Cliff Bleszinski:دیگر بازی ای که بر روی دیسک عرضه شود نخواهم ساخت

L.o.s

کاربر سایت
Oct 4, 2011
796
نام
مسعود
73128216751609849149.jpg





اقای Cliff Bleszinski طراح سابق سری بازی های Gears of War در مصاحبه ای که به تازگی با سایت Gamasutra انجام داده است. اذعان داشه است که خواستار ساخت بازی برای پلتفرم PC در یک محیط مدرن انلاین* است ,که به سازندگان اجازه برقراری ارتباط نردیکتر با پیلر ها را می دهد.


هم اکنون بازی Rust که در steam Early Access عرضه شده توجه آقای بلزینسکی را به خود جلب کرده است.این بازی از نظر ایشان یک مثال خوب , برای ساخت بازی در محیط مدرن آنلاین* است.

ایشان گفته اند:
"دو درس وخود دارد که مردم از بازی Minecraft نیاموخته اند.بازی را عرضه کنید و در همان حال بسازید. تعدادی از گیمرها ویدئویی از چگونگی بازی آپلود خواهند کرد و به دیگران خواهند آموخت چگونه بازی کنند.دیگر لازم نیست در بازی جملات راهنما قرار دهدید.مانند "دکمه "A" را برای پریدن فشار دهید. **

سال گذشته ایشان گفته بودند که علاقه دارند تا یک بازی در ژانر Arena-based first-person shooter برای پلتفرم PC بسازند.

Cliff Bleszinski:
first-person shooter در DNA من است.


*modern online environment
**'press A to jump


منبع
 

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
کلا صنعت عجیبی شده. این کلیف یه دفعه میزنه بیروه از Epic و میره دنبال یه تجربه جدید و مستقل،
اون کارمک از Id میزنه بیرون و میره دنبال Oculus Rift که بازم یه چیز جدیده،
اونم از کن لوین که زد IG رو ترکوند،
منظورم اینه که همه اینا یه دفعه اتفاق افتادن و زمانی هم که توی اوج بودن و همه چشم انتظار عنوان بعدیشون بودن.
به هر حال، با این قسمت حرفش موافقم:
دو درس وجود دارد که مردم از بازی Minecraft نیاموخته اند.بازی را عرضه کنید و در همان حال بسازید.
اینطوری مرتبا با کامینیتی در ارتباطن و میتونن ایراد های بازی رو برطرف کنن و در نهایت یه بازی پولش شده عرضه کنن.
 

..:ab:..

کاربر سایت
Nov 3, 2013
1,045
کن لوین کلیف و کارمک(اینکه کلا ول کرد)بازیسازایین که صنعت گیمو با ایده هاشو جلو بردن و جزو افتخارا و نوابغ این صنعتن اینکه حتی دیگه اینائام تمایلی به ساخت بازیای aaa ندارنو دارن مستقل میشن اصلا اتفاق خوبی واسه صنعت گیم نیست میکامیم که گفته TEW اخرین بازی که میسازه و باید کار میکامیم تموم شده بدونیم با صنعت گیم واقعا ناراحت کنندست از بازیای مستقلو کوچیک همه استقبال میکنن اما اینکه همه ی این بزرگا برن اون سمت خوب نیست
شاید بشه ناشرارو دلیل اصلی این اتفاق دونست ناشرایی که بازیسازارو مجبور میکنن ادامه ی بازیای قبلیشونو بسازنو نمیذارن ایده هاشونو تو IP های جدید نشون بدن اینائام مجبور میشن برن سراغ بازیای مستقل تا اون چیزی رو که میخوان بسازن
 
آخرین ویرایش:

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,643
نام
سهيل
وقتي دخل با خرج نخونه همين ميشه ديگه.متاسفانه بازي سازي نسل قبل و فعلي شديدا هزينه هاش رفته بالا كه شركت ها رو تحت فشار قرار داده(گرچه اين مورد زياد به خاطر مسائل مالي نبوده)

نسل ششم شنمو با هزينه 70 ميليون دلاري پرهزينه ترين بازي تاريخ شده بود الان بازي هاي خوب بالاي 100 ميليون دلار هزينه دارن كه براي اكثر شركت ها نمي صرفه.

هزينه يك سري بازي سال قبل:

100 ميليون دلار Tomb Raider
250 ميليون دلار GTA5
بالاي 200 ميليون دلار Bioshock Infinite
70 ميليون دلار Alien Colonial Marines
 
آخرین ویرایش:

CriRo7

کاربر سایت
Sep 10, 2010
10,516
نام
حسین
کن لوین کلیف و کارمک(اینکه کلا ول کرد)بازیسازایین که صنعت گیمو با ایده هاشو جلو بردن و جزو افتخارا و نوابغ این صنعتن اینکه حتی دیگه اینائام تمایلی به ساخت بازیای aaa ندارنو دارن مستقل میشن اصلا اتفاق خوبی واسه صنعت گیم نیست میکامیم که گفته TEW اخرین بازی که میسازه و باید کار میکامیم تموم شده بدونیم با صنعت گیم واقعا ناراحت کنندست از بازیای مستقلو کوچیک همه استقبال میکنن اما اینکه همه ی این بزرگا برن اون سمت خوب نیست
شاید بشه ناشرارو دلیل اصلی این اتفاق دونست ناشرایی که بازیسازارو مجبور میکنن ادامه ی بازیای قبلیشونو بسازنو نمیذارن ایده هاشونو تو IP های جدید نشون بدن اینائام مجبور میشن برن سراغ بازیای مستقل تا اون چیزی رو که میخوان بسازن
بالاخره رسم همینه یه عده میرن استعداد های جدید میان جاشون
نگران نباش بازی های AAAو کنسول ها و PCگیمینگ هم بازار خودشونو دارن هیچ وقت از بین نمیرن مگر اینکه چیز بهتری جایگزینشون بشه
 

aiat_gamer

کاربر سایت
Mar 7, 2008
4,321
نام
ayat
کن لوین کلیف و کارمک(اینکه کلا ول کرد)بازیسازایین که صنعت گیمو با ایده هاشو جلو بردن و جزو افتخارا و نوابغ این صنعتن اینکه حتی دیگه اینائام تمایلی به ساخت بازیای aaa ندارنو دارن مستقل میشن اصلا اتفاق خوبی واسه صنعت گیم نیست میکامیم که گفته TEW اخرین بازی که میسازه و باید کار میکامیم تموم شده بدونیم با صنعت گیم واقعا ناراحت کنندست از بازیای مستقلو کوچیک همه استقبال میکنن اما اینکه همه ی این بزرگا برن اون سمت خوب نیست
شاید بشه ناشرارو دلیل اصلی این اتفاق دونست ناشرایی که بازیسازارو مجبور میکنن ادامه ی بازیای قبلیشونو بسازنو نمیذارن اید

ه هاشونو تو IP های جدید نشون بدن اینائام مجبور میشن برن سراغ بازیای مستقل تا اون چیزی رو که میخوان بسازن

داداش تا حالا کجا بودی؟! این اتفاقات خیلی وقته داره توی صنعت گیم میفته. ایشون هم می خواد یه تجربه جدید داشته باشه به جای اینکه بره شماره ۱۰ gear s رو بسازه
 

SHANSER

کاربر سایت
Jun 17, 2009
6,724
نام
منصور
وقتي دخل با خرج نخونه همين ميشه ديگه.متاسفانه بازي سازي نسل قبل و فعلي شديدا هزينه هاش رفته بالا كه شركت ها رو تحت فشار قرار داده(گرچه اين مورد زياد به خاطر مسائل مالي نبوده)

نسل ششم شنمو با هزينه 70 ميليون دلاري پرهزينه ترين بازي تاريخ شده بود الان بازي هاي خوب بالاي 100 ميليون دلار هزينه دارن كه براي اكثر شركت ها نمي صرفه.

هزينه يك سري بازي سال قبل:

100 ميليون دلار Tomb Raider
250 ميليون دلار GTA5
بالاي 200 ميليون دلار Bioshock Infinite
70 ميليون دلار Alien Colonial Marines

اینا فکر نمیکنم درست باشه اعداد و ارقام ، فکر کنم همون gta پر هزینه ترین بازی بوده .
 

taker-sos

کاربر سایت
Jun 4, 2010
1,253
نام
وحید
کلا این اقا خیلی نظرات عجیب غریبی داره اون از سال قبل که گفت وقتی من کنسول را روشن میکنم میخوام برم سریع بازی کنم و موقعه روشن کردن کنسول نمیخوام تبلیغات شرکت سازنده کنسول ببینم و این حرف امروزش:d
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر