نقد و بررسي بازي هاي psp

game-boys

کاربر سایت
Sep 6, 2015
446

hnrtqkrerhxyspvy4oib.jpg


این بازی یکی از سرگرم کننده ترین بازی های psp در سبک Puzzle است که با استفاده از محیط های شاد و رنگ های زیبا و همچنین مهم تر از همه معما های بسیار جالب و تا حدودی سخت به بازیکن اشتیاق ادامه ی بازی رو میده و بازیکن دوست داره مراحل رو هرچه زود تر به اتمام برسونه.

بازی با گرافیک دو بعدی ساخته شده و میشه گفت تقریبا از بازی locoroco همانند سازی کردن.

اما تمام معما ها و همچنین گیم پلی بازی در یک ساعت اولیه بازی باعث از بین رفتن این افکار میشه .




0qtwefvc59ad8v5nhkzr.jpg


داستان بازی از این قرار است که تعدادی ماهی که با پیشرفت مراحل تعدادشون هم بیشتر میشه از محل زندگیشون دور شدن و شما باید با به کار گرفتن هوش و استفاده صحیح از ابزار های بازی اونارو به مکان مورد نظر که به صورت دو پرچم در آب مشخص است برسانی., در کل به اینصورت است که یک چسم دایره وار ماهی ها رو به همراه مقداری آب از بالا سرازیر میکنه و شما باید اونارو به محل مورد نظر برسونین و در این بین ماهی ها باید نقاط مختلفی رو طی کنن که اگه یکی از راه هارو اشتباه برن به دیار ابدی میپیوندن.


گیم پلی بازی دارای هیچگونه اشکالی نیست و میشه گفت در psp هیچ نقصی از لحاظ گیم پلی وجود ندارد.


کنترل بازی تماما به وسیله ی آنالوگ انجام میشود و در این کتار دکمه های X کار انجام یک ابزار را دارد(در ادامه توضیح میدم), کلید های مربع و دایره تقریبا کنترل منوی بازی رو بر عهده دارن.کلید مثلث زمان بازی رو جلو میبره تا زودتر از سرنوشت ماهی ها مطلع بشین.


کلید های R و L کار تعویض ابزار هارو دارن.


با زدن کلید start به منوی بازی میرین و کلید select بازی رو ریست میکنه و شما میتونین دوباره بازیو شروع کنین.


به طور کل برای بار اول باید هر مرحله چند بار بازی رو ریست کنین.





s2mx5zhnh8swsoix88an.jpg


خب میرسیم به ابزار ها :


ابزار ها در این بازی کار بسیار مهمی رو انجام میدن و شما بدون بهره گیری از اونها امکان به پایان رسوندن مراحل رو ندارین.


1.bomb=این وسیله برای از بین بردن مقداری از مسیر راه میباشد.
2.plant=از این ابزار برای بستن یک قسمت از راه و جلوگیری از ورود ماهی ها به آن قسمت استفاده میشود.
3.fan=در مراحل بالاتر بعضی از گزرگاه ها به وسیله ی پل هایی بسته شده که دارای یک کلید میباشد که فقط بدست این fan ها باز میشود.
4.attractor=این آیتم برای جمع کردن ماهی ها در یک نقطه به کار میرود.
5.harpoon=از این وسیله برای منهدم کردن دشمنان که در انتظار بلعیدن ماهی های شما هستند استفاده میشود.
6.freezer=این آیتم قسمتی از آبی که ماهی درون آن قرار دارند رو برای زمانی محدود فریز میکند.
7.fishing net=این آیتم هم برای گرفتن تعدادی ماهی است که ساده ترین ابزار بازی نیز میباشد.

شما با استفاده از این ابزار های میبایست راه را برای رسیدن ماهی ها به مکان مورد نظر که در زیر نقشه مشخص است هموار سازید.



8gtaaccmsczd5lbxvfcr.jpg


بازی درکل دارای 80 مرحله است.


برای یادگیری بازی 30 دقیقه زمان لازم است.


این بازی همونطور که گفتم یکی از زیبا ترین بازی های psp است و به همه پیشنهاد میکنم حداقل 5 مرحله از این بازی رو به اتمام برسونن.البته مطمئنم بعد از گزروندن حتی 2 مرحله صبر تموم کردن بازی رو نخواهید داشت.


امتیاز سایت های مختلف به این بازی :
IGN Score: 8.3
gamespot Score: 8
 

game-boys

کاربر سایت
Sep 6, 2015
446
نقد و بررسی UNDEAD KNIGHTS


undead-knights-box-shot1.jpg



داستان :

موضوع بازی بر سر همسر جدید پادشاه است که با استفاده از قدرت پادشاه به نابودی سرزمین پرداخته، در این بازی شما در نقش 3 کاراکتر قرار خواهید گرفت. این کاراکتر ها هر کدام سبک مبارزه خود را دارند اما در یک چیز مشترکند و آن این است که برای نابودی ارتش پادشاه از قدرت خود که میتوانند با آن مرده ها را زنده کنند و در اختیار خود در بیاورند استفاده می کنند.



گرافیک :


گرافیک بازی با توجه به حجم کم این بازی مناسب است.


این بازی دارای محیط هایی بزرگ و دشمنان زیادی است و صحنه های نبرد بسیار شلوغ است اما بافت ها بسیار ساده و یک نواخت است تنها افکت هایی که در این بازی کار شده به بازی کمی رنگ و رو میبخشد.


تمام دشمنان و سربازان شما خوب کار شده اند و فقط کاراکتر اصلی بازی کمی واضحتر و با جزییات بیشتر کار شده.


در بازی دمو هایی هم به چشم میخورد که باعث می شوند به جذابیت بازی دو چندان شود.


480x-1
480x-1


موسیقی متن و صدا گذاری :


موسیقی متن بازی در سبک متال است اما ترک های زیاد خوبی در بازی استفاده نشده، صدا هایی هم که در محیط استفاده شده بسیار غیر طبیعی و بی روح اند و با این که محیط ها بسیار شلوغ است اما صدا های کمی به گوش میرسد.


اکثر گفت وگو ها هم به صورت نوشتاری است و در روی دوبلاژ بازی کار نشده.


قسمت صدا گذاری این بازی بزرگ ترین ایراد این بازی به شمار میاید.



گیم پلی :


قسمت خوب این بازی گیم پلی آن است و میتواند این بازی را به عنوان یک بازی که ارزش یک بار تمام کردن را داشته باشد تبدیل کند.


در بازی اکشن تقریبا بالا و پازل های نه چندان سختی وجود دارد که شما باید آنها را با قدرت خود و به کمک ارتش زامبی خود پشت سر بگذارید.


در کل گیم پلی را میتوان به دو قسمت تقسیم کرد.


یک قسمت اکشن و یک قسمت استراتژی.


قسمت اکشن بازی مربوط به کنترل خود کاراکتر اصلی بازی است که شما کنتر آن را بر عهده دارید و با آن به دشمنان حمله میبرید و آنها را نابود میسازید.


قسمت دوم آن به کنتر کردن زامبی های ارتش خود میباشد که مانند یک استراتژی است.


شما با ارتش خود کار های زیادی میتوانید انجام دهید.


شما باید برای عبور از موانع و باز کردن در ها و نابودی بعضی از دشمنان از زامبی های خود استفاده کنید.


شما میتوانید ارتش خود را به سوی کسی حمله ور کنید یا از دیوار های یک دروازه بالا بفرستید، با آنها پل درست کنید، به عنوان سپر آنها را در جلوی خود نگه دارید و یا به سمت کسی پرتابشان کنید!

در کل گیم پلی بازی جذاب است، ایراد هایی که از گیم پلی میتوان گرفت طراحی ضعیف مراحل و بسیار آسون بودن قسمت فکری و پازل های بازی است.


480x-1
480x-1


نتیجه :


این بازی نسبت بازی psp بودن و حجم کم و گیم پلی عالی و زیبا ارزش حداقل یک بار تمام کردن بازی را دارد


نمرات اجزا بازی :



داستان: 6


گرافیک: 8


موسیقی و صدا گذاری: 5


گیم پلی 8.5

480x-1
 
آخرین ویرایش:

game-boys

کاربر سایت
Sep 6, 2015
446
نقد و بررسی PATAPON


Patapon.jpg


اولين بار وقتي سوني بازي Patapon را به نمايش گذاشت توانست نظر بسياري از منتقدين و مردم عامه را به اين بازي جلب كند و نوعي نوآوري را در زمينه بازيها به نمايش بگذارد و فصل جديدي را در بازيهاي ريتميك پايه گذاري كند.


Patapon بازي است كه هر قشري را مي تواند سرگرم و صرفآ بازي نيست كه قشر خاصي را به دنبال خود بكشد و بي شك يكي از اهداف سوني از عرضه اين بازي كشاندن افراد غير بازيباز حرفه اي و همچنين جلب نظر بازيبازان معمولي ژاپني و رقابت بهتر PSP با NDS بوده و در اين زمينه نيز بسيار موفق كار كرده و Patapon الحق عنوان بسيار جالبي از كار درآمده است.
Patapon توسط گروه Interlink ساخته شده كه پيش از اين سابقه ساخت بازي Loco Roco , يكي از بهترين و مرفحترين بازيهاي PSP , را در پرونده دارد و توسط Sony Computer Entertainment به طور اختصاصي براي كنسول PSP عرضه شده است.


بازي داستان پيچيده اي ندارد ولي موضوع آن بسيار جالب است. شما در نقش almighty پاتاپون‌ها به ايفاي نقش مي پردازيد و بايد به آنها كمك كنيد تا به پايان دنيا(earth end) برسند و ملكه Zigaton ها و سپاه او را شكست دهيد. شما براي اين منظور بايد پاتاپونها را در مراحل رهبري كنيد و با دادن دستورات به موقع به آنها نظير دستور حمله , دفاع , فرار و ... و با استفاده از جادوها شامل باران , باد , زلزله , طوفان موجبات پيروزي آنها در نبردها و مراحل فراهم آوريد.


patapon-359394.jpg


اما اين دستورات و فرمانها چگونه هستند؟ شما بايد با توجه به استراتژي خاصي كه داريد اين فرمانها را به صورت پشت سر هم و با ريتمي نرم و يكنواخت صادر كنيد. هر فرمان شامل زدن 4 كليد است كه بايد همراه با مكث مناسب زده شوند. شايد در ظاهر اين موضوع ذبسيار پيش افتاده باشد و هيچ هيجاني را ايجاد نكند و بي شك در زمان مبارزات نفسگير با Bossهاي بازي و يا لشكرهاي پرتعداد Zigatonها كه هر كدام از فرمانهاي شما نقشي كليدي دارند و هر اشتباه در زدن يك دكمه و يا از دست دادن زيتم اصلي مي تواند نتيجه نبرد را تغيير دهد , مي فهميد كه Patapon آن چنان بازي بي هيجاني نيز نيست.


مراحل بازي بسيار متنوع طراحي شده‌اند اما به طور كلي مي توان آنها را به 3 بخش شكار , مبارزه با سپاه Zigatonها و مبارزه با Boss ها تقسيم كرد.
مراحل شكار به طور عمده در شكار حيوانات و پرندگان خلاصه مي شوند و شما به كمك كانداران و نيزه داران خود مي توانيد به خوبي از پس شكار حيوانات برآييد و از آيتمهايي كه به جا مي‌گذارند استفاده كنيد.


مراحل مبارزه با باس‌ها نيز هيجان خاص خود را دارند. در مجموع 11 باس در بازيوجود دارد كه مي توانيد با هر يك به دفعات زياد مبارزه كنيد و به كسب اسلحه و آيتمهاي ارزشمند بپردازيد. البته در واقع 5x2 +1 باس در بازي وجود دارد و به عبارت ساده تر 5 تا از باسهاي بازي داراي يك كپي مشابه خور هستند كه تنها از انها قوي تر است. اما از اين موضوع كه بگذريم بين 6 گونه باس موجود در بازي تفاوت بسياري ديده مي شود و هر يك ترفندها و استراتژي خاصي براي براي مبارزه مي طلبند. باسهايي نظير كرم خاكي عظيم الجثه , دايناسور(اژدها) , ربات غول پيكر و ... كه واقعآ متفاوت از هم هستند.

مبارزه با Zigatonها نيز داراي تنوع خاص خود هستند و مثلآ در بعضي اوقات بايد سعي در كشتن حريف داشته باشيد , در مرحله اي شاهزاده خود را از گاري دشمنان نجات دهيد و حتي در مرحله اي ارابه اي را بدون آسيب به خط پايان بازي برسانيد.


latest


بهتر است كمي نيز در خصوص ساير نكات بازي و به خصوص پاتاپون‌ها بپردازيم.

پاتاپونها از نظر جنگاوري در 6 گروه قرار ميگيرند همچون سواره‌نظام , نيزه دار , كماندار و ... كه البته از همان ابتدا شما نميتوانيد هر گونه سربازي كه خواستد بسازيد و طي زمان و گذر از مراحل به اين مهم دست مي يابيد.


از طرفي پاتاپونها در هر دسته اي كه باشند 6 گونه مختلف دارند كه از نظر سرعت , قدرت ضربات , ميزان سلامتي و دفاع و ... با هم در تفاوتند و براي ايجاد يك پاتاپون در هر يك از اين 6 گونه نياز به آيتمهايي خاص و با توجه به درجه آن مقدار مشخصي پول(در اين بازي Kaching) نياز است و مسلمآ نمي‌توان از همان ابتدا هر گونه سربازي را ساخت.

در انجام هر مرحله شما مي توانيد 3 دسته مختلف از پاتاپونها را با خود همراهي كنيد كه با توجه به نوع مرحله و شرايط موجود اين انتخاب شما بسيار مهم است.


بازي علاوه بر مراحلي كه گفته شد چند ميني‌گيم لذت بخش نيز دارد كه به كمك آنها مي توانيد آيتمهاي جديد به دست آوريد , آيتمتان را به آيتمي با ارزش تر تبديل كنيد و يا به طور كلي كمي در خارج از لوال اصلي بازي به تفريح بپردازيد و يا با شركت در اين ميني گيم ها و كسب آيتمها سپاهتان را براي مبارزه‌ها و مراحل پيش رو بيش از پيش تجهيز كنيد. لازم به ذكر است گرچه ميني گيمهاي بازي خيلي نيستند ولي درون مايه همه آنها زدن به موقه دكمه دايره هست ولي اين موضوع در قالبهاي جالبي قرار داده شده و هر ميني گيم با ديگري تفاوتهاي قابل لمسي را دارد و همه ي آنها بسيار لذت بخش هستند و صد البته طراحي هنري جالب و موسيقي همراه با اين ميني گيم در اين خصوص تآثير به سزايي داشته است.


در خصوص گرافيك بازي چيز چنداني نمي توان گفت. گرافيكي ساده ولي خوش فرم كه محيطهاي متفاوت و آب و هواي متفاوت اين محيطها باعث شده گرافيك ساده بازي لطمه اي به آن نزد و از طرفي ديگر گرافيك از نظر هنري و سبك بازي كاملآ به آن مي‌خورد و مشكلي در آن ديه نميشود.


latest


موسيقي بازي به طور كلي جالب توجه ترين بخش بازي است و كلآ بازي بر مبنا همين موضوع شكل گرفته است. يعني زدن دكمه به صورت مناسب با توجه به موسيقي متن مراحل و همچنين دقت به آوازها و صداهايي كه پاتاپونها مي گويند به خصوص در موقع رسيدن به حالت Fever و حفظ آن حالت. در موقع موسيقي هاي بازي مي‌توان به جد گفت كه همه ي آنها خوب كار شده اند و تفاوتهاي مسيقي مراحل و حتي آوازهاي پاتاپونها در مراحل مختلف همگي خوب كار شده اند.


همان طور كه گفته شد روند مراحل پاتاپون خوب است ولي در ابتدا بازي چندان دلچسب نيست ولي خيلي سريع اوج ميگيرد و خيلي زود نيز در اوج بازي خاتمه پيدا ميكند و لذت اصلي بازي ديري نمي‌پايد و همچنين در بازي به هيچ وجه بخش بازي چندنفره ندارد و مراحل شكار كه از مراحل اصلي بازي نيز به شمار مي‌روند پس از مدتي خسته كننده مي‌شوند. به جز اين موارد پاتاپون مشكل اصلي و جدي ديگري ندارد و بازي بسيار خوبي از آب در آمده كه اگر كمي با آن اخت شويد از آن بسيار لذت خواهيد برد.


 

game-boys

کاربر سایت
Sep 6, 2015
446
UnboundSaga_originalBoxArt.png


وقتی اولین بار بازی Unbound Saga رو دیدم خیلی خوشحال شدم،بازی بسیار شبیه بازسازی ای از بازی های 16 بیتی کنسول های چند نسل قبل بود، البته با تفاوت هایی نسبت به آنها.از جمله حمله ها بسیار خشن تر هستند،حرکات ابتدایی مبارزه ای آن زمان جای خود را به حرکات پیشرفته تری داده اند.


گیم پلی


مطمئنا گیم پلی خوب یکی از فاکتورهای مهم هر بازی است ولی برای بازی های بزن و برو جلو مثل این یکی،گیم پلی خوب یک نعمت بزرگ است. من در این بخش نمره خوبی به بازی دادم،زیرا بازی بسیار سرگرم کننده است.من هر وقت که بازی را شروع می کردم لبخند روی لبهایم مینشست.لیست فن های کاراکتر بازی بسیار زیاد است که توضیح آن در این نقد نمی گنجد.


همینطور تقریبا از همه چیز در بازی می توان به عنوان سلاح استفاده کرد،اجسام بزرگ را در بازی میتوان به ذرات کوچکتر تبدیل کرد و دوباره از همان تکه ها به عنوان سلاح استفاده کرد.تعداد کاراکترهای قابل بازی به 2 عدد ختم می شود.اولی کاراکتر خشن ما به نام ریک (که هالکیه واسه خودش) است که فردی بسیار قوی و همینطور کشتی گیری قدر است.کاراکتر دوم ما لری که از قبلی ضعیفتر ولی چابک و سریع است و در حرکات نینجایی تبحر خاصی دارد.


unbound1.jpg


داستان

داستان بازی بسیار جالب و شنیدنی است.داستان در مورد کاراکتر یکی از کتابهای کمیک به نام ریک آژاکس می باشد.ریک از ماجراجویی ها و زد و خوردهایی که نویسنده کمیک برای او می نویسد به ستوه می آید و تصمیم می گیرد یک بار و برای همیشه به این کار خاتمه دهد،پس تصمیم می گیرد به جنگ با نویسنده برود.


صداگذاری


در یک کلام می توان گفت صدا گذاری عالی است.سازندگان در بخش صدا گذاری سنگ تمام گذاشته اند.وقتی شما یک دشمن را مثلا با یک لوله آهنی مورد نوازش قرار میدهید،صدای این لوله دقیقا همان چیزی است که همه ما انتظار داریم.صدای ریک و لری هم بسیار به این کاراکترها نشسته است.


گرافیک

گرافیک بازی در سبک سل شید کار و بسیار هنرمندانه کار شده است.این حالت به شما این احساس را میدهد که گویی شما در دنیای کمیک ها هستید.همینطور هنگامی که شما فارغ از کشتن دشمن های یک ناحیه می شوید،دست خالق کمیک وارد کادر می شود و دشمن های جدید را طراحی می کند و شما را دوباره با لشکری از دشمنان روبرو می کند.




ارزش

این بازی شاید نسبت به بازی های دیگر خیلی کامل نباشد ولی مهم این است که مخاطب خود را برای ساعت ها سرگرم می کند . مگر انتظار یک گیمر غیر از این، چیز دیگری هم هست؟


unbound2.jpg
 

game-boys

کاربر سایت
Sep 6, 2015
446
نقد و بررسی بازی FlatOut - Head On


2bhfgysgz1fcip7ukxlk.jpg

داستان :


بازی فاقد خط داستانی است.


گیم پلی :


Flatout را به چشم بازی های سبک روتین اتوموبیل رانی نگاه نکنید،از نزدیکترین بازی به این عنوان می توان از Burnout نام برد.شما در این بازی با سه حالت کلی طرف هستید.

مسابقه با اتوموبیل های دیگر ، بدلکاری و کوبیدن ماشین ها تا انفجار آنها به یکدیگر.

در حالت اول شما با انتخاب کلاس اتوموبیلتان به مسابقه با هفت حریف دیگر می پردازید.شما میتوانید با کوبیدن ماشین خود به حریفان آنها را به در و دیوار بزنید،البته ناگفته نماند که آنها هم بیکار نمی نشینند و همین بلا را به سر شما می آورند.

همین طور اگر با سرعت زیاد به مانعی برخورد کنید راننده بخت برگشته با شدت تمام از پنجره ماشین به بیرون پرتاب می شود.(مانند GTA).پیشنهاد من در بازی به شما این است که از اتوموبیل های سنگین تر استفاده کنید،چون کنترل بسیار بهتری نسبت به بقیه دارند و شما کمتر از جاده منحرف می شوید.


awkceyj07j5ascvyd9y8.jpg


ناگفته نماند در اوایل بازی تصادفات شما بسیار زیاد است،ولی کم کم که کنترل اتوموبیل ها به دستانتان می آیدتازه لذت بازی را می چشید.

در بخش بدلکاری شما می توانید راننده بیچاره تان را از ماشین به بیرون پرتاب کنید.مثلا از وی به عنوان یک توپ بولینگ استفاده کنید و موانع را نشانه بگیرید.

در قسمت کوبیدن ماشینها به یکدیگر هم شما و حریفانتان باید آنقدر اتوموبیل هایتان را به هم بکوبید تا یک نفر از این مهلکه جان سالم به در برد.

بخش Multi player هم به دو بخش Party mode و Wlan تقسیم میشود که در بخش Party mode مانند بازی Burnout paradise میتوانید فقط با یک دستگاه PSP با دوستانتان به رقابت بپردازید.بخش دوم رو هم که شما بهتر از من می دونین،ولی از بازی Online خبری نیست که جای خالی آن حسابی احساس می شود.


گرافیک :


یکی از نقاط قوت بازی گرافیک خوب بازی است که به جرات می توان گفت تفاوت چندانی با نسخه PS2 و حتی کامپیوتر این بازی ندارد.

طراحی محیط عالی کار شده است،برگ های درختان بسیار نرم و بدون لبه هستند.طراحی آب خیلی خوب و طراحی اتوموبیل های بازی فوق العاده خوب.

شما از دیدن کنده شدن قطعات اتومیبلتان و خراب شدن آن در طول مسابقه سیر نخواهید شد.پس گرافیک عالیست.

آهنگهای بازی همه در سبک Hard Rock هستند و خون شما را در طول رانندگی به جوش می آورند. انتخاب آهنگها بسیار خوب است به طوری که شما در اواسط بازی شروع به همخوانی با خواننده می کنید.


موسیقی و صداگذاری :


صدا گذاری هم در سطح خوبی است.صدای محیط و ماشینها خوب کار شده اند و مشکلی ندارند.


جذابیت :

بگذارید خیالتان را راحت کنم ، جذابیت و هیجان بازی بسیار بالاست ، تمام.


sy72plpj1l64hv0p2b25.jpg
 

game-boys

کاربر سایت
Sep 6, 2015
446
نقد و بررسی Little Big Planet


Littlebigplanet-psp-box.jpg


داستان بازی :

البته چیزی که از داسان معلومه اینه که شما موجودی پارچه ای هستید که باید سیارات کوچک خود را زیر پا بگذارید تا به خط پایان برسید.این سیاره و عناصر تشکیل دهنده ی آن کم و بیش در ذهن مردم شکل گرفته است.

البته این تنها چیزی بود که من از داستان بازی فهمیدم و اگه غلط گفتم لطفا ببخشید.


گیم پلی:


گیم پلی بازی در یک کلمه عالی است.شما با این که در مراحل تقریبا فقط چند کار خاص را انجام می دهید ولی محیط ها و جذابیت بازی شما را مجبور می کند تا بازی کنید!!

گیم پلی روان و جذاب بازی و مراحل متنوع آن شما را برای ادامه دادن به این بازی مشتاق می سازد.البته گیم پلی بازی خالی از اشکال هم نیست و بعضی مواقع ممکن است بخواهید بازی را پاک کنید.درجه سختی بازی متوسط است و و در بعضی مراحل و مکان ها بسیار ساده و بعضی مکان ها خیلی احتیاج به فکر دارد.

گیم پلی بازی مخلوطی از قسمت داستانی و آنلاین و مراحلی که خودتان می سازید و ... است.در کل گیم پلی بازی خوب است.


q13aeicinsp67al56kly.jpg


گرافیک :

گرافیک بازی بر خلاف آنچه از 2 و 3 نفری که شنیده بودم و فکر می کردم نه تنها بد نبود بلکه خوب هم بود!!هر چند گرافیک بازی در حد عالی بود .

البته هر چند که این بازی بر روی psp از ps3 این نکته را ناقص تر اجرا کرده ولی عادی است چون اصلا نمی توان psp را با ps3 مقایسه کرد.

گرافیک محیط ها هم خوب است اما تعداد زیادی لبه هم دیده نمی شود که البته خیلی اذیت نمی کند.

نور پردازی هم خوب است رنگ بندی محیط ها جالب است. بعضی محیط ها واقعا رنگ بندی خوبی دارند.

در کل گرافیک بازی برای یه کنسول دستی بسیار خوب است.


موسیقی و صداگذاری :


موسیقی های بازی هم اکثرا جالب هستند.

با این وجود صداگذاری بازی هم خوب است و تعداد زیادی از موسیقی ها شما را برای ادامه ی مرحله تشویق می کنند و به مرحله جذابیت خاصی می بخشند.از شخصیت اصلی صدای خاصی نمی آید و حرفی نمی زند و موجودا اطافش هم که بیشر از سنگ و ... هستند صدااهای محدودی دارند و در کل بیشتر صدای بازی به موسیقی آن مربوط می شود.

صدای سخن گوی بازی هم که به شما آموزش می دهد و در مورد داستان و ... هم بعضی مواقع حرف می زند جالب نیست و صدای جالب و خوبی ندارد.(البته نظر شخصی منه !!)


جذابیت و داستان :


جذابیت بازی خوب است ولی بعضی مواقع سختی های بازی جذابیت آن را از بین می برند هر چند که بیشتر قسمت های بازی ساده است.دداستان ساده ولی دارد.


gnxdxc9158m63rrig7t5.jpg


نتیجه گیری :


اگه علاقه مند به بازی ها خاص هستید و دوست دارید دنیا کاموایی تجربه کنید این بازی از دست ندید . بازی بسیار جذاب است و شما را درگیر خود میکند.


نمره به این بازی از 10 :


گیم پلی : 8.5

گرافیک : 8

موسیقی و صداگذاری : 7.5

جذابیت و داستان : 7.3

نمره کلی : 7.8
 

mehdi-psp

کاربر سایت
Oct 4, 2007
2,415
نام
مهدي
آقا دمت گرم . حسابی به بخش psp صفا دادی .
نقد های خوبی نوشتی ، تجدید خاطره شد با بازی های خوب psp . واقعا کنسول خوبی بود و دوران خوبی باهاش داشتم . اگه شد نقد GOW ها رو هم بزار . ممنون
 

game-boys

کاربر سایت
Sep 6, 2015
446
آقا دمت گرم . حسابی به بخش psp صفا دادی .
نقد های خوبی نوشتی ، تجدید خاطره شد با بازی های خوب psp . واقعا کنسول خوبی بود و دوران خوبی باهاش داشتم . اگه شد نقد GOW ها رو هم بزار . ممنون

نوکرتم مهدی جان , خودت که از بزرگان بخش PSP ی :x هر تاپیک نگاه کنی یا خودت راه انداختی یا توش نظر دادی و از تجربه هات گفتی
یا به دیگران کمک کردی
تاپیک خرید بازی هاتم تو پی.تی دیدم

یه زمانی قدیم ایام کارم همین نقد و بررسی نوشتن و برای کنسولا مختلف نقد و بررسی مینوشتم , از بهترین تجربیاتم بازی و بررسی بازی ها PSP بود
و از بدترنشون نقد و بررسی نوشتن واسه WII و بخصوص DS , چون کنسولاشون سبک و ماهیت خاص خودشونو دارن و نقد کردن بازی هاشون سخته و صد البته طرفدارم تو ایران ندارن وقت الکی گذاشتنه

PSP هنوزم ارزش خرید خیلی بالایی داره , اگر دقت کرده باشی از لحاظ گرافیکی هنوز بازیا PSP واقعا قابل تعمل و تحسین بر انگیزن و میشه ازشون لذت برد اما کنسول هایی مثل PS1 , سگا و ..... برای امروز جامعه گیمری کمی تو ذوق میزنه از نظر گرافیکی و .......
از طرفی مثلا با 120 هزار تومن میشه یه PSP در حد آک خرید که با این پول الان گوشی ها ساده دکمه ای که حتی جاوا هم ساپورت نمیکنن میدن چه برسه به این کنسول با ارزش
PSP صفحه نمایش 4 اینچی داره که کیفیت خوبی هم ارائه میده نسبت به سال لانچ که 2004 بود

از نظر بازی هم PSP که بازیا انحصاری خیلی قشنگی داره --- هم بازیا مشترک با PS2 داره --- هم بازیا مشترک با PS3 --- هم بازیا مولتی داره --- هم بازیا مشترک با WII , این یعنی تنوع بازی این کنسول که قدرت کنسول میرسونه

چشم نقد بازی خدا جنگ هم میزارم
 

mehdi-psp

کاربر سایت
Oct 4, 2007
2,415
نام
مهدي
نوکرتم مهدی جان , خودت که از بزرگان بخش PSP ی :x هر تاپیک نگاه کنی یا خودت راه انداختی یا توش نظر دادی و از تجربه هات گفتی
یا به دیگران کمک کردی
تاپیک خرید بازی هاتم تو پی.تی دیدم

یه زمانی قدیم ایام کارم همین نقد و بررسی نوشتن و برای کنسولا مختلف نقد و بررسی مینوشتم , از بهترین تجربیاتم بازی و بررسی بازی ها PSP بود
و از بدترنشون نقد و بررسی نوشتن واسه WII و بخصوص DS , چون کنسولاشون سبک و ماهیت خاص خودشونو دارن و نقد کردن بازی هاشون سخته و صد البته طرفدارم تو ایران ندارن وقت الکی گذاشتنه

PSP هنوزم ارزش خرید خیلی بالایی داره , اگر دقت کرده باشی از لحاظ گرافیکی هنوز بازیا PSP واقعا قابل تعمل و تحسین بر انگیزن و میشه ازشون لذت برد اما کنسول هایی مثل PS1 , سگا و ..... برای امروز جامعه گیمری کمی تو ذوق میزنه از نظر گرافیکی و .......
از طرفی مثلا با 120 هزار تومن میشه یه PSP در حد آک خرید که با این پول الان گوشی ها ساده دکمه ای که حتی جاوا هم ساپورت نمیکنن میدن چه برسه به این کنسول با ارزش
PSP صفحه نمایش 4 اینچی داره که کیفیت خوبی هم ارائه میده نسبت به سال لانچ که 2004 بود

از نظر بازی هم PSP که بازیا انحصاری خیلی قشنگی داره --- هم بازیا مشترک با PS2 داره --- هم بازیا مشترک با PS3 --- هم بازیا مولتی داره --- هم بازیا مشترک با WII , این یعنی تنوع بازی این کنسول که قدرت کنسول میرسونه

چشم نقد بازی خدا جنگ هم میزارم

شما لطف داری آقا احسان .
بله من قدیم خیلی توی بخش PSP فعال بودم ، پنج سالی psp داشتم ( از 85 تا 90 ) و میتونم بگم به جرات 90 درصد بازی ها رو باهاش بازی کردم و واقعا هم لذت بخش بود .مخصوصا اینکه اون اوایل که psp گرفته بودم دانشجوی شهرستان هم بودم و واقعا لذت بخش بود ، هرچند اون موقع 360 هم داشتم ولی psp و بازی های انحصاریش یه چیز دیگه بود .
منتهی سال 90 psp رو رد کردم چون دیگه بازی براش نمیومد ولی چند وقت پیش یه تر و تمیزشو تو پی تی دیدم برای فروش موجود بود که به قیمت مناسب میداد و وسوسه شدم و گرفتم .و به خاطر همین تو پی تی برای خرید بازی هاش تاپیک زدم . چون چند تایی تو آرشیوم دارم ولی یه سری بازی های اصلی رو ندارم .
به هر حال من که به شخصه واقعا تو اون پنج سال با psp ام زندگی کردم ( یادش به خیر یه بار تو مترو داشتم به رفیقم بازی کشتی کجش رو نشون میدادم باور کن ده نفر جمع شده بودن نگاه میکردن و هر کی یه چیزی میگفت ، یکی میگفت آقا گوشیه؟ اون یکی میگفت N چنده ؟ بالاخره اون موقع واقعا تکنولوژی پیشرفته و عجیبی بود )

از شما هم ممنونم که مجدا رونق رو به بخش psp برگردوندید .
 

game-boys

کاربر سایت
Sep 6, 2015
446
نقد و بررسی بازی God of War: Chains of Olympus

29cof5hq1r46lcv80ijl.jpg

در همان زمان عرضه God Of War II ، وعده این نسخه از سری God Of War داده شد. بعد از مدتی طولانی همانطور که گفته شده بود (اختصاصاً برای PSP) این بازی عرضه شد. این سوال به وضوح نمایان است که آیا این نسخه توانسته است در حد سری خودظاهر شود و آیا محتوای تاریخی خود را حفظ کرده است و یا تنها برای خالی نبودن عریضه یک داستان اجمالی به آن داده اند ؟ خوشبختانه جواب این سوالات مثبت است. بازی توانسته است تمامی ویژگی های مهم شماره های قبل را حفظ کند و از نظر محتوا و سبک مبارزات و حتی گرافیک در حد آنها ظاهر شود.


بازیی گریز به زمان قبل از اولین شماره God Of War میزند. جایی که کریتوس یک فرمانده قدرتمند از سپاه اسپارتا بود و تنها هدف او خدمت به خدایان المپوس بود. داستان بازی به این منوال میگذرد تا اینکه کریتوس ماموریتی غیرقابل انجام از خدایان میگیرد و مردد میشود که آیا به دستور خدایان تن در دهد یاراه مناسب را با عقل خود انتخاب کند و ادامه ماجرا که قابل حدس است. داستان ایننسخه در روند داستان کلی تاثیری ندارد و تنها باعث آشنایی بیشتر با کریتوس میشود. کنترل در بازی تا آخرین حد خود مناسب و قابل اجرا است. تمامی ضربات سبک و سنگینی که توسط دوشمشیر معروف کریتوس در شماره های قبل استفاده میشد، در این شماره نیز وجود دارند وهمچنین ضربات کمبو در بازی جای داده شده اند و در ادامهء بازی به سلاح دومی به نام Gauntlet Of Zeus دست پیدا خواهید کرد که در واقع یک جفت دست کش آهنین و بسیار بزرگ است و کریتوس بوسیله آن ها میتواند دشمنان را له کند.


این سلاح به علت ابتکاری بودن و حرکاتی که میتوانبا آن انجام داد جالب است ولی متاسفانه تنها سلاح جدیدی که در بازی بدست می آورید این سلاح است و در بازی جادوهای مرسوم را نیز بدست می آورید. در این شماره نیزهمان قضیه کسب Red Orb و ارتقاء قدرت های کریتوس توسط آنها وجود دارد. این ذرات قرمزرنگ مانند شماره های پیشین از کشتن افراد دشمن و نیز باز کردن صندوق های جادویی بدست می آید. به همین شکل صندوقچه هایی برای ارتقاء مقدار ذخیره سلامتی و مقدارذخیره قدرت جادویی وجود دارند. در واقع گیم پلی کلی بازی تغییری نکرده است و ضمناً مقدار صندوقچه ها و فرصت برای کسب Red Orb به اندازه ای است که تا پایان بازی بدون مشکل میتوانید تمامی قابلیت های کریتوس را به ماکسیمم برسانید.


za77yacs8or3w3cg44xx.jpg


بازی با جنگ با سپاه ایران شروع میشود و روبرو شدن با یکاژدهای غول پیکر که توسط ایرانیان آزاد شده است. با ادامه راه از غارهای مخوف وزیر زمینی میگذرید و با دشمنان عجیب و غریب مرسوم مبارزه میکنید. در این شمارهبیشتر روی مبارزات تمرکز شده است و متاسفانه چندان از معماهای جالب قبل خبری نیست.بیشتر معماها به باز کردن درها و یا استفاده از اجسام برای بازتاب نور و مسائلی ازاین قبیل ختم میشوند. بازی روند پیشین را دارد و با پایان آن دموی داستانی و حالتبسیار سخت بازی یعنی God Mode و همچنین Challenge ها آزادمیشوند.


گیم پلی:


بازی از 4 مرحله و 4 منطقه ی مختلف تشکیل شده که شما بازی را در این 4 مرحله به سر می برید. بازی نسبت به نسخه ی 1 و 2 تغییرات فراوانی کرده است اما پایه و اساس این بازی باقی مانده است. بازی بسیار جذاب و جالب و اعتیاد آور است اما مشکلاتی دارد که مثلا چیزی که قطعا شما را ناراحت و عصبانی خواهد کرد مدت زمان کم بازی است که به صورت معمولی 6-7 ساعت بیشتر طول نمیکشد تا به اتمام برسد. فن های نسخه های قبلی تا جایی که توان بوده هستند البته نه همه ی آن ها ولی اصلی ها هستند. جادو های جدیدی اضافه شده که در نسخه های قبلی نبود و جادو هایی هم کم شده است. پس از اتمام بازی روی درجه ی سختی god و بازی کردن به بهترین شکل همه چیز باز می شود. از ویدیو ها گرفته تا شخصیت های اضافی. اگر همه چیز را باز کنید وقی که به new game می روید می توانید چند شخصیت دیگر غیر از کریتوس را انتخاب کنید و با آن ها بازی کنید.ا لبته مراحل همان ها است اما شخصیت عوض شده است. مانند همیشه این بازی multiplayer ندارد. البته گیم پلی مشکلاتی هم دارد.


گرافیک :

گرافیک بازی در یک کلام عالی و بدون نقص هست.

این بازی میتواند انتظارات شما را از بازی God Of War برآورده کند و نتیجه کار بسیار رضایت بخش تر است. چیزی که سازندگان از افشای آن خودداری کردند زمان بسیار کم بارگذاری مراحل با توجه به سنگینی آنهاست. همچنین شاید هیچکدام از بازیهای PSP نتوانند از لحاظ سطح گرافیکی با این بازی رقابت کند و بارگذاری سریع مراحل در کنار جلوه های تصویری و گاهی شلوغ شدن تصویر و گستردگی دید و وجودذرات خون و Orb و دقت گرافیکی بالا و ثابت ماندن تعداد فریم با عقل جور در نمی آیند و این نشان دهنده این است که کنسولهای سونی را تنها خودش به خوبی میشناسد واز تمامی قابلیتهای آن به نحو احسن استفاده میکند. بازی کردن در صفحه PSP مقداری سیار عالیست و در محیط های باز که نمای دوربین از فاصله دور است افراد موجود و کریتوس مناسب دیده میشوند.


blgg38frtl3kx32y5aot.jpg


موسیقی و صداگذاری :

صداگذاری و افکت گذاری صوتی تاثیر گذار و نیز استفاده ازموزیک اختصاصی و زیبای این بازی باعث شده اند قسمت صوتی بازی در حد بالایی قرارگیرد و صداگذاری کریتوس و راوی داستان توسط T.C. Carson و Linda Hunt که در شماره های پیشین نیز همین نقش را ایفا کرده بودند صورت گرفته است.

موسیقی مانند نسخه های قبلی خوب کار شده و آهنگ هایی حماسی و جالب با صدایی رسانا هستند. البته آهنگ ها زیاد نیست اما باز هم آهنگ های موجود جالب هستند.


جذابیت :

جذابیت عالی است و از زمانی که کنترل کریتوس را در دست گرفتید به او عادت کرده و نمی خواهید از بازی بیرون بیایید. داستان هم با این که مقدمه ای بیش نبود و نیست باز هم خیلی خوب کار شده است و پیچیدگی بازی god of war را حفظ کرده است.

بازی شما را درگیر خود میکند و دنیا هیجان انگیز خدا جنگ در دستا شماست که تجربه اش کنید. در کل ready at dawn به خوبی وظیفه اش را به انجام رسانده است.


taaxqtnne22m5332apzy.jpg
 
آخرین ویرایش:

game-boys

کاربر سایت
Sep 6, 2015
446
شما لطف داری آقا احسان .
بله من قدیم خیلی توی بخش PSP فعال بودم ، پنج سالی psp داشتم ( از 85 تا 90 ) و میتونم بگم به جرات 90 درصد بازی ها رو باهاش بازی کردم و واقعا هم لذت بخش بود .مخصوصا اینکه اون اوایل که psp گرفته بودم دانشجوی شهرستان هم بودم و واقعا لذت بخش بود ، هرچند اون موقع 360 هم داشتم ولی psp و بازی های انحصاریش یه چیز دیگه بود .
منتهی سال 90 psp رو رد کردم چون دیگه بازی براش نمیومد ولی چند وقت پیش یه تر و تمیزشو تو پی تی دیدم برای فروش موجود بود که به قیمت مناسب میداد و وسوسه شدم و گرفتم .و به خاطر همین تو پی تی برای خرید بازی هاش تاپیک زدم . چون چند تایی تو آرشیوم دارم ولی یه سری بازی های اصلی رو ندارم .
به هر حال من که به شخصه واقعا تو اون پنج سال با psp ام زندگی کردم ( یادش به خیر یه بار تو مترو داشتم به رفیقم بازی کشتی کجش رو نشون میدادم باور کن ده نفر جمع شده بودن نگاه میکردن و هر کی یه چیزی میگفت ، یکی میگفت آقا گوشیه؟ اون یکی میگفت N چنده ؟ بالاخره اون موقع واقعا تکنولوژی پیشرفته و عجیبی بود )

از شما هم ممنونم که مجدا رونق رو به بخش psp برگردوندید .

فدات داداش لطف نیست چیزی که هست رو گفتم

آره اگر آدم تو بخش psp یه چرخی بزنه میبینه که تو اکثر تاپیک ها هستی , چه معرفی بازی کردی - چه کمک بقیه کردی و ................
پس حسابی با psp حال کردی و خیلی از بازیا psp بازی کردی و میشناسی , من دانشجو بودم اکثرا با گوشی سر کلاس تو برنامه چت nimbuzz میرفتم :d

مدل psp که داشتی چی بود؟ از این psp fat ها بود که پکش بزرگ بود تو پکش مموری کارت - هدفون اصلی و ..... بود؟ -- پس سنت مثل من بالا ستا :d شایدم بزرگتر از من باشی :d
تو هر سبکی psp بازی شاهکار زیاد داره چه بازیا فان و بامزه و فانتزی چه بازیا ترسناک و زیبا چه بازیاشوتر عالی مثل کالاف دیوتی انحصاری و رسیسنس و سوکوم و .........

میشه گفت psp یه کنسول ps2 پرتابل ( دستی شده اس ) که امکانات مدیا پلیرم داره - عمر psp و ps2 بالاست سال ها براشون بازی اومد و خیلی حمایت شدن

زود psp فروختی تا همین سال پیش کلی بازی جدید برای psp تایید شد و اومد همین امسالم کلی بازی اومد حتی چنتا بازی برای 2016 برای psp تایید شده مثل Class of Heroes 3 واسه غرب انگار میخواد بیاد , البته اکثرا بازیاش بیشتر rpg هستن که من زیاد rpg باز نیستم چون زبان انگلیسیم خوب نیست

تو پی.تی کدومو خریدی اون psp street که استفاده نشده بود میداد 140 هزار یا اون psp street تمیز در حد میداد 120 هزار یا اون 3000 ه؟ من خودم جو گیر شدم بخرم :d به هر دو psp street بهشون پیام دادم گفتن فروخته شده :(

psp خیلی خیلی بازی داره هر چی بازی کنی تموم نمیشه البته اونایی که rpg بازن psp بهشت اوناس - قبلا یکی میشناختم بازیا psp رو 60 تا dvd رایت میکرد 55 هزار تومن میفروخت اما الان شماره تماسی ندارم ازش
تو سایت دیوار هم بعضی مواقع چیزا خوب میزارن مثلا یه بار یکی 25 تا dvd بازی psp گذاشته بود واسه فروش که از 25 تا دیسک 17 تاش از این دیسکا 7 تا بازی بود بقیه اش تک بازی با کاور شیک بود میداد 15 هزار تومن تازه میشد تخفیفم گرفت - بهش زنگ زدم گفت فروخته شده

psp غیر عناوین خودش یه سری بازی psn هم داشت که کمتر تو ایران شناخته شده اس و اکثرا نمیشناسن , بازیا psn بازیا خاص و باحالن که لینک دانلودی ازشون نیست تو اینترنت
لینک سایتی که زیر میذارم سایته که بازیا psn برای دانلود داره راحت میتونی دانلود کنی بازی کنی
Sony Playstation Portable ROMs : Sorted By Time Descending : Page 1

خودم یه بازی دانلود کردم تم بازی ترسناک و ودلهره آور بود بازی از این قرار بود که از سکانس ها فیلمی داستانی تشکیل شده بود که باید از دست یه قاتل فرار میکردی و راه ها انتخابی بود
حجمش 25 مگابایت بود وقتی از حالت فشرده خارج کردم به 140 مگابایت رسید

آره درسته خود psp و بازی هاش واقعا لذت بخشه و یه تجربه فراموش نشدنیه- چون هم کنسول قدرتمندیه هم مدیا پلیره
باور کن همین جستجو کردن و دنبال بازی psp گشتن خیلی حال میده هر چی فکر میکنی اسمشو بنویسی یه بازیش برای psp هست حتی بازی هایی مثل بازی ها مهندسی و ..........

تازه psp انقدر قدرتمنده که شبیه ساز ها زیادی داره مثل شبیه ساز sega satrun
یه پلایگین هم هست که وقتی بریزی رو psp بعضی بازیا رو میشه به صورت 3d بازی کرد از ان عینکا 2 رنگ لازم داره

خواهش میکنم مهدی جان البته قبلا یه تاپیک به اسم طرفدارن psp هم زده بودم
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر