در انتظار روزی که گرافیک بازیها مثل فیلمهای هالیوودی میشود باشید

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
Brad Wardell رییس کمپانی Stardock که یکی از شرکای مایکروسافت برای توسعه و ساخت DX12 به حساب میاد تو مصاحبه با Inner Circle گفته که فیل اسپنسر داره انتظارات درباره تاثیر DX12 روی XO رو به دقت مدیریت میکنه چونکه موج اول بازیهایی که با DX12 ساخته میشن ممکنه فقط 10 تا 20 درصد افزایش کارایی ایجاد کنن دلیل این مسئله هم این هست که این بازیها در حقیقت با DX11 ساخته شدن و با آپدیت از DX12 پشتیبانی می کنن و به قول Wardell یه جورایی فقط از میوه های پایین دستی DX12 استفاده میکنن.
او عقیده داره تحولی که Xbox one در طول این نسل ایجاد میکنه بسیار شدیدتر از دوران Xbox 360 هست ، بازیهای فعلی همچنان دارن به شیوه DX9 ساخته میشن که باید این مسئله تغییر پیدا کنه.
در جای دیگه درباره رزولوشن پایینتر بازیها روی XO نسبت به PS4 گفته که دلیل این مسئله این هست که سازنده ها باید برای Xbox one کدهای اختصاصی تری بنویسن ولی متاسفانه شرایط جوری هست که سازنده ها برای ریلیز کردن بازیهاشون عجله زیادی دارن که نباید اینطور باشه.
Wardell عقیده داره DX12 جادو نیست که بلافاصله بعد از ریلیز شدن همه چیز تغییر کنه بازیسازها باید از اون استفاده کنن تا نتیجه در عمل دیده بشه و DX12 به تنهایی هیچ تاثیری روی بازیهای فعلی یا بازیهایی که بر اساس DX12 نوشته نشده باشن نداره ، علاوه بر اون بسیاری از قابلیتهای DX12 در حال حاضر روی Xbox one در دسترس هست ولی سازنده ها باید خیلی از کارها رو خودشون انجام بدن اما با اومدن DX12 این خود API هست که خیلی از کارهارو برای اونها انجام میده.
در نهایت فرقی نداره شما با ایکس باکس بازی کنید یا پلی استیشن تا انتهای این نسل شما بازیهایی رو روی کنسولها میبینید که بازیهای ابتدای نسل در مقابل اونها تاریخ گذشته به حساب میان چون اون بازیها اولا مثل فیلم به نظر میرسن در ثانی هزاران NPC رو همزمان با هم رندر میکنن و بازیهای فعلی در مقابل اونها بی روح و ساکن و خلوت به نظر میرسه و تا انتهای نسل شما بر روی کنسولها بازیهایی خواهید دید که کیفیتی مثل فیلم ارباب حلقه ها دارن.
منبع:

watch?v=47cnFWK0dRM

************************************************************************************
سایت Dosgaming.com یه خلاصه از صحبتهای Brad wardell گذاشته که من تو همین پست نقل و قول میکنم:

-Anandtech AMD cards 7fps to 43fps running Nitrous engine DX12 engine.
-600% performance increase on AMD cards running full DX12 game engine.
-CPU cores n their performance more important in the future games .
-Directx 12 on Xbox Nov.
-Directx 12 runs better than Mantle on AMD cards.
-Dx9 uses max 6000 draw calls vs 600,000 on dx12.
-Naysayers are eating crow!
-“Marketing chose 40% increase slogan as real gains were too unbelievable for the masses to digest”
-limitless light sources in games.
-1000+ characters AI characters on screen.
-toy story/ lord of the rings graphics no deffered rendering.
-future Xbox cpu bound exclusives DX12 games to have these gains however dx12 games initially 30% gains as they transition from Dx11 to full new dx12 game engines using esram etc
-Not so much games for cross platform games.
-Fable Legends Dx12 game
-AMD/MS has mega DX12 news at GDC.
-Stardock developed Starswarm dx12 demo in 2 months. Starswarm would have similar performance gains on Xbox one i.e 600%. They have something major at GDC in the Microsoft booth.
-Stardock are developing DX12 game engine “Nitrous”. Star Control game will make sense console. They will license it to 3rd parties in future after they release 2 games on Nitrous engine.
-Phil Spencer managing expectations, as in November with DX12 on Xbox….. the games released then wont look much different then until the new DX 12 game engines.

چیزای مهمش این هست که به گفته Wardell میشه با DX12 تا 600 هزار Draw calls برای GPU فرستاد که عدد خارق العاده ای هست در مقابل 6 هزار Darw calls که میشد با DX9 فرستاد.
DX12 روی کارتهای AMD بهتر از Mantle (همون API سطح پایینی که خود AMD ساخته) کار میکنه.
به عقیده Wardell احتمالا تکنیک Deffered rendering به تاریخ میپیونده (برای مثال انجین بازی MGSV: The Phantom Pain از این تکنیک استفاده میکنه).
Stardock داره یه دمو برای XO آماده میکنه که روی XO حدود 600% افزایش کارایی ایجاد میکنه و تو GDC میخوان اونو نمایش بدن.
بازیهایی که از ماه نوامبر به بعد ریلیز میشن روی XO کم کم از DX12 استفاده میکنن ولی تفاوت تو موج اول بازیها زیاد نخواهد بود.
با DX12 میشه بالای 1000 تا کاراکتر دارای A.I روی صحنه رندر کرد.
ساخت قسمت بعدی بازی Star Control با انجین نیتروز بر پایه DX12.
مایکروسافت و AMD قصد دارن تو GDC یه خبر بزرگ رو اعلام کنن و ...

http://www.dsogaming.com/news/dx12-...600-performance-increase-achieved-on-amd-gpus
 
آخرین ویرایش:

J. Constantine

کاربر سایت
May 19, 2012
2,433
نام
علی
به نظرت راضی کردن برنامه نویس برای نوشتن برنامه طبق اصول یه پلتفرمی که 1 میلیاردتا کاربر تو دنیا کار سختیه؟
آقا میخوای فن بازی در بیاری حرفی نی ولی خو یه دوزار منطقم بندا تنگش عمو! 1 میلیارد کاربر!!!
 

Yagami

کاربر سایت
Mar 27, 2014
207
آقا میخوای فن بازی در بیاری حرفی نی ولی خو یه دوزار منطقم بندا تنگش عمو! 1 میلیارد کاربر!!!

شما دوزار تحقیق بنداز تنگ پستات بالای 1 میلیارد سیستم که ویندوز روش نصبه تو دنیا وجود داره تازه فقط نسخه اوریجینال.

Microsoft: 1.3 billion Windows users, Office is on 1 billion desktops (and more stats)
http://thenextweb.com/microsoft/201...ffice-is-on-1-billion-desktops-and-more-stats

تازه خوده مایکرو تو همین مراسم اخریه گفت 1.5 میلیارد :D

خوب پس شده یک و نیم میلیارد چون دو سال پیش 1.2 میلیارد سیستم بود.
 
آخرین ویرایش:

JIREZ

کاربر سایت
Sep 6, 2008
20
دوستان واقعا به نظرم من گرافیک بازیها در همین حدی که الان هستن خوبه..چون بیشتر از اون به نظرم بجای اینکه به نفع گیمرها باشه به ضررشونه....چون فقط بازهای محدود میشه به چندتا استودی بزرگ و بقیه چون توان از لحاظ مالی و نفری ندارن تعطیل میشن....اینجوری نوآوری در بازی ها هم کم میشه و کسی جرات ریسک رو نمی کنه با توجه با همه هزینه ای هم که باید بزاره برا گرافیک...همین الان تعدا بازی ها ی که داره برا کنسول یا pc میاد رو بیاید مقایسه کنید با یه پلتفرمی مثل اندروید یا سال های دور خودشون مقایسه کنید....اینجوری باید هر سال یه بازی تکرای ببینید بدون نوآوری چون خطر برشکست شدن زیاد میشه مثل کاری که همین الان reyse با کرایتک کرد....کلا واقعا این بحثی که بعضی بچه ها می کنن واقعا خیلی مسخرس که مثلا فلان بازی اجرش برآمدس یا مثل سبزش بیشتره و یا مثلا موی سیش پیداس یا نمی دونم زمینش سنگ ریزه داره یا انعکاس نورش از رو زمین بیشتره ..اخه خدایش کی تو بازی به اینا توجه می کنه...در کل به نظرم روند اصلا به نفع گیمرها نیست و امیدوام هم هیچ وقت نشه...
 

J. Constantine

کاربر سایت
May 19, 2012
2,433
نام
علی
شما دوزار تحقیق بنداز تنگ پستات بالای 1 میلیارد سیستم که ویندوز روش نصبه تو دنیا وجود داره تازه فقط نسخه اوریجینال.

پستی رو که شما نقل قول کردید حرفی از ویندوز درش بود که من متوجه نشدم؟!!!
 

PDPR

کاربر سایت
Jan 9, 2015
209
نام
PooRia
این دایرکتکس۱۲ بدجوری داره هایپ می‌کنه و همش میگن سورپرایز قراره کنیم اگه سورپرایز مثل هولو لنز باشه که سکترو زدیم کفف کردیم ماکرو :x
با تشکر از diedie عزیز که تو لحظه خبرهارو ویرایش می‌کنه
 

BitsandBytes

we will not falter, we will not fail!
کاربر سایت
Sep 2, 2012
3,985
نام
Mohammad
من که به شخصه از کیفیت گرافیک بازی ها رو نسل جدید خیلی راضیم.بهتره سازنده ها یه خورده بیشتر به فکر نوآوری در گیم پلی و داستان بازی ها باشن.
اینا رو از درون نسخه PS4 بازی far cry 4 گرفتم (تازه اسکرین شات کیفیت گرافیکی بازی ها رو پایین میاره)

 

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
گرافیک بره بالا ته تهش میشه بازی های جواتی و برادران که فاقد ذره ای اتمسفر و گیم پلی و داستان هستن.
بیشتر کمپانی ها باید به فکر اون داستان له و لورده، اون گیم پلی کج و کوله و اون اتمسفر نداشته-شون بکنن. گرافیک بالا بخواییم میریم طبیعت رو میبینیم که nK و nD هست اصن. چه کاریه خو8-|:d
 

AMIN-1399F

خوشا فریاد زیر اب
مدیر انجمن
Oct 29, 2011
5,462
نام
امین
اولویت واسه اکثر جماعت اهل گیم همون گیم پلی بوده و هست و میمونه.
منکر این نیستم که گرافیک بالا لذت بازی رو بیشتر میکنه ولی خب اصل همون گیم پلی بازیهاست.
بعضی سبکها هم نیازی به گرافیک بالا ندارن و روی همون گیم پلی خوبی که دارن بازار و مخاطب های خودشونو دارن.
jrpg = :x
 

VECT0R

کاربر سایت
Jun 8, 2011
988
طبق بنچمارکها این ارتقاع در درجه اول به نفع انویدیا دارهاس بعدش amd دارها و از همه مهمتر کسانی که کارتهای ضعیف دارند در تعجبم اگه منتل معرفی نمی شد به عنوان رقیب حالا حالا ها ماکرو این ارتقاع رو ایجاد نمی کرد یعنی؟

- - -ویرایش - - -

گرافیک بره بالا ته تهش میشه بازی های جواتی و برادران که فاقد ذره ای اتمسفر و گیم پلی و داستان هستن.
بیشتر کمپانی ها باید به فکر اون داستان له و لورده، اون گیم پلی کج و کوله و اون اتمسفر نداشته-شون بکنن. گرافیک بالا بخواییم میریم طبیعت رو میبینیم که nK و nD هست اصن. چه کاریه خو8-|:d
با این اوصاف یه game boy هم کاره شما رو راه میندازه چه کاریه خرجه الکی آخه بابا والا
 

Yagami

کاربر سایت
Mar 27, 2014
207
پستی رو که شما نقل قول کردید حرفی از ویندوز درش بود که من متوجه نشدم؟!!!

آخی ! هنوز نمیدونی ویندوز پلتفرمه؟

طبق بنچمارکها این ارتقاع در درجه اول به نفع انویدیا دارهاس بعدش amd دارها و از همه مهمتر کسانی که کارتهای ضعیف دارند در تعجبم اگه منتل معرفی نمی شد به عنوان رقیب حالا حالا ها ماکرو این ارتقاع رو ایجاد نمی کرد یعنی؟

همون روز معرفی dx12 بود که گفتن که از سه سال قبله معرفی داشتن با انویدیا رو ساخت دی ایکس 12 کار میکردن اصلا شریک اصلی مایکرو برای dx12 همین انویدیا هست.
 

B.A.B

کاربر سایت
Oct 3, 2011
631
نام
Babak
تا همین یک سال پیش سازنده ها داشتن از میزان رم و قدرت کنسول های سابق مینالیدن که ما نمیتونیم اون چیزی که تو ذهنمونه رو روی اینا پیاده کنیم.حالا که رم کنسولا 16 برابر شده خیلیاشون (نه همه) دارن از این قدرت و حجم رم اضافه شده بازم فقط و فقط برای بالابردن جزئیات گرافیکی و سر و صورت کاراکتر استفاده میکنن ما هم به به و چه چه میکنیم بعدم میگیم چرا بازی هنوز مشکل گیمپلی داره چرا هنوز خطیه و محیطش کوچیکه.
الان حتی تو تاپیکای بازیای RPG (که گرافیک حرف آخره آخر رو میزنه تو این سبک) هم آدم میره سر میزنه همه دارن سر گرافیکش بحث میکنن!!
خلاصه نه فقط سازنده ها بلکه گیمرها هم به طرز تاسف باری روی گرافیک زوم کردن. تا حالا بارها حرف از گرافیک هالیوودی شده ولی بقول بچه ها هنوز یه AI در حد FEAR 1 نتونستن بسازن.بازم خوبه یه سری از سازنده ها دارن روی open world کردن بازیهاشون کار میکنن و از قدرتی که در اختیارشون قرار گرفته تو وسیع کردن بازیشون استفاده میکنن وگرنه رسما دارن صنعت گیم رو با انیمیشن سازی و فیلم سازی اشتباه میگیرن بعضیا و گیمپلی شده بوق
 

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
با این اوصاف یه game boy هم کاره شما رو راه میندازه چه کاریه خرجه الکی آخه بابا والا
حالا گیم بوی چجوری میتونه اتمسفر گیرا و داستان عالی و گیم پلی غنی داشته باشه جز اسراری هست که فقط پرتقال فروش میتونه ازشون پرده برداره.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر