Carmack : بازی های نسل بعد بر روی 30 فریم خواهند بود.

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

RattleSnake

کاربر سایت
Dec 24, 2009
5,481
نام
مهدی
carmack-quakecon.jpg



John Carmack یکی از بنیانگذاران id Software و برنامه نویس افسانه ای در توییتر خود در پاسخ به سوالی که پرسیده شده بود آیا بازی های نسل بعد مانند Rage و Doom 3: BFG Edition بر روی 60 فریم اجرا خواهند شد یا 30 فریم ریت؟ او در پاسخ گفت :" متاسفانه من تقریبا می تونم تضمین کنم که خیلی از بازی های نسل بعد هنوز هم هدف خودشون رو بر روی تأمین 30 فریم بر ثانیه قرار خواهند داد.
او می گوید: سازندگان نرم افزار ها و بازي ها در نسل بعد باز هم به سراغ عناويني كه با 30 فريم در ثانيه اجرا می شوند می روند.

carmack-tweet.jpg



این درحالی است که انتظار می رود کنسول نسل بعد Sony و مایکروسافت قدرت پردازش بیشتری داشته باشند، توانایی فریم دهی بیشتر و حمایت از resolutions بالاتر را داشته باشند.

پاسخ Carmack این منظور را می رساند که سازندگان به جای 2 برابر کردن فریم و رساندن آن به 60 فریم ریت بیشتر روی چند ضلعی های بیشتر، رزولیشن بیشتر برای تکسچرها و رندر بهتر برای رساندن آن به 30 فریم ریت تلاش می کنند.

انتظار داریم کنسول های نسل بعد به جز رزولیشن 720p از قدرت 1080p بهره ببرند یا حتی مثل شایعه PlayStation نسل بعد از خروجی 4K حمایت کنند.
600px-john_carmack_e3_2006.jpg
John-Carmack.jpg


در همین نسل کنسول ها سری Call of Duty و بازی id Software یعنی Rage در 60 فریم اجرا می شدند بیشتر بازیهای این نسل که دیده ایم بر روی 30 فریم اجرا می شدند.

خوشبختانه کسانی هستند که 60 را تجربه کنند و طرفدار آن باشند، 60 فریم ریت برای سخت افزار PC هنوز هم در حال اجر است و با پرداخت هزینه بیشتر می شود از گیم پلی روان تر لذت برد.


 
آخرین ویرایش:

Asmodeus

Dark is the path in the absence of light
کاربر سایت
Apr 13, 2011
1,831
نام
کیوان
بعضی از عناوین این نسل از نرخ 60 فریم در ثانیه بهره می برند، این خیلی جالبه که عناوین این نسل با نسل بعد از نظر اجرا شدن فریم ها برابر هستند. من فکر می کنم که مچ شدن استودیو ها و ناشر ها با کنسول های نسل بعد، کمی زمان بر هست.

پس بدیهی است که سخنان جان کارمک برای اوایل نسل بعد می باشد، چون بعید می دونم که نسل بعد از نظر اجرای فریم برابر با عناوین این نسل باشد.
 

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
12,955
نام
محمد امین
یعنی گرافیک رو به فریم ترجیح میدن..
 

susha

کاربر سایت
Jun 11, 2011
3,009
نام
مجید
کارمک گفته 30 فریم هستند نگفته که گرافیک پیشرفت نمکینه
روی همون 30 فریم قفل کنند با گرافک مثل کرایسیس کامپیوتر مطمئن باشید همه راضی خواهند بود
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
16,958
نام
آریا
همون چیزی که یک سال پیش اینجا گفتم ! :D یعنی احتمال اینکه شاهد رزولوشن بالاتر (1080p) باشیم بیشتره تا بازی های 60fps.
کلاً تابلوئه که خیلی از بازی ها (من که فکر میکنم 70،80% بازی ها) توی نسل بعد هم به صورت 30fps اجرا میشن. هرچقدر سخت افزارها قوی تر بشه ، عطش بازیسازها برای نمایش گرافیک بازی هاشون هم بیشتر میشه و توی 30fps هم دستشون بازتر هست.
 

saeid72

کاربر سایت
Sep 12, 2010
907
بعضی از عناوین این نسل از نرخ 60 فریم در ثانیه بهره می برند، این خیلی جالبه که عناوین این نسل با نسل بعد از نظر اجرا شدن فریم ها برابر هستند. من فکر می کنم که مچ شدن استودیو ها و ناشر ها با کنسول های نسل بعد، کمی زمان بر هست.

پس بدیهی است که سخنان جان کارمک برای اوایل نسل بعد می باشد، چون بعید می دونم که نسل بعد از نظر اجرای فریم برابر با عناوین این نسل باشد.
اتفاقا برعکس این حرفش که 30 فریم اجرا میشه بیشتر بعد از گذشت یکی دوسال از نسل بعد کنسولاست:d
اوایل نسل که خوب همه بازی ها در یک سطح نیستن ممکنه یه شرکتی یه بازی بسازه که کنسول ها بتونن اونو 60 فریم یا مثلا 50 فریم و 1080 اجرا بکنن و ممکنه یه شرکتیم یه بازی بزنه که کنسولا نتونن 60 فریم اجرا بکنن و گرافیک بالا به فریم بیشتر ترجیح میده و روی 30 یا مثلا 40 فریم اجرا میشه (دیگه مچ شدن معنی نداره مگه پیچ و مهرست:d سخت افزار بکشه فریم قفل نکنن میره بالا)
بعد به مرور زمان که به اواخر نسل میرسیم ممکنه حتی سازنده ها برای رسیدن به گرافیک بهتر بازی رو روی ریزولیشن 720 بیارن
نه دیگه ، رزولوشن استاندارد همون 1080P باشه ، دیگه 4K نشه که باید 20 تومن پول TV بدیم :| البته احتمالا همین 1080P هست .
امیدوارم...ولی احتمالش هست.من اگه مثلا به فرض محال سازنده بودم و دیگه سخت افزار جواب کارم نمیداد مجبور میشدم ریزولیشن بیارم پایین حالا تا جایی که جواب بده اگه بین 1080 و 720 جواب بده که چه بهتر
منم از خدامه که رو همون 1080 اجرا بشه و اگه جواب نداد کنسول جدید نسل بعدش بیاد:dولی خب متاستفانه در این سنل شاهد این بود که مثلا ریزولیشن استاندار 720 ولی سازنده ها مجبور شدن پایینترم بیان(منظور ریزولیشن native)
 
آخرین ویرایش:

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,024
نام
نیما
نه دیگه ، رزولوشن استاندارد همون 1080P باشه ، دیگه 4K نشه که باید 20 تومن پول TV بدیم :| البته احتمالا همین 1080P هست .
 

DON MICHAEL

کاربر سایت
Jun 4, 2012
390
نام
علیرضا
امکان 60 فریم بودن بازی های نسل بعد در عین اینکه بهترین رزولوشن و چند ضلعی و آنتی آنالایزینگ و بیشترین پولیگون و با کیفیت ترین تکسچر رو داشته باشن ، فعلا کار غیرممکنی به نظر میاد ، هنوز هم خیلی از استودیو های بازیسازی نتونستن تو نسل هفتم به 60 فریم ثابت دست پیدا کنن و گرافیک بازی رو به یه حد مطلوبی در حد رقبای خودشون برسونن !

به نظر من اولین برنامه ای که سازنده های بازی واسه نسل بعد دارن ، نزدیکتر کردن کیفیت گرافیکی و ظاهری بازی های کنسولی به عناوین PC هست ! مثلا اگه یه بازیساز تونست اختلاف نسخه PC و کنسولی یه بازی در حد Crysis 3 ، Watch Dogs ، Star Wars 1313 و... به حداقل برسونه ، مطمئنا به موفقیت بزرگی دست پیدا کرده ! دقت کنید گفتم حداقل ! چون با اومدن نسل هشتم پیشرفت سخت افزاری PC غیر قابل کنترله!!

از طرفی وضع که به همین شکل باقی نمیمونه ! با گذشت زمان ، Engine ها پیشرفت می کنن ، کیفیت گرافیکی بازیا روز به روز بالاتر میره ولی این وسط سخت افزار کنسول ها ،همچنان همون سخت افزار اوایل نسله!!! یعنی اواخر نسل خواه نا خواه خیلی ها بی خیال فریم بالا می شن تا بتونن تو میدون رقابت گرافیکی ،دوام بیارن !

البته این مسئله که 60 فریم و بهترین کیفیت گرافیکی با هم روی کنسول ها همراه باشن ، در نسل نهم حتمی به نظر میاد :d !!!
 
آخرین ویرایش:

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
به نظرم 90% بازی های FPS و Racing به سمت 60 فریم برن و بقیه همون 30 فریم بمونن. وقتی یه عنوان قراره 60 فریم باشه کلی از جزئیات و به قول جان کارمک از پولیگون هاش زده میشه. فرض کنید با قدرت سخت افزاری نسل بعد چه جزئیاتی که نمیشه ایجاد کرد برای بازی ها.
 

Phantom Pain

کاربر سایت
Dec 16, 2012
7
نام
جمعه
هیچ دلیل منطقی وجود نداشت که بازیهای نسل بعد همه رو 60 فریم اجرا بشن ...

نسل دهم هم بریم بازیها همچنان روی 30 فریم استاندارد خواهند بود ( غیر از عناونین خاص ...)

مهم تفاوت اساسی بیس گرافیکی بازیها تو هر نسل هست ، که بعد یه مدت کاملا بازیهای نسل قبل رو از همه لحاظ از رده خارج میکنه ... ( چه کنسول ، چه PC ...)




بعضی از عناوین این نسل از نرخ 60 فریم در ثانیه بهره می برند، این خیلی جالبه که عناوین این نسل با نسل بعد از نظر اجرا شدن فریم ها برابر هستند.


مهم فقط فریم نیست ، مهم اینه که ببینی بازی با چه گرافیکی داره 30 یا 60 فریم اجرا میشه ...
 
آخرین ویرایش:

majidred2011

< RED PHANTOM >
کاربر سایت
Jul 16, 2011
11,339
نام
Majid
حالا بین 30-60 فریم مگه چقدر فرق وجود داره
تا جایی که من میدونم چشم انسان فریم بالاتر از 50 تا رو تشخصی نمیده:D

گرافیک بالا با 30 فریم بهتر از گرافیک پایین با 60 فریم نیست؟؟:D
 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
46836683156514692492.jpg

یعنی قراره باز تو حالت 30 فریم افت فریم داشته باشیم دیگه ؟!:| حداقل خدا کنه این مایکروسافت و سونی کاری با کنسولهاشون بکنن که ببازی ها تو 30 فریم قفل بشن و بازساز هر غلطی بکنه نتونه زیر 30 فریم یا افت فریم بده بازیشون :D وگرنه تو نسل بعد هم بازی های 30 فریم را بازم شاهد افت فریم میشیم :D
 
آخرین ویرایش:

8030

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,445
نام
mohammad
هر روز داره خبرهای جالبتری درباره نسل بعد میاد.خدا بیامرزه ps2 رو عجب کنسولی بود .
 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
خودش بازی 60 فریمی میده بعد میگه نسل بعد 30 فریم!! :D.
 

u_2

کاربر سایت
Aug 20, 2011
2,718
60فریم یعنی فورتزا:D نسل بعد فورتزا60فریم ثابت1080pچه شود
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر