نقد و بررسی بازی Super Mario 3D Land

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253

نقد و بررسی بازی Super Mario 3D Land




Publisher: Nintendo

Developer: Nintendo EAD

Genre: Adventure, Platformer

Players: 1

Release Date : 13th Nov 2011

سقوط در صنعت بازی های ویدیویی امری عادی به حساب می آید. هیچ شرکتی نمی تواند مدعی شود که محصول یا محصولاتش برای همیشه محبوبیت خود را حفظ خواهند کرد؛ مخصوصا اینکه اثری بخواهد چندین سال این سمت را داشته باشد و همچنان به بقای خود در این صنعت عظیم، مفتخرانه ادامه دهد.


سری بازی های Mario از جمله معدود عناوینی هست که تا به حال توانسته نه تنها بیش از دو دهه به بقای خود در صنعت گیم ادامه دهد بلکه هر بار موفق شده محبوبیت خود را فزونی بخشد و نظر بازیبازهای بیشتری را به سوی خود جلب کند. مثل این که رقابت سونیک و ماریو هیچ گاه به پایان نخواهد رسید! پس از این که Sonic Generations توانست پس از چندین سال دوباره با ترکیب کردن گیم پلی سابق و سه بعدی خود دل طرفداران را به دست آورد، حالا نوبت Super Mario 3D Land است که با روند دو بعدی و سه بعدی خود بار دیگر علاقه مندان را مجذوب خود کند.





فکر نمی کنم پرداختن به داستان SM3DL امری لازم و ضروری باشد؛ چون بی شک دیگر همه ی عالم و آدم می دانند که محتوای داستانی این سری بازی چیست و مبنای شروع ماجراجویی ماریو چه می باشد. متاسفانه این بار هم Bowser می آید و پرنسس Peach را می رباید، اما چگونه؟! در یکی از روزها، رعد و برق شدیدی به درخت نزدیک قلعه پرنسس Peach زده می شود و تمام برگ های آن روی زمین می افتد.


پرنسس مثل روزهای قبل به بیرون از قلعه می رود تا از سالم بودن درخت Tanooki اطمینان حاصل کند که Bowser از راه می رسد و او را می رباید. روز بعد که ماریو به همراه سه Toads (آن آدمک های کوچکی که روی سرشان قارچ است) به طرف قلعه می رود، نامه ای کنار درخت نظر آن ها را جلب می کند. ماریو نامه را که باز می نماید متوجه می شود بار دیگر Bowser پشت این حادثه بوده است! اکنون این شما در نقش ماریو هستید که باید با گذر از ۸ دنیای مختلف و عبور از مراحل گوناگون خود را به این دشمن دیرینه رسانده و بعد از شکست او پرنسس Peach را نجات دهید.





از داستان بگذریم، آن چه مجموعه ی ماریو را همیشه جزو آثار موفق قرار داده گیم پلی اعتیاد آور آن است نه داستان قدیمی و سرهم بندی شده ی آن! به گفته ی Shigeru Miyamoto، بازی Mario 3D را می توان Mario 2D هم نامید. گیم پلی بازی ترکیبی از Super Mario Galaxy و سوپر ماریوهای کلاسیک دوران کنسول های ۸ بیتی می باشد. تنوع مراحل بسیار بالاست و سازندگان برای آن که خاطره ی خوش نسخه های کلاسیک و دو بعدی این مجموعه را برای قدیمی ترها زنده کنند، بسیاری از مراحل را به صورت خطی و دو بعدی در نظر گرفته اند که طی آن باید ماریو را در مسیر مستقیم و سر راست هدایت کنید و به انتهای مرحله برسانید. بازیباز باید هر مرحله را در مدت زمان مشخصی به اتمام رساند و برای تمام کردن مراحل باید به آن Flagpoleهای معروف در Super Mario Bros رسید.


جدید ترین عنصری که به بازی اضافه شده است، حالت Tanooki Mario می باشد. در این فرم وقتی ماریو یک برگ قهوه ای به دست می آورد، ظاهرش تبدیل به یک راکون می شود که با دم آن می تواند دشمنان را به راحتی از بین ببرد. از فرم های دیگری که می توان به آن ها اشاره کرد Fire Mario، Statue Mario، Boomerang Mario، White Tanooki Mario و Invincible Mario هستند که از روی نامشان می توان قدرت های ماریو را در آن فرم حدس زد. مثلا در Boomerang Mario، ماریو قابلیت پرتاب بومرنگ را دارد یا در Fire Mario می تواند به سمت دشمنانش توپ های آتشین پرتاب کند. به مانند شماره های گذشته هم اگر ماریو ضربه ای از دشمنان خود دید سایزش کوچک تر و ادامه دادن روند، کمی سخت تر می شود. هر مرحله معمولا در خود، دو یا تعداد بیش تری ستاره دارد که برای دستیابی به همه ی آن ها باید هر بار مرحله را تکرار کنید، نتیجه ی کامل گرفتن ستاره ها هم، دستیابی به راه های مخفی است.





ناگفته نماند که مراحل را هم می توان با دوست همیشگی ماریو یعنی Luigi بازی کرد. کنترل بازی بسیار ساده و روان است. در کنار این کنترل خوب، دوربین نیز از جمله مواردی می باشد که باید از آن تعریف کرد در حالی که همیشه مشکل بزرگ خیلی از بازی های پلتفرمر همین زوایای نامناسب دوربین بوده است.


گرافیک مثل همیشه جزو بهترین هاست. شما به هیچ عنوان نمی توانید کوچک ترین خرده و ایرادی بر آن وارد سازید. با این که خیلی از آبجکت ها در درون بازی ساده هستند و در آن ها جزییات دقیقی به چشم نمی خورد ولی به لطف استفاده از تکسچر های مناسب و رنگ آمیزی عالی، جلوه ی زیبایی به خود گرفته اند. محیط ها پر از رنگ های متفاوت است، رنگ های شاد و متنوع که باعث می شود احساس آرام بخشی حین بازی داشته باشید.


در واقع آن چه که باعث می شود احساس کنید گرافیک بازی بالاتر از یک بازی ۳DS به نظر می رسد استفاده ی درست از رنگ و رنگ بندی های هنرمندانه آن است. موسیقی و صدا نه تنها هیچ نقصی ندارند، بلکه جزو نقاط قوت بازی نیز محسوب می شوند. موسیقی ها انصافا بسیار دلنشین و زیبا ساخته شده اند. مخصوصا قطعات بازسازی شده ی نسخه های قدیمی که شنیدن دوباره ی آن ها با این حال و هوای جدید لطف خاص خودش را دارد.






در خاتمه باید اعتراف کرد SM3DL یکی از کامل ترین و بهترین عناوین سبک پلتفرمی است که تا به حال عرضه شده و حیف است اگر ۳DS دارید آن را به لیست آرشیو بازی های خود اضافه نکنید و همچنین اضافه کنم که بازی، توسط بسیاری از منتقدان از جمله من، بهترین بازی ۳DS بوده است.


نکات مثبت: همه چیز!


نکات منفی: پیدا کردن نکته منفی در سری Super Mario تقریبا کاری غیرممکن است!!!



گیم پلی: ۱۰

گرافیک: ۱۰

صداگذاری: ۱۰

جذابیت: ۱۰

امتیاز فنی: ۱۰
 
آخرین ویرایش:

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253
البته لوییجی برادر ماریوـه:d
احتمالاً اولین بازی که بگیرم، همین باشه.

آره میدونم از اولین super mario bros که برای nes بود لویجی هم بود ولی استفاده از کلمه دوست همیشگی بهتره ( اینم بسته به تفکر و باور خودم گفتم چون میگم حتی پدر مادر اگه با بچه خودشون دوست نباشن رفیق نباشن هیچوقت رابطه مستحکم ببینشون برقرار نمیشه ) :d


حتما بازیش کن به معنا واقعی شاهکاره اونم برای سری کنسول دستی نینتندو یه نو آوریه و قابلیت 3d هم اضافه کن ( اونم بدون نیاز به عینک چی میشه )



اینجا کلیپ گیم پلی اولین مرحله بازی mario 3d land هستش حجمشم کمه ببینش سبک کل بازی دستت میاد


Super Mario 3D Land Walkthrough Part1
 

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253
سبک بازی دستمهb-) عملاً همون 3D Worldـه روی Wii U

میشه گفت تا حدودی شبیه همن اما یکی نیستن mario 3d land سال 2011 اومده mario 3d world سال 2013


مثل بازی new super mario نسخه ds و نسخه wii که شبیه همن اما خیلی باهم تفاوت دارن


یا بازی mario land کنسول gb با super mario bros کنسول nes میشه گفت یکی هستن ولی در اصل زمین تا آسمون باهم فرق دارن


همین بازی mario 3d land تفاوت در کنترل . تفاوت در سخت افزار کنسول . تفاوت در طراحی . تفاوت در روزلشن . تفاوت در 3d و ...... دارن

ممنون زحمت کشیدی:x
الان میرم واسه دفعه چهارم تمومش میکنم

فدات داداش :x

اوه چقدر زیاد :d البته بازیا نینتندو جورین آدم هر چی بازی میکنتشون تمومشون میکنه بازم دوباره هوس میکنه بازیشون کنه
:x مثلا ماریو گلگسی 1 تا الان فکر کنم 5 بازی اول تا اخرش رفتم


من 17 ساعت طول کشید تا اخرین مرحلشو برم حالا باید برگردم از اول لویجی نجات بدم
 

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253
بازی ساختنی جالب mario 3d land


914ALtEP-zL._SL1500_1-1024x1016.jpg




IMG_3296-1024x768.jpg




اینم یه مدل دیگه اش


91WTdLDnbOL._SX425_.jpg
 

Persona.Q

Don't Listen To Ondore's Lies
کاربر سایت
Jun 8, 2014
816
نام
محمد
دمت گرم داش. اتفاقا اینو من بازیشو دارم یه چند مرحلشو رفتم. 3 دی اسو راه انداختم. ولی میگم 3 دی ورلد واسه وی یو خیلی باحالتره. خوب شد من وی یو خریدم اقلا ماریو رو رفتم باهاش :d
 
  • Like
Reactions: ehsanservat

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر