بمناسبت Student IGF گپی با مهدی بهرامی درباره بازی تازه‌اش "انـگـاره"

L.o.s

کاربر سایت
Oct 4, 2011
796
نام
مسعود
34632359466204533276.jpg



بمناسبت Student IGF گپی با مهدی بهرامی درباره بازی تازه‌اش "انـگـاره"



با 21 سال سن آینده مهدی بهرامی در رشته بازیسازی روشن به نظر می رسد.
"انـگـاره"دومین بازی او در Student IGF به حساب می اید.بازی سومش Bo"" توجه همگان را به خود جلب کرده است.
ساخته های او در GDC دوازدهم در قسمت Experimental Gameplay Workshop به نمایش در خواهد آمد.
ما با مهدی بهرامی درباره تاثیر هـنر ایـرانی در بازی اش و همکاری دوساله او با آهنگساز مسلم رسولی و پلتفرم مورد علاقه اش برای بازی اسرارآمیز تازه اش.




چطور به ایده ساخت این بازی رسیدی؟
وقتی من در دبیرستان بودم.یک روز معلم هندسه ما سوالی از ما پرسید درباره منحی* ترسیم شده توسط نقطه ای که روی لبه ی یک چرخ دوار که در یک خط مستقیم می غلطد.همه ما از این سوال به وجد آمدیم.و من تصمیم گرفتم که بازی در این درباره بسازم.





از چه ابزاری برای ساخت این بازی استفاده کردی؟

Unity و Photoshop .درصد اعظم جلوه های گرافیکی بازی توسط مکانیزمی که گیم پلی بازی برپایه آن است ساخته شده.





چقدر زمان برای ساخت این صرف کردید؟ و چرا Windows و راMac بعنوان پلتفرم های هدف انتخاب کردید؟

تقربیا یک سال زمان گذاشتم.گرچه , Prototype اول را حدودا چهار سال پیش ساختم اما برای مدت طولانی این ایده را کنار گذاشتم.من Windows و Mac را انتخاب کردم به این علت که برای انجام بازی به Mouse نیاز است.من مطمئن نیستم که مکانیزم و ساختار بازی این اجازه را بدهد که بتوان بروی دستگاه های تبلت و یا کنسول به انجام بازی پرداخت.از انجایی که Mouse دقت بیشتری نسبت به صفحه لمسی تبلت یا دسته یک کنسول دارد.





چند نفر در تیم ساخت بازی حضور داشتند و بازی ساختن بعنوان یک تیم چه درس هایی به شما آموخت؟

دونفر.با مسلم رسولی که آهنگ بازی را ساخت.کلا دونفر در تیم بودیم.بیشتر از دو سال است که ما با هم در پروژه های مختلف همکاری داریم.و حالا ما با دیدگاه , سبک و روحیات یکدیگر آشنا هستیم.






در بازی شما موسیقی و هنر ایرانی وجود دارد , آیا درست فهمیدم؟

بله.تعدادی از اشکال و الگو هایی که در هنگام بازی ترسیم می شوند, با اشکالی که ما در هنر و معماری ایرانی (مخصوصا معماری که در شهر اصفهان به کار رفته) داریم شباهت دارند. حقیقت این است که هنرمندان در عصر اسلامی مجاز نبودند مخلوقات زنده را طراحی کنند.پس آنها مجبور به استفاده از اشکال انتزاعی در اثارشان شدند.این کار باعث شد که آثارشان از لحاظ ریاضی جالبتر به نظر برسد.برای من آثارشان منبع الهام بخش بوده است.





چه بازی های مستقلی در یک ساله گذاشته شما را تحت تاثیر خودشان قرار داده اند و ایا می توانید توضیح دهید چرا؟

"Paper,Please" یک بازی خاصه برای من.از آنجایی که من برای شرکت در GDC نیاز به ویزا کشور امریکا دارم. هر زمان که این بازی را انجام می دهم خودم را انگار درون بازی می بینم."Gorogoa" خیلی زیباست.من نسخه ی دمو آن را چندین بار انجام دادم.Corrypt هم حس خاص و متفاوتی را برای ایجاد کرد.





چه بازی یا بازی هایی شما ترغیب کرد تا تصمیم بگیرید در رشته بازی سازی تحصیل کنید؟

بازی "Syberia" من را مشتاق کرد تا شروع به ساخت بازی کنم.اما دلیل اصلی من برای انتخاب این رشته تجربه چیز های نو در زندگی ام بود .




مدرسه شما چگونه دانش آموزان را برای ساخت بازی مستقل آماده می‌کند؟

در حال حاضر من در حال گذراندن دوره برنامه نویسی در NHTV ,که تمرکز ان بیشتر بروی بازی های AAA است هستم.
شاخه ی دیگری نیز وجود دارد که آن را Indie Game Development (ساخت بازی مستقل) می نامند و دانش اموزان در این رشته برنامه نویسی, طراحی و هنر را هم زمان می آموزند.من فکر می کنم , این به دانش آموز بستگی دارد که از چیز هایی که در مدرسه آموخته چگونه و کجا استفاده کند.





*about the curve traced by a point on the rim of a circular wheel as the wheel rolls along a straight line
منبع
سایت سازنده
صفحه بازی در IGF
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر