و در ادامه به مواردی از جمله Timeline اصلی Castlevania و عناوین فرعی تا جایی که اطلاعات از آنها موجود باشد پرداخته خواهد شد. بنابراین با توجه به لزوم شرح داستان بازی، مسلما بعضی مقالات شامل اسپویلر داستانی هم هستند که پیشنهاد میکنم حتما قبل از خواندن مقالات و مطالبی از این دست، عناوین مربوطه را اگر تا به حال بازی نکردهاید، امتحان کنید. این تاپیک به مرور زمان با مطالب جدیدتر به روز رسانی خواهد شد. اگر امکانش فراهم شد، احتمال داره که به مطالب فرعی و مباحثی که ارتباط اندکی با Castlevania دارند هم پرداخته بشه. لازم به ذکر است که تمامی عناوین عرضه شده با برچسب Castlevania جزو Timeline اصلی و داستانی Castlevania قرار نمیگیرن و ممکن هست داستان و دنیایی به کل متفاوت از Castlevania داشته باشن. برای مثال، سری Lords of Shadow، اکثر ریبوتها و یا حتی بعضی از مجلههای کونامی رو باید جزو دستهای جدا از Timeline اصلی Castlevania و کلا خارج از اون طبقه بندی کرد. |
Castelvania (به ژاپنی: キャッスルヴァニア – تلفظ انگلیسی: Akumajō Dracula) که یک واژه ژاپنی است، به معنی Devil's Castle Dracula (ترجمه انگلیسی) بوده و یکی از طولانیترین و ماندگارترین سری بازیهای کلاسیک است که در کنار عناوینی همچون Super Mario Bros ،Metroid ،Mega Man و The Legend of Zelda پا به عرصه بازیهای ویدیویی گذاشت. پس میتوان از این فرنچایز به عنوان یکی از قدیمیترین و نامآشناترینهای کونامی یاد کرد.
آغاز کار این سری در سال 1986 میلادی و بر روی کنسول Famicom Disk System در ژاپن و تحت نام Akumajo Dracula بوده است و از آن زمان تاکنون تقریبا به طور مداوم نسخهای از این عنوان هر چند سال یک بار عرضه شده است. دامنه وسیعی از شهرت این سری بر روی Nintendo Entertainment System با عرضه 3 عنوان موفق رقم خورده است. این سری با بهرهگیری از صحنه (stage) های طراحی شده به طور سنجیده و تامل شده، و همینطور مکانیزمهای کنترل دشوار، علاوه بر نیاز به دقت و زحمت زیاد از طرف بازیباز، معیار جدیدی را برای عناوین سبک action platformer جا انداخت.
اولین عناوین عرضه شده در این سری، از فیلمهای ترسناک دهه 1920 و 1950، همانند Dracula و Frankenstein الهام گرفته بودند. همچنین دارای موجوداتی از این فیلمهای کلاسیک ترسناک به عنوان دشمن بودند و تمرکز خاصی بر روی Count Dracula به عنوان ارباب این موجودات نامیرا (Undead) داشتند.
هدف بازیباز این بود که وارد قلعه Dracula شود (که Castlevania نیز خوانده میشد)، در مقابل گروهی از این هیولاهای مخوف دوام بیاورد و در نهایت با بالا رفتن از قلعه روح زده Castlevania، به بالاترین قسمت آن برسد، یعنی جایی که Dracula منتظرش است. این ماجراجوییها متشکل از تعدادی صحنه خطی محور بوده که هر کدام در آخر به یک Boss منتهی میشدند و این Bossها منتظر بازیباز بوده تا سد راه وی در رسیدن به Dracula شود.
این فرمولی بود که 10 عنوان ابتدایی از سری Castlevania مکرراً از آن پیروی کردند. البته عناوینی نیز بودند که پا فراتر از این چارچوب گذارده و علاوه بر گذاشتن آزادی عمل بیشتر در اختیار بازیباز، پازلهای تنشزا و دشوار به همراه وعده گشت و گزار و اکتشافات بیشتر را وارد بازی کردند. برای مثال میتوان به Vampire Killer که برای کامپیوتر خانگی MSX2 عرضه شد و Castlevania II: Simon's Quest اشاره کرد.
در این برهه زمانی، شخصیتهای اصلی فرنچایز، همیشه از اعضای خاندان Belmont بودند که به Vampire hunters معروف بودند و Simon Belmont یکی از برجستهترین آنها بود. مطمئنا انتظار دارید که به عنوان شکارچیان خونآشام، نوعی سلاح قرون وسطایی نیز داشته باشند. بله، Belmontها از یک شلاق که با نام Vampire Killer شناخته میشود برای نابودی مخلوقات تاریکی استفاده میکنند. این شلاق که یک دارایی خانوادگی سحرآمیز برای خاندان Belmont محسوب میشود، نسل به نسل بین آنها گشته و از Belmont ـی به Belmont دیگر رسیده است.
هر 100 سال یک بار، Dracula و قلعهاش در Transylvania به پا میخیزند و این جاست که نجات اروپا تنها بسته به Belmont هاست، تا با از پای درآوردن Dracula، او را باری دیگر به خوابی صد ساله فرو برده و دنیا را از شر تهدیدهایش رهایی بخشند.
بازیکنان در عناوین از سری، در نقش یک شخصیت از خانواده Belmont قرار میگیرند. به این ترتیب، Castlevania اعصار مختلفی از تاریخ را شامل میشود. همه اینها بدین خاطر است که هر 100 سال یک بار Count Dracula از خواب بیدار میشود و این نوعی نفرین برای خاندان Belmont است که هر چه سرنوشت و تقدیر برایشان رقم میزند، پذیرفته و تا ابد در حال جستجو و شکار باشند.
فرنچایز Castlevania از پلتفرمی به پلتفرم دیگر با همان سبک خاص اکشن خود، حرکت کرده است. این فرنچایز، نام و نشان خود را به دلیل توجه خاصی که به ویژگیهای سمعی-بصری، میزان سختی نسبتا بالا اما در عین حال قابل قبول و مکانیزمهای کنترل محدود کننده و منحصر به فرد داشته، به دست آورده است.Castlevania از سال 1989 تا 1991 حتی در تلویزیون نیز حضوری قوی و موثر در كارتون Captain N: The Game Master داشته است. Simon Belmont در این کارتون حضور ثابتی داشته و دنیای Castlevania نیز به عنوان صحنه و دنیای چندین اپیزود از این کارتون استفاده شده است.
البته این کارتون، به نوعی یک تقلید مضحک از شخصیت های Castlevania و تُن صدای آنها است. چرا که Simon در این کارتون به عنوان شخصی ترسو و از خود راضی به تصویر کشیده شده و این در حالی است که Alucard که فرزند هراسانگیز Dracula است، همانند یک اسکیتسوار شرور به نظر میرسد!
1997 سالی بود که برای اولین بار، تغییرات عظیمی در سری دیده شد. پیش قراول این تغییرات، عنوان تحسین شده Castlevania: Symphony of the Night بود که برای کنسول Sony Playstation عرضه شد. این بازی با ورود آقای IGA) Koji Igarashi) به عنوان کارگردان و بعدها به عنوان تهیهکننده همراه شد. در سالهای آتی، IGA به شخصیتی بزرگ و بااراده در تیم سازنده سری بدل شد. تا جایی که تقریبا نامش با Castlevania اجین و هممعنا شده بود.
او میخواست یک Castlevania همانند Super Metroid (یکی از بازیهای کنسول Super Nintendo) بسازد. پس سیستم نقشه و قابلیت اکتشافات بی حد و مرز Metroid را قرض گرفته و آنها را بر روی قلعه Symphony of the Night لحاظ کرد. حالا دیگر خبری از صحنههای خطی نسخههای قبل نبود و این قابلیتها جایگزین شده بودند: نواحی تو در تو و متصل به هم که هر کدام به دیگری راه داشت، بعد از عبور از یک ناحیه، امکان برگشت به آن وجود داشت، حتی ممکن بود یک صحنه در دل خود چندین مکان دیگر برای اکتشاف داشته باشد و یا یکی از مکانهایی که قبلا غیرقابل دسترسی بود، با انجام یکسری کارها و بازگشت دوباره، باز و قابل دسترسی شود.
کلیات یا قسمت های جداناشدنی یک بازی نقشآفرینی، همچون Item inventory، سیستم آماری (Statistic system)، تجهیزات و سلاحهای متنوع، نوارهای سلامتی و ...، سیستم ارتقا سطح و تحربه به بازی اضافه شده بودند. تاکید بیشتری بر روی شخصیتپردازی و داستان بازی قرار گرفت، الهامگیری از فیلمهای سینمایی ترسناک دهه 1950 (چیزی که در عناوین قبلی شاهد آن بودیم) کنار گذاشته شد، گرایش بازی به سوی رومانتیگ تیره تئاتری (Dark Romanticism، گوتیکگرایی یا ضدتعالیگرایی، یک زیرشاخه ادبی است و افرادی که بر این باور بودهاند از نمادگرایی بسیار استفاده میکردند. گناه، درد، و حضور شـیـطان از ویژگیهای آثارشان بود. جنگلهای تیره و تار، خرابههای مرموز، و شخصیتهای افسرده از سازههای پراستفادهشان بود.) سوق داده شد، همچنین سبک باروک (یک نوع معماری که ویژگی آن تزیینات پیچیده و خطوط منحنی است) جایگزین سبک پیشین شده و مکالمات بازی به طور کلی مفصلتر شدند.
اشخاص کلیدی در پروسه ساخت Castlevania در این دوره، خانم Ayami Kojima (تصویرگر، طراح شخصیتها و Concept Artist) و خانم Michiru Yamane (آهنگساز) بودند.
Ayami Kojima نقش اساسی و مهمی در بازسازی و مرمت پیکره اصلی Castlevania ایفا کرد. قریب به 10 سال، قهرمانانی عضلهدار و هیکلی که دارای لباس جنگی چرمی بودند، نشانگر Belmontها بودند. حال این قهرمانان با نجیبزادگانی خوشقیافه که معمولا ژاکتها و کتهای شیک و موقرانه بر تن داشتند، جایگزین شدند. علاوه بر این، به جای به تصویر کشیدن Dracula با شمایلی همانند Béla Lugosi (یک بازیگر آمریکایی که به منظور بازی در نقش دراکولا در فیلمهای ترسناک به شهرت رسید.)، او چهرهای شاهانه و اشرافیمانند با پسزمینه داستانی نسبتاً تراژدیک و دلخراش به خود گرفت. این تغییرات به نحوی صورت گرفت که Castlevania، سرچشمه و درونمایه خود را گم نکرد. البته ناگفته نماند که تلاش زیادی برای زیباسازی سری و در عین حال، حفظ فضای رعبانگیز، تاریک و قرون وسطاییِ آن انجام شد.
گیمپلی و زیبایی هنری Symphony میتوانست الگویی برای عناوین بسیاری در این فرنچایز باشد، همانطور که الگوی Harmony of Dissonance و Aria of Sorrow قرار گرفت. این دو عنوان که در دهه 2000 میلادی برای کنسول Gameboy Advance عرضه شدند، به هر کدام سیستم جادو یا مکانیزم گیمپلی متمایزی اضافه شده بود تا تجربهای متفاوت نسبت به دیگر عناوین سری باشند.
همینطور دو بازی اولی که برای کنسول Nintendo DS در همین دهه عرضه شدند، سبک و سیاق Symphony را حفظ کردند، اما با گرفتن سبک هنریِ بیشتر انیمه مانند، به دلیل تلاش برای جذب طرفداران بیشتر پسرفت کردند. البته لازم به ذکر است که Order of Ecclesia در سال 2008 علیرغم حضور نداشتن Ayami Kojima به عنوان تصویرگر، توانست به دنیایی تاریک و ظاهری جدیتر بازگردد.
بین Symphony of the Night و Harmony of Dissonance، اولین عنوانی که کاملا و گام به گام از سبک و سیاق Symphony پیروی کرد و همینطور اولین بازی در سری که به صورت 3D بر روی کنسول Nintendo 64 در سال 1999 عرضه شد، نامش Castlevania بود. غالباً این عنوان به Castlevania 64 ارجاع داده میشود تا از اشتباه گرفتن آن با اولین عنوان در سری یعنی NES Castlevania که معمولا به عنوان Castlevania یا Castlevania 1 شناخته میشود، اجتناب شود.
دنیای Castlevania 64 دارای صحنههای تودرتو و متعددی است که تماماً خطی نبوده و نسبت به عناوین قبلی، به بازیباز امکان گشت و گذار بیشتری را درون خود میدهند. علاوه بر این، در مورد این عنوان باید بگویم که صحنه آغازی بازی و موسیقی فوقالعاده زیبای آن بیشک شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
Castlevania باری دیگر و این بار با Lament of Innocence در کنسول Playstation 2 به صورت کاملاً 3D ظاهر شد. این بازی اما به طرز چشمگیری متفاوت از عناوین عرضه شده برای Nintendo 64 بود. به این خاطر که ساخت بازی بر عهده IGA بوده و اولین تلاش کونامی برای ساخت یک عنوان کاملاً 3D در این فرنچایز بود. این عنوان، علاوه بر دارا بودن زیباییهای هنری باشکوهی که در Symphony of the Night ارائه شد، دارای مراحل غیرخطی نیز بود. همچنین، دنبالهرو این عنوان، Curse of Darkness نیز بسیار شبیه به آن بود.
طی سال های بعدی در Castlevania، کانون توجهات به اندازه قبل بر روی خاندان Belmont منعطف نبود. به همین منظور، حضور دیگر شخصیتهای قابل بازی، همانند Alucard در Symphony of the Night، شخصیت Soma Cruz در Aria of Sorrow و Hector در Curse of Darkness در فرنچایز افزایش یافت. با این وجود، حضور Belmontها همانند گذشته، همچنان به قوت خود باقی ماند، بطوریکه اغلب به عنوان شخصیتهای فرعی و یا حتی شخصیتهای اصلی در فرنچایز حضور داشتند. به عنوان مثال Juste Belmont در Harmony of Dissonance و Leon Belmont در Lament of Innocence.
تاریخچه طولانی Castlevania با یک Timeline پیوسته که اعصار متعددی را شامل میشود از لحاظ داستانی عناوین فرنچایز را به یکدیگر متصل میکند. اکثر بازیها دارای یک مکان مشخص در این Timeline هستند. عناوین بازسازی شده (Remake)، همانند Super Castlevania IV و Castlevania: The Dracula X Chronicles از لحاظ داستانی، یا در همان زمان بازی مربوطه قرار میگیرند که چشماندازی متفاوت، از رویدادهای اتفاق افتاده در عنوان اصلی ارائه میدهند یا اینکه به کل جدای از عنوان اصلی و خارج از Timeline در نظر گرفته میشوند. توضیحات بیشتر در مورد Timeline، در قسمت مربوطه داده خواهد شد.
عناوینی که جزو Timeline محسوب نمیشوند، عبارتند از: Castlevania: Order of Shadows، سری Castlevania: Lords of Shadow، عناوین بازسازیشده و Spin-Offها. لازم به ذکر است که حوادث و رویدادهایی که در آثار و عناوین نام برده اتفاق میافتند جزو کلیات و سیر داستانی Castlevania نبوده و ممکن است هیچ ارتباطی بینشان یافت نشود.
Timeline اصلی بازی علاوه بر عناوین مذکور رمان Bram Stoker's Dracula را نیز دربرمیگیرد. به همین دلیل، رویدادهای اتفاق افتاده در این رمان جزو خط داستانی اصلی Castlevania به حساب میآیند. در این رمان به داستان Castlevania آب و تاب داده میشود. علیالخصوص با به حساب آوردن Quincey Morris (از شخصیت های تاثیر گذار رمان) به عنوان یکی از نوادگان خاندان Belmont.
با آنکه سری Castlevania از آثار ادبی همچون رمان Dracula اثر Bram Stoker و فیلمهای ترسناک تاثیر میپذیرد، اما رویدادهای واقعی که در تاریخ بشر اتفاق افتادهاند نیز در فرنچایز نقش نسبتا پررنگی ایفا میکنند. از این رویدادها میتوان به خورشیدگرفتگی یازدهم آگست سال 1999 میلادی و جنگهای صلیبی اشاره کرد. دنیای اصلی Castlevania، دنیاییموازی و همراستا با دنیای ما و مجموعهای از تاریخ، اسطوره، ادبیات، فیلم و مذهب است.
طرفداران Castlevania ممکن است به دلایل مختلفی جذب آن شده باشند. دلایلی همانند افسانهها و حکایات قومی و نژادی بیانتهایی که در مناطق و سرزمینهای گوناگونش یافت میشود، موجوداتی که در آن مناطق پرسه میزنند و سیر داستانی عظیم و طولانی آن، ویژگیهای بصری موشکافانه و شگفتانگیز! که دنیایی پر جزئیات، رو به زوال، قرون وسطایی و گاهاً مخوف را به تصویر میکشند، طراحی عالی و مکانیزمهای کمنظیر، و البته آثار بینظیر و باشکوهی از موسیقی که درون Soundtrack بازی گنجانده شده است نیز به شدت تاثیرگذار است. مواردی که ذکر شدند تنها برخی از دلایلی هستند که چرا Castlevania بیش از 20 سال است که دارد با قدرت به پیش میرود و هیچ اثری از توقف در آن دیده نمیشود.
اگر یکی از آنهایی هستید که تا به امروز این سری را بنا به هر دلیلی نادیده گرفتهاید، لطفی در حق خود کرده و خود را دنیای شکوهمند و عظیم Dracula و در یک عنوان از عناوین Castlevania غرق کنید!
آیا شیفته Castlevania شدهاید، اما نمیدانید از کجا شروع کنید؟
اصلاً نگران نباشید! اینجا لیست کوتاهی از بازیها برای شما تهیه شده تا به شما در تصمیم گیری کمک کند. این بازیها بر اساس کیفیت، تاثیری که بر سری داشتهاند، و میزان راحتی کنار آمدن با آنها (خودتان بهتر میدانید، با توجه به گرافیک و اینگونه مسائل)، چیده شدهاند.
1. Castlevania: Symphony of the Night
تحسین شده ترین عنوان در سری. شخصیتپردازی زیبا و موسیقی خارقالعاده و به یادماندنی، تضمین کننده تحت تاثیر قرار دادن بازیباز هستند. کنترل شخصیت Alucard بسیار لذتبخش بوده و مناظر بازی شما را مات و مبهوت خواهند کرد. چیزی که این بازی در مبارزات کم دارد، به خوبی در موارد دیگر جبران میکند. اگرچه نسخه Playstation بازی توصیه میشود، با این حال Symphony of the Night از طریق PSP نیز در دسترس است، البته به عنوان یک قسمت بازشدنی اضافی در عنوان Castlevania: The Dracula X Chronicles.
2. Castlevania: Aria of Sorrow
این عنوان در زمینههای مختلفی نسبت به Symphony of the Night بهبود یافت. برای مثال، درجه سختی بالاتر، داستانی توسعه یافتهتر، و یک سیستم جادوی نوآورانه که به طرز قابلملاحظهای عمق و شخصیسازی بیشتری به بازی میداد.
Aria of Sorrow از لحاظ گیمپلی، عنوانی دشوارتر و دارای گام و سرعت بهتری نسبت به Symphony of the Night است، اگرچه به اندازه Symphony of the Night از لحاظ طراحی هنری پرجزئیات نیست. با این همه، تا ناامیدکننده بودن از لحاظ سمعی یا بصری خیلی فاصله دارد. Aria of Sorrow محتملاً بهترین عنوان الهام گرفته از Metroid با در نظرگیری تمام جوانب است. این عنوان بر روی Gameboy Advance قابل بازی است. همینطور در Castlevania Double Pack همراه با Harmony of Dissonance موجود است.
3. Castlevania: Rondo of Blood
بد نیست که با ریشههای سری Castlevania نیز آشنا شویم. در عنوان افسانهای Rondo of Blood که شاید بهترین عنوان خطی اکشن موجود باشد، شما در نقش یک Belmont شلاق به دست قرار میگیرید و او را در سفر کوتاهش به قله Castlevania و درنهایت مواجهه با Dracula همراهی خواهید کرد.
Rondo of Blood نمونه کلاسیک و بارزی از آرمان و سبک و سیاق روزهای اول فرنچایز است. این عنوان با برخورداری از نواحی مخفی، مسیرهای مختلفی را برای رسیدن به مرحله نهایی پیش روی شما قرار میدهد و با این کار، تا حدودی بر چاشنی ماجراجوییهای معمول سری میافزاید. نسبت به دیگر عناوین اکشن در سری، دارای مکانیزم کنترل انعطافپذیرتر و نرمتری است. مسیر های چند راهی مختلف، دخترانی که توسط Dracula ربوده شدهاند و در انتظار یک ناجی هستند، قابلیت اجرای special attack با سلاحهای خاص (sub-weapons - همان سلاحهایی که بازیکن در طول مراحل به دست میآورد و با کلیدهای UP + Attack قابل استفاده هستند.) و انیمیشنهای کوتاهی که ما بین این ماجراجویی گنجانده شدهاند، این بازی را بدل به یک انتخاب مناسب برای نشاندادن عناوین قبلی سری به طرفداران جدید کرده است. این بازی به عنوان یک بازی آزادشدنی در The Dracula X Chronicles بر روی PSP در دسترس است.
4. Castlevania: Harmony of Dissonance
نقش اصلی در این عنوان را یک Belmont که طبق معمول شکارچی خونآشام است، در جریان یک ماجراجویی غیرخطی از جنس Symphony of the Night بازی میکند. جو منحصر به فرد و خیالی این عنوان کاملا چشمگیر بوده و گرافیک بسیار دقیق و پرجزئیات آن، نشاندهنده چیزی است که کنسول Gameboy Advance از آن ساخته شده! لذا از این نظر، Aria of Sorrow را به دفعات، تحتالشعاع قرار داده و از آن پیشی میگیرد. در Harmony of Dissonance پیدا کردن مسیر درست در قلعه تودرتو و مرموز Castlevania بیش از هر عنوان دیگری مورد تاکید قرار دارد. همانگونه که گفته شد، این عنوان به همراه Aria of Sorrow در The Castlevania Double Pack یا به صورت تکی بر روی کنسول Gameboy Advance در دسترس است.
5. Castlevania
این عنوانی است که همه ماجرا و داستان از آن شروع شد! بنابراین، فقط و فقط به همین خاطر هم که شده، ارزش یک بار امتحان کردن را دارد، جدای از اینکه، بازی با گذشت زمان باز هم به طرز شگفتانگیزی خیلی خوب مانده است. از لحاظ گرافیکی، حتی با در نظر گرفتن استانداردهای امروزی، باز هم لذتبخش است. Soundtrack بازی پر از قطعههای ناب و به یادماندنی است، همان موسیقیهایی که آدم با گوش دادن به آنها دلش میخواهد زیر لب آنها را زمزمه کند. درجه سختی بازی نسبتاً (در حقیقت، کمی بیشتر از نسبتاً!) بالاست، اما با تلاش و تمرین میتوان به آن فائق آمد. شما در Castlevania در نقش Simon قرار گرفته و او را در 6 صحنه هراسانگیز بر روی Nintendo Entertainment System ،Gameboy Advance و یا Wii Virtual Console همراهی خواهید کرد.
6. Super Castlevania IV
بسیاری از طرفداران قدیمی سری خواهند گفت که این عنوان، بهترین Castlevania است. Super Castlevania IV دنیایی دلگیر و غمزده را با گرافیکی تیره و تار، و Soundtrack ـی غمانگیر به تصویر میکشد. مکانیزم کنترل بازی نسبت به بیشتر عناوین اکشن در سری، روان تر است و دارای مراحلی با طراحی ماهرانه جهت تحت تاثیر قرار دادن بازیباز است. در کل داستان کوتاهی دارد، اما صرفا به خاطرِ نمای تحسین برانگیزش و به واسطه آن، حرفهای زیادی برای گفتن دارد. Super Castlevania IV بر روی کنسول خوب و قدیمی Super Nintendo و یا Wii Virtual Console در دسترس است.
هر گونه کپیبرداری از این مطالب و مقالات، تنها با ذکر نام بازیسنتر و نویسنده، مجاز است.
(The Monster Squad (1987
(The Countess (2009
(Interview with the Vampire (1994
(Lost Boys (1987
(Bram Stoker's Dracula (1992
(Nosferatu the Vampyre (1979
(Van Helsing (2004
(The Vampire Lovers (1970
(Gremlins (1984
(The Countess (2009
(Interview with the Vampire (1994
(Lost Boys (1987
(Bram Stoker's Dracula (1992
(Nosferatu the Vampyre (1979
(Van Helsing (2004
(The Vampire Lovers (1970
(Gremlins (1984
Dark romanticism - Wikipedia, the free encyclopedia
Donbelid � تاریخ ادبیات انگلیسی
www.chapelofresonance.com
کتاب Castlevania series
کتاب Dracula اثر Bram Stoker
MrP's Castlevania Realm
The Castlevania Wiki - Castlevania, Castlevania: Symphony of the Night, Castlevania: Curse of Darkness, and more
Castlevania Crypt.com | A Castlevania Fan Site & Shrine |
The Castlevania Dungeon
Donbelid � تاریخ ادبیات انگلیسی
www.chapelofresonance.com
کتاب Castlevania series
کتاب Dracula اثر Bram Stoker
MrP's Castlevania Realm
The Castlevania Wiki - Castlevania, Castlevania: Symphony of the Night, Castlevania: Curse of Darkness, and more
Castlevania Crypt.com | A Castlevania Fan Site & Shrine |
The Castlevania Dungeon
Attachments
آخرین ویرایش: