نمایشگاه/رویداد SONY E3 2015 Press Conference

بهترین کنفرانس سونی در E3؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    198
  • نظرسنجی بسته شده است .

kiya

کاربر سایت
Oct 30, 2006
3,332
نام
کیا

با دورد
سونی تاریخ و ساعت کنفرانس خودش رو در E3 اعلام کرد سه شنبه 26 خرداد ساعت 5:30 بامداد بوقت تهران
همونطور که از تصویر مشخصه سونی تولد 20 سالگی پلی استیشن رو فراموش نکرده و شاید این نشونه خوبی از یه E3 خیلی خوب باشه !

کنفرانس رو میتونید بصورت زنده از Twitch.tv ، سایت رسمی پلی استیشن ، YT ، IGN و Gamespot تماشا کنید همچنین به احتمال زیاد مثل پارسال سونی App مخصوص E3 برای PS4 میده و از طریق اون هم میشه دید !


Electronic Entertainment Expo یا E3 برای گیمرها همیشه بزرگترین رویداد بوده و با اتفاقای خوب یا بد و سورپرایزهاش همه مارو هیجان زده کرده با توجه به سکوت طولانی خیلی از استودیوهای داخلی سونی میشه انتظار داشت امسال شاهد معرفی هایی از استودیوهای 1st Party باشیم
سونی قبلا اعلام کرده بود که همه استودیوها در حال کار بر روی پروژه هایی هستن


استودیوهایی مثل JAPAN STUDIO که اخرین بازی که با همکاری FromSoftware ساختن و مورد توجه و تحسین گیمرها و منتقدها قرار گرفت ولی بازی که ما از اونها میخواهیم چیزی نیست جز The Last Guardian ! :D
ماجرای این بازی بر میگرده به خیلی وقت پیش شاید اوایل نسل هفت بود که یه خبرنگار گفته بود که سونی تصاویر بازی رو نشونش داده که باورش نمیشده اون بازی بوده یا واقعیت !
چند سال بعد با لو رفتن یک ویدئوی خیره کننده با اسم پروژه Trico همه جا صحبت از این بازی شد تا سونی در E3 2009 بازی رو بطور رسمی با نام The Last Guardian معرفی کرد
از اون روز تا الان حتی یه تصویر جدید از این بازی منتشر نشده ! خیلی ها میگن کنسل شده خیلی ها هم همچنان منتظر هستن ...


Gran Turismo بعنوان پرفروش ترین فرنچایز سونی یکی از مهمترین و محبوبترین انحصاریهای پلتفرم پلی استیشن بوده ولی مشکلات ساخت بازی برای PS3 باعث شد تا ساخت بازی خیلی طولانی بشه و اونطور که باید به یه GT عالی تبدیل نشه ولی حالا بعد از گذشتن تقریبا دو سال از عرضه PS4 انتظار میره حداقل یه نسخه Prologue از GT7 معرفی بشه
شخصا برای من این به تنهایی میتونه بهترین خبر باشه.


بازی بعدی که معرفی شده ولی باید تقریبا مدت زیادی برای انتشارش منتظر باشیم
یه گیم پلی خیره کننده مثل چیزی که از Uncharted 2 در E3 2009 دیدیم به اضافه معرفی سه گانه Uncharted برای PS4 میتونه سختی این انتظار رو کمتر کنه !


مدت زیادیه که GG روی عنوانی جدا از KZ در حال کاره ظاهرا پروژه با اسم رمز Horizon در حال ساخت هست و بنظر میاد سبک این عنوان RPG باشه و با توجه به Artwork هایی که مدتی قبل در اینترنت پخش شده بود انتظار میره تو بازی شاهد مقابله انسانهای با سلاح های مبتدی و روبات های غول اسا باشیم !
اطلاعات کامل از پروژه Horizon با تشکر از Lord Zeus عزیز .



خیلی بعیده Mm با دوتا بازی به E3 بیاد احتمالا با نمایشی از Tearaway همه مارو رو در انتظار دیدن پروژه جدیدشون بذارن که از اون تنها نمایشی عجیب در رونمایی PS4 دیده بودیم !



بعد از مشکلاتی که در Sony Santa Monica پیش اومد و باعث کنسل شدن یه پروژه بزرگ شده بود شاید باید فقط منتظر نمایشی کوتاه از GoW III روی PS4 باشیم !

از استودیوهای 1st Party دیگه مثل Guerilla Cambridge و Bend Studio و London Studio هم میشه انتظار نمایش پروژه هاشون رو داشت با توجه به سکوت طولانی که داشتن
از 2nd Party ها میشه به Insomniac و Quantic Dream و Tequila Works و The Chinese Room اشاره کرد که خیلی هاشون خیلی وقته که بازیشون معرفی شده ولی خبری ازشون نیست !
از 3rd Party ها هم دو تا بازی معرفی شده داریم که ممکنه نمایش گیم پلی از اونها ببینیم ABZU از Giant Squid و Let it Die از Suda51
انحصاری دیگری که تقریبا میشه تایید شده دونستش عنوانی RPG از استودیوی LEVEL 5 هست که احتمال خیلی زیاد امسال معرفی خواهد شد
نمایش انحصاریهای دیگه مثل Persona 5 و Wild هم دور از انتظار نیست.

از بازیهای دیگه که احتمال نمایش اونها بالاست میشه به SF V و AC Syndicate و Star Wars Battlefront اشاره کرد که همیشه زمان زیادی از کنفرانس رو به خودشون اختصاص میدن !

مرسی E3 خوبی داشته باشید ...
 
آخرین ویرایش:

OMG

کاربر سایت
Sep 17, 2012
4,223
نام
امیرحسین
این حرکت شنمو یکم ضایع نبود؟ یعنی چی تو کنفرانست نمایش بدی بعد بگی پولشو ما نمی دیم خودتون بدین:|
پ.ن: البته من که خوشحالم، اینطور نبود واسه PC نمیومد:))
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,177
نام
ماکان
خدایی منم 10% شانس برای معرفی شنــمــو III قائــل بودم زد تو صورتمون اینجوری!:D
خسته شده بودیم بابا دم هر نمایشگاهی زنبیل میذاشتیم شنمو گدایی می کردیم :-l :d!

انصافی هیچ کدوم فکر نمیکردیم این دو تا بازی نمایش داشته باشن!:D حالا باز TLG محتمل بود اما این دو تا... اصلا!

اما حالا که شنمو هم معرفی شد دیگه رسما باید به ان تیزر سونی ایمان آورد! هرچی انجا نشون دادن داره برای PS4 میاد! بعدی Crash ـه! حالا کی معلوم نیست اما قطعا انم بزودی معرفی میشه!:D
 

Kiami

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,855
به نظر منم نکته ضعف کنفرانس کیفیت گرافیکی TLG
.
کلا سبک و خواستگاه گرافیکی این بازی همین چیزی هست که می بینید ! من نمی دونم چه جوری یه سری از دوستان دارن به گرافیک بازی خرده می گیرن !؟ قرار نیست با یه گرافیک real و دهن باز کن روبرو بشید . دو نسل قبل گرافیک ico هم در قیاس با خیلی از بازی های دیگه ps2 از نظر بصری به مراتب ضعیف تر بود . سبک گرافیکی tlg هم بر اساس همون سبک ساخته شده و یک حالت cell shad مانند داره . کدوم کیفیت پایین گرافیک ؟ گرافیک بازی در نمایش جلوه های هنری کاملا موفق عمل کرده و هدف دیگه ای هم نداره .

در مورد انچارتد 4 :

نمایش این گرافیک بی نظیر به خصوص تکسچر های بازی با توجه به این وسعت واقعا شگفت اور بود . حداقل 30 یا 40 درصد پیشرفت نسبت به دموی بیست سالگی سونی داشت . یعنی به شخصه حالا از گرافیک بازی رضایت کامل دارم و اگه دیگه پیشرفتی هم در کار نباشه همینو به عنوان یه پرچمدار قبول دارم !! گیم پلی بازی هم که رسما نشان از open world شدن بازی داره ! چقدر حق انتخاب تو تعقیب و گریز ها و مبارزات وجود داره . واقعا ND لایق بهترین ها هست .
 

Kavigne

کاربر سایت
Sep 16, 2007
7,940
من نمیفهمم وقتی Shenmue 3 رو کنسول انحصاریه چرا نباید تو کنفرانس نشونش بدن ؟ حالا چه ساپرت مالی بکنه سونی چه نکنه !
نشون دادن که! منظور خاصی داری از پستت که من متوجه نمی شم؟!
این حرکت شنمو یکم ضایع نبود؟ یعنی چی تو کنفرانست نمایش بدی بعد بگی پولشو ما نمی دیم خودتون بدین:|
پ.ن: البته من که خوشحالم، اینطور نبود واسه PC نمیومد:))
میخواد بگه چیزی که داریم می سازیم خَیلی خفنه و به خاطر شماست!:D اون پولی که میدیم بعنوان کمک و خیریه (:D)، پول خُرد حساب می شه برای این بازی. شنمو 1 و 2 از نظر بودجه، اون زمان هزینشون به قدری بالا بود، که هنوزم به لیست های گرون ترین بازی های تاریخ نگاه کنی (پرهزینه تر منظور) توش اسم شنمو رو می بینی!
بالاخره تصمیم گرفته شد که این بازی ساخته شه. بیشتر این حرکـت کیــک استارتر رو سمبلیک میدونم. (نظر شخصی)

انصافی هیچ کدوم فکر نمیکردیم این دو تا بازی نمایش داشته باشن!:D حالا باز TLG محتمل بود اما این دو تا... اصلا!

اما حالا که شنمو هم معرفی شد دیگه رسما باید به ان تیزر سونی ایمان آورد! هرچی انجا نشون دادن داره برای PS4 میاد! بعدی Crash ـه! حالا کی معلوم نیست اما قطعا انم بزودی معرفی میشه!:D
به قدری من الآن پر رو شدم که انتظار دارم Eight Days و The Getaway رو با هم تو E3 بعدی ببینم!:D
 

Dreamy

کاربر سایت
Aug 31, 2010
606
والا اینا هم شات های نسل قبلی ـش هستن نمیدونم چرا اینا رو کسی نمیذاره، تو نقل قول های آخر پست هم، نظر یه سری سایت درباره ویژوال رو هم ببینین، U4 نیست ولی واقعاً این، اون نیست!







مسئله اینه چون Ueda از عمد محیط رو تو ساده ترین حالت خودش بدون جزئیات میخواد داشته باشه نمود نداره پیشرفت هاـش. محیط رو هم کاملاً re-design کردن! تو شات / تریلر های 2009 دورِشون از یه طرف کلاً کوه / صخره رو کشیدن رفته تا گِل آسمون! و بسته بسته ـست اونطرف - همین دو تای اولی از یه لوکیشن ـن - یعنی تقریباً هیچ کدوم از این دورنماها رو اصن طراحی نکرده بودن که دورنما تو کار اینها یعنی چیز قابل دسترس. میخوام بگم اینکه نزدیک 1 ساله کار رو جدی شروع کردن حقیقت ـه ولی دیگه غاز هم نمیچروندن باو! تو این مدت همین لوکیشنهای مختلف رو دیزاین کردن و قطعاً اون مکانیک هایی که میگفتن واسش technical issues / obstacles هست رو برطرف کردن که دست به ساختش زده دوباره که مورد دومی وقت میخواد تا آدم بفهمه قضیه ـش چی بوده. والا با 6 دقیقه نمیشه فهمید تو کل روند بازی قراره چی بشه و چی نیاز داشتن که بگیم PS4 نیازی نبوده!

کلاً تو مخم این بحثها نمیگنجه شایدم مشکل از منه :dولی همین تریلری که تازه چیزی ـش هم مثلاً عوض نشده والا اونقدر نوید آرت استایل هنری و کارگردانی کارهای قبل Ueda رو میده که از الان دارن بهش میگن یه کار مجیکال دیگه مثل SotC / Ico. معماری سازه های محیط و تصور بزرگ شدن رابطه بین این دو تا خارق العادست! فقط موقع نُت بردای حواسم نبود منبع سایتها رو ننوشتم سرچ کنین صفحه هاش پیدا میشه.

This is the first time we’ve seen actual gameplay footage of the near-legendary title.

… It looks like the sort of mysterious but intriguing game you’d expect from the people who also developed Shadow of the Colossus
it's coming and will have the same grandeur and magical ambiance SotC and Ico may have to tied us over until next year's Sony event
.

...the wait seems to have been worth it though -- on visuals alone, it looks stunning.

… Set in a glorious fantasy landscape filled with ruins and wondrous, arcane remnants, the pair combines their abilities to navigate the mysterious world.

The Last Guardian hasn’t been seen since 2011, and as you’d expect it looks a bit fancier now.

the kid and animal's design looked unchanged from when we last saw The Last Guardian on the PS3 those many years ago. That's not to say it did not look new gen, because it did.-

هنوزم فکر اینکه مثلاً 10 ساعت قرار باشه رابطه این دو تا رو، تو اون دنیا عجیب غریب ـش اونم از سازنده Ico /SotC ببینم روانی ـم میکنه تا 2016. فقط موندم تو جو اینجا، یعنی نه به اون شوری و شور ـه قبل معرفی ـش نه به الان که تا مرحله مایه آبروریزی کنفرانس داره پیش میره! باشه باو پشم بود. همینجا از طرف همه کسایی که همچین نظرهایی دربارش میدن، بابت درخواست واسه ساختش، غلط کردیم.
 
آخرین ویرایش:

FrankinG

... Cortana
کاربر فعال
Jun 5, 2008
3,488
نام
Ali
اینکه بچه ها به گرافیک تکنیکی TLG خرده بگیرن واقعاً بی انصافیه ، بازی رو از هر دید نگاه کنید کاملا معلوم هست یه Build ـه آلفا محصوب میشه . و شک ندارم این نمایش یه چیز ِ نسبتاً پولیش شده از بازی بوده که سال ها قبل اماده نمایش داشتن اما به دلیل کم بودن کشش سخت افزاری PS3 هیچ وقت نشونش ندادن . بازی حالا حالا ها وقت برای بهتر شدن چه از بُعد گیم پلی ، چه از بعد گرافیکی وقت داره و یادمون نره این نمایش صرفاً برای تایید ساخته شدن بازی بوده و Ueda و تیمش بیش از 1 و نیم ساله دیگه وقت دارن !

اما همین نمایش هم در نوع خودش خاص بود ! طراحی هنری ، استایل گرافیکی بازی . اون هیجان و ترس از سقوط کرکتر و " شترگاوپلنگ ـش " به قول کیوان لول . کم کم که جلو بریم بیلدهای بهتری از بازی میبینیم و اگه میخواید قدرت اصلی گرافیکی و گیم پلی بازی رو ببینید ، E3 سال بعد رو از دست ندین به هیچ وجه !
 

Tommy Fisher

Shit happens
کاربر سایت
Apr 5, 2009
5,954
نام
رضـا
به نظر من کیفیت بصری TLG خیلی هم عالی بود فقط میزان روشنایی تصویر و گاما بیش از حد بود واسه همین یجوری خیلی روشن و سفید شده بود همه چی .
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,747
نام
مراد حلیمی
کلا سبک و خواستگاه گرافیکی این بازی همین چیزی هست که می بینید ! من نمی دونم چه جوری یه سری از دوستان دارن به گرافیک بازی خرده می گیرن !؟ قرار نیست با یه گرافیک real و دهن باز کن روبرو بشید . دو نسل قبل گرافیک ico هم در قیاس با خیلی از بازی های دیگه ps2 از نظر بصری به مراتب ضعیف تر بود . سبک گرافیکی tlg هم بر اساس همون سبک ساخته شده و یک حالت cell shad مانند داره . کدوم کیفیت پایین گرافیک ؟ گرافیک بازی در نمایش جلوه های هنری کاملا موفق عمل کرده و هدف دیگه ای هم نداره .
اگر از اول اینطور بود اشکالی نداشت ولی وقتی سال 2009 اون گرافیک نشون داده میشه نمایش امروز تو ذوق میزنه...... .
البته هنوز فرصت زیاده برای این تیم و من شخصا فکر کنم روش خیلی کار می کنن

.
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
ib6javlbynz5irzydlna.gif


خیلی حس عجیبی داره بعد چند سال منتظر بودن و هر سال بعد مراسمها بغض کردن، کله صبح بهت یه نفر (Infected Area) بهت زنگ بزنه و گوشی رو بزاره رو میکروفن و یهو بفهمی، نه، نه، انگار واقعاً دارن The Last Guardian رو معرفی می کنن! امسال تو تاریخ ذهنم ثبت میشه و الانم خدایی خوشحالم که انقدر همه خوشحالن، چه طرفدارهای FF چه Shenmue چه U4 که خودمم جزوشونم، همه کلاً.

خود تریلر رو هم، تو بحث داستانی و روند گیم پلی حتی از رو همین هم میتونم حدس های نسبتاً منطقی بزنم ولی لزومی ندارن و بیخیال ولی در همین حد الان مطمئنم که اینا عین Shadow یه مقر ثابت دارن که دائم توش رفت و آمد می کنن - معبد اصلی - یه سری معابد کوچیک دیگه هم بین این مخروبه ها که حالت Safe Heaven رو داره و چه بسا واسه Heal کردن Trico استفاده میکنن و کلاً حالت خطی از این محیط به اون محیط رو نداره و هر چی داخل حصارهای این شهره قابل رفت و آمد ـه تو طول بازی.

به بناهای دور نما هم نمیدونم چقدر توجه کردین ولی معماری های این محیط حتی از Shadow هم خیالی و آرتیستیک تر ـه! زیر پاشون مِه مانند و انگار همه این سازه ها تا بی نهایت اون پائین کشیده شده، بالای سرم مِه و دوباره همین سازه ها گاهی هاشون سر به فلک کشیده! شیرینیِ تصور اینکه این دنیا به اندازه Shadow مساحت داشته باشه - -4 سال پیش تو یکی از مصاحبه ها- رو نمیشه توصیف کرد.



غیر اون، خبر اینکه Ueda بلاخره برگشت به این صنعت و genDesign رو زده هم فراتر از معرکه ـست! دیگه الان که مطمئن شدم خودش و تیم سابقش تا 2016 میخوان روش کار کنن یه اپسیلون هم بابتش نگرانی ندارم، میدونستم هیچ وقت بیخیال The Last Guardian نمیشه:d

hftwfk8dw3ql4fqj13pn.jpg



این توسعه 7 ساله هم ناموساً مضحکه بخدا، تعجب میکنم وقتی کسی میگه! فوقش اینا 1 ساله کار رو دوباره شروع کردن یعنی از under new circumstance به اینطرف - بحث گرافیک فنی رو هم همین الانش هم سایت های خبری بهش میگن Gorgeous! سوای اینکه میتونه بهتر هم باشه که تا 1 سال دیگه بعیدم نیست بشه! ولی بلاخره مساحت زیادش - چه رو زمین چه دنیای زیر آب ـش - و سطح تخریب محیطی که قولش رو دادن هم پشم نیست و کلاً اینکه از رو 6 دقیقه با کلیه چالش های ممکن این پروژه تو Level Design که اونزمان باعث تعویق ـش شده آشنا شدین و فهمیدیم کاری صورت نگرفته، خودش بحث ـیه کلاً! و ما هم میذاریم همین "بحث" باقی بمونه چون بلاخره عقیده همه محترمه و به ما چه اصلاً! به میزان کافی تو فضا هستیم و میمونیم که این بحثها هیچ اهمیتی واسه آدم پیدا نکنن.:d

پی نوشت: U4 هم از حیث تکنیکی چند قدم این صنعت رو برد جلوتر، بدون هیچ اغراقی میگم.

کل تاپیک رو زیر و رو کردم برای پیدا کردن این پست :D

پ.ن: کاملا ارزش وقتی که برای پیدا کردنش گذاشتم رو داشت :D
 

.:Ranger:.

کاربر سایت
Jan 18, 2010
2,296
نام
فرهاد
الان که پستها رو میخونم در مورد گرافیک بصری بازی TLG به نظرم منطقی میاد صحبتها ، اما من تنها میگم نورپردازی و جزییات بدن Trico که خود Fumito Ueda در گذشته "عقاب" میخوند اسمشو ، نسبت به 2009 پیشرفتی نداشته و به نظرم افت هم کرده به خصوص در زیمنه فیزیک برای اثبات این حرفمم کافیه شما تریلر امروز و 2009 بخشی که تریکو پشت گوشش رو میخارونه رو نگاهی بندازید تا متوجه بشید چی میگم، وگرنه در مورد اینکه بازی به خصوص چون از یک سیستم محاسباتی فیزیک واقعی در اون زمان بهره مند بود و به گفته Ueda در همون زمان هر یک از پرهای بدن Trico به صورت جداگانه از هم پردازش میشد و طوری ساخته بودن که با وزش نسیم و باد پرها به صورت واقع گرایانه ای واکنش نشون میدادن و هیچ یک از حرکات تریکو با استفاده از Motion Capture ساخته نشدن ، گفته بودم که تیم سازنده تو یه مصاحبه اعلام کرده بود که کنسول PS3 قدرت پردازش جزییاتی که میخوان رو بازی به خصوص شخصیت Trico سوار کنن رو نداره اما یه سریا اومدن انتقاد کردن در مورد این صحبتهای من و در عوضش بازی TLOU رو مثال زدن که آره یعنی گرافیک TLG خیلی بالاتر از این بازیه که نتونن رو PS3 سوارش کنن!؟

اما فکر نکنید با این حرفها و انتقادات داریم بی انصافی میکنیم در قبال معرفی بازی و اصل بازی، نه ، من همین صبح هم گفتم که معرفی TLG قلبمو از جا کند از بس هیجان زده شدم به خصوص وقتی پسر بچه تریکو رو صدا زد و تریکو هم مانند یابوها دووید لبه پرتگاه:d

من خودم بزرگ ترین سورپرایز E3 رو معرفی دوباره TLG میدونم و با این اوصاف باید بگم اگر دوباره نظر سنجی (همه پرسی) بذارید که کدوم سال برترین E3 بود مطمینم 2009 جایگاه دوم رو به دست میاره و 2015 نخست...

به طور کل منتظر نمایشهای بعدی بازی به ویژه در PSX خواهم بود و بی صبرانه میخوام ببینم چه پیشرفتهایی رو Ueda پیرامون این بازی قرار میده.
 

king pozitron

کاربر سایت
Jun 2, 2006
120
نام
morteza
الان دوستانی که مینالن دقیقا چه انتظاری از TLG داشتن :-/ انتظار داشتن سبک گرافیکی U4 یا هورایزن رو توی این بازی ببینن ! یا شخصیت اصلی بیاد مثل شخصیت RC براتون جک تعریف کنه و زر بزنه ! این نمایش دقیقا چیزی بود که من انتظار داشتم یک کار متفاوت در راستای کار های قبلی. اصلان به نظر من TLG از همون اولم برای جذب مخاطب جدید و عام طراحی نشده بود برای کسایی بود که نسخه های قبلی رو بازی کردن و تونستن با هشون ارتباط بر قرار کنن یا کسایی که دنبال کار متفاوت هستند. من خودم اول SOC رو بازی کردم و بعد ICO رو نسخه HD شو بازی کردم رو PS3 دقیقا بعد از تمام کردن GOW3 نه گرافیک باز اذیتم کرد نه کم حرفی شخصیت اصلی. من که به شخصه این بازی رو فراتر از بحث گرافیک می دونم بحث گرافیکی بدرد بازی هایی مثل U، KZ، GOW و ... می خوره :d !!!

دوستانی هم که به این گیر میدن که شخصیت اصلی مثل مونگلا هست و فقط هی دوتا کلمه رو تکرار می کنه باید بگم که شما پس چیجوری ICO/SOC رو تحمل کردید ؟ :|
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر