مصاحبه: ابر قهرمان گاتهام در نسل جدید | قسمت اول

Red Ѵ

Red Devil
کاربر سایت
Jul 9, 2014
7,268
نام
وحید
a99a84b830a4b9eb0ec596897dd68b0bceeddaed.jpg__620x349_q85_crop_upscale.jpg


Sefton Hill (سفتون هیل) کارگردان بازی Arkham Knight در خلق و خویی متفاوت است. او و سایر افراد تیمش بالاخره در دوره استراحت خانگی‌ خودشان هستند آن‌ هم بعد از 6 ماه نهایی کار بر روی آخرین قسمت از سری بازی که باعث شد نام آن‌ها و استدیو بازیسازیشان را بر سر زبان ها بیاندازد. از 10 سال فعالیت استدیو Rocksteady، هشت سال آن را مشغول ساخت سری بازی های Batman بوده‌اند. بالاخره یک روز، در بهار آینده هیل از خواب بیدار می‌شود و متوجه می‌شود این قضیه نیز به اتمام رسیده.

در یکی از اتاق های دفتر کار Rocksteady که در شمال لندن واقع است هیل به ما می‌گوید:

"در نهایت روزی که ساخت بازی رو به اتمام خواهیم رساند این موضوع به ذهنم خطور می‌کرد. خیلی عجیبه، خیلی! مثل جدایی از ازدواج یا یجور جدایی از یه رابطه قدیمی هست چون به معنای واقعی کلمه با این بازی خو گرفته بودم. صبح از خواب بیدار می‌شدم و اولین چیزی که به ذهنم میومد ساخت این بازی ها بود. وقتی که با یک نفر در حال صحبت بودم حتی اگه تمامی اتفاق مختلفی که در ذهنم در حال جریان بود را از مغزم پاک می‌کردید بازهم 90 درصد حواسم به این بازی و تنها 10 درصد از حواسم به مکالمه بود."

هیل کمتر از شش ماه وقت دارد تا بفهمد که چگونه باید این حجم از ذهنش را با چیز دیگری درگیر کند و متمرکز چه چیزی شود. او ایده هایی مطمئنا دارد اما احتمالا هنوز قطعی نیست و هنوز چیزی را شروع نکرده‌اند. Rocksteady بر خلاف استدیو های هم اندازه خودشان، یک استدیو متمرکز بر یک عنوان در آن واحد هستند. تمام 160 نفر کارمند این استدیو در حال کار بر روی اخرین قسمت از این سه گانه هستند تا هرچه بهتر به اتمام برسد. شاید چشم انداز اینکه بالاخره باید نیم نگاهی به آینده نیز داشته باشند کمی در این واقعه گم شده باشد اما هیل می‌گوید:

"ما ‌نمی‌خواستیم چیزی را جا بگذاریم، دلمان می‌خواهد تمام توان و نیرویمان را بر رو کار بگذاریم. راستش را بخواهید این رفتار، اخلاق همیشگی و عادت ما است. ما همیشه به شکلی بازی‌هایمان را میسازیم که تصور می‌کنیم آخرین ساخته و آخرین کار ما خواهد بود."

در حال حاضر در حال انجام بازی هستیم و ما اولین کسانی هستیم که از خارج از استدیو Rocksteady و Warner در حال انجام این کار هستیم و واقعا میفهمم که هیل چه می‌گوید. حرکات و رفتار های بتمن به شکل بی نظیری پیشرفت کرده‌اند، کمربند معروف بتمن و ابزارهایش نیز گسترده تر و متنوع تر شده‌اند و او این ابزار ها را در بزرگترین و پر جزییات ترین دنیایی که Rocksteady تا بحال ساخته است استفاده می‎کند. همین موارد برای یک خداحافظی باشکوه کافی بنظر می‌رسد اما برای سفتون هیل این موارد کافی نیست. Arkham Asylum بر روی مبارزات و مخفی کاری تمرکز کرده بود، Arkham City آزادی عمل و محیط های باز را به ارمغان آورد. این موارد خوب هستند و کافی برای یک ادامه هستند اما Rocksteady چیز دیگری میخواهد و مطمئنا چیز دیگری وجود دارد.

Batmobile جواب خواسته است. زمانی که اولین یاز فرمان این وسیله را در دست می‌گیرید حس عجیبی وجود دارد. باید هم این حس را داشته باشید بالاخره در حل کنترل یک وسیله مخرب، تانک مانند و در عین حال ماشین کنترلی و به واقع یک ابر خودرو به مانند صاحبش هستید و ما نیز آن را در حومه شهر گاتهام سیتی در کارخانه شیمیایی Ace کنترل می‌کنیم.Batmobile برای چنین دمویی انتخاب عجیبی بنظر می‌رسد زیرا این وسیله طراحی شده تا شما را در سریعترین زمان ممکن به نقاط مختلف شهر گاتهام ببرد، شهری که 5 برابر آرکام سیتی اندازه دارد و راه دیگری علاوه بر Batmobile نیز برای کاوش وجود دارد و آن ‌هم قهرمان شنل پوش و قلاب همیشگی اش است که می‌توانید با آن کل شهر را بگردید. هرچند هیل توضیح می‌دهد که Rocksteady چیز دیگری در نظر داشته است:



bbe94f4621ef6f5826ff77e7d139c596452e7c21.jpg__620x349_q85_crop_upscale.jpg


"ساخت یک گاتهام بزرگتر و پهناور تر هیچوقت از اهداف اولیه ما نبود، برای ما همیشه جزییات، غنی بودن و زنده بودن در اولویت بوده است و هیچوقت مسئله اندازه در میان نبوده است در واقع زمانی که در حال ساخت شهر بودیم هیچوقت این مسئله را در نظر نداشتیم بیشتر اولویت مان چیزی بود که قرار است ارائه دهیم و Batmobile نیز در همان ابتدا جز ایده های اولیه امان بود و ما نیز ایده های خفنی داشتیم."

او اشتباه نمی‌گوید، شما می‌توانید در مدت زمان کوتاهی با Batmobile کل مناطق زمینی را طی کنید و هرگونه تهدید و خطر را با وسیله های این ابر خودرو منهدم کنید اما Rocksteady چیزی فراتر از این موضوع رفته است، ساخت این وسیله به مانند دیگر قسمت های سری که هر کدام معرفی کننده یک مورد جدید بوده اند انجام شده است. این وسیله یک مکمل است و قرار نیست جایگزین چیزی شود و به مانند دیگر قابلیت ها و ابزار های بتمن یک وسیله کمکی است.

Adam Doherty کارگردان گیم پلی سری بازی Arkham که مسلما به خوبی هرکس سه گانه بتمن Rocksteady را درک می‌کند به ما می‌گوید:

"این مورد همیشه برای ما مهم بوده است. از مهم ترین اهداف ما این بود که نمی‌خواستیم Batmobile را فقط برای قسمت های تیراندازی یا رفتن از نقطه الف به ب طراحی کنیم."

با تمام این موارد به میزان زیادی مشتاق این هستیم که Batmobile را در یک فضای باز و محیط های بزرگ بازی امتحان کنیم و با اینکه دمو Ace Chemicals فرصت بسیار خوبی برای یک تجربه کوتاه بود تا بفهمیم که این وسیله برای کمک به بتمن ساخته شده است نه اینکه او را از مرکز و محوریت بازی به بیرون پرت کند.

مطمئنا می‌پرسید چگونه، در یک مبارزه که Batmobile نیز در نزدیکی نبرد پارک شده است یک دکمه جدید در صفحه ظاهر می‌شود و ما دکمه های X و [FONT=&amp] □ [/FONT] را باهم می‌زنیم و بعد فن اژدهایی که بتمن به دشمن وارد می‌کند باعث پرت شدن او به هوا می‌شود و سپس Batmobile نیز با یک بیهوش کننده دشمن را به طرف دیگر منطقه مبارزه پرت می‌کند. در طرفی دیگر با کمک Batmobile می‌توانیم در های محافظتی سنگین را فروبریزیم تا قهرمان شنل پوش ما وارد منطقه دیگری از محیط بازی شود یا به کمک این خودرو دسترسی قهرمان ما به مکان های بیشتر میسر می‌شود. Batmobile در این مراحل چیزی جز یک دکمه برای کمک به ما نبوده است و در حل معما ها نیز ما می‌توانیم به سریعترین زمان ممکن و براحتی از Batmobile به بتمن و بلعکس جابجا شویم.

ادامه دارد...
 
آخرین ویرایش:

ArianAwesome

کاربر سایت
Aug 24, 2014
1,483
واقعا راک استدی برای این نسخه گل کاشته!
جهشی که بتمن از نسل قبل به نسل جدید داشته بنظرم تو بازیهای نسل بعدی بهترین و بیشترین جهش بوده تا به اینجا.
مکانیکهای زیادی به مبارزات اضافه شده به علاوه ی بتموبیل که تو جابه جایی معماها و درگیریهاهم کار میکنه!
گرافیک بازی ام به نسبت اون موتور فسیلش واقعا خوبه!
دوست دارم بازی بعدیشون Green Arrow باشه یا Superman ! شاید تونستن این نفرینی که حول بازی های سوپرمن هست رو بشکونن!
 

x-x

کاربر سایت
Sep 19, 2009
668
نام
رضا
دمشون گرم خداییش پول بازی حلالشون باشه.آخه من نمی فهمم یه بازی تا چه حد میتونه خوش ساخت باشه.همه چیز بالانسه.گرافیک محو زیبایی ساخت بازی شده اصلا به چشم نمیاد.
گیم پلی بی نقص ترین شکل ممکن هست.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر