نقد و بررسی Mario Golf: World Tour

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253
cover_large.jpg


Publisher: Nintendo

Developer: Camelot

Genre: Sports

Tags: Golf

Players: 1

Release Date: 2nd May 2014 USA

Series: Mario Golf, Mario

Official Site: mariogolf.nintendo.com

کمتر کسی هست که ماریو نشناسد و با سری بازیهای این شخصیت زندگی نکرده باشد. او را نماد بازیهای رایانه ای و معروفترین شخصیت تاریخ این کره ی خاکی معرفی کرده اند. شخصیتی که اعتبار و افتخار کنسول پرقدرت و پرطرفدار نینتندو در چند دهه اخیر بوده. ماریو شناخته شده ترین و پرفروشترین شخصیت و سری بازیها در تمام طول تاریخ صنعت گیم است.


ماریو در سبک ها مختلفی نقش آفرینی کرده است از بازیهای مشهور این مجموعه که شامل سبکهای متفاوت میشوند میتوان به Mario Kart از سبک ریسینگ، Mario Tennis و Mario Golf از سبک ورزشی, (2001)Paper Mario و Super Mario RPG در سبک نقش آفرینی و عنوان ها بسیار زیبا دیگر نام برد. البته خانواده ی ماریو با مجموعه کتابهای کمیک, فیلمهای سینمایی و تلویزیونی تکمیل میشود.


مجسمه ی او اولین مجسمه از یک شخصیت بازیهای رایانه ای بود که در Hollywood Wax Museum پرده برداری شد. گذشته از این افتخارات او در دنیای تبلیغات هم کم از دنیای بازی نداشته و از او در آگهی های بازرگانی , جلد مجله ها , ساخت قوطی شامپو, مدالهای ماریویی, انواع خوراکیها و کیکها و حتی جعبه های غذا و ... استفاده شده است.


ماریو بارها در عناوین ورزشی ایفا نقش کرده است این بار میخواهم بازی Mario Golf: World Tour بررسی کنم.


large.jpg


ماریو پیشتر در کنسول محبوب و اسطوره ای nes ( در ایران به میکرو شناخته میشود ) در چندین عنوان نقش آفرینی کرده است که اکثریت گیمر ها بازی ماریو گلف به یاد دارند. عنوان دیگری برای nes بازی گف NES Open Tournament Golf بود که کاراکتر اصلی بازی ماریو بود.


ماریو تو سبک ورزشی موفق عملکرده و انواع بازی ورزشی برای تمام کنسول ها نینتندو وارد بازار شده است که همگی عناوین پر فروشی هستن .


Mario Golf کنسول دستی پرفروش 3DS به شما اجازه می دهد تا در قالب شخصیت mii که قابل شخصی سازی نیز هست بازی کنید تا در ادامه نقص های خود را برطرف کرده و پیشرفت کنید تا بتوانید قهرمان تورنمنت Castle Club شوید.در ابتدا شما به زمین تمرین رفته تا بتوانید با کنترل و نحوه ضربه زدن به توپ و آشنایی با چرخش دادن و محاسبه مقدار بادی که می وزد و… بهتر آشنا شوید. در چند ساعت ابتدایی این یک امر بسیار سگرم کننده به شمار می رود ولی در طول زمان این کنترل دیگر هیچ تغییری نکرده و هیچ المان یا چالش جدیدی برای بازیباز به وجود نمیاید و همین خود به خود باعث کسل آور شدن بازی در طول تورنمنت می شود. همچنین دوربین بازی در طول تورنمنت باعث آزار و اذیت شما می شود که این خود نکته منفی مهمی محسوب می شود.


شما در Mario Golf می توانید به سادگی تمامی دستورها و قوانین و چالش های بازی را یاد بگیرید و این همان اصالتی است که در طول زمان این سری حفظ شده ولی متاسفانه به آسان شدن بازی زیادی کمک کرده است.البته المان های زیادی به بازی اضافه شده که تجربه ضربه زدن و امتیاز گرفتن را به واج می رساند. گل های آتشین به قدرت ضربه و مسافت آن می افزایند،بمب هایی که باد بر آن ها تاثیری ندارد و مسافت زیادی را طی می کنند، و دیگر آیتم ها هر کدام تجربه و لذت مخصوصی را در بازی ایجاد می کنند.


همانند سایر بازی های ورزشی، علاوه بر بخش سینگل پلیر، بخشی به نام Castle Club وجود دارد که می توانید در مسابقات و تورنمنت مخصوص شرکت کنید و با ارتقا دادن شخصیت خود، کاراکترهای مخصوص را آنلاک کنید.

large.jpg


بخش های دیگر و متنوعی نیز تعبیه شده اند که به خودی خود به ارزش تکرار بازی و هیجان آن می افزایند. بخش هایی همانند : Stroke Play(شما در این بخش امتیازات بازیکن ها با یکدیگر و هم در بخش آنلاین مقایسه میشوند.در این بخش نیز می توان تعداد زیادی محیط مخصوص انتخاب کرد و همچنین قانون های بازی توسط شما قابل شخصی سازی است) و یا Speed Golf (مدت زمان امتیاز گیری بازیکن مد نظراست) و …. همگی باعث افزایش تنوع بازی شده اند.

در بخش چلنج ها نیز شما می توانید با کاراکتر ارتقا یافته خود در تورمنت به مسابقه بپردازید و حتی با خریدن بسته های الحاقی به هیجان و کاراکتر های مخصوص و ویژه خود بیافزایید. تمامی این چلنج ها متناسب طراحی شده اند و هیچگاه شبیه هم نیستند و هر مرحله به نوع خاصی از توانایی کاراکتر متمرکز است که این خود می تواند بازیباز را مجاب کند که شخصیت خود را کاملا ارتقا داده و سپس به یخش چلنج ها برود و این یعنی تکرار بیشتر بازی و لذت بیشتر.


محیط ها و زمین هایی که در این نسخه وجود دارند بسیر زیبا و خلاقانه طراحی شده اند.


البته یک اشکالی که ممکن است برای بازیباز ناراحت کننده باشد،کوتاهی بخش Castle Club است. شما باید تنها در چند مسابقه و تمرین و ۳ تورنمنت شرکت کنید و سپس همه چی به پایان می رسد. ولی باید به این نکته دقت کرد که آیا این تجربه کوتاه با چه کیفیتی به اتمام می رسد. همین سوال باعث شده سازندگان به بهترین نحو تورنمنت مخصوص را طراحی کرده و شما حتی با این تجربه کوتاه،بیشترین لذت را ببرید.

large.jpg


محیط ها و زمین هایی که در این نسخه وجود دارند بسیر زیبا و خلاقانه طراحی شده اند. در طول این تورنمنت مطمئنا هیچ گاه احساس خستگی نخواهید کرد زیرا در این زمین های مسابقه انوع و اقسام تجهیزات و موارد فرعی وجود دارند که نمی گذارند در طول مسابقه شما خسته شوید. محیط های زیر آب،قلعه های خاطره انگیز و… همگی به نحو احسن طراحی شده اند. در مجموع ۱۰ زمین گلف وجود دارد. البته شما می توانید زمین های بیشتری را نیز دانلود کنید که مجموعا این عدد به ۱۶ خواهد رسید. این تنوع در تعدا کاراکترهای بازی نیز دیده می شود. در مجموع ۲۱ شخصیت در بازی وجود دارند که ۱۳ عدد قابل دسترس، ۴تای آن در اوایل بازی قفل هستند و ۴تای بعدی نیز محتوای دانلودی بازی هستند. تمامی این کاراکتر ویژگی های مخصوصی در چرخش توپ،زاویه،مسافت ضربه و … دارند که باعث می شوند بازیباز تمامی کاراکترها را باز کرده و تجربه متفاوتی با هر کدام داشته باشد.

در بخش آنلاین خوشبختانه Mario Golf بسیار خوب عمل کرده است. شما می توانید با قوانین مخصوص خود و همچنین محیط های مخصوص آنلاین به رقابت با سایر بازیکنان بپردازید و به قهرمانی برسید. این قهرمانی ها ساده به دست نمی آید زیرا در این بخش بهترین های این بازی حضور دارند و نینتندو جوایز بسیار خوبی برای قهرمانی ها در نظر گرفته است. شما با شرکت در این بخش می توانید کاراکتر خود را به طور چشم گیری ارتقا دهید تا بتوانید راحت تر در بخش سینگل پلیر بازی یا تورمنت شرکت کنید. حس رقابت موجود در بخش آنلاین بسیار جذاب است و هر بازیباز را مجبور می کند که حداقل یک بار در حالت آنلاین با دیگران رقابت کند.


عنوان Mario Golf در زمینه گرافیک همانند سایر نسخه های خوب عمل کرده ولی پیشرفت آنچنان محسوسی در بازی دیده نمی شود. رنگ بندی محیط ها زیبا و چشم نواز طراحی شده و فیزیک بازی نیز بسیار واقع گرایانه ساخته شده است. طراحی کاراکتر ها با توجه به کنسول مورد نظر قابل قبول است ولی در بعضی نقاط چهره کم کاری هایی دیده می شود. باگ های خفیفی در بازی وجود دارد و نیز اتفاقاتی در حین مسابقه می افتد که به روند بازی ضربه زیادی می زند.جزییات بازی به طور چشم گیری عالی کار شده و دقت سازندگان را نشان می دهد. ولی یک نکته منفی بازی در زمینه گرافیک آن است که هنگامی که حالت سه بعدی مخصوص را فعال می کنید، افکت ها و انیمیشن های بازی تغییر محسوسی نخواهند داشت و این خود کمی ناامید کننده است. در بعضی محیط های بازی شاهد افت کیفیت تصویر و انیمشین ها هستیم. ولی به صورت کلی گرافیک تور جهانی قابل قبول است و اگر این مشکلات اندک به خصوص حالت سه بعدی حل می شدند، مسلما تجربه بازی بسیار بذت بخش تر بود.


رنگ بندی محیط ها زیبا و چشم نواز طراحی شده و فیزیک بازی نیز بسیار واقع گرایانه ساخته شده است.

large.jpg

در بخش صداگذاری نکته شاخصی وجود ندارد. صداگذاری ها بسیار خوب بوده و موسیقی های بازی شاد و متناسب با مسابقات هستند. در این زمینه حتی شاهد موسیقی های خاطره انگیز همجون قلعه بوزر در ماریو۲، موسیقی های مربوط به یوشی آیلند و دیگر بازی های معروف و ماندگار هستیم.البته در این علاوه بر بازسازی موسیقی های قدیمی، موسیقی ها و ترک های جدیدی نیز آماده شده که تجربه بازی را بسیار مهیج تر می کند.
 

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253
احسان جان بازم تشکر
من نسخه n64 بازی کردم هنوز رو pc میرمش خیلی سرگرم کنندست اینم که عالیه

قربونت رضا جان :x


نظر شخصیم اینه DS + آنالوگ PSP شده 3DS


بعد 3DS هم ادامه دهنده خط DS ه هم من وقتی نگاه میکنم بازیا کنسولا خونگی نینتندو مثل نینتندو 64 . گیم کیوب و WII بازیاشون ریمیک شده یا نسخه جدیدشون یا بازی الهام گرفته شده از اونا روی 3DS اومده و میاد


مثلا هیچوقت اسماش بروس روی کنسول دستی نبود اما ری 3DS داره میاد چون قدرت کنسولا خونگی نینتندو از اول تا WII داره


همین ماریو گلف که بررسی کردم در اصل بازی کنسول خونگی نینتندو بوده الان نسخه 3DS ش هم اومده
 

mmansori85

کاربر سایت
Sep 16, 2011
1,538
نام
امین
ممنون احسان جان.نقد خوبی بود.:D
خوبه که بچه هایی که از کنسولای نینتندو استفاده میکنند هر از گاهی نقد بنویسند برای بازیهاش...
منتظر فعالیت بیشترتم هستیم.:D:bighug:
 
  • Like
Reactions: playstation1

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253
ممنون احسان جان.نقد خوبی بود.:D
خوبه که بچه هایی که از کنسولای نینتندو استفاده میکنند هر از گاهی نقد بنویسند برای بازیهاش...
منتظر فعالیت بیشترتم هستیم.:D:bighug:


ممنون داداش لطف داری


آره خوبه اما کی مینویسه فوقش میگن این بازی خوب بود تموم شد رفت :d


چشم :bighug:
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر