والا من که تا حالا ندیدم سروهاش شلوغ باشه
کاری های با فروم های خارجی ندارم،من فقط اونایی رو که دیدم رو گفتم
بله شرمنده بازی 6v6 است.گیمپلی هم نگفتم بده گفتم زیاد جالب نیست یعنی در حد متوسط هست.,ولی انصافا بخش campaignش عالیه.
روی XB1 میشه سرورها رو قبل از بازی انتخاب کرد (Dedicated Serverها)، شما کدوم سرور رو انتخاب کردی که خلوت بوده؟ البته این امکان روی 360 نیست. ضمن اینکه بازی 8 میلیون پلیر داره (با احتساب 360 و PC) و فقط 5 میلیونش هم روی XB1 باشه باید لقب یکی از شلوغترین بازیهای آنلاین 2014 رو بهش داد.
خود بازی هم کانتنت کم داره و دیر به دیر بهش کانتنت اضافه میشه و این خودش یکی از مشکلات بازی هست (برای یک بازی تماماً آنلاین که میتونه راحت تکراری بشه). بخش داستانی هم نداره که احتمالاً برای نسخه بعد بهش اضافه میکنن.
در مورد انحصار زمانی بودنش هم که خب فکر کنم همونقدر که خبر مولتی شدن نسخه بعدی بازی اومده خبر جلوگیری کردن مایکروسافت از کنسل شدن بازی هم اومده باشه (با سرمایه گذاریش) و همه خونده باشن، اما خب بعد از یک مدت اون انحصار زمانی رو تبدیل کردن به دائمی (برای این نسخه) که خب هر کس میتونه تعبیر خودش رو داشته باشه. از یک طرف بازیی رو که تا آستانه کنسل شدن پیش رفته رو نجات دادن و روی 3 تا پلتفرم عرضش کردن و از اونطرف از اومدنش روی 2 تا پلتفرم دیگه جلوگیری کردن. اگر نسخه اول کنسل شده بود الان اصلاً مولتی شدن نسخه دوم هم مطرح نبود.
[LTR]
In order to make the economics work and keep Titanfall alive, EA needed a first-party publisher to invest. Xbox was willing to step up and save the project, which turned out to be a wise bet. Xbox now has one of the biggest games of the year as an exclusive to its platforms, although it lays no claim to any sequels.
[/LTR]
سمت سونی هم رفته بودن و سونی نه تنها اطلاعاتی از PS4 بهشون نداده بلکه بهشون گفته بیاید بازی رو برای PS Vita بسازید:
[LTR]
It describes how Respawn met with Microsoft to discuss the next generation of Xbox - then code-named "Durango" - in January 2012. Programmer Jon Shiring apparently reached out to Sony for information about PS4 at the time, but was rebuffed. "I can't emphasise this enough," he's said to have told a contact at Sony. "Decisions are being made here about our game and we really need to know about the next PlayStation." Instead, Sony suggested that the developer put together a PS Vita version of its first game.
[/LTR][LTR]
News: Microsoft saved Titanfall from cancellation, claims report - Total Xbox.com
[/LTR]
حالا TF رو فرض کنید که برای PS Vita عرضه شده، سرور اختصاصی نداره، هوش مصنوعی آنلاین نداره، تعداد پلیرهاش 6vs6 نیست و روی پلتفرمی مثل ویتا میخواد به فروش بره که علاوه بر محدودیتهای ذاتیش (از نظر سخت افزار)، هیچ سنخیتی هم با PC و PS3 نداره. الانم که هم EA و هم Respawn دارن میگن از فروش بازی راضی هستن و بیشتر از انتظاراتشون فروخته و خود مایکروسافت هم که از TF استفاده خوبی کرد (برای تبلیغ کنسول، سیستم آنلاین و نمایش قدرت سرورهای اختصاصی و اهمیتشون و ...). اما در عین حال طبیعی هست که وقتی مایکروسافت برای نسخه دوم اقدامی نکرده و EA هم از کیفیت بازی و فروشش راضی هست نسخه دومش رو مولتی کنن. پابلیشر بازی EA هست و اون هم سر نسخه اول نیاز داشته تا یک حمایت مالی از طرف یکی از شرکتهای 1st Party داشته باشه که مایکروسافت پیش قدم شده.
در کل فکر میکنم که TF هم از نظر نقدها موفق بوده هم فروش (روی XB1 اندازه ورژن XB1ـه Destiny فروخته توی ماهی که لانچ شده)، 8 میلیون پلیر هم که داره.