PlayStation Dreams

bc.png
Dreams​
سازنده: Media Molecule​
ناشر: Sony Interactive Entertainment​
پلتفرم: PlayStation 4​
تاریخ عرضه: 16 آوریل 2019​
سبک: Sand Box​
هنگامی که شرکت «مدیا مولکول» در جریان رویداد رونمایی از کنسول پلی‌استیشن 4، تصاویر عجیبی از شخصیت‌هایی که درحال نواختن موسیقی و... نمایش داد، هیچ کس تصور نمی‌کرد که این تصاویر مربوط به عنوانی باشد که در آینده Dreams نامیده می‌شود.​
سپس در مراسم بزرگ E3 سال 2015 بود که شرکت سونی با نمایش این عنوان برای نخستین بار، طرفداران را با یکی از عجیب‌ترین و درعین حال خلاقانه‌ترین آثار ساخته شده روی این پلتفرم آشنا کرد. هدف شما در دریمز ساخت و ساز است و تنها محدودیتی که با آن مواجه می‌شوید، میزان خلاقیت خود خواهد بود! در ادامه به برخی از ویژگی‌های موجود در این اثر می‌پردازیم. این بازی فعلا در Early Access به سر می‌برد. به این معنا که ویژگی‌ها و محتوای آن کامل نبوده و به مرور زمان، چیزهای جدیدی به آن افزوده می‌شود. درحال حاضر برای تهیه این عنوان کافی‌ست تا مبلغی معادل 29.99 دلار بپردازید اما هنگامی که بازی به صورت کامل عرضه شود، هزینه خرید آن به 59.99 دلار افزایش پیدا می‌کند. لازم به ذکر است که خریداران نسخه 30 دلاری بدون پرداخت مبلغی اضافه می‌توانند از ویژگی‌های بازی در هنگام عرضه نهایی استفاده کنند.​
dreams-bc2.jpg
یکی از بخش‌هایی که در بازی اصلی وجود دارد اما به علت ماهیت Early Access دریمز، در نسخه فعلی موجود نیست، بخش داستانی است. طبق صحبت‌های سازنده، این بخش شامل 3 خط داستانی با گیم‌پلی متفاوت و اهدافی تازه می‌شود و به منظور آشنا کردن بازیکن با ویژگی‌های مختلف بازی طراحی خواهد شد. البته نباید انتظار حالت داستانی پیچیده و گسترده‌ای را داشته باشید.​
dreams-bc.png
تمرکز اصلی «دریمز» روی بخش گیم‌پلی است. برای درک بهتر این اثر بد نیست بدانید که دریمز فراتر از یک بازی عمل می‌کند. این عنوان بیشتر شبیه محیطی برای آزمودن خود در زمینه ساخت بازی‌، فیلم، صحنه‌ها و یا به طور کلی، ایده‌هایی‌ست که در ذهن شما می‌گذرد. هرچند که امکان تجربه ساخته‌های دیگران نیز برای شما مهیا شده تا درصورت عدم تمایل به ساخت و ساز، از ساخته‌های دیگران لذت ببرید. برخلاف دیگر ساخته‌ی این تیم، یعنی Little Big Planet، شما در ساخت سبک‌های مختلف محدودیت خاصی ندارید. به ساخت عنوانی اول شخص فکر می‌کنید؟ آیا به تولید فیلم‌های کوتاه علاقه‌مند هستید؟ نواختن موسیقی و ساخت قطعه‌های جدید حرفه شما به حساب می‌آید؟ دریمز پاسخ به تمام این پرسش‌ها را می‌دهد. شما می‌توانید آن چیزی را بسازید که همیشه علاقه داشتید.​
در نگاه اول، ممکن است کنترل و نحوه ساخت و ساز بازی دشوار به نظر برسد، اما این اثر با ارائه روش‌های ساده و قابل فهم، قسمت‌های آموزشی کامل و یک کامیونیتی فعال و همکار، می‌تواند افرادی که حتی علاقه‌ای به این سبک ندارند را نیز جذب کند.​
پرسش و پاسخ
سؤال: تا چه زمانی می‌تونم Dreams رو به قیمت 30 دلار تهیه کنم؟
جواب: مدیامولکول تاریخ دقیقی برای این مورد اعلام نکرده، اما به صراحت گفته که برای مدتی محدود می‌تونید Early Access رو خریداری کنید و بعد از اون، بازی غیر قابل خرید می‌شه تا زمانی که نسخه کامل عرضه بشه.​
سؤال: بعد از خرید نسخه ارلی اکسس، برای تجربه نسخه کامل آیا باید 30 دلار اضافه بپردازم؟
جواب: خیر. درصورت تهیه این نسخه، برای همیشه مالک بازی خواهید شد و تمامی ویژگی‌های جدید را به صورت رایگان دریافت می‌کنید.​
سؤال: من تاحالا بازی نساختم. آیا دریمز نیاز به دانش برنامه نویسی داره؟​
جواب: خیر. دریمز برای همه طراحی شده. حتی اگر علاقه و استعداد ساخت بازی نداشته باشید، این عنوان باعث پیشرفت شما می‌شه.​
سؤال: برای تجربه دریمز حتماً باید کنترلرهای Move و دوربین پلی‌استیشن بخرم؟
جواب: خیر. استفاده از دو مورد یاد شده می‌تواند باعث ایجاد تجربه‌ای متفاوت شود اما با استفاده از کنترلرهای خود کنسول نیز می‌توانید به آسانی از تمامی ویژگی‌های این اثر استفاده کنید.​
با افزوده شدن ویژگی‌های جدید، پست اول آپدیت می‌شود.

با تشکر از کاربر @esm nadaram بابت تصاویر زیبایی که از مرحله ساخته شده خودش فرستاده.
 
آخرین ویرایش:

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,001
نام
آریا
اين ويديو رو با فيلتر شكن ببينيد.

از لحاظ طراحي با بقيه چيزا خيلي فرق ميكنه.


اصلا طراحيش فوق العاده هست
الله اکبر!!! :|
چیزی که من دارم توی این ساخته‌های ملت می‌بینم اینه که طراحی بازی فقط یه بخش ماجراست و از اون طرف میشه انیمیشن‌های کوتاه به شدت خفنی هم با Dreams ساخت!
کلاً به خاطر ویژگی‌های Dreams و باز گذاشتن دست آدم برای طراحی به سبک‌های گرافیکی مختلف، رسماً میشه گفت یه استودیوی انیمیشن‌سازی هست که اجازه میده بدون دنگ و فنگ و سخت‌افزارهای پیچیده، فقط با یدونه PS4 ایده‌هامون رو برای ساخت انیمیشن‌های کوتاه عملی کنیم و چیزهایی بسازیم که مدت‌ها توی ذهن‌مون بوده و امکان نمایش‌شون رو نداشتیم!
 

Fenris Wolf

کاربر سایت
Jan 9, 2009
8,739
نام
شروین
من متاسفانه فرصت نکردم به اندازه کافی وقت صرف بازی کنم، نهایتاً 3 روز بازی کرده باشمش :D
ولی توی این مدت فهمیدم که بازی برای کسایی که LBP زدن حس و حال شدیداً آشنایی داره.
از طرفی محدودیتای بازیکن توش صفره اما محدودیت سخت افزار می‌تونه کار برای ساخت و سازهای بزرگ رو یکم دشوار بکنه
و از کنترلش هم اصلا خوشم نیومد چون کنترل imp با سنسور حرکتی دسته یه کار شدیدا عذاب آوره و عادت کردن بهش زمان بره.
چیزایی هم که ملت خلق کردن فراتر از حد تصوراته واقعا :D
 

SHAYAN1999

کاربر سایت
Sep 19, 2014
1,342
من متاسفانه فرصت نکردم زیاد وقت صرف بازی کنم، نهایتاً 3 روز بازی کرده باشمش :D
ولی توی این مدت فهمیدم که بازی برای کسایی که LBP زدن حس و حال شدیداً آشنایی داره.
از طرفی محدودیتای بازیکن توش صفره اما محدودیت سخت افزار می‌تونه کار برای ساخت و سازهای بزرگ رو یکم دشوار بکنه
و از کنترلش هم اصلا خوشم نیومد چون کنترل imp با سنسور حرکتی دسته یه کار شدیدا عذاب آوره و عادت کردن بهش زمان بره.
چیزایی هم که ملت خلق کردن فراتر از حد تصوراته واقعا :D
dreams on ps5 ... 8->:D
فک کنم باید move بگیریم ... :(:|
 

esm nadaram

کاربر سایت
Jan 24, 2010
2,676
نام
حسین
dreams on ps5 ... 8->:D
فک کنم باید move بگیریم ... :(:|
خودمم خيلي مشكل دارم با اين نحوه كنترلر ،
ولي اينجور كه خوندم ظاهرا اولش خيلي سخت و رو مخه ولي بعد از چند روز كه دستتون راه افتاد خيلي باهاش صفا ميكنيد.

ولي من بازم روش معمولي رو ترجيح ميدم :D
 

.:miladamiri:.

کاربر سایت
Oct 19, 2012
1,865
نام
میلاد
من متاسفانه فرصت نکردم به اندازه کافی وقت صرف بازی کنم، نهایتاً 3 روز بازی کرده باشمش :D
ولی توی این مدت فهمیدم که بازی برای کسایی که LBP زدن حس و حال شدیداً آشنایی داره.
از طرفی محدودیتای بازیکن توش صفره اما محدودیت سخت افزار می‌تونه کار برای ساخت و سازهای بزرگ رو یکم دشوار بکنه
و از کنترلش هم اصلا خوشم نیومد چون کنترل imp با سنسور حرکتی دسته یه کار شدیدا عذاب آوره و عادت کردن بهش زمان بره.
چیزایی هم که ملت خلق کردن فراتر از حد تصوراته واقعا :D
شروين گفتى lbp ياد مرحله ساختنمون افتادم =))
چقدر خوب بود واقعا، كلى خودمونو ميكشتيم تا بازديدش به 50 برسه براى تروفى :D
مرحله كشتى كه من ساخته بودم واى =))
خداكنه اين ديگه تروفى بازديد نداشته باشه 8-| :D
 
  • Like
Reactions: Fenris Wolf

Fenris Wolf

کاربر سایت
Jan 9, 2009
8,739
نام
شروین
شروين گفتى lbp ياد مرحله ساختنمون افتادم =))
چقدر خوب بود واقعا، كلى خودمونو ميكشتيم تا بازديدش به 50 برسه براى تروفى :D
مرحله كشتى كه من ساخته بودم واى =))
خداكنه اين ديگه تروفى بازديد نداشته باشه 8-| :D
:)) عجب داستانی داشتیم :D

من داشتم فکر می‌کردم چقدر خوب میشد یه پشتیبانی از موس و کیبورد می‌ذاشتن ولی یهو یادم افتاد که خودشون بازیو با دسته ساختن طبق چیزایی که قبلاً گزارش شده بود :( :D
 

Big boss_returns

کاربر سایت
Jan 29, 2019
965
نام
ژوبین
:)) عجب داستانی داشتیم :D

من داشتم فکر می‌کردم چقدر خوب میشد یه پشتیبانی از موس و کیبورد می‌ذاشتن ولی یهو یادم افتاد که خودشون بازیو با دسته ساختن طبق چیزایی که قبلاً گزارش شده بود :( :D
کیبورد گفتن میشه:D
 

darkworld

کاربر سایت
Oct 22, 2011
2,568
من هنوزم یه چیزایی رو نگرفتم. یعنی با این بازی میشه هر نوع بازی ساخت(2d-3d) یعد واسه بقیه share کرد بقیه استفاده کنن؟ اینجور باشه که انقلابی میشه تو صنعت بازی.
 

esm nadaram

کاربر سایت
Jan 24, 2010
2,676
نام
حسین
خو اینارو نشستن با نسخه بتا تو یه هفته ساختن اگر قرار باشه 1 سال روشون وقت گذاشته بشه از بازی اصلی هم بهتر میشن
اون كه ١٠٠ البته ولي تو همين مدت كم، بازيها خيلي با كيفيت تر ساختن
من هنوزم یه چیزایی رو نگرفتم. یعنی با این بازی میشه هر نوع بازی ساخت(2d-3d) یعد واسه بقیه share کرد بقیه استفاده کنن؟ اینجور باشه که انقلابی میشه تو صنعت بازی.

بله دقيقا همينه ، اون ويديو ها رو كه صفحه قبل گذاشتم ببين. مخصوصا بخش گيم پلي
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر