کاوش در آخرین اطلاعات درز پیداکرده از MASS EFFECT 4 - بخش اول

Ehsan95_76

Let The Dawn Of Love Survive
کاربر سایت
Jun 3, 2010
2,239
نام
احسان
یک نظرسنجی جدید در ارتباط با MASS EFFECT 4 به بیرون درز پیدا کرده و حاوی توضیحات مفصلی از محل وقوع بازی ، داستان، ماموریت ها ، مولتی پلیر آنلاین و غیره است .
نظرسنجی که در اصل در سایت Reddit منتشر شده بود حاوی جزییات جدید بی شماری از ادامه بازی MASS EFFECT است . نویسنده این مطلب در Reddit که این نظر سنجی را منتشر کرده بود از آن موقع حساب کاربری خود را پاک کرده است اما ارزش این را دارد که بیاد بیاوریم در گذشته نیز اطلاعاتی درباره ی بازی Dragon Age : Inquisition به همین صورت به بیرون درز پیدا کرده بود .

پس به عنوان سنت سری MASS EFFECT و از اطلاعاتی که از بخش های داخلی استودیو بیرون آمده همراه با اطلاعاتی که تا کنون به ما گفته شده به همراه چند کشف جدید توسط چشمان تیزبین هواداران این سری بازی این نظر سنجی ارزش کاوش و جستجو را دارد.
خود نظرسنجی اطلاعات را به صورت بخش های مرتب و طبقه بندی شده منتشر کرده و از دریافت کنندگان این نظز سنجی خواسته شده که به هر بخش نمره و امتیاز بدهند (احتمالا برای سود از بخش فروش EA ، که مشخص شود در حین کمپین تبلیغاتی برای MASS EFFECT 4 کدام المان ها و عناصر در بازی بر رویشمان تاکید شود .)
در پایین کل نظرسنجی به همراه نظر و فکر ما درباره ی این موضوع آمده است :

متن ممکن است حاوی اسپویل و خطر لو رفتن داستان باشد :

چارچوب و زمینه داستانی عنوان بعدی MASS EFFECT شامل :

MASS EFFECT بعدی در خوشه HELIUS (خوشه ای که شامل صدها هزار منظومه شمسی در کهکشان Andormeda است ، خیلی دورتر از زمان و فضایی که اعمال و کارهای قهرمانانه ی فرمانده Shepard و اتفاقات نهایی سه گانه ی MASS EFFECT اتفاق افتاد صورت میگیرد. شما یک راهیاب و یک جستجو گر جنگی آموزش دیده اما امتحان نشده در میدان نبرد هستید که رهبری یک اکتشاف در خوشه HELIUS برای پیدا کردن و برپا ساختن یک خانه و محل زندگی جدید برای انسانیت هستید . همان طور که شما در این مجموعه وسیع از منظومه های شمسی به کاوش و جستجو میپردازید (4 برابر اندازه کل MASS EFFECT 3) ، منابع جمع میکنید ، کلنی مسازید و به رویارویی و برخورد با وحشیگری نژاد های متخاصم و بیگانه میپردازید.
برای بقا و کلنی سازی قسمت های مختلف فضا شما نیاز به بزرگ کردن و پرورش زرادخانه ، کشتی فضایی، افراد و خدمه خود و به وجود آوردن متحدان استراتژِیک (که معمولا کار سختی است)برای جنگ مقابل دشمنان خطرناکتان دارید. در همین حال شما به مقابله با باقیمانده ی نژاد مرموز و قدرتمند گذشته -The Remnant - که تکنولوژی فراموش شدشان کلید و راه کسب قدرت در این منطقه از کهکشان است خواهید پرداخت . همان طور که شما کشف خواهید کرد که The Remnant چه کسانی هستند و بقایای آن ها شامل چه چیزهاییست ، شما به جدالی خشن برای پیدا کردن منبع قدرت فراموش شده آنها کشیده خواهید شد که سرنوشت انسانیت را مشخص خواد کرد

در این جا مقدار زیادی اطلاعات وجود دارد اما این پاراگراف با جواب دادن به پرسشی که در حال حاظر بزرگترین پرسش طرفداران این سری بازیست شروع میشود : چگونه ME4 به سه گانه قبلی MASS EFFECT مرتبط میشود ؟ پایان MASS EFFECT 3 میتوانست کهکشان راه شیری را در یکی از چندین حالت ممکن قرار بدهد و گرچه یک پایان جامع به طوریکه تمام این پایان ها را به هم ارتباط دهد به احتمال زیاد نیاز به یک پیش زمینه قوی دارد. رییس شرکت BIOWARE آقای Aaryn Flynn قبلا گفته بود که یک ایده خیلی جالب در باره ی اینکه چگونه داستان ادامه پیدا خواهد کرد دارد و همینطور که خیلی از طرفداران شک کرده بودند به نظر می آید BIOWARE می خواهد این موضوع - ارتباط ME4 با سه گانه اصلی- را کنار بگذارد و میگوید محل وقوع ME4 کلا از پایان MASS EFFECT 3 جدا و غیر قابل دسترسی است . احتمالا به نظر میرسد این حرکت عاقلانه ترین کار است چون مشخص میکند که چه میزان از سه گانه اصلی قابل مراجعه خواهد بود . جدا از اینها ، این اطلاعات تازه با چیزهایی که ما تا الان دیده ایم مانند کهکشان حلزونی که در نمایش Bioware در E3 2014 نشان داده شد جور در می آید . همین طور کلمه راهیاب - Pathfinder - با اطمینانی که Bioware داده بود که بازی جدید بر جستجو و اکتشافات متمرکز خواهد بود و به آن برمیگردد جور در می آید و کلمه به کلمه به لوگویی که روی پیراهنی که Bioware به سازنده ها داده بود میخورد


jpg



همین طور که در تصویر دیده میشود یک لوگوی نارنجی به همراه کلمه ی Pathfinder - راهیاب - و کلمه ی Initiative - ابتکار - و همچنین A.R.K.C.O.N نوشته شده است .
طرفداران این لوگو را به عنوان یک پیشنهاد برای خلق یک ماموریت ark مانند از مراحل نهایی جنگ با Reaper ها یا مدت بسیار کوتاهی بعد از آن در نظر گرفتند ، جایی که کهکشان تصمیم گرفت که این ماموریت باید یه راه حل قابل بازگشت برای بازگشت به خانه داشته باشد . ما شرط میبندیم که آن دوحرف اول کلمه A.R.K.C.O.N ترجمه جمله ی Alliance Reconnaissance باشد .سفر به یک کهکشان دیگر سوالات بسیار زیادی را مطرح میکتد :

چگونه سفر به یک کهکشان دیگر امکان دارد ؟ در آنجا چگونه بدون Mass Relay ها درون کهکشان سفر میکنید ؟ چقدر این کار نژاد های آشنای فعلی را محدود میکند ؟
"یک حالت خواب بسیار طولانی" توسط طرفداران به عنوان یک نسخه جدید از Mass Relay ها برای سفرهای درون کهکشانی مطرح شده است .
به نظر میرسد BIOWARE دوباره به یک نژاد کهن بیگانه اتکا کرده باشد - The Remnant - مانند آن که در سه گانه اصلی درباره The Reaper s و Protheans شاهد بودیم
در پایین به The REMNANT ها بیشتر میپردازیم

جمع کردن منابع برای سرعت بخشیدن به رشد و ارتقا :


منظومه های شمسی و سیاره های داخل خوشه HELIUS را برای پیدا کردن منابع با ارزش و رد پاهای تکنولوژی موجودات بیگانه فراموش شده جستجو کنید تا به شما اجازه درست کردن وسایل مورد نیاز و اسلحه های بهتر را بدهد ، مثلا ارتقاع زره پاهایتان که به شما اجازه پرش با Jetpack را میدهد یا ارتقاع cryo-beam که نوعی توپ لیزری است که دشمن ها را هدف می گیرد یا یک خسارت منطقه ای (area damage) اطراف شما ایجاد کند که تهدید های اطرافتان را از بین میبرد . همان طور که شما زرادخانه و زیرساخت پایه ای را می سازید ، قادر خواهید بود که به جستجوی عمیق تر در خوشه HELIUS و منظومه های شمسی آن که به طور فزاینده ای خطرناک اما غنی از منابع است بپردازید

بعضی از این نکات در بالا هم به آن ها پرداخته شد اما بازگشت به منبع و درست کردن (crafting) و سفارشی سازی (customisation) تعجب برانگیز نیست اما ارتقاع قابلیت های فیزیکی جدید است مثلا با ارتقاع میزان پرش میزان آسانی جستجو کردن محیط هم بیشتر میشود .
این پاراگراف همچنین بر این موضوع تاکید دارد که چگونه تلاش های شما برای جستجو ، مکان های بیشتری را آزاد میکند که - خیلی با مکانیک Power System در Dragon Age : Inquisition هم خوانی دارد . این جا لازم به یاد آوری است که Inquisition هم از موتوری که برای ساختن ME4 استفاده شده است بهره میبرد و اینکه قبلا BIOWARE گفته است که چگونه ساخت چیزهای قدیمی بر چیزهایی که در آینده ساخته میشوند تاثیر می گذارد-مخصوصا در تمرکز جدید سازنده ها برای ساختن مکان های بزرگ و باز برای جستجو


یک حدمه کارآمد

درمیان داستان شما هفت خدمه متفاوت استخدام خواهید کرد تا در کنار شما بجنگند. هر یک از خدمه دارای شخصیت خاص و دارای قابلیت های مشخص هستند و در هر ماموریت دو نفر میتوانند شما را همراهی کنند که راه های استراتژِیک متفاوتی را برای شما باز خواد کرد . برای مثال شخصیت Cora میتواند یک سپر بایوتیک را استقرار کند تا از هر کسی که داخل آن است محفظت کند و در همین حال افراد درون آن میتوانند به سمت بیرون شلیک کنند.
همان طور که در خوشه Helius در حال جستجو هستید خدمه همزمان با شما ارتقاع پیدا خواهند کرد و شما میتوانید انتخاب کنید که چگونه اسلحه ، زره و قابلیت هایشان را ارتقاع دهید تا تاثیر فردی خود را در مبارزات بیشتر کنند . یک گروه کامل بسازید تا در هر موقیعتی واکنش نشان دهند و از طرز بازیکردن شما پشتیبانی کنند

منبع
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر