NVIDIA, اینتل و AMD میخواهند کارایی OpenGL را تا 15 بار بهبود ببخشند

Mr.unknown

کاربر سایت
Aug 29, 2012
434
در کنفرانس سال 2014 توسعه دهندگان بازی (GDC)، که چند روز قبل در سن فرانسیسکو در کالیفرنیا برگزار شد، سه کمپانی NVIDIA, اینتل و AMD به توسعه دهندگان توضیح دادند که آنها چگونه میتوانند پتانسیلهای شگفت انگیز OpenGL را باز کنند.

OpenGL یک رابط برنامه نویسی نرم افزار (API) برای گرافیک دو بعدی و سه بعدی است که به طور گسترده در صنعت انیمیشن سازی و جلوه های بصری و گرافیک استفاده میشود. مهمترین ویژگی OpenGL متن باز بودن آن است و همه ی سازندگان سخت افزار و توسعه دهندگان نرم افزار به ابزارهای یکسان دسترسی دارند، هیچ چیز از استفاده کنندگان آن پنهان نیست و این یکی از نقاط قوت بزرگ OpenGL است.

استفاده از OpenGL همچنین این را تضمین میکند که بازیها و نرم افزارهایی که با OpenGL ساخته شده اند در طیف وسیعی از پلتفرمها مانند لینوکس، مک و دیگر سیستم عاملهای شبه یونیکس و یونیکس قابل ارائه و سازگار با آنها هستند در حالیکه اگر توسعه دهندگان بازیها و نرم افزارها از API انحصاری ای چون DirectX استفاده کنند آنها در تولیدات خود را بر روی پلتفرمهایی چون لینوکس و مک میبندند زیرا DirectX به دلیل انحصاری بودن تنها در ویندوز در دسترس است.

در این مراسم مهندسانی از سه شرکت مذکور مفاهیم سطح بالای موجود در پیاده سازیهای OpenGL امروزی را که Driver Overhead را تا 10 بار و بیشتر کاهش میدهد را توضیح دادند. با OpenGL توسعه دهندگان میتوانند عملکرد به طور قابل توجه بهتری تا 1.3 بار به دست آورند ولی با کمی میزان سازی آنها میتوانند 7 تا 15 بار کارایی بیشتری به دست آورند.

تکنیکهای ارائه شده در این مراسم به تمام فروشندگان عمده ی سخت افزار اعمال و به کار گرفته میشود و مناسب برای استفاده در سیستم عاملهای مختلف می باشد. آنها همچنین دموهایی برای نشان دادن این بهینه سازیها و بهبودها نشان دادند.

slide-1-638.jpg


درایور سربار (Driver overhead) یک واقعیت نا امید کننده برای توسعه دهندگان بازی از آغاز صنعت گیمینگ PC بوده است. Driver overhead در رایانه های رومیزی میتواند نرخ فریم ریت را کاهش دهد ، همچنین در دستگاه های موبایل به صورتی موذیانه هم نرخ فریم ریت و هم باطری موبایل را کاهش میدهد.

منابع :

How OpenGL Can Unlock 15x Performance Gains | NVIDIA Blog

NVIDIA, Intel, and AMD Join Forces to Improve OpenGL Performance Up to 15 Times

دوستان اگر اشتباه و کم و کسری ای در ترجمه بود ببخشید.

یکی از نمونه های استفاده از OpenGL، موتور بازیسازی id Tech از استودیو بازیسازی id software است.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر