PlayStation Dreams

bc.png
Dreams​
سازنده: Media Molecule​
ناشر: Sony Interactive Entertainment​
پلتفرم: PlayStation 4​
تاریخ عرضه: 16 آوریل 2019​
سبک: Sand Box​
هنگامی که شرکت «مدیا مولکول» در جریان رویداد رونمایی از کنسول پلی‌استیشن 4، تصاویر عجیبی از شخصیت‌هایی که درحال نواختن موسیقی و... نمایش داد، هیچ کس تصور نمی‌کرد که این تصاویر مربوط به عنوانی باشد که در آینده Dreams نامیده می‌شود.​
سپس در مراسم بزرگ E3 سال 2015 بود که شرکت سونی با نمایش این عنوان برای نخستین بار، طرفداران را با یکی از عجیب‌ترین و درعین حال خلاقانه‌ترین آثار ساخته شده روی این پلتفرم آشنا کرد. هدف شما در دریمز ساخت و ساز است و تنها محدودیتی که با آن مواجه می‌شوید، میزان خلاقیت خود خواهد بود! در ادامه به برخی از ویژگی‌های موجود در این اثر می‌پردازیم. این بازی فعلا در Early Access به سر می‌برد. به این معنا که ویژگی‌ها و محتوای آن کامل نبوده و به مرور زمان، چیزهای جدیدی به آن افزوده می‌شود. درحال حاضر برای تهیه این عنوان کافی‌ست تا مبلغی معادل 29.99 دلار بپردازید اما هنگامی که بازی به صورت کامل عرضه شود، هزینه خرید آن به 59.99 دلار افزایش پیدا می‌کند. لازم به ذکر است که خریداران نسخه 30 دلاری بدون پرداخت مبلغی اضافه می‌توانند از ویژگی‌های بازی در هنگام عرضه نهایی استفاده کنند.​
dreams-bc2.jpg
یکی از بخش‌هایی که در بازی اصلی وجود دارد اما به علت ماهیت Early Access دریمز، در نسخه فعلی موجود نیست، بخش داستانی است. طبق صحبت‌های سازنده، این بخش شامل 3 خط داستانی با گیم‌پلی متفاوت و اهدافی تازه می‌شود و به منظور آشنا کردن بازیکن با ویژگی‌های مختلف بازی طراحی خواهد شد. البته نباید انتظار حالت داستانی پیچیده و گسترده‌ای را داشته باشید.​
dreams-bc.png
تمرکز اصلی «دریمز» روی بخش گیم‌پلی است. برای درک بهتر این اثر بد نیست بدانید که دریمز فراتر از یک بازی عمل می‌کند. این عنوان بیشتر شبیه محیطی برای آزمودن خود در زمینه ساخت بازی‌، فیلم، صحنه‌ها و یا به طور کلی، ایده‌هایی‌ست که در ذهن شما می‌گذرد. هرچند که امکان تجربه ساخته‌های دیگران نیز برای شما مهیا شده تا درصورت عدم تمایل به ساخت و ساز، از ساخته‌های دیگران لذت ببرید. برخلاف دیگر ساخته‌ی این تیم، یعنی Little Big Planet، شما در ساخت سبک‌های مختلف محدودیت خاصی ندارید. به ساخت عنوانی اول شخص فکر می‌کنید؟ آیا به تولید فیلم‌های کوتاه علاقه‌مند هستید؟ نواختن موسیقی و ساخت قطعه‌های جدید حرفه شما به حساب می‌آید؟ دریمز پاسخ به تمام این پرسش‌ها را می‌دهد. شما می‌توانید آن چیزی را بسازید که همیشه علاقه داشتید.​
در نگاه اول، ممکن است کنترل و نحوه ساخت و ساز بازی دشوار به نظر برسد، اما این اثر با ارائه روش‌های ساده و قابل فهم، قسمت‌های آموزشی کامل و یک کامیونیتی فعال و همکار، می‌تواند افرادی که حتی علاقه‌ای به این سبک ندارند را نیز جذب کند.​
پرسش و پاسخ
سؤال: تا چه زمانی می‌تونم Dreams رو به قیمت 30 دلار تهیه کنم؟
جواب: مدیامولکول تاریخ دقیقی برای این مورد اعلام نکرده، اما به صراحت گفته که برای مدتی محدود می‌تونید Early Access رو خریداری کنید و بعد از اون، بازی غیر قابل خرید می‌شه تا زمانی که نسخه کامل عرضه بشه.​
سؤال: بعد از خرید نسخه ارلی اکسس، برای تجربه نسخه کامل آیا باید 30 دلار اضافه بپردازم؟
جواب: خیر. درصورت تهیه این نسخه، برای همیشه مالک بازی خواهید شد و تمامی ویژگی‌های جدید را به صورت رایگان دریافت می‌کنید.​
سؤال: من تاحالا بازی نساختم. آیا دریمز نیاز به دانش برنامه نویسی داره؟​
جواب: خیر. دریمز برای همه طراحی شده. حتی اگر علاقه و استعداد ساخت بازی نداشته باشید، این عنوان باعث پیشرفت شما می‌شه.​
سؤال: برای تجربه دریمز حتماً باید کنترلرهای Move و دوربین پلی‌استیشن بخرم؟
جواب: خیر. استفاده از دو مورد یاد شده می‌تواند باعث ایجاد تجربه‌ای متفاوت شود اما با استفاده از کنترلرهای خود کنسول نیز می‌توانید به آسانی از تمامی ویژگی‌های این اثر استفاده کنید.​
با افزوده شدن ویژگی‌های جدید، پست اول آپدیت می‌شود.

با تشکر از کاربر @esm nadaram بابت تصاویر زیبایی که از مرحله ساخته شده خودش فرستاده.
 
آخرین ویرایش:

Infected Area

کاربر سایت
May 24, 2010
3,619
نام
احمد
تاپیک پایین بره با من طرفید. :d
داشته باشید این شاهکار رو. هیچ استدیویی در این صعنت جرأت استارت زدن چنین پروژه ای رو نداره :d
 

ArianAwesome

کاربر سایت
Aug 24, 2014
1,483
درود بابت احداث تاپیک سجاد جان اگه میشه تریلرارم بزار تو همین پست اول یه چیز کامل باشه این پست اول بش مراجعه کنیم همش...
دوتا تریلر هست یکی مال رونمایی ps4 یکی هم مال کنفرانس دیشب
_______________________________
در مورد بازی ایده و کلیت بازی بسیار جالب و دوست داشتنی هست اما چندتا چیز هست که هنوز تو حاله ای از ابهامه

اولش اینکه این بازی اصلا بخش سینگل داره یا نه...درسته خیلی تو بخش کریتینگ قوی شده نسبت به بازی های اصلیشون ولی پلتفرمرهای مدیا همیشه بخش اصلی قدرتمندی رو داشتن!

نکته ی دوم اینکه اینایی که نشون داده شد بازی سازی نبود... عملا انیمیشن سازی بود.
نکته سومی که نگرانشم این بود که مدیا تو دو IP که خلق کرد دوتا شخصیت ماندگار خلق کرد...تو این نسخه اصلا قرار هست یه شخصیت Lead داشته باشیم یا نه؟(اینا مشروط هست که بازی سینگل داشته باشه تازه)
هدف گذاری تو بازی چجوری هست اصلا
امیدوارم تو کنفرانس فرانسه در این موارد یسری حرفها زده بشه مخصوصا بخش سینگل بازی که خیلی مهمه برام!

- - -ویرایش - - -

تاپیک پایین بره با من طرفید. :d
داشته باشید این شاهکار رو. هیچ استدیویی در این صعنت جرأت استارت زدن چنین پروژه ای رو نداره :d

آقا منم ور دستت! :D
 

sajadkh

کاربر سایت
Jul 28, 2012
2,181
نام
Sajjad
درود بابت احداث تاپیک سجاد جان اگه میشه تریلرارم بزار تو همین پست اول یه چیز کامل باشه این پست اول بش مراجعه کنیم همش...
دوتا تریلر هست یکی مال رونمایی ps4 یکی هم مال کنفرانس دیشب
_______________________________
در مورد بازی ایده و کلیت بازی بسیار جالب و دوست داشتنی هست اما چندتا چیز هست که هنوز تو حاله ای از ابهامه

اولش اینکه این بازی اصلا بخش سینگل داره یا نه...درسته خیلی تو بخش کریتینگ قوی شده نسبت به بازی های اصلیشون ولی پلتفرمرهای مدیا همیشه بخش اصلی قدرتمندی رو داشتن!

نکته ی دوم اینکه اینایی که نشون داده شد بازی سازی نبود... عملا انیمیشن سازی بود.
نکته سومی که نگرانشم این بود که مدیا تو دو IP که خلق کرد دوتا شخصیت ماندگار خلق کرد...تو این نسخه اصلا قرار هست یه شخصیت Lead داشته باشیم یا نه؟(اینا مشروط هست که بازی سینگل داشته باشه تازه)
هدف گذاری تو بازی چجوری هست اصلا
امیدوارم تو کنفرانس فرانسه در این موارد یسری حرفها زده بشه مخصوصا بخش سینگل بازی که خیلی مهمه برام!

- - -ویرایش - - -



آقا منم ور دستت! :D
درود ارین جان....تریلر با دو کیفیت به پست اول اضافه شد...
لامصبا چه خلاقیتی دارن:d
 

mikammi

کاربر سایت
Feb 9, 2014
455
نام
shahab
خب، ضمن رسپکت برای نمایش های گوریلا و ناتی داگ، گیم آف د شوی بنده این بازی بود.

ایده چنان جاه طلبانه ست که الان در مورد جزییات گیم پلی و نحوه ی اجرای ایده هیچ تصوری نمی تونم داشته باشم. هنوز معلوم نیست حدود بازی تا کجاست و دقیقا میشه چه کارایی کرد.

چیزی که توی دمو دیدم مثل اینکه میشه هرچی می خوایم توی بازی طراحی کنیم و متحرک کنیم. از همین الان میشه تصور کرد چه کامیونیتی هایی عظیم تشکیل میده بازی. به بازی میخوره که واسه خودش جریانی راه بندازه.

من حتی احتمال میدم بازی علاوه بر متحرک سازی بشه کانسپت های طراحی شده را اینتراکتیو کرد و در اختیار بقیه گذاشت، یعنی بازی ساخت :|

یا حتی بشه تصاویر متحرک معنی دار طولانی و داستان دار به وجود آورد. یعنی فیلم ساخت :|

نقاشی، گرافیک و ویدئو کلیپ و بازسازی فیلم های معروف و ... . این ایده ها قبلا بوده، ولی چیزی که مدیا مولوکول نشون داد وجه عظیم سند باکس و آرتیستیکش و حدود شخصی سازیهاش با قبلی ها قابل مقایسه نیست

بوش میاد کل نسلو میشه با همین سرگرم شد :bighug:
 

kiya

کاربر سایت
Oct 30, 2006
3,332
نام
کیا
چرا انقد خلوته اینجا ؟! فکر منو خیلی به خودش مشغول کرده این لعنتی :D البته به یه نتایجی هم رسیدم...
چیزی که من فهمیدم اینه که هر ابجکتی با هر جنسی که میخواهید میسازید بعد با اون نورها بهش جون میدین ! :D مثلا اونا رو اونجایی که قراره پاهاش بشه میذارید که بتونه راه بره کاراکتر !
احتمالا اشیاء از پیش اماده ی زیادی هم خواهد داشت !
تو همون LBP هم ملت چیزایی میاسختن که مخ ادم سوت میکشید ! :D فقط مشکلش سختیش بود که امیدوارم تو Dreams اسون باشه !
 

robb stark

کاربر سایت
May 3, 2013
2,845
نام
ایلیا
Media Molecule's Dreams Will Support Project Morpheus, It's A Game Maker But Will Have Developer-Created Content
"The main confusion I've seen reading on the net does seem to be that people are like, 'Is it a movie maker? Is it a game maker? What is it?' The communities will probably define that. But it's absolutely a game. We are making games with it. What you will choose to make with it, what the community will choose to make with it -- that's the cool thing. We don't know."
"You can be a game director. You don't have to do anything. Because it's all live, connected online. ... We're pushing collaboration as much as we can. So if you want to be in your bedroom on your own for three days and work on your magnum opus, that's cool. That's legit. But actually, it's a much more welcoming world if you can go in and it's like, 'Hey! This dude over here is building skyscrapers.'"
_______
درباره ساپورت از مورفیوس:
"Let's just say Anton Mikhailov, who helped build the first-ever Morpheus prototype, is at Molecule now. ... So I'll leave it at that."
_______
"At Media Molecule, we're game makers so we're making games with it. So there will be Media Molecule content there. The scope of that is to be announced. But it will be there and it will be good."
 

ArianAwesome

کاربر سایت
Aug 24, 2014
1,483

Destro

Gold User
Apr 18, 2010
3,437
نام
Nightwing
دوستان نمیدونم فقط من اینطوری بودم یا نه اما تریلر بازی یه حس خاصی و به مخاطب القا می کرد اون محیطی که داشت موزیکی که میزد با پیانو یه دنیای خاصی بود امیدوارم بازی اندازه این تریلر جذاب باشه :x
 

s.snake2

کاربر سایت
Jul 29, 2011
738
نام
هادی
خیلی جالبه دقیقا همونطور که خودشون گفتن طی 4سال گذشته به هرکس بازیو نشون دادن طول کشیده تا باهاش ارتباط برقرار کنه،دقیقا الان هم که معرفی شده همینه خیلی ها نمیدونن بازی چیه و قراره چیکار کنه.به نظرم بازی 2017 عرضه میشه ولی خیلی خوشحالم که سونب از الان نمایش بازیو شروع کرده که تا 2017 مردم احتمال زیاد کاملا درکش میکنن.درست مثل LBP که بعد از اون GDC معروف با حضور فیل هریسون فقید:d تازه بازی توجه هارو جلب کرد و اخرش هم اون شاهکار شد:x
به امید موفقیت بازی و سازنده دوست داشتنی و فوق خلاقش:x:bighug:
 

ArianAwesome

کاربر سایت
Aug 24, 2014
1,483
یسری اطلاعات جدید از بازی اومده:

GENERAL

- Dreams is LittleBigPlanet evolved (spiritual successor): The core idea of allowing players to create and share whatever they like remains, but the acts of content creation and consumption both are distinctly different.
- Accessibility is key for Dreams
- Dreams shifts creation into a 3D space.

REMIXING
- Anything that someone creates can be appropriated and repurposed: At some point you might see an element in a dream and you're like, 'I could take that purple elephant and [turn] it into my own creation. So we're hoping for this Lego-like moment where you realize that if you don't quite like how something works, you can mash it up and make it your own

HUBLESS CONNECTED WORLD
- Dreams is much more exploration and MMO-like. Rather than constantly returning to a home screen (like LBP had a hub); instead, it's more like Wikipedia. You search for cucumbers and you end up in Ohio farming and then you get to Batman.

ABOUT THE TRAILER
- [Debut trailer] “for Dreams was done in about two weeks. We took some playable levels and some non-playable levels, basically a cross-section of the content that we had. For example, the polar bear sequence comes out of a snowboarding game crossed with a guy who was building this polar bear character for his daughter.”

HOW YOU PLAY
- It's also indicative of how Dreams is meant to flow, particularly when you fire it up for the first time. Much like actual dreams, there's no story, no continuity that ties everything together… "The idea is that you explore. So you travel through this sequence of dreams of dream-like— I hesitate to say 'levels,' but initially I think they will be game-like levels."

BETA
- "Right now, the team at Media Molecule is working on a beta trial. We haven't got the details of when and what, exactly; that's what comes at Paris. "

Link
 

ArianAwesome

کاربر سایت
Aug 24, 2014
1,483
وب سایت بازی هم افتتاح شد بالاخره اینم یسری توضیحات جدید
Dreams™ is a space where you go to play and experience the dreams of Media Molecule and our community. It’s also a space in which to create your own dreams, whether they’re games, art, films, music or anything in-between and beyond.
http://dreams.mediamolecule.com/
 
  • Like
Reactions: .:miladamiri:.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر