DX12 دارای قابلیتهایی برای نسل آینده GPU ـها خواهد بود.[ پست اول تاپیک حتماً خوانده ]

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
AMD روی GPUـهای Fury به جای 8 تا ACE از 4 تا ACE استفاده کرده

AMD-Radeon-R9-Nano-Fiji-GPU-Block-Hot-Chips.jpg

یه نگاه گذرا به بنچمارکها هم این قضیه رو تایید میکنه R9 290 که از 8 تا ACE بهره میبره رشد خیلی بهتری نسبت به FuryX داشته که شاید به همین علت بوده باشه تعداد (ACE های بیشتر)

gvwk_percentile.001-1.png.001-980x720.png


DX12-High.png


- - -ویرایش - - -

دوستان پس چرا amd بهتر عمل میکنه رویdx12؟خب اگه انویدیا بهینه نیست amd هم بهینه نیست.
میتونیم تو این زمینه amd رو بهتر دونست؟
به آخرش کاری ندارم فعلا همینی که هست رو اگه مورد بررسی قرار بدیم نتیجه چی میشه؟
------
ظاهرا خیلی مونده تا جا بیفته اینdx12.
یعنی باید منتظر بهینه کردن سازنده باdx12،dx12 باخود کارت گرافیک و در آخر آپدیت های درایور های مختلف که معلوم نیست کی میان.در حالی که روی amd نتیجه بهتر هست.

دلیلش رو Oxide پشتیانی نکردن GPU های nVIDIA از Asynchronous Compute Engine دونسته میتونی به پست صفحه قبل من مراجعه کنی.

البتخه این رو هم باید در نظر داشت این تستا همه در شرایط آزمایشگاهی انجام شده و نتایج تو واقعیت ممکنه تفاوتهایی داشته باشه. علی الخصوص که الان 80 در صد بازار GPU های گیمینگ دست انویدیاست و مجاب شدن بازی سازها به حرکت به سمت این قضیه یکم وقت میبره. بعلاوه معماری پاسکال هم در راهه و تصمیم انویدیا برای پشتیبانی یا عدم پشتیبانی از این قضیه ( تو معماری پاسکال) خیلی تاثیر گذاره
 

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
یه نگاه گذرا به بنچمارکها هم این قضیه رو تایید میکنه R9 290 که از 8 تا ACE بهره میبره رشد خیلی بهتری نسبت به FuryX داشته که شاید به همین علت بوده باشه تعداد (ACE های بیشتر)

gvwk_percentile.001-1.png.001-980x720.png


DX12-High.png


- - -ویرایش - - -



دلیلش رو Oxide پشتیانی نکردن GPU های nVIDIA از Asynchronous Compute Engine دونسته میتونی به پست صفحه قبل من مراجعه کنی.

البتخه این رو هم باید در نظر داشت این تستا همه در شرایط آزمایشگاهی انجام شده و نتایج تو واقعیت ممکنه تفاوتهایی داشته باشه. علی الخصوص که الان 80 در صد بازار GPU های گیمینگ دست انویدیاست و مجاب شدن بازی سازها به حرکت به سمت این قضیه یکم وقت میبره. بعلاوه معماری پاسکال هم در راهه و تصمیم انویدیا برای پشتیبانی یا عدم پشتیبانی از این قضیه ( تو معماری پاسکال) خیلی تاثیر گذاره

یه نگاه گذرا به عکسایی که خودت گذاشتیم میکردی بد نبود...
اول اینکه حتی عکسایی که خودت گذاشتی رو نگاه نکردی، همینجوری دوتا شکل پیدا کردی که بهم هیچ ربطی ندارن! شکل اول مقایسه DX11 با DX12 هست، شکل دوم مقایسه 1080p با 4K! چطوری از این دوتا نتیجه گرفتی که "رشد" یکی از اون یکی بهتره خدا میدونه! 8->
دوم اینکه حتی اگه درست بود شما دوتا ستاپ جدا رو پیک کردی که اصلا بهم هیچ ربطی ندارن!! نقش CPU/RAM/....
دیگه کاری با اشکول فرض کردن AMD و ....
این مقایسه درست:

ngx6_11.jpg


ofp3_12.jpg

R9 Fury با DX11 روی 20.9 بوده که با DX12 شده 33.2
R9 290X با DX11 روی 19.3 بوده که با DX12 شده 27.5
 
آخرین ویرایش:

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
یه نگاه گذرا به عکسایی که خودت گذاشتیم میکردی بد نبود...
اول اینکه حتی عکسایی که خودت گذاشتی رو نگاه نکردی، همینجوری دوتا شکل پیدا کردی که بهم هیچ ربطی ندارن! شکل اول مقایسه DX11 با DX12 هست، شکل دوم مقایسه 1080p با 4K! چطوری از این دوتا نتیجه گرفتی که "رشد" یکی از اون یکی بهتره خدا میدونه! 8->
دوم اینکه حتی اگه درست بود شما دوتا ستاپ جدا رو پیک کردی که اصلا بهم هیچ ربطی ندارن!! نقش CPU/RAM/....
دیگه کاری با اشکول فرض کردن AMD و ....
این مقایسه درست:

ngx6_11.jpg


ofp3_12.jpg

R9 Fury با DX11 روی 20.9 بوده که با DX12 شده 33.2
R9 290X با DX11 روی 19.3 بوده که با DX12 شده 27.5
اولا خونسردی خودتو حفظ کن . من پاش بیفته از تو بی ادب ترم
دوما افکاری که تو سر خودت هست رو به پست من ربط نده

یه نگاه گذرا به بنچمارکها هم این قضیه رو تایید میکنه R9 290 که از 8 تا ACE بهره میبره رشد خیلی بهتری نسبت به FuryX داشته که شاید به همین علت بوده باشه تعداد (ACE های بیشتر)
این جمله هیچ منافاتی با بنچمارکای تو نداره. من نگفتم که R9 290 پرفورمنس بهتری میده گفتم رشدش بهتر بوده این دو تا جمله یکی نیستن.
 

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
اولا خونسردی خودتو حفظ کن . من پاش بیفته از تو بی ادب ترم
دوما افکاری که تو سر خودت هست رو به پست من ربط نده


این جمله هیچ منافاتی با بنچمارکای تو نداره. من نگفتم که R9 290 پرفورمنس بهتری میده گفتم رشدش بهتر بوده این دو تا جمله یکی نیستن.
بی ادبی تو میبینی تو اون پست!؟
ولی اوکی خوب قبول دارم بی ادب تری حالا چرا کنترلتو از دست میدی؟ :d
دفعه بعد دقت کن که تست 1080p و 4K رو با DX11 و DX12 اشتباه نگیری، اون رشدیم که نتیجه گرفتی از هرجا نتیجه گرفتی برا خودت نگه دار چون خیلی مسخره بود.
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
بی ادبی تو میبینی تو اون پست!؟
ولی اوکی خوب قبول دارم بی ادب تری حالا چرا کنترلتو از دست میدی؟ :d
دفعه بعد دقت کن که تست 1080p و 4K رو با DX11 و DX12 اشتباه نگیری، اون رشدیم که نتیجه گرفتی از هرجا نتیجه گرفتی برا خودت نگه دار چون خیلی مسخره بود.


اون بخش اول رو دیگه ادامه نمیدم اما بخش دوم

اصلا فرض کن اون بخش 4K تو بنچمارک نیست. بخش 1080 رو اگه دقت کنی Fury X پرفورمنسش از 980 TI پایینتره ( البته جزیی) بعد باز هم اگه بنچمارک 1080 , R9 290X رو در نظر بگیری پرفورمنسش تو همون حول و حوشه حالا بنچمارک این دو تا کارت رو در DX11 بزار کنار هم میبینی که رشد R9 بهتر بوده



simple as that

قسمت قرمز: این بنچماک DX11 نیست خوبه بالاش نوشته 12:d


DX12-High.png
 
آخرین ویرایش:

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
اون بخش اول رو دیگه ادامه نمیدم اما بخش دوم

اصلا فرض کن اون بخش 4K تو بنچمارک نیست. بخش 1080 رو اگه دقت کنی Fury X پرفورمنسش از 980 TI پایینتره ( البته جزیی) بعد باز هم اگه بنچمارک 1080 , R9 290X رو در نظر بگیری پرفورمنسش تو همون حول و حوشه حالا بنچمارک این دو تا کارت رو در DX11 بزار کنار هم میبینی که رشد R9 بهتر بوده

simple as that

من واقعا درکت نمیکنم چطوری به این نتیجه رسیدی توی پست اولم بهت گفتم اولا که بنچمارکها بهم نامربوطه اولی DX12 vs DX11 هست دومی 1080p vs 4K
دوما فرض بگیریم هر دو تا یکسان بودن دوتا تست مختلف از دوتا سایت مختلف با دو تا ستاپ سخت افزاری و احتمالا نرم افزاری مختلف که این توی بنچمارک اصلا معنی نداره حتی دوتا رم با لیتنسی مختلف اتوماتیک قیاس رو نامعتبر میکنه دیگه چه برسه به دوتا ستاپ با دوتا CPU مختلف و یکی آور کلاک شده با مقدار رمهای مختلف و پهنای باند مختلف و ....
حالا از همه این اشتباهات صرف نظر کنیم.... این همون سایت R9 Fury روی DX12 vs DX11 با رزولوشن 1080p

DX11-Batches-1080p.png
DX12-Batches-1080p.png


Fury x زیر تست سنگین از 18 فریم شده 41.7 فریم

این اون یکی سایت با یه ستاپ دیگه (که اصلا صرف نظر کردیم هر چند غلطه)

heavy.002.png




R9 290X زیر تست سنگین از 20 فریم شده 41 فریم...
حالا دیگه واقعا نمیدونم با کدوم قیاس و بر مبنای کدوم استدلالی میشخ نتیجه گرفت R9 290x "رشد" بیشتری داشته از R9 Fury!

ولی باشه شما میگی داشته ماهم میگیم اوکی ولی نصیحت دوستانه جای دیگه نگو این حرفو.

- - -ویرایش - - -

قسمت قرمز: این بنچماک DX11 نیست خوبه بالاش نوشته 12:d


DX12-High.png

f96w_dx12-high.jpg
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
مهدی خواهش میکنم تکرار مکررات نکن. اگه درک نمیکنی بگو بیشتر توضیح بدم. کل مبحث رو زیر سوال نبر:d

اینکه دو تا سایت دو تا بنچمارک مختلف گذاشتن معنیش این نیست که یکیشون غلطه.

هر دو کارت AMD با 980TI مقایشه شدن و هر دو در DX12 پرفورمنس نسبتا مشابهی با 980TI داشتن .

یه نکته خیلی ساده ریاضی

اگر A=B باشه و B=C . میشه نتیجه گرفت که A=C

این نکته در DX12 صادقه اما یه نگاه ساده به بنچمارک دو تا کارت AMD در DX11 بندازیم


Radeon R9 290X vs FURY X

مشخصا Fury X کارت قویتریه.

پس رشد R9 290 در DX12 نسبت به Furyx بالاتر بوده

PS: برای بار دوم : تو بنچمارک من 4K رو قلم بگبر و دو تا خط سبز ( نمایندگان بنچمارک 1080) رو بهش توجه کن پیشاپیش از اینکه دوباره به این نکته توجه نمیکنی و حرف خودتو میزنی ممنونم:d
 
آخرین ویرایش:

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
اینکه دو تا سایت دو تا بنچمارک مختلف گاشتن معنیش این نیستکه یکیشون غلطه.

عجب!!!! من درک نمیکنم!؟
یکیشون CPU رو تا 4.5 Ghz اور کلاک کرده با 32 گیگ رم اون یکی کلاک استاک با 16 گیگ رم کلاک پایینتر!

Core i7-5960X, 16GB of DDR4-2667, a Galax SSD, and the aforementioned GTX 980 Ti and R9 Fury X video cards.

http://www.extremetech.com/gaming/2...he-singularity-amd-and-nvidia-go-head-to-head

Intel Core i7-5930K (6-core) @ 4.5GHzRAM 32GB Corsair DDR4 at 3000MHz
HDD Samsung SM951 512GB M.2 PCIe SSD
MOTHERBOARD Asus X99 Deluxe
POWER SUPPLY Corsair HX1200i
COOLING Hydro Series H110i GTX 280mm Liquid Cooler
GPUS Nvidia GTX 980 Ti, AMD R9 290X

http://arstechnica.com/gaming/2015/...ly-win-for-amd-and-disappointment-for-nvidia/

یه تنه Readـی به دنیای بنچمارک رفت کاری نداریم....

*****************************************
قسمت دومش ریاضیاته :
Fury x زیرتست سنگین از 18 فریم شده 41.7 فریم == 231 درصد بهبود
R9 290X زیر تست سنگین از 20 فریم شده 41 فریم... == 205 درصد بهبود

واقعا دیگه نمیدونم چی بگم.... بی خیال دیگه...

مشخصا Fury X کارت قویتریه.

پس رشد R9 290 در DX12 نسبت به Furyx بالاتر بوده

PS: برای بار دوم : تو بنچمارک من 4K رو قلم بگبر و دو تا خط سبز ( نمایندگان بنچمارک 1080) رو بهش توجه کن پیشاپیش از اینکه دوباره به این نکته توجه نمیکنی و حرف خودتو میزنی ممنونم

هیچی دیگه بدترشم کردی که اومدی بپیچونی یه کارخرابی دیگه کردی تو نتیجه گرفتی چون 290 از 8 تا ACE استفاده میکنه رشدش از R9 Fury بیشتر بوده نسبت به DX11 که الان روی DX 11 که هیچکدوم از Async compute استفاده نمیکنن وضعیت R9 290 طبق بنچمارکهای خودت بهتره (20 در مقابل 18)، وفتی که میان روی DX12 از Async compute استفاده میکنن رشد R9 Fury بیشتره ( 41.7 در مقابل 41)
 
آخرین ویرایش:

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
عجب!!!! من درک نمیکنم!؟
یکیشون CPU رو تا 4.5 Ghz اور کلاک کرده با 32 گیگ رم اون یکی کلاک استاک با 16 گیگ رم کلاک پایینتر!



DirectX 12 arrives at last with Ashes of the Singularity, AMD and Nvidia go head-to-head | ExtremeTech



DirectX 12 tested: An early win for AMD and disappointment for Nvidia | Ars Technica

یه تنه Readـی به دنیای بنچمارک رفت کاری نداریم....

*****************************************
قسمت دومش ریاضیاته :
Fury x زیرتست سنگین از 18 فریم شده 41.7 فریم == 56 درصد بهبود
R9 290X زیر تست سنگین از 20 فریم شده 41 فریم... == 51 درصد بهبود

واقعا دیگه نمیدونم چی بگم.... بی خیال دیگه...

چی داری میبافی بهم ؟

الان بحث CPU یهو از کجا پیدا شد چرا بحثو میپیچونی؟

Apples Vs Oranges

توبنچمارکی که خودت گذاشتی R9 290 داره بهتر 980TI پرفورمنس میده بعد همین 980 باز تو همون بنچمارک خودت از Fury X پرفورمنس بهتری داره.

بعد هم مقایسه تست سنگین که معلوم نیست معیارش چیه ( میتونه IQ یا هر چیز دیگه ای باشه) با رزولوشن به چه معناست؟

آره واقعا تنها با جمله آخرت موافقم
بیخال دیگه

قسمت سبز: اصولا جواب درست که نداشته باشی بدی اینطور حرف میزنی.

هیچی دیگه بدترشم کردی که اومدی بپیچونی یه کارخرابی دیگه کردی تو نتیجه گرفتی چون 290 از 8 تا ACE استفاده میکنه رشدش از R9 Fury بیشتر بوده نسبت به DX11 که الان روی DX 11 که هیچکدوم از Async compute استفاده نمیکنن وضعیت R9 290 طبق بنچمارکهای خودت بهتره (20 در مقابل 18)، وفتی که میان روی DX12 از Async compute استفاده میکنن رشد R9 Fury بیشتره ( 41.7 در مقابل 41)

در DX11 از ACE ها استفاده نمیشه اوکی؟
پس این مزیت R9 در DX11 بی استفاده میمونه. ودر DX11 کارت ضعیفتریه.

http://gpuboss.com/gpus/Radeon-R9-290X-vs-Radeon-FURY-X

(لینک بالا DX11 هست)
اما تو DX12 از این مزیت استفاده میشه و میتونه خودشو به Fury x برسونه
برای بار هزارم بنچمارک من DX12 هست نه 11 بالاش رو بخون

دیگه شبت بخیر. نصف شبی تلاش خوبی کردی:d
 
آخرین ویرایش:

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
در DX11 از ACE ها استفاده نمیشه اوکی؟
پس این مزیت R9 در DX11 بی استفاده میمونه. ودر DX11 کارت ضعیفتریه.

http://gpuboss.com/gpus/Radeon-R9-290X-vs-Radeon-FURY-X

(لینک بالا DX11 هست)
اما تو DX12 از این مزیت استفاده میشه و میتونه خودشو به Fury x برسونه
برای بار هزارم بنچمارک من DX12 هست نه 11 بالاش رو بخون
دیگه شبت بخیر. نصف شبی تلاش خوبی کردی:d

من اگه اعتماد به نفس تورو داشتم با چنگال به داعش حمله میکردم...

بدبختی پیچوندنم بلد نیستی جواب پست آخرتو تو همون پست اول دادم... بی خیال...
http://forum.bazicenter.com/thread87325/page56/#post3856006
 
آخرین ویرایش:

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
در DX11 از ACE ها استفاده نمیشه اوکی؟
پس این مزیت R9 در DX11 بی استفاده میمونه. ودر DX11 کارت ضعیفتریه.

Radeon R9 290X vs FURY X

(لینک بالا DX11 هست)
اما تو DX12 از این مزیت استفاده میشه و میتونه خودشو به Fury x برسونه
برای بار هزارم بنچمارک من DX12 هست نه 11 بالاش رو بخون

دیگه شبت بخیر. نصف شبی تلاش خوبی کردی:d

Also I question the need to run test cases with tens of (or hundreds of) compute queues. Biggest gains can be had with one or two additional queues (running work that hits different bottlenecks each). More queues will just cause problems (cache trashing, etc).

https://forum.beyond3d.com/posts/1869700/

لپ کلام اینکه زیادتر بودن ACE و Queue الزاماً به پرفورمنس سیستم اضافه نمیکنه (نسبت به GPUهایی که ACE و Queueهای کمتری دارن) و خود بازیسازها هم نمیتونن بازی رو برای تک تک سیستمها طراحی و مدیریت کنن و این کار رو خود API باید به عهده بگیره. و حتی اگر هم با بهترین نوع برنامه نویسی و ... بتونن چنین کاری رو هم با ACE و Queueهای بیشتر انجام بدن باز هم فکر نمیکنم بتونن به درصدهای خیلی بالاتری برسن. در هر صورت با توجه به این نکته که یک GPU از نظر انعطاف پذیری و مدیریت منابع خیلی ضعیفتر و دست و پا بسته تر از CPU ها هستش و اینکه پرفورمنس CPUها هم با زیادتر شدن Jobها بطور خطی بیشتر نمیشه میشه گفت که همین مسأله در مورد GPUها هم صدق میکنه. PS4 دارای 64 تا Queue و XB1 دارای 16 تا Queue برای این نوع پردازشها هستن (از نظر طراحان XB1 این مقدار برای GPUـه XB1 کافی بوده) و همین مقدار (برای XB1) هم از خیلی از GPUهای موجود در بازار بیشتر هست.

http://forum.bazicenter.com/thread87325/page55/#post3852738
 

x-x

کاربر سایت
Sep 19, 2009
668
نام
رضا
مقاله رو خوندم.جالب بود.amd بهتر کار کرده البته شاید با این وجود هم به کارتای انویدیا نرسه ولی خب اختلافو کم میکنه.
در هر صورت مشتاقانه منتظریم ببینیم انویدیا در سری جدید کارتای گرافیکی چه میکنه.آیا میتونه این قابلیت خیلی مهم dx12 رو مثل amd اجرا کنه؟
ظاهرا سخت افزار انویدیا هست که توانایی اجرایی نداره نه درایور ها
 

MrElectricWizard

The Hawk Is Howling
کاربر سایت
Nov 6, 2011
3,557
نام
Mehrdad
تاپیک جالب و پر محتوایی ولی یک انتقاد.
هدف این تاپیک چیه؟ اطلاع رسانی؟ یا اثبات شخصی؟ تا جایی که من دیدم نصف کامنت ها برداشت شخصی از یک سری نمودار بوده بقیه هم " من درست میگم تو غلط" . با ارامش نمیتونین چیزی را اثبات کنین؟ همین لحنتون باعث میشه حرف هاتون برای ادم بی ارزش بشه. ادم میمونه چی را باور کنه. با این وضعیت فقط مقاله ترجمه کنین بذارین به نظر من بهتره تا 2 تا عکس بزارین و زیرش برداشت شخصی بنویسید هر کیم مخالفت کرد متهم کنین. البته اگر سواد کافی دارید که هیچی. ولی به نظر من کسی که علم داره تا یک نظر مخالف ببینه جوش نمیاره و با ارامش حرفش را ثابت میکنه که نمونه هم داریم تو این تاپیک دوستمون مرده ی زنده.
البته الان به احتمال زیاد جواب منم میشه اعتماد به نفس و داعش که مهم نیست بلاخره از هر کسی در حد خودش انتظار میره ولی خب در کل 80000 نفر می بینند. 50 نفر مینویسند. اگر به نظر اون 80000 نفر یک ذره اهمیت بدید با جدل و متلک پرانی جواب نمیدید.
 

ramsar007

کاربر سایت
Oct 12, 2005
589
نام
حسین
انویدیا کلا زمانبندی و سازماندهی دستورالعمل هارو به دوبخش تقسیم کرده، اکثر بخش ها نرم افزاری و بر پایه درایور هستن و باقی هم در داخل تراشه و به صورت سخت افزاری. اما amd مثل معماری fermi انویدیا اکثر بخش هارو یعنی تقریبا همه بخش های سازماندهی wave front هارو داخل تراشه و به صورت سخت افزاری قرار داده. انویدیا از زمان کپلر به بعد بخشی رو به درایور و پردازنده سپرده که دلایل تکنیکی داره. میشه گفت از لحاظ ساپورت فیچر های dx12 هیچ کدوم حتی نزدیک اینتل هم نیستن. البته فیچر لول های DX12.1 که یکیش میشه VXGI موجود در Quantum Break رو فکر کنم کارت های انویدیا نتونن به خوبی پشتیبانی کنن و پشتیبانی از فیچر لول DX12.1 لاف در غریبی بوده!

مثلا اینو ببینید: البته تایید شده نیست:» http://www.upload.overclockingheroes.com/upload/avf3_sv2.jpg


در تست خام async compute ای که یکی از کاربرای beyond درست کرده نتایجی که گرفتن جالبه! کارت hd7950 با ٢ تا async compute از furyx هم سریعتر بوده و گام های افزایش سربارش کمتر بودن! انویدیا هم که خیلی خیلی سریعتر از amd بوده در ابتدای کار و با اضافه شدن سربار گام هاش اضافه میشده، مثل amd اما باشدت بیشتر که باید با تریک های نرم افزاری درستش کنن. Amd و nvidia هرکدمشون ازیک چیزایی پشتیبانی میکنن که یکی دیگه نمیکنه. اما فیچر لول ١ خودش ٨ تا دیگه داه که اونا پشتیبانی نمیکنن. اینتل ۶ تای اضافی پشتیبانی میکنه. یعنی میشه گفت سرعت انویدیا توی داده های سری 900 بر اساس معماریشه.

چون تعداد هسته های AMD بیشتره لزوما نمیشه گفت قدرتش بیشتره. هر کدوم در جای خودشون برتری خودشونو دارن. استدیو امسیاد دیتاهاش رو برای gcn بهینه کرده و اینو خود AMD گفته. یعنی مثلا گام های ۶۴ تایی. شما تست star swarm رو هم در نظر بگیرید که انویدیا ٢ برابر سریعتره. اون بازی هم هست که فعلا به خاطر سر صدای oxide و amd روش بحث نشده. نکته دیگه ای هم هست، اونم اینه که انویدیا با dx11 توی همین بازی از AMD در dx12 سریعتره و خود اکساید هم گفته انویدیا تمرکزش روی dx11 بوده.


http://www.extremetech.com/wp-content/uploads/2015/08/DX11-High.png
http://www.extremetech.com/wp-content/uploads/2015/08/DX12-High.png

بستگی داره شرکت ها بار پردازشی رو چجوری تقسیم کنن و داده های ارسالی async رو چجوری برنامه ریزی کنن. انویدیا کار سختی برای بهینه سازی این بازی داره چون احتمالا دیتا ها ادرس دهی های ۶۴ تایی دارن و amd favor ان و از طرفی اگر بنا باشه حرفای آناندک و گوش کنیم نتیجه میتونه اینجوری هم باشه!
http://images.anandtech.com/graphs/graph8962/71450.png


و البته اینکه انویدیا میتونه رفتار سخت افزارشو بهتر تغییر بده چون نرم افزاری هست. حالا بازی های dx12 بیشتری میان ببنیم انویدیا به جای کاهش کارایی افزایش کارایی پیدا میکنه یا نه. اما در باره لینک زیر نظر شخصیمو میگم و کاری به کسی ندارم:

Nvidia Wanted Oxide dev DX12 benchmark to disable certain DX12 Features ? (content updated)

Asynchronous Compute Engine اصولا برای کاربردهای Computing استفاده میشن. هدف اصلیشونم پذیرفتن کارها و انتقال اونها به CU هست. اما یه نکته ای وجود داره و اونم اینه که اصولا معماری GCN توانایی محدودی در اجرای دستورات نامنظم داره و یه معماری منظم محسوب میشه. پس چه طوری از Asynchronous Compute Engine پشتیبانی میکنه؟! مهمترین نکته ای که اینجا هست اسفاده از فیچر لول های DX12.1 مثل VXGI موجود در Quantum Break هست که همین چند روز قبل یه تریلر فنی در باره روش های رندرینگ نورپردازی بازی در Siggraph 2015 پخش شد که میتونید نتیجه بررسی اونو اینجا ببینید. سوال اصلی اینه که وقتی Quantum Break از VXGI پشتیبانی میکنه معناش چیه؟!! برداشت من اینه که کنسول های بازی هم از فیچر لول های DX12.1 حالا چه به صورت شبیه سازی یا موتور بازی یا ... پشتیبانی میکنن! واضه اگر فیچر لول های DX12.1 ای که خود مایکروسافت اونا رو طراحی کرده، روی کارت های انویدیا کار کنن و روی کنسول Xbox One کار نکنه، کنسول های مایکروسافت فروش نمیره و این شرکت، سونی و ای ام دی متضرر اصلی هستن! پس احتمالا مواری هست که ما ازش بی خبریم.


اینطور بگم که رشته دستورالعمل ها در یک wavefront قابل منظم سازی نیست. ACE ها میتونن د اولویت بندی Task ها رو تغییر بدن و به اوناا این اجازه رو بدن تا در نوبت های دیگه اجرا بشن! ولی خوب تو معماری منظیم خیلی این موارد ممکنه پیش نیاد. لینک گورو۳دی هم به همین موراد اشاره داره. اما نکته جالب اینه که تو بررسی های بازی Ashes of the Singularity دیدیم که مکسول دو (سری ۹۰۰) تو زمینه پردازش های ناهمگام (Asynchronous Compute) از کارت های ای ام دی ضعیف تره! یعنی تو مکسول از پردازش های ناهمگام (Asynchronous Compute) به صورت سخت افزاری پشتیبانی نمیشه و یه جورایی این پردازش شبیه سازی میشه!

اما اینجا یه مشکل اصلی ایجاد میشه! اگر کارت های انویدیا نتونن سخت افزاری از Asynchronous Compute پشتیبانی کنن، یعنی اینکه تو پشتیبانی از DX12.1 هم مشکل دارن. نمونه اش هم همون بیانیه ای بوده استودیو Oxide منتشر کرده! توی تست های Ashes of the Singularity دیدم که کارت های انویدیا ضعیف بودن! دلیلشم واضحه! پشتیبانی نکردن از Asynchronous Compute که یعنی از DX12.1 هم پشتیبانی نمیکنه! اما چه طور فیچر لول های DX12.1 مثل VXGI توی Quantum Break و کنسول Xbox One پشتیبانی میشن!؟!؟!؟ این سوالیه که با بررسی های اخیری که انجام دادم خودمم هنوز به جوابش نرسیدم!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر