Multi Platform Baldur's Gate III

سازنده
Larian Studios
تاریخ انتشار
[PC | 3 August 2023] [PlayStation 5 | 6 September 2023] [Xbox Series X/S | TBA]
ناشر
Larian Studios
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
logo-desktop.dd69ffb.png


Developer/Larian Studios
Publisher/Larian Studios
Genre/Turn-based RPG
Platform/PC
Release date/TBA
هر چیزی که باید در مورد بازی Baldur’s Gate 3 بدانید
(با تشکر از @EAST2WEST)

طرفداران ژانر بازی‌های نقش آفرینی کامپیوتری (CRPG) برای سال‌ها منتظر معرفی قسمت بعدی از سری کلاسیک بازی Baldur’s Gate از استودیوی بایوور بودند تا در نهایت به لطف استودیوی مستقل و بلژیکی لارین، آرزوی دیرینه‌ی آنان تحقق یافت. خالقان سری بازی نقش‌آفرینی Divinity: Original Sin با کارنامه درخشان خود ثابت کردند که سزاوارند تا روایت‌گر فصل جدیدی از دنیای سیاه‌چاله‌ها و اژدهایان باشند.

استودیو لارین در ژوئن سال 2019 با تریلری سینمایی، بازی Baldur’s Gate 3 را معرفی کرد در این تریلر یکی از سربازان فلیمینگ فیست (Flaming Fist) را می بینیم که زخمی و تلوتلو خوران کوچه‌های شهری رو به ویرانی که مملو از جنازه است را طی می‌کند، و در صحنه‌ی آخر به طور زجرآوری به یک مایند فلیر (Mind Flayer) تغییر شکل ‌‌می‌دهد.

اما ما در مورد بازی Baldur’s Gate III چقدر می‌دانید ؟ در این مقاله به تمام نکاتی مهمی که در مورد این بازی وجود دارد به طور خلاصه خواهیم پرداخت.

ادامه ....


 
آخرین ویرایش:

The Pale King

The old King of Hallownest
کاربر سایت
Jul 5, 2008
997
نام
امیر حسین
داداش یه بکاپ میگرفتی جاهای حساس هر وقت میمردی از بکاپ میوردی منو رفیقم همینجوری پلات کردیم :D
ولی واقعا صبرت ستودنیه\m/
میدونم داداش. ولی دوس داشتم واقعا به چالش کشیده بشم و مهارتمو بسنجم. ادم وقتی این سختی و ضد حال رو بتونه تحمل کنه و بعد شکستش مجدد پا بشه و ادامه بده از اول, تو زندگی هم خیلی چیزا براش اسون میشه
 
  • Like
Reactions: American Idiot

EAST2WEST

کاربر سایت
Jul 31, 2009
1,569
نام
Danial
خب خیلی دوست داشتم در مورد این بازی بنویسم ولی دنبال یک فرصت مناسب بودم که بالاخره زمانش فرا رسید ، برای دست گرمی فعلاً با اجازه تون چندتا از comment های زیر خاکی را میکشم بیرون :

Yeah, I know , I'm always late to the party​

با تجربه ای که من از divinity 2 داشتم به نظرم کاملا میشه امیدوار بود به larian...
تنها بازی rpg ایه این divinity که منو یاد حال و هوای DA Origins میندازه...bioware هم که ترکیده فعلا نمیشه خیلی بهش امیدی داشت برا rpg درست درمون:D

دلیل عدم موفقیت Bioware در ساخت RPG خوب داشتن این طرز تفکرهای پوسیده بود که میشه گفت یکی از دلایلی بود که به سقوط شون منتهی شد


"Gaming's moved on from Neverwinter Nights, we've moved on from Baldur's Gate."

Cameron Lee, Producer, Dragon Age: Inquisition


چه خبر خوشحال کننده ای! اخیرا مشغول Planescape: Torment بودم که بسیار عالی بود و غیرمنتظره. و باعث شد که چشم رو Icewind Dale و Baldurs Gate هم به عنوان بازی های بعدی بیفته.

شاهکار Chris Avellone در طرح روایت (Narrative Design) با شخصیت های فراموش نشدنی البته تمرکز شدید روی dialogue system باعث شد که combat system بازی به حاشیه بره و این جاست که Larian میدرخشه با این حال بعد از انتشار بازی درخشان

Disco Elysium سطح توقعات شدیداً بالا رفته ، باید دید که Larian و تیمش چجوری از پس این چالش بر میان


اینکه به این سری مکانیزم نوبتی ( Turn based) اضافه بشه، از درخواستهای خیلی از پلیرها از شماره های قبل بوده.
واقعیتش هم اینه که وسعت کارهائی که تو بازی به موقع فایت ها باید انجام داد به حدی هست که عملا بهترین شکل گیم پلی برای مدیریت اونها همین هست.
اگه وسعت گیم پلی بازی در حد همون witcher یا حتی dragon age بود حرف شما میتونست درست باشه، ولی فایت ها تو این سری خیلی خیلی بیشتر از اون بازیها عمق داره.
من بارها این شکل گیم پلی به pause کردن های مداوم ترجیح میدم، تو شماره قبلی هم خیلی رو اعصاب بود.

البته عملا نسخه های قبل هم بقولی Tbased بود، فقط مکانیزم اون پشت توسط بازی مدیریت میشد، هی شما pause میکردی و ادامه، هی pause ادامه و... الی آخر.

اصلا برای همین هم وقتی خبرش اومد که Larian میخواد روی BGIII کار کنه همه خوشحال شدن.
همونطور که خودت گفتی بعد ساخت OG2 ،چه استودیوئی بهتر از Larian میتونست این نوع گیم پلی به BGIII اضافه کنه؟

در تکمیل صحبت اتون چند نکته است که میخواهم اضافه کنم البته دوست داشتم این بحث را توی thread ای که واسه RPG ساختم باز کنم ولی خوب نشد ، اما دلایل ای که Larian را مجبور کرد تا سیستم TB را جایگزین RTWP کنه :

1- BGIII یه اقتباس از نسخه پنجم DnD هست و سعی داره پلی بین Table-Top و CRPG باشه ، استفاده از سیستم TB این اجازه را میده که تمامی ruleset در بازی بخوبی اجرا بشه

2- در سیستم TB این فضا محیا میشه که تمامی class ها بخوبی نقش اش را ایفا کنند یعنی برای مثال اگر companion شما ranger باشه جایگاه و عملکردش مشخصه ، دور از دشمن و جایگیری بهتر برای دید بیشتر

3- فرار از آشفتگی ، دوستانی که Pillars of Eternity بازی کردن شاید این مشکل را تجربه کرده باشن که وقتی کار به جنگ و دعوا میکشه بازی از دست مخاطب در میره مخصوصاً وقتی که دشمنتون بهتون نزدیکه و معلوم نیست کی به کیه ، در حالیکه سیستم TB نظم خیلی

خاصی حکم فرماست که باعث میشه مخاطب لذت بیشتری از combat ببره

4- سیستم TB خیلی تاکتیکی هست و مخاطب را وادار میکنه از skill هاش درست استفاده کنه مخصوصاً حالا که عنصر Verticality در بازی وجود داره
 

EAST2WEST

کاربر سایت
Jul 31, 2009
1,569
نام
Danial
تقدیم به تمامی طرفدارهای Misnc و Boo
The Story
Graphic novel tie-in to Dungeon’s & Dragon’s new 5th Edition role-playing game! Generations have passed since the original Heroes of Baldur’s Gate saved the city and the Realms. Now a new threat rises
and an unlikely group of misfits are thrust into adventure with Minsc, the legendary Ranger do-gooder with a heart of gold, brain of lead, and hamster of pronounced wisdom



 

Destruction

The Death Fleet Descends
Loyal Member
Jun 12, 2010
8,152
نام
Blue Shadow
از هر نظر فوق العادست بازی، گیم پلی، کارگردانی، VO و حتی گرافیک همشون پولیش شده تر از Original Sin 2 به نظر میان. خیلی تعجب برانگیزه که چطور میشه یه چیزی بهتر از Original Sin 2 به نظر بیاد. :D حقیقتا زیباترین چیزی هست که روزهای اخیر دیدم.
 

EAST2WEST

کاربر سایت
Jul 31, 2009
1,569
نام
Danial
از هر نظر فوق العادست بازی، گیم پلی، کارگردانی، VO و حتی گرافیک همشون پولیش شده تر از Original Sin 2 به نظر میان. خیلی تعجب برانگیزه که چطور میشه یه چیزی بهتر از Original Sin 2 به نظر بیاد. :D حقیقتا زیباترین چیزی هست که روزهای اخیر دیدم.

این در حالیه که بازی هنوز تو pre-alpha stage هست خدا میدونه وقتی definitive edition اش در بیاد چه شاهکاری بشه :D ، میشه گفت یکی از دلایل موفقیت شون پایبندی به ساخت یک DnD ناب و قرار دادن کل element های tabletop در core-gameplay

بازی هست مثل سورپرایز کردن دشمنتون که Swen تو آخرین stream اش به ما نشون داد اگر روی narrative و داستانش خیلی بیشتر کار کنن این پتانسیل این را داره که بهترین RPG تاریخ بشه
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,291
نام
مــاکــان
مصاحبه nick pechenin که پستش در استودیو Lead System Designer هست در مورد کلاس ها، سیستم مبارزه، مخفی کاری هر چه که مربوط به پیاده سازی قوانین D&D در بازی باشه.

New Baldur’s Gate 3 Gameplay Explained | Larian Answer Our Biggest Questions - Part One

watch?v=rHzXgnvNCT4

.
 

PipBoy3000_v2

کاربر سایت
Mar 6, 2009
976
کسی بازی رو day 1 میگیره یا divinity 1 یا 2 بازی میکنه منو add کنه رو استیم:
Steam Community :: Weekend

سیستم مجیک آرمور خیلی خسته کننده بود. سیستم شانس تو divinity 1 بهتر بود که خداروشکر تو bg3 برمیگرده!

و این جاست که Larian میدرخشه با این حال بعد از انتشار بازی درخشان Disco Elysium سطح توقعات شدیداً بالا رفته ، باید دید که Larian و تیمش چجوری از پس این چالش بر میان
اممم داداش فکر کنم dev های Disco از لارین کمک گرفتن تو ساخت بازی... حداقل طبق گفته rock paper shotgun
 
آخرین ویرایش:

saeedx

کاربر سایت
Dec 29, 2007
205
نام
سعید
در تکمیل صحبت اتون چند نکته است که میخواهم اضافه کنم البته دوست داشتم این بحث را توی thread ای که واسه RPG ساختم باز کنم ولی خوب نشد ، اما دلایل ای که Larian را مجبور کرد تا سیستم TB را جایگزین RTWP کنه :

1- BGIII یه اقتباس از نسخه پنجم DnD هست و سعی داره پلی بین Table-Top و CRPG باشه ، استفاده از سیستم TB این اجازه را میده که تمامی ruleset در بازی بخوبی اجرا بشه

2- در سیستم TB این فضا محیا میشه که تمامی class ها بخوبی نقش اش را ایفا کنند یعنی برای مثال اگر companion شما ranger باشه جایگاه و عملکردش مشخصه ، دور از دشمن و جایگیری بهتر برای دید بیشتر

3- فرار از آشفتگی ، دوستانی که Pillars of Eternity بازی کردن شاید این مشکل را تجربه کرده باشن که وقتی کار به جنگ و دعوا میکشه بازی از دست مخاطب در میره مخصوصاً وقتی که دشمنتون بهتون نزدیکه و معلوم نیست کی به کیه ، در حالیکه سیستم TB نظم خیلی

خاصی حکم فرماست که باعث میشه مخاطب لذت بیشتری از combat ببره

4- سیستم TB خیلی تاکتیکی هست و مخاطب را وادار میکنه از skill هاش درست استفاده کنه مخصوصاً حالا که عنصر Verticality در بازی وجود داره
با سلام
در مورد فرمایشات شما درخصوص سیستم turn based کاملأ موافقم
بازی pillars of eternity 2 رو من اون اوایل که اومده بود بازی کردم ( با سیستم real time strategy ) ولی دقیقأ در صحنه های درگیری با دشمن بخصوص موقعی که که تعداد دشمنان زیاد بود و فاصله شون کم ، بازی خیلی درهم برهم و بی نظم میشد و کنترل بازی از دست بازیکن خارج میشد ( یادمه باید مدام بازی رو pause میکردم تا بفهم چی به چیه ! ) ولی الان یه مدتی هست که در آپدیت های بعدی اومدن و سیستم turn based رو به بازی اضافه کردن یعنی شما همون ابتدای شروع new game میتونید انتخاب کنید که بازیتون بصورت real time باشه یا بصورت turn based و الان که دوباره بازی رو با سیستم turn based رفتم میتونم به جرئت بگم که اصلأ بازی یه حال و هوای دیگه پیدا کرده و در یک کلام محشر شده ....
 

EAST2WEST

کاربر سایت
Jul 31, 2009
1,569
نام
Danial
کسی بازی رو day 1 میگیره یا divinity 1 یا 2 بازی میکنه منو add کنه رو استیم:
Steam Community :: Weekend

سیستم مجیک آرمور خیلی خسته کننده بود. سیستم شانس تو divinity 1 بهتر بود که خداروشکر تو bg3 برمیگرده!


اممم داداش فکر کنم dev های Disco از لارین کمک گرفتن تو ساخت بازی... حداقل طبق گفته rock paper shotgun

درسته ، اگر به credit بازی هم نگاه کنید اسم استودیوی Larian و Swen Vincke به همراه Chris Avellone را هم می‌تونید ببنید ، با اینحال به نظر میرسه رابطه خوب ZA/UM با استودیوی Larian بیشتر در گرفتن مشاوره برای طراحی و ارتقاء سیستم failure بوده ، چون هر

دو استودیو از الگوی مکانیک بازیهای tabletop در طراحی gameplay بازی‌هاشون استفاده می‌کنند ، ولی دربحث narrative design این همکاری کم رنگ‌تره ، پختگی داستان و پرداخت شخصیت‌ها در بازی Disco Elysium بی‌نظیره و غیر قابل پیش‌بینی است این میتونه به این

دلیل باشه که داستان بازی یک اقتباس از رمان Robert Kurvitz هست و استاندارد بالاتری داره به حدی که چند وقت پیش اخباری در مورد ساخت یک سریال بر اساس این بازی منتشر شد.
 
  • Like
Reactions: ce7en44

saeedonly

کاربر سایت
Nov 22, 2012
1,074
بنظرم راوی با این که صدای خوفی داره یخورده اضافس تو بازی.مثلا میگه شخصیتمون فکر میکنه تعجب میکنه زل میزنه به یه ابجکت.با توجه به این که تو مکالمه ها دوربین نزدیکه و این همه پیشرفت کرده گرافیک بازی و .. بنظرم حداقل یه تعداد محدودی حالت چهره هم بزارن بد نیست به جای راوی.
 

MadysoNx

کاربر سایت
Feb 14, 2019
1,196
نام
نیما
بنظرم راوی با این که صدای خوفی داره یخورده اضافس تو بازی.مثلا میگه شخصیتمون فکر میکنه تعجب میکنه زل میزنه به یه ابجکت.با توجه به این که تو مکالمه ها دوربین نزدیکه و این همه پیشرفت کرده گرافیک بازی و .. بنظرم حداقل یه تعداد محدودی حالت چهره هم بزارن بد نیست به جای راوی.
راوی یکی از مهمترین عناصر بازیای d&d هستش این بازی هم کنار crpg بودنش از المان های d&d پیروی میکنه
 
  • Like
Reactions: kamyy and m.d.makan

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر