PlayStation Final Fantasy VII remake

سازنده
Square Enix
تاریخ انتشار
April 2020
ناشر
Square Enix
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
106437

Publisher: Square Enix
Developer: Square Enix
Director: Tetsuya Nomura
Producer: Yoshinori Kitase
Writer: Kazushige Nojima
Designer: Tetsuya Nomura
Genre: Japanese Action-Role Playing

106438


106439


106440




Final Fantasy VII Remake E3 trailer

720p - gamersyde

Final Fantasy VII Remake PSX trailer

720p


با تشکر از .Amirone برای کارهای گرافیکی زیبای پست اول


لطفاً هر اطلاعاتی راجع به بازی که باعث لو رفتن محتویات بازی میشه (داستان، گیم پلی و..) رو داخل تگ اسپویل قرار بدید، در غیر اینصورت با کاربر خاطی برخورد خاهد شد.

 
Last edited by a moderator:

ce7en44

کاربر سایت
Mar 4, 2009
8,401
نام
مسلم
گرچه عجیبه ریمستر FF XIII رو ندادن!
نه اتفاقاً منطقی ترین کار همین ریمستر نکردن FFXIII بوده چون ریمستر کردنش به جز اتلاف وقت و هزینه و نیروی انسانی فقط یادآور خاطرات زجرآور گذشته برای طرفداران بوده.
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
وقتی اکثر فاینال ها +۳۰-۴۰ تا اسپل دارن انتظار داشتید چی کار کنن یا چطور تو بازی قرارشون بدن !!! مهم کاربردی بودن مجیک هاست که تو arpg ها کاملا نادیده گرفته میشن یا نهایتا عنصر جزیی و حاشیه ای بازی هستن!

برای من KH3 خیلی لذت بخش بود تا وقتی که از سیستم کمبت ش خسته شدم و فکرکنم اوایل دنیای سوم بازی رو رها کردم. نمیدونم حالا اینجا سیستم مبارزه بالغ تر شده یا نه ولی برای من زیاد لذت بخش نبود که تد تند :X: رو بزنم و در همین حین با دکمه های d pad تو منوی کنار صفحه بازی دنبال یک اسپل بگردم.

هرچند من نمیخوام نظرم رو در گفتگو تحمیل کنم چون اساسا جزئه فن بیس بازی حساب نمیشم ولی خب حداقل به عنوان یک نقش افرینی بلاک باستر که در پیش رو هست دوست داشتم سیستم کمبت زنی این مدلی نباشه
 
  • Like
Reactions: vaan 2

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,965
نام
محمد
نه اتفاقاً منطقی ترین کار همین ریمستر نکردن FFXIII بوده چون ریمستر کردنش به جز اتلاف وقت و هزینه و نیروی انسانی فقط یادآور خاطرات زجرآور گذشته برای طرفداران بوده.
haters ALWAYS gonna hate و اینا
حالا خوبه ردیت و اینا نظرات تعدیل شده، اینجا هنوز همونه. لول
 
  • Like
Reactions: dizzy

Sepi_60

کاربر سایت
Nov 25, 2009
2,234
haters ALWAYS gonna hate و اینا
حالا خوبه ردیت و اینا نظرات تعدیل شده، اینجا هنوز همونه. لول
برا کسایی که اولین فاینال فانتزیشون 13 بوده طبیعیه که روی این بازی حساس باشن:D برای اکثر ماهایی که قبلش شماره های دیگه رو هم تجربه کرده بودیم بازی خسته کننده و ضعیفی بوده. از نظر داستان و شخصیت پردازی کلا زیاد چشمگیر نبود. نه پرتاگنیست خوبی داشت نه ویلین جذابی. بازی به شدت خطی بدون پیچیدگی خاص که در تضاد کامل با روح سری بودش. اون سیستم لول آپ بشدت ساده و آب بندی شده هم بهش اضافه کنید که پکیج تکمیل شه:D موسیقی و گرافیک فقط اوکی بودن. سیستم گیم پلی در مبارزات هم جالب بود ولی در کل برای ساده کردن بازی بودش و بغیر از تعداد محدودی مبارزه، بازی چالش خاصی نداشت. اینو کسی میگه که بازی رو پلات کرده:D 13 یه ناامیدی به تمام معنا بود. حالا شما اولین تجربت از سری بوده و دوسش داشتی اوکی، دلیل نمیشه روی مشکلات بی شمارش چشم پوشی کنیم.
این وسط همیشه 12 مظلومه و هنوز فحش میخوره در صورتی که 12 یه ادونچر واقعی در یه دنیای پهناور با کلی نکات ریز و درشت و چالش های فراوان و چیزهای مخفی برای کشف کردن بودش و باید بیشتر بهش بها داده بشه
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,965
نام
محمد
برا کسایی که اولین فاینال فانتزیشون 13 بوده طبیعیه که روی این بازی حساس باشن:D برای اکثر ماهایی که قبلش شماره های دیگه رو هم تجربه کرده بودیم بازی خسته کننده و ضعیفی بوده. از نظر داستان و شخصیت پردازی کلا زیاد چشمگیر نبود. نه پرتاگنیست خوبی داشت نه ویلین جذابی. بازی به شدت خطی بدون پیچیدگی خاص که در تضاد کامل با روح سری بودش. اون سیستم لول آپ بشدت ساده و آب بندی شده هم بهش اضافه کنید که پکیج تکمیل شه:D موسیقی و گرافیک فقط اوکی بودن. سیستم گیم پلی در مبارزات هم جالب بود ولی در کل برای ساده کردن بازی بودش و بغیر از تعداد محدودی مبارزه، بازی چالش خاصی نداشت. اینو کسی میگه که بازی رو پلات کرده:D 13 یه ناامیدی به تمام معنا بود. حالا شما اولین تجربت از سری بوده و دوسش داشتی اوکی، دلیل نمیشه روی مشکلات بی شمارش چشم پوشی کنیم.
این وسط همیشه 12 مظلومه و هنوز فحش میخوره در صورتی که 12 یه ادونچر واقعی در یه دنیای پهناور با کلی نکات ریز و درشت و چالش های فراوان و چیزهای مخفی برای کشف کردن بودش و باید بیشتر بهش بها داده بشه
مطلقا ربطی به اولین بودن نداره. قیاس هم با شماره های قبلی نکردم. بخوای با قبلیا قیاس کنی و سخت بگیری عملا از بعد از ۹ کلا سری افت کرده و هر کدوم یه ایرادی دارن. من دارم میگم این حجم هیت که دور ۱۳ هست واقعا ماورای کیفیت بازیه. بازی با متای ۸۲-۸۳ با 7 میلیون فروش که ادامش هم 4 میلیون فروخته، جوری ازش حرف زده میشه انگار متاش دور و بر 50-60 شده. بعد نکته فانش اینه که مثلا 15 که یه شاهکار ابدیه تو سری و از بیخ مشکل داره را کسی همچین نظری نداره دربارش. چرا؟ چون 7 تا چپتر اول بازی اپن ورلد بود(حالاا به کیفیت فوق العاده این بخش و فچ کویست هاش کاری نداریم!)
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,177
نام
ماکان
برا کسایی که اولین فاینال فانتزیشون 13 بوده طبیعیه که روی این بازی حساس باشن:D برای اکثر ماهایی که قبلش شماره های دیگه رو هم تجربه کرده بودیم بازی خسته کننده و ضعیفی بوده. از نظر داستان و شخصیت پردازی کلا زیاد چشمگیر نبود. نه پرتاگنیست خوبی داشت نه ویلین جذابی. بازی به شدت خطی بدون پیچیدگی خاص که در تضاد کامل با روح سری بودش. اون سیستم لول آپ بشدت ساده و آب بندی شده هم بهش اضافه کنید که پکیج تکمیل شه:D موسیقی و گرافیک فقط اوکی بودن. سیستم گیم پلی در مبارزات هم جالب بود ولی در کل برای ساده کردن بازی بودش و بغیر از تعداد محدودی مبارزه، بازی چالش خاصی نداشت. اینو کسی میگه که بازی رو پلات کرده:D 13 یه ناامیدی به تمام معنا بود. حالا شما اولین تجربت از سری بوده و دوسش داشتی اوکی، دلیل نمیشه روی مشکلات بی شمارش چشم پوشی کنیم.
این وسط همیشه 12 مظلومه و هنوز فحش میخوره در صورتی که 12 یه ادونچر واقعی در یه دنیای پهناور با کلی نکات ریز و درشت و چالش های فراوان و چیزهای مخفی برای کشف کردن بودش و باید بیشتر بهش بها داده بشه

دقیقا حرفی که میزنی درسته. FFXIII برای فرست تایمرها عالی بود. چون هیچ پیش زمینه ای از FF نداشتن و ناخودآگاه با چیزی مقایسه نمیکردن. در نتیجه در قیاس با سایربازی های نسل خدا بود. ولی فن های قدیمی تر نمیتونستن کنار بیان باهاش. ولی با همه این تفاسیر من گیم پلی FFXIII رو دوست داشتم. بهترین بخش بازی به نظرم همین گیم پلی بود که کمک کرد 250 ساعت بازی کنمش:D ولی داستان و بخصوص شخصیت پردازی تو دیوار بود رسما.
 

Sepi_60

کاربر سایت
Nov 25, 2009
2,234
مطلقا ربطی به اولین بودن نداره. قیاس هم با شماره های قبلی نکردم. بخوای با قبلیا قیاس کنی و سخت بگیری عملا از بعد از ۹ کلا سری افت کرده و هر کدوم یه ایرادی دارن. من دارم میگم این حجم هیت که دور ۱۳ هست واقعا ماورای کیفیت بازیه. بازی با متای ۸۲-۸۳ با 7 میلیون فروش که ادامش هم 4 میلیون فروخته، جوری ازش حرف زده میشه انگار متاش دور و بر 50-60 شده. بعد نکته فانش اینه که مثلا 15 که یه شاهکار ابدیه تو سری و از بیخ مشکل داره را کسی همچین نظری نداره دربارش. چرا؟ چون 7 تا چپتر اول بازی اپن ورلد بود(حالاا به کیفیت فوق العاده این بخش و فچ کویست هاش کاری نداریم!)
خب من به شخصه فکر نمیکنم سری بعد 9 همش در افت بوده. درسته خیلی ها میگن 9 بهترینه ولی 10 هم دستاوردهای زیادی داشته، 12 هم که جز فیوریتهای خودمه:D 14 هم همین الان که داریم صحبت میکنم قشنگ در روزهای اوجشه. 15 رو چون خودم بازی نکردم نظری در موردش ندارم ولی از چیزهایی که دیدم و شنیدم مشکل زیاد داره و قابل دفاع نیستش قطعا. در مورد متای 13 هم حرف و حدیث زیاده. همین بچه های Easy Allies (همون GameTrailers اسبق) یجا گفتن نمره ای که قبلا به 13 دادن بیشتر از چیزیه که حقش بوده. فروش هم بالاخره با توجه به اسم فرنچایز و اون هایپ وحشتناکی که پشتش بود عجیب نبود که اونقدر شه
دقیقا حرفی که میزنی درسته. FFXIII برای فرست تایمرها عالی بود. چون هیچ پیش زمینه ای از FF نداشتن و ناخودآگاه با چیزی مقایسه نمیکردن. در نتیجه در قیاس با سایربازی های نسل خدا بود. ولی فن های قدیمی تر نمیتونستن کنار بیان باهاش. ولی با همه این تفاسیر من گیم پلی FFXIII رو دوست داشتم. بهترین بخش بازی به نظرم همین گیم پلی بود که کمک کرد 250 ساعت بازی کنمش:D ولی داستان و بخصوص شخصیت پردازی تو دیوار بود رسما.
میگم گیم پلیش جالب بود و حتی میشه گفت نوآورانه بودش در نوع خودش بخصوص که حالت نوبتی رو حفظ کردن توش. ولی خیلی ساده کرده بودنش دیگه. خیلی لازم نبود استراتژی بریزی و فکر بکنی. بغیر از یه سری مبارزاتش که اکثرا بخشهای جانبی بازی بودن.
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,030
نام
مازیار
برا کسایی که اولین فاینال فانتزیشون 13 بوده طبیعیه که روی این بازی حساس باشن:D برای اکثر ماهایی که قبلش شماره های دیگه رو هم تجربه کرده بودیم بازی خسته کننده و ضعیفی بوده. از نظر داستان و شخصیت پردازی کلا زیاد چشمگیر نبود. نه پرتاگنیست خوبی داشت نه ویلین جذابی. بازی به شدت خطی بدون پیچیدگی خاص که در تضاد کامل با روح سری بودش. اون سیستم لول آپ بشدت ساده و آب بندی شده هم بهش اضافه کنید که پکیج تکمیل شه:D موسیقی و گرافیک فقط اوکی بودن. سیستم گیم پلی در مبارزات هم جالب بود ولی در کل برای ساده کردن بازی بودش و بغیر از تعداد محدودی مبارزه، بازی چالش خاصی نداشت. اینو کسی میگه که بازی رو پلات کرده:D 13 یه ناامیدی به تمام معنا بود. حالا شما اولین تجربت از سری بوده و دوسش داشتی اوکی، دلیل نمیشه روی مشکلات بی شمارش چشم پوشی کنیم.
این وسط همیشه 12 مظلومه و هنوز فحش میخوره در صورتی که 12 یه ادونچر واقعی در یه دنیای پهناور با کلی نکات ریز و درشت و چالش های فراوان و چیزهای مخفی برای کشف کردن بودش و باید بیشتر بهش بها داده بشه
تقریبا با تمام حرفات موافقم به جز اون بخش پورتاگونیست ۱۳! لایت کارکتر خیلی خوبی بود از همه نظر ، جذابیت ، زیبایی ، شخصیت ! فکر کنم تنها کارکتر کل سری حداقل از ۷ به بعد که این حجم از کاریزما و خفن بودن رو ارائه میداد ! ولی دقیقا مثل یه نیلوفر بود وسط یه مرداب ! کلود وقتی جذابیت پیدا می‌کنه که میزاریش وسط سفیروث و آریس کارکترش شکل میگیره و جذاب میشه!
زیدان فقط یه شوخ طبعی داره تمام جذابیتش به خاطر رابطه با گارنت ه! و بحران هایی که کوجا ایجاد می‌کنه ! تعاملش با vivi سر موجودیت، رقابتش با امارانت، اینا زیدان رو شکل میده
تیدوس با اختلاف بدترین و رو اعصاب ترین و بی لیاقت ترین main سریه ! ولی یونا و ائرون و اون پایان بندی هست تا بتونن این کارکتر رو جمع و جور کنن
Vaan شخصیت خوبی بود ، بکگراند خوبی براش ساختن ، ولی به هیچ وجه در حد شخصیت اصلی نبود ، (اگه تحت تاثیر جو شوننی اون سال ها قرار نمیگرفتن و شخصیت اصلی همون باسچ و لیدی اشلیا میشد خیلی بهتر بود ) ولی بازم اونجا یه لیدی اش و بالتیر و باسچ و فران بودن ، ارتباط خوبی بین کارکتر ها ایجاد کردن ، جوری که کمبود مین خوب رو حس نکنی!
در کل منظورم اینه که تو کل سری این پارتی و ارتباط بین شخصیت ها باعث ایجاد شخصیت پردازی خوب میشد!
اما تو ۱۳ این اتفاق نمیوفته ! همه کارکتر ها شدیدا فرادا هستن ، حتی جریان بازی هم دائما از هم جداشون می‌کنه ! آخه لایت چطوری قراره در کنار هوپ بدرخشه ، کم مونده بود نقش ننه هوپ رو بدن بهش! چه جور رابطه ای قرار بود با یه دهن گشاد مثل اسنو ایجاد کنه ! تو بدو حضور فنگ میشد دید که قراره لایت یه Rival داشته باشه ، اما اونم بعد یکی دو اکت ، کاملا می‌ره سمت وانیل و این بخش هم شکست میخوره ! آخه شخصیتی که نه رقابتی داره ، نه رابطه حتی صمیمانه ، عاشقانه پیشکش ، و نه انتاگونیست سر سخت و جذاب که در تعامل مستقیم با لایت باشه ، حتی اینم باید در نظر بگیریم این وانیل بود که در مرکز داستان نقش ستون داستان و پیوند دهنده کارکتر ها رو ایفا میکرد نه لایت !
کلا اگر ۱۳ داستان و شخصیت پردازیش جذابیتی هم داشت یکی موضوع کلی داستان بود که خیلی عالی بود و سه تا شخصیت مونثش ، لایت و فنگ یه خاطر شخصیت پردازی خوب و قدرت و کاریزما و صد البته جذابیت ظاهریشون و وانیل هم که توضیح دادم ! اسنو هم اگه نقش یه کارکتر لال رو بازی میکرد میتونست کل بازی رو نجات بده !
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,965
نام
محمد
ولی 10 هم دستاوردهای زیادی داشته، 12 هم که جز فیوریتهای خودمه:D 14 هم همین الان که داریم صحبت میکنم قشنگ در روزهای اوجشه.
من کلیت داستانو دارم میگم. این قضیه فیوریت بودن خودش خیلی باعث جانب داری میشه. و الا همین الان کامنتای ماکان و بقیه هست که قبل از اومدن 13 چی درباره 12 فکر می کردن.14 هم که همه میدونیم حساب نیست:D متای 13 را حرفی دربارش نمیزنم. بالفرض گیم تریلرز هم 1 نمره کمتر میداد. متا هم 1 نمره میومد پایین میشد ۸۱. خب؟ بازم با این زباله ای که میگنـ(ید) ۱۳ هست هنوز فاصله زیاده.
هایپ هم بافرض سر خود ۱۳ درست. ۱۳-۲ چرا نزدیک ۵ میلیون فروخت؟!!
 
  • Like
Reactions: dizzy

Sepi_60

کاربر سایت
Nov 25, 2009
2,234
تقریبا با تمام حرفات موافقم به جز اون بخش پورتاگونیست ۱۳! لایت کارکتر خیلی خوبی بود از همه نظر ، جذابیت ، زیبایی ، شخصیت ! فکر کنم تنها کارکتر کل سری حداقل از ۷ به بعد که این حجم از کاریزما و خفن بودن رو ارائه میداد ! ولی دقیقا مثل یه نیلوفر بود وسط یه مرداب ! کلود وقتی جذابیت پیدا می‌کنه که میزاریش وسط سفیروث و آریس کارکترش شکل میگیره و جذاب میشه!
زیدان فقط یه شوخ طبعی داره تمام جذابیتش به خاطر رابطه با گارنت ه! و بحران هایی که کوجا ایجاد می‌کنه ! تعاملش با vivi سر موجودیت، رقابتش با امارانت، اینا زیدان رو شکل میده
تیدوس با اختلاف بدترین و رو اعصاب ترین و بی لیاقت ترین main سریه ! ولی یونا و ائرون و اون پایان بندی هست تا بتونن این کارکتر رو جمع و جور کنن
Vaan شخصیت خوبی بود ، بکگراند خوبی براش ساختن ، ولی به هیچ وجه در حد شخصیت اصلی نبود ، (اگه تحت تاثیر جو شوننی اون سال ها قرار نمیگرفتن و شخصیت اصلی همون باسچ و لیدی اشلیا میشد خیلی بهتر بود ) ولی بازم اونجا یه لیدی اش و بالتیر و باسچ و فران بودن ، ارتباط خوبی بین کارکتر ها ایجاد کردن ، جوری که کمبود مین خوب رو حس نکنی!
در کل منظورم اینه که تو کل سری این پارتی و ارتباط بین شخصیت ها باعث ایجاد شخصیت پردازی خوب میشد!
اما تو ۱۳ این اتفاق نمیوفته ! همه کارکتر ها شدیدا فرادا هستن ، حتی جریان بازی هم دائما از هم جداشون می‌کنه ! آخه لایت چطوری قراره در کنار هوپ بدرخشه ، کم مونده بود نقش ننه هوپ رو بدن بهش! چه جور رابطه ای قرار بود با یه دهن گشاد مثل اسنو ایجاد کنه ! تو بدو حضور فنگ میشد دید که قراره لایت یه Rival داشته باشه ، اما اونم بعد یکی دو اکت ، کاملا می‌ره سمت وانیل و این بخش هم شکست میخوره ! آخه شخصیتی که نه رقابتی داره ، نه رابطه حتی صمیمانه ، عاشقانه پیشکش ، و نه انتاگونیست سر سخت و جذاب که در تعامل مستقیم با لایت باشه ، حتی اینم باید در نظر بگیریم این وانیل بود که در مرکز داستان نقش ستون داستان و پیوند دهنده کارکتر ها رو ایفا میکرد نه لایت !
کلا اگر ۱۳ داستان و شخصیت پردازیش جذابیتی هم داشت یکی موضوع کلی داستان بود که خیلی عالی بود و سه تا شخصیت مونثش ، لایت و فنگ یه خاطر شخصیت پردازی خوب و قدرت و کاریزما و صد البته جذابیت ظاهریشون و وانیل هم که توضیح دادم ! اسنو هم اگه نقش یه کارکتر لال رو بازی میکرد میتونست کل بازی رو نجات بده !
لایت ظاهر و کاریزماش خوب بود ولی عمق کافی نداشت بنظرم. چیزی که من ازش یادمه یه شخصیت اورپرتکتیو برای خواهرش بود که سر همینم با اسنو دعوا داشت همیشه:D تهش هم یاد گرفت که اینطوری نباشه همین :D مثلا کلود چقدر بک گراند داشت و چقدر در داستان بالا پایین شد... فنگ رو منم دوست داشتم و بنظرم از بقیه بهتر بود ولی وانیل با اینکه شخصیت کلیدی در داستان بود ولی بیش از حد رو مخ من بودش بخصوص صداگذاری انگلیسیش که سوهان اعصاب بود:D
من کلیت داستانو دارم میگم. این قضیه فیوریت بودن خودش خیلی باعث جانب داری میشه. و الا همین الان کامنتای ماکان و بقیه هست که قبل از اومدن 13 چی درباره 12 فکر می کردن.14 هم که همه میدونیم حساب نیست:D متای 13 را حرفی دربارش نمیزنم. بالفرض گیم تریلرز هم 1 نمره کمتر میداد. متا هم 1 نمره میومد پایین میشد ۸۱. خب؟ بازم با این زباله ای که میگنـ(ید) ۱۳ هست هنوز فاصله زیاده.
هایپ هم بافرض سر خود ۱۳ درست. ۱۳-۲ چرا نزدیک ۵ میلیون فروخت؟!!
ببین بنظر من یه سری اصول در سری FF هستن که باید رعایت بشن مگرنه من FF نمیدونمشون:D برای من اون دنیای بزرگ که بتونی توش ادونچر داشته باشی و کلی چیزمیز برای کشف کردن داشته باشه و هزارتا چالش مختلف جلوت بزاره و فشنگ حس یه سفر فانتزی رو بتونه بهت بده مهمترین فاکتوره. در کنارش داستان و شخصیت پردازی خوب هم ملاکه. گیم پلی سری هم که خب طبق همون اصول jrpg همیشه بوده و باید باشه. خب اکثر این موارد اصلا در 13 وجود نداره. چون بازی شدیدا خطیه و هیچ ادونچری توش نیست. داستان هم برای من جای دفاعی نداره. این وسط گیم پلی یکم زیرآبی میره و نجات پیدا میکنه فقط.
بین زباله بودن و ناامید کننده بودن فرق زیادیه. یعنی اصلا یکی نیستن. اگه 13 زباله بود من قطعا پلاتش نمیکردم ولی برام ناامید کننده بود.
در مورد مسائل 12 هم بحث زیاده حالا اگه خواستین میتونیم مفصل صحبت کنیم:D ولی همه اون مواردی که در مورد جهان این سری گفتم در 12 موجوده برا همین من بشدت قبولش دارم و بنظرم جز بهترینهای سریه
13-2 رو بازی نکردم نمیتونم نظر بدم ولی اونطور که فهمیدم ورژن بهتر 13 بوده:D پس حقشه که بیشتر تحویل گرفته بشه
 
  • Like
Reactions: Oakenshield

Kourosh

مدیر انجمن
Sep 25, 2005
4,532
نام
کورش
بحث های این تاپیک رو که میخونم حس میکنم کسی اینجا 6 یا 8 رو بازی نکرده. 6 بخاطر دو بعدی بودنش تا حدودی طبیعیه ولی در مورد 8 بحث گیم پلی سری که میشه کسی سیستم جانکشنها که اتفاقا خیلی عالی و کاربردی بود یادش نیست. بحث گشت و گذار و لول دیزاین و پیدا کردن ایتمهای مخفی میشه کسی summon های بینظیر 8 رو یادش نیست. بحث داستان میشه کسی پیچیده ترین داستان سری فاینل فانتزی رو یادش نیست. بحث شخصیت پردازی و کاراکتر میشه کسی squall رو یادش نیست.
باورنکردنیه حتی 13 اینجا طرفدار داره ( به عنوان بدترین بازی سری از نظر من :D ) یا حتی 12 که باعث میشد از هرچی گشت و گذار و پیدا کردن summon هست متنفر بشی(سیستم اتاق به اتاق نقشه) هم اینجا طرفدار داره ولی 8 نه :D
شاید یکی از دلایلش اینه که 8 سورئال ترین FF تاریخ بود و ارتباط گرفتن با موضوعات سورئال برای خیلی ها سخته و اکثر مردم ترجیح میدن حتی در دنیای فانتزی قضایا ساده و رئال تر باشه.
 
  • Like
  • Love
Reactions: Farh@d and ce7en44

Sepi_60

کاربر سایت
Nov 25, 2009
2,234
بحث های این تاپیک رو که میخونم حس میکنم کسی اینجا 6 یا 8 رو بازی نکرده. 6 بخاطر دو بعدی بودنش تا حدودی طبیعیه ولی در مورد 8 بحث گیم پلی سری که میشه کسی سیستم جانکشنها که اتفاقا خیلی عالی و کاربردی بود یادش نیست. بحث گشت و گذار و لول دیزاین و پیدا کردن ایتمهای مخفی میشه کسی summon های بینظیر 8 رو یادش نیست. بحث داستان میشه کسی پیچیده ترین داستان سری فاینل فانتزی رو یادش نیست. بحث شخصیت پردازی و کاراکتر میشه کسی squall رو یادش نیست.
باورنکردنیه حتی 13 اینجا طرفدار داره ( به عنوان بدترین بازی سری از نظر من :D ) یا حتی 12 که باعث میشد از هرچی گشت و گذار و پیدا کردن summon هست متنفر بشی(سیستم اتاق به اتاق نقشه) هم اینجا طرفدار داره ولی 8 نه :D
شاید یکی از دلایلش اینه که 8 سورئال ترین FF تاریخ بود و ارتباط گرفتن با موضوعات سورئال برای خیلی ها سخته و اکثر مردم ترجیح میدن حتی در دنیای فانتزی قضایا ساده و رئال تر باشه.
حالا کی گفت 8 و 6 طرفدار نداره:D اتفاقا 6 از منظر غیر خطی بودن بهترینه توی سری. نیمه دوم بازی عملا به پلیر واگذار میکنه که چطوری داستان رو پیش ببره. یا همینکه یه پرتاگنیست اصلی نداره و داستان حول شخصیتهای مختلفی میگرده که حتی 12 هم از این منظر بهش نمیرسه.
 
  • Like
Reactions: ce7en44

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر