Alan Wake Q & A

Bone Crusher

کاربر سایت
Dec 27, 2008
3,872
نام
امیرحسین
[FONT=&quot]سلام

[/FONT]
[FONT=&quot]از دست دانشگاه یه هفته ای راحت شدم . اینم تو دو سه ساعت آماده کردم . اگر مشکلی هست به بزگی خودتون ببخشید .[/FONT]
[FONT=&quot]
[/FONT]



3ivi.jpg

[FONT=&quot]
[/FONT]

[FONT=&quot]
بازی در سال 2005 معرفی شد . ولی آن چیزی که مسلم هست این است که مدت زیادی تکمیل این پروژه سنگین طول کشیده است . بعد از معرفی این عنوان بزرگ در E3 آن سال , Remedy سازنده بازی برای مدت طولانی سکوت کرد تا اینکه در E3 سالی که سپری کردیم با نمایشی خارق العاده استعداد خود را در بازی سازی دوباره به رخ همگان کشید . گویا بازی آماده است تا از بین سایه ها پدیدار شود تا در کوارتر دوم سال بعد به صورت انحصاری برای ایکس باکس 360 عرضه شود .


[/FONT]
[FONT=&quot]بازی Alan Wake که آخرین بازی این شرکت بعد از Max Payne می باشد در مورد یک نویسنده به نام آلن ویک است که به شهر مه آلود و خفناک Bright Falls سفر کرده است تا کمی با خود خلوت کند. سبک بازی به صورت Action Thriller ( اکشن هیجانی ) با پیچ و تاب های روانی است که واقعیت و خیال را با هم مخلوط کرده تا برای آلن کابوس های وحشتناکی را به ارمغان آورد . بازی در مراحل پایانی ساخت خودبه سرمی برد بنابراین ما سعی بسیاری کردیم تا بتوانیم با Sam Lake, کرگردان و نویسنده بازی ملاقاتی را داشته باشیم که بیشتر برای ما در مورد بازی صحبت کند .


[/FONT]
[FONT=&quot]گیم اسپات : الان شش سالی هست که از معرفی بازی می گذرد و به نظر می رسد که به زمان انتشار آن لحظه به لحظه نزدیک تر می شویم و با توجه به اخبار اخیر گویا بازی تا اواخر کوارتر دوم سال بعد عرضه خواهد شد . آیا از این موضوع عصبی هستید که این مدت زمان طولانی ساخت بازی باعث بالا رفتن سطح انتظارات بازیکنان شده است ؟


[/FONT]
[FONT=&quot]سم لیک : در واقع هم عصبی و هم هیجان زده هستم . صادقانه بگم , همین طور آسوده خاطر . شش سال زمان زیادیست برای انجام یک پروژه طی شش سال حتی امکان دارد اتفاقات زیادی روی بدهد که روند زندگیتون رو تغییر دهد . مانند هر پروژه بزرگ دیگری , پروژه ی ما هم دارای فراز و نشیب ها و تلاش های زیاد برای انجام کارهای سخت بود . در چند ماه اخیر واقعا برای ما هم بسیار شگفت انگیز بود تا آلن ویکی را که مناطق مختلف آن کنار یکدیگر قرار گرفته اند و به زیبایی پولیش داده شده است را مشاهده کنیم . من مطمئنم که بزرگترین و ریزبین ترین منتقد بازی خود ما هستیم . من واقعا خوشحال و مسرور هستم از اینکه بازیبازها این تجربه ناب را تا مدتی دیگر امتحان می کنند ولی , طبیعتا کمی هم نا آرام و عصبی هستم . ما واقعا سختی های بسیاری کشیده ایم تا بازی را با بهترین کیفیت عرضه کنیم , و امیدوارم بازیبازها هم متوجه این مطلب شوند .

[/FONT]


1quq.jpg

[FONT=&quot] شخص پشت سر آلن کیست
[/FONT]

[FONT=&quot]
[/FONT]
[FONT=&quot]
گیم اسپات : از آلن ویک به عنوان یک بازی Psychological Thriller قوی یاد می شود ولی با مشاهده بازی ما متوجه شدیم که بازی به سمت ترسناک بودن هم سوق داده شده است . چگونه تعادل میان این دو را حفظ کردید ؟


[/FONT]
[FONT=&quot]سم لیک : به غیر از بازی ها در بیشتر جاها ترسناک بودن به معنی وجود خون , گوشت بریده و هیولاها است . ولی در آلن ویک اوضاع فرق می کند . ما سعی کردیم با وجود جو سنگین و گیرا بازی محکمی را درست کنیم که صد در صد باعث ترسناک شدن آن می شود . ولی ترسناک بودن برای ما دارای معنی متفاوتی است . ترس در بازی گره سختی با داستان بازی خورده است و قسمتی از آن را نکات مرموز بازی تشکیل می دهد . ما فکر کردیم اگر سبک بازی را هیجانی بنامیم بسیار مناسب تر است . ما در بازی اکشن را نیز وارد کرده ایم که در بسیاری از اوقات یا مورد حمله قرار می گیرید یا باید خود را در جنگل ها گم و گور کنید تا از دست افراد سایه گونه ای که همراه خود تبر دارند در امان باشید . مطمئنم اگر این بازی یک فیلم بود حتما سبک آن را با توجه به المان هایی که در خود نهفته است Horror ( ترسناک ) می نامیدید ولی ما هنوز هم بر این عقیده ایم که سبک Thriller انتخاب بسیار مناسبی برای نام گذاری آن است با توجه به آنچه بازی ارائه می دهد .


[/FONT]
[FONT=&quot]گیم اسپات : از ساخت مکس پین چه تجربه هایی را به دست آوردید و چگونه آنها را به آلن ویک وارد کردید ؟


[/FONT]
[FONT=&quot]سم لیک : مکس پین بازی بود که در آن به وفور صحنه های زیبای اکشن سینمایی مشاهده می کردید . ولی آلن ویک نقطه مقابل آن است .ولی باز هم با این وجود صحنه های سینمایی جایگاه بسیار ویژه ای در بازی دارند . همچنین بازی مکس پین دارای شخصیت اولی بسیار ساخته و پرداخته و باور پذیری بود . این برای ما بسیار اهمیت دارد . کل داستان آلن ویک بر روی شخصیت اول آن متمرکز شده است . یک نویسنده به نام آلن ویک . داستان بازی حول و حوش این شخصیت می گذرد مانند : گذشته اش, هویت و شخصیتش , مشکلاتش , و موقعیت هایی که خود را درگیر آن می بیند . به طور کل , این شهر , انعکاسی است وابسته به شخصیت بازی و کابوس هایش . من فکر می کنم نکات مشترک بین این دو بازی را می توانید خودتان تشخیص دهید . ما تصویری نیک از خود با عنوان مکس پین به جا گذاشتیم که می توانید تا حدی متوجه شوید عنوان های رمدی چگونه است . به عنوان یک گروه ما افتخارات زیادی را کسب کرده ایم . و بازی آلن ویک را به همراه داستانی زیبا و بکار بستن نکات تکنیکی فراوان عرضه می کنیم اما , ما حتم بها نکاتی که به عنوان میراث ما شناخته می شوند پایبند می مانیم , نکاتی که ما را به اینجا که الان ایستاده ایم رسانده است .

[/FONT]


2vlv.jpg

[FONT=&quot] محیط های ترسناک و وهم آور بازی را مشاهده می کنید
[/FONT]

[FONT=&quot]
[/FONT]
[FONT=&quot]
گیم اسپات : در دمویی که نشان دادید قابلیت آهسته کردن زمان قرار داشت . می توانید بیشتر در مورد این قابلیت صحبت کنید ؟ که چطوراین قابلیت در بازی مورد استفاده قرار می گیرد ؟


[/FONT]
[FONT=&quot]سم لیک : این صحنه های سینمایی در بازی گنجانده شده اند وبیشتر در مبارزات مهم و سخت شاهد آنها خواهید بود که باعث پیروزی های لذت بخشی می شوند . آنها در بازی زمانی اجرا می شوند که در موقعیت خوبی قرار گرفته باشید . اگه دوست داشته باشید آن را لحظه های طلایی می نامیم .


[/FONT]
[FONT=&quot]گیم اسپات :در مورد چگونگی قرار گرفتن آلن ویک بر محوریت داستان و ابهامات و حوادثی که در طول بازی برای او روی می دهد توضیح دهید ؟


[/FONT]
[FONT=&quot]سم لیک : این یک بازی Psychological Thriller است پس باید داستان قویا پیرامون شخصیت اول و چیزهایی که در سرش می گذرد متمرکز باشد . مانند این سوالات که چه اتفاقی برای آلیس همسر آلن افتاده ؟ چه بلاهایی بر سر آلن دارد می آید ؟ آیا واقعا داستان رمان گمشده اش در دنیای واقعی در حال وقوع است ؟ یا اینکه او دیوانه شده است ؟ آیا شهر جای بخوصوصی است ؟ تمام این سوالات در طول بازی پرسیده و جواب داده می شود برخی از این جواب ها به کرات و هر دفعه به یک شکل پاسخ داده می شود .
[/FONT]


4opo.jpg

[FONT=&quot] محیط آرام و رمز آلود بازی را در طی روز مشاهده می کنید
[/FONT]

[FONT=&quot]
[/FONT]
[FONT=&quot]گیم اسپات : بار ها در مورد محیط بازی و تاثیر آن بر روی روند بازی ( شخصیت بازی و دشمنان ) صحبت شده است . اگر امکانش هست بیشتر در مورد تاثیرات دینامیک بازی توضیح دهید ؟


[/FONT]
[FONT=&quot]سم لیک : نور یکی از فاکتورهای کلیدی بازی هست . بیشترین تاثیر در روند بازی روشنایی و تاریکی هست . نور و روشنایی نوید ساعاتی توام با آرامش و راحتی را به شما می دهد . ولی اوضاع در تاریکی و شب برای شما تغییر می کند و بیشتر محیط بازی ترس و کابوس های شما در آن دنبال می شود . دشمنان در تاریک منتظر شما هستند . نور برای شما یک سلاح و مکانی امن است . محیط حتی در بهبود سلامتی شما در هنگام درگیری ها مهم است . شما سلامتی خود را در جایی که نور هست خیلی سریعتر از تاریکی بدست می آورید .


[/FONT]
[FONT=&quot]گیم اسپات : طبق گفته شما نور یکی از فاکتور های کلیدی بازی هست , که حتی برای استفاده راه دور از آن می توانیم از چراغ قوه یا منور استفاده کنیم . آیا می توانید در مورد تنوع چراغ قوه ها و مصارف دیگر آنها صحبت کنید ؟

[/FONT]


5vnv.jpg

[FONT=&quot]فرار آلن از مانبع نور!!!
[/FONT]
[FONT=&quot]
سم لیک : صورت و هویت دشمنان توسط نیروی تاریکی محافظت می شود که آنها را تسخیر کرده است . فقط نور می تواند آن لایه حفاظتی دشمنان را بردارد و آن ها را تضعیف کند . آلن به نظر می رسد که بتواند با روشن کردن منابع نوری باعث روشن تر شدن محیط شود که در نتیجه لایه ذکر شده زودتر ازبین می رود ( این میتواند ترکاندن یک کپسول گاز یا موارد دیگر باشد ) . استفاده از این منابع محدود هست . مثلا یا محدود به مدت زمان خاصی هستند یا باید باطری آنها مجددا شارژ شود . تعدادی چراغ قوه مختلف در بازی قرار دارد . چراغ قوه های قوی تر لایه مذکور را سریعتر از بین می برد . قویترین این ها نورافکن یا پروژکتورهایی هستند که از نظر ما MachineGun های بازی را تشکیل می دهند و به قدری قوی هستند که به راحتی انبوهی از دشمنانتات را از پای در آورد .


[/FONT]
[FONT=&quot]گیم اسپات : ما در آخرین بار شاهد این بودیم به جای اینکه آلن به نور پناه ببرد در حال فرار از آن بود . آیا از این نوع صحنه های معکوس در طی بازی به کرات مشاهده می کنیم یا نه این صحنه یک استثنا بوده ؟


[/FONT]
[FONT=&quot]سم لیک : نور و تاریکی تم هایی از بازی هستند که ما به آنها انعطاف زیادی داده ایم . آلیس همسر آلن از ترس و تاریکی رنج می برد و آنچه که آلن در طول بازی تجربه می کند شبیه به مفهوم ترسی است که همسرش برایش قبلا تعریف کرده است و وقتی که روشنایی با خودش احساس امنیت و آرامش را برای آلن به همراه می آورد رویا گونه یا حداقل ماورا طبیعی بودن ماجرا را بیشتر در ذهن بازیباز نمایان می کند .

[/FONT]


6eqe.jpg

[FONT=&quot] عکسی از قسمت رانندگی در بازی
[/FONT]

[FONT=&quot]
[/FONT]
[FONT=&quot]گیم اسپات : آلن ویک بدون شک شباهت هایی را با اثرTwins Park دارد. آیا این عادلانه هست که آنرا یکی از منابع الهام گیرنده برای ساخت بازی نامید ؟ از چه منابعی ( کتاب , سریال , فیلم ) دیگری بهره بردید ؟


[/FONT]
[FONT=&quot]سم لیک : Twins Parkیک اثر کلاسیک هست و به نظر من این عادلانه است که بگویید شهر Bright Falls انعکاساتی از آن اثر را در خود دارد . منبع دیگرمان سری تلویزیونی لاست هست که اخیرا پخش می شود . آن هم یکی منابع بزرگ ما بود . استیفن گینگ اغلب اوقات در کتاب های ترسناکش شخصیت اولش را یک نویسنده می گذاشت . و از نوشته نویسنگان خوبی مانند : Bret Easton Ellis و Paul Auster نیز استفاده کرده ایم .


[/FONT]
[FONT=&quot]گیم اسپات : نظرتان در مورد عرضه بسته هایی در آینده برای بازی چیست ؟


[/FONT]
[FONT=&quot]سم لیک : ما قبلا راجع به این موضوع حرف زده ایم ( با رسانه ها ) با توجه به استیل بازی که به صورت اپزیودی هست کاملا منطقی هست که می توان بسته هایی را عرضه کرد . ولی تا به الان تصمیمی در این مورد نگرفته ایم . ما هم اکنون بر روی پولیش کردن بازی و شیپ کردن آن تمرکز کرده ایم . تا بعد شاید نظرمان عوض شد .[/FONT]
[FONT=&quot]
پایان


منبع
[/FONT]
 
آخرین ویرایش:

vivanred

کاربر سایت
Oct 26, 2008
7,163
نام
Alireza
ممنون برای ترجمه .


بازی های که بیشتر به فکر کردن و عمل کردن هستش لذت خیلی زیادی داره مخصوصا وقتی که گیر میکنی یک جای .
 

RezaRazeR

کاربر سایت
Feb 4, 2008
2,432
نام
Reza
ممنون
ممنون برای ترجمه .


بازی های که بیشتر به فکر کردن و عمل کردن هستش لذت خیلی زیادی داره مخصوصا وقتی که گیر میکنی یک جای .
:D
اینجا تا به مشکلی بر میخورند زود میپرن بازی سنتر:D
2 دقیقه هم به مُخ مبارک فشار نمیارند:D
البته نه همه ،ولی خیلی ها:cheesygri
 

vivanred

کاربر سایت
Oct 26, 2008
7,163
نام
Alireza
ممنون

:D
اینجا تا به مشکلی بر میخورند زود میپرن بازی سنتر:D
2 دقیقه هم به مُخ مبارک فشار نمیارند:D
البته نه همه ،ولی خیلی ها:cheesygri

من خیلی حال میکنم نظرات خودم رو تو بازی پیاده کنم و نتیجش رو ببینم و به فکر کس دیگه ای متکی نباشم .


کلا فکر کردن راجب چیز های جور وا جور رو خیلی دوست دارم . مخصوصا وقتی که تمام میشه میشینم اشتباه های که کردم رو تجزیه تحلیل میکنم خیلی حال میده آدم اشتباه های خودش رو بگیره . آدم همیشه اشتباه میکنه مهم اینه که از اشتباهاتش با فکر کردن بهش درس بگیره .:smile:
 

Bone Crusher

کاربر سایت
Dec 27, 2008
3,872
نام
امیرحسین
سلام

از لطف دوستان بی نهایت سپاسگذارم . یک مصاحبه دیگر با دیوید کیج سازنده Heavy Rain را دارم آماده که تا صبح میذارم امیدوارم لذت ببرید .

در پناه حق
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر