راهنمای تروفی های بازی Bloodborne

The Hound

کاربر سایت
Sep 6, 2011
760
نام
نوید
bloodborne_0.jpg


ارزش بازی : میانگین 92/100 در متاکریتیک با تعداد 100 نقد به ثبت رسیده
درجه سختی : متغییر بین 8/10 تا 10/10 بسته به مهارت بازیکن
تعداد کل تروفی ها : 34 تروفی
تروفی های آنلاین : ندارد
زمان لازم برای گرفتن کل تروفی های بازی : متغییر بین 50 تا 80 ساعت. بسته به مهارت فرد
حداقل دفعات لازم برای انجام بازی : در حالت طبیعی 3 بار. گرچه با تهیه پشتیبان از سیو بازی امکان
دریافت تمام تروفی ها با یک بار اتمام بازی وجود دارد

تعداد تروفی هایی که احتمال جا انداختن دارند: 2 تروفی

Childhood's Beginning
Hunter's Essence

تاریخ انتشار جهانی بازی : March 24, 2015
سازنده : FromSoftware و SCE Japan Studio
ناشر : Sony Computer Entertainment
کارگردان : Hidetaka Miyazaki



106001.png
40-platinum.png


Bloodborne
All trophies acquired. Hats off

تمام تروفی ها رو بدست بیارید تا این تروفی زیبا براتون باز بشه.


106015.png
40-bronze.png


Father Gascoigne
Defeat the beast that once was Father Gascoigne

پدر روحانی Gascoigne یکی از باس های بازی که همون اوایل کار در منطقه Central Yharnam به پست هم می خورید. حداقل اوایل بازی که با ایشون برخورد می کنید چالش بزرگی هست , مخصوصا برای کسایی که اشنایی زیادی با کارهای میازاکی ندارن حتی می تونه ناامید کننده باشه. پدر مثل شما یک شکارچی هست و با یک Hunter Axe به همراه Blunderbuss ( از سلاح های بازی ) به شما حمله ور می شه. ابتدا از حالت کوتاه و معمولی تبر استفاده می کنه اما بعد از اینکه به حد کافی صدمه ببینه تبرش رو به حالت بلندتر خودش درمیاره که برد ضرباتش رو بیشتر می کنه.

گرچه اگه در همین 2 تا فاز استفاده از تبرش احتیاط نکنید می تونه به راحتی لت و پارتون بکنه اما مشکل اصلی با این باس اصلا شامل این 2 مرحله از مبارزه نیست. فاز سوم مبارزه هست که عذاب رو بر سر شما همون اوایل بازی نازل می کنه! 2 تا فاز اول رو می تونید با سیاست محافظه کارانه ضربه زدن و عقب نشینی موقتی مدیریت کنید اما زمانی که خط سلامت پدر به حدود 50% خودش برسه تبدیل به هیولایی بسیار خشن و بی رحم می شه. در این مرحله به شدت تهاجمی هست و اجازه نفس کشیدنم به شما نمی ده. با توجه به اینکه این مبارزه در محیط یک گورستان انجام می شه اگه در حالت قفل بودن روی باس (فشردن کلید R3) به مبارزه ادامه بدید دائما خطر گیر کردن بین سنگ قبرها تهدیدتون می کنه.شاید بهتر باشه در این مرحله مکان مبارزه رو تغییر بدید.
از پلکانی که در محل مبارزه می بینید بالا برید و به سکوی بالایی برسید. الان از شر سنگ قبرها نجات پیدا کردید و می تونید هر وقت اوضاع خراب شد از سکو پایین بپرید و جونتون رو پر کنید و کنترل مبارزه رو از دست ندید. تکرار این مسیر شاید کم خطرترین راه از بین بردن این باس هست.هر چند اگه طالب چالش بیشتر هستید با استفاده از همون موانع محیطی بخش اصلی گورستان می تونید مبارزه جانانه تری با Father Gascoigne داشته باشید. این باس جزو باس های اجباری بازی هست که برای پیشروی در خط اصلی داستان حتما باید از بین ببریدش.به یاد داشته باشید زمانی که پدر به هیولا تبدیل می شه در مقابل اتش اسیب پذیره.می تونید اول Oil Urn به سمتش پرتاب کنید. بعد که روغنی شد با molotov cocktail صدمه بیشتری با اتش بهش وارد کنید.



106022.png
40-bronze.png


Cleric Beast
Defeat Cleric Beast

یک باس اختیاری در بازی هست که در منطقه Central Yharnam حضور داره.از اعضای ارشد healing church بوده که حالا به هیولایی کریه تبدیل شده. برای خیلی ها احتمالا اولین باس فایت بازی هست. یک هیولای خشن عظیم با انواع و اقسام حملات جارو کننده و توام با حرکات سریع. بیشتر حملات این باس در قسمت جلو بدن باس انجام می شن که امکان جاخالی دادن به سمت قسمت زیر پاهای هیولا و رسیدن به پشت سرش برای ضربه زدن به پاهاش رو به ما می دن. البته در نظر داشته باشید که سریع می تونه بچرخه و دوباره در مقابل شما قرار بگیره , بنابراین همیشه در حال اماده باش برای فرار باشید و دقت کنید که همه stamina رو صرف ضربه زدن بهش نکنید.
مقداریش رو برای فرار سریع نگه دارید. اگه اوضاع از کنترل خارج شد سریع با چند حرکت رو به عقب موقتا عقب نشینی کنید و به مکان امن دورتر برید. یک مشکل قابل ذکر در این مبارزه مشکل دوربین هست اگه بخوایم در حالت قفل شده روی دشمن مبارزه کنیم. علت این مشکل هم سایز بزرگ این باسه.این باس به شدت در مقابل اتش ضعیفه بنابراین استفاده از چند تا Molotov cocktail و پرتاب کردن اونها به سمت این هیولا زودتر کارش رو می سازه.


106016.png
40-bronze.png


Vicar Amelia
Defeat the beast that once was Vicar Amelia

کشیش Amelia یکی دیگه از اعضای ارشد کلیسای healing church بوده که اونم به یک هیولا تبدیل می شه. زوزه ها , ناله ها و غرش هایی که در زمان مبارزه ازش به گوش می رسه مو به تن ادم سیخ می کنه. این باس در قسمت انتهایی منطقه Cathedral Ward حضور داره. یکی از چالش برانگیزترین و دشوارترین مبارزات بازی رو در محضر ایشون تجربه خواهید کرد. علت های اصلی این سختی یکی زیاد بودن میزان health این باس هست و دیگری جراحات سهمگینی که در اثر ضرباتش به شما وارد می کنه که معناش اینه : دائم در معرض تمام شدن ذخیره blood vials خودتون قرار دارید! زمانی که جونش به حدود 50% برسه فاز دوم مبارزه و چالش اصلی شروع میشه. ضربات جارو کننده بیشتری استفاده می کنه و تقریبا از هر فرصتی برای پر کردن دوباره جونش استفاده می کنه! Numbing Mist می تونه به شما کمک کنه با پرتابش به سمت باس جلوی پر شدن دوباره جونش رو بگیرید.
نکته ای که می تونه کمک کنه راحت تر این باس رو شکست بدید اینه که سعی کنید پشتش قرار بگیرید و از اونجا بهش چند ضربه وارد کنید. البته یادتون باشه که این باس به سرعت بر می گرده سمت شما بنابراین باید مقداری از stamina رو نگه دارید که بتونید سریع عقب نشینی کنید. اتش تا حدی در برابر این باس موثره.البته معجزه نمی کنه اما به هر حال همراه داشتن چند تا Fire Paper برای اغشته کردن سلاحتون به اتش و همینطور داشتن چند تا molotov cocktail می تونه کفه ترازوی نبرد رو بیشتر به سمت شما برگردونه. این باس جزو باس های اصلی بازی است و از بین بردنش برای پیشروی در خط داستان اجباریه. از خیلی ها شنیدم که این باس رو عذاب اورترین باس اجباری بازی دونستن.


106017.png
40-bronze.png


Shadow of Yharnam
Defeat the Shadow of Yharnam

این مبارزه در انتهای منطقه Forbidden Woods رخ می ده. در حقیقت شامل مبارزه با 3 تا باس هست. یکی از اونها مجهز به spell هایی با برد زیاد هست. یکی دیگشون حملاتی با برد متوسط داره به همراه یه شعله افکن و اخری هم در فاصله نزدیک با Katana ( یکی از سلاح های بازی ) مبارزه می کنه. بعد از اینکه به یه حد معینی صدمه ببینن قابلیت جدیدی در حرکاتشون رو می کنن که کار رو پیچیده تر می کنه. زمانی که 2 تاشون رو از بین ببرید نفر اخر که باقی مونده اخرین قابلیت خودش رو هم رو می کنه که احضار افعی های بزرگی هست که از زمین بیرون میان و جاخالی دادن و مواجه شدن باهاشون کار چندان دلچسبی نیست! بنابراین بهتره سعی کنید تقریبا هر 3 تا رو به یک اندازه مجروح کنید که مجبور نشید در فاز سوم مبارزه با این افعی ها مدت زیادی سروکار داشته باشید . این باس جزو باس های اصلی بازی هست و از بین بردنش برای پیشروی در خط داستان اجباریه.


106018.png
40-bronze.png


Rom, the Vacuous Spider
Defeat Great One: Rom, the Vacuous Spider

این باس رو با عبور از Byrgenwerth mansion زیارت خواهید کرد. با اینکه به نظر بی دفاع میاد اما تعداد زیادی عنکبوت احضار می کنه و پشت اونها مخفی میشه! واقعا مبارزه چالش برانگیزی هست.سرش زره پوشه اما بقیه قسمت های بدنش به شدت اسیب پذیرن. در مدت مبارزه در یه جای ثابت می مونه اما وقتی به قدر کافی صدمه ببینه به جای دیگه ای تلپورت می شه و تعداد بیشتری عنکبوت احضار می کنه. دقایق اول مبارزه کلا هیچ گونه دفاعی از خودش نمی کنه که باعث میشه فرصت داشته باشید حجم زیادی از جونش رو ببرید , چرا که وقتی برای اولین بار تلپورت کنه دیگه مبارزه وارد فاز عذاب اور خودش میشه. اونوقته که شروع به دفاع از خودش می کنه. یه سری اسپل های با برد کوتاه اما فوق العاده قوی داره که زمانی که خودش رو اماده زدنشون می کنه به هر قیمتی باید سریع ازش دور بشید وگرنه حتی می تونه وان شات بکندتون. اما مشکل اصلی , حملات موشکی تشکیل شده از اسپل های یخ مانند هست که پشت سر هم شلیک می کنه.
بردشون نامحدوده و تقریبا همیشه محل حضور شما رو به دقت شناسایی می کنن و 3 الی 4 تا از اینا که پشت سر هم و مسلسل وار نازل می شن بهتون برخورد کنه , فاتحه! وقتی دیدید قسمت جلویی بدنش رو بلند می کنه , یعنی می خواد از این حملات موشکی انجام بده , بنابراین تا فروکش کردن موقت حمله , با سرعت در محیط بدوید. با وجود این بازم اگه اون همه عنکبوت ازش محافظت نمی کردن کشتنش راحت بود اما این گله عنکبوت ها حملات وحشیانه ای دارن که شدید صدمه می زنن و به سرعت می تونن نابودتون کنن. اما در هر صورت چاره ای نیست و در این فاز دوم مبارزه باید بزنید وسط عنکبوت ها و به قسمت های نرم بدن باس ضرباتی رو وارد کرده و عقب نشینی موقتی کنید. البته اگه سلاح توپ یا همون cannon رو در اختیار دارید با کمک Bone Marrow Ash که قدرت گلوله ها رو افزایش می ده می تونید صدمات بسیار شدیدی به این باس وارد کنید.


106019.png
40-bronze.png


The One Reborn
Defeat the One Reborn

باس نهایی منطقه Yahar'gul, Unseen Village هست. هیولای عظیم الجثه ای که طیف متنوعی از حملات زمینی و همینطور اسپل های مختلف رو علیه شما به کار خواهد گرفت. در این مبارزه یه جورایی به حال و هوای Demon`s Souls و خاطره مبارزه با Iron Golem گریزی زده می شه چرا که این باس توسط تعدادی caster در ساختمان های مجاور محل باس فایت محافظت می شه. بنابراین اگه ابتدا این کمک ها رو از بین ببرید مبارزه براتون به شدت ساده تر می شه. به سرعت به سمت باس بدوید و ازش عبور کنید و به پشت سرش برید. در انتهای مسیر در دو طرف سمت راست راه های ورود به پلکانی رو می بینید که شما رو به طبقه دوم ساختمون می بره.

اون بالا همه 6 دشمن رو از بین ببرید. البته حواستون جمع باشه چون باس حتی اون بالا هم می تونه بهتون ضربه بزنه. حالا برگردید پایین سراغ مبارزه اصلی. اگه خودتون رو نزدیک دمش مستقر کنید می تونید از تمام ضربات کوتاه بردش خودتون رو محافظت کنید. تنها خطر در این حالت بارش باران اجسادی هست که باس اونها رو متمرکز روی یه ناحیه خاص بر سر شما نازل می کنه. علاوه بر این , اسپل هایی که باس به کار می بره همچنان خطرناک هستن که باید از مقابلشون جا خالی بدید. در مجموع , اگه اول caster ها رو در طبقه بالای ساختمون از بین ببرید این مبارزه کاملا براتون قابل کنترل و مدیریت خواهد بود. این باس از دشمنان اصلی بازی هست و کشتنش برای پیشروی در داستان بازی لازمه.


106020.png
40-bronze.png


Micolash, Host of the Nightmare
Defeat Micolash, Host of the Nightmare

Micolash میزبان کابوس , اولین باس منطقه Nightmare of Mensis هست. یکی از عجیب ترین رویارویی های بازی رو اینجا تجربه می کنید چرا که این باس ظاهرا چندان قوی به نظر نمی رسه و در بیشتر زمان این مبارزه در حال فرار از دست شماست! زمانی که وارد محیط این مبارزه می شید خودتون رو در راه پله های maze مانند و تو در تویی پیدا می کنید. هدف در این قسمت اول , پیدا کردن و تعقیب باس هست. عروسک های خیمه شب بازی اسکلتی در طول این تعقیب ظاهر می شن و سعی در حمله به شما دارن. البته به راحتی می شه اونا رو کشت یا از مقابلشون جاخالی داد.
کلا تهدید خیلی جدی نیستن. هدف این مبازه اینه که شما Micolash رو تعقیب کنید و در نهایت وادارش کنید وارد اتاقی بشه که راه فراری نداره که مجبور به مبارزه بشه. اینجاست که با شما درگیر می شه. البته حملاتش چندان خطرناک نیستن و می تونید به راحتی نصف جونش رو ببرید. نصف جونش رو که از دست بده فاز دوم مبارزه شروع میشه. دوباره تعقیبش می کنید تا اینبار بره داخل یه اتاق و در رو به روی شما ببنده. با رفتن به طبقه بالا از سقف می پرید توی همون اتاق و قسمت اخر مبارزه شروع میشه. اینجاست که کار سخت تر شده چون اسپل جدیدی به قدرت های باس اضافه شده که اگه احتیاط نکنید با سه ضربه خلاصتون می کنه. البته نکته این مبارزه این هست که می تونید کلا فاز دوم رو نکشونید به داخل این اتاق فوق العاده کوچک که جاخالی دادن داخلش سخته. می تونید با کمی دقت در همون مرحله دوم تعقیب باس توی راه رو ها , با ضربات چرخشی تبر توی حالت بلندش با نگه داشتنR2 جونش رو به تدریج ببرید و همونجا مبارزه رو راحت تر تمومش کنید.این باس جزو باس های اصلی بازی هست و شکست دادنش برای پیشروی در داستان اجباریه.


106021.png
40-bronze.png


Mergo's Wet Nurse
Defeat Great One: Mergo's Wet Nurse

اخرین باس فایت اجباری بازی و منطقه Nightmare of Mensis. با تیغ های برنده ای که در اختیار داره حملات ویران کننده ای رو برای نابود کردن شما انجام می ده. البته حملاتش رو بیشتر در مقابل خودش انجام می ده , بنابراین اگه بتونید خودتون رو در قسمت پشتش مستقر کنید می تونید ضربات قابل توجهی رو از اون قسمت در امنیت نسبی بهش وارد کنید. چالش برانگیزترین بخش این مبارزه زمانی هست که این باس مه تیره رنگی رو در فضا ایجاد کرده که دید رو به شدت محدود می کنه و یه کلون از خودش به وجود میاره که در اصل می شن دو تا! با وجود اینکه در این مرحله هم می تونید بهش ضربه وارد کنید اما کاملا بهتره تمرکزتون رو صرف فرار و جا خالی دادن از حملات مرگبار این باس 2 تایی شده کنید. اگه دووم بیارید این مه از بین می ره و مبارزه به حالت طبیعی بر می گرده.

پس بهتره از فرصت استفاده کنید و هر چه بیشتر بهش صدمه بزنید چرا که دوباره قضیه مه و 2 تا شدن باس تکرار می شه! هر چه سریعتر این مبارزه رو تمومش کنید اعصابتون اروم تر باقی می مونه. نکته اینجاست : زمانی که مه رو دیدید و باس ها دو تا شدن سریعا دور منطقه دایره شکل محیط شروع به دویدن کنید و از حملات وحشتناک و بی وقفه باس دوتایی شده سعی کنید که کمترین صدمه رو ببینید. دو سه تا ضربه پشت سر هم در این فاز بهتون بزنن کار تمومه. فاز حملات در مه هر بار که به وجود بیاد 30 ثانیه طول می کشه. از این فاز مه جان سالم به در ببرید بقیه مبارزه کاملا قابل کنترل و قابل مدیریت هست.


106023.png
40-bronze.png


Blood-starved Beast
Defeat Blood-starved Beast

باس اختیاری در منطقه Old Yharnam هست. حالت دفرمه شدگی در بدنش مشاهده می شه اما به شدت سریعه و طیف گسترده ای از حملات کوتاه برد , در کنار اینها استفاده از سم رو علیه شما ترتیب می ده.همینطور یه حرکت رو به جلو رو زمانی که خیلی ازش دور بشید انجام می ده تا به شما مجدد نزدیک بشه. زمانی که جونش به 66% برسه وارد فاز دوم مبارزه می شه. در این فاز خشن تر و تهاجمی تره و ضرباتش می تونه باعث ایجاد مسمومیت در شما بشه. زمانی که به 33% خط جونش برسه وارد فاز سوم شده و تماما در حالت سمی قرار می گیره و حتی توده ای از گازهای سمی دور بدنش رو می گیرن که ضربه زدن بهش رو به شدت سخت تر می کنه.
اکثر حملاتش کوتاه برد هستن بنابراین سیاست جاخالی دادن های سریع بسیار موثر هست در این باس فایت. متاسفانه حملات ویرانگری که داره و به سرعت اجرا می کنه فرصت های زیادی رو برای ضربه زدن بهش به هدر می ده.عقلانیه که به تعداد کافی antidotes همراه داشته باشید چرا که حداقل و در خوشبینانه ترین شرایط در فاز سوم مبارزه احساس نیاز شدیدی بهش خواهید داشت! در محیط مبارزه تعدادی ستون مشاهده می کنید. زمانی که نیاز به پر کردن جون داشتید یا می خواستید مسمومیت خودتون رو برطرف کنید پشت این ستون ها موقت پناه بگیرید. این موجود به اتش حساسه بنابراین استفاده از Fire Paper کمک بزرگی به شما می کنه. استفاده از Molotov cocktails رو هم فراموش نکنید هر چند که حرکات بیش از حد سریع این باس شاید این تاکتیک اخری رو بی اثر کنن!


106032.png
40-bronze.png


Chalice of Pthumeru
Acquire the Chalice of Pthumeru that seals the catacombs that form a web deep below Yharnam

بعد از کشتن Blood-starved Beast این تروفی هم خود به خود برای شما باز میشه.


106024.png
40-bronze.png


The Witch of Hemwick
Defeat the Witch of Hemwick

The Witch of Hemwick یک باس اختیاری در بخش انتهایی Hemwick Charnel Lane هست. اسم این باس گمراه کننده هست چون در اصل شامل 2 تا ساحره هست نه یکی. در این مبارزه خود ساحره ها نامرئی هستن و تنها زمانی مرئی می شن که یا نزدیکشون باشید یا مشغول حمله باشن. وقتی جون ساحره اول به 50% برسه ساحره دوم هم ظاهر میشه. این ساحره ها به شدت کند هستن و به راحتی میشه ضربات کاری با کلید R2 بهشون وارد کرد. بنابراین استراتژی شما در این مبارزه باید این باشه که تا حد ممکن بی خیال نیروهای کمکی ساحره ها بشید و روی خودشون متمرکز کنید حملاتتون رو. فقط حواستون باشه زمانی که یکی از ساحره ها رو از بین ببرید اون یکی دوباره ساحره شکست خورده رو با نصف خط جونش به مبارزه برمی گردونه مگر اینه به سرعت ساحره دوم رو هم از بین ببرید و فرصت این کار رو بهش ندید. در مجموع این مبارزه چیز خاصی نداره و در کل ساده هست.


106025.png
40-bronze.png


Darkbeast Paarl
Defeat Darkbeast Paarl

Darkbeast Paarl باس اختیاری در منطقه Yahar'gul, Unseen Village هست. دو روش برای ورود به منطقه Yahar'gul, Unseen Village وجود داره :

1 – در قسمت های اولیه بازی توسط هیولاهای کیسه به دوش شکست داده بشید و توسط اونها به این منطقه انتقال داده بشید که بهتره سعی کنید این اتفاق نیفته ! اگه ادم واقعا بیفته بمیره بهتر از اینه که کارتون به اینجا بکشه!!!
2 - در طی روند طبیعی داستان بازی به این منطقه برسید.

Darkbeat Paarl هیولایی سریع و پوشیده شده از جریان الکتریسیته بر روی تمام بدنش هست که حرکاتش انسان رو به یاد گرگ می ندازه. در برابر شما از ضربات جارویی و همینطور چکشی استفاده می کنه و در کنار اینها تعدادی حملات به همراه جریان الکتریسیته. اگه از طریق راه شماره یک به این باس رسیدید روزگار سیاهی پیش رو دارید! در این حالت تنها شانستون این هست که زیر هیولا خودتون رو قرار بدید و با استفاده از یه سلاح بلند به پاهای عقبیش ضربه وارد کنید. اگه بتونید به قدر کافی بهش صدمه بزنید میفته روی زمین و اینجاست که می تونید با حملات سنگین ضربات مهلکی بهش وارد کنید اما حواستون به ضد حملاتش باشه که اگه بگیره بخش بسیار بزرگی از جونتون رو می بره. گرچه از بین بردن این باس در مراحل اولیه بازی غیر ممکن نیست اما اگه از همون مسیر نرمال بازی به این باس برسید شانس موفقیت به مراتب بیشتری دارید و راحت تر این مبارزه که جزو مبارزات واقعا سخت بازی هست رو پشت سر می زارید.


106026.png
40-bronze.png


Amygdala
Defeat Great One: Amygdala

یک باس اختیاری در منطقه Nightmare Frontier هست. هیولای بزرگی هست که دارای حملات متعدد رو به جلوئه و همینطور می تونه به راحتی شما رو لگدمال کرده و زیر پاهای خودش له کنه. به اینا اضافه کنید حملات دوربرد لیزری برای کسایی که دوست دارن در فاصله دور مبارزه رو پیش ببرن. شبیه بسیاری از باس های دیگه بازی Amygdala هم وقتی که پشتش قرار بگیرید نمی تونه به شما ضربه بزنه بنابراین یک استراتژی این هست که خودتون رو پشتش در موقعیت بین اطراف دم قرار بدید و هر وقت که هیولا خواست به سمت شما برگرده سعی کنید که دوباره سریع خودتون رو به پشتش برسونید. به طور پیوسته این باس به هوا می پره تا دوباره خودش رو جلوی شما قرار بده.
در این صورت باید سریع به سمت زیر پاهای هیولا بپرید تا به محل امن برسید. متاسفانه پاها و دم این موجود به شدت زره پوش هستن و این استراتژی خیلی وقت گیره. از طرفی صورتش نقطه ضعفش محسوب میشه بنابراین استفاده از سلاح بلند یا سلاح گرم با قدرت مناسب اگه در اختیار دارید خیلی کمک می کنن. Cannon ( توپ ) فوق العاده موثر هست البته اگه لول 30 رو در مورد strength در طول بازی به دست اورده باشید. در این حالت ترکیب توپ با Bone Marrow Ash در چند شلیک باعث مرگ باس شده و تکنیک کشتن سریع رو در این مبارزه براتون به ارمغان میاره.


106033.png
40-bronze.png


Chalice of Ailing Loran
Acquire the Chalice of Ailing Loran that seals the tragic land lost to the sands

با شکست دادن Amygdala این تروفی هم بلافاصله براتون باز میشه.


106011.png
40-silver.png


Cainhurst
Gain entry to Cainhurst, the lost and ruined castle

نکته مهم : توصیه میشه از تلاش برای گرفتن این تروفی قبل از شکست دادن Rom, the Vacuous Spider خودداری کنید در غیر اینصورت ممکنه ایتمی رو که برای گرفتن تروفی Childhood's Beginning ( جلوتر در مورد این تروفی توضیح داده میشه ) لازمه رو از دست بدید و نتونید بهش دست پیدا کنید.

Cainhurst منطقه ای مخفی در بازی هست و برای دسترسی به این منطقه نیاز به داشتن ایتم خاصی به نام "The Cainhurst Summons" هست. برای به دست اوردن این ایتم به Forbidden Woods برید و در اونجا به دنبال قسمتی باشید که قفس های سگ های شکاری در بیرون از یه دهکده واقع شدن . در همون ناحیه یک مسیر از مسیر اصلی منفک و جدا میشه و شما رو به غار زیر زمینی می بره که پر از اب های سمی و غول های بزرگ هست.
در بخش انتهایی این غار نردبان بسیار طولانی و بلندی قرار داره که شما رو برمی گردونه به Iosefka's clinic که بازی رو از اونجا شروع کردید. درهایی در بخش های بیرونی و درونی کلینیک حالا براتون قابل دسترس می شن که اوایل بازی در دسترس نبودن. با جستجو در این بخش های تازه کشف شده کلینیک,Cainhurst Summons رو داخل یک صندوق پیدا خواهید کرد. حالا که پیداش کردید برگردید به Witch's Abode Lamp یعنی همونجایی که با The Witch of Hemwick مبارزه کردید و شکستش دادید. از اونجا خارج بشید و برید بیرون و به پایین تپه برسید که در اونجا یه cutscene نمایش داده می شه و یه کالسکه عجیب به همراه اسب های عجیب ترش وارد منطقه می شه و مقابل شما با در باز توقف می کنه. سوار کالسکه بشید که شما رو ببره به قلعه خوفناک Cainhurst. به محض رسیدن به قلعه این تروفی براتون باز می شه.


106027.png
40-bronze.png


Martyr Logarius
Defeat Martyr Logarius

Martyr Logarius باس اختیاری در منطقه پنهانی قلعه به فراموشی سپرده شده Cainhurst هست. فوق العاده باس سختی هست که ترکیبی از حملات جادویی در کنار داس بلند و مرگبار خودش رو علیه شما به کار می گیره. در حدود 60% خط سلامتیش که برسه بسیار سریع تر و تهاجمی تر می شه. دو تا حمله جدید هم به دست میاره که یکیش leap attack هست که می شه در مقابلش جاخالی داد و دیگری که نگران کننده تر هست اینه که گاها شمشیری در زمین قرار می ده که پشت سر هم حباب های جادویی مخربی به سمت شما شلیک می کنه. وقتی این اتفاق میفته باید متمرکز بشید روی از بین بردن سریع این شمشیر که البته با تنها یک ضربه از بین می ره تا دوباره یکی دیگه ایجاد کنه.
نکته کلیدی این مبارزه شناخت حملات این باس هست چراکه به شکل عذاب اوری فرصت های نزدیک شدن و ضربه زدن به این باس محدود هستن! مبارزه براتون تبدیل می شه به یادگیری زمانبندی صحیح حملاتتون برای وارد کردن یک یا دو ضربه قبل از عقب نشینی سریع. گاها استفاده از نگه داشتن کلید R2 با سلاح Ludwig Blade می تونه کفه ترازو رو کمی به سمت شما بیاره هر چند که احتمال اینکه این استراتژی بیشتر کفه ترازو رو به نفع Martyr Logarius سنگین تر کنه بیشتره پس خیلی روش حساب باز نکنید! اگه به parry کردن با سلاح گرم تسلط دارید اینجا خیلی به کارتون میاد و فرصت های بسیار عالی در وارد کردن ضربات مهلک به باس رو فراهم می کنه.
از این باس به عنوان یکی از عذاب اورترین باس های بازی یاد می شه.


106012.png
40-silver.png


The Choir
Gain entry to the realm of the Choir,the high stratum of the Healing Church

سرزمین Choir منطقه مخفی واقع در Healing Church Workshop و بخش بالایی Cathedral Ward هست. دسترسی به این منطقه نیاز به در اختیار داشتن Upper Cathedral Key داره که تنها زمانی قابل دستیابی هست که منطقه Yahar'gul, Unseen Village رو با پیشروی معمولی در مسیر داستان بازی پیدا کرده باشید.
از Yaharghul Chapel Lamp برید بیرون و از پله ها بالا برید. مراقب لیزری که تعقیبتون می کنه باشید. زمانی که به بالاترین قسمت رسیدید به یک شکستگی در نرده های سمت چپ خودتون توجه کنید. از این شکستگی که پایین بپرید خودتون رو در جایی می بینید که تا قبل از این کلک قابل دسترس نبود. در اینجا Maiden Chime که دائم اشباح رو برای حمله به شما احضار می کنه رو هم می بینید و می تونید از بین ببریدش. حالا از اینجا می تونید به داخل یه سلول قفل شده پایین بپرید و Upper Cathedral Key رو داخل این سلول بردارید.
به محض خروج از این سلول در یک صندوق همون نزدیکی Tiny Tonitrus رو پیدا می کنید که برای به دست اوردن تروفی Hunter's Craft لازمه. ( در مورد این تروفی جلوتر توضیح داده می شه ).
به محض به دست اوردن این کلید به Healing Church Workshop در بخش فوقانی Cathedral Ward برید. اگه به بالا رفتن و صعود از این برج ادامه بدید به دری می رسید که پیش از این قفل بود و الان می تونید با کلید بازش کنید. به محض عبور از در این تروفی براتون باز میشه.


106028.png
40-bronze.png


Celestial Emissary
Defeat Great One: Celestial Emissary

اولین باس اختیاری منطقه پنهانی Upper Cathedral Ward هست. به محض ورود به منطقه مبارزه با گله ای از Celestial Mob ها مواجه میشید. باس اصلی هم بین همین گله خودشو پنهان کرده و در ابتدا کاملا شبیه اونهاست. برای پیدا کردنش باید به ضربه زدن به این گله ادامه بدید. به محض اینکه به باس اصلی صدمه بزنید خط جونش کم می شه و خودشو بزرگ می کنه. حمله گله در تمام مدت مبارزه ادامه داره بنابراین شما باید متمرکز بشید روی باس. وقتی 25% از جون باس باقی بمونه بازم تغییر چهره می ده و اینبار علاوه بر حملات فیزیکی قابلیت حملات جادویی رو هم به دست میاره. این باس چندان قدرتمند نیست و ضربات شما صدمات شدیدی بهش وارد می کنه. مخصوصا اگه بتونید خودتون رو پشت باس قرار بدید تقریبا از ضرباتش هم در امانید و می تونید با چند تا ضربه کاری نابودش کنید. در مقایسه با اکثر باس هایی که تا اینجا باهاشون مواجه شدید این یکی حرف خاصی برای گفتن نداره!


106029.png
40-bronze.png


Ebrietas, Daughter of the Cosmos
Defeat Great One: Ebrietas, Daughter of the Cosmos

Ebrietas, Daughter of the Cosmos اخرین باس اختیاری منطقه مخفی Upper Cathedral Ward هست بلافاصله بعد از شکست دادن Celestial Emissary با شکستن پنجره پشت سر بازیکن در منطقه مبارزه با باس می تونید در مسیر حرکت به سمت این باس حرکت کنید. Ebrietas موجودی غول پیکر و فوق العاده کریه و نفرت انگیز با اختلاف زیاد نسبت به سایر باس های بازی هست و علاوه بر اینها شاید بشه گفت سخت ترین و چالش برانگیزترین مبارزه کل بازی رو شکل بده. وقتی برای اولین بار ملاقاتش کنید پشت به شما مشغول عبادت (!!!) هست اما بلافاصله بعد از اولین ضربه ای که بهش وارد کنید به شما حمله ور میشه. تعداد زیادی حملات میان برد رو با قسمت جلویی بدنش انجام می ده. به اینها اضافه کنید حمله ناگهانی رو به جلو و همینطور پرواز موقت در هوا و فرود اومد دقیقا روی بدن شما رو که برای مقابله با بازیکنانی که از عقب می خوان مبارزه کنن به کار می بره!
خط سلامتیش به 50% که برسه عصاره ای از خودش متصاعد می کنه که اگه نزدیکش باشید به طور پیوسته خط سلامتی شما رو کاهش می ده. البته سرعت این کاهش خیلی زیاد نیست و با زدن vials می تونید خنثی کنید تاثیرش رو.
اگه خودتون رو در مسیر حملات رو به جلوی این باس قرار بدید متحمل صدمات شدیدی می شید اما اگه به پشتش برید تقریبا در امانید. استراتژی متداول هم در مواجهه با این باس همینه. زمانی که در امنیت نسبی در پشت باس قرار دارید ضربات سنگینی بهش وارد کنید. هر چند که این روش ریسک بالایی داره چرا که این باس به سرعت عجیبی می تونه برگرده و بدنش هم طوریه که راحت ادم بینش گیر می کنه و گرفتار میشه. به جاش اگه ازش دور بشید و روی باس قفل کنید فقط باید نگران 2 تا از حملاتش باشید. اولی حملات با جادوی arcane هست که وقتی ازش دور باشید به راحتی قابل جا خالی دادن هست. دومی حمله ناگهانی رو به جلوش هست که اتفاقا باید منتظر این حمله باشید. با چند بار زدن دکمه فرار سریع از این حمله جاخالی موثر می دید و سریع یورش می برید رو به جلو . چند ضربه وارد می کنید و زود عقب نشینی در دستور کارتون قرار می گیره. دوباره و دوباره و ... همین استراتژی رو تکرار می کنید. نسبت به استراتژی اول خیلی وقتگیر تره اما امنیت بالاتری داره.

106034.png
40-bronze.png


Chalice of Isz
Acquire the Great Chalice of Isz that seals the home of the cosmic kin

بلافاصله بعد از شکست دادن Ebrietas, Daughter of the Cosmos این تروفی هم خود به خود براتون باز میشه.


106030.png
40-bronze.png


Blood Gem Contact
Acquire a blood gem that imbues hunter weapons with special strength

Blood Gem ها ایتم های ویژه ای هستند که با استفاده از اونها سلاح های بازی قوی تر می شن یا ویژگی های خاصی به دست میارن. قبل از به دست اوردن Rune Workshop Tool امکان استفاده از Blood Gem ها رو ندارید. با شکست دادن Father Gascoigne می تونید Rune Workshop Tool رو به دست بیارید و به محض در اختیار گرفتن اولین Blood Gem در طول بازی این تروفی براتون باز میشه. به قدری تعداد Blood Gem ها در بازی زیاد هست که هیچ نیازی به تلاش برای باز کردن این تروفی ندارید و خود به خود در مسیر بازی براتون باز میشه.


106031.png
40-bronze.png


Rune Contact
Acquire a Caryll Rune that endows hunters with special strength

Caryll Rune ها ایتم های ویژه ای هستن که برای بازیکن ارتقای قابلیت های جالب و کاربردی رو به همراه میارن. هر بازیکن می تونه همزمان 4 تا Caryll Rune رو فعال داشته باشه. سه تا از اونها معمولی هستن و یکیشون مربوط به Covenant های بازی می شن.
تا قبل از به دست اوردن Hunter Workshop Tool امکان استفاده از rune ها رو ندارید که اونم تا قبل از شکست دادن The Witch of Hemwick به دست نمیاد. اما برای گرفتن این تروفی فقط کافیه یه rune رو پیدا کنید و برش دارید. نیازی نیست که حتما بتونید ازش استفاده کنید. تعداد rune ها در طول بازی زیاده و این باعث میشه بدون هیچ تلاشی این تروفی هم براتون راحت باز بشه.


106014.png
40-silver.png


Nightmare Lecture Building
Gain entry into the Byrgenwerth lecture building that drifts within the realm of nightmare

این تروفی رو کمی بعد از شکست دادن The One Reborn به دست میارید. در طول داستان بازی رسیدن به منطقه این تروفی اجباری هست بنابراین بدون هیچ تلاشی براتون باز خواهد شد.


106013.png
40-silver.png


[The Source of the Dream
Discover the abandoned old workshop the source of the Hunter's Dream

workshop قدیمی متروک یکی از مناطق مخفی بازی هست. برای پیدا کردن این منطقه به Cathedral Ward برید. در اونجا دری در سمت راست شماست که با شکست دادن Blood-starved Beast باز میشه. از طریق این درب به اسانسوری می رسید که شما رو به سمت منطقه Healing Church Workshop می بره. در ادامه به اتاقی می رسید که یک نفر با تیربار روی ویلچیر نشسته و به محض ورود شما به اتاق شروع به شلیک می کنه.
سریع از بین ببریدش. بیرون از این اتاق پلی هست و ساختمونی در مقابلش که تفنگ داران به سمت شما اتش می کنن. یا می تونید باهاشون درگیر شید یا اینکه fast run کنید و از کنار دشمنی که روی پل به سمتتون میاد رد شید و دور ساختمون رو بزنید و برسید به لبه یه پرتگاه. از اونجا بپرید روی سکوی پایینی. در این جا به فضایی وارد می شید که راهای باریک زیادی داخلش هست و با عمق زیادی شما رو به بخش جدیدی از Cathedral می بره. البته الان نمی خوایم به اونجا بریم. به جاش با احتیاط کامل از سمت چپ اولین سکوی باریکی که روش قرار دارید با سرعت خودتون رو به جلو پرتاب می کنید که موقع سقوط درست روی سکوی پایینی کوچکی که در پایین قرار داره فرود بیایید.
اگه خودتون رو قبل از سقوط به سمت جلو پرت نکنید با شدت به اعماق سقوط می کنید و می میرید. هدفتون موقع سقوط دقیقا باید در یک خط بودن با 3 تکه طنابی باشه که به محض ورود به اتاق در حال تکان خوردن می بینیدشون. اگه درست روی پلتفرم کوچک سقوط کنید می تونید حالا به راحتی روی سکوی پایینی دیگه ای فرود بیایید و یک درب رو مقابل خودتون ببینید. عبور از این درب شما رو به منطقه مخفی می بره و بلافاصله این تروفی براتون باز میشه.در این جا Old Hunter Bone رو هم پیدا می کنید که برای دریافت تروفی Hunter's Craft لازمش دارید. در انتها توصیه می کنم در صورت امکان یه فیلم راهنما برای قسمت پرش ها و سقوط های لازم در راه این تروفی ببینید و کار خودتون رو راحت تر کنید.


106009.png
40-silver.png


Blood Gem Master
Acquire an extremely precious blood gem

برای به دست اوردن این تروفی لازمه که یه gem با سطح بسیار بالا رو کسب کنید. این gem ها رو نمی تونید در جریان داستان اصلی بازی پیدا کنید و برای به دست اوردنشون باید مراحل dungeon ( دخمه ها ) رو انجام بدید. معمولا در عمق چهارم یا پنجم این دخمه ها می تونید انتظار به دست اوردن این قبیل gem ها رو داشته باشید. مطمئن باشید که در مسیر کسب تروفی Yharnam, Pthumerian Queen حداقل یک gem مناسب برای گرفتن این تروفی رو به دست میارید. به محض برداشتن یکی از این gem ها این تروفی باز میشه. نیازی نیست که حتما روی سلاحتون قرارش بدید.

در مورد تروفی Yharnam, Pthumerian Queenp] جلوتر توضیح داده میشه.


106010.png
40-silver.png


Rune Master
Acquire an extremely precious Caryll Rune

برای به دست اوردن این تروفی نیاز به یک rune سطح بالا دارید. اکثر چنین rune هایی فقط در chalice dungeon ها پیدا می شن اما خوشبختانه چند مورد از اونها در بخش اصلی بازی وجود دارن. ساده ترین اونها برای به دست اوردن با رفتن به Cathedral Ward Lamp بعد از شکست دادن Blood-starved Beast و استفاده از درب سمت راست که اسانسور در اون واقع هست قابل تصاحب هست. همینطور که اسانسور داره بالا می ره پنجره ای رو می بینید که می تونید سریع و با زمانبندی درست واردش بشید. در این قسمت صندوقی رو می بینید که داخلش Formless Oedon rune رو پیدا می کنید که به شما اجازه می ده blood bullet های بیشتری حمل کنید. با برداشتن این rune تروفی براتون باز میشه.


106008.png
40-silver.png


Weapon Master
Acquire a weapon of the highest level

برای به دست اوردن این تروفی باید یکی از سلاح های خودتون رو تا +10 ارتقا بدید. هر کدوم از سلاح هاتون رو که بخواید می تونید ارتقا بدید اما مسلما بهتره سلاحی که باهاش راحت تر هستید رو تا اخر ارتقا بدید که در مبارزات بیشتر کمک حالتون باشه. موادی که برای ارتقای سلاحتون تا +10 نیاز دارید در ادامه قرار می گیره :


  • +1 : 3 Blood Shards
    +2 : 5 Blood Shards
    +3 : 8 Blood Shards
    +4 : 3 Twin Blood Shards
    +5 : 5 Twin Blood Shards
    +6 : 8 Twin Blood Shards
    +7 : 3 Blood Stone Chunks
    +8 : 5 Blood Stone Chunks
    +9 : 8 Blood Stone Chunks
    +10 : Blood Rock

بنابراین مجموع مواد مورد نیاز به شرح زیر هستن :
16: Blood Shards
16: Twin Blood Shards
16: Blood Stone Chunks
1: Blood Rock

به جز Blood Rock بقیه این سنگ ها به اندازه کافی در سرتاسر محیط بازی وجود دارن و قابل تهیه هستن اما Blood Rock به شدت کمیابه و در هر بار new game فقط یک عدد ازش وجود داره که اونم
در منطقه Nightmare of Mensis قرار داره. بعد از شکست دادن Micolash, Host of the Nightmare باید از طبقات بالا برید تا به سومین سطح این منطقه برسید. در اینجا و در محیط بیرونی ساختمون اسانسوری رو می بینید که شما رو دوباره به سطوح پایین تر برمی گردونه. در حینی که با اسانسور پایین می رید و همونطور که می بینید درب اسانسورم کاملا بازه سریع به اولین پنجره که رسیدید بپرید داخلش و خودتونو اماده مبارزه با سه تا Brain Trust کنید.
اینا موجودات فوق العاده خطرناک و نفرت انگیزی هستن که به سرعت خط frenzy شما رو پر می کنن و باعث می شن یا حجم زیادی از سلامتی خودتون رو از دست بدید یا اینکه حتی به سرعت بمیرید. بنابراین قبل از اینکه اینجا بیایید تعداد زیادی sedative همراه داشته باشید. از شر این سه تا که خلاص بشید به اتاقی پر از عنکبوت می رسید و بعدش به قسمتی می رسید که با کشیدن یک اهرم Mother Brain که دائم شما رو بیرون ساختمون frenzy می کرد به پایین پرتاب می کنید. حالا از حفره ای که کف اتاق هست بپرید پایین و به اتاقی وارد بشید که در سمت مقابلش یه Brain Trust دیگه منتظره که به شما حمله کنه.سریع به سمتش برید و از بین ببریدش.
توی همون اتاق صندوقی هست که داخلش Choir Bell رو پیدا می کنید که برای به دست اوردن تروفی Hunter's Craft لازمش دارید. به علاوه در همین اتاق یک خروجی به سمت یک سکوی بیرونی قرار داره که شما رو به منطقه مبارزه با Micolash, Host of the Nightmare بر می گردونه. در مسیر بازگشت در سمت راست خودتون متوجه یک حفره مکعبی بزرگ می شید که یه جنازه به همراه treasure روی اون در پایین دیده می شن. در اصل این همون Blood Rock هست. بنابراین بپرید پایین و برش دارید. این پایین پریدن باعث مرگ شما نمی شه.

همون طور که گفتم بقیه سنگ های مورد نیاز به اندازه کافی تا قبل از این مرحله در اختیار شما قرار می گیرن و الان دیگه با به دست اوردن Blood Rock راحت می تونید سلاح دلخواهتون رو تا +10 ارتقا بدید و بلافاصله هم این تروفی براتون باز می شه.


106007.png
40-gold.png


Hunter's Craft
Acquire all special hunter tools

برای به دست اوردن این تروفی باید تمام Hunter Tool ها رو کسب کنید. Hunter Tool ها ایتم هایی هستن که در ازای مصرف گلوله به شما امکان استفاده دائم از اسپل ها و جادوهایی رو می دن. لیست این ایتم ها در ادامه اومده :

A Call Beyond : حد فاصل محل مبارزه با Celestial Emissary و Ebrietas, Daughter of the Cosmos می تونید پیداش کنید.
Augur of Ebrietas : در یک صندوق پشت یک در قفل شده در طبقه همکف Lecture building قرار داره. کلیدی که درب این اتاق رو باز می کنه هم در همین طبقه همکف قابل دستیابی هست.
Beast Roar : داخل کلبه ای در منطقه Forbidden Woods, کمی بعد از قفس های سگ های شکاری و دروازه ای که با یک اهرم در نزدیکی اونها قرار داره می تونید پیداش کنید.

Choir Bell: در صندوقی بلافاصله بعد از پایین انداختن Mother Brain در Nightmare of Mensis قرار داره. در راهنمای تروفی Weapon Master هم در موردش توضیح دادم.

Empty Phantasm Shell : یکی از جادوهای واقعا کاربردی بازی که روی سلاح ها اعمال میشه و در طبقه بالای عمارت Byrgenwerth mansion قابل دسترسه.
Executioner's Gloves: در صندوقی در بخش کتابخانه قلعه Cainhurst قرار داره. برای نحوه رسیدن به منطقه مخفی Cainhurst به راهنمای همین تروفی مراجعه کنید.
Messenger's Gift : در ناحیه باتلاق سمی Nightmare Frontier می تونید پیداش کنید.
Old Hunter Bone : در Abandoned old workshop که منطقه مخفی هست می تونید پیداش کنید. به راهنمای تروفی The Source of the Dream مراجعه کنید.

Tiny Tonitrus : در همون اتاقی که کلید لازم برای دسترسی به منطقه Upper Cathedral رو پیدا می کنید قرار داره. در راهنمای تروفی The Choir در موردش توضیح دادم.

دو تا workshop tool هم هستن که برای باز شدن این تروفی به اونها هم احتیاج دارید :

Blood Gem Workshop Tool: کمی بعد از شکست دادن Father Gascoigne داخل صندوقی در Central Yharnam پیداش می کنید.

Rune Workshop Tool : روی یک جسد در اتاقی که بلافاصله بعد از شکست دادن باس اختیاری The Witch of Hemwick قابل دسترس می شه پیداش می کنید.


106006.png
40-gold.png


Hunter's Essence
Acquire all hunter weapons

برای باز کردن این تروفی باید لیست سلاح های زیر رو به دست بیارید :

سلاح های سرد :

Beast Claw : در لایه دوم دخمه Ailing Loran Chalice Dungeon می تونید پیداش کنید. در توضیح تروفی Yharnam, Pthumerian Queen بیشتر در موردش توضیح می دم.
Blade Of Mercy : بعد از گرفتن Crow Hunter Badge از Eileen the Crow می تونید به بهای 40,000 Blood Echoes از Bath Messengers در hunter`s dream بخریدش. دو روش برای گرفتن Crow Hunter Badge وجود داره :

1 – Eileen the Crow رو بکشید !
2 – خط داستانی مربوط به Eileen the Crow رو تکمیل کنید.

اوایل بازی می تونید وقتی وارد محیط the sewers یا فاضلاب در Central Yharnam می شید پیداش کنید. وقتی وارد این بخش شدید به جای اینکه از پله ها پایین برید, بشکه هایی که در سمت راست شما هستند رو بشکنید. الان تیرهای چوبی رو می بینید که می تونید روی اونا فرود بیایید. جایی که Eileen the Crow حضور داره سمت راست این منطقه پر از تیرهای چوبی هست. اگه اینجا یادتون رفت که بیاید و پیداش کنید در بیرون ساختمون cathedral ward می تونید پیداش کنید و یا بکشیدش یا باهاش صحبت کنید و خط داستانیشو دنبال کنید تا در انتها Crow Hunter Badge رو بهتون بده.
Burial Blade : نشان Old Hunter Badge که برای تهیه این سلاح لازمه در حین گرفتن تروفی های Honoring Wishes و یا Childhood's Beginning به دست میاد. در مورد این دو تروفی جلوتر توضیح می دم. زمانی که Old Hunter Badge رو به دست بیارید می تونید این سلاح فوق العاده رو به بهای 60,000 Blood Echoes خریداری کنید.
Chikage : بعد از به دست اوردن Cainhurst Badge می تونید این سلاح رو به قیمت 50,000 Blood Echoes بخرید. این نشان , بعد از شکست دادن Martyr Logarius قابل دستیابی میشه. بعد از اینکه شکستش دادید تاج Crown of Illusions ازش به جا می مونه. اگه این تاج رو روی سرتون بزارید یه منطقه مخفی پشت منطقه مبارزه باز میشه. وقتی وارد این بخش بشید ملکه Annalise, Queen of the Vilebloods رو می بینید. در مقابلش زانو بزنید و مراتب نوکری خودتون رو اعلام کنید !!! تا به عضویت Cainhurst Vilebloods Covenant دربیایید و این نشان رو بگیرید که باهاش می تونید هم این سلاح و هم سلاح Evelyn firearm رو بخرید.

نکته : اگه Annalise توسط Alfred قبل از دادن این نشان به شما کشته شده بود , ایتمی که روی جنازش هست رو بردارید و ببرید به منطقه ای که با Ebrietas, Daughter of the Cosmos مبارزه کردید. عبادتگاهی رو اونجا می بینید که می تونید Annalise رو دوباره زنده کنید و نشان رو ازش بگیرید.

Hunter Axe: می تونید به عنوان یک سلاح شروع کننده در ابتدای بازی انتخابش کنید ( که توصیه می کنم این کار رو بکنید ) و یا اینکه بعد از پیدا کردن Saw Hunter Badge در بخش فاضلاب در کنار اون گراز بزرگ به قیمت 1,100 Blood Echoes بخریدش.
Kirkhammer : بعد از به دست اوردن Sword Hunter Badge می تونید به بهای 3,000 Blood Echoes خریداری کنیدش. این نشان با شکست دادن Cleric Beast به دست میاد و باهاش می تونید علاوه بر این سلاح ,Repeating Pistol رو هم خریداری کنید.
Logarius' Wheel : بعد از به دست اوردن Wheel Hunter Badge می تونید به بهای 13,000 Blood Echoes بخریدش. این نشان , بعد از شکست دادن Martyr Logarius قابل تهیه میشه. وقتی وارد منطقه مخفی پشت منطقه مبارزه با این باس شدید قبل از صحبت با ملکه , صندوقی رو در اتاق پیدا می کنید که داخلش "Unopened Summons" رو پیدا می کنید. این ایتم رو ببرید و بدید به Alfred که می تونید در منطقه بین Cathedral Ward و Forbidden Woods پیداش کنید که اونجا ایستاده. حالا دوباره به جای قبلی که ملکه Annalise بود برگرید و با Alfred صحبت کنید. به محض اینکه باهاش صحبت کنید این نشان رو بهتون میده.

نکته : بهتون توصیه می کنم قبل از اقدام برای گرفتن این نشان پیش ملکه زانو بزنید تا بهتون نشان Cainhurst Badge رو بده چون Alfred ملکه رو میکشه و برای گرفتن Cainhurst Badge باید اضافه کاری انجام بدید اونوقت.

Ludwig's Holy Blade: بعد از به دست اوردن Radiant Sword Hunter Badge می تونید به قیمت 20,000 Blood Echoes بخریدش. این نشان رو می تونید در اتاقی در بالاترین بخش Healing Church Workshop پیدا کنید. با این نشان همچنین می تونید سلاح Ludwig's Rifle رو هم بخرید.
Reiterpallasch: این سلاح رو صندوقی داخل قلعه Cainhurst Castle پیدا می کنید. به راهنمای تروفی Cainhurst مراجعه کنید تا بتونید به این منطقه برید.
Rifle Spear: بعد از به دست اوردن Powder Keg Hunter Badge به قیمت 4,000 Blood Echoes می تونید خریداریش کنید. مدت کوتاهی بعد از ورود به Old Yharnam جانوری به نام Djura رو پیدا می کنید که اونم شکارچی هست که بالای برج به روش شما اتش گشوده! بالاخره به زیر برجش می رسید و از نردبون بالا می رید و زیارتش می کنید. بعد از اینکه خلاصش کردید این نشان رو به دست میارید که باهاش می تونید علاوه بر این سلاح ,Stake Driver رو هم خریداری کنید.

نکته : اگه Djura رو پرتش کنید پایین از بالای برج و اینطوری بکشیدش باید از بازی خارج بشید و دوباره ریلود کنید بازی رو تا جسدش دوباره بالای برج ظاهر بشه و بتونید Powder Keg Hunter Badge رو از روی جسد بردارید.

Saw Cleaver : می تونید در ابتدای بازی به عنوان یه سلاح اغازین انتخابش کنید یا اینکه به قیمت 1,000 Blood Echoes بعد از به دست اوردن Saw Hunter Badge خریداریش کنید.
Saw Spear : روی یک جسد در فاضلاب Yharnam Sewer می تونید پیداش کنید. وقتی که از طریق منطقه Central Yharnam وار فاضلاب شدید و بشکه های سمت راست کنار دیوار رو شکستید و روی تیرهای چوبی فرود اومدید. جسدی رو اون بالا می بینید که باید بندازیدش پایین و بعد برید پایین و برداریدش. یا اینکه اصلا می تونید به قیمت 1,000 Blood Echoes و بعد از به دست اوردن Saw Hunter Badge این سلاح رو بخرید.
Stake Driver : بعد از به دست اوردن Powder Keg Hunter Badge به قیمت 8,000 Blood Echoes قابل خریداری میشه.
Threaded Cane : می تونید به عنوان یک سلاح اغازین در ابتدای بازی انتخابش کنید یا اینکه بعد از به دست اوردن Saw Hunter Badge به قیمت 1,200 Blood Echoes بخریدش.
Tonitrus : می تونید به عنوان یه گنجینه در انتهای اصلی ترین خیابان بیرونی منطقه Yahar'gul, Unseen Village area پیداش کنید یا اینکه بعد از شکست دادن Darkbeast Paarl و به دست اوردن Spark Hunter Badge به بهای 26,000 Blood Echoes بخریدش.

سلاح های گرم :
Cannon : در بالای سقف ساختمون بزرگی در Forbidden Woods پیداش می کنید.
Evelyn : بعد از به دست اوردن Cainhust Badge به بهای 16,000 Blood Echoes قابل خرید هست. Flamesprayer : بعد از صحبت با Gilbert در منطقه Cathedral Ward به قیمت 8,000 Blood Echoes قابل خرید هست.
Hunter Blunderbuss : می تونید به عنوان یک سلاح اغازین در ابتدای بازی انتخابش کنید یا اینکه بعد از به دست اوردن Saw Hunter Badge به قیمت 1,700 Blood Echoes بخریدش.
Hunter Pistol : می تونید به عنوان یک سلاح اغازین در ابتدای بازی انتخابش کنید یا اینکه بعد از به دست اوردن Saw Hunter Badge به قیمت 1,600 Blood Echoes بخریدش.
Hunter's Torch : داخل ساختمون نزدیک بخش ابتدایی منطقه Old Yharnam پیداش می کنید.
Ludwig's Rifle : بعد از به دست اوردن Radiant Sword Hunter Badge به قیمت 10,000 Blood Echoes قابل خریداری هست.
Repeating Pistol : بعد از به دست اوردن Cainhust Badge به بهای 16,000 Blood Echoes فابل خریداری هست.
Rosmarinus : بعد از به دست اوردن Cosmic Eye Watcher Badge به بهای 60,000 Blood Echoes قابل خریداری هست. این نشان رو در منطقه مخفی Upper Cathedral Ward پیدا می کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه رفتن به منطقه Upper Cathedral Ward به راهنمای تروفی The Choir مراجعه کنید.
Torch : در منطقه Central Yarnham نزدیک اولین brute بازی که ملاقاتش می کنید و داره خودشو به دروازه چوبی می کوبه می تونید پیداش کنید.
Wooden Shield : روی یک جسد بیرون و بالای پله هایی در Cathedral Ward Lamp قابل دستیابی هست.
 
آخرین ویرایش:

The Hound

کاربر سایت
Sep 6, 2011
760
نام
نوید
106005.png
40-gold.png


Yharnam, Pthumerian Queen
Defeat Yharnam, Blood Queen of the Old Labyrinth

رسیدیم به سخت ترین و چالش برانگیزترین و در عین حال وقت گیرترین تروفی بازی. The Pthumerian Queen باس مخصوصی هست که در لایه انتهایی یکی از chalice dungeon های بازی حضور داره. متاسفانه طیف گسترده ای از کارها از قبیل مبارزه کردن با تعدادی باس به شدت سخت باید پشت سر هم انجام بشن تا بتونید با این باس مواجه بشید. فرایندی که واقعا طولانی و گاها ناامید کننده هست. بهتون پیشنهاد می کنم بعد از شکست دادن Mergo's Wet Nurse و قبل از صحبت کردن با اخرین NPC بازی برای گرفتن این تروفی اقدام کنید. البته chalice dungeon ها در NG+ هم حضور دارن بنابراین اصراری به رعایت پیشنهاد من نیست.

دو نوع Chalice Dungeon در بازی وجود دارن :

1- Root Chalice Dungeons : به شکل کاملا تصادفی ایجاد می شن و هر بار که برید کاملا عوض می شن و تجربه جدیدی رو هر بار بهتون ارائه می دن.

2- Standard Chalice Dungeons: برعکس نوع قبلی , اینا ثبات دارن و تغییر نمی کنن. فقط ممکنه گاهی محتوای صندوق هایی که داخل اونا پیدا می کنید تغییر کنن.

برای این تروفی ما فقط به standard chalice dungeon ها احتیاج داریم.

اولین قدمی که باید برای گرفتن این تروفی بردارید کامل کردن Pthumeru Chalice Dungeon هست. Chalice مورد نیاز برای ساختن این دخمه با از بین بردن Blood-starved Beast بدست میاد و مواد زیر رو هم باید به تعداد کافی داشته باشید تا در یکی از سنگ قبرهای مخصوص , بتونید این Dungeon رو ایجاد کنید :


  • Ritual Blood (1) x 1: می تونید از Bath Messenger ها در Hunters Dream بخرید.
  • Blood Echoes x 1000

باسی که در لایه سوم و اخر این دخمه باهاش مبارزه می کنید Central Pthumeru Chaliceرو به شما می ده.

حالا باید Central Pthumeru Chalice Duengeon رو کامل کنید که مواد زیر رو برای ایجادش لازم دارید :


  • Ritual Blood (2) x 6 : می تونید در همون Pthumeru Chalice Dungeon که کاملش کردید بدست بیارید یا در لایه اول و دوم هر Dungeon دیگه ای. یواش یواش این ایتم ها برای خرید توی Hunter`s Dream قرار می گیرن.
  • Blood Echoes x 1800

شکست دادن باس لایه سوم و اخر این دخمه Lower Pthumeru Chalice رو ازاد می کنه.

حالا باید Lower Pthumeru Chalice Dungeon رو کامل کنید که برای ایجادش به مواد زیر احتیاج دارید :


  • Ritual Blood (3) x 9 : هم می تونید توی Central Pthumeru Chalice Dungeon که قبل از اینجا تکمیلش کردید پیداش کنید و هم از لایه های دوم و سوم هر دخمه دیگه ای.
  • Blood Echoes x 3200

باس لایه سوم و اخر این دخمه ,Defiled Chalice رو ازاد می کنه. حواستون رو جمع کنید که حتما حتما حتما Workshop Haze Extractor رو از منطقه پشت درب قبل از مبارزه با باس لایه دوم بردارید. برای ادامه کار خیلی لازمه.

حالا باید Ailing Loran Chalice Dungeon رو ایجاد کنید و اینبار فقط قسمتیشو کامل کنید. Chalice مورد نیاز در ساختن این دخمه رو بعد از شکست دادن Amygdala به دست میارید. مواد زیر رو هم برای ایجادش احتیاج دارید :


  • Ritual Blood (4) x 9 : هم می تونید در Lower Pthumeru Chalice Dungeon پیداش کنید و هم از لایه سوم و چهارم هر دخمه دیگه.
  • Coldblood Flowerbud x 4 : می تونید از Insight Bath Messenger ها در Hunters Dream در ازای دادن Insight تهیه کنید. البته در منطقه Nightmare Frontier هم وجود دارن.
  • Blood Echoes x 5500

لازم نیست تمام لایه های این دخمه رو کامل کنید. اینقدر باید برید که 2 تا ایتم به نام Bastard of Loran ]پیدا کنید. البته لایه دوم رو حتما باید برید که بتونید سلاح Beast Claw رو که داشتنش برای گرفتن تروفی Hunter's Essence لازمه پیدا کنید. احتمالش هست که بتونید در همین دخمه تروفی Blood Gem Master رو هم با پیدا کردن یک Gem سطح بالا بگیرید. ( البته ممکنه کلا در لایه های دیگر دخمه های بازی موفق به پیدا کردنش بشید. هر چیزی ممکنه. ). توجه داشته باشد که لازم نیست با باس لایه سوم این دخمه که فوق العاده سخت و عذاب اوره حتما مبارزه کنید. مبارزه با این باس ربطی به گرفتن این تروفی نداره. فقط مواد گفته شده رو پیدا کنید و این دخمه رو ترک کنید.

حالا باید Defiled Chalice Dungeon رو کامل کنید که برای ایجادش به مواد زیر احتیاج دارید :


  • Ritual Blood (4) x 9 : هم می تونید از Lower Pthumeru Chalice Dungeon بدستش بیارید , هم اینکه از لایه سوم و چهارم هر دخمه دیگه ای.
  • Bastard of Loran x 2 : مرحله قبل در Ailing Loran Chalice Dungeon پیداشون کردیم.
  • Arcane Haze x 22 : دیگه تا حالا باید Workshop Haze Extractor رو در Lower Pthumeru Chalice Dungeon پیدا کرده باشید که بتونید Haze رو از موادی که در Chalice Dungeon ها بدست میارید استخراج کنید. اگه پیداش کرده باشید در میزی که برای تعمیر و ارتقای سلاح هاتون در hunters dream وجود داره یه گزینه به نام Haze Extractor اضافه میشه. بهتون توصیه می کنم مقداری Ritual Blood در همون hunters dream خریداری کنید و Haze مورد نیاز خودتون رو از اونا استخراج کنید تا مجبور به تخریب مواد با ارزشی که تا حالا پیدا کردید یا در اینده پیدا می کنید نشید.
  • Blood Echoes x 5500

توی همین مرحله هست که chalice dungeon ها به شدت سخت می شن و چالش بزرگی در مقایسه با داستان اصلی بازی برای شما ایجاد می کنن. مخصوصا اینجا در Defiled Chalice Dungeon که خط سلامتی شما نصف میشه. معنیش اینه که باس ها یا حتی دشمنان معمولی می تونن گاها حتی با یک ضربه به راحتی شما رو بکشن و کل زحمت شما رو به باد بدن.
میشه گفت اینجاست که یا در راه گرفتن این تروفی پیروز بیرون میاید و یا اینکه شکست خودتون رو می پذیرید.
شکست دادن باس لایه سوم و اخر ,Great Pthumeru Ihyll Chalice رو به شما می ده.

Ihyll Chalice همون دخمه ای هست که می تونید این تروفی رو اونجا به دست بیارید. اما قبل از اینکه Great Pthumeru Ihyll Chalice رو ایجاد کنید به 4 تا Red Jelly احتیاج دارید. دو تا از اونها رو داخل صندوقی در طبقه پایین lecture building پیدا می کنید. می مونه دوتای دیگه که باید از Chalice Dungeon ها به دست بیاریدشون.
پیشنهاد می دم که Great Isz Chalice Dungeon رو انتخاب کنید. Chalice مورد نیاز برای ساختن این دخمه با شکست دادن Ebrietas, Daughter of the Cosmos به دست میاد. به مواد اولیه زیر هم احتیاج دارید :


  • Ritual Blood (5) x 9 : در لایه های چهارم و پنجم دخمه ها به دست میاد. قطعا تا حالا اونقدر ذخیره ازش دارید که نیازی نباشه برید دنبال تهیه اون.
  • Pearl Slug x 3 : می تونید از Insight Bath Messenger ها بخرید.
  • Arcane Haze x 25 : در مورد نحوه استخراجش , عقب تر توضیح دادم.
  • Blood Echoes x 11500

با اینکه برای پیدا کردن Red Jelly ها باید تا لایه سوم پیش برید اما خوشبختانه باس های لایه اول و دوم راحت هستن. مخصوصا در مقایسه با باس های defiled chalice. وقتی به لایه سوم رسیدید, یواش یواش به راهرویی وارد می شید که دائما یک سنگ کروی شکل بزرگ به داخلش انداخته میشه.وقتی کره سنگی رد شد دنبالش برید و سمت چب اولین اتاقی که دیدید واردش بشید. دو تا صندوق می بینید که Red Jelly ها رو اونجا پیدا می کنید.

الان دیگه می تونید Great Pthumeru Ihyll Chalice Dungeon رو با در اختیار داشتن مواد اولیه زیر ایجاد کنید :


  • Ritual Blood (5) x 9 : در لایه های چهار و پنج دخمه ها پیدا می شن. امیدوارم که به قدر کافی تا حالا ذخیره داشته باشید.
  • Red Jelly x 4 : مرحله قبل پیداشون کردیم.
  • Arcane Haze x 25 : قبلا در مورد نحوه استخراج کردنشون توضیح دادم.
  • Living String : با کشتن Mother Brain در منطقه Nightmare of Mensis به دست میاریدش.
  • Blood Echoes x 11500

Yharnam, Pthumerian Queen باس سومین و اخرین لایه این دخمه هست و با شکست دادنش بلافاصله این تروفی براتون باز میشه.

بزرگترین چالش شما باس ها هستن. مخصوصا در Defiled Chalice و Great Pthumeru Ihyll Chalice. شاید این نکات در مبارزه با این 6 تا باس به کارتون بیاد :

نکته : قبل از درگیری با سه تا باس های Defiled Chalice از یکی از rune هایی که در اختیار دارید و 5% به خط جونتون اضافه می کنه استفاده کنید. همین 5% جون بیشتر با اینکه به نظر نمیاد خیلی وقتا جون منو نجات داد.


  • Keeper of the Old Lords Layer 1, Defiled Chalice : در حالت قفل و در یک فاصله امن نگهش دارید. زمانبندی حملاتش رو یادبگیرید تا بتونید با ضربات سنگین زمین گیرش کنید که بتونید چند تا ضربه سریع بهش بزنید و سریع به فاصله ای امن عقب نشینی کنید. اگه قابلیت arcane خودتون رو به 15 رسونده باشید می تونید با استفاده از Beast Roar هم زمین گیرش کنید و بعدش بهش حمله کنید. از یه سلاح سریع بهره بگیرید تا بهتر نتیجه بده.
  • Watch Dog of the Old Lords Layer 2, Defiled Chalice : یک استراتژی امن در این مبارزه قفل کردن روی این سگ اتشین و عقب رفتن پیوسته و مداوم روی یک دایره فرضی در منطقه میانی میدان مبارزه و به همین شکل به ارامی دور زدن در اون منطقه هست. این کارو که انجام بدید هیچ کدوم از حملات عادی این باس به شما برخورد نمی کنه. وقتی حمله جارو کردن با مواد مذاب رو با سرش انجام میده , بهش نزدیک بشید و با یه سلاح بلند یک ضربه سنگین به پوزش وارد کنید و عقب نشینی کنید. بزرگترین خطری که تهدیدتون می کنه حمله ناگهانی رو به جلو این باس هست که هر از چند گاهی بعد از پاشیدن مواد مذاب روی زمین انجام میده. وقتی بدنش به رنگ شعله سرخ دراومد سریع عقب نشینی کنید و زود جاخالی بدید که می خواد اون حرکت ناگهانی رو انجام بده. اگه بهتون بگیره احتمالا one shot می شید و خلاص.
  • Amygdala Layer 3, Defiled Chalice : همون استراتژی مبارزه با نسخه معمولی Amygdala اینجا هم موثره. خدا به انگشتاتون قوت بده چون اساسی اینجا دهنتون رو سرویس می کنه!
  • Pthumerian Descendant Layer 1, Great Pthumeru Ihyll Chalice : مشابه تاکتیکی که در مورد Keeper of the Old Lords توضیح دادم قفل کنید روی باس و سعی کنید زمانبندی حملاتش رو یاد بگیرید که بتونید از حمله جهشی برای وارد کردن ضربه سنگین و بعد چند ضربه سریع بهره بگیرید. توی فاز دوم مبارزه , این باس شدیدا تهاجمی میشه. اگه اوضاع از کنترل در رفت بلافاصله از حالت قفل روی باس خارج بشید و به جای دورتر و امن بدوید و خط جون خودتون رو مجدد پر کنید. اگه لازم به عقب نشینی شد توصیه می کنم از بین ستون های اتاق به شکل زیگزاکی عبور کنید. باعث میشه زمانی که پشت شما بهش هست , ضربات باس کمتر به شما اصابت کنه.
  • Bloodletting Beast Layer 2, Great Pthumeru Ihyll Chalice : جانوری بسیار درنده و وحشی هست. در فاز اول مبارزه روی باس قفل کنید و تا جای ممکن خارج از رنج ضرباتش قرار بگیرید. از دو تا ضرباتش واقعا باید بترسید و دوری کنید. یکی از اونها ضربات جاروکننده جلویی هست. بعد از اولین جاخالی می تونید سر بخورید به جلو و قبل از عقب رفتن دوباره , یکی دو ضربه به پاش بزنید. دومین حمله خطرناکش زمانی که خم میشه و سم به سمت شما پرت می کنه که مسمومتون کنه هست. سریع به سمت کنار بدنش سر بخورید که اونجا سم به شما نمی خوره. از این فرصت برای ضربه زدن به جای گردنش که سرنداره استفاده کنید ولی یه مقدار stamina نگه دارید که بتونید فرار کنید. اینجا جای حساس این باس هست. دو بار که این حرکت رو روش انجام بدید , بی حال میفته روی زمین که می تونید صدمات جدی تری بهش وارد کنید. یادتون باشه هر وقت شما رو توی یه گوشه تنگ گیر انداخت سریع به سمت مخالف فرار کنید و بین خودتون و باس دوباره فاصله امن ایجاد کنید. در فاز دوم مبارزه که یه سر مار مانند پیدا می کنه , باید استراتژی مبارزتون رو عوض کنید چرا که چند تا حمله ویران کننده میانبرد و دوربرد پیدا می کنه که اگه بی احتیاط نزدیک این ضربات قرار بگیرید در کسری از ثانیه شما رو متلاشی و نابود می کنن. الان دیگه به جای حفظ فاصله امن فاز اول باید بی محابا عمل کنید و تهاجمی باشید و دقیقا برید زیر بدن باس. توی فاز دوم زیاد از حملات پرس کننده خودش استفاده نمی کنه پس دیگه خطر زیادی از این بابت متوجه شما نیست و راحت می تونید برید زیرش ضربه بزنید. چند تا ضربه اینجوری بزنید و سریع فرار کنید که stamina و جونتون رو بتونید دوباره پر کنید و برگردید وسط معرکه. در فاز دوم تهاجمی بمونید و نزارید با حملات جدید میانبرد و دوربرد , کنترل مبارزه رو در دست بگیره.
  • Yharnam, Pthumerian Queen Layer 3, Great Pthumeru Ihyll Chalice : احتمالا اسونترین مبارزه ای هست که در این دخمه اخر خواهید داشت. هم راحت میشه بهش نزدیک شد و ضربه زد و هم اینکه راحت میشه از مقابل ضرباتش جاخالی داد. البته زمانی که صدای گریه بچه شنیدید احتیاط کنید. دیگه ضربه نزنید در غیر اینصورت گیجتون می کنه و قبل از اینکه بتونید فرار کنید می تونه شما رو بکشه. بنابراین زیاد هیجان زده نشید! در ضمن وقتی فرو می ره توی زمین و کلون هایی از خودش می سازه حواستون باشه که اول کلون ها رو از بین ببرید. اونی که سه تا حباب جادویی همزمان به سمت شما شلیک می کنه باس اصلی هست. کلون ها رو فقط با یه تک ضربه می تونید از بین ببرید.

امیدوارم در راه به دست اوردن این تروفی طلایی سخت و در عین حال شیرین موفق باشید.


نکته بسیار مهم درباره سه تروفی پایانی : تروفی های مربوط به سه پایان مختلف بازی. بعد از شکست دادن Mergo's Wet Nurse و بازگشت به Hunters Dream حتما از save خودتون پشتیبان بگیرید و نگهش دارید تا بتونید هر سه پایان رو با یه بار تموم کردن بازی تجربه کنید و هر سه تروفی پایانی رو هم بگیرید.


106002.png
40-gold.png


Yharnam Sunrise
You lived through the hunt, and saw another day

End Game Spoilers Ahead ( هشدار افشا شدن پایان بازی )

یکی از تروفی های سه پایان مختلف بازی هست. برای اینکه به این قسمت برسید حتما باید Mergo's Wet Nurse رو شکست داده باشید. اونوقته که قسمت جدیدی در Hunters Dream قابل دسترس میشه که در اونجا با صحبت کردن با npc و پاسخی که به سوالش می دید پایان های مختلف براتون فعال میشه.
برای به دست اوردن این تروفی وقتی npc ازتون سوال می کنه در جوابش گزینه "Submit Your Life" رو انتخاب کنید. بازی بدون هیچ مبارزه جدیدی تموم میشه و این تروفی هم بلافاصله براتون باز میشه.[/FONT]

106003.png
40-gold.png


Honoring Wishes
Captivated by the Moon Presence
you pledge to watch over the Hunter's Dream

End Game Spoilers Ahead( هشدار افشا شدن پایان بازی )
یکی از تروفی های سه پایان مختلف بازی هست. برای اینکه به این قسمت برسید حتما باید Mergo's Wet Nurse رو شکست داده باشید. اونوقته که قسمت جدیدی در Hunters Dream قابل دسترس میشه که در اونجا با صحبت کردن با npc و پاسخی که به سوالش می دید پایان های مختلف براتون فعال میشه.
برای فعال کردن این پایان در پاسخ به npc گزینه "Refuse" رو انتخاب کنید. در اصل با انتخاب این گزینه امکان دیدن دو تا پایان فراهم میشه. بسته به اینکه سه تا تیکه "One Third of Umbilical Cord" رو قبل از صحبت کردن با npc پیدا و استفاده کرده باشین یا نه. این پایانی که الان داریم راجع بهش صحبت می کنیم مال زمانی هست که "One Third of Umbilical Cord" رو استفاده نکرده باشین.
با انتخاب این گزینه با npc درگیر می شید. این باس به شدت سریعه. با داس مرگبار خودش ضربات سریع و پرقدرتی رو وارد می کنه. در فاز دوم مبارزه از تفنگش هم بهره می گیره. متاسفانه برای ضربه وارد کردن بهش فرصت بسیار کوتاهی در اختیار دارید بنابراین اگه بتونید حملاتتون رو درست زمانبندی کنید و از طرف دیگه حملات حریف رو هم به خوبی بشناسید مبارزه براتون به شدت راحت تر میشه.
بهتون توصیه می کنم قبل درگیر شدن با این باس ابتدا مراحل دخمه ها رو برای گرفتن تروفی Yharnam, Pthumerian Queen انجام بدید چرا که واقعا کمکتون می کنه لول اپ زیادی انجام بدید و خیلی قوی تر بشید. اگه بخواید بلافاصله بعد از شکست دادن Mergo's Wet Nurse وارد این مبارزه بشید کار چندان راحتی رو پیش رو ندارید بنابراین واقعا بهتره اول به سراغ دخمه ها برید. خود من هم بعد از انجام مراحل دخمه ها به شدت قوی تر شده بودم و تونستم این باس رو کامل مدیریت کنم.


106004.png
40-gold.png


Childhood's Beginning

You became an infant Great One
lifting humanity into its next childhood

یکی از سه تروفی مربوط به پایان بازی هست. برای باز کردن این تروفی باید حداقل 3 ایتم بخصوص رو در طول روند بازی پیدا کنید برای همین ممکنه به پایان بازی برسید و اصلا شرایط باز کردن این تروفی رو پیدا نکرده باشید چون در اصل اون 3 تا ایتم خاص رو ندارید. بنابراین باید در طول جریان بازی حواستون باشه که اون ایتم ها رو به موقع جمع اوری کنید. 4 تا از این ایتم در کل بازی وجود دارند که دو تاش قابل از دست رفتن هستن و ممکنه به راحتی جا بندازیدشون. اسم این ایتم بخصوص که برای این تروفی داشتن سه تا از اون لازمه "One Third of Umbilical Cord" هست و در این مکان ها قابل پیدا شدن هستن :


(non missiable) یکیشون راحت توی منطقه ای که تروفی The Source of the Dream رو به دست میارید پیدا میشه.

(non missiable) یکیشون بلافاصله بعد از شکست دادن Mergo's Wet Nurse به صورت اتوماتیک به دست میاد.
(missable) ( امکان از دست رفتنش وجود داره ) می تونید اون رو از یک NPC به نام Arianna به دست بیارید. از افرادی هست که پشت در بسته منزلش در منطقه Cathedral Ward حضور داره. برای اینکه خونه این شخص رو پیدا کنید باید Hunter Chief Emblem رو بخرید و دروازه اون منطقه رو باهاش باز کنید و با جستجوی خونه های داخل کوچه ها پیداش کنید. جلوی خونش چهار تا لامپ قرمز می بینید.باهاش صحبت کرده و بفرستیدش به oden chapel. باید حتمالا قبل از مبارزه با Rom, the Vacuous Spider باهاش صحبت کنید و بفرستیدش به جای امن. حالا بعد از اینکه Micolash, Host of the Nightmare رو شکست دادید این شخص از Chapel می ره به Tomb of Oedon که طبقه پایین هست و یک بچه هیولا مانند به دنیا میاره. با کشتن بچه می تونید One Third of Umbilical Cord رو به دست بیارید.

نکته بسیار مهم : اگه به گدای مشکوکی که توی Forbidden Woods پیداش می کنید و روی یه جسد خم شده برخورد کردید به جای امن نفرستیدش چون به محض اینکه وارد Chapel بشه شروع می کنه به کشتن افراد داخل اونجا و ممکنه Arianna رو هم بکشه.

(missable) ( امکان از دست رفتنش وجود داره ) می تونید از فردی به نام Iosefka به دست بیاریدش. این شخص در کلینیکی هست که بازی رو از اونجا شروع می کنید. پشت یک درب بسته بالای یک راه پله داخل کلینیک حضور داره و فقط از طریق اون راه مخفی در forbidden woods که قبلا در موردش توضیح دادم می تونید به این شخص نزدیک بشید. فقط زمانی می تونید One Third of Umbilical Cord رو ازش بدست بیارید که بعد از کشتن باس rom برگردید و این زن رو بکشید. در این زمان شما اونو روی تخت اتاق عمل در حال درد کشیدن می بینید. اگه قبل از شکست دادن rom به سراغش بیاید به دشمن تبدیل میشه و کشتنش دیگه اون ایتم رو به شما نمیده. ( بلایی که سر خودم اومد ! )

[End Game Spoilers Ahead]هشدار افشا شدن پایان بازی
حالا که هر سه تا قطعه از Umbilical Cord رو دراختیار دارید دیگه می تونید برای گرفتن این تروفی اقدام کنید. قبل از اینکه با npc صحبت کنید هر سه تا One Third of Umbilical Cord رو که دارید حتما مصرف کنید. اگه این کار رو نکنید دوباره همون مسیر تروفی [FONT=&amp]Honoring Wishes[/FONT] رو انگار دنبال کردید که نتیجتا این تروفی رو از دست می دید. تا نصف راه دقیقا مشابه چیزی هست که در راهنمای تروفی Honoring Wishes در موردش توضیح دادم . در جواب , refuse رو انتخاب کنید و با npc مبارزه کنید و شکستش بدید. حالا اگه هر سه تا One Third of Umbilical Cord رو قبل از صحبت با npc مصرف کرده باشید , اینجا یه cutscene نمایش داده میشه و شما می تونید با باس مخفی بازی هم مبارزه کنید. خوشبختانه این مبارزه خیلی از مبارزه قبلی اسون تره. البته چون بلافاصله بعد از مبارزه قبلی شروع میشه ممکنه با کمبود blood vials مواجه بشید که اینم باز چندان مهم نیست. اگه شکست خوردید دوباره توی Hunters Dream ظاهر میشید و بعد از تهیه تعدادی blood vials مبارزه رو فقط با همین باس مخفی ادامه می دید.
با وجود اینکه این باس سریعه اما حملاتش در مقابل خودش هست و اگه بتونید خودتون رو پشتش قرار بدید می تونید قبل از اینکه عقب نشینی کنه چند تا ضربه نثارش کنید. البته یه حرکت خطرناکم داره که خط سلامتی شما رو به عدد 1 می رسونه و کاملا در معرض مردن قرارتون می ده اما چون بعد از این حرکت کلی وقت لازم داره تا دوباره ریکاوری کنه می تونید سریع هم blood vials بزنید و جونتون رو پر کنید و هم اینکه چند تا ضربه هم بهش وارد کنید.
خیلی بعید هست که این باس در مقایسه با خیلی باس های دیگه که تا اینجا شکست دادید چالش خیلی خاصی براتون ایجاد کنه.

نکته :

با بدست اوردن تمام تروفی های این بازی , سونی کد تم مخصوص Bloodborne Planinum Theme رو به ایمیل اکانت شما ارسال می کنه . ممکنه فرستادن این کد کمی طول بکشه. به شخصه سه هفته بعد از تکمیل تروفی ها و سینک کردن اونها با شبکه Playstation Network کد رو دریافت کردم.

تصاویر [Bloodborne Planinum Theme
ddow_snip_13941122192117.png
BBPLT-img-main.jpg



L00f5f8.png

Bloodborne: The Old Hunters

37S624c0b.png
40-bronze.png

Ludwig, the Holy Blade(Ludwig The Accursed)
Defeat the beast that was once Ludwig, the Holy Blade

لودویگ اولین باس بسته الحاقی هست که باهاش مواجه میشید. دقیقا بعد از فانوس Nightmare Church پیداش می کنید و باید اذعان کرد که وحشتناک باس سختیه!
پیشنهاد میشه حتما Valtr رو سامون کنید تا کمکتون کنه فرصت تنفس در این مبارزه دیوانه وار رو داشته باشید!
حتما قبلش به عضویت League دربیایید تا بتونید Valtr رو سامون کنید. باید بتونید نشان سامون کردنش رو پشت 2 تا کلاغ کمی قبل از محل باس فایت پیدا کنید.
وقتی مبارزه شروع شد به هر قیمتی که شده خودتون رو از قسمت جلوی باس دور نگه دارید. لودویگ طیف گسترده ای از کمبوهای جارو کننده و ضربات فوق العاده قدرتمند رو به کار می گیره که اگه بینشون گرفتار بشید در جا باعث مرگتون میشه بسته به میزان خط سلامتیتون. سعی کنید در قسمت پشت باس قرار بگیرید و تا جایی که میشه از اونجا چند ضربه وارد کنید. البته حتی اونجا هم اسیب خواهید دید ولی اگه Valtr همراهتون باشه می تونه اونقدرا حواس باس رو پرت کنه که شما در یک فضای بی خطر بتونید دوباره با عقب نشینی جون بزنید. فقط حواستون به جامپ اتک های لودویگ باشه که می پره هوا و مسقیم رو مغزتون فرود میاد! به محض اینکه دیدید می خواد این حمله رو انجام بده به سرعت از محل قبلی فرار کرده و شروع به دویدن کنید تا دوباره فرود بیاد. ایطوری 99% موارد از این حمله جان به در می برید.
زمانی که نصف جونشو ببرید فاز دوم مبارزه شروع میشه. اینجا دیگه روی دوپا ایستاده و یه Greatsword بزرگ در اختیار داره که برای سول بازای حرفه ای خاطره انگیزه. البته این موضوع در شیوه مبارزه شما تغییر خاصی نمیده.اگه احتیاط نکنید لودویگ می تونه با شلیک گوی های جادویی شما رو در زمان عقب نشینی مجازات کنه. سعی کنید پشت باس باقی بمونید و از اونجا ضربه بزنید و عقب نشینی کنید و جون بزنید و اینقدر این رویه رو تکرار کنید تا بمیره.
حمله ای که خیلی باید مراقبش باشید AoE اتکش هست. جایی که شمشیرشو پایین نگه می داره. سریع عقب نشینی کنید تا از اسیب جدی از انفجار ایجاد شده در امان بمونید. حمله مرگبار دیگه ای که داره حالتیه که شمشیرشو بلند می کنه تو هوار و می کوبه زمین که نیروی وحشتناکی ایجاد می کنه.تشخیص زمان این حمله خیلی اسونه چون باس مدت زمان زیادی شمشیرشو بالای سرش قبل از زدن نگه می داره. ترجیحا سعی کنید به پشت باس پناه ببرید تا از دمیج شدن شدیدتون جلوگیری بشه.

اگه این نکاتو در ذهن داشته باشد لودویک به زانو در خواهد اومد ... دیر یا زود !
 
آخرین ویرایش:

Xenon360

کاربر سایت
Jul 17, 2011
1,813
نام
عرفان
ممنون واقعا کامل هست دمت گرم
دوستانی که پلات نکردن حال کنید کامل و جامع✌
کلا سخت هست ولی شیرین پلات میشه
خلاصه تروفی ملکه و سلاح ها کمی عذابم داد

تروفی ملکه جیگر منم خون کرد... روحمو سوهان زد این بخش چلیسا.... ضعف اعصاب گرفتم



Sent From Sony Xperia Z2
 

shadoman

کاربر سایت
Sep 27, 2012
332
نام
رحیم
سلام و خسته نباشید من دوست دارم با کسی این بازیط را انلاین بازی کنم برای کشتن باس کهDefiled Chalice Dungeon که سلامتیت نصف شده ممنون میشم کمک کنید
ایدی psn من l_yahya_l
 

Xenon360

کاربر سایت
Jul 17, 2011
1,813
نام
عرفان
سلام و خسته نباشید من دوست دارم با کسی این بازیط را انلاین بازی کنم برای کشتن باس کهDefiled Chalice Dungeon که سلامتیت نصف شده ممنون میشم کمک کنید
ایدی psn من l_yahya_l
فقط آميگدالا عذاب دهندست . بقيش تكي ميتوني بزني

برا آميگدالا هم يه چنتا ويديو ببين يو ت يوب مياد دستت چجور بزنيش
اونجا خيلي كم ميان برا همين سخت پيدا ميكنه يه هانتر ديگه رو
منم بالاخره تكي زدمش


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
  • Like
Reactions: shadoman

MrMz12

کاربر سایت
Feb 1, 2018
2
ببخشید این defiled chalice dungeon رو باید از کجا پیدا کنم ؟؟
بالا نوشتید که باید از باس لایه چهارم Lower PthumeruChalice dungeon پیداش کنم ولی ای دانجن که سه تا لایه داره نه چهار ...
لطفا راهنمایی کنید
 

The Hound

کاربر سایت
Sep 6, 2011
760
نام
نوید
ببخشید این defiled chalice dungeon رو باید از کجا پیدا کنم ؟؟
بالا نوشتید که باید از باس لایه چهارم Lower PthumeruChalice dungeon پیداش کنم ولی ای دانجن که سه تا لایه داره نه چهار ...
لطفا راهنمایی کنید
توی لایه اخر که همون لایه سوم باشه. 4 اشتباه بود که اصلاحش کردم.
 

The Hound

کاربر سایت
Sep 6, 2011
760
نام
نوید
بعد از تغییرات سایت کدهای این راهنما به هم ریخته و ناخوانا شده بودن که دوباره اصلاحشون کردم. اگه هنوزم مشکلی می بینید حتما بهم اطلاع بدید.خصوصا الان که بازی واسه اعضای پلاس رایگان شده و برای پلات کردن بازی ممکنه این راهنما الان بیشتر به کار خیلیا بیاد.
 
  • Like
Reactions: joker+1

LORD

کاربر سایت
Jan 31, 2011
231
نام
آریا
d
من تمام اسلحه‌های بازیو گرفتم ولی تروفی برام باز نمیشه. DLC بازی هم ندارم که بخوام اسلحه های DLC بگیرم.
یه سری اسلحه هستن که شما باید تو مپ پیدا کنید و یه سری دیگه هم باید از فروشنده درون رویا خریداری بشن !
بهتره که یه لیست درست کنید که بدونین چیو خریدین و چیا مونده !
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر