Multi Platform Rainbow Six Siege

سازنده
Ubisoft Montreal
تاریخ انتشار
December 2015
ناشر
Ubisoft
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S

dpaz_980_tom_clancys_rainbow_six_siege_banner.jpg
نام بازی: Rainbow 6 Siege
سازنده و ناشر: Ubisoft

سبک: FPS, Tactical Shooter
پلتفرم: PC, PS4, Xbox One
تاریخ عرضه: 1 دسامبر 2015 ( 10 آذر 1394 )


Rainbow 6 Siege یا به طور مختصر R6S، یک اثر اول‌شخص تاکتیکی تمام آنلاین است که در آن، بازیکنان به رقابت سر اهداف مختلف (همچون Secure-bomb-hostage) می‌پردازند. در حالت کلی، سه مد که برابر با Casual, Ranked, Terrorist Hunt است، در این عنوان وجود دارد. در حالت «کژوال» بازیکنان به سادگی بدون دغدغه جا به جا شدن رنک خود به تجربه حالت‌های مختلف می‌انجامند اما تجربه اصلی بازی، مربوط به بخش Ranked Match می‌شود که پس از انجام 10 مچ رنک خود را دریافت کرده و قابلیت تغییر آن به واسطه بازی کردن به دست می‌آورید.
سیستم پشتیبانی از «سیج» به صورت سالانه بوده و هر سال شامل چهار فصلِ سه ماهه می‌شود. در آغار هر فصل به طور معمول 2 اپراتور و یک نقشه جدید، به همراه تعداد زیادی تغییرات به بازی وارد می‌شود. لاذم به ذکر است که برای خرید اپراتورها نیاز به خرید «سیزن پس» یا پرداخت پول واقعی ندارید و می‌توانید از طریق بازی کردن آن‌ها را به دست بیاورید.

136277

xdklwczod9h21.png


game modes.jpg


MAPS.png

وضعیت فعلی بازی: سال 5 فصل 1

OPERATION VOID EDGE

136278




سوال: سیستم آپدیت در سیج چطوریه؟
پاسخ: پشتیبانی از سیج به صورت سالانه است. هر سال 4 فصل دارد که در هر فصل به طور میانگین 3 آپدیت عرضه می‌شود تا تغییرات وعده داده شده اعمال شود. این تغییرات ممکن است شامل اُپریتور و نقشه و باف و نرف های جدید باشد و یا حل کردن مشکلات تکنیکی و سرورهای بازی که خود یوبیسافت درصورت تغییر روند برنامه عادیش اون ها رو به طور رسمی اعلام میکنه.
سوال: آیا بازی Pay 2 Win ـه؟
پاسخ: خیر :D
سوال: آیا مپ های حذف شده هرگز برنمی گردن؟
پاسخ: بعضی از مپ ها فقط توی حالت Custom Match قابل بازی خواهند بود اما به مرور زمان به کژوال و رنک بر میگردند.

سوال: اگه این بازی رو نسخه معمولیش رو بخریم به تجربمون از بازی اسیب میزنه یا خیر؟ و اینکه محتوای اضافه مثل اپراتور ها رو با حدود چند ساعت بازی میشه به دست اورد؟

پاسخ: خیر نسخه عادی هیچ آسیبی به بازی نمیرسونه چون بازی تحت هیچ عنوان P2W نیست و اخیرا هم ویژگی به بازی اضافه شده که حتی اگه نسخه عادی رو تهیه کنید و به اصطلاح تازه وارد باشید، تمامی اپراتور های پایه بازی ( که از روز اول در بازی وجود داشتن ) به همراه اتچمنت هاشون براتون به صورت مجانی باز هستند.
هر اپراتور مربوط به فصل ها هم حدود 20 الی 25 ساعت طول میکشه تا باز بشه.

سوال: به علت وجود تعداد زیاد نقشه در بازی جایگاه هَچ ها و راه های ورودی و ... را نمی شناسم، راه حلی برای یادگیری سریع نقاط مختلف هر نقشه وجود دارد؟

پاسخ: با مراجعه به وبسایت ذیل می توانید اطلاعات مربوط به هرنقشه را مطالعه کرده و یادبگیرید.
www.r6maps.com

با تشکر از کاربر @Soroush_shz بابت معرفی این وبسایت کاربردی.

سوال: روشی برای بازی کردن با همه اپراتورا قبل از این که بخریمشون وجود داره؟
پاسخ: دوستان یه روش هست که تو پی سی جواب میده واسه تست کردن اپراتور های 25k ای قبل از اینکه بخرینش.
تو پی سی که میتونی یوپلی رو ببری رو حالت آفلاین مود و بازی رو اجرا کنی! همه اپراتورا تو حالت آفلاین بازه! میتونید واسه هر اپراتوری که میخواید اتچمنت بذارید و برید کاستوم رو در و دیوار تست کنید ببینید خوشتون میاد یا نه! رو دوستان نسخه استیمم جواب داده این روش! فقط تنها مودی که میشه رفت کاستومه! تو حالت آفلاین تروریست هانتم نمیتونید برید! ولی بازم واسه تست کردن گان ها و قابلیت هاشون خیلی خوبه و باعث میشه الکی 25 هزار تا واسه اپراتوری که شاید خوشتون نیاد هزینه نکنید!
دوستان کنسولیم سر در نمیارم ببینن میتونن تو حالت آفلاین بازی رو اجرا کنن؟ مثلا اینترنتو قطع کنن بازی اجرا میشه؟ یا روش های دیگه ... خلاصه تو حالت آفلاین همه اپراتورا بازه و میتونید قبل خرید تستش کنین!
با تشکر از @Soroush_shz

با تشکر از اسماعیل عزیز بابت همکاری در ساخت پست اول
 
آخرین ویرایش:

Ramyn

کاربر سایت
Jan 15, 2013
87
نام
رامین
یک نفر بیاد بهم انگیزه بده این بازی رو شروع کنم :D یک کوچولو کمپینش رو بازی کردم تا راه بیفتم کنترل کاراکتر و مخصوصا اسلحش خیلی خشک بود نتونستم باهاش کنار بیام گذاشتمش کنار دوباره چسبیدم به بتل ولی هروقت کامنت هایه شما رو میخونم و تعاریفی که از این بازی میکنید (به عنوان بازی که داخلش همکاری تیمی حرف اول رو میزنه و خسته کننده نمیشه و ... که برای من خیلی مهمه) دوست دارم شروعش کنم ولی این بتل نمیگذاره:D
تا حالا یک ده ساعتی بازی آنلاینش رو روی توییچ زنده نگاه کردم تا وقتی میخوام شروع کنم زیاد نوب نباشم ولی چون تا حالا بازیش نکردم زیاد چیزی نفهمیدم :|
 
  • Like
Reactions: xobx 360 slim

xobx 360 slim

کاربر سایت
Jan 7, 2014
211
یک نفر بیاد بهم انگیزه بده این بازی رو شروع کنم :D یک کوچولو کمپینش رو بازی کردم تا راه بیفتم کنترل کاراکتر و مخصوصا اسلحش خیلی خشک بود نتونستم باهاش کنار بیام گذاشتمش کنار دوباره چسبیدم به بتل ولی هروقت کامنت هایه شما رو میخونم و تعاریفی که از این بازی میکنید (به عنوان بازی که داخلش همکاری تیمی حرف اول رو میزنه و خسته کننده نمیشه و ... که برای من خیلی مهمه) دوست دارم شروعش کنم ولی این بتل نمیگذاره:D
تا حالا یک ده ساعتی بازی آنلاینش رو روی توییچ زنده نگاه کردم تا وقتی میخوام شروع کنم زیاد نوب نباشم ولی چون تا حالا بازیش نکردم زیاد چیزی نفهمیدم :|

منم الان فقط بتل 4 بازی میکنم و رینبو
ببین فووق العادس بازی.
اوایل میبینی طرف از یه سوراخی میزنه میکشتت میگی ای بابا چقد مسخرس!
اما بعدا راه میفتی میبینی چه کیفی داره.
من با دوستم بازی میکنیم خواستی بگو اددت کنم شمام بیای.
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
سلام اقا این چه باگی هست ! خیلی وقت ها که میخوایم به همدیگه join بشیم، میگه ارتباط مشکل داره و Fail میکنه ولی از بازی میایم بیرون دوباره میریم داخل مشکل برطرف میشه!
 

ZのMBiE

کاربر سایت
Oct 19, 2009
2,948
نام
SaDegh
سلام اقا این چه باگی هست ! خیلی وقت ها که میخوایم به همدیگه join بشیم، میگه ارتباط مشکل داره و Fail میکنه ولی از بازی میایم بیرون دوباره میریم داخل مشکل برطرف میشه!
از روز اول اینجوری بوده:d مشکل join شدن دارید بازیو میبندی دوباره که به datacenter کانکت میشی درست میشه.فکر نکنم باگ باشه مشکل از نت ماس که با کانکت شدن دوباره اوکی میشه.
 
  • Like
Reactions: Ali Venom

ZのMBiE

کاربر سایت
Oct 19, 2009
2,948
نام
SaDegh
دوستان من بالاخره black beard رو خریدم میخواستم بدونم کدوم تفنگش از همه بهتره میشه یه راهنمایی کنید:D
semi auto رو با acog بزار خیلی راحت همرو میزنی. حتی از نزدیک هم به راحتی میشه زد به خاطر damage بالایی که داره.
 

hojjjat2

کاربر سایت
Feb 19, 2016
516
یعنی هر چی اپراتور های دی ال سی خاورمیانه قوی بودن این دوتا برزیلیه ضعیفن
کاپیتانو که با تیر کلت میمره اون دختره هم شات گانش از کلتش دمیجش کمتره رگباریش هم که ی خاشب خالی کنی شاید طرف بمیره!!!!!
اپشن دختره اصلا در حد dlc نیست و بنظرم ظعیفترین اپشن رو داره بین همه اپراتور ها
 
  • Like
Reactions: MOHSEN 007

« Lions Gate »

کاربر سایت
Aug 9, 2014
444
نام
سام
Update 4.1 Patch Notes
Pulse Rebalancing
Reduced range for Pulse’s gadget, and he can no longer quick swap out of his gadget.
The previous update that we did on Pulse’s Heartbeat Sensor not only made it more comfortable to use, but it also made him stronger since the frequency of the heartbeat detection updates became higher. Combined with the fact that it was possible to switch extremely fast from the Heartbeat Sensor to the main gun, this made him too strong – our gameplay stats and the community feedback made that very clear. As a consequence, we have opted to tweak him as follows:
  • Detection range of Pulse’s Heartbeat Sensor is reduced from 13m to 9m.
  • Pulse will no longer be able to instantly switch from his Heartbeat Sensor to his previously equipped weapon by pressing the weapon switch button. This means the delay before the player can shoot will increase by 0.8 seconds (from roughly 0.4s increased to 1.2s).

Semi-Auto Shotgun Balancing
Semi-automatic shotguns will be getting a few tweaks to make them less powerful at longer range.
Based on the data we collected and feedback from the community and Pro League players, we have opted to balance semi-automatic shotguns. Patch 4.1 will be introducing these changes:
  • We will be reducing short range and medium range raw damage by approximately 25-30%.
  • For both hipfire and ADS (Aim Down Sight), we will be making their cones of dispersion wider by 1.5 degrees, which is approximately 10% more than their previous state. This means that there will be a less concentrated dispersion of bullets.

Our intention is to make semi-automatic shotguns carry out incredible damage at short range, but lessen their impact significantly from medium to long range. The damage falloff from the original damage output will now be more noticeable. At longer ranges, the accuracy of the shots will also be harder to predict with precision, as players will have less gradually less control the further away they are from their target.
The shotguns that will be affected are the following:
  • SPAS-12 – Valkyrie
  • SPAS-15 – Caveira
  • Super90 – Frost
  • M1014 – Pulse, Thermite, & Castle

A more precise breakdown of the aforementioned changes can be found in the table below.

ShotgunBalancing_Accuracy_V2.jpg

ShotgunBalancing_Damage_V2.jpg

*Please note that these damage numbers are per pellet. There are 8 pellets per shot.

UI Changes
We've updated the dead Operator indicator by making the icon more transparent and the red 'X' more visible.

Before
Before1.png


After
After1.png


Gameplay Fixes
Fixed
– Shield Operators movement speed is slower than intended. [They are now back to Season 2 speeds]
Fixed – When the middle beam of a trap door is destroyed, it can no longer be reinforced.
Fixed – When a player falls while rappelling and then climbs a ladder, they will float in the air.
Fixed – Some users found an exploit that would allow them to see through walls.
Fixed – Some Pistols have double the intended amount of recoil when fired while ADS and then switching to hip fire.
Fixed – If two Defenders are outside and one of them goes back inside, the “You are detected” message will disappear.
Fixed – The angled grip is not providing the proper benefit.
Fixed – A destructible wall can become invulnerable if the Attacker is killed while detonating a second Breaching Charge.
Fixed – Players are able to shoot through barricades without causing damage to the barricade.
Fixed – Enemy names can be seen through barricades.
Fixed – A model error occurs behind players that equip a Nitro Cell.

Operator Fixes
All Operators
Fixed
– Missing customization menu for PBR92.
Fixed – If an Operator mounts Tachanka’s LMG with a Pistol out, their arms will be near their chest after dismounting.
Fixed – Attackers are not killed when triggering Kapkan’s EDD and Frost’s Welcome Mat at the same time.

Thermite
Fixed
– Exothermic Charge does not destroy a reinforced wall in some instances.
Fixed – Thermites Exothermic Charge can be destroyed through a reinforced hatch or wall.

Blitz
Fixed
– Operators have a broken animation when viewing from 3rd person.
Fixed – Legs, arms, and the top of Blitz’s head are exposed when triggering his gadget.

Jager
Fixed
– Jager receives twice the intended amount of points for disabling grenades.

Ash
Fixed
– Some wooden walls require two breaching rounds to destroy.

Twitch
Fixed
– After an Operator is killed by Twitch’s Shock Drone, they are able to see the drone highlighted while in support mode.
Fixed – Shock Drone is no longer available after being revived from a DBNO state and picking up your Shock Drone.

Caveira
Fixed
– DBNO state’s blurred vision disappears when Caveira initiates an interrogation but cancels it.

Kapkan
Fixed
– EDD will sometimes not destroy a barricaded door.

Sledge
Fixed
– Enemy players are not killed when Sledge breaches a wall they are standing next to with his Sledgehammer.

Frost
Fixed
– Welcome Mat texture is floating if it’s placed on a trap door and an attacker gets caught in it.

Valkyrie
Fixed
– Black Eye Cameras pass through the frame of any window with aluminum shutters.

FBI Recruit
Fixed
– FBI Recruit does not have heavy armor equipped.

Level Design Fixes
All Maps
Fixed
– Players are able to place Breaching Charges, Cluster Charges, and other gadgets placed on the edge of a reinforced floor hatch.

Bank
Fixed
– Defenders are able to easily spawn kill Attackers if they spawn in “Parking Front”

Border
Fixed
– One spawn location is not localized in some languages, and appears in English.

Club House
Fixed
– It is possible to vault on the Library Cabinet in Bar.
Fixed – Severe rubberbanding occurs when a user walks near the hostage in “B Church”.
Fixed – Biker’s flag falls down when the wall between 1F Bar and 1F Central Hallway is reinforced.

Chalet
Fixed
– Sticky Gadgets do not collide with walls in lobby near Dining Room 1F as intended.

Favela
Fixed
– Operators clip through the ceiling after a vault action over the wardrobe.
Fixed – Operator shields remain present in the air after dying when switching floors in the Caster Cam.
Fixed – Valkyrie’s Black Eye Cameras float when a wall object is destroyed.
Fixed – Attackers are vulnerable to being spawn killed at EXT Rooftops.

House
Fixed
– When clipping through the map with a drone, players are able to see the entire map.

Yacht
Fixed
– The user can shoot through a small gap in-between the unbreakable walls from 3F Poker Room, and 3F Casino.
Fixed – Players are able to vault over an engine in 1F Engine Room and shoot outside.

Game Mode Fixes
Custom Match
Fixed
– Tactical Realism is not properly localized in Japanese.
Fixed – Game crashes on Xbox One when completing a Hostage Rescue match alone.
Fixed – Kapkan does not receive points for any actions related to his EDD.

Hostage
Fixed
– “Prevent Revive” appears for both teams if the Attacker is disconnected while rappelling with the hostage.

Bomb
Fixed
– Invisible collision is present when throwing a Black Eye or Nitro Cell at inactive Biohazard container spawns.
Fixed – On Bank, the B Lockers Bomb Zone does not cover the entire room.

Player Experience Fixes
General Fixes
Fixed
– Several game crashes were occurring more frequently since Season 3.
Fixed – Some users receive error code [0-0x00001001] during Step 3 of matchmaking.
Fixed – BattlEye service does not automatically start upon the first launch for Steam users.
Fixed – Missing a blending animation when vaulting over an object while ADS.
Fixed – When holding the SMG-11 or FMG-9 next to a wall, Operator’s arms would overlap inside of their body.
Fixed – Slow-motion replay of victims always show a glitchy entity position when an Operator enters a ragdoll state and fall to the ground.
Fixed – Players killed while in a DBNO state will sometimes have their bodies flipped 180°.
Fixed – Some weapon skins are not properly applied to the Para-308.
Fixed – Capitao’s Iron Mask headgear is not unlocking after purchasing.
Fixed – Several charms either appear offset, or do not appear on weapons or shields when viewed from 3rd person.
Fixed – Delay in the receipt of weapon charms after completing some challenges.
Fixed – Coffee cup charm has no collision with several weapons.
Fixed – Assassin’s Creed charm is offset.
Fixed – Attacker/Defender Chibi charm bundle is missing from the shop.

UI Fixes
Fixed
– The MVP screen is zoomed in if the player that lands the final kill is ADS.
Fixed – Win/Loss and Kill/Death ratio is not displayed in the main menu.
Fixed – Vertical grip attachment text overlaps with its icon in some languages.
Fixed – Remaining matches for Season Rank Placement does not update in real time.
Fixed – The text describing the game mode overlaps with the user icons in some languages.
Fixed – In Spanish, Czech, Russian, and Latin American clients, the Switch View button overlaps Rotate.
Fixed – Debug text can be noticed while trying to pick up Deployable Shield or Barricade a window.
Fixed – Message displaying “Hold [Interact_button] To Drop the Defuser”.
Fixed – A persistent arrow remains next to the Operator Icon after being revived from a DBNO state.
Fixed – Navigation icons with D-Pad from the scoreboards are confusing.
Fixed – HUD elements remain above an Operator’s head while they are being interrogated by Caveira.
Fixed – When switching players while spectating, Caveira switches from Stealth to a normal stance.

Menu Fixes
Fixed
– Inconsistencies between the formatting of the text for certain bundles.
Fixed – Union Jack bundle and Engraved bundle have the same name.
Fixed – The Capacity of the SASG-12 Shotgun is listed as 8.
Fixed – Uplay opens in full screen when attempting to redeem a locked Reward.
Fixed – Ops Icon Charm Bundle does not fit the text area in Japanese.
Fixed – Circle button is shown instead of Right Thumbstick on all tool tips in Japanese.
Fixed – Secondary weapons have a slot for charms in the loadout customization menu.
Fixed – There is no background music on the Operator selection menu, or on the main menu.
Fixed – System notification isn’t shown when creating or accepting an invitation to a local game lobby while Multiplayer privilege is set to Blocked.
Fixed – User remains in infinite loading upon switching profiles.
Fixed – The R6 Credits Expired pop up is displayed after every log in.
Fixed – Club Challenges overlay is missing on the Russian client.
هموجور که قبلا شایعه شده بود دمیچ شاتگان ها بین 25 تا 30 درصد کم شده.پالس هم ضعیف تر شده.
اون باگ مزخرف پرواز هم فیکس شده
 

amir_k2m

کاربر سایت
Jul 3, 2011
1,684
نام
امیر
هموجور که قبلا شایعه شده بود دمیچ شاتگان ها بین 25 تا 30 درصد کم شده.پالس هم ضعیف تر شده.
اون باگ مزخرف پرواز هم فیکس شده
خب مثل اینکه کلی باگو فیکس کردن خیلی عالیه بازی داشت به گند کشیده میشد:Dحالا این آپدیت کی میاد؟
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر