PlayStation The Last Guardian

اخطار: هرگونه صحبت در مورد داستان و مراحل بازی [خارج از اسپویلر] که به نوعی بتواند چیزی را برای کاربران لو بدهد ممنوع است

0f58_the_last_guardian.png


توسعه دهنده: gen DESIGN / Japan Studio
ناشر: Sony Interactive Entertainment
طراح، نویسنده و کارگردان: Fumito Ueda
تهیه کننده: Yasutaka Asakura
آهنگساز: Takeshi Furukawa
پلتفرم: PS4
ژانر: Action Adventure
تاریخ انتشار:
ژاپن / آمریکای شمالی / استرالیا: December 6, 2016
اروپا: December 7, 2016
باکس آرت:
3nv7_tlg_box.png


5hmx_information.png

The Last Guardian سومین ساخته Team Ico که حال با نام "gen DESIGN" فعالیت می کند، از میانه های سال 2008 پس از کلید خوردن پروسه های تحقیقاتی اولیه آن با اسم رمز Project Trico وارد مراحل توسعه شده تا یک سال بعد به صورت رسمی در طی مراسم E3 معرفی شود. بعد از آن پروژه با نمایش کوتاهی در TGS نیز همراه شد ولی از آن نقطه به بعد The Last Guardian با عدم انتشار خود در تاریخ مقرر که تابستان 2010 بود کم کم پا به برزخ توسعه خودش گذاشت و به دنبال آن، شایعاتی از به بن بست رسیدن پروژه بالا گرفت که با جدا شدن Fumito Ueda طراح و کارگردان آن در همان سال آن شایعات به خودش رنگ صحت گرفت.

در میانه های سال 2012 پس از مشخص شدن سخت افزار کنسول نسل بعدی سونی، تیم کوچکی به کُندی مشغول به انتقال و بهینه سازی پروژه برای PS4 شدند. بعد از آن در تابستان 2014، Ueda با تأسیس استدیوی تازه ای و کوچاندن اعضای تیم سابقش به آن جا کار بر روی The Last Guardian که حال مراحل Re-Engineering را تماماً پشت سر گذاشته بود، با جدیت از سر گرفت تا به دنبال آن پروژه 7 ساله تیم که البته در واقع بیشتر از 3 سال تحت ساخت نبوده، سرانجام در E3 ـه 2015 دوباره رونمایی شده و برای عرضه در سال بعد در نظر گرفته شود.

The Last Guardian روایت گر قصه پسربچه ای بی نام است که پس از تبعید و حبس در دژی بزرگ با پیدا کردن موجودی افسانه ای که او را Trico صدا می کند قصد رویارویی با نگهبانان شبح مانند آن قصر و فرار به بیرون از دیوارهای بلندش را می کند. این که داستان این دو چطور تمام می شود را نمی دانیم که البته Ueda خودش می گوید که این قصه تنها بهانه و بستری برای نشان دادن ارتباط میان این دو است که هر چند با رفتاری سرد و توأم با نافرمانی و بی اعتمادی از هر دو طرف شروع می شود ولی قرار است که گره میانشان با پیشروی در قصه محکم و محکم تر شود.

6wnq_news.png

  • Fumito Ueda مصاحبه های مفصلی با رسانه های ژاپنی انجام می دهد و اطلاعات تازه ای از روند توسعه بازی به اشتراک می گذارد (متن مصاحبه)
  • در تاریخ 2 نوامبر آقای Yoshida طی گفت و گویی با وبسایت Gamespot اعلام می کند که در رابطه با نمایشهای جدید The Last Guardian محتاطانه عمل خواهد شد (منبع)
  • سونی در مراسم GDC 2016 بار دیگر انتشار The Last Guardian در سال جاری را تایید کرد (منبع)
  • آقای Phillipe Cardon معاون بخش اروپایی Sony نیز در مصاحبه ای با وبسایت فرانسوی Challenges، انتشار The Last Guardian در سال جاری را تایید کرد (منبع)
  • در تاریخ 12 سپتامبر، Shuhei Yoshida در قالب پستی در PS Blog اعلام کرد که تیم سازنده برای ارائه بی نقص ترین و پالیش شده ترین تجربه ممکن به مقداری زمان بیشتر احتیاج دارد و تاریخ عرضه بازی رسما به 6 دسامبر موکول شد (منبع)
  • در تاریخ 22 اکتبر، آقای Shuhei Yoshida در حساب توییتر خود خبر گلد شدن بازی را به صورت رسمی اعلام کرد (منبع)
w4uf_reviews.png


" تعظیم کن "

Washington Post - 10/10 - A Gaming Masterpiece
Telegraph - 5/5
PlayStation LifeStyle - 10/10
Guardian - 5/5
Time - 5/5
Hardcore Gamer - 5/5
Easy Allies - 5/5
Digitally Downloaded - 5/5
New York Daily News - 5/5
The Daily Dot - 5/5
Playstation Official Magazine UK - 10/10
Gameblog.fr - 10/10
Gamespot - 9/10
EDGE - 9/10 - Game of the Year
...

sivp_characters.png


0c44_characters_the_boy.jpg

پسربچه بی هویت قصه که بازیکن کنترل او را دست می گیرد با داشتن تتوهایی گرفته شده از قبایل "سمون" و "مائوری" بر روی بدن خودش این نظریه که شاید شبیه به پسربچه Ico بخاطر نشان هایی که در بین اهالی او شیطانی قلمداد می شوند – دو شاخ بر روی سر – حال در این قلعه حبس شده را تقویت می کند. پسربچه برای رو به رو شدن با نگهبان های قصر به Trico متکی است و Trico هم برای رهایی از غل و زنجیر فیزیکی خودش و ترس های روانی اش از محیط قصر به پسربچه.

ujd7_characters_trico.jpg

Trico موجود اسرارآمیزی که پسربچه او را پیدا و آزاد می کند، ترکیبی از حیوانات مختلف از جمله عقاب، گربه و سگ است. Trico حیوان ماده قصه، دو بال دارد که شاید با بزرگ شدن جثه اش بتواند با آنها پرواز کند و یا شاید هم صرفاً عملکردی شبیه به پره های ماهی در زیر آب را برایش داشته باشند. او همینطور دو شاخ شکسته شده نورانی و چشمانی با امکان تغییر رنگ بسته به احساساتش دارد. اینکه چرا Trico در قصر غل و زنجیر شده و چرا از نماد تک چشم می ترسد و اینکه آیا موجودات دیگری شبیه به او هم در این دژ وجود دارند همگی از همان جنس سوالات بی جواب کارهای Ueda هستند و هنوز زود است که بدانیم ماجرا از چه قرار است.

gjmi_characters_unknown_enemies.jpg

نگهبانان قصر که از سر تا پا در زره پوشیده شده هستند از یک جهت می توانند به دشمنان کرکتر اصلی در Ico و SotC ارتباط مفهومی داشته باشند و آن هم این نکته که بنظر می رسد جسمی ندارند و روح سیاهی که درون آنهاست ماهیت وجودشان باشد. با این تفاوت که بجای آنکه شبیه به Ico پسربچه با خود این ارواح درگیر شود، در این جا شبیه به SotC در کالبدی زره ای فرو رفته اند و ظاهراً با خارج شدن روح از این کالبد است که از بین می روند. اینکه چه چیزی این نگهبانان ناشناخته قصر را به نگه داشتن پسربچه و Trico در قصر وادار می کند و در پشت سر چه اتفاقی در حال رخ دادن است تاکنون به صورت راز باقی مانده است.

ayz2_screenshots.png


...

nlzo_artworks.png


...

...

ipeo_videos.png


ndze_e32015trailer.jpg

The Last Guardian - E3 2015 Trailer | PS4
480p - 720p - 1080p - GAMERSYDE - YouTube - آپارات
+
5ibn_ignvideopreview.jpg

The Last Guardian: Bringing Trico to Life - IGN First
480p - 720p - 1080p - YouTube - آپارات
+
grac_epicsoundtrack.jpg

Crafting The Last Guardian's Epic Soundtrack - IGN First
480p - 720p - 1080p - YouTube - آپارات
+
gdy2_e32016trailer.jpg

The Last Guardian - E3 2016 Trailer | PS4
480p - 720p - 1080p - GAMERSYDE - YouTube - آپارات
+
79l5_retrospectivevideo.jpg

The Last Guardian - ICO & Shadow of the Colossus Retrospective Video | PS4
360p - 720p - YouTube - آپارات
+
s2rg_actiongameplaytrailer.jpg

The Last Guardian – Action Gameplay Trailer | PS4
480p - 720p - 1080p - YouTube - آپارات
+
dact_cinematictrailer.jpg

The Last Guardian – CG Cinematic Trailer | PS4
480p - 720p - 1080p - YouTube - آپارات
+
38ta_introductionvideo.jpg

The Last Guardian - Introduction Video
1080p - YouTube - آپارات

f6l3_creators.png

Ico، اولین ساخته این تیم از یک جهت با The Last Guardian شباهت زیادی دارد، از آنجایی که Ico نیز در ابتدا برای PS1 در نظر گرفته شده با یک تأخیر یک ساله به PS2 منتقل شد تا ساخت آن نزدیک به 4 سال وقت بگیرد. بعد از آن Shadow of the Colossus با وجود آنکه ساخت آن عملاً قبل از انتشار Ico کلید خورده بود نیز از قائده پروسه طولانی ساخت در کارهای Ueda استثنا نشد و 4 سال دیگر از تیم وقت گرفت و از همین بُعد Yohsida آنها را ملقب به Team Olympic می کرد.

البته پروسه طولانی ساخت کارهای Team Ico با در نظر گرفتن اینکه Team Ico در هنگام ساخت هر دو کار در بهترین حالت ممکن 20-25 نفر عضو ثابت داشت تعجب برانگیز نیست، قائده ای که برای gen DESIGN فعلی و The Last Guardian نیز صادق است و همین مسئله تیم را وادار می کند تا بخشی از کارشان را به عهده اعضای Japan Studio بگذارند.

امّا با این همه چرایی اینکه The Last Guardian در طی همه این 7 سال در معرض توجه بوده را قاعدتاً باید در دو اثر قبلی Fumito Ueda طراح، نویسنده و کارگردان آن جستجو کرد، Ico و Shadow of the Colossus. اطلاعات بیشتر ...

 
آخرین ویرایش:

M ξ λ δ ζ

کاربر سایت
Feb 11, 2011
6,215
نام
مهدی
از دوستان کسی سیو مربوط به تروفی The Call Nature رو نداره بهم بده؟!
مثل اینکه اگه از چکپوینت دوباره لود کنی بازم میده تروفی رو !
 
  • Like
Reactions: KiDD

mostafaskip

کاربر سایت
May 28, 2015
502
نام
مصطفی
بعد از گذشت دو سال که دیسک بازی تو کمد افتاده بود و داشت خاک میخورد بالاخره هفته پیش تصمیم گرفتم این بازی رو تجربه کنم و الان میفهمم که چقدر جاهل و غافل بودم

فعلا چون چندساعتی از پایان بازی میگذره نمیتونم با کلمات بازی رو توصیف کنم
فقط اینو بدونید که ما با یک بازی ویدیویی طرف نیستیم با یک چشمه زلال هنر و نبوغ طرفیم
 

zilyzal

کاربر سایت
Feb 10, 2017
3,084
بعد از گذشت دو سال که دیسک بازی تو کمد افتاده بود و داشت خاک میخورد بالاخره هفته پیش تصمیم گرفتم این بازی رو تجربه کنم و الان میفهمم که چقدر جاهل و غافل بودم

فعلا چون چندساعتی از پایان بازی میگذره نمیتونم با کلمات بازی رو توصیف کنم
فقط اینو بدونید که ما با یک بازی ویدیویی طرف نیستیم با یک چشمه زلال هنر و نبوغ طرفیم
نمیدونم shadow of colossus رو بازی کردید یا نه ولی اگه نرفتید حتما نسخه ریمیک رو بگیرید بازی کنید اوج هنر و نبوغ اوئدا رو ببینید shadow of colossus یه شاهکار تمام عیار بوده و هست
 

mostafaskip

کاربر سایت
May 28, 2015
502
نام
مصطفی
نمیدونم shadow of colossus رو بازی کردید یا نه ولی اگه نرفتید حتما نسخه ریمیک رو بگیرید بازی کنید اوج هنر و نبوغ اوئدا رو ببینید shadow of colossus یه شاهکار تمام عیار بوده و هست
دقیقا بعد از تموم شدن TLG رفتم سراغش و الان یه دو ساعتیشو بازی کردم اما فعلا نمیتونم نظرمو بگم...باید تا آخر برم
 

Batsy

“Tots Units Fem Força” «Més que un club»
کاربر سایت
Apr 29, 2008
3,238
این بازی جایگاه خاصی تو قلب من داره. وقتی تمومش کردم مثل دختر 15 ساله ای که با BFش کات کرده داشتم گریه میکردم :D

جدی؟
من بازی رو دراپ کردم بعد از 3 4 ساعت بازی،واقعا بازی برام کشش نداشت،ارزش داره برم سراغش باز؟
 

hbmss

کاربر سایت
Aug 24, 2012
1,312
نام
hosein
منم تو گرفتن بازی موندم عاشق SOTC هستم ولی نمیدونم همون تجربه رو به من میده یا نه؟
این بازی تفاوت های میکنه با شادو این بیشتر نزدیک به ایکو هست اما اگه از ساخته های فامیتو خوشتون بیاد لست هم یکی از بهترن بازی هاتون میشه
 

hbmss

کاربر سایت
Aug 24, 2012
1,312
نام
hosein
این بازی عشق خالصه.
بازی نیست،بیشتر شبیه به رویا دیدنه.
کاش تریکو یک موجود واقعی بود.
بهتون پیشنهاد میدم اگه جای میدونید که پلی استیشن وی آر دارن حتما دموی لست گاردین رو دانلود کنید و تجربش کنید ( تریکو رو یک قدمیتون میبینید صورت توی صورت باقیش لو نمیدم ) تجربه به شدت منحصر به فرد هست
 

hbmss

کاربر سایت
Aug 24, 2012
1,312
نام
hosein
برو بچ فن بازی با توجه به اینکه من جدیدا یه بار دیگه بازی رو کردم کسی پایه هست نظرمون رو در مورد داستان توی اسپویل بگیم و به نظرتون داستان این بنا و نگهبان ها و تریکو ها چیه ؟
 

Taha75

کاربر سایت
Jan 24, 2022
1,640
نام
طاها
واقعا بازی زیبا و دلنشین هست با گرافیک هنری و طراحی محیط زیبا . فیزیک بازی عالیه . گرافیک فنی طبیعی و قوی . کلا جواهری هست که کمتر بهش پرداخته شده .
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر