Treyarch بر این نکته تاکید کرد که Call Of Duty :Black Ops 2 برای بهبود گرافیک خود نسبت به نسخه های قبلی نیاز به engine جدید ندارد. Black Ops 2 از موتور ارتقا داده شده ای استفاده میکنه که از سال 2005 و عرضه ی Call Of Duty 2 از اون بهره برده و نسخه ی بشدت اصلاح شده ی id Tech 3 engine هست.
عده ای از طرفداران بازی از اکتیویژن در خواست کرده اند که با خرید یک برند یک موتور گرافیکی جدید Call Of Duty را از نظر بصری ارتقا ببخشند ولی مارک لیما رئیس شرکت Treyarch گفته است که ادامه دادن به روند ارتقای موتور فعلی برای رسیدن سازندگان به اهدافشان در طراحی بازی کافیست.
مارک لیما در ادامه گفته : مردم همیشه از من میپرسند ایا این یک engine جدید هست ولی من این را به مردمی تشبیه میکنم که در یک خانه ی قدیمی زندگی میکنند ولی هر بار این خانه بازسازی میشود. چیز های زیادی در این ساختار هست که شما از ان نمی توانید بگذرید و ما هم همینطور.
ما بدنبال بهبود و توسعه ی محیط ها هستیم و البته حمایت از طراحی بازی . موتور های (Engines) هر زمان که که طراحان بر روی ان کار میکنند تغییر میکند . طراحان ان را تغییر میدهند ولی نه به چیزی که مطلوب انها نیست بلکه به سوی خواسته هایشان . شما نمی توانید محصولی را برای رقابت عرضه کنید اگر در طول زمان Engine ان را بهبود نبخشید .
او اضافه کرد : من تصور میکنم تمام این صحبتها در مورد موتور جدید بیشتر به یک همهمه بزرگ شبیه هست. خب من یک موتور گرافیکی جدیدی دارم ایا این یک موتور کاملا جدید هست؟؟؟ از کجا شروع و کجا خاتمه یافته ؟؟ عناصر این اصل به این صورت هست که شما میتوانید به کررات به گذشته باز گردید ولی تمام بخش های این اصل کاملا جدید هست . ما بر روی دو بخش تمرکز کرده ایم گرافیک و نور پردازی - که کار های بسیار قابل توجهی در این بخش در حال انجام است .
زمانی که Black Ops 2 در اوایل ماه جاری منتشر شد قول بهبود بصری بازی بوسیله ی ارتقاع گرافیکی بازی در دو بخش فناوری و تکنیکی داده شده بود
در زمان نمایش بازی بر روی xbox 360 در نمایی از یک منطقه ی کم جمعیت که در جزیره یSocotra که در یمن قرار دارد نمایشی از نور پردازی HDR و self-shadowing و تکنیک جدیدی در خلق تکسچر ها که reveal mapping نامیده میشود همه در 60 فریم در ثانیه به نمایش گذاشته شد.
مارک لیما بیان کرد که : تصور میکنم چیزی که طرفدران از ما می خواهند حرکت به جلو هست . انها میخواهند که ما بازی با ظاهر بهتر بسازیم و چیز های جدیدی به بازی اضافه کنیم .من فکر نمیکنم که چیزی غیر از این رو مردم بخواهند .ما بار ها این سوال رو از خودمان میپرسیم - ما خواهان پیشرفت گرافیک هستیم . من تصور میکنم سوال کاملا مشخص هست و جواب ممکن هست اصلا یک موتور (Engine) جدید نباشه اما شما شاید بخواهید شاهد یک دوباره سازی در سیستم نورپردازی بازی باشید .
" لم کار ما اینجاست که ما موتور بازی رو ارتقا نخواهیم داد اگر نتوانیم بازی رادر 60 فریم در ثانیه اجرا کنیم اما الان این کار عملی شده پس این موتور Call Of Duty :Black Ops 2 خواهد بود "
منبع
عده ای از طرفداران بازی از اکتیویژن در خواست کرده اند که با خرید یک برند یک موتور گرافیکی جدید Call Of Duty را از نظر بصری ارتقا ببخشند ولی مارک لیما رئیس شرکت Treyarch گفته است که ادامه دادن به روند ارتقای موتور فعلی برای رسیدن سازندگان به اهدافشان در طراحی بازی کافیست.
مارک لیما در ادامه گفته : مردم همیشه از من میپرسند ایا این یک engine جدید هست ولی من این را به مردمی تشبیه میکنم که در یک خانه ی قدیمی زندگی میکنند ولی هر بار این خانه بازسازی میشود. چیز های زیادی در این ساختار هست که شما از ان نمی توانید بگذرید و ما هم همینطور.
ما بدنبال بهبود و توسعه ی محیط ها هستیم و البته حمایت از طراحی بازی . موتور های (Engines) هر زمان که که طراحان بر روی ان کار میکنند تغییر میکند . طراحان ان را تغییر میدهند ولی نه به چیزی که مطلوب انها نیست بلکه به سوی خواسته هایشان . شما نمی توانید محصولی را برای رقابت عرضه کنید اگر در طول زمان Engine ان را بهبود نبخشید .
او اضافه کرد : من تصور میکنم تمام این صحبتها در مورد موتور جدید بیشتر به یک همهمه بزرگ شبیه هست. خب من یک موتور گرافیکی جدیدی دارم ایا این یک موتور کاملا جدید هست؟؟؟ از کجا شروع و کجا خاتمه یافته ؟؟ عناصر این اصل به این صورت هست که شما میتوانید به کررات به گذشته باز گردید ولی تمام بخش های این اصل کاملا جدید هست . ما بر روی دو بخش تمرکز کرده ایم گرافیک و نور پردازی - که کار های بسیار قابل توجهی در این بخش در حال انجام است .
زمانی که Black Ops 2 در اوایل ماه جاری منتشر شد قول بهبود بصری بازی بوسیله ی ارتقاع گرافیکی بازی در دو بخش فناوری و تکنیکی داده شده بود
در زمان نمایش بازی بر روی xbox 360 در نمایی از یک منطقه ی کم جمعیت که در جزیره یSocotra که در یمن قرار دارد نمایشی از نور پردازی HDR و self-shadowing و تکنیک جدیدی در خلق تکسچر ها که reveal mapping نامیده میشود همه در 60 فریم در ثانیه به نمایش گذاشته شد.
مارک لیما بیان کرد که : تصور میکنم چیزی که طرفدران از ما می خواهند حرکت به جلو هست . انها میخواهند که ما بازی با ظاهر بهتر بسازیم و چیز های جدیدی به بازی اضافه کنیم .من فکر نمیکنم که چیزی غیر از این رو مردم بخواهند .ما بار ها این سوال رو از خودمان میپرسیم - ما خواهان پیشرفت گرافیک هستیم . من تصور میکنم سوال کاملا مشخص هست و جواب ممکن هست اصلا یک موتور (Engine) جدید نباشه اما شما شاید بخواهید شاهد یک دوباره سازی در سیستم نورپردازی بازی باشید .
" لم کار ما اینجاست که ما موتور بازی رو ارتقا نخواهیم داد اگر نتوانیم بازی رادر 60 فریم در ثانیه اجرا کنیم اما الان این کار عملی شده پس این موتور Call Of Duty :Black Ops 2 خواهد بود "
منبع
آخرین ویرایش: