هوادارن سلطان کنسول ها ((ps2))

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253
همه گیمر ها کنسول پرفروش و برنده نسل 5 یعنی ps1 میشناسن کنسولی ۳۲ بیتی که برای اولین بار در دسامبر سال ۱۹۹۴ توسط بخش سرگرمی سونی منتشر شد و به فروش 102 میلیون کنسول رسید.



220px-PlayStation-Model-Backs.jpg




خوب حالا به کنسول اسطوره ای ps2 میرسیم


پلی استیشن ۲ (به انگلیسی: PlayStation ۲) دومین کنسول از محصولات شرکت سونی، جانشین کنسول موفق ps1 هست . خبر ساخته شدن آن در مارس سال ۱۹۹۹ داده شد و در سال 2000 منتشر شد. رقبای اصلی این کنسول، کنسول‌های دریم‌کست، اکس‌باکس و نینتندو گیم‌کیوب بودند.


Ps۲ در نسل شیش هست و بخاطر محبوبیت و طرفدار ها زیاد تولید این کنسول و پشیبانی از کنسول تا January 4, 2013 ادامه پیدا کرد و با اینکه در حال حاظر در نسل هشت هستیم هنوز که هنوزه بازی برای ps2 بازی منتشر میشه . با فروش بیش از ۱۴۰ میلیون نسخه تا ۳۰ سپتامبر سال ۲۰۰۹. در سال ۲۰۰۵ پلی استیشن ۲ سریع‌ترین کنسولی شد که توانسته بود ۱۰۰ میلیون نسخه روانه بازار کند.


بعد از عرضه موفق دریم کست که موفق به فروش 500 هزار دستگاه در دو هفته شد سونی در سپتامبر 1999 از ps2 رونمایی کرد .فروش دستگاه و لوازم و بازیهای آن از مرز 250 میلیون دلار فراتر رفت در حالی که دریم کست تنها 97 میلیون دلار فروخته بود.


موفقیتهای این کنسول در اواخر 2000 باعث شد تا سگا عطای رقابت در میان کنسولها را به لقایش بخشیده و بعد از 18 ماه از لانچ بسیار خوب دریم کست را رها کند .



300px-PS2-Versions.jpg



اما سونی بازهم دو رقیب جدی داشت یکی xbox با سخت افزار قویتر و دیگری gamecube که هم قیمت نسبتا پایینتری داشت و هم توانسته بود اعتماد توسعه گران third party را جلب کند.ولی در مقابل در تعطیلات 2001 ps2 با لیستی از عناوین انحصاری متال گیر و gta و son of liberty آمد و در می 2002 قیمت خود را به 199 دلار شکست.در مجموع این کنسول 155 میلیون دستگاه تا مارچ 2012 فروخت و بیشترین فروش یک بازی در آن به gta:sa با 17.33 میلیون نسخه اختصاص دارد.


ps2 در 2 مدل fat و slim روانه بازار شد




حرفا خودمونی با دوستانم



از ps2 هم ممنونیم که هستی چه تو میز تلویزیون چه تو کنار tv چه تو انباری و چه تو .....


این روزها که در نسل هشت هستیم هنوزکه هنوزه برای ps2 که نسل شیشی بود بازی منتشر میشه و هنوز که هنوزه ps2 طرفدارا و عاشقان خودشو داره بازی هایی که چند بار هم بازی کنید از لذت تجربه مجدد برای شما حس اولین مرتبه بازی کردن داره و باعث شده خیلی ها ps2 بخرن و یا هنوز ps2 نگه دارن و از دنیا متفاوت و زیباش لذت ببرن که محبوب ترین کنسول برای 3 نسل متوالی هست نسل بهتره به ps2 نگاه تازه ای داشته باشیم.


خیلی از ما به ps2 اینگونه نگاه میکنیم که این کنسول طوری ساخته شده که همه نو ع قشر گیمر در بر میگیره و این تنوع بازی باعث شده طرفداران زیادی در دنیا داشته باشه.


بهتر است کمی وقت گذاشته و به لیست زیر (شامل بازیهای موجود . بازی ها غربی . بازیهای ژاپنی . بازیهای آینده و عنوان های خاص ) توجه کنید.


تمامی این عنوان ها تجربه ای فوق العاده از این کنسول را پیش روی شما قرار میدهند , پس اگر ps2 در منزل دارید ازش به بهترین نحو استفاده کنید و اگر نظر شما جلب کرد یه wii دوست داشتنی بخرید با این مزیت که کنسول خونگی ps2 قیمت خیلی خیلی پایینی داره.

درباره بازی ها ps2 دیدم همینطور که همچین تاپیکی کنسول ها دیگه هم هست تصمیم گرفتم یکی هم برای wii راه بندازم


((((گاهی وقت ها شده بعضی ها بازی گرفتن(بر مبنای تیزر) اما بعدش به شدت پشیمون شدن و پیش خودشون میگن کاش از یه نفر که این بازی رو خریده بود و بازی کرده بود نظرشو در مورد این بازی میگرفتم و به جای این بازی رو میخریدم یکی دیگه میخریدم)))))))


برای همین من میخواستم خواهش کنم دوستانی که بازی برای ps2 میخرند و یا دانلود میکنن و بازی میکنن بیان اینجا نظر بدن وبگن کدوم بازی ارزش خریدن رو داره و کدوم نداره! وکمی از داستان-گیم پلی - سبک -نوع سختی یا راحتی -و چیزایی از این قبیل رو برای دیگر دوستان بگن تا کسی مثل من گول تیزر بعضی بازی هارو نخوره .


من از دوستانی که چند نسخه از بازی سونیک رو بازی کردن از حالو هوای این بازی یه توضیحی بدن ممنون میشم


(( در این تاپیک وسایل و لوازم جانبی ps2 به مرور معرفی خواهد شد ))
 

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253
ps2 کنسوله که خیلی تنوع بازیی داره و هر نوع گیمری راضی میکنه


حدود نزدیک 4000 هزارتا بازی رسمی داره


List of PlayStation 2 games - Wikipedia, the free encyclopedia


در مقایسه با بقیه کنسول ها قیمت خیلی کمی داره مثلا با حدود 370 هزار تومن یه ps2 آکبند با لوازم اصلی و کپی خور شده میفروشن و با حدود 150 هزار تومن میتونید یه ps2 دست دوم بخرید


مزیت دیگه ps2 لوازم جانبیش هست چون همه جا هست دیگه حتی بقالی سرکوچه هم دارن :d


هم لوازم جانبی ps2 واقعا مفتن مثلا دسته Ps2 آکبند حدود 15 هزار تومنه و ............


یه لیست دیگه از بازی ها ps2


Playstation 2 Games from A-Z by Title at Metacritic - Metacritic


ps2 بازی ها انحصاری خود سونی و بازی ها انحصاری از کمپانی ها دیگه زیاد داره که واقعا شاهکارن بازی هاییمثل 2 نسخه خدا جنگ . کیلزون . 2 نسخه فاینال فانتزی . چندین بازی سونیک هیجان انگیز .کستلوانیا و ............


با کابل کامپونت خروجی بازی ها ps2 با کیفیت تر میشه و با کابل کامپونت بعضی از عناوین HD میشن


لیست بازی ها HD ساپورت PS2


List of PlayStation 2 games with HD support - Wikipedia, the free encyclopedia
 

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253
خیلی از ماها و به جرات میشه گفت تمام گیمر ها پلی استیشن 2 تجربه کردن و عاشق این کنسول شدن


کنسولی که نسل 6 اومد اما انقدر محبوبیت داشت که الان که نسل هشت ساپورت شدخ و هنوز طرفدار داره


در نسل 7 کنسول دستی psp وارد بازار شد که قدرتی همسان با پلی استیشن 2 داشت


بازی ها پلی استیشن 2 روی psp هم اومد مثل b-boy , def jam و .............................


میخواستم چنتا از این عناوین مشترک معرفی کنم:


دو تا سایلنت هیل روی این کنسول منتشر شده که با ps2 مشترک هست.shatred memories , origins گه جفتشون عالی هستن.

GTA هایی که رو PSP اومده همون ورژن PS2 نیست..دو تا داستان کاملا جداگانست که در 2 شهر VICE و LIBERTY اتفاق میفتن..Vice City Stories و Liberty City Stories..که بعدا پورت میشن برای PS2.


بازی 007 عاشق روسیه روی ps2 بازی کرده بودم محشر بود روی psp ش هم هست


Crash Tag Team Racing . Ghost Rider . Gun Showdown . Dead To Rights Reckoning


Ace Combat,Godfather,Call Of Duty,Medal Of Honor,Tekken


بازی gun رو بگم.open world هست تو مایه های gta اما وسترن.البته red dead redemption هم شاید اقتباسی از این بازی بوده باشه.علیه حتما تجربه کنید
 
  • Like
Reactions: mqg1387

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253


تو این مقاله میخوام توضیح کوتاهی درباره eyetoy بدم



eyetoy یک دوربین دیجیتال رنگی USB برای PlayStation ۲ هست.


300px-EyeToy.png



این دوربین در اکتبر 2003 عرضه شد.


کاربرد eyetoy به این صورت است که گیمر به وسیله حرکات بدن خودش بازی کنترل میکنه و گیمر مستقیم در بازی درگیر میشه.


بازی هایی EyeToy از دید کامپیوتری برای پردازش تصاویر می شود استفاده می کنند. این به بازیکن اجازه می دهد بازی را توسط حرکت، و صدای که توسط میکروفون درون EyeToy گرفته می شود کنترل کند.


این دوربین توسط Logitech ساخته شده است، اگر چه EyeToy های جدید تر توسط Nam Tai تولید می شوند. دوربین اساسا برای بازی کردن بازی های EyeToy که توسط سونی و دیگر شرکت ها تولید شده اند استفاده می شود و برای استفاده به عنوان یک دوربین عادی PC طراحی نشده است اگر چه عده ایی درایور های غیر رسمی برای آن ایجاد کرده اند.


تاریخچه


فکر این وسیله ابتدا به ذهن Dr Richard Marks، که می خواست یک web camera را به PlayStation ۲ وصل کند و با آن بازی کند رسید. البته ایده استفاده از دوربین در بازی ها جدید نیست، و قبلا در بسیاری از بازی های Arcade و اسباب بازی هایی مانند Game Boy Camera استفاده شده است، اما با دقت دوربین های جدید و قدرت پردازشی PS۲ کارهای جدید بسیاری می توان کرد. این ایده توسط بخش سرگرمی های سونی در لندن دریافت شد و در سال ۲۰۰۲ آنها پنج بازی نمایشی از EyeToy به نمایش گذاشتند. این ایده موفق شد و سخت افزار با اولین بازی واقعی به نام EyeToy: Play در ژوئیه ۲۰۰۳ در اروپا پخش شد.


طراحی


EyeToy دارای یک طراحی فشرده است که قصدش قرار گرفتن راحت آن بر روی کنسول یا تلویزیون است. دوربین بر روی یک مفصل نصب شده است، که اجازه تنظیم موقعیت و فوکاس دقیق را می دهد. فوکاس دوربین توسط چرخاندن حلقه دور لنز صورت می گیرد. دوربین دارای دو چراغ در جلو می باشد. یک چراغ آبی که وقتی PS۲ روشن است، روشن می شود که نشان می دهد آماده استفاده است، و یک چراغ قرمز که وقتی نور کافی در اتاق وجود ندارد روشن می شود. همچنین یک میکروفون داخلی وجود دارد، که برای ضبط یک پیام کوتاهی ویدیویی می توان از آن استفاده کرد.


محدودیت های تکنیکی


به علت نیاز دوربین به دیدن بازیکن وقتی که او بازی می کند، دوربین می تواند نسبت به نور اتاق بسیار حساس باشد. بازی های مختلف نیاز به میزان نورهای متفاوتی برای بازی دارند که در بین آنها EyeToy: Antigrav بیشترین نور را نیاز دارد. همانگونه که گفته شد چراغ قرمز برای نشان دادن عدم وجود نور کافی بر روی این دوربین تعبیه شده است.


در پاسخ به این محدودیت سونی یک حق اختراع برای کنترلر به نام wand با قابلیت پخش نورهای مختلف توسط LED برای برقراری ارتباط و ارسال مکان کنترلر و دستورات ساده به دوربین ثبت کرده است.


اطلاعات تکنیکی


هنگام اتصال به پورت USB کامپیوتر به عنوان وب کم Logitech تشخیص داده می شود که برای استفاده از آن به عنوان دوربین کامپیوتر باید درایور های لازم را نصب کنید.


Cameo

این نام سیستمی و برنامه ایی است که به بازیکنان اجازه می دهد عکس های خودشان را در بازی های دیگر استفاده کنند و حتی کاراکتر های بازی را بر اساس قیافه خودشان بسازند. بازی های که از این قابلیت پشتیبانی می کنند دارای برنامه پیچیده اسکن سر و صورت می باشند که می تواند برای ساخت مدل های ۳ بعدی سر بازیکنان مورد استفاده قرار گیرد. یک بار که این مدل بر روی مموری کارت ذخیره شد، سپس برای استفاده در کلیه بازی هایی که از Cameo پشتیبانی می کنند موجود می باشد.


تعداد نفرات که ساپورت میشن


eyetoy تا 4 نفر همزمان تشخیص میده و میشه بازی گروهی با یک دوربین انجام داد




(( لازم به ذکر هست برای استفاده از این دوربین نیاز به هیچ کنترل و وسیله اضافه دیگر نیست و برعکس دوربین PS3 نیاز به کنترلی مثل موو ندارد ))




کلیپ تریلر eyetoy


دانلود sony eyetoy 200x m4v


کلیپ تریلر بازی sega superstars


دانلود sega superstars trailer youtube mp4



کلیپ بازی eyetoy play 1


دانلود eyetoy play sports mp4



کلیپ بازی eyetoy play 3


http://uplod.ir/ukl9xrkmorpl/eyetoy_play_3.mp4.htm



بازیایی مثل eyetoy play که چند نسخه داره هر نسخه خودشون مجموعه ای از بازی ها متنوع و جالب و زیبا دارن و تعداد بازی ها شامل میشن
 

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253
مطالب عالی بود.الان میخوام کامل بخونمشون.
ps2 بهترینه.من هم از هوادارای این سلطان هستم:bighug:

مرسی داداش

آره حتما بخونشون چون ps2 انقدر با ارزش بود که من این همه مطلب درباره اش گذاشتم

پس به جمع ما خوش اومدی :x
 
  • Like
Reactions: The Nostalgic Gamer

AMIN-1399F

خوشا فریاد زیر اب
مدیر انجمن
Oct 29, 2011
5,421
نام
امین
من رو ps2 حدوده 500 تا بازی تموم کردم و چون سبک مورد علاقم jrpg بود تقریبن همه عناوینش رو بازی کردم.
اینقدر تنوع برا بازیا داشت هر سری میرفتیم کلی بازی جدید براش اومده بود.
در واقع نمیشه گفت کودوم بازی بهتره چون سلیقه ها متفاوته ولی تو هر سبکی بازی اینقدر داره که محاله کسی ناراضی باشه از خریده این کنسول.
واقعن پادشاه میمونه برای همیشه ... :x
 

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253
من رو ps2 حدوده 500 تا بازی تموم کردم و چون سبک مورد علاقم jrpg بود تقریبن همه عناوینش رو بازی کردم.
اینقدر تنوع برا بازیا داشت هر سری میرفتیم کلی بازی جدید براش اومده بود.
در واقع نمیشه گفت کودوم بازی بهتره چون سلیقه ها متفاوته ولی تو هر سبکی بازی اینقدر داره که محاله کسی ناراضی باشه از خریده این کنسول.
واقعن پادشاه میمونه برای همیشه ... :x

اوه اوه چقدر بازی دمت گرم ایول داری تو سبک jrpg و یا rpg کنسول ps2 اقایونسی از این سبک بازی داره

آره تنوع بازیی زیادی داره هر نوع گیمری با هر سلیقه ای راضی میکنه نه اون موقع حتی الان هنوز داره بارای ps2 بازی میاد یعنی 3 نسل متوالی :x


درسته سلطان کنسول هاست :x
 
  • Like
Reactions: The Nostalgic Gamer

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253
عالی بود ممنون

مرسی داداش


خوبی ps2 اینه که روی همه مدل ها ps2 غیر از سری 90000 میشه بازیا دیگه با فلش مموری اجرا کرد و نیاز به لنز دیگه نیست


برنامه ای که برای کپی خور نرم افزاری ps2 هست قسمتی داره که میشه با نصب برنامه ها دیگه ازشون روی ps2 استفاده کرد مثلا شبیه ساز snes . nes . sega روی ps2 با فلش مموری
 
  • Like
Reactions: The Nostalgic Gamer

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253
ps2 واقعا کنسول کم درد سر و خوبی بود یادش بخیر
ولی حیف که عمرش کم بود.


الانم نگاه کنی به ps2 از نظر ارزونی لوازم جانبی . پر بود لوازم جانبیش تو بازار . تعداد بازی ها و در دسترس بودن . قیمت کنسول و چیزا دیگه بازم کنسول کم دردسر و خوبیه

ps2 عمرش کم نبود از سال 2000 تولید شد و انقدر محبوب بود که تا 2013 تولید و همچنان فروشش ادامه داره و هنوز که هنوزه داره براش بازی میاد یعنی 3 نسل متوالی بازی هایی مثل لگو بتمن 2 . Silent Hill:Shattered Memories . کیلزون و ....... برای ps2 اومدن



ممنون احسان. من بیشتر از 100 تا بازی تموم کردم باهاش. ولی تمام شماره های pes را جویدم! رزیدنت اویل را هم خوردم!


فدات بهزاد جان . ps2 جورهیه که آدم دوست داره داره بازی میکنه بازی ها دیگه اش هم امتحان کنه آدمو جذب خودش میکنه

منم همیشه pes به fifa ترجیه میدادم

دیگه خودت فن رزیدنت اویلی دیگه :d
 
  • Like
Reactions: The Nostalgic Gamer

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر